Jump to content

Her canlı ölümü tadacaktır !


Recommended Posts

Ali Bulaç 185- Her nefis ölümü tadıcıdır. Kıyamet günü elbette ecirleriniz eksiksizce ödenecektir. Kim ateşten uzaklaştırılır ve cennete sokulursa, artık o gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir.

Diyanet Vakfı 185. Her canlı ölümü tadacaktır. Ve ancak kıyamet günnü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Bu dünya hayatı ise aldatma metâından başka bir şey değildir.

Edip Yüksel 3:185 Herkes ölümü tadacaktır. Diriliş günü ödülleriniz size eksiksiz olarak verilir. Kim ateşten kurtarılıp cennete sokulursa, zafer kazanmış olur. Dünya hayatı ancak aldatıcı bir zevkten ibarettir.

Elmalılı Hamdi Yazır 185-Herkes ölümü tadacaktır. Mükafatlarınız ancak kıyamet günü tamamlanacaktır. Her kim o vakit ateşten uzaklaştırılır da cennete konulursa, işte o, murada erdi. Yoksa, dünya hayatı, aldatıcı bir eşyadan başka bir şey değildir.

Süleyman Ateş 185. Her can ölümü tadacaktır. Kıyamet günü ecirleriniz size eksiksiz verilecektir. Kim ki hemen ateşin elinden çekilip kurtarılır da cennete sokulursa, işte o, kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı zevkten başka bir şey değildir.

Yaşar Nuri Öztürk 185 Her benlik ölümü tadacaktır. Hak ettiğiniz karşılıklar size, kıyamet günü, eksiksiz bir biçimde mutlaka verilecektir. Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kesinlikle kurtulmuş olacaktır. İğreti-sefil hayat aldatıcı bir yararlanmadan başka şey değildir.

Burda tatmak kelimesi bildiğimiz lezzet,tad almak kelimesi ile eşdeğer mi arapça da ?

"Yani az sonra tokadımın tadını alacaksın" cümlesindeki tadmak manasında sadistçe kullanılmış bir kelime mi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madem her canlı ölümü tadacakmış, o zaman -o da canlı bir varlık olduğuna göre- allahın da birgün ölümü tatması geremiyor mu?

Yoksa o canlı değil mi? Canlı değilse ölü mü? Canlı olmayan birşey nasıl varolabiliyor?

Yok eğer o da bir canlı ise ve ''her canlı ölümü tadacak'' ise, bu durumda allahın da ölümü tatması geremiyor mu? (mantıken)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım bu dünyadaki pek çok sorunun cevabını ancak ölünce anlıyacağız; Ölümü tatmakta bunlardan birisi.. Ölümde hayat gibi bir mahluk.. Ve bence ölüm bu dünyadaki tek netice.. Çünki bütün yollar kabre çıkıyor..

Ayrıca daha önce de söylediğim gibi; bu ayet tek başına Kur'anın Allah kelamı olduğunun delili ve ispatıdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sığ bir mantıkla yapılmış yüzeysel bir allegoriyi ciddiye alıp bundan bir mantık çıkarmaya çalışmak verimsiz bi uğraştır.

Ama yine de şunu anımsatmak isterim;

Ölüm, ölenin algıladığı birşey değildir. "Aha öldüm işte" diyebilecek bir varlık yoktur. Ancak bilgisayar oyununda oynadığınız karakter ölünce "aha öldüm işte" diyebilirsiniz. Yani canlıların hiçbiri aslında ölümü tadmazlar. Ölüm, ölen tarafından bilinmez.

İkinci konu ise canlılığın ne olduğu konusudur? 7. yüzyılda yaşayan ve dünyanın o dönemdeki entellektüel seviyesine göre geri olan biri için "canlı" ne demektir? "Ölü" ne demektir? Ölüm ne demektir?

Muhammed burada çorap kuklası Allah'ın ağzından ucuz tehditlerinden birini savuruyor; "Öleceksiniz, ölümün sonrasını bilmiyorsunuz, o halde lafımı dinleyin, yoksa sizi yakarım".

---

Bu arada sevgili Erosa;

İmzanda çok güzel bir soru var. Judeo-Christian ve İslam öğretilerinin insanın kökeni konusuna verdikleri yanıtı ve kader anlayışlarını tek soruda yerle bir ediyor.

Ancak "Bu sınavın başarısız sonuçlanmanın sorunmusu kim ademmi? allahmı?" tümcesinini şöyle düzeltsek mi?

"Bu sınavın başarısız sonuçlanmanın sorumlusu kim? Adem_mi? Allah_mı?"

Sevgiler,

Bilgehan

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sanırım bu dünyadaki pek çok sorunun cevabını ancak ölünce anlıyacağız; Ölümü tatmakta bunlardan birisi.. Ölümde hayat gibi bir mahluk.. Ve bence ölüm bu dünyadaki tek netice.. Çünki bütün yollar kabre çıkıyor..

Ayrıca daha önce de söylediğim gibi; bu ayet tek başına Kur'anın Allah kelamı olduğunun delili ve ispatıdır...

Demek ki sonsuza kadar hiçbir şey anlamayacaksın. Öleceksin, yok olacaksın, yeni yaşamlara gübre görevi göreceksin o kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin bakış açınla anladığın hiç bişey zaten sana fayda sağlamıyacak; neticede hiç olacaksın..

BilgehanBengi;

Ölümün ölen açısından algılanamayan birşey olduğunu nerden biliyorsun, daha önce öldün mü ki..!

Her insan, ister bitkisel hayatta olsun, ister akıldan yoksun olsun; ister yaşlı, ister genç olsun... Hepimiz ölümü bütün yalınlığı ile algılayacağız ve öldümüğümüzün farkında olacağız... Çünki hayat bunun üzerine kurulmuş bir realitedir.. Hayatı veren Allah ise bunu bize vaad ediyor... Y onun vadine inanacaksınız; ya hiç olacağınıza.. Ortada başka alternatif yok..

Hiçliğe inanıyorsanız zaten hiçsiniz...!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali Bulaç 185- Her nefis ölümü tadıcıdır. Kıyamet günü elbette ecirleriniz eksiksizce ödenecektir. Kim ateşten uzaklaştırılır ve cennete sokulursa, artık o gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir.

Diyanet Vakfı 185. Her canlı ölümü tadacaktır. Ve ancak kıyamet günnü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir. Kim cehennemden uzaklaştırılıp cennete konursa o, gerçekten kurtuluşa ermiştir. Bu dünya hayatı ise aldatma metâından başka bir şey değildir.

Edip Yüksel 3:185 Herkes ölümü tadacaktır. Diriliş günü ödülleriniz size eksiksiz olarak verilir. Kim ateşten kurtarılıp cennete sokulursa, zafer kazanmış olur. Dünya hayatı ancak aldatıcı bir zevkten ibarettir.

Elmalılı Hamdi Yazır 185-Herkes ölümü tadacaktır. Mükafatlarınız ancak kıyamet günü tamamlanacaktır. Her kim o vakit ateşten uzaklaştırılır da cennete konulursa, işte o, murada erdi. Yoksa, dünya hayatı, aldatıcı bir eşyadan başka bir şey değildir.

Süleyman Ateş 185. Her can ölümü tadacaktır. Kıyamet günü ecirleriniz size eksiksiz verilecektir. Kim ki hemen ateşin elinden çekilip kurtarılır da cennete sokulursa, işte o, kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı zevkten başka bir şey değildir.

Yaşar Nuri Öztürk 185 Her benlik ölümü tadacaktır. Hak ettiğiniz karşılıklar size, kıyamet günü, eksiksiz bir biçimde mutlaka verilecektir. Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kesinlikle kurtulmuş olacaktır. İğreti-sefil hayat aldatıcı bir yararlanmadan başka şey değildir.

Burda tatmak kelimesi bildiğimiz lezzet,tad almak kelimesi ile eşdeğer mi arapça da ?

"Yani az sonra tokadımın tadını alacaksın" cümlesindeki tadmak manasında sadistçe kullanılmış bir kelime mi ?

aagzına bir avuc biber doldursalar o biberi de tadmıs olursun tadmak güzel tad manasında değildir

Link to post
Sitelerde Paylaş
Senin bakış açınla anladığın hiç bişey zaten sana fayda sağlamıyacak; neticede hiç olacaksın..

BilgehanBengi;

Ölümün ölen açısından algılanamayan birşey olduğunu nerden biliyorsun, daha önce öldün mü ki..!

Her insan, ister bitkisel hayatta olsun, ister akıldan yoksun olsun; ister yaşlı, ister genç olsun... Hepimiz ölümü bütün yalınlığı ile algılayacağız ve öldümüğümüzün farkında olacağız... Çünki hayat bunun üzerine kurulmuş bir realitedir.. Hayatı veren Allah ise bunu bize vaad ediyor... Y onun vadine inanacaksınız; ya hiç olacağınıza.. Ortada başka alternatif yok..

Hiçliğe inanıyorsanız zaten hiçsiniz...!

Mask...

"Daha önce öldün mü ki?" ucuzluğunu alıp getirdiğin için çok üzüldüm. Ölen birinin ölü olduğunu anlamayacağını, yani bir ölünün bilincinin olmayacağını bilmek için ölmeye gerek yok.

Canlılığın, bilincin, zekanın, hafızanın metabolik altyapısını az çok biliyorum, bu sayede diyorum ki; bilgisayar kapalıyken üzerinde çalışan bir program yoktur. İnsan ölüyken düşünemez, farkındalığı yoktur, bilinci kapalıdır.

İletindeki ikinci ucuz tavır ise "Hiçliğe inanıyorsanız zaten hiçsiniz" sözünde...

Hiçliğe inanan sizsiniz, zira bir hiç olan Allah'a inanan sizsiniz... Biz varolan, delillendirilebilir şeylere inanıyoruz, siz yok olan ve asla delillendirilememiş şeylere inanıyorsunuz.

"Hayatı veren Allah ise bunu bize vaad ediyor... " demişsin... Allah kim? Nasıl bana vaadde bulunabilir? Allah'ın varlığına dair en küçük, en ufak, minicik bir delil getir! Yok öyle birşey... Kendi kendini kandırıyorsun, bizi de sanrına ortak olmadığımız için itham ediyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Mask...

"Daha önce öldün mü ki?" ucuzluğunu alıp getirdiğin için çok üzüldüm. Ölen birinin ölü olduğunu anlamayacağını, yani bir ölünün bilincinin olmayacağını bilmek için ölmeye gerek yok.

Canlılığın, bilincin, zekanın, hafızanın metabolik altyapısını az çok biliyorum, bu sayede diyorum ki; bilgisayar kapalıyken üzerinde çalışan bir program yoktur. İnsan ölüyken düşünemez, farkındalığı yoktur, bilinci kapalıdır.

İletindeki ikinci ucuz tavır ise "Hiçliğe inanıyorsanız zaten hiçsiniz" sözünde...

Hiçliğe inanan sizsiniz, zira bir hiç olan Allah'a inanan sizsiniz... Biz varolan, delillendirilebilir şeylere inanıyoruz, siz yok olan ve asla delillendirilememiş şeylere inanıyorsunuz.

"Hayatı veren Allah ise bunu bize vaad ediyor... " demişsin... Allah kim? Nasıl bana vaadde bulunabilir? Allah'ın varlığına dair en küçük, en ufak, minicik bir delil getir! Yok öyle birşey... Kendi kendini kandırıyorsun, bizi de sanrına ortak olmadığımız için itham ediyorsun.

güzel gözler gözleri korumak için kirpikler kaşlar derinin hava alması için kıllar kulagın ve içindeki örs üzengi çekiç kusursuz işleyen vücudun hemde suursuz olmasına ragmen ayık ol;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ilk mesajim, herkese merhabalar..

Tapilacak bir tanriya inanmayan, ama Mevlana ve Yunus Emre gibi zatlarin acilamaya calistiklari Allah'i algilamaya calisan biriyim yekten soyliim.. Cok ciddi bir sekilde sorguladigim , hakli olarak inanmadigim yillarda var hani gecmisimde.. Ki hala inanmiyorum tanriya.

Bildiklerimi paylasma, sorguladigim ama sorgulamakta yetersiz kaldigim konularda farkli acilari gormek, ve okumak amaci ile burdayim. Umarim polimiklerden uzak , faydali yazilar yazariz karsilikli... Simdi cogu konuya atlama gunu, ilk gunun verdigi hevesle..

Anladigim kadari ile,"Her nefs olumu tadacaktir" sozune gelince, Islam inancina gore, insan Allahin baki sifatini tasir. Yani olumsuzdur. Bilincini kaybetmeycektir. cok yuzeysel olarak yazmak gerkirse, algiladigimiz boyuttan, baska bir boyuta gececektir. Bilinicimizi bir an bile kaybetmeden, hayatimiza farkli bir boyutta devam edecegimize inanilir. Bana gore bu soz, cenazelerde tabutun uzerindeki yesil ortude arapaca yazan yazida budur, cok anlamli ve derindir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hoşgeldin Olcay ;

Keşke din denilen şeyi herkes Yunus Emre gibi anlamış olsa o zaman sorun olmaz .Aslına bakarsan Yunus yaşamaya,yaşatmaya,canlılığa,hayata aşıktır bence,din ile pek ilgisi yoktur zira döneminde zındık mürted ilan edilmiştir.

tarihinde aslan15 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hoşgeldin Olcay ;

Keşke din denilen şeyi herkes Yunus Emre gibi anlamış olsa o zaman sorun olmaz .Aslına bakarsan Yunus yaşamaya,yaşatmaya,canlılığa,hayata aşıktır bence,din ile pek ilgisi yoktur zira döneminde zındık mürted ilan edilmiştir.

Hosbulduk,

gene anladigim kadari ile diyerek devam edelim..

Aslinda yazdiklarina tamamen katiliyorum bir nokta haric. Din ile ilgisi yoktur demissin . Aslinda ,haklisin gibi su gun itibari ile anladigimiz basma kalip din ile alakasi yoktur. Yani yukarlarda bir yerde, senden birsekilde daha guclu tanri ve ona yagcilik ceken, kullari.. Iyi yag ceken cennete , cekmeyen cehenneme gidecek diye anlasilan din anlayisi..

Yunusun veliligini kabul etmeyen kisi yoktur suan Turkiyede alim olan yada alim gecinenlerden. Yukarda bahsettigin , yunusun asik oldugu hersey ve dahada fazlasi , Allahin sifatlarini temsil eder ilmince. Asik oldugu Allahtir. ama otelerde olan degil, ozunde olanadir. Ki unlu bir sozu vardir:

Cikar kendini aradan, ortaya ciksin yaratan.

Bunu anlamadan, ihlas suresini anlamadan, Kurani anlamak imkansizdir tabiri yerindyese.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...