berguzar 0 Temmuz 2, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2009 gönderildi MÂİDE suresi 80- Onlardan birçoklarını görürsün ki, kâfir olanlara dostlukta bulunurlar. Andolsun ki, onlar için nefislerinin takdim ettiği şeyler ne kadar kötüdür. Allah Teâlâ onlara gazap etmiştir ve onlar azab içinde ebedî kalacak kimselerdir. MAİDE: 77. De ki: "Ey İncil'in takipçileri! İnançlarınız[ın içerdiği hakikat]in sınırları[nı] ihlal etmeyin; ve daha önce kendileri sapmış olup bir çoğunu da saptırmış olan ve doğru yoldan hâlâ sapmakta devam eden bir topluluğun mesnedsiz görüşlerine uymayın." 78. HAKİKATİ inkara şartlanmış bulunan şu İsrailoğulları [zaten] Davud'un ve Meryem oğlu İsa'nın diliyle lânetlenmişlerdir: Böyledir, çünkü onlar [Allah'a] isyan ettiler; hak ve adalet sınırlarını ihlalde ısrarcı davrandılar. 79. Onlar birbirlerini yaptıkları iğrenç şeylerden vazgeçirmeye çalışmadılar: yaptıkları şey gerçekten ne kötü idi! 80. [Ve şimdi] onların bir çoğunun hakikati inkar edenlerle dost olduklarını görebilirsin! İhtiraslarının onları sürüklediği şey [öyle] kötüdür [ki] Allah onlara gazap etmiştir; ve onlar azap içinde yaşayacaklardır. 81. Çünkü, eğer onlar Allah'a, kendilerine gönderilen Peygamber'e ve o'na indirilen her şeye [gerçekten] inansalardı, bu [hakikat inkarcı]larını dost edinmezlerdi: Ama onların çoğu sapkındır. 82. Bütün insanlar içinde [bu ilahî kelâma] inananlara en çok düşmanlık yapanların Yahudiler ve Allah'tan başkasına ilahlık yakıştırmaya şartlanmış olanlar olduğunu kesinlikle göreceksin; ve bütün insanlar içinde (96) [bu ilahî kelâma] inananlara en çok şefkat gösterenlerin ise "Biz Hristiyanız" diyenler olduğunu göreceksin: böyledir, çünkü onlar arasında öyle keşişler ve rahipler var ki bunlar kibre kapılmamışlardır. Sevgili cübbeli, Ayetlerin önüne ve sonuna bakınca daha farklı bir tablo çıkıyor ve kafirlerden kasıt daha net ortaya koyuyor. Burada iyiliğe yakın duruşla fikrimizi savunmak yerine -ki yaradıcının emri bu yöndedir- millete kafir tanımını yapacak kadar yetkiyi kendimizde nasıl buluruz inan hayretler içerisindeyim. Müslümanı ateşe sürükleyen tek şey nedir biliyormusun cübbeli, benlik dediğimiz kavramdır. Selametle... Link to post Sitelerde Paylaş
UluCuvcuv 0 Temmuz 2, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2009 gönderildi Neden mi dört şahit! Malum bu ayet Ayşenin olayı üzerine inmiştir ve Ayşenin zina yaptığını ispat edecek 3 kişi vardı.. Ayet 3 kişi dede Ayşe nin zina yaptığı kesinleşecekti.. 4. şahit olmadığı için bir sayı fazlası söylenmiş, Ayşede yırtmıştır.. Bende bu fikirdeyim... Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 2, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2009 gönderildi eee..!? neden mis 4 sahit.?? ben simdi bu 6 sayfayi bosami okudum gavs..? Link to post Sitelerde Paylaş
alican 0 Temmuz 2, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2009 gönderildi olur ya birisi bilmece sorar sonra cevabi yok iki gun dusunun diye sonra cevabi bu deyince insan belki yuzune diyemez ama icinden hay senin der ve kalayi basar...ben bu arkadasa bir sey demiyorum ama ayip ya bastan yazsanda bizde bosu bosuna bu kadari okumazdik...burda bazi arkadaslar kafayi yemis durumda...sabah aksam durmadan kuran okuyor acaba nerde bir uyusmamazlik yada kafalara soru isareti olacak bir ayet bulurum diye ter dökup zaman harciyor...aslinda farkinda degil onda olan sadece bir beyin buldum dedigi uyusmamazlik ona göre yanlis olan bir sey ama aslinda alakasi yok...beyin dusundugu seyleri nasil ruyasinda göruyorsa bu arkadaslardada dusundugunu buldum havasinda uyanikken ruya gösteriyor herhalde...kurban oldugum allah inkarcilari böle psikolojisi bozuk zamanini inanmadigi bir seyi okuyarak gecirtiyor..... Link to post Sitelerde Paylaş
gonca 0 Temmuz 2, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 2, 2009 gönderildi ENFÂL suresi 73- İnkâr edenler de birbirlerinin velileridir. Eğer siz bunların gereğini yapmazsanız, yeryüzünde bir karışıklık ve büyük bir bozulma olur. Bozulsun canim yeryüzü sana ne? sen girersin miss gibi maymunlar cennetine!! Geregini yapmakta ne demek inanmayanlari zorla müslüman mi yapacaksiniz yoksa oldurecek misiniz? Ayrica ayşenin yirtmasi için yapilan uydurma bir ayet ve kuraldir bu, tüm insanliga geldigi iddia edilen ayetlerin neden peygamberin ozel hayatindan ibaret oldugunu açiklayabilir misin, bize ne onun bunun yaptigi zinadan yirtmasindan!! Link to post Sitelerde Paylaş
gavs 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi (düzenlendi) eee..!? neden mis 4 sahit.?? ben simdi bu 6 sayfayi bosami okudum gavs..? haklısın bu soruya kendi verdiğim cevabı vermekte biraz ağır davrandım.. ama sonuçta tanrı 4 dediyse dörttür... allahın koyduğu her hükümde ben anlamasam bile bir keramet vardır diyen bir zihniyete zaten benim bu başlıkta yaptığım sorgulama ve vereceğim cevap bir şey ifade etmeyeceği için ben öyle pekte acele etmek istemedim.. eğer ben bu başlıkta azıcık birilerine bu konu üzerine merak uyandırıp azıcıkta olsa bu konu üzerine düşünmesine vesile olabildiysem bu bana yeter....ayrıca bu başlıkta bu konu üzerine düşünüp kendi fikirlerini paylaşan arkadaşlara teşekür ederim.. NEDEN ZİNANIN İSPATI İÇİN , 3 DEĞİL, 5 DEĞİL, 6 DEĞİL VEYA BAŞKA BİR RAKAM DEĞİLDE İLLA 4 ŞAİT İSTENDİĞİNE DAİR KENDİ DÜŞÜNCEME GELİNCE; ben bu 4 rakamının o dönemde yaşayan arap toplumunun ve kabilelerin örflerinde önem ve değer biçtikleri bir rakam olduğunu düşünüyorum....elimde o dönemin arap toplumlarının değer yargılarını anlatan bir eser olmadığı için bu savımı delillendirmekte zorlansamda.. mevzut sosyoloji ve toplum psikolojisine ve kuranda buna uygun ayetlere dayanarak bu savımın doğru olduğunu düşünüyorum... örneğin; baba ,oğul, kutsal ruh üçlemesinden doğan inançlarından dolayı 3 sayısının özel bir anlam taşımaya başladığı bir hristiyan topluluk düşünelim.. eğer bu toplum bir gün zinanın delillendirilip cezalandırılması için şait sayısının kaç olacağı üzerine bir karar verme gerekleri duysalar.. eminim ki , o toplum kendilerinde yer edinmiş olan 3 sayısını tercih edeceklerdir.. mesela kuranda alacak verecek durumlarında şait sayısnın ne olacağı üzerine bir hükmü var diyorki.; Bakara (282).... Belli bir süre için birbirinize borçlandığınız zaman bunu yazın. ... şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. ... yani bu ayette çok açık, o dönemin feodal yapısından kaynaklanan değer yargısı yansımış durumda.. örneğin benim doğduğum köyde halen feodal değer yargılarının izleri var .. eğer benim doğduğum köydeki insanlar bu borçlanmayla ilgili şait sayısını belirleyecek olsalardı.. onlar sadece iki erkek şait bulundurun derdi... asla kadınları bu işin içine sokmazlardı....yani her toplum yapısı bu konuda kendi yapısından kaynaklanan ölçüler geliştiriyor.. şimdi bu 4 sayısının o dönemin arap toplumunda özel bir anlam taşıyan rakam olduğuna ait en önemli örneklere gelince.. bunlar kuranda bolca mevcut.. işte bu konu için en çarpıcı ayetler.. Tevbe (36) Şüphesiz Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günkü yazısında, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır bu on iki aydan 4 tanesinin haram ay olması sadece o dönemin arapların geleneklerinden doğmuş bir şey.. başka hiç bir toplumda yok.. ve kurgu çok basit... YASAK OLAN AY SAYISI 4....... ZİNA İŞLENMESİ YASAK OLAN BİR EYLEM... ONUNDA İSPATI İÇİN 4 TANE ŞAİT İSTENİYOR.. Bakara (226) Eşlerine yaklaşmamağa yemin edenler için dört ay bekleme süresi vardır. Eğer (bu süre içinde) dönerlerse şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. bakın burdada kişi eşiyle birlikte olmayı kendisine YASAKLIYOR.. ve geri dönüş için bekleme süresi olarak 4 ay olarak belirleniyor.. Bakara (234) İçinizden ölenlerin geride bıraktıkları eşleri, kendi kendilerine dört ay on gün (iddet) beklerler. Sürelerini bitirince artık kendileri için meşru olanı yapmalarında size bir günah yoktur. Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. bu ayettede eşi ölen birinin evlenmesi belli bir süre kadar yasak konuyor... belli bir süreyi bekledikten sonra anca yasağı kalkıyor... ve ilginç olan bu YASAK SÜRESİ.. 4 RAKAMIYLA İLİŞKİLENDİİRLİYOR.. Nisa (3)....... size helâl olan kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın.2 Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur. birden fazla kadınla evlenmeye izin veriliyor.. ama maksimum üst sınır olarak 4 rakamı seçiliyor.. 4 TEN FAZLASI YASAK İLAN EDİLİYOR Fatır (1) Hamd, gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan Allah'a mahsustur. O yaratmada dilediğini artırır. Şüphesiz Allah'ın gücü her şeye hakkıyla yeter. aslında bu ayette çok ilginç.. bir önceki ayette kadınlardan ikişer, üçer veya dörder olmak üzere nikahlayın diyen allah.. bu ayettede melekleri ikişer, üçer ve dörder kanatlı olarak lanse ediyor... hani meleklere genelde dişi yakıştırması yapıyorlarmış... bu ayetteki bu benzerlik bu açıdan ilginçç ayrıca en fazla kanatlı meleklerin kanat sayısının 4 olmasıda bence benim anlatmaya çalıştığım konuyla alakalı.... eğer diğer ayetlerdeki rakam 5 olsaydı eminimki 5 kanatlı melek olduğunuda yazacaklardı.. BU 4 RAKAMIN O DÖNEMİN ARAP TOPLUMDAN HANGİ NEDENLERDEN DOLAYI ÖZEL BİR YER EDİNMİŞ OLABİLECEĞİNİ BİLMİYORUM... BUNU BİLMEM İÇİN GEREKLİ TARİHİ BİLGİYE ULAŞMAM MÜMKÜN DEĞİL.. AMA EN BASİTİNDEN KABE 'NİN 4 EŞİT DUVARDAN YANİ DÖRGEN ŞEKLİNDE YAPILMIŞ OLMASININ TESADÜFİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM.... VE YUKARDAKİ AYETLERE DAYANARAK BU 4 RAKAMIN TAMAMEN O DÖNEMİN ARAP KABİLELERİNİN DEĞER YARGILARINDA ÖNEMLİ BİR YER TUTTUĞUNU VE O AYETLERDEKİ 4 REFERASN ÖLÇÜSÜNÜN ONDAN KAYNAKLANDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM... Temmuz 3, 2009 tarihinde gavs tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi dört şahit istenmesi bence o zamanın toplumunun yerleşik bir uygulaması idi... bu uygulamayı yerinde ve doğru bulan peygamber iftira atanlara bunu hatırlatıyor... gözlerinizle görmediğiniz bir suçu rahatlıkla isnad etmeden önce daha önce de yaptığınız gibi dört şahit getirmeniz gerekmez miydi... iftira atmak bu kadar kolay olmamalı... bu gün bile aynı iftirayı devam ettirenlerin bu söylediklerinin cezasını er geç çekeceklerini düşünüyorum... Link to post Sitelerde Paylaş
BooKLeSS 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi (düzenlendi) Evet gavs haklı bazı sayılar nedense özel anlam ifade eder. 1, 3, 4, 5, 7, 12 ,13, 30, 33, 40, 72, 99 gibi... Dna da 4 çeşit nükleobaz var onun için 4 şahit diyen arkadaşıda tebrik ediyorum Temmuz 3, 2009 tarihinde BooKLeSS tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi Evet gavs haklı bazı sayılar nedense özel anlam ifade eder. 1, 3, 4, 5, 7, 12 ,13, 30, 33, 40, 72, 99 gibi... Dna da 4 çeşit nükleobaz var onun için 4 şahit diyen arkadaşıda tebrik ediyorum dna nin 4 nükleotidin den sahit nasil oluyor o devirde ve bu devirde de ayetler ile uyusmuyor bu dna nin 4 nükleotidin den sahit olayi çünki ayetlerde zina edenlerden istenmiyor sahitlik ki bu dna ve 4 nükleotidini onlar dedigi zina isnadinda bulunanlardan istiyor Link to post Sitelerde Paylaş
gavs 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi doğan bu yazdığın şimdi ne... bir önceki iletinde 6 sayfayı okuduğunu söylemişitn.. eğer dediğin gibi 6 sayfayı okumuş olsaydın... bu dna nin 4 nükleotidi var 4 şait buradan çıkmıştır diye yazanın... anti ateist olduğunu görüp.. o yazısında ona sorardın... ama gelip öyle bir yerde yazmışsın ki.. konuyu dağıtmkatan başka bir şey yapmıyor.. benim bu konudaki düşüncmei sormuştun.. onu yazdım... buyur oku.. eleştirdiğin veya itiraz edeceğin bir şey varsa... paylaşıver.. .............. NEDEN ZİNANIN İSPATI İÇİN , 3 DEĞİL, 5 DEĞİL, 6 DEĞİL VEYA BAŞKA BİR RAKAM DEĞİLDE İLLA 4 ŞAİT İSTENDİĞİNE DAİR KENDİ DÜŞÜNCEME GELİNCE; ben bu 4 rakamının o dönemde yaşayan arap toplumunun ve kabilelerin örflerinde önem ve değer biçtikleri bir rakam olduğunu düşünüyorum....elimde o dönemin arap toplumlarının değer yargılarını anlatan bir eser olmadığı için bu savımı delillendirmekte zorlansamda.. mevzut sosyoloji ve toplum psikolojisine ve kuranda buna uygun ayetlere dayanarak bu savımın doğru olduğunu düşünüyorum... örneğin; baba ,oğul, kutsal ruh üçlemesinden doğan inançlarından dolayı 3 sayısının özel bir anlam taşımaya başladığı bir hristiyan topluluk düşünelim.. eğer bu toplum bir gün zinanın delillendirilip cezalandırılması için şait sayısının kaç olacağı üzerine bir karar verme gerekleri duysalar.. eminim ki , o toplum kendilerinde yer edinmiş olan 3 sayısını tercih edeceklerdir.. mesela kuranda alacak verecek durumlarında şait sayısnın ne olacağı üzerine bir hükmü var diyorki.; Bakara (282).... Belli bir süre için birbirinize borçlandığınız zaman bunu yazın. ... şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun. ... yani bu ayette çok açık, o dönemin feodal yapısından kaynaklanan değer yargısı yansımış durumda.. örneğin benim doğduğum köyde halen feodal değer yargılarının izleri var .. eğer benim doğduğum köydeki insanlar bu borçlanmayla ilgili şait sayısını belirleyecek olsalardı.. onlar sadece iki erkek şait bulundurun derdi... asla kadınları bu işin içine sokmazlardı....yani her toplum yapısı bu konuda kendi yapısından kaynaklanan ölçüler geliştiriyor.. şimdi bu 4 sayısının o dönemin arap toplumunda özel bir anlam taşıyan rakam olduğuna ait en önemli örneklere gelince.. bunlar kuranda bolca mevcut.. işte bu konu için en çarpıcı ayetler.. Tevbe (36) Şüphesiz Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı günkü yazısında, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır bu on iki aydan 4 tanesinin haram ay olması sadece o dönemin arapların geleneklerinden doğmuş bir şey.. başka hiç bir toplumda yok.. ve kurgu çok basit... YASAK OLAN AY SAYISI 4....... ZİNA İŞLENMESİ YASAK OLAN BİR EYLEM... ONUNDA İSPATI İÇİN 4 TANE ŞAİT İSTENİYOR.. Bakara (226) Eşlerine yaklaşmamağa yemin edenler için dört ay bekleme süresi vardır. Eğer (bu süre içinde) dönerlerse şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. bakın burdada kişi eşiyle birlikte olmayı kendisine YASAKLIYOR.. ve geri dönüş için bekleme süresi olarak 4 ay olarak belirleniyor.. Bakara (234) İçinizden ölenlerin geride bıraktıkları eşleri, kendi kendilerine dört ay on gün (iddet) beklerler. Sürelerini bitirince artık kendileri için meşru olanı yapmalarında size bir günah yoktur. Allah, yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. bu ayettede eşi ölen birinin evlenmesi belli bir süre kadar yasak konuyor... belli bir süreyi bekledikten sonra anca yasağı kalkıyor... ve ilginç olan bu YASAK SÜRESİ.. 4 RAKAMIYLA İLİŞKİLENDİİRLİYOR.. Nisa (3)....... size helâl olan kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın.2 Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur. birden fazla kadınla evlenmeye izin veriliyor.. ama maksimum üst sınır olarak 4 rakamı seçiliyor.. 4 TEN FAZLASI YASAK İLAN EDİLİYOR Fatır (1) Hamd, gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler yapan Allah'a mahsustur. O yaratmada dilediğini artırır. Şüphesiz Allah'ın gücü her şeye hakkıyla yeter. aslında bu ayette çok ilginç.. bir önceki ayette kadınlardan ikişer, üçer veya dörder olmak üzere nikahlayın diyen allah.. bu ayettede melekleri ikişer, üçer ve dörder kanatlı olarak lanse ediyor... hani meleklere genelde dişi yakıştırması yapıyorlarmış... bu ayetteki bu benzerlik bu açıdan ilginçç ayrıca en fazla kanatlı meleklerin kanat sayısının 4 olmasıda bence benim anlatmaya çalıştığım konuyla alakalı.... eğer diğer ayetlerdeki rakam 5 olsaydı eminimki 5 kanatlı melek olduğunuda yazacaklardı.. BU 4 RAKAMIN O DÖNEMİN ARAP TOPLUMDAN HANGİ NEDENLERDEN DOLAYI ÖZEL BİR YER EDİNMİŞ OLABİLECEĞİNİ BİLMİYORUM... BUNU BİLMEM İÇİN GEREKLİ TARİHİ BİLGİYE ULAŞMAM MÜMKÜN DEĞİL.. AMA EN BASİTİNDEN KABE 'NİN 4 EŞİT DUVARDAN YANİ DÖRGEN ŞEKLİNDE YAPILMIŞ OLMASININ TESADÜFİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM.... VE YUKARDAKİ AYETLERE DAYANARAK BU 4 RAKAMIN TAMAMEN O DÖNEMİN ARAP KABİLELERİNİN DEĞER YARGILARINDA ÖNEMLİ BİR YER TUTTUĞUNU VE O AYETLERDEKİ 4 REFERASN ÖLÇÜSÜNÜN ONDAN KAYNAKLANDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM... Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi doğan bu yazdığın şimdi ne... bir önceki iletinde 6 sayfayı okuduğunu söylemişitn.. eğer dediğin gibi 6 sayfayı okumuş olsaydın... bu dna nin 4 nükleotidi var 4 şait buradan çıkmıştır diye yazanın... anti ateist olduğunu görüp.. o yazısında ona sorardın... ama gelip öyle bir yerde yazmışsın ki.. konuyu dağıtmkatan başka bir şey yapmıyor.. benim bu konudaki düşüncmei sormuştun.. onu yazdım... buyur oku.. eleştirdiğin veya itiraz edeceğin bir şey varsa... paylaşıver.. konuyu dagittiysam özür dilerim gavs antiateist in yazdigini biliyorum da o 19 ile kafayi bozmus oldugu için ben ona pek cevap yazmam birde ruh ve ruhçularla kafayi siyiran Emre_1974tr var ona da pek yazmam ve açtigi basliklara bile bakmaz oldum konu bellidir ama bu kitapsiz arkadas (BooKLeSS) antiateist i tebrik edip tekrar edince bu DNA konusunu dayanadim Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi doğan bu yazdığın şimdi ne... bir önceki iletinde 6 sayfayı okuduğunu söylemişitn.. eğer dediğin gibi 6 sayfayı okumuş olsaydın... bu dna nin 4 nükleotidi var 4 şait buradan çıkmıştır diye yazanın... anti ateist olduğunu görüp.. o yazısında ona sorardın... ama gelip öyle bir yerde yazmışsın ki.. konuyu dağıtmkatan başka bir şey yapmıyor.. benim bu konudaki düşüncmei sormuştun.. onu yazdım... buyur oku.. eleştirdiğin veya itiraz edeceğin bir şey varsa... paylaşıver.. bu konuda senin düsüncelerini sormadim Neden ZİNANIN ispatı için 4 ŞAHİT gerekli? sorusuna cevabin var sandim yazdiklarini okudum ve cevabin yokmus ki neyi paylasiyim..? Link to post Sitelerde Paylaş
yfln 0 Temmuz 3, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2009 gönderildi 4 şahit adenin, guanin, sitozin, timin Safvan'ın devesi de urasil değil miydi? Link to post Sitelerde Paylaş
oktay 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi öncelikle kurandaki her ayetin allahtan olduğuna iman eden arkadaşlara şu soruyu sormak istiyorum... NEDEN ZİNANIN İSPATI İÇİN 4 ŞAİT GEREKLİ.... YANİ BU SAYI NEDEN 3 DEĞİL 5 DEĞİLL.. 6 DEĞİLDE .. DÖRT??????? ben bu sorunun cevabını çözdüğüme inanıyorum... ve sırf bu sorunun cevabından kuranda bir çok insan yazımı ayet olduğunu delillendiriyorum... ama öyle yağma yok... öyle hazıra , beleşe konmak yok... ben iddamı burda delillendireceğim ama önce müslüman arkadaşların bu soruya biraz kafa patlatmalarını istiyorum.. evet sevgili müslüman( kurandaki her sözün allahtan olduğuna inanan ) arkadaşlarım..söylermisiniz bana neden 3 değil 5 değil 6 değilde... dört şait gerekli.. dört şahidin hikmeti nedir...???? madem bu emir allahtan buyurun şu işin hikmetini açıklayıverin...bekliyorum Allah öyle uygun gördüğü için. Hekesin herşeyi bilmesi çözmesi gerekmez. Link to post Sitelerde Paylaş
UluCuvcuv 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi Evet gavs bende merak ediyordum, ama bir cevap göremedim. Sadece 4'ün diğer ayetlerde de vurgulandığını ortaya koymuşsun ama bu neden 4? sorusuna cevap değil hatta dahada irdeliyor. Bence 4 ün üzerinde fazla mistik birşeyler beklemeye gerek yok, pek ala bir şekilde sallanmış bir sayı olabilir. Veya aişe'nin zina yaptığını söyleyen 3 kişi olmuş olabilir. Ama bu 4 sayısına bir anlam katmaz gibime geliyor... Link to post Sitelerde Paylaş
Ruslan_Chagaev 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi (düzenlendi) tabi tabi ne demezsin..şu güzel aklını biraz daha çalıştır akıllı.. bende akşam teyzeme gidip. teyze yan dairende oturan kızlar için şöyle bir dedikodu dolaşıyor..teyzem dediki.. oğlum inanma hepsi iftira ben akşama kadar evdeyim.. öyle bir şey olsaydı mutlaka rast gelirdim... o kızlarla haşır neşir oldum.. hepside iyi aile kızları... o adamlar.. kzılar açık seçik giyiniyor ve bu kızların burda hiç sahibi olmadığı için yani sahipsiz buldukları için....rahat rahat iftira atıyorlar..kendi içlerindeki pisliği dışarı vuruyorlar .. (birde şu var.. bizim mahellede korkulan ve her yere sözü geçen biri var... adamın zina ettiğini nerdeyse kahvedekilerin hepsi biliyor ama bir gün bu adamı ben veya karısı zina ediyor diye mahkeyme versek... ve hakim bize sizden başka şaidiniz varmı dese.. onca şaidinn içinde tek bir tane gelip evet buna şaidim diyebilecek adam yok... bide bunun tersi olarak çoğu zaman bazı insanalr paranın gücüyle veya başka şeyle ;değil 4 tane sana 100 tane şait bulabilir..) yani anlayacağın... 4 değil ortada 8-9 şait var ama... hiçte sayının ne 4 ne 9 olması gört dörtlük bri sonuç ortaya çıkarmıyor.. ha bak aklıma vurun kahpeye filmi geldi..eğer o filmi izlersen belki jetonalrın bu konuda daha iyi çalışır.. Said Nursi gibi adamlardan daha iyi mantık yürütmüşsün. Aişe'nin zina olayı dört sayısını doğurmuş ama dörtkişi görmüş olsayı bu defa da 16 şahid denilecekti. Temmuz 15, 2009 tarihinde Ruslan_Chagaev tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Gates 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi 4 çarpı 2 eşittir 8 bayan şahit... matematiği seviyorum... Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi 4 şahit adenin, guanin, sitozin, timin Safvan'ın devesi de urasil değil miydi? harikasın hocam, umarım anlayabilmişlerdir. Link to post Sitelerde Paylaş
gavs 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi (düzenlendi) Evet gavs bende merak ediyordum, ama bir cevap göremedim. Sadece 4'ün diğer ayetlerde de vurgulandığını ortaya koymuşsun ama bu neden 4? sorusuna cevap değil hatta dahada irdeliyor. Bence 4 ün üzerinde fazla mistik birşeyler beklemeye gerek yok, pek ala bir şekilde sallanmış bir sayı olabilir. Veya aişe'nin zina yaptığını söyleyen 3 kişi olmuş olabilir. Ama bu 4 sayısına bir anlam katmaz gibime geliyor... Castro "madem doğru söylüyorlardı o zaman 4 şait getirselerdi ya, madem getiremediler onlar allah katında yalancıdır ." ayetine bakarak sanki ortada 2-3 kişi varda... onları yalancı konumuna düşürmek için 4 şait isteniyormuş gibi insana geliyor ama şu var; dinlerdeki hiç bir rakamın salamasyon üzerine kurulu olduğunu düşünmüyorum.. tam tersine kişileri etkilemek ve inandırmak için hep mistik rakamlar seçilir.. mesela muhammedin 40 yaşında peygamber olduğunun söylenmesi gibi... eğer muhammedin 39 yaşında peygamber olduğu söylenseydi..ortada hiçte mistik ve özel bir hava esmeyecekti..(benim için böyle bir rakam daha inandırıcı olurdu ama rakam 40 olunca orda duruveriyorum işte..) ben kuranda bu 4 rakamının öyle rast gele kullanılmadığını, başta 12 aydan 4 tanesinin allah katında haram (yasak) ay sayılmasından tut .. benzer bir çok ayette ölçü olarak 4 rakamının kullanıldığını gördüm... ve ben bu 4 rakamının o dönem arap toplumunda özel anlam taşıyan ve insanların zihninde güven duydukları bir rakam olduğunu düşünüyorum... bu yüzden bu tür ölçülerde 4 rakamının seçildiğini düşünüyorum... o ayete gelince zaten topluma tehdit mesajı okunuyor... bu yüzden kimsenin toplum baskısını göze alıp.. peygamber eşinin zina ettiğine dair böyle bir idda gerçek olsa bile... çıkmaya cesaret edemeyeceklerini düşünüyorum.. 4 sayısına gelince... o sadece işin teferuat kısmı.. olaya daha mistik bir hava katmak için .. olduğuna inanıyorum.. Temmuz 15, 2009 tarihinde gavs tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
MahmutAkar 0 Temmuz 15, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 15, 2009 gönderildi .. 4 sayısına gelince... o sadece işin teferuat kısmı.. olaya daha mistik bir hava katmak için .. olduğuna inanıyorum.. Selam 4 kişinin şahit olarak aranması, çok önemli bir mevzuda kat'i olarak doğruya ulaşabilmenin en kestirme yolu olduğuna dair bir öğüttür. Siz olayı gizli kameraya alırsanız dört şahide de gerek kalmaz. Rakamlara takılıp kalmayın bence. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts