Jump to content

Müslüman arkadaşlara;


Recommended Posts

kalbim kalbine karşı değilse değildir.

kalbim beynime soruyu doğru sormuyordur veya beynim kalbie hükmedemiyordur gibi varsayımlar ve saçmalamalar da da bulunabilirmiyim, izninizle.

Kalbin kimseye karşılık olmasın aman senin, kalsın olduğu yerde tek başına :lol:

Elbet yukarıda da gördüğümüz üzere dilediğin kadar saçmalayabilirsin, bir sakıncası yoktur...

allah yaratmadıysa kim yarattı bu kalbi yav? :crazy:

kim koydu bu bozuk ürünü.

indirimde gidip aldım.

tüh, bak bozuk çıktı.

Dur, ambalajında şöyle yazıyor kalbimin; "made in CHİNA"

ha s.ktir yaaaaa.... :lol:

bu da çekik gözlülerin işi. :D

ayvayı yedik. :crazy:

Kalbini de yaratan Allah, ama şöyle düşün.

Etrafına bak, sen böyle düşünüyorsun ama bir çoğu da senin tersin düşünüyor. O zaman bozukluk beni yaratanda demek yerine, bozuklukta sanki benim parmağım varmış gibi duruyor demek daha akılcı olmaz mı :crazy:

Lütfen cevap veriniz. :blink:

Ay kusura bakma, akşam işim vardı ancak cevap verebiliyorum.

Bu seferlik affediver bari :lol:

merhaba

ben burada biraz farklı düşünüyorum

mesela

ortada kabe etrafından binlerce namaz kılan insan

şekil güneş gibi yani çekirdek=ışık hüzmeleri

peki pagan araplarda namaz varmıydı=evet

pagan araplarda güneş neyi sembollerdi=ay tanrısının kocası güneşi

peki ay tanrısının putu nerede bulunurdu=kabede

biraz sakin kafayla düşünüldüğünde bunlardan habersiz müslümanlar kabede her namaz kıldıklarında pagan ritüellerini yapmakta olduğu görülür

muhammed yaşadı yaşamadı bu bilinmez ancak pagan arapların putlarını9 birleştirme yüceltme ibadetleri hala müslüman kanalı ile devam ediyor

Sevgili wollgrass;

Kabede bulunan ve orda bizzat defalarca namaz kılan, bu dediklerinle beraber her tür düşünce üretebilen biri olarak (yani kabede) bu söylediklerine birşeyler demek istiyorum.

Evet görüntü böyle, namaz anında böyle.

Tavaf anı biraz daha değişik, bir merkezin etrafında girdap gibisin ama batıran bir girdap değil...

Eski rituellerin olmasını hep burada diyorum ya. Namaz yani şekilsel ibadet insan var olduğundan beri var, bunda bir sıkıntı yok. Ama çağlar içinde, toplumlar kendilerine başka başka Tanrılarda yaratmışlardır, e var olan ve bilindik bir ibadeti de devam ettirmek neden mantıksız olsun ki?

Ben kabe için şöyle düşünüyorum, kübik bir yapısı var. Bir köşesinin biraz öbür köşeden şu kadar cm farklı olması bu kübikliği bozmuyor. Neyse...

Her yüzü, her yöne ve herkese eşit mesafede bir yapı...

Tanrıda öyledir, herkese eşit ve her yüzü herkesi görebilecek şekilde.

Elbet bu teşbih, bize şahdamarımızdan daha yakın olan Allahın ihtiyacı yoktur böyle şeylere..

Ama yeryüzünde yaşayan insanın sosyalleşmeye, birlikte uyum ve ahenk içinde yaşamaya ihtiyacı vardır, bunlar olmayınca kan ve zulüm olmuştur yeryüzünde ve hala olmaktadır.

Bana göre kabenin esprisi bu, buradada oluşturduğunuz ve doğayı gözlediğinizde doğadada var olan ahegki neden yaşantınıza katmıyorsunuz, sanki bunu düşündürtmeye sevkediyor insanı... Ama yine kuranın dediğini doğrular nitelikte yaşıyoruz. 'İnsan ne az düşünüyor'... Bu yüzden insan yeryüzünde büyük çoğunlukta hala yürüyen çamur maalesef....

Sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 94
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Aslan15 isimli arkadaşı kutluyorum. kendini esaretten kurtarabilmişsin sonunda. ben de sizin gibi bir müslümandım. ama müslümanlığı bilmediğimi ateistforumda öğrendim. müslümanlığı öğrenince böyle mantıksız bir şeyi kabul etmem mümkün değildi..

dünyada kimseye bir kötülüğü dokunmayan, elimden geldiğince dürüst olmaya, hırsızlık yapmamaya, insanlara zarar vermemeye çalışan bir insanım. ama kuranın tanrısı için bu saydığım kriterlerden çok, ödül verme kriteri kendisinin kölesi olmak ve bunu açıkça kabul etmek.. onun kölesi olduğunu açıkça kabul etmediğin zaman istersen einstein ol senin bi önemin yok cehennemliksin!

bu cennet, cehennem mevzuu tamamen insanların yok olmayı kabullenememelerinden veya anlayamamalarından kaynaklanıyor.. ne yani? geldik gidiyormuyuz? :) dur ya iyiydik falan :)

en eski dünya uygarlıklarında bile, özellikle mısırlarda insanların öldüğü, ve kanatlı meleklerin gelip ruhunu taşıdığına dair duvar resimleri var. yani bütün ortadoğu inanışları bu yüzden birbirine çok benzer. ama bir iskandinav toplummu kökenine bakarsan, onlarda cehennem sıcak değil soğuktur! çünkü onlar için sıcak güzel, soğuk azaptır!

bence tanrı dediğimiz kavram asla ve asla ortadoğu dinlerinin tanımladığı bir şey olamaz.mümkünatı yok

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ama bak antikafirin son cümlesine, ne diyor?

Gerçi kuranı tümden reddeden biri için elbet bu ayetlerin hiç önemi yok ama tarihi iyi karıştırmak lazım, ilk fırsatta ben bunu yapayım...

Tabi birde Mekke şehrinin adı İbrahim zamanında neydi, bir şehirmiydi, tarihsel süreçte nasıl isimlendirildi bunları da iyi bilmek gerek.

Kabe Allahın evi diyorlar ama bu yanlış tanım.

Kabe, insanların yeryüzünde yaptıkları ilk mabed...

berguzar kabenin insanların yeryüzünde yaptıkları ilk mabed olduğunu nerden biliyorsun...bu bilgiye nasıl sahip oldun..

üstelik kabe için allahın evi diyorlar bu yanlış diyorsun.. oysa senin inandığın kitapta kabe için allahın evi diyor..

ibrahim 37. Rabbena innı eskentü min zürriyyetı bi vadin ğayri zı zer'ın ınde beytikel muharrami rabbena li yükıymus salate fec'al ef'idetem minen nasi tehvı ileyhim verzukhüm mines semerati leallehüm yeşkürun

beytikel= anlamı allahın evi veya daha yumuşak hali ile allahın kutsal mekanı demek

37. "Ey Rabbimiz! Ben, çocuklarımdan bir kısmını senin kutsal evinin yanındaki, ziraata elverişsiz vadiye yerleştirdim ki, namazı/duayı yerine getirsinler, ey Rabbimiz! Sen de insanlardan bazı gönülleri, onlardan hoşlanır yap. Çeşitli meyvelerle onları rızıklandır ki, şükredebilsinler!"

neyse bu konuyla ilgilenlere tevrattan bir pasaj vereyim...

tevrat, tekvin bölümü ,bap 28..

Yakup'un Düşü

Yar.28: 10 Yakup Beer-Şeva'dan ayrılarak Harran'a doğru yola çıktı.

Yar.28: 11 Bir yere varıp orada geceledi, çünkü güneş batmıştı. Oradaki taşlardan birini alıp başının altına koyarak yattı.

Yar.28: 12 Düşte yeryüzüne bir merdiven dikildiğini, başının göklere eriştiğini gördü. Tanrı'nın melekleri merdivenden çıkıp iniyorlardı.

Yar.28: 13 RAB yanıbaşında durup, "Atan İbrahim'in, İshak'ın Tanrısı RAB benim" dedi, "Üzerinde yattığın toprakları sana ve soyuna vereceğim.

Yar.28: 14 Yeryüzünün tozu kadar sayısız bir soya sahip olacaksın. Doğuya, batıya, kuzeye, güneye doğru yayılacaksınız. Yeryüzündeki bütün halklar sen ve soyun aracılığıyla kutsanacak.

Yar.28: 15 Seninle birlikteyim. Gideceğin her yerde seni koruyacak ve bu topraklara geri getireceğim. Verdiğim sözü yerine getirinceye kadar senden ayrılmayacağım."

Yar.28: 16 Yakup uyanınca, "RAB burada, ama ben farkına varamadım" diye düşündü.

Yar.28: 17 Korktu ve, "Ne korkunç bir yer!" dedi, "Burası, Tanrı'nın evinden başka bir yer olamaz. Burası göklerin kapısı."

Yar.28: 18 Ertesi sabah erkenden kalkıp başının altına koyduğu taşı anıt olarak dikti, üzerine zeytinyağı döktü.

Yar.28: 19 Oraya Beytel*fü* adını verdi. Kentin önceki adı Luz'du.

D Not 28:19 "Beytel": "Tanrı'nın Evi" anlamına gelir.

Yar.28: 20 Sonra bir adak adayarak şöyle dedi: "Tanrı benimle olur, gittiğim yolda beni korur, bana yiyecek, giyecek sağlarsa,

Yar.28: 21 babamın evine esenlik içinde dönersem, RAB benim Tanrım olacak.

Yar.28: 22 Anıt olarak diktiğim bu taş Tanrı'nın evi olacak. Bana vereceğin her şeyin ondalığını sana vereceğim."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda fikir beyan etmeden evvel bir kaç sayfaya baktım:

Öncelikle yapabileceğim ilk tespit, Tevratta Kabenin ve islam lehine sonuç verebilecek kısımlarının değiştirildiği önkabulünün müslümanlarca kabul ediliyor olması.Bununla ilgili olarak http://haksozhaber.net/author_article_print.php?id=10031 adresinde bir makale var.

ikinci olarak Kabe Mekke de mi Bekke de mi veya Kudüs te mi tartışmaları mevcut.

Tabi burada Kabe den kasıt sadece taştan yapılmış bir yapı değil.

Bu fikrin öne sürüldüğü adres: http://www.free-minds.org/hajj ve Türkçesi de http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1145 adresinde mevcut.

Üçüncü olarak dini metin ve rivayetlerin dışında pozitif tarihi bir bilgiye rastlamadım.

Ki sanıyorum buna rastlamayışımın sebebi Mekke veya Kabe çevresinde böyle bir çalışmaya izin verilmiyor olması.

Mekke de Kabe denilen yapı şu an vardır, zaman zaman yıkılmıştır, yapılmıştır.

Temellerinde veya yakınlarında günümüz pozitif bilimleri yapılacak bir tarihsel çalışma dışında, ne zamandan beri var olduğunun bilgisini kutsal metinlere dayandırmaktan başka bir yol yok gibi.

tarihinde WerderBremen tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammed zamanında kabe ve hac zaten bilinen ve sürdürülen bir ritüel...

iyi bir insan nasıl davranmalıdır...

yaşadığı zamanda yapılagelen geleneksel uygulamaları tamamen silip süpürür mü...

bu geleneksel uygulamalar içinde zararlı ve kötü unsurlar varsa bunları dışlar ama zararsız olanları da destekler...

hac ritüelinin uygulandığı bir ortamda yetişmiş olan iyi bir insan olan peygamber bu ritüeli kendi davasını anlatmaya uygun bir ortam olarak görmüş ve devam ettirmiştir...

bu gün için bu ritüelin daha çok sembolik bir anlamı ve ziyaret amaçlı fonksiyonları olabilir...

evrensel gereklilikler olarak düşünülemez...

zaten tüm insanların aynı anda oraya toplanıp bu ritüeli gerçekleştirmeleri imkansızdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
berguzar kabenin insanların yeryüzünde yaptıkları ilk mabed olduğunu nerden biliyorsun...bu bilgiye nasıl sahip oldun..

üstelik kabe için allahın evi diyorlar bu yanlış diyorsun.. oysa senin inandığın kitapta kabe için allahın evi diyor..

ibrahim 37. Rabbena innı eskentü min zürriyyetı bi vadin ğayri zı zer'ın ınde beytikel muharrami rabbena li yükıymus salate fec'al ef'idetem minen nasi tehvı ileyhim verzukhüm mines semerati leallehüm yeşkürun

beytikel= anlamı allahın evi veya daha yumuşak hali ile allahın kutsal mekanı demek

37. "Ey Rabbimiz! Ben, çocuklarımdan bir kısmını senin kutsal evinin yanındaki, ziraata elverişsiz vadiye yerleştirdim ki, namazı/duayı yerine getirsinler, ey Rabbimiz! Sen de insanlardan bazı gönülleri, onlardan hoşlanır yap. Çeşitli meyvelerle onları rızıklandır ki, şükredebilsinler!"

gavs,

Evden kasıt bildiğin içinde yatılıp uyunulan vs değil, sende demişsin kutsal mekan, üstelik kuranda haram mescit diye de bahseder, dokunulmazı olan mescit yani. Bunlar doğrultusunda tarihsel sürece baktığımız zaman bu da bizi insanların tapınmak için yaptıkları ilk yapı oluşuna götürür.

Kavram kargaşası olmasın ama buradan Allahın evi lafını, aaa Allahın da evi varmış, kaç odalıymış tarzı soru soracak çok ateist olduğundan dolayı detaylı açıklama yapmak lazımdır diye yazdım onu. Sanırım anlatabildim...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Her gün aşağılanmaktansa YOK OLMAK isterim. :p

Şimdi ne aşağılanması diyecekseniz.

MUho gibilerinin varlığı bile benim varlığıma aşağılamadır.

O niye benim gibi, benimle topraktan yaratıldığı halde şanslı olsun !??

Ben ateşten mi yaratıldım ki; muho dan aşağılık olayım. O lider olsun. Bana da onun adını sürekli anmak düşsün ???

Akıllı hiçbir kişi bu aşağılanmayı kabullenemez.

Ne bu dünyada ne de cennet dediğiniz boyutta. :crazy:

hz.muhammedin çektiklerine sen katlanıp üstün hosgörü göstererek imanını kaybetmeden inancla yürüyeiblir misin bu kadar şeye katlanabilrimiydin o zaman hangi insan katlanmıs nefsi için ayetler sokmus diyorsunuz neden kendisine bile kısıtlayıcı seyler sokmus ayete kendisi için mal mülk servet herşeyi elde edebilirdi isteseydi biraz düşünmeyecek misin

Link to post
Sitelerde Paylaş
gavs,

Evden kasıt bildiğin içinde yatılıp uyunulan vs değil, sende demişsin kutsal mekan, üstelik kuranda haram mescit diye de bahseder, dokunulmazı olan mescit yani. Bunlar doğrultusunda tarihsel sürece baktığımız zaman bu da bizi insanların tapınmak için yaptıkları ilk yapı oluşuna götürür.

Kavram kargaşası olmasın ama buradan Allahın evi lafını, aaa Allahın da evi varmış, kaç odalıymış tarzı soru soracak çok ateist olduğundan dolayı detaylı açıklama yapmak lazımdır diye yazdım onu. Sanırım anlatabildim...

berguzar tanrıya kutsal mekanlar afetmek.. tanrı için taşlar dikip orayı ziyaret yerine çevirmek..insanlar yediği bir halt.

tanrının kendisi şu taş benim için kutsal şu taş değil. şu bölge benim için kutsal şurası değil gibi ayrımlar yapmaz...bunlar tamamen insanalrın kendi kendilerine ürettiği şeyler... eğer sen benim o yazımda tevrattan verdiğim pasajı okusaydın.. orda bunu çok güzel örneklemiş..

Link to post
Sitelerde Paylaş
gavs,

Evden kasıt bildiğin içinde yatılıp uyunulan vs değil, sende demişsin kutsal mekan, üstelik kuranda haram mescit diye de bahseder, dokunulmazı olan mescit yani. Bunlar doğrultusunda tarihsel sürece baktığımız zaman bu da bizi insanların tapınmak için yaptıkları ilk yapı oluşuna götürür.

Kavram kargaşası olmasın ama buradan Allahın evi lafını, aaa Allahın da evi varmış, kaç odalıymış tarzı soru soracak çok ateist olduğundan dolayı detaylı açıklama yapmak lazımdır diye yazdım onu. Sanırım anlatabildim...

berguzar şunuda ekleme gereği duydum.. kabe ve çevresine mescid i haram dan kasıt ... yasak olan mescit anlamında

ve Araf 157' e göre yasak edılen şeyler pis ve temiz olmayanlardır. yani haram kelimesi hiç bir zaman olumlu analmda kullanılmamıştır..

157. ............. o onlara iyiliği emreder, kötü ve çirkinden onları alıkoyar. Güzel şeyleri onlara helal kılar, pis şeyleri onlara yasaklar. ........

mescidi haram da .. şirkin işlendiği. insanların putçuluk geleneği sürdürdğü mescid olduğu için .. allah orayı yasak kılmıştır..

ayrıca zaten isra süresi 1.2 ayette.. mescidi haramın kutsal mekan anlamı taşımadığı çok açık görüküyor..

isra 1. YÜCELİĞİNDE sınır olmayan O [Allah] ki kulunu geceleyin, kendisine bazı alametlerimizi göstermek için Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü. Çünkü, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.

bak ayette çevresi mübarek olan mescidin mescidi haram değil mescidi aksa olduğu yazıyor..

..hz.muhammet. mekkeye girip o kabedeki putları kırdırdıktan sonra kapısına.. mescidi haram yani girilmesi yasak olan mescid adını yazmıştır..

ve hz. muhammet öldükten sonra başa geçen mekke eşrafı... bir çok uyduruk ayet yazarak eski gelenekelrini islam içine kuran içine sokup meşrulaştırmışlardır..

bunları nerden bildiğime gelince... o herşeyi bilen bana öğretti..

tarihinde gavs tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
...

Kavram kargaşası olmasın ama buradan Allahın evi lafını, aaa Allahın da evi varmış, kaç odalıymış tarzı soru soracak çok ateist olduğundan dolayı...

Bu tür bir soruyu sorabilecek yüzlerce müslüman gözümün önüne gelir de, bir tek ateist gelmez nedense, Bergüzar. :blink:

Link to post
Sitelerde Paylaş
berguzar şunuda ekleme gereği duydum.. kabe ve çevresine mescid i haram dan kasıt ... yasak olan mescit anlamında

ve Araf 157' e göre yasak edılen şeyler pis ve temiz olmayanlardır. yani haram kelimesi hiç bir zaman olumlu analmda kullanılmamıştır..

gavs,

Haram kelimesine bu anlamı sana dayatılan geçmiş öğretilerin veriyor. Haramın ne olduğunu asla ve asla bilmiyorsun.

Haram 'dokunulmaz' demektir. Biraz da arapça lügat karıştırmış olsaydın görecektin ne olduğunu.

Ama bu saatten sonra seninle konuşmanın bir faydası olacağını sanmıyorum. Sen hem araştırıyorum diyorsun hem de kelimeyi kendi bildiğin ile yerine koymaya çalışıyorsun.

Objektif araştırma böyle olmaz, bu dürüstlük değil herşeyden önce.

Bu tür bir soruyu sorabilecek yüzlerce müslüman gözümün önüne gelir de, bir tek ateist gelmez nedense, Bergüzar. :blink:

Sevgili cakircali,

Burada öyle sorular var ki sorulan, bunları buraya assam şaşar kalırsın inan...

Neyse konu bu değil zaten. Ben konuyla ilgili diyeceklerimi derim, yeri gelir diyeceğim varsa yine derim. Herkesin düşüncesine de saygı duyarım, o da ayrı...

Sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alemsiniz siz ya...

Ayete uygun yaşamak ne demek, iyilikten yana tavır al demek, dürüst ve erdemli ol, ölçülü ve dengeli yaşa demek.

Elbet kötü eylemler ya da eksik eylemler de olur, ama onların üstünü iyilikler örter <_<

iyilik ya da kötülükten bahseden kim...

gayet basit bir soru...

iyi insan olmak yeterliyse eğer...

namaz, oruç, hac vs. ne peki....

farz ne o halde...

Link to post
Sitelerde Paylaş
gavs,

Haram kelimesine bu anlamı sana dayatılan geçmiş öğretilerin veriyor. Haramın ne olduğunu asla ve asla bilmiyorsun.

Haram 'dokunulmaz' demektir. Biraz da arapça lügat karıştırmış olsaydın görecektin ne olduğunu.

Ama bu saatten sonra seninle konuşmanın bir faydası olacağını sanmıyorum. Sen hem araştırıyorum diyorsun hem de kelimeyi kendi bildiğin ile yerine koymaya çalışıyorsun.

Objektif araştırma böyle olmaz, bu dürüstlük değil herşeyden önce.

hangi geçmişten bahsediyorsun... üstelik ben kendi kıçımdan birşey uydurmadım... sana inandığın kitaptan iki ayet verdim.. sen o iki ayet üzerine bir şey yazacağına gelmiş bana haram dokunulmaz demek demişsin..birde haramın anlamını asla bilmediğimi idda etmişsin..

hem ben haramın dokunulmaz anlamına gelmediğini idda etmedimn... sadece inandığın kitapta allahın kutsal şeyleri değil... kötü, pis şeyleri dokunulmaz ilan edip yasak kıldığını söylediğini gösterdim...yani alahın haram vasfını (dokunulmaz vasfını) kutsal şeylere değil... pis, kötü şeylere verdiğini söyledim

işte sana bir iki ayet.. umarım bu sefer ayetlere ve ne anlattığına dikkat edersin..

bakara 173. İnnema harrame aleykümül meytete ved deme ve lahmel hınzıri ve ma ühille bihı li ğayrillah* fe menidturra ğayra bağıv ve la adin fe la isme aleyh* innellahe ğafurur rahıym

173. Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır. Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna-buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

şimdi söylermisin berguzar... allah leş ve domuz etini kutsal olduğu için mi haram yani senin tabirinle dokunulmaz kılıyor... yoksa leş ve domuz kötü olduğu için mi?????

ben sana cevabı vereyim..

araf süresi 157..157. Ellezıne yettebiuner rasulen nebiyyel ümmiyyellezı yecidune mektuben ındehüm fit tevrati vel incıli ye'müruhüm bil ma'rufi ve yenhahüm anil münkeri ve yühıllü lehümüt tayyibati ve yüharrimü aleyhimül habaise ve yedau anhüm ısrahüm vel ağlalelletı kanet aleyhim fellezıne amenu bihı ve azzeruhü ve nesaruhü vetteveun nurallezı ünzile meahu ülaike hümül müflihun

157. Onlar ki, yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılmış bulacakları ümmî peygambere uyarlar; o onlara iyiliği emreder, kötü ve çirkinden onları alıkoyar. Güzel şeyleri onlara helal kılar, pis şeyleri onlara yasaklar. Sırtlarından ağırlıklarını indirir, üzerlerindeki zincirleri, bağları söküp atar. Ona inanan, onu destekleyen, ona yardım eden, onunla indirilen ışığa uyan kişiler, kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.

bak allah bu ayette diyorki... ben anca kötü ve çirkin olandan alıkorum , pis şeyleri size yasak ederim diyor (senin anladığın anlamda haram ederim diyor.)

ayrıca sana başka bir ayet daha vermiştim.. sen üzerine zerre kadar düşünmemişsin...

al bir daha oku..

isra...1. YÜCELİĞİNDE sınır olmayan O [Allah] ki kulunu geceleyin, kendisine bazı alametlerimizi göstermek için [Mekke'deki] Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü. Çünkü, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.

berguzar şu cümleye dikkat et...Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü.....

bak ayette kutsal mekan olarak mescidi haram değil. mescidi aksa olarak gösterilmiş.... çevresi mübarek kılınan yer mescidi aksaymış..

bak bunları ben değil... senin inandığın kitap söylüyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş
173. Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır. Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna-buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

şimdi söylermisin berguzar... allah leş ve domuz etini kutsal olduğu için mi haram yani senin tabirinle dokunulmaz kılıyor... yoksa leş ve domuz kötü olduğu için mi?????

ben sana cevabı vereyim..

157. Onlar ki, yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılmış bulacakları ümmî peygambere uyarlar; o onlara iyiliği emreder, kötü ve çirkinden onları alıkoyar. Güzel şeyleri onlara helal kılar, pis şeyleri onlara yasaklar. Sırtlarından ağırlıklarını indirir, üzerlerindeki zincirleri, bağları söküp atar. Ona inanan, onu destekleyen, ona yardım eden, onunla indirilen ışığa uyan kişiler, kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.

bak allah bu ayette diyorki... ben anca kötü ve çirkin olandan alıkorum , pis şeyleri size yasak ederim diyor (senin anladığın anlamda haram ederim diyor.)

ayrıca sana başka bir ayet daha vermiştim.. sen üzerine zerre kadar düşünmemişsin...

al bir daha oku..

isra...1. YÜCELİĞİNDE sınır olmayan O [Allah] ki kulunu geceleyin, kendisine bazı alametlerimizi göstermek için [Mekke'deki] Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü. Çünkü, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.

berguzar şu cümleye dikkat et...Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü.....

bak ayette kutsal mekan olarak mescidi haram değil. mescidi aksa olarak gösterilmiş.... çevresi mübarek kılınan yer mescidi aksaymış..

bak bunları ben değil... senin inandığın kitap söylüyor...

Bence çok iyi yakalamışsın gavs..

Haram kılınan bir şey kutsal olduğu için değil, aksine kötü/pis olduğu için haram kılınmıştır..

Berguzar hanımın yanıtını da merakla bekliyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

NİSA (23) Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız ve teyzeleriniz; kız ve erkek kardeşlerinizin kızları; ve süt anneleriniz ile süt kardeşleriniz; eşlerinizin anneleri; ve kendileriyle gerdeğe girmiş olduğunuz eşlerinizden doğmuş olan üvey kızlarınız -ki onlar sizin evlatlıklarınızdır- size haram kılınmıştır; fakat gerdeğe girmemişseniz [kızlarıyla evlenmenizde] bir günah yoktur; ve kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri de ; aynı anda ve birlikte iki kız kardeşi [eş olarak] almanız da [yasaklanmıştır]; ama geçmişte olanlar geçmiştir. (25) Çünkü Allah, çok bağışlayıcıdır, rahmet kaynağıdır.

NİSA - 24 / Meşru şekilde [nikah yoluyla] sahip olduklarınız dışında bütün evli kadınlar . (26) Bu, üzerinize farz olan Allah'ın buyruğudur. Bunların dışında kalan bütün [kadınlar], kendilerine mal varlığınızdan [bir kısmını] vermeniz (27) ve gayrimeşru bir ilişki ile değil de evlilik bağı yoluyla meşru bir şekilde almak kaydıyla size helaldir.Kendileriyle evlenmek istediğiniz kadınlara hak ettikleri mehirlerini verin; ama bu meşru yükümlülük [üzerinde anlaştık]tan sonra [başka] bir şey üzerinde serbestçe anlaşmanızda sizin için bir sakınca yoktur. (28) Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

TEVBE / 36 -BİLİN Kİ, Allah'a göre ayların sayısı, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı gün koyduğu ölçü uyarınca onikidir; [ve] bunlardan dördü haram aylardır; (53) işte [Allah'ın] her zaman geçerli sapasağlam yasa[sı] budur. O halde, bu [aylar] konusunda artık kendinize yazık etmeyin. (54) Ve onlar sizinle nasıl topyekün savaşıyorlarsa, siz de Allah'tan başkalarına tanrılık yakıştıranlarla öyle topyekün savaşın; (55) ve bilin ki Allah, kendisine karşı sorumluluk bilincine sahip olanlarla beraberdir.

AHZAB - 4 /ALLAH hiç kimseye tek bedende (2) iki kalp vermemiştir: ve [aynı şekilde,] "kendiniz için annelerinizin bedeni kadar haram" saydığınız eşlerinizi hiçbir zaman sizin [gerçek] anneleriniz kılmamış (3) ve evlatlıklarınızı da [gerçek] çocuklarınız (4) saymamıştır: bunlar ağzınıza doladığınız boş laflar[ın işaretlerin]den başka bir şey değildir; halbuki Allah [mutlak] doğruyu söyler: (5) ve doğru yolu ancak O gösterir.

MÜCADELE - 2 /[bundan sonra] içinizden "Sen artık bana annem kadar haramsın!" diyerek (3) hanımlarından ayrılanlara gelince, [unutmasınlar ki] (eşleri) hiçbir zaman anneleri [gibi] olamaz: kendilerini doğuran kadından başkası anneleri olamaz: o halde, akla sığmayan (4) bir sözdür söyledikleri, [bu nedenle de] asılsız ve düzmecedir. Ama Allah, gerçekten günahları affedicidir, çok bağışlayıcıdır:

TAHRİM - 1 /EY PEYGAMBER! Eşlerin[den herhangi biri]ni memnun etmek için, neden Allah'ın sana helal kıldığı bazı şeyleri [kendine] haram kılıyorsun? (1) Allah çok bağışlayıcıdır, rahmet kaynağıdır:

Gavs ve sangre,

Bu ayetlerde de haram kelimesi geçiyor. Haramın ne olduğunu da vurguluyor. Umarım yardımcı olmuştur...

Annenizle evlilik haram gavs, senin annen pis, kötü birşey mi? Yoksa senin için dokunulmaz mı...

Ayetin kendi vurgusu içinde, hangi olaya değiniyorsa onu anlaman gerekiyor...

En son ayete de şu ayeti söylüyorum,

Artık bundan sonra her nerede olursanız olun yüzünüzü mescidi harama dönün ayetini hatırlasak yeterlidir....

tarihinde berguzar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
isra...1. YÜCELİĞİNDE sınır olmayan O [Allah] ki kulunu geceleyin, kendisine bazı alametlerimizi göstermek için [Mekke'deki] Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü. Çünkü, gerçekten her şeyi işiten, her şeyi gören O'dur.

berguzar şu cümleye dikkat et...Mescid-i Harâm'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götürdü.....

bak ayette kutsal mekan olarak mescidi haram değil. mescidi aksa olarak gösterilmiş.... çevresi mübarek kılınan yer mescidi aksaymış..

bak bunları ben değil... senin inandığın kitap söylüyor...

BAKARA

142 İnsanlar içinden bazı beyinsizler: "Onları, yönelmekte oldukları kıbleden ne çevirdi?" diyecekler. De ki: "Doğu da Allah'ın, batı da. O, dilediğini dosdoğru yola kılavuzlar."

143 İşte böyle! Biz sizi, insanlar üstüne tanık olasınız, resul de sizin üstünüze tanık olsun diye, orta yolu izleyen bir ümmet yaptık. Biz, eskiden üzerinde olduğunu kıble haline getirdik ki resule uyanı, ökçesi üstüne gerisin geri dönenden ayıralım. Bu, Allah'ın kılavuzluk ettikleri dışındakilere gerçekten zor gelecektir. Ama Allah imanınızı işe yaramaz hale getirmeyecektir. Şu da bir gerçek ki, Allah öncelikle insanlara karşı çok acıyıcı, çok merhametlidir.

144 Biz senin, yüzünün habire göğe doğru çevrildiğini elbette görüyoruz. Hoşlanacağın bir kıbleye seni elbette döndüreceğiz. Artık yüzünü Mescid-i Haram yönüne çevir. Nerede olsanız yüzünüzü Mescid-i Haram yönüne döndürün. Kendilerine kitap verilenler, onun, Rablerinden bir gerçek olduğunu çok iyi bilirler. Allah onların yapıp ettiklerinden habersiz değildir.

Nüzul sırasına göre bildiğim kadarıyla Bakara İsradan sonra gelir. Kuranda bir anda oluşmamıştır, 23 yıllık bir sürecin sonucudur. Lütfen bunları da değerlendirelim olur mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Annenizle evlilik haram gavs, senin annen pis, kötü birşey mi? Yoksa senin için dokunulmaz mı...

Ayetin kendi vurgusu içinde, hangi olaya değiniyorsa onu anlaman gerekiyor...

Şu anda yeterince zamanım yok, az sonra eve gitmem gerekiyor.. Onun için sadece bu sözünüze birşey yazmak istiyorum..

Hangi olaya değiniyorsa onu anlamamız gerekiyor diyorsunuz.. Peki bi üstteki cümlenizde, hangi olaya değiniyor??

Annenin kötü olduğu olgusuna mı, yoksa ''Anneyle evlenmenin kötü olduğu'' olgusuna mı??

Bence burda kendinizle çelişmişsiniz..

Elbette bir insanın annesiyle evlenmesi kötü bir şeydir.. Ve böyle bir hareketten uzaklaşılmalıdır..

Burada haram kelimesi doğru kullanılmış yani.. Kötü olduğu için evliliğe yaklaşmama anlamı vardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...