inevitable 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi neye cevap verdiğini iyi oku lütfen. Ben cebrail değil mi demişim??? Vereceksen de cevap ver Sen soru sormamışsın ki? Ben fikrimi söyledim. Link to post Sitelerde Paylaş
gonca 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi Kuran'ı Cebrail, getiriyor. Kuran'daki 3. şahıs anlatımların sahibi Cebrailindir. Bu çok güzeldir. Bunu yeni öğrendim. Zaten, 'Allah dedi: ....., sonra Şeytan da ona, .... dedi. Allah da ona...' gibi anlatımlar. Mesajcının olmalıdır. Ve onundur. Olan oalyları anlatıyor. Boş yere dinden çıkmayın. Allah kusurusuz bir Kuran indirdi gibi söylemler herşeyi bağlamaz. Yavrucugum kuran nedir? kitaptir, kitabi kitap yapan nedir? içindeki yazilanlar ve anlatilanlardir ve sen kalkip bunlarin üstünkoru soylemlerden oldugunu soylediginde otomatik olarak kuranin kusursuz olmadigini her yonden ve her şey bakimindan kanitlamiş oluyorsun. Lafi dondurup durma ya :acute: Link to post Sitelerde Paylaş
AntiEnsestTimi 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi farklı ayetlerde, doğrudan bir çelişki olmadığı sürece konuşmanın farklı kısımları zikredilmiş olabilir denilerek bu itiraz kolayca savuşturalabilir. kuranın içerik bütünlüğünden tamamen uzak oluşu, bir akıl hastasının hezeyanlarında benzer şekilde anlatımı boyunca sürekli konudan konuya atlayışı falan ayrı konular tabi. Ne var yani ellah post modernist bir üslup seçemez mi? Link to post Sitelerde Paylaş
inevitable 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi Yavrucugum kuran nedir? kitaptir, kitabi kitap yapan nedir? içindeki yazilanlar ve anlatilanlardir ve sen kalkip bunlarin üstünkoru soylemlerden oldugunu soylediginde otomatik olarak kuranin kusursuz olmadigini her yonden ve her şey bakimindan kanitlamiş oluyorsun. Lafi dondurup durma ya :acute: E siz bu 'kusursuzluk' tuzağını kullanmıyor musunuz? Kim dedi Kuran'ın kusursuz olduğunu. Kuran'ı Cebrail aktarıyor. Aynı konuları farklı anlatımlar ile anlatıyor. Bu işinize gelmedi mi? Kuran neyi itibari ile kusursuzdur. Kuşe kağıda basımı itibari ile mi? İsterseniz bunu da bir silah olarak kullanın. 'Kusursuz dediğiniz kitabın sayfalrı kuşe değil. Nasıl Allah bu' :acute: Link to post Sitelerde Paylaş
gonca 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi E siz bu 'kusursuzluk' tuzağını kullanmıyor musunuz? Kim dedi Kuran'ın kusursuz olduğunu. Kuran'ı Cebrail aktarıyor. Aynı konuları farklı anlatımlar ile anlatıyor. Bu işinize gelmedi mi? Kuran neyi itibari ile kusursuzdur. Kuşe kağıda basımı itibari ile mi? İsterseniz bunu da bir silah olarak kullanın. 'Kusursuz dediğiniz kitabın sayfalrı kuşe değil. Nasıl Allah bu' :acute: Yavrucugum tüm kainatta geçerli olmasi gereken din oldugu iddia edilerek gonderildigi soylenen dinin kitabi üstün koru anlatimlardan mi oluşuyor diyorum, boyle bir kitaba insanlar neden inansin o zaman diyorum? Neyine güveniyor oyleyse diyorum saf dogmatik goruşe mi dayanmali diyorum, düşünmek insana ozguyse bunu neden gerçekleştirmeyelim diyorum? Dogmatik olursak maymundan ne farkimiz kalir diyorum? Lafi çevirme diyorum :acute: Link to post Sitelerde Paylaş
Roketatar 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi (düzenlendi) Dünya'da onca önemli mesele varken, Allah aynı mevzuları tekrar tekrar anlatıp Kuran'da yer işgal ediyor. Temmuz 5, 2009 tarihinde Roketatar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Faramir 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi (düzenlendi) inevv.. seni islamiyet de kurtarmaz artık.. tımarhaneliksin sen bence.. kuranı cebrail aktarıyor da bir yerinden mi uyduruyor?? allahın sözlerini aktarmıyor mu?? eğer allahın sözleri değilse inanmanın anlamı var mı?? allahın sözlerini birebir aktarmıyorsa çarpıtıyorsa bu kitabın allahın kelamı olduğuna nasıl inanıcaz?? hangisini çarpıtmış hangisi allahın sözü, nasıl çıkıcaz işin içinden??? şunu hatırlatayım: bunları söylememizin nedeni, sizin allah ve kuranın gerçek olduğunu iddaa etmenizdir.. yani madem gerçek diyorsunuz neden bu kadar çelişkili hatalı mantıksız diyoruz.. yani bunları kuranı reddetmek için söylemiyoruz, zaten gerçek olduğunu kabul etmediğimizden kurandaki ayetleri tek tek reddetmemizin de bir anlamı olmaz.. sadece tartışma gereği fikrimizi belirtiyoruz... bunları hacı'nın sözlerine atfen söylüyorum... "zaten masal olan bir kitabı reddetmek anlamsızdır".. ama dediğim gibi, tartışma gereği durum bu.. biri çıkıp casper gerçektir dese onla da aynı şeyleri tartışırız.. ondan pek farkı yok aslında.. Temmuz 5, 2009 tarihinde Faramir tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi Kuranda zaten böyle bir sürü ayet var. aynı şeyler başka surelerde tekrarlanıyor (: Dünya'da onca önemli mesele varken, Allah aynı mevzuları tekrar tekrar anlatıp Kuran'da yer işgal ediyor. Sürekli aynı şeylerin tekrarlanması rezaletinden daha kötüsü ise yanlış tekrarlanması... :acute: Link to post Sitelerde Paylaş
gonca 0 Temmuz 5, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 5, 2009 gönderildi (düzenlendi) Sürekli aynı şeylerin tekrarlanması rezaletinden daha kötüsü ise yanlış tekrarlanması... :acute: İnev itiraf etti üstünkoruymüş.. :acute: Temmuz 5, 2009 tarihinde gonca tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
katalan 0 Ağustos 17, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2012 gönderildi Kuran'da İblis'in kovulması ve Allah ile İblis arasındaki diyalog Hicr Suresi 32-38 32. Allah, “Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne?” dedi. 33. İblis dedi ki: “Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattığın insan için saygı ile eğilemem.” 34,35. Allah, “Öyleyse çık oradan, çünkü sen kovuldun. Şüphesiz hesap gününe kadar lânet senin üzerinedir” dedi. 36. İblis: “Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver” dedi. 37,38. Allah da, "O hâlde, sen vakti (yalnızca benim tarafımdan) bilinen güne (kıyamete) kadar mühlet verilenlerdensin" dedi. Sad Suresi 75-81 75. Allah: "Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın?" dedi. 76. İblis: "Ben ondan daha üstünüm. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın" dedi. 77,78. Allah: "Defol oradan, sen artık kovulmuş birisin. Din (kıyamet/ceza) gününe kadar lanetim senin üzerinedir" dedi. 79. "Rabbim! Dirilecekleri güne kadar beni (canımı almayı) ertele" dedi. 80,81. Allah: "Sen bilinen güne kadar erteye bırakılanlardansın" dedi. Burada iki soru akla geliyor. 1. İblis'in Allah tarafından kovulması Kuran'da iki yerde diyalog şeklinde geçiyor. Benzer diyalog neden bir yerde değil, iki yerde? Neden aynı konu tekrarlanmış? 2. İki surede bahsi geçen konu aynı. Fakat Allah'ın ve İblis'in cümleleri tamamen aynı değil. Allah İblis'e Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne? mi dedi yoksa Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın? mı dedi? Kaynak: Seculer Web Kuran ın nasıl baştan savma yazıldığının güzel bir örneği. Kafana estikçe ayet indirirsen hafıza i beşer nisyanla şaşar. Bu arada doğrudan Allah la konuşan bir yaratığın (iblis) sonsuza kadar zulmü göze alıp yaratana babalanması da ne yahu? Var mı öyle bir babayiğit? Şüphesizki bunlar hep eskinin masallarından başka birşey değil Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 8, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 8, 2012 gönderildi Kuran'da İblis'in kovulması ve Allah ile İblis arasındaki diyalog Hicr Suresi 32-38 32. Allah, “Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne?” dedi. 33. İblis dedi ki: “Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattığın insan için saygı ile eğilemem.” 34,35. Allah, “Öyleyse çık oradan, çünkü sen kovuldun. Şüphesiz hesap gününe kadar lânet senin üzerinedir” dedi. 36. İblis: “Rabbim! Öyle ise onların tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver” dedi. 37,38. Allah da, "O hâlde, sen vakti (yalnızca benim tarafımdan) bilinen güne (kıyamete) kadar mühlet verilenlerdensin" dedi. Sad Suresi 75-81 75. Allah: "Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın?" dedi. 76. İblis: "Ben ondan daha üstünüm. Beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın" dedi. 77,78. Allah: "Defol oradan, sen artık kovulmuş birisin. Din (kıyamet/ceza) gününe kadar lanetim senin üzerinedir" dedi. 79. "Rabbim! Dirilecekleri güne kadar beni (canımı almayı) ertele" dedi. 80,81. Allah: "Sen bilinen güne kadar erteye bırakılanlardansın" dedi. Burada iki soru akla geliyor. 1. İblis'in Allah tarafından kovulması Kuran'da iki yerde diyalog şeklinde geçiyor. Benzer diyalog neden bir yerde değil, iki yerde? Neden aynı konu tekrarlanmış? 2. İki surede bahsi geçen konu aynı. Fakat Allah'ın ve İblis'in cümleleri tamamen aynı değil. Allah İblis'e Ey İblis! Saygı ile eğilenlerle beraber olmamandaki maksadın ne? mi dedi yoksa Ey İblis, ellerimle (kudretimle) yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Böbürlendin mi? Yoksa gururlananlardan mısın? mı dedi? Kaynak: Seculer Web Başlığı okudum ama buradaki sorulara özellikle ikincisine anlamlı bir cevap göremedim. Şimdi ben bunu okuyunca Kuran'ın baştan savma yazıldığı sonucuna ulaşıyorum. Şimdi burada suç benim mi yoksa kitabı bu kadar kötü yazanın mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Ümmet-i Muhammed 0 Mayıs 16, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 16, 2019 gönderildi On 05.07.2009 at 13:39, godDAR yazdı: muhammed ikinci diyaloğu yazarken muhtemelen birincisinde ne yazdığını unuttu.. ya da muhammed iksinde de aynı diyaloğu yanlışlıkla doğru olarak tekrarladı ama.. bu seferde ayetler taşa, boka yazıldığından yıllar içinde yanlış okundu.. özetle iki ucu boklu değnek bile az kalır.. değnek ele bile alınamaz.. her tarafı iki buçuk santim bok.. Hz. Muhammed'in okuma yazması yoktu aynısı gibi bir kitap yazda getir bakalım gücün yetermi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Mayıs 17, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2019 gönderildi Bu ayetler de mana olarak aynıdır lafız değişir buda etkiyi artırır. misal: sana yemek yaptım neden yemedin dersin veya: kendi ellerimle sana yaptığım bu yemeği yemende seni alıkoyan nedir? mana aynıdır ancak 2. sinin etkisi daha fazladır ve dahası 2.sinde hesap sorma var yani cevap ver hesap ver nasılsa arkasında ceza gelecek yemek yapan o kadar uğraşmış yapmış ama sen yemiyorsun . yemek zaten ellerle yapılır daha neden eller sayılır sanki saçma bir şey varmış gibi durur ama değildir işte sad 75 bu 2. cümleye benziyor Cenabı Hak kendi ellerimle bizzat özene bezene yarattığım şu ademe seni secde den alıkoyan nedir cevap ver diye hesap soruyor.Allah hakimler hakimidir mahkeme eder sorgular cezayı verir. iblis zaten gerekçesini sad 75 te detaylandırıyor. bu beşeri yargılama da da böyledir. hakim sorar sanığa: bu işi neden yaptın sanık tatmin edici cevap vermediği zaman hakim daha üst perde den biraz da soruyu lafzen değiştirip sanki farklı soru imiş gibi yine sorar sanık bu sefer aynı sorudan bıkarak veya farklı soru imiş gibi sanarak gerçek cevabı vermeye başlar. hicr de detay yok. her kesle beraber neden secde etmedin deniyor o topraktan yaratılmış o yüzden der iblis 2. sinde kıyas yapıyor ateştenim o ise topraktan o yüzden ondan daha hayırlıyım adeta iblis secde etmemesinin gerekçeli detaylı kararını savunmasını yapıyor Allahta hüküm verip kovuyor cezalandırıyor. hakim aynı soruyu iki kez sorsa birinde sesini yükselterek sorsa artık lafız olarak aynı olsa bile manası değişmiştir yani kati cevap ver demektir gazap var soruda sad 75 te yargılama gadap var hitap ta o yüzden az lafızla değişmiştir bu Kur'an da bir usluptur. hz ademe de sen ve eşin cennete kalın istediğiniz yerden yiyin ama şu ağaca yaklaşmayın 2 kez geçer birinde min diğerinde minha geçer ğadara eklenmiş sadece istediğiniz yerden bol bol yiyin manası verilmiş. istediğiniz yerden diğerinde istediğiniz yerinden denmiş birinde direk hitap var ya adem diye başlıyor diğerinde kulna ya adem dedik ki ya adem bunlar farklı uslublardır. ey ahmet gel demek ile dedik ki ey ahmet gel. birinde canlı ilk söyleyiş 2.sinde olay bitmiş geçmiş o olay hikaye ediliyor anlatılıyor yani tiyatro daki kişiler canlıdır rolünü beğendiğiniz kişiye beğeninizi ifade ederseniz duyar ama tv ekranında aynı oyuncuya deseniz duymaz ayetlerin bağlamını öneceki ayetleri ve sureyi tamamen okursanız mantık anlaşılır. Link to post Sitelerde Paylaş
Düşünen Hayvan 0 Mayıs 17, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 17, 2019 gönderildi Bana asıl garip gelen şey Allah'ın şeytanla iddiaya girip insani da bu iddiada malzeme yapmasıdır. Kendisine taraf olmayanları yakacağım demesi de aslında insanı değilken dini çok sevdiğini gösteriyor Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Mayıs 18, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 18, 2019 gönderildi Şahsi görüşüm : Kuran' da ; İblis, Firavun,Karun,Ebu Lehep aslında İsa' dır. Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Mayıs 18, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 18, 2019 gönderildi (düzenlendi) Tebbet suresini şöyle okuyun : İsa 'nın elleri kurusun,kurudu da , Cehenneme girecek ; boynunda hurma lifiyle üzerine bindiği eşekle beraber. Ebu Leheb : İsa Karısı : İsa nın bindiği eşek.(dolayısıyla İsa nın karısı eşek olmuş oluyor) Eşek : İsa Tevrat da anlatıldığı gibi tapınağa giderken eşeğe biner.eşek o eşek. Odun : İsa (İsa yaş " ağaç " dır.ben "asma"yım der,kendisini iyi meyve veren ağaca benzetir.ayette elleri kurusun,kurudu da diyor,kuruyan bir ağaç olsa olsa odun olur,yani eşeğin sırtında ki odunlar aslında İsa' dır) İsa nın elleri insanları kutsar,hastaları,kötürümleri iyileştirir,ölüleri diriltir.İsa nın elleri İncil de çok önemlidir.bindiği eşek de önemlidir.çünkü Tevrat da kendisine ait belirti eşeğe binmesidir.İsa eşeğe binerek bu belirtiyi gerçekleştirerek Tevrat da ki müjdelenen Mesih' in kendisi olduğunu kanıtlamış olur. Mayıs 18, 2019 tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
fezadabirtürk 0 Mayıs 18, 2019 gönderildi Raporla Share Mayıs 18, 2019 gönderildi (düzenlendi) İncil de İblis İsa' yı çok yuksek bir dağa çıkarır ( Matta 4.sayfa ayet 8,9) dünya ülkelerini İsa ya vaad eder fakat karşılığında kendisine yani İblis' e secde etmesini ister.İsa kabul etmez. Ayette melekler secde etti ama iblis etmedi der . İncil "Vahiy" bölümünde ,İblis melekleriyle birlikte yeryüzüne atılır.yani iblisin de melekleri vardır. İblis dünyaya düşünce melekleriyle beraber herkesi kendisine secde ettirir.işte secde eden melekler o meleklerdir ve insanlardır.iblise tapmayı reddeden de İsa dır. Bu benim şahsi analizimdir.bu gerçekten böylemidir bunu işin uzmanlarına bırakıyorum. Mayıs 18, 2019 tarihinde fezadabirtürk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts