Jump to content

DÜNYADA KÖTÜLÜK VARDIR.


Recommended Posts

Sevgili arkadaşlar,

Demin forumu gezinirken hodri meydan başlığında Astur'un yukarıya alıntıladığım sözüne rastladım ve bu konuyu biraz inceleyelim istedim...

Ben kısaca başlayım, nasıl olsa devam ederiz...

Dünyada kötülük vardır.

Kötülük dolayısıyla Tanrı'nın yarattığı evrende vardır.

Kötülüğü Tanrı yaratmıştır. (Astur)

Buna bende birşey ilave etmek istiyorum.

Dünyada iyilik vardır,

İyilik dolayısıyla Tanrı'nın yarattığı evrende vardır.

İyiliği Tanrı yaratmıştır...

İnsan gerçeğini görmezden gelip kötülüğün sebebi direk Tanrı göstermek, önyargılı hedef belirlemektir herşeyden önce...

Şu tanımlardan yola çıkarak diyorum ki...

Karanlık var mıdır, yoksa karanlık ışığın yokluğu mudur?

Soğuk var mıdır, yoksa soğuk ısının yokluğu mudur?

Kötülük var mıdır, yoksa kötülük iyiliğin yokluğu mudur?

Sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 164
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Einstein'in videosundan alıntı sanırım bu yazdıgın berguzar abla.

Tersini düşünelim

Karanlık ışığın yokluğudur ama unutma karanlık asıl olandır ışık sonradan gelir olağan ve normal olan şey karanlıktır.

Soğuk ısının yokluğu , ısıda soğugun yokluğu aynı mantık :D

Kötülük ve iyilik kavramını nasıl aldııgımıza bakar bu derin mesele :)

Bu kötülük argümanı bence geçerisz bir argüman!!! (: Müslümanlara göre mesala zaten Tanrı kötülüğü yayması için iblise şans vermiş fakat ibliside Tanrı yaratmış o zaman kötülüğüde Tanrı yaratmış ? hönnkk

Link to post
Sitelerde Paylaş
Einstein'in videosundan alıntı sanırım bu yazdıgın berguzar abla.

Tersini düşünelim

Karanlık ışığın yokluğudur ama unutma karanlık asıl olandır ışık sonradan gelir olağan ve normal olan şey karanlıktır.

Soğuk ısının yokluğu , ısıda soğugun yokluğu aynı mantık :D

Kötülük ve iyilik kavramını nasıl aldııgımıza bakar bu derin mesele :)

Bu kötülük argümanı bence geçerisz bir argüman!!! (: Müslümanlara göre mesala zaten Tanrı kötülüğü yayması için iblise şans vermiş fakat ibliside Tanrı yaratmış o zaman kötülüğüde Tanrı yaratmış ? hönnkk

İblisi dışında aradığın sürece gerçek iblisi asla göremezsin.

İki yetin var, iki meleken var... İyi ve kötü.

Kötü iblis...

İster iblisi körüklersin, ister ışığınla yok edersin, tercih senin...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Karanlık var mıdır, yoksa karanlık ışığın yokluğu mudur?

Soğuk var mıdır, yoksa soğuk ısının yokluğu mudur?

Kötülük var mıdır, yoksa kötülük iyiliğin yokluğu mudur?

Sevgiler...

Cık, o tartışmayı Astur benimle yapıyordu ama, yine de bu yaklaşımının hatalı olduğunu söylemek zorundayım Berguzar Abla :)

Kötülüğün, iyilikle ilişkisi; illa yukarıda sunduğun örnekler arasındaki ilişki gibi olmak zorunda değil. Şu nasıl?:

Karanlık var mıdır, yoksa karanlık ışığın yokluğu mudur?

İyilik var mıdır, yoksa iyilik kötülüğün yokluğu mudur?

Neden böyle değil de, senin ifade ettiğin şekilde olsun ki? İnsanlar, duygusal olarak, zihinlerinde 'soğuk, karanlık, kötülüğü' eşlediği için, sana sorunu senin ifade ettiğin şekilde sunmak daha akılcı geliyor olabilir. Ancak, duygusallıktan ve değer yargılarımızdan bir an için sıyrılırsak, neden kötülüğün iyiliğin yokluğu kabul edilebileceğini, ama iyiliğin, kötülüğün yokluğu kabul edilemeyeceğini açıklamamız gerekir ki, zannımca bu ortaya konulamaz.

Hem, diyelim ki kötülük, iyiliğin yokluğu olsun. Hatta gel ona X diyelim, ne senin ne de benim dediğim olsun. Sen küçük bir kıza tecavüz edilmesi olayına 'kötülük' yerine 'X' dedin diye, o olay daha az kötü oluyor mu? Olmuyor. Ee? :)

tarihinde Roquentin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Cık, o tartışmayı Astur benimle yapıyordu ama, yine de bu yaklaşımının hatalı olduğunu söylemek zorundayım Berguzar Abla :)

Kötülüğün, iyilikle ilişkisi; illa yukarıda sunduğun örnekler arasındaki ilişki gibi olmak zorunda değil. Şu nasıl?:

Karanlık var mıdır, yoksa karanlık ışığın yokluğu mudur?

İyilik var mıdır, yoksa iyilik kötülüğün yokluğu mudur?

Neden böyle değil de, senin ifade ettiğin şekilde olsun ki? İnsanlar, duygusal olarak, zihinlerinde 'soğuk, karanlık, kötülüğü' eşlediği için, sana sorunu senin ifade ettiğin şekilde sunmak daha akılcı geliyor olabilir. Ancak, duygusallıktan ve değer yargılarımızdan bir an için sıyrılırsak, neden kötülüğün iyiliğin yokluğu kabul edilebileceğini, ama iyiliğin, kötülüğün yokluğu kabul edilemeyeceğini açıklamamız gerekir ki, zannımca bu ortaya konulamaz.

Hem, diyelim ki kötülük, iyiliğin yokluğu olsun. Hatta gel ona X diyelim, ne senin ne de benim dediğim olsun. Sen küçük bir kıza tecavüz edilmesi olayına 'kötülük' yerine 'X' dedin diye, o olay daha az kötü oluyor mu? Olmuyor. Ee? :)

Elbet tam tersi argüman da cuk oturur, farketmez benim için yani...

Ve sonuç olarak değişen birşey yok.

Ben argümanı tartışarak bir yerlere ulaşalım istiyorum, aslında tavrım senden yana <_<

Link to post
Sitelerde Paylaş

Karanlık ışığın yokluğu olabildiği gibi, ışık da karanlığın yokluğu olabilir. Eğer ikincisiyse, temel olan karanlık demektir. Işık kendi varlığını kaybederek karanlığın bulunmama hali olur.

Şeytan tanrının yokluğu olabildiği gibi, tanrı da Şeytan'ın yokluğu olabilir. Eğer ikincisiyse, bu durumda temel olan Şeytan demektir. Tanrı, Şeytan'ın yokluğu olur ve kendi varlığını kaybeder. O zaman da ona inanıp tapmanın bir anlamı kalmaz.

Ayrıca yazında iyiliği tanrıdan kötülüğü ise insandan bilen bir tutumun var sevgili Bergüzar. Neden hem iyiliği hem de kötülüğü insandan bilip tanrıyı bir kenara atmıyorsun? Ya da en azından iyiliği olduğu gibi kötülüğü de tanrıdan bilip onun kötü kalpli de olabileceğini kabul etmiyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Karanlık ışığın yokluğu olabildiği gibi, ışık da karanlığın yokluğu olabilir. Eğer ikincisiyse, temel olan karanlık demektir. Işık kendi varlığını kaybederek karanlığın bulunmama hali olur.

Şeytan tanrının yokluğu olabildiği gibi, tanrı da Şeytan'ın yokluğu olabilir. Eğer ikincisiyse, bu durumda temel olan Şeytan demektir. Tanrı, Şeytan'ın yokluğu olur ve kendi varlığını kaybeder. O zaman da ona inanıp tapmanın bir anlamı kalmaz.

Ayrıca yazında iyiliği tanrıdan kötülüğü ise insandan bilen bir tutumun var sevgili Bergüzar. Neden hem iyiliği hem de kötülüğü insandan bilip tanrıyı bir kenara atmıyorsun? Ya da en azından iyiliği olduğu gibi kötülüğü de tanrıdan bilip onun kötü kalpli de olabileceğini kabul etmiyorsun?

Her ikisi de Tanrıdan, sorun yok burda.

Ama bizden istediği bu yetilerin savaşında iyiden yana tavır almamız.

Sen niye bunu görmezden geliyorsun...

Tanrıyı da atalım bir kenara tamam, o zaman kötülüğün başlangıcı da Tanrı demeyelim...

Gerisi de zaten, inancın, yani soyut dünyanın konusu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Epiküros tanrı ve kötülük problemi üzerine güzel sorgulamalar yapmıştır.

"Tanrılar kötülükleri yeryüzünden kaldırabilirler mi veya kaldıracaklar mı veya isteseler de kaldırabilirler mi; yoksa bunu yapamazlar mı, yoksa yapmayacaklar mı, veya nihayette Tanrılar hem yapabilir ve hem de yapmak istiyorlar mı?.. Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırmak istiyorlar da kaldıramıyorlarsa o zaman onlar her şeye gücü yeten değillerdir. Eğer yapabilirler de, yapmak istemiyorlarsa o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Eğer onların kötülüğü kaldırmaya ne güçleri ne de istekleri varsa o zaman onlar ne her şeye gücü yeten, ne de iyilikseverlerdir. Ve son olarak eğer Tanrı'lar kötülüğü kaldırma gücüne sahipseler ve kaldırmayı istiyorlarsa o zaman kötülük nasıl ortaya çıkmıştır?" -Epiküros

Link to post
Sitelerde Paylaş
Her ikisi de Tanrıdan, sorun yok burda.

Ama bizden istediği bu yetilerin savaşında iyiden yana tavır almamız.

Sen niye bunu görmezden geliyorsun...

Tanrıyı da atalım bir kenara tamam, o zaman kötülüğün başlangıcı da Tanrı demeyelim...

Gerisi de zaten, inancın, yani soyut dünyanın konusu...

Berguzar,tanrının yaptığı iyiliklerden bir kaçtane yazarmısın?

Bilimsel anlamda kanıtlananlardan olsun lütfen

tarihinde huysuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yûnus Sûresinin 107 . Ayetinde

Eğer Allah sana herhangi bir zarar verecek olursa, bil ki onu, O’ndan başka giderebilecek yoktur. Eğer sana bir hayır dilerse, O’nun lütfunu engelleyebilecek de yoktur. O bunu kullarından dilediğine eriştirir. O, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Hayır ve şer Allahtandır. Bitti.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yûnus Sûresinin 107 . Ayetinde

Eğer Allah sana herhangi bir zarar verecek olursa, bil ki onu, O’ndan başka giderebilecek yoktur. Eğer sana bir hayır dilerse, O’nun lütfunu engelleyebilecek de yoktur. O bunu kullarından dilediğine eriştirir. O, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Hayır ve şer Allahtandır. Bitti.

3:165 Uğradığınız zararın iki katını (düşmanınıza) verdiğiniz halde, "Bu da niçin," dediniz. De ki, "(O) musibet, kendi tarafınızdandır." ALLAH her şeye Kadirdir.

3:166 İki ordu çarpıştığı gün başınıza gelenler ALLAH'ın izniyle oldu. İnananlar böylece ayırt edilir.

Müslümanların sorusu: Başımıza gelen bu musibetin sebebi ne?

Allah'ın cevabı: Musibet, kendi tarafınızdandır.

Görüldüğü üzere müminlerin başına gelen musibet sahip oldukları özgür iradelerini, akıllarını, vicdanlarını doğru yönde kullanmamalarıyla ilgili. 166. ayetten de anlaşılacağı üzere insanların özgür irade sahibi olarak yaratılmaları Allah'ın izniyledir, bir başka deyişle "bu tarz yaratılışın" nihai kaynağı Allah'tır. Hayır ve şer'in Allah'tan olduğu söylenirken ayetler bağlamından çıkartılmamalı, tüm Kuran bir bütün olarak ele alınmalıdır.

Selam

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
3:165 Uğradığınız zararın iki katını (düşmanınıza) verdiğiniz halde, "Bu da niçin," dediniz. De ki, "(O) musibet, kendi tarafınızdandır." ALLAH her şeye Kadirdir.

3:166 İki ordu çarpıştığı gün başınıza gelenler ALLAH'ın izniyle oldu. İnananlar böylece ayırt edilir.

Müslümanların sorusu: Başımıza gelen bu musibetin sebebi ne?

Allah'ın cevabı: Musibet, kendi tarafınızdandır.

Görüldüğü üzere müminlerin başına gelen musibet sahip oldukları özgür iradelerini, akıllarını, vicdanlarını doğru yönde kullanmamalarıyla ilgili. 166. ayetten de anlaşılacağı üzere insanların özgür irade sahibi olarak yaratılmaları Allah'ın izniyledir, bir başka deyişle "bu tarz yaratılışın" nihai kaynağı Allah'tır. Hayır ve şer'in Allah'tan olduğu söylenirken ayetler bağlamından çıkartılmamalı, tüm Kuran bir bütün olarak ele alınmalıdır.

Selam

Sevgili epifun, elbette yaşananlarda insanların sorumlulukları vardır. Ancak Allah yaratmadan ve izin vermeden hiç birşey olmaz. Zaten bunların böyle olacağı kaderde vardı ve Allah biliyordu. Böyle diledi böyle oldu. Hepsinin hikmetini O bilir. Bizim bilebileceğimiz kısmı ise insanın aklı ile bilmek için yaratılmış olmasıdır. Bilmekte iyi ve kötüyü deneyimleyerek ve seyrederek oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili epifun, elbette yaşananlarda insanların sorumlulukları vardır. Ancak Allah yaratmadan ve izin vermeden hiç birşey olmaz. Zaten bunların böyle olacağı kaderde vardı ve Allah biliyordu. Böyle diledi böyle oldu. Hepsinin hikmetini O bilir. Bizim bilebileceğimiz kısmı ise insanın aklı ile bilmek için yaratılmış olmasıdır. Bilmekte iyi ve kötüyü deneyimleyerek ve seyrederek oluyor.

Kader nedir size göre? İnsan hayatındaki tüm yaşanacakların bir yere yazılıp yaşanmasımıdır yoksa ,insanın herşeyi kendi istediği gibi yaşayıp tanrının bunu sadece önceden bilmesimidir??

tarihinde everest tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kader nedir size göre? İnsan hayatındaki tüm yaşanacakların bir yere yazılıp yaşanmasımıdır yoksa ,insanın herşeyi kendi istediği gibi yaşayıp tanrının bunu sadece önceden bilmesimidir??

O kadar dar ve sınırlı bakıyor ki insanlar kafası karışıyor tabii. Kader yazılıdır ve asla değişmez. Ancak bu yaratılmış olana bir dayatma gibi gelmez. Çünkü yaratılmış olana verilmiş olan özgür irade ile uyuşur. Allah hikmetle yaratır. Kaderin yazılması bizim senaryo yazmamız gibi değil elbette. Bunun kapsamını anlayamayız. Daha geniş düşünebilirsek çelişki görmeyiz. Tıpkı yaşarken bize olan bitenin normal gelmesi gibi. Gerçi tümü ile normal geldiğini kim söylemiş? Yaşarken bizi şaşırtan olaylar yok mu? Kesin yapacağımızı sandığımız şeyleri yapamayız bazen. Hiç aklımızda olmayan yerlere ve olaylara sürükleniriz bazen. Bir düşünün bunları.

tarihinde BUKET tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
O kadar dar ve sınırlı bakıyor ki insanlar kafası karışıyor tabii. Kader yazılıdır ve asla değişmez. Ancak bu yaratılmış olana bir dayatma gibi gelmez. Çünkü yaratılmış olana verilmiş olan özgür irade ile uyuşur. Allah hikmetle yaratır. Kaderin yazılması bizim senaryo yazmamız gibi değil elbette. Bunun kapsamını anlayamayız. Daha geniş düşünebilirsek çelişki görmeyiz. Tıpkı yaşarken bize olan bitenin normal gelmesi gibi. Gerçi tümü ile normal geldiğini kim söylemiş? Yaşarken bizi şaşırtan olaylar yok mu? Kesin yapacağımızı sandığımız şeyleri yapamayız bazen. Hiç aklımızda olmayan yerlere ve olaylara sürükleniriz bazen. Bir düşünün bunları.

Birincisi ben geniş ve sınırsız düşündüğüm için şu anda senden farklıyım ikincisi ise bu soruyu senin neye inandığını öğrenmek için sordum çünkü kaderin ne demek olduğunu bilmeden ona inananlar var aranızda evet ben kadere inanmam ama inanan insanlara da sorarım sen neye inandığını biliyomusun diye bi de insanların yaşayacağı şeyler önceden yazılmıştır size göre ama insanların özgür iradesi vardır diyosunuz peki insan hayatının yazılması demek özgür iradesinin de yazılması demek değilmidir arada ne fark var özgür irademizi kullanırız ama bunun önceden yazıldığını bile bile buna özgür irade diğebilirmiyiz sence?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...