taopaipai 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi (düzenlendi) Olaya düz mantıkla bakmak dedıkleri bu olsa gerek.Arkadaşım bi düşün bakalım ılk ınsandan bahsedıyoruz burada.Ana,baba,amca,dayı,hala,teyze..... kavramlarının henüz ortaya çıkmadığı ınsanların akrabalık bağlarından haberi olmadığı bir zaman dılımınden bahsedıyoruz.Hz. Âdem?in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem?den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem?den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir. Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, ?Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik? buyurulur. Bediüzzaman da bu meseleyi şöyle izah eder: ?Asırlara göre şeriatlar değişir. Belki bir asırda kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü?l-Enbiya?dan (a.s.m.) sonra şeriat-ı kübrası (büyük şeriatı) her asırda, her kavme kâfi geldiğinden muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır.? Meselâ, Yahudiler ancak havralarda, sinagoglarda, Hıristiyanlar sadece kiliselerde ibadet edebilirlerken, biz Müslümanlar her yerde namaz kılabiliyoruz. Yine sığır ve koyun gibi hayvanların iç yağları Hz. Musa?nın şeriatında haramken, bizim dinimizde helâldir. Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah?ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem?in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu. Çok umutsuz bir vakayla karşı karşıyayız.Bu kişi kendisine verilen cevaplarda insan soyunun ensest ilişkiden türememesi gerektiğini sadece ahlaki olarak algılayabiliyor.Yani biyolojik olarak bir türün 2 bireyden türeyemeyeceğini,türese bile uzun süre hayatta kalamayacağını bilmiyor.Önemli olan Allahın helal ya da haram kılması.... Haziran 19, 2009 tarihinde taopaipai tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
euclid 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi (düzenlendi) Elbette evrimde böyle karikatürize edilebilir , sizin gibi ayaklanmıyoruz Muhammed'in karikatürleri çizildi diye.Evrimin karikatürlerle anlatılması onun ciddiyetine bir zarar vermez zaten. Evrim sizin dininizden daha gerçek ve somut verilere dayanıyor. Haziran 19, 2009 tarihinde euclid tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kenank 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi Çok umutsuz bir vakayla karşı karşıyayız.Bu kişi kendisine verilen cevaplarda insan soyunun ensest ilişkiden türememesi gerektiğini sadece ahlaki olarak algılayabiliyor.Yani biyolojik olarak bir türün 2 bireyden türeyemeyeceğini,türese bile uzun süre hayatta kalamayacağını bilmiyor.Önemli olan Allahın helal ya da haram kılması.... Sudakı balığın karaya çıkıp sürüngen olarak yaşaması onun da zamanla maymun halını alması, onun da zamanla ınsan şeklıne bürümesıni biyolojık olarak mümkün gören zıhnıyet kalkmış bana umutsuz vaka diyor gel de gülme bu cevaba Link to post Sitelerde Paylaş
CherokeKd 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi Sudakı balığın karaya çıkıp sürüngen olarak yaşaması onun da zamanla maymun halını alması, onun da zamanla ınsan şeklıne bürümesıni biyolojık olarak mümkün gören zıhnıyet kalkmış bana umutsuz vaka diyor gel de gülme bu cevaba Sen biyoloji hakkında ne biliyorsunda, "biyolojik olarak mümkün görmek" diye bir tamlama üretiyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
analiz 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi Sudakı balığın karaya çıkıp sürüngen olarak yaşaması onun da zamanla maymun halını alması, onun da zamanla ınsan şeklıne bürümesıni biyolojık olarak mümkün gören zıhnıyet kalkmış bana umutsuz vaka diyor gel de gülme bu cevaba balık kavağa çıktı uyan da balığa gidelim Link to post Sitelerde Paylaş
Faramir 0 Haziran 19, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 19, 2009 gönderildi Eee böyle daha zevkli ama:) Yani genetik hastalıklara yol açmasaydı, pekte hoş karşılayacaktık. İlk insanlar olan Adem ve Havva'nın çocuklarının genetik hastalık taşımadığı durumda; birbirleriyle evlenmelerini nasıl ahlaksızlık olarak niteleyebilirsin o zaman? Belkide hastalıklara yol açacağı noktaya geldiğinde Allah tarafından yasaklanmıştır:) insan kültürel bir varlıktır... kültür edinimi arttıkça bu tür ilişkileri de yasaklamıştır.. tıpkı birine tecavüz etmek gibi.. evrime göre sakıncası yok diye tecavüz edilecek mi sanıyorsun sen?? insan evriminin iki yanı vardır.. biyolojik evrim, kültürel-zihinsel evrim.. senin söylediğin şey insanın zihinsel-kültürel evrimine aykırı, zihinsel-kütürel olarak evrim geçiren insanlık böyle şeyleri reddediyor.. insan olmanın anlamıyla ilgili özetle... insan etik bir varlıktır... Link to post Sitelerde Paylaş
Heteromanyaq 0 Haziran 20, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 20, 2009 gönderildi (düzenlendi) insan kültürel bir varlıktır... kültür edinimi arttıkça bu tür ilişkileri de yasaklamıştır.. tıpkı birine tecavüz etmek gibi.. evrime göre sakıncası yok diye tecavüz edilecek mi sanıyorsun sen?? insan evriminin iki yanı vardır.. biyolojik evrim, kültürel-zihinsel evrim.. senin söylediğin şey insanın zihinsel-kültürel evrimine aykırı, zihinsel-kütürel olarak evrim geçiren insanlık böyle şeyleri reddediyor.. insan olmanın anlamıyla ilgili özetle... insan etik bir varlıktır... Kimin kültürel birikiminin daha ileri olduğuna kim karar veriyor. Ensest ilişki yaşayan insanları kınayabilir misin örneğin? Eğer kınarsan neden? Sana bu hakkı kim verir? AHLAK'ın varlığı ve yokluğu bile tartışılırken sen evrensel bir ahlak yasası kurmuşsun. Olayı tecavüzle kıyaslamışsın; ama alakası yok. Bence burada ensest ilişki diye kestirip atmamız bir çok şeyin yok olmasına neden oluyor. İki kardeş arasında sevgi, aşk vs her neyse doğabilir mi? Doğuyorsa bunun yasaklanmasını gerektiren nedenler nelerdir? Ya da neden yapılmamalıdır? Müslümanların en azından nedenleri var. Biz non-teistlerin nedeni nedir ya da var mıdır? Haziran 20, 2009 tarihinde Heteromanyaq tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kenank 0 Haziran 20, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 20, 2009 gönderildi balık kavağa çıktı uyan da balığa gidelim Balık kavağa çıktı uçtu uçtu kuş oldu Evrım öyle diyo ben demıyorum Link to post Sitelerde Paylaş
CherokeKd 0 Haziran 20, 2009 gönderildi Raporla Share Haziran 20, 2009 gönderildi Balık kavağa çıktı uçtu uçtu kuş oldu Evrım öyle diyo ben demıyorum Evrim öyle demiyorda, senin beyin o kadarını algılayabiliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts