IFeelGood 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi konumuz Marksizm yahut Kemalizm değil; konuyu çarpıtmak adına daha orjinal yöntemler bulmanız gerekiyor. Makale orada, buyrun itiraz ettiğiniz yerleri alıntılayınız. Makalede ifade edilen düşünceler de açık, doğru bulmadığın yerleri getir, alıntıla ve doğru olduğuna inandığın fikri buraya yaz. Hariçten gazel okumak tartışmaya bir şey kazandırmıyor... Burada kemalizm tartışılmıyor; aksi halde daha farklı metinler ve tezlerle muhatap olurdunuz. Makalede de apaçık söylenen bir gerçek bu; itirazınızı metinler üzerinden dile getirin artık... Peki neyi tartışmak istiyorsunuz? Son derece çarpık bir bakış açısıyla, yani Freudyen bir bakışla, oturup Atatürk'ün bir totem olup olmadığını mı? Ben Atatürk'e delice hayran, aklına ve zekasına aşık biriyim. Yeryüzünde minnet duyduğum ve duyacağım yegane adamdır. Ona, "eleştiriyorum" adı altında kin ve nefret kusanlar, küfür edenler beni çok kızdırıyor ve üzüyor mesela.. Ben şimdi onu bir totem haline mi getirmiş oluyorum? Buna Freud denen sapkın mı karar veriyor? Link to post Sitelerde Paylaş
AlbatrosS 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Peki neyi tartışmak istiyorsunuz? Son derece çarpık bir bakış açısıyla, yani Freudyen bir bakışla, oturup Atatürk'ün bir totem olup olmadığını mı? Ben Atatürk'e delice hayran, aklına ve zekasına aşık biriyim. Yeryüzünde minnet duyduğum ve duyacağım yegane adamdır. Ona, "eleştiriyorum" adı altında kin ve nefret kusanlar, küfür edenler beni çok kızdırıyor ve üzüyor mesela.. Ben şimdi onu bir totem haline mi getirmiş oluyorum? Buna Freud denen sapkın mı karar veriyor? Makale orada; neye karşı çıkıyorsan getir alıntını koy buraya ve kendi fikrini yaz. Hoş, bunlar bir MODa öğretilmez ama hatırlatmakta fayda var. Siz değil misiniz bize sürekli tartışmayı beceremiyorsunuz diyen? Buyrun meydan sizin, makale orda, yazın fikirlerinizi... Link to post Sitelerde Paylaş
AnArchos7 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi (düzenlendi) Buna Freud denen sapkın mı karar veriyor? offf yaa senin freud la ne alıp weremediğin ne war kirletme başlığı adamın tabu we totem konusunda ki bilimsel fikirlerini tartışıyoruz sanki Mayıs 17, 2009 tarihinde AnArchos7 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi (düzenlendi) bunları resmi tarih bile söyleyemiyor artık geçiniz terakki nin dinci olduğunu kanıtlayamazsın serbest fırka da ise bir daha düşün sadece bu iddayı serbest fırkayı atatürk kendisi fethi okyara kurdurmuştur çok partiye geçince ne oldu peki? demokrat parti ve liboş menderes devrimlerin içine etti ilk fırsatta o partilerin tam tersi olduğunu ispatlar mısın hayır sizi geren ne giren çıkan ne resmen nurcu ağzı ile konuşan tiplersiniz onu anlamıyorum Mayıs 17, 2009 tarihinde goddess tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Makale orada; neye karşı çıkıyorsan getir alıntını koy buraya ve kendi fikrini yaz. Hoş, bunlar bir MODa öğretilmez ama hatırlatmakta fayda var. Siz değil misiniz bize sürekli tartışmayı beceremiyorsunuz diyen? Buyrun meydan sizin, makale orda, yazın fikirlerinizi... Yazdım işte, daha ne yazayım. Ben ve benim gibi milyonlarca Atatürk hayranı insan, onu totem mi yapıyoruz diyorum? Makaleyi getirip koyan sensin. Ben de Freud'a rağmen büyük kısmını okudum. Makalenin yazarı burada değil, ama sen buradasın. Sen değerlendir şimdi beni ve benim gibi düşünenleri. Biz bir toteme mi tapıyoruz? Link to post Sitelerde Paylaş
AnArchos7 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi resmen nurcu ağzı ile konuşan tiplersiniz onu anlamıyorum anlamadığı oratada nurcu olmadığı zaten biz sanki bırakılsaymış çankayaya ilk ulaşan grup iktidarı alsaymış diyoruz da ama her hayır bu yanlış diyenin taswiye edilmesindeki amaç neydi bunu sorguluyoruz ya saçma sapan tezlerini kabul etmedi diye üniwersite kapatmış Link to post Sitelerde Paylaş
seyit_rıza 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi bılgı sahıbı olmadan fıkır sahıbı olmayı bu baslıkta acıkca gordum Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi anlamadığı oratada nurcu olmadığı zaten biz sanki bırakılsaymış çankayaya ilk ulaşan grup iktidarı alsaymış diyoruz da ama her hayır bu yanlış diyenin taswiye edilmesindeki amaç neydi bunu sorguluyoruz ya saçma sapan tezlerini kabul etmedi diye üniwersite kapatmış bunu kanıtlar mısın peki Link to post Sitelerde Paylaş
AnArchos7 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi bunu kanıtlar mısın peki hangisini? Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi hangisini? tezini kabul etmedi diye üni kapattrmasını Link to post Sitelerde Paylaş
untermensch 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Ben ve benim gibi milyonlarca Atatürk hayranı insan, onu totem mi yapıyoruz diyorum? Hayranları onu totem yapıyor demiyorum, onun kültü zaten bir totem olarak çalışıyor diyorum. Bugun de aynen görüldügü gibi, cumhuriyet mitinglerinde, anıtkabirde binlerce insan dini ayin yapıyor. Atatürk'e Akp yi şikayet ediyor, dua ediyor. Sorgulama duruyor, duygular konuşuyor. Kimisi Atatürk'ün mozolesi önünde ağlıyor, kimisi bayrağı öpüyor, kimisi büste selam duruyor. Bizzat bu ayinlerden görüntüler koyabilirdim, ama bunları çok iyi biliyorsunuzdur zaten Link to post Sitelerde Paylaş
seyit_rıza 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi anarchos suya yazı yazmaktan vazgec artık bosver bence bırak tartısmayı Link to post Sitelerde Paylaş
AnArchos7 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi (düzenlendi) 1932'de resmen ilan edilen Türk Dil ve Tarih Tezleri karşısında üniversitenin gösterdiği kuşkucu tutum, Darülfünun'un sonunu getiren başlıca etken olmuştur. Prof. İlhan Başgöz'ün deyimiyle, "I. Türk Tarih Kongresi'nde İstanbul Darülfünunundan bazı öğretmenler resmi dil ve tarih görüşlerini eleştirmek cesaretini gösterirler. Mustafa Kemal'in öz ilgi ve desteği ile yürütülen ve hükümetin kültür politikası halini alan bu iki görüşün Üniversitede destek bulamaması bir yana, bir de eleştirilmesi Ankara'da şiddetli tepki yaratır."Başgöz-Wilson, Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim ve Atatürk, s.179-180. Kongreden iki ay sonra sonra, eski İstiklal Mahkemesi hakimi Dr. Reşit Galip maarif vekili tayin edilerek, üniversiteye çeki düzen vermekle görevlendirildi. Daha önce İsviçreli eğitimci Albert Malche ülkeye çağrılarak, Darülfünun'un aksayan yönlerini eleştiren bir rapor yazması sağlanmıştı. 1933 Temmuzunda çıkarılan bir kanunla Darülfünun lağvedildi ve yerine aynı gün İstanbul Üniversitesi kuruldu. Darülfünun'un toplam 114 müderris (ordinaryus profesör) ve muallimine (profesör) karşılık, yeni üniversite öğretim hayatına 78 profesör ve ordinaryus profesörle başladı. Bu sayının 65'i Türkiye'ye yeni gelen ecnebi öğretim üyeleri idi. Eski kadrodan 100 kadarı emekliye sevkedildi. Dr. Reşit Galip, üniversitenin açılış konuşmasında Darülfünun'un kapatılma nedenlerini açıklarken, ağırlığı bu kurumun "siyasi, içtimai büyük inkılaplar karşısında bîtaraf bir müşahit [tarafsız bir gözlemci] olarak kalmasına" verdi; yeni üniversitenin en esaslı niteliğinin "milliyetçilik ve inkılapçılık" olacağını belirtti. Maarif Vekilinin 12.9.1933 tarihli Milliyette yer alan tebliğine göre atamalarda "ilimden ziyade idealistlik ön planda tutulmuş"tu. Yeni düzenleme ile üniversitenin idari ve mali bağımsızlığı kaldırılarak, üniversite yöneticileri ile profesör ve doçentleri tayin ve azil yetkileri Maarif Vekaletine verildi. Bakanlık, siyasi kontrolü, profesörlerden derse devam cetvelleri isteyecek kadar sıkı tuttu. Başgöz-Wilson'ın deyimiyle, "üniversitenin cumhuriyet devri boyunca serbest eleştiri ve kontrol ödevini yerine getirememesinde öğretim üyelerinin şahsi kusurları ve bilgi seviyeleri ile birlikte, bu ağır siyasi kontrolun da rolü olduğu açıktır."A.g.e., sf. 183 isterseniz ayrıntıya inebilirim Mayıs 17, 2009 tarihinde AnArchos7 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Soyadı bile rahatsız ediyor düşmanlarını... Atatürk soyadı totemmiş. Bak sen? 600 küsur sene imparatorluğun adı ilk padişahının adıydı. Totem miydi Osman Bey? Selçuklu ha keza. Leningrad, Stalingrad, Washington örneklerini de görün. Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi anarkos bu wılson kim? bu alıntı nerden? ortada wılson adı dolaşıyor lkaldıki osmanlıdan kalma bir kurum darülfünun zaten osmanlı döneminde de kapanmıştı sanırım yani bu alıntı gerçek olsa bile darülfünun tayfasının politik görüşünü ne bilelim Link to post Sitelerde Paylaş
Chillout 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Soyadı bile rahatsız ediyor düşmanlarını... Atatürk soyadı totemmiş. Bak sen? 600 küsur sene imparatorluğun adı ilk padişahının adıydı. Totem miydi Osman Bey? Selçuklu ha keza. Leningrad, Stalingrad, Washington örneklerini de görün. Osmanlılar her yere osman ın heykellerini asmamış sanırım Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Hayranları onu totem yapıyor demiyorum, onun kültü zaten bir totem olarak çalışıyor diyorum. Bugun de aynen görüldügü gibi, cumhuriyet mitinglerinde, anıtkabirde binlerce insan dini ayin yapıyor. Atatürk'e Akp yi şikayet ediyor, dua ediyor. Sorgulama duruyor, duygular konuşuyor. Kimisi Atatürk'ün mozolesi önünde ağlıyor, kimisi bayrağı öpüyor, kimisi büste selam duruyor. Bizzat bu ayinlerden görüntüler koyabilirdim, ama bunları çok iyi biliyorsunuzdur zaten Sen öyle dedin diye öyle olmuyor. Atatürk bir "kült" değil öncelikle. Oraya giden insanlar da dini ayin yapmıyor. Bunu bile anlayamıyorsunuz. İnsanlar mezarlıklara neden giderler ve mezardakiyle konuşurlar? Bir terapidir bu. Cumhuriyeti kurmak için bir nesil feda edilmiş. Osmanlı gibi bir gelenekte yetişen bir eylem adamı çıkmış ve hilafeti yıkmış. Ülkenin geldiği durumda eli kolu bağlı, zavallı insan yığınları, gidip orada ağlıyor. Atatürk'e ağlamıyor aslında. Atatürk sadece simge. Cumhuriyet kurulalı henüz 100 yıl bile olmadı. Kurtuluş Savaşı'nı birinci ağızdan dinleyen bir nesil var hala. Ben bile dinledim. Bu hassasiyeti, aradaki farkı anlamak zorundasınız. Atatürk'ün adını, kendi politikalarını yürütmek için kullananlara kızın. Kemalist denen gericilere kızın. İlgili ilgisiz her yerde Atatürk'ü konuşanlara, kendi sapkın fikirlerine refere etmeye çalışanlara kızın. Ama daha da önce, oturun ve kendinize bakın. Link to post Sitelerde Paylaş
queenofhearts 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Osmanlılar her yere osman ın heykellerini asmamış sanırım heykel yasak olmasa merak etme atanın heykellerini sollamazlardıysa muslo olayım :crazy: :crazy: anlamıyorum sizler nurcu musunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi Osmanlılar her yere osman ın heykellerini asmamış sanırım Soyadından çıktık heykele mi geldik? O zaman Amerika'yı, Sovyetler'i gör örnek olarak. Bu tür yaklaşımlar gericilik, yobazlıktır. Bir kurtarıcı önder, devletin kurucusu, devrimlerin sahibi tabi ki heykeli de dikilir, anılır da. Bundan rahatsız olanın psikolojik rahatsızlığı vardır, ya da düşmanlığı. Link to post Sitelerde Paylaş
Chillout 0 Mayıs 17, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2009 gönderildi heykel yasak olmasa merak etme atanın heykellerini sollamazlardıysa muslo olayım :crazy: :crazy: anlamıyorum sizler nurcu musunuz? Öyle olsaydı her gelen kendi heykellerini yerleştirirdi osmanlıda . Gerçi bizdede örnekleri yaşanmamış değil. Yıkın heykelleri kırın putları diye bi slogan atasım geldi işlkokul bir, ilk öğrenilen şey atatürk Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts