Jump to content

Yasak Elma


Recommended Posts

Araf suresi

11. Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, "Adem için saygı ile eğilin" dedik. İblisten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

12. Allah, "Sana emrettiğim zaman seni saygı ile eğilmekten ne alıkoydu?" dedi. (O da) "Ben ondan hayırlıyım. Çünkü beni ateşten yarattın. Onu ise çamurdan yarattın" dedi.

13. Allah, "Şimdi in aşağı oradan. Çünkü senin orada büyüklük taslamak haddine değil! Hemen çık! Çünkü sen aşağılıklardansın" dedi.

14. Şeytan dedi ki: "(Öyle ise) bana insanların tekrar diriltilecekleri güne kadar süre ver."

15. Allah da, "Sen süre verilenlerdensin" dedi.

16. Şeytan dedi ki: "(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım."

17. "Sonra (pusu kurup) onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım ve sen onların çoğunu şükreden (kimse)ler bulamayacaksın."

18. Allah dedi ki: "Yerilmiş ve kovulmuş olarak çık oradan. Andolsun, onlardan sana kim uyarsa sizin, hepinizi cehenneme doldururum."

19. "Ey Âdem! Sen ve eşin cennette kalın. Dilediğiniz yerden yiyin. Fakat şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz."

20. Derken şeytan, kendilerinden gizlenmiş olan avret yerlerini onlara açmak için kendilerine vesvese verdi ve dedi ki: "Rabbiniz size bu ağacı ancak, melek olmayasınız, ya da (cennette) ebedi kalacaklardan olmayasınız diye yasakladı."

21. "Şüphesiz ben size öğüt verenlerdenim" diye de onlara yemin etti.

22. Bu sûretle onları kandırarak yasağa sürükledi. Ağaçtan tattıklarında kendilerine avret yerleri göründü. Derhal üzerlerini cennet yapraklarıyla örtmeye başladılar. Rableri onlara, "Ben size bu ağacı yasaklamadım mı? Şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi?" diye seslendi.

23. Dediler ki: "Rabbimiz! Biz kendimize zulüm ettik. Eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz."

24. Allah dedi ki: "Birbirinizin düşmanı olarak inin (oradan). Size yeryüzünde bir zamana kadar yerleşme ve yararlanma vardır."

25. Allah dedi ki: "Orada yaşayacaksınız, orada öleceksiniz ve oradan (mahşere) çıkarılacaksınız."

Bu masalda Adem'i , allah yaratıyor ve meleklerin secde etmesini istiyor.Şeytan hariç hepsi Adem'e secde ediyor ve Allah ile şeytan ağız dalaşına giriyorlar.

Daha ortada yasak elma , saptırma olayı konuşulmadan şeytan onları dirilteceğin güne kadar bana mühlet ver diyor 14. ayette.

Soru 1 : Daha ortada fol yok , yumurta yokken şeytan Adem'in komployo kurban gidip ölümlü olacağını nasıl bilebildi?

Gaybı Allah'tan başkası bilemez. (İnananlar için)

Soru 2 : İnananlar için cennet ve cehennem ebedi yaşam alanıdır. Orası ölümsüzlüktür.

Ebediyken , ebedi olmayı istemek nasıl bir saçmalıktır?

Neden melek olmak istesinler , zaten melekler Adem'e secde edip , Adem'in üstünlüğünü kabul etmemişler miydi?

Zaten şeytan ondan ben üstünüm diye yaygarayı koparmamış mıydı?

İnanan arkadaşlardan sorularıma yanıt bekliyorum.

tarihinde Drogba tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 81
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hikayenin aptallığı bir yana böyle bir hikayeye inanmak için insanın ne gibi ön korkulara sahip olması gerektiği daha önemlidir.

böyle bir saçmalığa okey çekenlerin çevresini doğru anlaması ve normal davranışlar sergilemeyi başarması ne kadar mümkündür acaba?

rafa kaldırılmış bir beyinle nereye kadar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

1- Yaratmak, bir eylemdir, zaman ve mekan gerektirir. Hadi mekanı geçelim; Allah katında bir mekan; fakat Allah, Adem'i yaratmaya ne zaman karar verdi? 1 saniye önce veya 1 saniye sonra yaratmamasının sebebi neydi? Onu, bu eylemi önceye almaktan veya ertelemekten alıkoyan neydi?

2- Melekler, şeytan vs. dahil herşeyi Allah yarattığına göre, şeytanı yaratırken, gün gelip insanı yarattığında ve kendisinden insana secde etmesini istediğinde şeytanın bunu kabul etmeyeceğini ve hatta neden secde etmeyeceğini bilmiyor muydu da, şeytanı yarattı ve insana secde etmeyince de ona "Sen neden secde etmiyorsun?" diye sordu?

3- Şeytan, Adem'e secde etmemesine gerekçe olarak, kendisinin ateşten, Adem'in de çanurdan yaratılmış olmasını ileri sürdü. Şeytan için ateşin çamurdan daha değerli veya kutsal olduğu inancı nereden geliyordu?

4- Madem Allah herşeyi, geçmişi ve geleceği tüm ayrıntılarına kadar biliyor, Şeytan'ın Adem'i aldatacağını bilmiyor muydu da, onu cennete kıçı açık bir şekilde bırakıp çektirolup gitti?

5- "Ey Âdem! Sen ve eşin cennette kalın. Dilediğiniz yerden yiyin. Fakat şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." diyen Allah, bu ağaca yaklaşıldığı zaman neden zalimlerden olunacağı konusunda bir açıklama yapmış mı ki, Adem'in bu yasağa uymasını beklemiş? Gerekçe gösterilmeden kurulan hükmün ne anlamı olabilir? Yani ilahi dinde ilk dogma bu mu oluyor?

6- Bu masalda, Allah'ın Adem'i şeytana karşı uyardığına dair bir ibare yokken, aldatılan Ademe Allah'ın "Şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi?" diye çıkışması ne anlama geliyor?

7- Birbirlerinin ve kendilerinin cinsel organlarından habersiz olan cinslerin çiftleşmeleri mümkün değilken Allah, Adem ve Havva'yı yarattığında, onların birbirlerinin avret yerlerinin görmelerini istemediğine göre, insanların üremelerini de istemiyordu demek değil midir. Eğer öyleyse, onları dünyaya indirip de üremelerini sağlamanın mantığı nedir?

8- Bu masala inanacak kadar sığır olanların cennete, inanmayanların da cehenneme gideceğini söyleyen Allah, cennete gidecek dediği sığırlardan daha sığır değil de nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Soru 1 : Daha ortada fol yok , yumurta yokken şeytan Adem'in komployo kurban gidip ölümlü olacağını nasıl bilebildi?

Gaybı Allah'tan başkası bilemez. (İnananlar için)

Bakara 30: Bismillahirrahmanirrahim

Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler. Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

Soru 2 : İnananlar için cennet ve cehennem ebedi yaşam alanıdır. Orası ölümsüzlüktür.

Ebediyken , ebedi olmayı istemek nasıl bir saçmalıktır?

Cevap: Ebedi kalacakları veya kalmayacakları hakkında Adem'e bir bilgi verilmemiştir.

Neden melek olmak istesinler , zaten melekler Adem'e secde edip , Adem'in üstünlüğünü kabul etmemişler miydi?

Zaten şeytan ondan ben üstünüm diye yaygarayı koparmamış mıydı?

Melekler uçuyordu, sürekli ibadet ediyordu. Belki buna özenmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bakara 30: Bismillahirrahmanirrahim

Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler. Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

yeryüzünde halife yaratacağım ne anlama geliyor?? allah yeryüzünü yarattıktan sonra mı insanı yaratmaya karar verdi?? yani yeryüzü zaten var ben orada bir tane halife yaratacağım mı diyor?? yeryüzü insan için yaratılmadı mı zaten?? insanı yaratmak allahın aklına sonradan mı gelmiş??? yoksa bu durum, yeryüzünün ezelden ebede var olduğuna dair inancın bir kalnıtısı veya yansıması mı??

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bakara 30: Bismillahirrahmanirrahim

Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler. Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

Cübbeli melekler gaybı bilir mi ?

Daha yaratılmamış bir halif için ; yeryüzünde bozgunluk yaratacaklarını,kan dökeceklerini bilir mi ?

Hele ki "kan" gibi yaratıldıktan sonra isim verilen bir şeyi bilirler mi ?

MELEKLER GAYB'I BİLİR Mİ?

Tarih: 24.11.2004 Saat: 07:13 Gönderen: deha

Bakara suresinde Adem'in yaratılışı ile ilgili bölüm şöyledir;

2/30. Rabbin meleklere "Ben yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti; melekler, "Orada bozgunculuk yapacak,kanlar akıtacak birini mi var edeceksin? Oysa biz Seni överek yüceltiyor ve Seni devamlı takdis ediyoruz"

dediler; Allah "Ben suphesiz sizin bilmediklerinizi bilirim" dedi.'

Allah sadece 'ben yeryüzünde bir halife var edeceğim' diyorken,Melekler 'Orada bozgunculuk edip,Kanlar dökecek birini mi?' diyor.

Melekler,Gaybı bilemez,yani geleceği bilemez.

O halde,nasıl oluyor da,

Adem'in dünyaya gönderileceğini,

İnsanoğlu nun bozgunculuk edeceğini,

Vucudunda Kan olduğunu,

Kan'ın dökülecek bir sıvı olduğunu,

Dökülmenin,ancak yerçekiminde olabileceğinden, yerçekimi olduğunu?

Kan dökme'nin kötü bir şey olduğunu,

Ve insanın kan dökeceğini,

Bilebiliyorlar.

Allah'Gaybı sadece ben bilirim' demiyor mu?

Melekler aşağıda göreceğiniz gibi'Biz ancak senin öğrettiğini bilebiliriz' demiyor mu?

O halde Melekler nasıl olur da geleceği bilir?

2/31. Ve Adem'e bütün isimleri öğretti, sonra eşyayı

meleklere gösterdi. "Eğer sözünüzde samimi iseniz

bunların isimlerini bana söyleyin" dedi.

2/32. Cevab verdiler "Sen münezzehsin, öğrettiğinden

başka bizim bir bilgimiz yoktur. Şüphesiz Sen hem

bilensin, hem Hakim'sin".

Melekler,görüldüğü gibi eşyaların ismini bilemiyor,fakat Kan'dan bahsedilmediği halde,ne olduğunu,ne işe yaradığını vs biliyorlar.

Meleklerin söyledikleri doğru çıkmıştır.

İnsan'da Kan vardır,insan Kan döker,bozgunculuk yapar vs.

Demek ki,Melekler geleceği görebiliyor,

Hem de oldukca doğru.

Yazının tamamı için : http://portal.ateizm2.org/modules.php?name...cle&sid=128

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cübbeli melekler gaybı bilir mi ?

Daha yaratılmamış bir halif için ; yeryüzünde bozgunluk yaratacaklarını,kan dökeceklerini bilir mi ?

Hele ki "kan" gibi yaratıldıktan sonra isim verilen bir şeyi bilirler mi ?

Tefsir okumuyonuz soru üstüne soru soruyonuz. İsmail Hakkı Bursevi'nin tefsirini açın okuyun.

Yok öyle armut piş ağzıma sıç...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tefsir okumuyonuz soru üstüne soru soruyonuz. İsmail Hakkı Bursevi'nin tefsirini açın okuyun.

Yok öyle armut piş ağzıma sıç...

Anlaşılan İsmail Hakkı Bursevi sıçmış sizin ağzınıza,

Nolur sanki anlatsan burda kendi anladıklarınla kendi düşüncelerinle bizi de aydınlatsan ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

erkeklerin boyunlarının ön ortasında yer alan kemik çıkıntısına 'adem elması' denir. kadınlarda yoktur.

adem'in cennet'te havva'nın verdiği elmayı yemesi sırasında ansızın tanrı'nın gelmesiyle panikleyip yutamadığı kalıntısıdır, denir.

saygılarımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş
erkeklerin boyunlarının ön ortasında yer alan kemik çıkıntısına 'adem elması' denir. kadınlarda yoktur.

adem'in cennet'te havva'nın verdiği elmayı yemesi sırasında ansızın tanrı'nın gelmesiyle panikleyip yutamadığı kalıntısıdır, denir.

saygılarımla.

Peki erkeklerin pipisi adem elmayı yedikten sonramı olmuş, bu konu hakkında engin bilginiz varmı feyz alalım.

Esenlikler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hikayenin orjinali bible ın yani kutsal kitap ın yaratılış kısmının ilk bölümünde yer almakta orada belirli farklar var. Mesela şeytan bir yılan görünümünde havvayı kullanıp ademe elma yı veriyor, ayrıca tanrı hayat ağacından istedikleri kadar yiyip, iyilikle kötülüğü bilme ağacından elma yemelerini yasaklıyor. İşlenen günahsa ilk günah oluyor ve vaftiz edilinirek bu günahtan kurtulunuyor, aynı saçmalılar burada da geçerli tabiki de...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerci teolojinin koku yalan, ama Tevrattaki anlatim cok daha mantikli. Yani Tanri gercekleri bilme agacini Adem ile Havvaya yasakliyor. Simdi muhim olan o agacin isminin neden gercekleri bilme agaci oldugudur. Belki tanri o agacin insana herseyi ogretecigini, dogruyu yada yanlisi, baski altinda kalmadan ibadet etmeyi ogretecegini biliyordu o yzuzden yasakladi. Tevratin ve Incilin anlatimi mantikli ama su Islam denen rezil dinin bu konudaki anlatimi komedi. Aslinda komedide degil o anlatim tam anlami ile kopyelemidir ama kopyelemeyide Muhammedin , bedevinin anlayisina gore yapmislar yani isin icine cinselligi sokmuslar.

Lafa bakin ya, Adem elmayi yemis sonra cinsel organini gormus. :huh: hayret.

Diyelimki Islamin anlatimi dogru, o zaman Muhammed direk olarak seytana tapmaliydi, baksana seytan sayesinde millet orasinin burasinin farkina varmis, Muho zaten bu hususta dillere destan . Pedofili ustadi Muho.

S.Rusti bosuna Kurana seytan ayetleri demedi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu çok güzel ama arkadaşında dediği gibi inananlar için biraz ağır bir soru.Zaten buna kafa yorsalardı bizim gibi olurlardı. Ama yegane savunmaları allah'ın işine bizim beynimizin yetmeyeceğidir.Beynimin yetmeyeceği bir şeye nasıl inanmamızı bekliyorlar onu anlayamıyorum. Süperman'i anlamaya beynin yetmez çünkü asla süpermani göremezsin.O zaman süperman'a de mi inanalım?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayı bir de Erzurumlu İbrahim Hakkı hazretlerinin Marifetname'sinden okuyunca nasıl herşey yerli yerine oturuyor:

Bundan sonra Hak Taâlâ, âlemin efendisi, insanların babası olan Hazreti Adem aleyhisselamı yaratmak murat eyledikte; Azrail aleyhisselamı gönderip, yeryüzündeki yedi iklimden toprak aldırmıştır. Cebrail aleyhisselamı gönderip, o, kuru toprağı kırk gün yoğurmuştur. Bundan sonra Hak Taâlâ, o çamuru en güzel biçim üzere Numan vâdisinin içinde şekillendirmiştir. Kendi ruhundan onun başına üfleyip, yeryüzünde onu meleklerin secde yönü ve insanlara peygamber etmiştir. Bütün melekler ona secde eyledikte; İblis,buna "hayır" deyip, secde etmediği için lânetlenmişlerden ve kovulmuşlardan olmuştur. Kıyamete kadar da mühlet almıştır. Sayısız zürriyetiyle Adem'in zürriyetine tasalluta fırsat bulmuştur. İnsanoğlunun bedeninin her yerinden girip, damarlar içinde kan gibi akıp, yoldan çıkarmaya çalışır. Lâkin hiç kimseyi cebren âsi ve kâfir edemez. Ancak ibadetleri acı ve zor, günahları lezzetli ve kolay göstermekle vesvese eder. Hak Taâlâ, cümlemizi onun şerrinden korusun. Amin!

Hak Taâlâ, Adem peygamber aleyhisselamı yeryüzünde yarattıktan kırk yıl sonra onu göklere kaldırıp, firdevs cennetine sokup, cennet elbiseleri giydirip, çok nimetler ihsan etmiştir. Ona, bir nimeti verdikçe: "Bu nimetle kanaat eder misin?" deyip, Adem aleyhisselama hitap etmiştir. O dahi: "Kâni değilim ya Rabbi!" diye cevap vermiştir. Ta ki, Adem aleyhisselama bir gaflet verip, sol kaburga kemiğinden Hazreti Havva anamızı yarattıkta; Adem, gözünü açıp, görmüştür ki, yanında kendi benzeri bir sevimli insan oturmuştur. Böylece onunla sohbet, ülfet ve vuslat hâsıl oldukta; Hak Taâlâ, yine hitap edip buyurmuştur ki "Ey Adem! Bu nimetimle nicesin?" O dahi cevap vermiştir ki: "Ya Rabbi! Hesapsız nimetinin denizine batmışımdır. Bu nimetini, cümleden büyük bulmuşumdur. Bununla kanaat kılmışımdır. Çünkü Havva ile sükûnet bulup, ülfetiyle ünsiyet kılıp, ondan kâm almışımdır. Bundan gayri ikrama hacet kalmayıp, bu ihsanının şükür ve sürûruyla dolmuşumdur." Bundan sonra Hak Taâlâ, ona: "Ey Adem! Havva ile cennetimde sâkin olup, her nimetten lezzet alasınız. Ancak buğday ağacına yakın gelmeyesiniz. Ondan yiyip, bana âsi olmayasınız," diye tenbih buyurmuştur. Bu minval üzere hazreti Adem, Havva ile bin yıl kadar cennet safalarını sürmüşlerdir. Bundan sonra Adem babamız, Havva anamızın sözüne uyup, buğday ağacından alıp, ikisi de yedikte; Hak Taâlâ Adem aleyhisselamı Hindistan'da yüksek bir dağ üzerine indirmiştir. İkiyüz yıl o dağda ağlayıp, tevbeye meşgul oldukta; tevbesi kabule yetmiştir. Havva anamız dahi, adem babamızı isteyip ikiyüz yıllık hasretle Arafat dağı üzerinde kavuşmak müyesser olmuştur.

NAZM

İki canibden ol iki müştak

İkisi bile mübtela-yı firak

Birbirine heman eriştiler

Ağlaşıp, sarmaşıp, görüştüler.

Bundan sonra Şam'a gelip, onda kalıp, Habil ve Kabil orada dünyaya gelip, yine Hindistan'a gitmişlerdir. Ömürlerinin süresi ikibin sene oldukta; hazreti Adem aleyhisselam Serendib adasında; ondan kırk yıl sonra hazreti Havva Cidde'de vefat etmişlerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

adem hikayesi resmen bulmaca gibi...

her kelimesi başka bir anlama geliyor olabilir...

tamamen mecazi bir anlatım olabilir...

yani gerçekte aynen olan bir olay değil yaşanan gerçekliğin farklı bir yöntemle anlatılması gibi...

bulmacanın bazı yerlerini çözer gibiyim...

dalga geçmeyeceğinizi bilsem burada da anlatıcam ama şimdilik boş geçeyim ben...

Link to post
Sitelerde Paylaş
200 yıl dağda ağlamış ha :lol:

- Buna kim inanır?

- Müslüman inanır. :lol:

Allah razı olsun kardeşim.

Koskoca Erzurumlu İbrahim Hakkı yazmış, gel de inanma. Marifetname'yi e-kitap olarak indirdim, bundan sonra cübbelinin tüm bilimsel iddialarını bu büyük alimin derya gibi kitabından alıntılarla çürütmeyi plânlıyorum :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...