Capable 0 Haziran 14, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2009 gönderildi (düzenlendi) Capiçino allahın kelime anlamı ne demek? Kökeni ve açılımı nedir? wikipediden kopyalayıp yapıştırdım direk bir yere bakmadan söylememi istiyorsan ihlas suresine bakmanı tavsiye ederim Kur'an'da tanımlanan tek, zıddı ve benzeri olmayan ilahın adı. Allah adı, Allah'ın zatını (Zat-i Akdes, En Kutsal Öz) içermesi dolayısıyla, bütün sıfatlarını ve En Güzel Adlar'ın (Esma-ül Hüsna)[1] ifade ettiği anlamları da içerir. Diğer adları, yalnızca ad almış durumlarını (müsemma) içerirler, sıfatlarını içermezler. Bu nedenle "Allah" adı İslam'daki Uluh-iyetin, özel adıdır (ismi hâss). Müslümanlar, Allah lafzının ardından Celle Celaluhu (c.c.) veya Teala (Yüce) gibi övücü sözler kullanırlar. Etimoloji Dilbilimciler, sözcüğün kökünün İlah'tan (el-ilah) ya da (el-laha)dan gelmiş olabileceğini söylerler. Sami dillerinde "(En üst ilah) anlamına gelir" demişlerdir. Arapça ile akraba olan dillerde de ilah kelimesi benzer şekillerde seslendirilir; İbranice tanrı anlamına gelen Eloah אלה, Keldanice Alaha laha ya da Aramice ܐܠܗܐ Elāhā Süryanice ܐܠܗܐ Alāhā vb. Allah ismi arapça Elif, Lam, Lam ve He harfleriyle yazılır. Ebced'deki "Cümel-i Kebir" adlı düzenine göre sayı değeri 66 dır. ((Elif=1)+(Lam=30)+(Lam=30)+(He=5)=66) Haziran 14, 2009 tarihinde Capable tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
erosa 0 Haziran 14, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2009 gönderildi Capiçino, kusura bakma bende c/p yapıcam daha iyi anlaşılsın diye. Düşünce tarihi açısından Yahudi tanrıbiliminin büyük önemi, şu iki kavramı insan düşüncesine bela etmiş olmasıdır: RUH (İbranice: Eloah) ve ODUR (İbranice: Yahova). Yirmi beş yüzyıldır insan düşüncesini saçmasapan hayallere sürükleyen ve her türlü bilimselliğin karşısına dikilen bu iki kavramdır. Fantastik düşüncecilik (idealizm) akımı bu iki kavrama dayanır. Bu iki kavramın düşünsel serüveni kısaca şudur: Musa'nın yaşadığına inanılan çağda canlıcılık eşdeyişle ruhçuluk (animizm) inancı yaygındı. Doğadaki tüm nesnelerin canlı ve ruhlu olduğuna inanılıyordu. Dağlar ruhluydu, tepeler ruhluydu, kayalar ruhluydu, ağaçlar ruhluydu, çalılıklar ruhluydu. Yahudi tanrıbilimine göre, Horeb'de Musa'ya görünen bu sayısız çalılık ruhlarından sadece biridir. Bu çalılık ruhu, eşdeyişle çalılık eloah'ı (Arapların Allah deyimi de buradan geliyor) Musa'ya ben İsrailoğullarının tanrısıyım, benden başka elohim (İbranice eloah'ın çoğulu: Ruhlar)'e tapmayın diyor. Görüldüğü gibi, bu katıksız bir tektanrı anlayışı değil. Sayısız eloah'lar var ama, sadece buna tapılacak. Müslümanlıkta da sürüpgiden Allah'tan başka tapacak yoktur (Arapça: La ilahe ill-Allah) dogmasının kaynağı da budur. Eloahınızı tanıyın, ondan sonra karar verin ne yapacağınıza. Esenlikler. Link to post Sitelerde Paylaş
firatefe 0 Haziran 14, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 14, 2009 gönderildi kendimi iyi ifade edemediğimi biliorm moruq ama bide söyle deniyeyim Hani çocuklar sürekli sorar ya "niye" diye insanı deli eder aynı seyi neden enerji harcıorm ( hayat standartlarımı yükleltmek için ) peki neden yasam standartlarımı yükseltmek istiorm ( mutlu rahat kaygısız zamanlar için) peki niye niye niye niye diye devam ettirdiğimizde herhangi bi sonuca ulasamayız ( ulasanlar pm me xD ) o halde yasam da mantıksız oluo bunun nedeni insanların "mantık kavramını sürekli amac doğrultusunda yararlı olma durumu olarak nitelendirmislerdir ( çatalın rahat yemek yemek için mantıklı bir alet olması gibi) o halde ha cennete ha cehenneme gitimisim mutlu huzurlu olmak MANTIKLI deilse neden buna kafa yorayım ? not: matematikte karadelikleri biliorsunuzdur sanrıım bu da benim hayatımdaki anlam karadeliği aydınlatılmak isterim cvb larızını esirgemeyin Link to post Sitelerde Paylaş
Faramir 0 Haziran 14, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2009 gönderildi 2/30- Hani, Rabbin meleklere, Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım demişti. Onlar, Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz. demişler, Allah da, Ben sizin bilmediğinizi bilirim demişti. burdaki ayetin anlamı sudur, Allah melekleri toplar ve onlara seslenir. Ben dünyaya göndermek üzere bir insan (halife) yaratacağım. melekler sorgular! biz sana itaat ediyoruz. günahsızız. ama insan bozguncudur, kötülük vardır, kan döker dediler. Allah da cevaben, ben onları analarının karnından saf ve temiz olarak dünyaya getirteceğim. bakalım onlar da saf ve temiz halde(yaratıldıkları gibi) günahsız bize geri gelecek mi_? tabi bukadar basit değil. bunu açıklayan 6 ciltlik bir kitap var. birde mısırda okutulan başka bir kitap. olayı dini boyuttan araştırıyorsan sana bir çıkıs noktası sağlayabilir. iyi de dünyanın yaratılma amacı insanın yaratılması değil mi zaten??? tanrı neden dünyayı yarattıktan sonra insanı yaratmaya karar vermiş gibi konuşuyor??? insanın yaratılacağı en baştan belli değil mi zaten?? bir de, insanın ilk bulunduğu yer cennettir, cennette bozgunculuk yapacak bir insan söz konusu değildir, buna rağmen melekler insan bozgunculuk yapacak diye karşı çıkıyorlar.. yani cennetten değil direkt bu dünyadan bahsediyorlar... zira insanlar bu dünyada bozgunculuk yapıyorlar.. daha cennet ve insan yaratılmadan melekler üçüncü aşama olan dünyadan bahsediyorlar... bu melekler bunu nerden biliyorlar, melekler gaybı bilebiliyorlar mı??? hem de yakın gaybı değil uzak gaybı... (bu arada cennet bu dünyanın başka bir versiyonu değildir, bu yöndeki saçmalıklarınızı şimdiden ignore ediyorum)... Link to post Sitelerde Paylaş
olcay 0 Haziran 14, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 14, 2009 gönderildi Bilinmek icin Alemi, bilmek icin Ademi yaradan. Bilende kendi bilinende.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts