Jump to content

İslam'da savaş


Recommended Posts

Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: "Halid'e yetiş, sakın çocuk ve ücretle çalışan işçi ve çiftçileri öldürmesin."

Rahipler de öldürülmez ve esir de alınmazlar. Onlara yaşayacakları kadar mallarının bir kısmı bırakılır.

Ömer b. el-Hattab (ra) da şöyle der: Size karşı savaşmayan kadın ve çocuklarla çiftçiler hususunda Allah'tan korkunuz. Ömer b. Abdülaziz de İb-nu'l Münzir'in naklettiğine göre hiçbir çiftçiyi öldürmezdi.

;) :good:

tarihinde antilaik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 66
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

tabe, tabe...

ben de onu diyecektim.

cübbeli kıçını nasıl sileceğini anlatan hadis kitaplarına

bak bakalım ne diyorlar bu hususda?

kolaylık ne ise o uygulanır o zaman kıc silmek taşla diye şimdi tas ile silinmez sünnet peygamber ahlakıdır oradan kasıt temizliktir taş değildir murtedd

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eş-Şerîd Süveyd, Resulullah'a (as) şöyle sordu: -'Annem ölmeden önce bana Allah'a inanan bir cariye azat etmemi vasiyet etmişti.

Şimdi benim yanım­da Sudanlı zenci bir cariye var. Onu azad edebilir miyim''"

Resulullah (as), "onu bana getir" dedi. (Cariye getirildikten sonra) Resulullah (as) ona, "Rabbin kimdir?"'diye sordu. Cariye, "Allah'tır" dedi. Resulullah (as), "ben kimim?" diye sordu. Cariye, "sen Allah'ın elçisisin" dedi.

Resulul­lah (as), Şerîd Süveyd'e hitaben, "onu azad et. Zira o Allah'a inanmış bir mü'm indir "dedi.

tarihinde cubbeliali tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Resulullah (as) buyurdu ki, "dul kadınları fikirlerini almak üzere kendilerine danışmadan evlendirme­yiniz ve nikahlamayınız. Genç kızları (bakireleri) de izinlerini almadan ev­lendirmeyiniz ve nikahlamayınız'". Şöyle denildi: "Ey Allah'ın elçisi!Bakire­nin izni nasıl olur?". Resulullah (as), "bakire (genç kız) kendisine soru so­rulduğunda susarsa onun izin vermesi budur" buyurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlarla 'La ilahe illallah'ı deyinceye kadar savaş­makla emrolundum. Bunu söylediklerinde onlar, kanla­rını ve mallarını Allah'ın hakkı hariç benden korudular. Onların hesabı ise Allah'a aittir.

"İnsanlar 'La ilahe illallah' deyinceye kadar onlarla savaşmak­la emrolundum. La ilahe illallah diyen benden malını ve nefsini hak­kıyla olan hariç korumuştur. Onun hesabi ise Allah'a aittir."

Buhari îstitabe: 2, İtisam: 2, Müslim İman: 8, Tirmizi İman: 1, Nesai Cihad: 1, Ebu Davud Cihad: 104, îbn Mace Fiten: 1, Ahmed: 2/528.

---------------------------------------------------

4592 - Hz. Ömer radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın şöyle söylediğini işittim:

"Arap yarımadasından hıristiyan ve yahudileri mutlaka çıkaracağım, orada müslüman olmayanı bırakmayacağım."

Said İbnu Abdilaziz der ki: "Arap yarımadası, el-Vadi'(l-Kurâ)'dan Yemen'in uzak kısmına, Irak sınırına, denize kadar olan kısımdır."

Müslim, Cihad 63; Ebu Davud, Harac 28, (3030); Tirmizi, Siyer 43, (1606).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

müslümanların mezhep imamlarından malik de şunu nakletmiş muvattasında:

4591 - İBnu Şihâb anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Cezîretü'l-Arab'ta iki din içtima edemez!"

İbnu Şihab devamla der ki: "Hz. Ömer bu meseleyi, kesin bir kanaat ve yakin elde edinceye kadar araştırdı. Gördü ki, Resûlullah gerçekten bunu söylemiş. Bunun üzerine Hayber yahudilerini sürgün etti."

Muvatta, Câmi' 18, (2, 892, 893)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

şimdi yaylan cüppeli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahudilerin Arap (Yarım) Adasından Çıkarılması

3029... İbn Abbâs'dan (rivayet olunduğuna göre) Peygamber (s.a) (vefatı esnasında) üç şeyi vasiyet ederek "Müşrikleri arap (yarım) ada­sından çıkarınız, gelen heyetlere benim yaptığım gibi ikramda bulu­nunuz../' dedi. İbn-i Abbas dedi ki: "üçüncüyü söylemedi -yahutta-onu (söyledi de) ben unuttum" (Humçydi (nin) Süfyan'dan nakletti­ğine göre Süleyman "said üçüncüyü de söyledi mi, söylemedimi (pek iyi) hatırlayamıyorum" demiştir.)

ebu davudda bu haliyle geçen bu hadis ayrıca Buhari, cihâd 176, cizye 6, megazi 183; Müslim, vasiyyet 6, Ahmed b. Hanbel 1-222 IV-371.de de geçmektedir.

murteddd:

sayın müslümanlar, mekkeli müşrikler müslümanlara eziyet ettiler de onlarla savaştınız.

peki arabistandaki tüm müşrikleri çıkarmanın gerekçesi nedir?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Yahudilerin Medine'den Çıkarılması Nasıl Olmuştur?

3003... Ebû Hûreyre'den elemiştir ki:

(...)

"Ey yahudiler cemaati, müslüman olun, kurtulun!" buyurdu. Onlar!

"Tebliğ ettin yâ Ebâ'l-Kaasîm! dediler. Rasûlullah (s.a) onlara:

"Bunu murad ediyorum!" dedi ve üçüncü defasında onlara şu­nu söyledi.

"Bilmiş olun ki, bu yer Allah'ın ve Rasûliinündür. Ben de sizi bu yerden sürgün etmek istiyorum. Sizden kim malına karşılık bir şey bulursa onu hemen satsın! Yoksa bilin ki, bu yer Allah'ın ve Rasûlü-nündür!"

bu rivayet ayrıca Buhârî, Cihâd 179, Cizye 6, İkrah 2, i'tisâm 18, Müslim, Cihâd 61, Ahmed b. Hanbel 11-451.de de geçmeketdir.bir yukarıdaki gibi epey sağlam bir hadisdir.

murteddd:

mafya mısın be adam?

adamları canın isteyince burası benim deyip

hangi hakla çıkarıyorsun topraklarından?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kureyza Oğullarının Medine'den Çıkarılması

Benû Kureyza, Medine'deki yahudi kabilelerindendi. Medine İslâm dev­letine tabi idiler. Fakat hicretin beşinci (Miladi 627) senesinde Hendek gaz­vesinde düşman ile birleşerek İslâm devletine ihanet etmişler, müslümanlan çok müşkül duruma düşürmüşlerdi. Hz. Peygamber, Hendek gazasından döner dönmez, ordusuyla Benû Kureyza mahallesini kuşattı. Bir kaç günlük mukavemetten sonra teslim olan y ah udilere, hakemliğini istedikleri Sa'd b. Muaz, Tevrat'ın hükmünün tatbik edilmesine karar verdi. Bunun üzerine eli silah tutan erkekleri idam edildi. Toprakları ensarın rızasıyla muhacirlere ve­rildi. Bütün mallarına da el konuldu.

3005... İbn Ömer'den demiştir ki:

Nâdir oğullan yahudileriyle Kureyza oğullan Rasûlullah (s.a)'le savaşa girmişlerdi. Rasûlullah (s.a) Nâdir oğullarını (Medine'den) sü­rüp çıkarmış, Kureyzayı ise yerlerinde bırakmış ve onlardan herhangi bir vergi de almamıştı. Nihayet zamanla Kureyza (müslümanlarla) sa­vaşa başlayınca (Hz. Peygamber onların) erkeklerini öldürmüş, kadın­larını ve mallarını da müslümanlara paylaştırmış. Ancak (onlardan) bazıları Rasûlullah (s.a)'e sığınmışlar. (Hz. Peygamber de) onlara emân vermiş (Böylece) Rasûlullah (s.a) (pek azı müstesna olmak üzere) Me­dine yahudilerinin hepsini sürgün etmiş, Abdullah b. Selam'ın kavmi olan Kaynuka oğullarını, Harise oğullan yahudilerini ve Medine'deki her yahudiyi (Medine'den çıkarmış).

ayrıca Buhârî Megazi 14; Müslim, Cihâd 62 de de benzer şekilde geçmekte imiş rivayet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

cübbeli hala mı buradasın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed Ebu Zehra'nın İslamda Savaş Kavramı Üzerine adlı bir eseri var.Bu eser Lübnandaki Hizbullah tarafından savaş stratejisine temel olarak alınır.Okumanızı tavsiye ederim.O kitaptada sizinle savaşmak istemeyen kim olursa olsun onlarla savaşmayın ve kurallarınızı onlara dayatmayın der.Hatta sizinle savaşmak isterlerse ilk kanı onlar döksün der."onların yurduna barış için girin aranızdan bir kişiyi öldürürlerse o ölüyü gösterin barışmı daha iyi bumu daha iyi diye sorun"

Muhammed Ebu Zehra Mısırdaki Şeriat Üniversitesinin kurucularındandır.Fıkıh konusunda otoritedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Muhammed Ebu Zehra'nın İslamda Savaş Kavramı Üzerine adlı bir eseri var.Bu eser Lübnandaki Hizbullah tarafından savaş stratejisine temel olarak alınır.Okumanızı tavsiye ederim.O kitaptada sizinle savaşmak istemeyen kim olursa olsun onlarla savaşmayın ve kurallarınızı onlara dayatmayın der.Hatta sizinle savaşmak isterlerse ilk kanı onlar döksün der."onların yurduna barış için girin aranızdan bir kişiyi öldürürlerse o ölüyü gösterin barışmı daha iyi bumu daha iyi diye sorun"

Muhammed Ebu Zehra Mısırdaki Şeriat Üniversitesinin kurucularındandır.Fıkıh konusunda otoritedir.

Ben de Muhammed b. Abdullah diye bir şahsın yazdığı kitaptaki savaşla ilgili maddeleri okumuş, bir türlü anlayamamıştım. Murteddd (r.a.) isimli fıkıh ve hadis alimi arkadaşımız bence bunları güzelce açıklamış. Kendisi hangi şeriat üniversitesinde görevlidir, açıklarlarsa orada doktora yapacağım. Yanlş anlaşılmasın, oradaki herhangi bir doktora yanlış bir davranışta bulunma niyetim yok, bilimsel şekilde doktora yapmak istiyorum.

Murteddd, yanlış anlama, matrak olsun diye yazdım :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben de Muhammed b. Abdullah diye bir şahsın yazdığı kitaptaki savaşla ilgili maddeleri okumuş, bir türlü anlayamamıştım. Murteddd (r.a.) isimli fıkıh ve hadis alimi arkadaşımız bence bunları güzelce açıklamış. Kendisi hangi şeriat üniversitesinde görevlidir, açıklarlarsa orada doktora yapacağım. Yanlş anlaşılmasın, oradaki herhangi bir doktora yanlış bir davranışta bulunma niyetim yok, bilimsel şekilde doktora yapmak istiyorum.

Murteddd, yanlış anlama, matrak olsun diye yazdım :lol:

muhammed ebu zehrayı hizbullahın referans aldığını bilmiyordum.

muhammed ebu zehranın bizdeki reformcu soytarılardam bir farkı var mıdır acaba?

belirtmene gerek yok, takıldığının farkındayım sevgili yfln.

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
BAKARA suresi 190- Sizinle savaşanlarla siz de Allah yolunda savaşın ve aşırı gitmeyin. Şüphesiz ki Allah aşırı gidenleri sevmez.

hANGİ ÜLKENİN SAVAŞ KANUNUNDA BÖYLE BİR MADDE VAR.?

lafa bak yaa hangi ülkenin savaş kanununda aşırı gidin önünüze geleni yakın yıkın der savaş kanununda öle bi madde geçen bi ülke bilmiorm varsa söle öğreniyim

Link to post
Sitelerde Paylaş
Cübbeli önce şunu söliyim. De ki , o ayetlerin başında çoğu yerde yoktur. Hatta biri beni bilgilendirebilir mi? Hiçbir ayetin başında gerçekten De ki var mı?

olmaz olur mu...

mesela ihlas suresinin başında ki kul hüvellahü ehad ....

kul--de

hüve--o

allahü--allah

ehad ---birdir

kul kelimesi arapça de de ki söyle şeklinde çevrilir...

kul ile başlayan bir çok ayet vardır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...