Jump to content

Allah ile İblis Arasındaki Konuşma


Recommended Posts

Kuran'da İblis'in kovulması ve Allah ile İblis arasındaki diyalog

Hicr Suresi 32-38

32. Allah, “Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne?” dedi. 33. İblis dedi ki: “Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattığın insan için saygı ile eğilemem.” 34,35. Allah, “Öyleyse çık oradan, çünkü sen kovuldun. Şüphesiz hesap gününe kadar lânet senin üzerinedir” dedi.

36. İblis: “Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver” dedi. 37,38. Allah da, "O hâlde, sen vakti (yalnızca benim tarafımdan) bilinen güne (kıyamete) kadar mühlet verilenlerdensin" dedi.

Sad Suresi 75-81

75. Allah: "Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın?" dedi. 76. İblis: "Ben ondan daha üstünüm. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın" dedi. 77,78. Allah: "Defol oradan, sen artık kovulmuş birisin. Din (kıyamet/ceza) gününe kadar lanetim senin üzerinedir" dedi. 79. "Rabbim! Dirilecekleri güne kadar beni (canımı almayı) ertele" dedi. 80,81. Allah: "Sen bilinen güne kadar erteye bırakılanlardansın" dedi.

Burada iki soru akla geliyor.

1. İblis'in Allah tarafından kovulması Kuran'da iki yerde diyalog şeklinde geçiyor. Benzer diyalog neden bir yerde değil, iki yerde? Neden aynı konu tekrarlanmış?

2. İki surede bahsi geçen konu aynı. Fakat Allah'ın ve İblis'in cümleleri tamamen aynı değil. Allah İblis'e Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne? mi dedi yoksa Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın? mı dedi?

Kaynak: Seculer Web

tarihinde woolfolk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammed ikinci diyaloğu yazarken muhtemelen birincisinde ne yazdığını unuttu..

ya da muhammed iksinde de aynı diyaloğu yanlışlıkla doğru olarak tekrarladı ama..

bu seferde ayetler taşa, boka yazıldığından yıllar içinde yanlış okundu..

özetle iki ucu boklu değnek bile az kalır..

değnek ele bile alınamaz..

her tarafı iki buçuk santim bok..

Link to post
Sitelerde Paylaş

hey yarebbim...

bu mudur yani...

neden aynı hikayeyi aynı kelimelerle anlatmamış...

niye anlatsın...

siz bildiğiniz bir hikayeyi başka zamanlarda anlatırken hep aynı keilimelerle mi, anlatıyorsunuz...

her seferinde başka kelimeler kullanabilirsiniz ...

bazı ilaveler yada eksiltmeler yapabilirsiniz...

hikayeyi dinleyenlerin durumuna göre daha kısa veya uzun anlatabilirsiniz...

o anda gereken mesajın hangisi ise onun üzerinde yoğunlaşırsınız...

aynı hikayenin verdiği bir çok mesajdan sadece birini öne çıkarmak için ...

yada dinleyenlerin almasını istediğiniz kısmı daha vurgulayabilirsiniz...

yirmi üç sene içinde dört beş defa aynı hikayenin anlatılamsına tam uyacak olaylar gerçekleşmiş her seferinde dinleyenlerin durumları ve anlatanın vermek istediği mesaj değişmiş olabilir...

çok sıradan bir olayı neden bir yanlış ve hata gibi göstermeye yada görmeye çalışıyoruz ki...

siz ne kadar kıvırmak desenizde makul bir açıklaması olabilir bunların...

Link to post
Sitelerde Paylaş
hey yarebbim...

bu mudur yani...

neden aynı hikayeyi aynı kelimelerle anlatmamış...

niye anlatsın...

Nasıl yani.

Birinin tanık olduğu bir olayı hatırlamaya çalışarak farklı cümlelerle iki kere anlatmasıyla aynı şeymi bu.

Kitapta normal birinden bahsetmiyor, Allah şöyle şöyle dedi diyor. Kaldı ki inanışa göre Allah'ın gönderdiği melek (ki Allah'ın emrinden başkasını yapamaz) peygambere, Allah şöyle şöyle dedi diyor. Yani bu melek başka zaman da biraz değiştirerek Allah şöyle böyle dedi diyebilir mi? Demesi mesajın ilahiliğini ne ölçüde gösterir veya peygamberin ilahi mesaj aldığını?

tarihinde woolfolk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

farklı ayetlerde, doğrudan bir çelişki olmadığı sürece

konuşmanın farklı kısımları zikredilmiş olabilir denilerek

bu itiraz kolayca savuşturalabilir.

kuranın içerik bütünlüğünden tamamen uzak oluşu,

bir akıl hastasının hezeyanlarında benzer şekilde anlatımı boyunca

sürekli konudan konuya atlayışı falan ayrı konular tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Nasıl yani.

Birinin tanık olduğu bir olayı hatırlamaya çalışarak farklı cümlelerle iki kere anlatmasıyla aynı şeymi bu.

Kitapta normal birinden bahsetmiyor, Allah şöyle şöyle dedi diyor. Kaldı ki inanışa göre Allah'ın gönderdiği melek (ki Allah'ın emrinden başkasını yapamaz) peygambere, Allah şöyle şöyle dedi diyor. Yani bu melek başka zaman da biraz değiştirerek Allah şöyle böyle dedi diyebilir mi? Demesi mesajın ilahiliğini ne ölçüde gösterir veya peygamberin ilahi mesaj aldığını?

dostum...

siz kendinizce bir kuran modeli oluşturmuşsunuz kafanızda...

kuran buna uymadığı zaman nasıl olur diyorsunuz...

öyleyse bu allah kelamı değil...

allah kelamı olsa şöyle olması lazım böyle olması lazım...

evrene bak...

eğer evrenin yaratıcısıyla kuranın yazarı aynı varlıksa tam denk düşüyor...

bazen öyle yaratıyor bazen böyle...

hiç bir söylediğini yada yaptığın aynen bir daha yapmıyor...

bak işte kuranın allah sözü olduğuna bir delil daha buldurdun şimdi bize...

allah razı olsun...

Link to post
Sitelerde Paylaş
farklı ayetlerde, doğrudan bir çelişki olmadığı sürece

konuşmanın farklı kısımları zikredilmiş olabilir denilerek

bu itiraz kolayca savuşturalabilir.

kuranın içerik bütünlüğünden tamamen uzak oluşu,

bir akıl hastasının hezeyanlarında benzer şekilde anlatımı boyunca

sürekli konudan konuya atlayışı falan ayrı konular tabi.

içerik bütünlüğü tabi olmaz...

ayetin bir bu gün söylenmiş biri evelsi gün biri beş yıl sonra...

toparlayınca anca bu kadar bütünlük oluyor...

kompozisyon yazar gibi giriş gelişme ve sonuç bölümleri ararsanız biraz zor bulursunuz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
konuşmanın farklı kısımları zikredilmiş olabilir denilerek

bu itiraz kolayca savuşturalabilir.

Ben denedim. Herkes deneyebilir. Aynı konuşmanın parçaları gibi düşünün ve konuşmanın benzer parçalarını bir Hicr bir Sad suresinden okuyarak konuşmayı sürdürün ve tamamlayın. Bunu yaparken de bu iki surede yazanın aynı konuşmanın farklı bölümleri olduğunu unutmayın.

Aynı konuşmanın farklı bölümleri ifade edilmiş diye düşünüldüğünde, iki surede başlarda bazı bölümlerin uyması düşünülebilse de, diyaloğun özellikle sonlarına doğru ifadeleri gereksizce iki kere tekrar etmekten başka çare kalmıyor.

Yani özellikle diyaloğun sonlarına bu düşünceyle yaklaşılamıyor.

tarihinde woolfolk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada Cebrailin o konuşmayı neden o şekilde Hz. Muhammed'e anlattığı bilinmiyor. Cebrail 3. bir şahıs olarak, kendisinin de içinde bulunduğu melekler topluluğunun Ademe secde ettiğini fakat Şeytanın etmedğini ve Allah'a yönelttiği bazı soruları üstün körü anlatmıştır.

Sonuçta 3. şahıstır ve sadece yüzeysel olarak Şeytan İle Yaratıcı arasındaki dialogu anlatmıştır.

En doğrusunu Cebrail değil tabiki Allah bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Orada Cebrailin o konuşmayı neden o şekilde Hz. Muhammed'e anlattığı bilinmiyor. Cebrail 3. bir şahıs olarak, kendisinin de içinde bulunduğu melekler topluluğunun Ademe secde ettiğini fakat Şeytanın etmedğini ve Allah'a yönelttiği bazı soruları üstün körü anlatmıştır.

Sonuçta 3. şahıstır ve sadece yüzeysel olarak Şeytan İle Yaratıcı arasındaki dialogu anlatmıştır.

En doğrusunu Cebrail değil tabiki Allah bilir.

Olmaz öyle. İnanca göre melek hatasız şekilde Allah'a tabidir. Onun öğretmediğini bilmez. Senin mantığınla gidersek Kuran'ı Cebrail yazdı olur...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Olmaz öyle. İnanca göre melek hatasız şekilde Allah'a tabidir. Onun öğretmediğini bilmez. Senin mantığınla gidersek Kuran'ı Cebrail yazdı olur...

Kuran'ı Cebrail aktardı. 'Şüphesiz sana onu o güvenilir öğretiyor' O anlatımlar Cebrailindir.

Bu yüzden sizin 'Bu nasıl Allah?' gibi suçlamalarınız güme gitti. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Orada Cebrailin o konuşmayı neden o şekilde Hz. Muhammed'e anlattığı bilinmiyor. Cebrail 3. bir şahıs olarak, kendisinin de içinde bulunduğu melekler topluluğunun Ademe secde ettiğini fakat Şeytanın etmedğini ve Allah'a yönelttiği bazı soruları üstün körü anlatmıştır.

Sonuçta 3. şahıstır ve sadece yüzeysel olarak Şeytan İle Yaratıcı arasındaki dialogu anlatmıştır.

En doğrusunu Cebrail değil tabiki Allah bilir.

Ne demek canim üstünkoru o yere goye sigdiramadiginiz kuran üstünkoru soylemlerden mi oluşuyor yoksa? Ya kendi tuzaginiza kendiniz düşüyorsunuz ne matrak adamlarsiniz ya :acute:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ne demek canim üstünkoru o yere goye sigdiramadiginiz kuran üstünkoru soylemlerden mi oluşuyor yoksa? Ya kendi tuzaginiza kendiniz düşüyorsunuz ne matrak adamlarsiniz ya :acute:

Kuran'ı Cebrail, getiriyor. Kuran'daki 3. şahıs anlatımların sahibi Cebrailindir. Bu çok güzeldir. Bunu yeni öğrendim. Zaten,

'Allah dedi: ....., sonra Şeytan da ona, .... dedi. Allah da ona...' gibi anlatımlar. Mesajcının olmalıdır. Ve onundur. Olan oalyları anlatıyor. Boş yere dinden çıkmayın. Allah kusurusuz bir Kuran indirdi gibi söylemler herşeyi bağlamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran'ı Cebrail aktardı. 'Şüphesiz sana onu o güvenilir öğretiyor' O anlatımlar Cebrailindir.

Bu yüzden sizin 'Bu nasıl Allah?' gibi suçlamalarınız güme gitti. ;)

neye cevap verdiğini iyi oku lütfen. Ben cebrail değil mi demişim??? Vereceksen de cevap ver

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...