Jump to content

MADDİ VE TUTARLI OLAN TANRI OLMAZ


Recommended Posts

Ateist anlayışa göre varsayımsal bir Tanrı tartışma bazında söz konusu olsa bile varlıkların anlayacağı gibi olmalıdır. Tanrının maddi olarak açıklanabilir olması gerekir onlara göre. Oysa bir türlü anlamadıkları şudur. Senin maddi olarak açıklayabildiğin ve ulaşabildiğin varlık Tanrı olmaz. Ayırca aklen ve mantıken tutarlı bulduğunda Tanrı olmaz. Senin mantığının ve aklının aldığı Tanrı seni ve evreni yaratan olmaz. Tanrı maddeyi ve aklını mantığını aşan olmalıdır. O zaman Tanrı yoktur der çıkarlar. Hayır bu saçma. Çünkü evrenin başlangıcı için güç gerekir. Çatlama ile patlama ile güç devreye giripte bugün algıladımız evreni ortaya çıkartmaz. Big bang bir çatlama ve patlamadan ibaret değildir. Enerji olarak daha yoğun bir ortam söz konusu olsa bile bu vakum nereden gelir? Nasıl evrenin dışındaki daha yoğun güce direnir vakum ve enerji birliği olan evren? Ayrıca insanın aklı çok mu yeterli bir yapıdır? İçinde bulunduğu evreni anlamayan bir akıl söz konusu. İçinde yaşadığı hayatı çözemeyen bir akıl bu. İnsana mantıklı ve akıllıca gelenler evren dediğimiz yapı için öyle mi acaba? Ya Tanrı için? İnsan akılına ve mantığına güvenmelidir ama bu kadar değil. Bu soruların cevabı yok. Mantıklı bir açıklama yok. İlla oluyor ediyor diye anlaşılmaz bir görüş olan ateizmi anlatmak var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 129
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

>>> Çünkü evrenin başlangıcı için güç gerekir.

Senin kaka yapabilmen için de süper zenci gücü gerekir, anladın sen onu, evet doğru anladın..

Böyle "amanda şunun için bu gerekir, eder, tutar" gibi zırvalarla bir şey gösteremezsin yani.. Buyur, neden öyle olduğunu ispatla madem..Neden evrenin başlangıcı için güç gereksin. Neden bu güç aklın ve mantğın almayacağı bir şey olsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ayırca aklen ve mantıken tutarlı bulduğunda Tanrı olmaz. Senin mantığının ve aklının aldığı Tanrı seni ve evreni yaratan olmaz.

Akıl ve mantığımızla ulaşamadığımız birşeyin varlığını nasıl bileceğiz? Ayrıca akıl ve mantığımızla ulaşamadığımız birşeyin bize elçi ve kitap yollaması bir saçmalık değil midir? Madem bizimle temasa geçecektin, niye akıl-mantık çerçevesinden çıktın diye sormazlar mı adama?

Tanrı maddeyi ve aklını mantığını aşan olmalıdır. O zaman Tanrı yoktur der çıkarlar. Hayır bu saçma. Çünkü evrenin başlangıcı için güç gerekir.

Eğer evreni anlamaya akıl ve mantığımız yetmiyorsa, bu evrenin bir başlangıcı olduğunu ve bu başlangıç için bir yaratıcı güç gerektiğini nereden/nasıl anlayacağız? Akıl ve mantığımız yetersizse, evrenin başlangıcı ile ilgili şeyler hakkında ''şöyle olmalı, böyle olmalı'' demek için de yetersizdir. Yani akıl ve mantığı yetersiz görürsen, bu yetersiz akıl ve mantıkla evren üzerinde de çıkarsama yapamazsınki! ''Evrenin bir başlangıcı olmalıdır'' diye akıl yürütemezsin mesela. Çünkü -sana göre- aklımız yetersiz. Yetersiz akılla tanrı üzerine düşünemeyeceğimiz gibi, evren üzerine de düşünemeyiz. Evren üzerine düşündüklerimizin yetersiz olduğunu kabul edersek, o zaman evren üzerine -bizi tanrı fikrine götürecek olan- çıkarsamalar da yapamayız ve tanrı inancı hapı yutar. Anladın mı?

Ama diyelim ki evreni ortaya çıkaran bir etken var. Bu etkenin tek tanrı olduğunu nereden çıkarıyorsunki zaten?

Belki birkaç tanedir.

Belki bu birkaç tanrı daha sonra birbirini yok etmiştir.

Belki tanrı yarattığı evrene dönüşmüştür.

Belki tanrı bizimle ilgilenemeyecek bir yapıdadır.

Belki yarattıktan sonra yok olmuştur.

Belki yaratan şey bir tanrı değil de başka birşeydir.

Belki onu da yaratan bir başka yaratıcı vardır.

vs....

Evreni yaratan tanrının tek olduğunu ve bizle ilgilendiğini, -eğer akıl ve mantığı da dışlayacak olursan-, neye dayanarak iddia edeceksin?

tarihinde Freddie tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateist anlayışa göre varsayımsal bir Tanrı tartışma bazında söz konusu olsa bile varlıkların anlayacağı gibi olmalıdır. Tanrının maddi olarak açıklanabilir olması gerekir onlara göre. Oysa bir türlü anlamadıkları şudur. Senin maddi olarak açıklayabildiğin ve ulaşabildiğin varlık Tanrı olmaz. Ayırca aklen ve mantıken tutarlı bulduğunda Tanrı olmaz. Senin mantığının ve aklının aldığı Tanrı seni ve evreni yaratan olmaz. Tanrı maddeyi ve aklını mantığını aşan olmalıdır.

Uydur uydur doldur torbaya; nasılsa mantığa da gerek yokmuş, iyice coşarlar artık... :) Kant gibi yaklaşarak aklı eleştirebilirsin ama böyle değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateist anlayışa göre varsayımsal bir Tanrı tartışma bazında söz konusu olsa bile varlıkların anlayacağı gibi olmalıdır. Tanrının maddi olarak açıklanabilir olması gerekir onlara göre. Oysa bir türlü anlamadıkları şudur. Senin maddi olarak açıklayabildiğin ve ulaşabildiğin varlık Tanrı olmaz. Ayırca aklen ve mantıken tutarlı bulduğunda Tanrı olmaz. Senin mantığının ve aklının aldığı Tanrı seni ve evreni yaratan olmaz. Tanrı maddeyi ve aklını mantığını aşan olmalıdır. O zaman Tanrı yoktur der çıkarlar. Hayır bu saçma. Çünkü evrenin başlangıcı için güç gerekir. Çatlama ile patlama ile güç devreye giripte bugün algıladımız evreni ortaya çıkartmaz. Big bang bir çatlama ve patlamadan ibaret değildir. Enerji olarak daha yoğun bir ortam söz konusu olsa bile bu vakum nereden gelir? Nasıl evrenin dışındaki daha yoğun güce direnir vakum ve enerji birliği olan evren? Ayrıca insanın aklı çok mu yeterli bir yapıdır? İçinde bulunduğu evreni anlamayan bir akıl söz konusu. İçinde yaşadığı hayatı çözemeyen bir akıl bu. İnsana mantıklı ve akıllıca gelenler evren dediğimiz yapı için öyle mi acaba? Ya Tanrı için? İnsan akılına ve mantığına güvenmelidir ama bu kadar değil. Bu soruların cevabı yok. Mantıklı bir açıklama yok. İlla oluyor ediyor diye anlaşılmaz bir görüş olan ateizmi anlatmak var.

Evet! İnsan aklının bir takım konularda ne denli yetersiz kalabileceğine tipik bir örneksin. İçinde bulunduğun evreni bile anlayamadığını söylüyor, anlamlandıramadığın için de işin kolayına kaçıp bir tanrı yaratıyor ve onu anlayabildiğini söylüyorsun.

Evereni anlayamıyorsun, evrenüstü bir şeyi anladığını söylüyorsun. Fizikten anlamıyorsun, metafizikten anlıyorsun.

Mucizesin yani, mucize!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet! İnsan aklının bir takım konularda ne denli yetersiz kalabileceğine tipik bir örneksin. İçinde bulunduğun evreni bile anlayamadığını söylüyor, anlamlandıramadığın için de işin kolayına kaçıp bir tanrı yaratıyor ve onu anlayabildiğini söylüyorsun.

Evereni anlayamıyorsun, evrenüstü bir şeyi anladığını söylüyorsun. Fizikten anlamıyorsun, metafizikten anlıyorsun.

Mucizesin yani, mucize!

hayır birde ilgilinç olan konu şu... Fizikten anlamam diyorda (yani satır aralarında diyor) hiç bilimlerle ilgilenmiş mi bunları anlamaya uğraşmış mı??? Yok zaten anlamam diyip işin içinden sıyrılmakta ayrı bir durum tabiii

Link to post
Sitelerde Paylaş

çok emin olmamakla beraber insanın tanrıyı anlayabilme tanıyabilme imkanının olduğunu düşünüyorum...

bu imkan bütün insanlarda potansiyel olarak vardır...

ama bu insanoğlunun ulaşabileceği en yüksek zirvedir...

bu zirveye ulaşabilen insan sayısı gerçekten azdır...

bu yol sadece zihinsel bir yolculuk değil...

en başta dürüstlükle bu yola girilir...

yapılan her iyilikle yükselinir...

akıl ve kalbde bu yolculukta durulur saflaşır...

ve en temizi görmeye duyumsamaya yetkın hale gelir...

aslında o hep orda ve en yakındadır...

ama gözün önündeki kirlerin pasların temizlenmesi ile görünmeye başlar...

bu imanın en üst zirvesidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Eğer evreni anlamaya akıl ve mantığımız yetmiyorsa, bu evrenin bir başlangıcı olduğunu ve bu başlangıç için bir yaratıcı güç gerektiğini nereden/nasıl anlayacağız? Akıl ve mantığımız yetersizse, evrenin başlangıcı ile ilgili şeyler hakkında ''şöyle olmalı, böyle olmalı'' demek için de yetersizdir. Yani akıl ve mantığı yetersiz görürsen, bu yetersiz akıl ve mantıkla evren üzerinde de çıkarsama yapamazsınki! ''Evrenin bir başlangıcı olmalıdır'' diye akıl yürütemezsin mesela. Çünkü -sana göre- aklımız yetersiz. Yetersiz akılla tanrı üzerine düşünemeyeceğimiz gibi, evren üzerine de düşünemeyiz. Evren üzerine düşündüklerimizin yetersiz olduğunu kabul edersek, o zaman evren üzerine -bizi tanrı fikrine götürecek olan- çıkarsamalar da yapamayız ve tanrı inancı hapı yutar. Anladın mı?

aynen katılıyorum..

evrendeki ve varoluştaki gerçeği anlamaktan aciz ve yetersiz olan aklımız, herşeyin üstünde ve ötesinde olan tanrı'yı nasıl anlayacak??? evreni anlayamıyorsak, tanrıyı hiç anlayamayız... sınırlı ve yetersiz bir akla sahip olan insanın herşeyin üstünde olan bir Tanrıyı anlayabilmesi çelişki değil mi??? buket, senin bu varsayımına göre sizin inancınız paradoksaldır, çelişkilidir, varsayımın senin inancını yok ediyor... ayrıca bu varsayımına göre, Tanrının varlığını anlayabilmemiz için öncelikle evreni ve bütün varoluşu A'dan Z'ye anlamamız lazım ki onun ötesine geçebilelim.. bunu yapamadığın sürece tanrıdan bahsetmen saçmalıktır demek ki...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmin temel dayanağı ve tek açıklaması ,Şartları gerçekleşti ve evren oluştu.Bir bilincin ürünü değildir.Onlara göre bilgi , bilinç zamanla kazanılan depolama sistemi gibi bir şeydir.Kısmen doğru aslında buna bende katılıyorum.Mahluk için bilgi zamanla kazanılan bir şeydir.Bilinç sonradan gelir.Bunlar tanrının bilincini kabullenemiyorlar.Oysa kendileri bilinçli.Bir yaratıcı olmadığına ilişkin kesin bilgileri var !

Bahene mantığa uymaması.

Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın kibridir.Kibir kendinden üstün daha başka bir gücü kabul etmemektir.

Evreni anlayamıyoruz,tanrıyı nasıl anlayalım demiş fredie.Anlayamadığın için yoktur demek yerine ,bütün bu oluşumlar ve ben kendiliğinden olmuş olamam dese iş bitecek.Teslim olmak böyle bir şeydir.O'nun sanatını inceliklerini kabulllenmek demektir.Zatını bilmek gerekmiyor.Sünnetini anlamak yeterlidir insanın acziyetini kabullenmek için.

En ufak bir bilimsel tanrı açılımında entropi kavramını ,kaosu gözünüze sokar işin içinden çıktıklarını sanırlar.Efendim evren düzensizliğe doğru hızla akıyormuş.Peki kaosun içinde bir düzen vareden güç ,Başka bir düzende bir evren varedetmekten aciz olabilir mi ?

Herneyse ,nefsine tapıntıdan ibaret bir inanç.Ateistlere sorsan bilim onları nerelere götürecek.İnsan bilimle nerelere varacak.

Nereye varırsak varalım kaynak hep Allah'tan gelmiştir.Eninde sonunda varacağı yerde odur.Ama bilinçli ama bilinçsiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateizmin temel dayanağı ve tek açıklaması ,Şartları gerçekleşti ve evren oluştu.Bir bilincin ürünü değildir.Onlara göre bilgi , bilinç zamanla kazanılan depolama sistemi gibi bir şeydir.Kısmen doğru aslında buna bende katılıyorum.Mahluk için bilgi zamanla kazanılan bir şeydir.Bilinç sonradan gelir.Bunlar tanrının bilincini kabullenemiyorlar.Oysa kendileri bilinçli.Bir yaratıcı olmadığına ilişkin kesin bilgileri var !

Bahene mantığa uymaması.

Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın kibridir.Kibir kendinden üstün daha başka bir gücü kabul etmemektir.

Evreni anlayamıyoruz,tanrıyı nasıl anlayalım demiş fredie.Anlayamadığın için yoktur demek yerine ,bütün bu oluşumlar ve ben kendiliğinden olmuş olamam dese iş bitecek.Teslim olmak böyle bir şeydir.O'nun sanatını inceliklerini kabulllenmek demektir.Zatını bilmek gerekmiyor.Sünnetini anlamak yeterlidir insanın acziyetini kabullenmek için.

En ufak bir bilimsel tanrı açılımında entropi kavramını ,kaosu gözünüze sokar işin içinden çıktıklarını sanırlar.Efendim evren düzensizliğe doğru hızla akıyormuş.Peki kaosun içinde bir düzen vareden güç ,Başka bir düzende bir evren varedetmekten aciz olabilir mi ?

Herneyse ,nefsine tapıntıdan ibaret bir inanç.Ateistlere sorsan bilim onları nerelere götürecek.İnsan bilimle nerelere varacak.

Nereye varırsak varalım kaynak hep Allah'tan gelmiştir.Eninde sonunda varacağı yerde odur.Ama bilinçli ama bilinçsiz.

Varlıgına dair tek bir işaret goremedigim bir Tanrı beni boyle bir evrende yaratmış da onu algılayamayacak bir akıl vermişse , bu onun sucudur benim degil

asıl sacma olan şu dünyaya da bir bakın ne de müthiş deyip de tanrıyı uydurup ona inanmaktır

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın kibridir.Kibir kendinden üstün daha başka bir gücü kabul etmemektir.

Exberbozan, yeğane gerçek, insanı belinden tutan, bacaklarını omzuna atıp, hatır hatır.. anladın sen onu.. Beceren bir süper üstün güç olan süper zencinin varlığıdır..

Şimdi bu insani kibri bırak, acizliğini kabul ve süper zenciye şahadet et.. şüphesiz o pek güçlüdür, pek azametlidir, pek kalınıdr, pek uzundur..

Evet, en üstün güç olan süper zenciyi kabul ediyor musun, yoksa kibirine mağlup olup inkar mı ediyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
>>> Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın kibridir.Kibir kendinden üstün daha başka bir gücü kabul etmemektir.

Exberbozan, yeğane gerçek, insanı belinden tutan, bacaklarını omzuna atıp, hatır hatır.. anladın sen onu.. Beceren bir süper üstün güç olan süper zencinin varlığıdır..

Şimdi bu insani kibri bırak, acizliğini kabul ve süper zenciye şahadet et.. şüphesiz o pek güçlüdür, pek azametlidir, pek kalınıdr, pek uzundur..

Evet, en üstün güç olan süper zenciyi kabul ediyor musun, yoksa kibirine mağlup olup inkar mı ediyorsun?

Senin kabul'un bu ise buna gore yasa. Super bir zenci tarafindan duzuldugunu dusunerek yasa. Bu bombos hayatini bari bir seyler ile doldur. Ama sana ibne dersekte bize kizma.

Bizim kabulumuz Allah'tir. Hayatimizi huzur ile yasiyoruz. Bize de musluman diyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

anibal ne terbiyesiz adamsın, taktik hep aynı hakaret et, yıldır, ondan sonrada tartışmayı kazandım ben haklı çıktım valla sen ruh hastası olmuşsun hasta etmiş seni şu ateistforum, işin ilginç yanı bu ne tolerans biz senin yazdıklarının onda birini yazsak hemen şutlarlar , çifte satandardı kınıyorum herkeside kınamaya davet ediyorum,

tarihinde influenza tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Senin kabul'un bu ise buna gore yasa. Super bir zenci tarafindan duzuldugunu dusunerek yasa. Bu bombos hayatini bari bir seyler ile doldur. Ama sana ibne dersekte bize kizma.

Bizim açımızdan: Hastir manyak, ne süperi, ne zencisi..

Sizin açınızdan: Ehem kehem, kümm..

Evet, bizim olduğumuz yerden: "Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın ölüm korkusu ve hayata hakim olma kaygısıdır. Yağmurun ne zaman yağacağını bilemeyen insan, yağmadığı zaman bir kurtuluş, bir umut arar, en saçma fikre bile sarılır, çünkü başka umudu yoktur. Ve böylece tanrı denen zırvalıklar doğar.. Kendinden üstün olduğu sanılan, hiç bir emaresi olmayan, asılsız bir masaldan ibaret bir gücü kabul etmek, ancak şapşallık ve acizliğin ilanıdır.

Bu bağlamda, bizim için süper zenci, hastir denecek bir boş zırvadan ibarettir.

Ama senin için böyle deiğl.. Sen kendin itiraf ediyorsun:

>>> Aslında sevgili Buket ,bunun altında yatan yegane gerçek insanın kibridir.Kibir kendinden üstün daha başka bir gücü kabul etmemektir.

Evet, çaıkca, kendinde üstün olan ve seni kanırtarak beceren bir süper zencinin varlığının inkar edilemeyeceğini söylüyorsun.. Eğer kibirli değilsen, süper zenciy kabul et, yada sadece kibir yüzünden onu inkar ettiğini kabul et..

İş süper zenciye gelince, böyle yan çizip, amanda diye kıvırmak, ancak sen gibi yandan yemişlere mahsustur zaten..

Evet, süper zenci bize ilişemez: Allah'ı, süper zencisi, zeus', hepsinin taa sülalesini... Bir sürü masla ile kafa ütülemektir bunlar..

Ama san ilişir, kökler bolo bol: Zira senin için, sendne üstün bir gücün varlığı elzemdir..

Buyur, bir karar ver, Senden üstün bir gücün varlığını kabul ediyor musun, etmiyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Senin kabul'un bu ise buna gore yasa. Super bir zenci tarafindan duzuldugunu dusunerek yasa. Bu bombos hayatini bari bir seyler ile doldur. Ama sana ibne dersekte bize kizma.

Bizim kabulumuz Allah'tir. Hayatimizi huzur ile yasiyoruz. Bize de musluman diyorlar.

Sevgili panteist;

Bence sen yine anibal'e deme öyle, kimse demesin.

Bu sadece onun örneği, evet çok çirkin, zaten kendi de biliyor bunu.

Ama ben onun burada bazı paylaşımlarına şahit oldum, kısaca şunu diyebilirim.

Ben anibal'in iyi biri ve iyi bir eş ve iyi bir baba olduğunu düşünüyorum.

Bu nedenle öyle deme lütfen.

Ama kütük diyebilirsin, ona kızmıyor <_<

Link to post
Sitelerde Paylaş
anibal ne terbiyesiz adamsın, taktik hep aynı hakaret et, yıldır, ondan sonrada tartışmayı kazandım ben haklı çıktım valla sen ruh hastası olmuşsun hasta etmiş seni şu ateistforum, işin ilginç yanı bu ne tolerans biz senin yazdıklarının onda birini yazsak hemen şutlarlar , çifte satandardı kınıyorum herkeside kınamaya davet ediyorum,

İstediğin kadar kına arkadaşım, ben bile bıktım kınamaktan, bişeycik olmaz korkma.

Çifte standardı sana demokrasi diye altın tepside sunarlarda şaşar kalırsın bak.

Kısaca kütük deyin yeter, o anlar zaten... :lol:

Buyur, bir karar ver, Senden üstün bir gücün varlığını kabul ediyor musun, etmiyor musun?

Kütük anibal,

Sen sonlu bir hayata sahip olduğunu ve istediğin herşeyi yapmaya gücünün olmadığını kabul ediyor musun?

Sorum bu kadarcık.

Cevabı da evet ya da hayır olacak, nedenleri ile birlikte pilizzzzzzzz....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Akıl ve mantığımızla ulaşamadığımız birşeyin varlığını nasıl bileceğiz? Ayrıca akıl ve mantığımızla ulaşamadığımız birşeyin bize elçi ve kitap yollaması bir saçmalık değil midir? Madem bizimle temasa geçecektin, niye akıl-mantık çerçevesinden çıktın diye sormazlar mı adama?

Eğer evreni anlamaya akıl ve mantığımız yetmiyorsa, bu evrenin bir başlangıcı olduğunu ve bu başlangıç için bir yaratıcı güç gerektiğini nereden/nasıl anlayacağız? Akıl ve mantığımız yetersizse, evrenin başlangıcı ile ilgili şeyler hakkında ''şöyle olmalı, böyle olmalı'' demek için de yetersizdir. Yani akıl ve mantığı yetersiz görürsen, bu yetersiz akıl ve mantıkla evren üzerinde de çıkarsama yapamazsınki! ''Evrenin bir başlangıcı olmalıdır'' diye akıl yürütemezsin mesela. Çünkü -sana göre- aklımız yetersiz. Yetersiz akılla tanrı üzerine düşünemeyeceğimiz gibi, evren üzerine de düşünemeyiz. Evren üzerine düşündüklerimizin yetersiz olduğunu kabul edersek, o zaman evren üzerine -bizi tanrı fikrine götürecek olan- çıkarsamalar da yapamayız ve tanrı inancı hapı yutar. Anladın mı?

Ama diyelim ki evreni ortaya çıkaran bir etken var. Bu etkenin tek tanrı olduğunu nereden çıkarıyorsunki zaten?

Belki birkaç tanedir.

Belki bu birkaç tanrı daha sonra birbirini yok etmiştir.

Belki tanrı yarattığı evrene dönüşmüştür.

Belki tanrı bizimle ilgilenemeyecek bir yapıdadır.

Belki yarattıktan sonra yok olmuştur.

Belki yaratan şey bir tanrı değil de başka birşeydir.

Belki onu da yaratan bir başka yaratıcı vardır.

vs....

Evreni yaratan tanrının tek olduğunu ve bizle ilgilendiğini, -eğer akıl ve mantığı da dışlayacak olursan-, neye dayanarak iddia edeceksin?

Freddie, bilindik akıl yürütmeler ve bahaneler bunlar. Tanrı senin aklını mantığını yaşayacağın ortama ve kendi dilemesine göre yaratmış. Madem bizimle temasa geçecektin neden akıl mantık çerçevesinden çıktın gibi saçma bir soru olur mu ya. Tanrının bilgisi seni aşar. Siz Tanrıyı nedense hep bir büyük insan olması gerekiyormuş gibi değerlendiriyorsunuz. Yada maddi ve insana benzer bir varlık. Yok böyle birşey. Kendisi için aşkınlık ve sonsuzluk ötesi olmak gibi durumlar olan varlık sınırlı olan varlıkları nasıl kendi bilgisi ile donatsın. Bu olacak iş mi? Sınırlı olan bu bilgiyi alamaz ki.

Şimdi ben lafı uzatmadan Allahla ilgili yaklaşımımla bu konuya açıklık getireceğim. Allah yarattıklarından münezzehtir. En başta bunu anlayın. Münezzeh ne demektir?

1. (Nezahet. den) Tenzih edilmiş, teberri edilmiş.

2. Pâk, kusur ve noksanlıklardan uzak. Hiç bir şeye muhtaç olmayan. Kötülükten, kusurdan ve noksanlık gibi şeylerden tenzih edilen.

Allah yarattıklarını başı boş bırakmaz. Onlarla ilgilidir. Ama zaten Allah için bunda bir zorluk yoktur. Çünkü Onun gücü bizim anlayışımızdan ötedir. Yani biz düşünsek bile böyle büyük bir gücü anlayamayız.

Şimdi burada önemli olan şudur. Allahın yarattıkları her an Allaha muhtaçtır. Bilsinler bilmesinler bir anları gayrı değildir. Varlıklarının her zerresi Allahın hikmeti ve yaratması iledir. Ama Allah yarattığı hiç birşeye muhtaç olmayandır. Tüm yarattıkları Allah üzerinde bir etkiye sahip değildir.

Bize İslam Allahı bilmemiz gerektiği kadar tanıtıyor. Ama biz bundan Onu biliyor değiliz. Sadece belli bir bilgiye sahip oluyoruz. Yoksa Zatı bilmemiz söz konusu değil. Bu sebeple Allah için maddilik ve tutarlılık aramayın. Bize verilen bilgide anlayanlar için bir tutarlılık vardır. Ama bunu anlayacak beyinlerin sayısı çok azdır. İnsanlara ne kadar anlatırlarsa anlatsınlar kapasitesi yeterli olmayan hiç kimse anlatılanı anlayamaz. Ama isteyen nasibi oranında bilgiyi alır. Zaten iman etmek için tam bir bilgi gerekmez. İman öncelikle bir gönül işidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateist anlayışa göre varsayımsal bir Tanrı tartışma bazında söz konusu olsa bile varlıkların anlayacağı gibi olmalıdır. Tanrının maddi olarak açıklanabilir olması gerekir onlara göre. Oysa bir türlü anlamadıkları şudur. Senin maddi olarak açıklayabildiğin ve ulaşabildiğin varlık Tanrı olmaz. Ayırca aklen ve mantıken tutarlı bulduğunda Tanrı olmaz. Senin mantığının ve aklının aldığı Tanrı seni ve evreni yaratan olmaz

bu söylenenleri bir yere kadar tartışmak mümküm. ama müslümanım diyen birinin bunları yazması müğmkün değil. zira islamın allahı kendisini gayet maddi olarak açıklıyor. kuranı azıcık okuyan biri allahın kendisini nasıl anlattığını çok iyi bilir. kimi yerde pezevenklik yaparken yakalanan allah, başka bir yerde masum bir aşk yaşayanların sevişmelerine müdahale edip kırbaçlar savurur. kimi yerde şiddetli fırtılarla insanları helak ederken, kimi yerde cariye dağıtımına dahil olur.

islamın allahı kadar maddi olan başka bir allah var mı acaba?

Çünkü evrenin başlangıcı için güç gerekir. Çatlama ile patlama ile güç devreye giripte bugün algıladımız evreni ortaya çıkartmaz. Big bang bir çatlama ve patlamadan ibaret değildir. Enerji olarak daha yoğun bir ortam söz konusu olsa bile bu vakum nereden gelir? Nasıl evrenin dışındaki daha yoğun güce direnir vakum ve enerji birliği olan evren? Ayrıca insanın aklı çok mu yeterli bir yapıdır? İçinde bulunduğu evreni anlamayan bir akıl söz konusu. İçinde yaşadığı hayatı çözemeyen bir akıl bu. İnsana mantıklı ve akıllıca gelenler evren dediğimiz yapı için öyle mi acaba? Ya Tanrı için? İnsan akılına ve mantığına güvenmelidir ama bu kadar değil. Bu soruların cevabı yok. Mantıklı bir açıklama yok. İlla oluyor ediyor diye anlaşılmaz bir görüş olan ateizmi anlatmak var.

kurandaki allahın bu işleri becerebileceğini düşünmmek ne kadar mantıklıdır? başka bir yaratıcıdan bahsedersen oturup konuşuruz. ama islamın allahına inanan birinin bu tartışmayı doğru bir zeminde yürütebileceğini sanmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...