Jump to content

İslam'ın Etkisi Olmadan Kur'an'ı Nasıl Yorumlarız?


Recommended Posts

ya şimdi kurandaki yusuf süresi gibi, diğer peygamber olduğu idda edilen kişiler hakkında hikayelerin ve olayların anlatıldığı süreleri ve ayetleri sizin dediğiniz şekilde yorumlamak çok kolay ama..

örneğin bu ayette olduğu gibi olan ayetleri masal olarak değerlendirmek benim açımdan pek mümkün gözükmüyor..

HUD 12. Şimdi belki de sen, onların: "Ona bir hazine indirilse veya beraberinde bir melek gelse ya!" demeleri yüzünden için sıkılarak, sana vahyolunanın bir kısmını terkedecek olursun. Fakat sen, ancak bir uyarıcısın. Allah ise herşeye vekildir.

Peki bu ayet sizce ne anlam içeriyor Gavs kardeşim.

Davadan dönen peygamberi mi uyarıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 85
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Peki bu ayet sizce ne anlam içeriyor Gavs kardeşim.

Davadan dönen peygamberi mi uyarıyor?

bu ayette, topluluğa mesaj iletmekle görevlendirilmiş birinin varlığını hissediyorum. bu kişinin toplumdaki bazı tepkilerden korkarak. kendisine söylenen herşeyi söylememesinden korkuluyor. ve bu konuda bu kişi telkin edilip.. kendisine güven duyması sağlanmaya çalışıyor..

hacı abi tamam şu konuda size katılıyorum; elbette bir dini; hayali bir peygamber ve benzer karakter yaratarak, onun üzerinden hikayler oluşturarak oluşturmak mümkün..

ama kuranda benim gördüğüm; hayali peygamberler ve hikayelerin yanı sıra ortada hayali bir kişilikten çok beşeri gözüken bir kişinin varlığıda var..

ve ben bu ayetlere dayanarak size şunu sormuştum..galiba siz o iletiyi okumadınız.

gavs Gönderildi Bugün, 22:14

haci abi ve DreiMalAli..

siz peygamberlik kurumu hakkında ne düşünüyorsunuz peki??

bu dini ve kitapları uyduranlar..yazıp çizenler.. bunu yaparken peygamberliği sadece kağıt üzerinde mi kullanışmışlarmıdır yoksa aynı hilafet ve halifeler gibi zaman zaman peygamber olarak birini kulanmış olabilirler mi??

.....................................

tarihinde gavs tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili jadı.

Muhammet kelimesinin geçtiği sure ve ayetler:

Başarı suresi 48:29

Muhammed suresi 47:2

Gruplar suresi 33:40

İmrams'ın soyu suresi 3:144

Muhammed kelimesi Kuran'da başka bir yerde geçmez.

YUkarda verdiğin bazı ayetlerde Muhammet hep eklenmiş. Ama Kuran'da yoktur onlar.

Burdan da anlaşılan, müslümanlardan aldığın bilgiler yalan, yarım ve yanlştır.

Bunlar bize çocukluğumuzdan beri dikte edilmekte, dayatılmakta, beynimiz yıkanmakta.

Kendi aklımız varken, neden müslüman masallarına önem verelimki?

Başlığın konusu da bu zaten.

Bir müslümanın "Allah birdir!" dediğne dahi inanmayacak, kendin sayacaksın Allah'ların kaç tane olduğunu.

Sevgiler

Ayetlerde Muhammed kelimesinin geçmemesi,muhatap kabul edilen ve elçi olarak adlandırılan kişinin varlığını ortadan kaldırmıyor.Ey Muhammed denmese bile ayatlerin bu kişiye söylendiği çok açık.Ayrıca 4 kez bu kişinin ismide belirtilmiş.Ne istiyordunuz ki,50 kere Muhammed demesini mi?

Kuranın temel mesajı Muhammed denen adamın tanrı ile iletişim kurduğu ve ona itaat etmenin tanrıya itaat etmek anlamına geldiğidir.Ona itaat etmeyenlere sonsuz bir azap,onu kabul edip davası uğruna savaşanlarada cennet ve bakire kadınlar vaad edilmiştir.Ana tema budur,gerisi teferruata girer

tarihinde jadı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuranın temel mesajı Muhammed denen adamın tanrı ile iletişim kurduğu ve ona itaat etmenin tanrıya itaat etmek anlamına geldiğidir.Ona itaat etmeyenlere sonsuz bir azap,onu kabul edip davası uğruna savaşanlarada cennet ve bakire kadınlar vaad edilmiştir.Ana tema budur,gerisi teferruata girer

Bunu bir an için doğru kabul edelim. Aslında Müslüman'lar ve İslam açısından doğru bir çıkarsama.

Kur'an gerçekten Allah'ın adını yayan Muhammed'in veya resulunun yaptığı maceralardan bahseden bir kitap olarak da düşünülebilir.

Ama Kur'an'ın amacı yalnız bir din yaymak ve Allah'ın adını ölümsüzleştirmek değildir.

Kur'an'ın daha sinsi ve malign amaçları da vardır.

İslam dinini yaymanın kime ne gibi bir yararı olacağını düşünün.

Diyelim Muhammed kendini peygamber ilan etti ve dinini yaymaya başladı. Amacı ne olabilir?

Ünlü olmak mı? Zengin olmak mı? Rahat bir yaşam sürdürmek mi?

Bütün bunlar ileri sürülmüştir. Bu aslında ateistlere ait bir hatadır.

Muhammed'in varlığını kabul ederler, peygamberliğini kabul edeler ve onu sahtekarlıkla suçlarlar.

Bu neden yanlıştır?

Hiç bir din bir kişinin emeği ile ortaya çıkmamıştır.

Mevcut iki önemli din, imparatorluk dinidirler. Hristiyanlık ve İslam..

Diğerlerinin de benzer bir öyküsü vardır.

Eğer İslam Muhammed tarafından başlatılmış olsaydı, o ölünce yok olurdu.

Onu bir güç devam ettirmek zorndaydı.

O güç İslam'ı gerçekten başlatmıştır. Ve Muhammed bir simge olarak seçilmiştir.

Kur'an'ın ana teması yayılımcı ve fetihçi bir imparatorluk kurmaktır.

Kur'an bir imparatorluğa hizmet etmek için kullanılan bir dinin kitabı ve bir imparatorluğun anayasasıdır.

Kur'an askeri bir tonla yazılmıştır. Yalnız ilahi değildir. Daha çok askeridir.

Fetihlerden bahseder, savaş stratejilerinden bahseder, nasıl savaşılması gerektiğinden bahseder, savaştan kaçanlardan ve onların başına gelecek felaketlerden bahseder, Allah adına savaşanların ne kadar mükafatlandırılacaklarından bahseder, Allah adına insannların ölüme gitmesinin kutsallığından bahseder. Onlara cennet vaat eder.

Yani ortaya bir din çıkınca ondan yararlanacak olanlar da olmalıdır.

Ondan bir imparatorluk yararlanacaktır.

İslam bir imparatorluk dinidir. İmparatorluk olmasaydı İslam da olamazdı.

Kur'an'ı bu bağlamda değerlendirirseniz, ana temasının neden ilahi olmaması gerektiğini de anlarsınız.

Bir savaş dinidir İslam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu dabir müslüman yalanıdır. Bizlere empoze edilmiş yalanlardan sadece bir tanesi: Allah çarpar, Kuran çarpar diye ıkınıp durular ama, bir türlü çarptıramazlar.

Bir de Kıyamet kopacak empozeleri/palavraları vardır ki, tam evlere şenlik. 2000 yıldan beri nerdeyse yüzlerce defa tarih dahi verdiler. Şu ufacık kıyameti bir türlü kopartamadılar.

Bu anlamda, Ahiret neden gereklidir sorusu da açıklık kazanıyor. Asalaklar karınlarını/ceplerini doyursun diye gereklidir.

Sevgiler

geçiceksin bu ayakları öğrenmek istedin öğrettik başka sordun varsa alalım??

Link to post
Sitelerde Paylaş

haci konu kuran i hiç bir etki altinda kalmadan okumaktan ve yorumlamaktan çikip

muhammed in varligi yoklugu meselesine dönmüs

ki

bu konu kuran ile aksi yani muhammedin yoklugu ispatlanamaz

tam tersi var edersin

ama

tarihi artifekt ve bulgular ile dersen o baska

neyse

birde su iddiani çok merak ettim

kuran in ana temasinin yayilimci ve fetihçi bir imparatorluk kurmak olmasi ve islam a bir savas dinidir demen

haci bana islam in kuran ile savas dini oldugunu gösteren en önemli ayetini versene lütfen

sevgi ile

Link to post
Sitelerde Paylaş
haci konu kuran i hiç bir etki altinda kalmadan okumaktan ve yorumlamaktan çikip

muhammed in varligi yoklugu meselesine dönmüs

ki

bu konu kuran ile aksi yani muhammedin yoklugu ispatlanamaz

tam tersi var edersin

ama

tarihi artifekt ve bulgular ile dersen o baska

neyse

birde su iddiani çok merak ettim

kuran in ana temasinin yayilimci ve fetihçi bir imparatorluk kurmak olmasi ve islam a bir savas dinidir demen

haci bana islam in kuran ile savas dini oldugunu gösteren en önemli ayetini versene lütfen

sevgi ile

Kur'an'ın bir savaş kitabı ve İslam'ın bir savaş dini olduğunu ileri sürmüştük.

Aşağda bu konuda bazı ayetler bulacaksınız.

Başka ayetler de var. Onlara da sonra topluca değineceğiz.

Kur’an’dan Savaş Ayetleri:

2: 216, 217, 244,

4: 84

47: 4,

48: 1, 16, 17,

Saldırıya karşı tepki:

2:190, 191, 193,194

Savaş taktiği:

4: 71, 102, 103,104,

Savaş korkusu:

3: 152, 153

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ayetlerde Muhammed kelimesinin geçmemesi,muhatap kabul edilen ve elçi olarak adlandırılan kişinin varlığını ortadan kaldırmıyor.Ey Muhammed denmese bile ayatlerin bu kişiye söylendiği çok açık.Ayrıca 4 kez bu kişinin ismide belirtilmiş.Ne istiyordunuz ki,50 kere Muhammed demesini mi?

Kuranın temel mesajı Muhammed denen adamın tanrı ile iletişim kurduğu ve ona itaat etmenin tanrıya itaat etmek anlamına geldiğidir.Ona itaat etmeyenlere sonsuz bir azap,onu kabul edip davası uğruna savaşanlarada cennet ve bakire kadınlar vaad edilmiştir.Ana tema budur,gerisi teferruata girer

Sevgili jadı,

Ayetlerde Muhammed kelimesinin geçmemesi,muhatap kabul edilen ve elçi olarak adlandırılan kişinin varlığını ortadan kaldırmıyor.

"Varlığın"dan (gerçekten yaşamış anlamında) bahsetmek mümkün olmasa da, yer yer hitap elbette var. Kime hitap ettiğ ise muğlak. Buradan bir Muhammed'in varlığı, yaşadığı sonucunu çıkarmak ama gayet mantıksız bir çıkarım.

Ey Muhammed denmese bile

Demiyor zaten. Yukarda verdiğin ayetlerde geçen bu bu "Ey Muhammed" ifadeleri tamamen yalan. Buradan hacı-hoca takımının palavra atmayı ne kadar çok sevdiklerini gayet açık bir şekilde görüyoruz. Onların ipiyle kuyuya inilmez. Bu başlığın amacı da bu zaten. Kuran'ı masallara uydurmak amacıyla yorumlamak değil, mümkün olduğunca masalların etkisinde kalmadan Kuran'ı yorumlamak.

ayatlerin bu kişiye söylendiği çok açık.

Evet! Burada önemli olan, kime hitap edildiği.

Ayrıca, Cervantes'in Don Kişot romanında da açık hitap ve diyaloglar bulunur. Fakat bu, Don Kişot'un yel değirmeni ile savaştığını gerçek kılmaz.

Ayrıca 4 kez bu kişinin ismide belirtilmiş.Ne istiyordunuz ki,50 kere Muhammed demesini mi?

Mesela yani!

Neden beklemiyeyim?

Musa 136 sefer, İsa 24 sefer, Meryem dahi 34 sefer anılırken...

Muhammed'in ne günahı vardı? :D

Niye üvey evlat muamelesi görüyor?

Yok yok! Sayılara o kadar önem verecek değilim. Beni ilgilendiren; ne anlatılmak istendiği.

Aklıma geldi. Kuran'da şu muhammed geçen yerleri bir yorumlasak iyi olacak. Tabi mümkün olduğunca müslüman masallarından uzak durarak. Önümüzdeki günlerde bu konuya bir değineyim. Umarım bu başlığın amacına da bir örnek teşkil eder.

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hepinize kolay gelsin arkadaşlar.Et tadı olmayan salata veya cacık tadı veren kebap yapmanız isteniyor.Kullanacağınız malzeme ise et.

Hacı bu, istermi? ister.

Aslında bu tadları veren İslam.. Ben değilim.

Müslüman'lar cacık tadı olan İslam'a baklava tadı veriyorlar ve bunu bize kabul ettirmeye çalışıyorlar.

İslam'ın bütün yaptığı budur.

İlkel bir kitap olan Kur'an'da mucizeler arayıp bulmakta üstlerine yoktur.

İlginç olarak İslam'ı eleştirenler de bu çabaya istemeden de olsa katkıda bulunmaktadırlar.

Burada bizim bütün yaptığımız, Kur'an'ı nesnel olarak eleştirmektir. Bunun mümkün olmadığıını ileri süren İslam bazı ateistleri biel ikna edebilmiştir.

İslam'ın öğretilerine sadık kalarak onu eleştiren her gayri müslim ve ateist tuzağa düşürülmektedir.

Yaşamamış Muhammed'i eleştiren onu yaşatmakta ve ona saygınlık kazandırmaktadır.

Biz burada Kur'an'ı hiç bir etki altında kalmadan, olduğu gibi yorumlamak istiyoruz.

Kur'an'da bize apaçık olduğunu söylediğine göre, sorun nedir arkadaşlar?

Bizler neden Kur'an'ı İslam'ın etkisi altında kalmadan yorumlamayalım.

Başımız kel mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam kendisine yönelik saldırılara karşı kendini yalanlarla savunur.

Aslında buna savunma bile demeyiz. İslam kendine yöneltilen eleştirilere karşı onları çarpıtarak saldırır.

İslam dininin aslının putperstlik olduğu iddiasını İslam, putperestliğe karşı olduğu şeklinde yanıtlar.

Oysa Müslüman'lar hala putlara tapmaktadırlar.

Ateşe ateşle karşılık verir İslam. Ama verdiği tepki küstahca bir yalandır. Ama o kadar aşırı bir küstahlıkdır ki bu, Müslümanlar tarafından sorgulanamaz ve kabul görür.

İslam kadını hakir gören, aşağılayan bir dindir.

Bu aşağılama Kur'an'da açıkca yerini almıştır.

Bu açık ve net aşağılamaya rağmen, İslam kadınlara çok büyük önem ve değer verdiğini ileri sürecek kadar küstahlık yapmaktan çekinmez.

Ateş gibi bir eleştiriye verilen tepki de ateş gibidir ama aslı yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

haci'nin İslam'ın Etkisi Olmadan Kur'an'ı Nasıl Yorumlarız? sorusunu, ilgili iletilere verdiği cevaplardan anlayamadım sanırım.

Ben de bu kitabı ilk okuduğum zamanlarda özellikle, baştan sona ve hiçbir inancın etkisi altında olmadan defalarca okudum. Zaman içinde, özellikle müslümanlarla yaptığım tartışmalarla, onların gözüyle de okumaya çalıştımsa da, tarafsız gözle okuduğumda edindiğim izlenimlerde hemen hiç değişme olmadı, sadece insanların kimi zaman ne denli kör olabileceklerini daha net görmüş oldum bu tartışmalar sayesinde.

Kuran'da bir kere mantığın zerresi yok. Her hangi bir iddiaya yönelik ileri sürülen sözde kanıtların hiçbirisi mantıksal bir önermeye dayandırılmamış.

Evrensel ahlak ilkelerinden alabildiğine uzak, yazıldığı dönem Arap coğrafyasının tipik ahlaki ve örfi yaşantısına yönelik masallar, öğretiler yumağı.

Akıl ve bilimle bağdaşır tek bir yanı yok. Erkek egemen bir kültürde, Muhammet ve/veya onun gibi düşünen bir zümrenin maddi-manevi istek ve çıkarlarına yönelik emir ve yasaklar yumağı.

Cahil geniş halk kitlelerinin ölüm karşısındaki çaresizliğinin, hem dünyevi hem de uhrevi açıdan çeşitli korku ve umutlarla sömürülmesine dayalı saçma sapan vaadler yumağı.

Ben bu kitabı okurken bunları gördüm. Özellikle insanların sömürülmelerinde kullanılan takdik, tüyler ürpertici geldi bana. Zira bu dine inanmayanların dünyada karşılaşacakları ölüm, zulüm veya inananların karşılaşacakları ganimetler, mal mülk, kadın, para vs. ve sözde öldükten sonra karşılaşacakları sonsuz cehennem azabı veya dünyada isteyip de ulaşamadıkları sonsuz mutluluklar, bildiğim tüm ahlaki değerleri alt üst etmektedir.

Cehennem tarifleri, başlı başına sapık bir ruhun göstergesidir. Dünya yüzeyine gelmiş en gaddar insanın dahi aklına gelmeyecek türden işkence yöntemleri. İşkenceye yönelik, özellikle Çin işkencesi konusunda onca yazı okudum, Kuran'da tarif edilen işkenceler kadar iğrebcine rastlamadım. Hangi aklı başında adam oturur da insanlara en fazla acıyı nasıl verebileceğini düşünür ve böyle yöntemler üretebilir?

Cennet tarifleri ise insani daha bir dumura uğratıyor. Ödüllere bakın: Atlas ve mücevheratla döşenmiş döşekler, divanlar üzerine kurulmuş cennetlikler. Onların yanklarında Memeleri yeni tomurcuklanmış bakire sübyanlar, her ilişkide bekaretleri tazeleniyor bunların. Yumurta gibi civan oğlanlar, göz süzüp (!?) ortada dolanıyor, hizmet ediyorlar. Etrafta şarap ırmakları, süt ırmakları, bal ırmakları, her türden meyve veren ağaçlar vs. vs...

Memeleri yeni tomurcuklanmaya başlayan sübyanlarla, yumurta gibi civan oğlanlarıyla yatıp kalkmayı, bol bol şarap içmeyi arzu eden ama buna yeterince imkan bulamayan bir toplumun arzularına tercüman oluyor bu cennet tasvirleri. Bu tariflerin bu kadar ballandıra ballandıra ve ısrarla yapılması, hitap edilen toplumun bunlara bakışını, hayattan beklentilerini gösteriyor. Bunlara sonsuza kadar sahip olmak isteniyorsa, kişinin müslüman olması, yani Muhammet'e inanıp onun dediklerine uyması gerekiyor; aksi takdirde, öldükten sonra cehenneme gidip ruh hastası bir beynin ürünü olan o işkencelere sonsuza kadar katlanmak zorunda kalınacağı gibi, o cehennem işkencelerine olası en yakın işkencelerin dünyada da uygulanacağı korkusu hakim kılınıyor.

Kısaca, islamın ne denli ilkel arzu ve korkulara hitap ettiğine dair başlıca kaynak kitaptır Kuran. Bence her insan bu kitabı okumalı ve insanlık tarihinin karşılaşabileceği en korkunç beyni tanıyıp ibret almalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunları doğru görmüşsün tabii de biraz daha derine inmemizde yarar var.

Kur'an neden var? Neden İslam'ın kitabı yapılmış?. İslam'la ne gibi bir alakası var?

Kur'an'ı kim yazmış? Neden yazmış?

Yani Kur'an'ın içeriğinden öte sorulara cevaplar arıyoruz.

Ve o soruların yanıtının Kur'an'da olduğuna eminim.

Kimse o soruların cevabını aramıyor Kur'an'da.

Her önüne gelen Kur'an'ı şu veya bu şekilde eleştiriyor.

Ama ondan bir anlam çıkarmıyor.

Sizin çıkardığınız gibi bir anlam çıkarılabilir ama bence Kur'an'ın varlık nedeni daha derin.

İnsanları yönlendiren bir kitap. Ve bu yönlendirmeyi de bir otorite için yapıyor.

Biz yalnız Kur'an'ın saçmalığını, ilkelliğini değil, aynı zamanda tarihlsel yerini ve önemini de tartışıyoruz.

Kur'an saçma sapan bir kitaptır deyip, kestirip atamayız.

Bu hiç bilimsel olmaz. Bu kitap mutlaka bir nedene hizmet ediyor. Ve o neden İslam değil.

İslam'dan bağımsız bir neden. Ve iligniç olarak İslam da o nedene hizmet ediyor.

Günümüze kadar ulaşmış bu kitabın gerçek anlamını, varlık nedenini doğru olarak bilmemiz gerekiyor.

Henüz Kur'an'ın gizemini kimse çözebilmiş değil.

Kur'an değersiz ve aptalca bir saçmalıktır deyip bir kenara fırlatmakla ancak İslam'a hizmet edersiniz. Bilime ve insanlığa değil.

Batı'da kendini bu konuya adamış skolarların bütün ömürlerini verdiği Kur'an kürsüleri var.

Kur'an'ı ciddiye alarak en azından onlara hürmet etmemiz lazım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen anlattıkça ,dini kitapları çıkaranlara öfkem bir kat daha arttı.Çok etkilendim.

Ben çevremde şunu gördüm;Kuranın türkçe mealini okuyanlar o kadar az ki yarım yamalak okuyanlar, yada hiç okumayanlar, kendi dinlerine körü körüne bağlanmış durumdalar.Durum böyle olunca kulaktan dolma bir iki felsefe ile müslümanlığını sürdürmektedirler.Burada önyargılı olduklarını düşünüyorum.Arapça defalarca okurlar,kendilerine ilahi bir güç geldiğine inanırlar.Fakat türkçe okumak istemezler.Türkçe okunduğu zaman tılsımın olmayacağına inanırlar. Ben çevremde gördüğüm her insana kuranın türkçe mealini okuduğumu ve çok saçma yazıların olduğunu her defasında vurguluyorum.Ve bunu kendilerinden de istiyorum.Bu foruma gelen her arkadaşında şiddetle okumasını istiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...
Ateistlerin Kur'an yorumu başlığı altında bu konuyu tartışmaya çalıştım ama, ilk teşebbüsüm pek başarılı olmadı.

Sorunun önemli olduğunu düşündüğüm için yeni bir başlık açarak tartışmak istiyorum.

İslam kendisi ile ilgili bütün sorunlara çözüm getiren bir dindir.

Her ayetin, İslam'sal her ilkenin ve ritüelin bir açıklamasını yapmıştır.

İslam dini ile ilgilenen herkes, o açıklamalar aracılğı ile İslam'ı yorumlar.

İslam'ı yalnız anlamaya değil, eleştirmeye çalışanların da elinde başka malzeme yoktur.

İslam kendini eleştirenlere bile kılavuzluk yapan bazı önemli bilgilerin kaynağıdır.

O bilgilerin kökenini kimse sorgulamaz.

Ve İslam'ın dümen suyunda giderken onu yüceltir veya eleştirir.

Her iki durumdan da yararlanan İslam'dır..

Peki Kur'an'ı anlamak için neden İslam'dan yararlanalım.

Ayetleri kendimiz okuyup değerlendirmekten aciz miyiz?

Yapamaz mıyız bu kadar basit bir şeyi?

Kur'an kendisinin apaçık olduğunu ileri süren bir kitap değil mi?

Onu okuyan herkes ondan birşeyler kazanmalı... Değil mi?

Biz de öyle yapacağız arkadaşlar..

Kur'an'ı başından sonuna kadar okuyacak ve içeriğinini anlamını çıkarmaya çalışacağız.

Kur'an'ı bir bütün olarak ele alacağız. Ayetlerinin teker teker cımbızlamayacağız.

Bakalım o zaman nasıl bir Kur'an yorumu yapacağız?

Ateistlerin merak, Müslüman'ların ise endişe ettiklerini görür gibiyim..

Selamlar..

HACI

efendimizi S.A.V eger dışlarsanız Kuranı anlamakta zorlanırsnınız mutlaka onun hayatını ve hadislerini paralel incelemesiniz.

Zaten nisa ,azhab süresi ve benzer sürelerde bu ALLAH ın emrı olarak karşımızda

ALLAH VARDIR.

Luuu

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sizin çıkardığınız gibi bir anlam çıkarılabilir ama bence Kur'an'ın varlık nedeni daha derin.

Sayın haci öncelikle size gıcık olduğumu belirteyim, ama bir musluman olarak tezinizi beğendiğimi hem de ciddi araştırılması gereken bir konu olduğunu düşünüyorum.

islamiyet eğer icat edildiyse bunun sebebi bence Fil olayı olabilir.

Fil olayı birçok müslüman tarafından çarpıtılmıştır gibi gözüküyor.Bir defa mucize olarak anlatılsa da doğaüstü bir mucize olmadığı ortaya çıkarılmış gibi, yani bir yanardağ patlaması olmuş ve ebrehenin ordusu telef olmuştur, olaya daha önce görülmemiş gagasında siccil taşları olan kuşlar sebep olmamış gibi. Bir de bu olayda Allah kabeyi korumuş denir ama muslumanlar tarafından Allah kabeyi daha sonra neden korumamış gibi sorulara mantıklı cevap pek verilememektedir. Yani Allahın ebrehenin ordusunu dağıtma amacı ne olabir? Bir de kuran da Fil olayı anlatılırken Allah görmediniz mi demektedir. Yani buradan Kuranın ilk muhataplarının Fil vakasına bizzat şahit olduğu ortaya çıkar. Peki Allah müşrik mekkelileri neden korumuştur? Kureyş kabilesi bu olaydan sonra ilk defa Allahtan direkt yardım aldıklarını görmüşlerdir zira bu olaydan sonra yaklaşık 10 sene putları kabeden uzaklaştırmışlardır(tabi ibn isak'a güvenirseniz:) Yani Allah kureyş kabilesi hariç hiçbir kabileyi kızları aracılığıyla olmaksızın ilk defa kaale almıştır. Bu olay kabilenin itibarını arttırmıştır şüphesiz. Şimdi ihtimalleri düşünelim;

1)Fil vakası gerçekleştiyse

Kurana göre Kuranın ilk muhatapları bu olay ile karşılaşmıştır.Bu olay kureyş kabilesinin itibarını arttırmıştır. Bu ilk muhataplar Kurana göre Bedir savaşında melekler tarafından desteklenmiştir ve bu ayetten sonra birçok ayetin varlığı ahalinin bu desteğe şahit olduğunu da gösterir( ya da bişekilde kandırılmışlar ). Bu durumda Kuranın icat edilmesinin sebebi kureyş kabilesinin itibarını sürdürmek ve sağlamlaştırmak olabilir. Ama görülen o ki islamın gelişi kureyş kabilesinin ticari çıkarları biraz kötü etkilemiş(eksi puan)

1.1)Eğer fil vakasının tarihi arkeolojik kazılar vs ile bulunursa bu olaya yönelik bir çok musluman tarihçinin ve hadislerin doğruluğu da test edilebilir, hatta Muhammet yaşadı mı yaşamadı mı sorusunun cevabı biraz daha netleşebilir.

2)Fil vakası gerçekleşmediyse

zaten sizin teziniz doğrudur.

vsvsvsvsv

Link to post
Sitelerde Paylaş
efendimizi S.A.V eger dışlarsanız Kuranı anlamakta zorlanırsnınız mutlaka onun hayatını ve hadislerini paralel incelemesiniz.

Zaten nisa ,azhab süresi ve benzer sürelerde bu ALLAH ın emrı olarak karşımızda

ALLAH VARDIR.

Luuu

İslam'ın aslı Kur'an'dır diyorsunuz ama, hadisler olmasa Kur'an'ın hiç önemi kalmaz.

İslam'ın aslı hadislerdir. Siz Kur'anı boş verin. Ondan siz hiç bir şey anlamazsınız.

Kur'an ateistlerin yorumu için yazılmış bir kitaptır.

Ama onu hadislerden tümüyle uzak tutarak yorumlayacaksınız.

İşte o zaman Kur'an İslam'in gizemli yüzünü ortaya koyacaktır.

İslam'ı bilmek mi isityorsunuz?

Kur'an'ı ateistlere yorumlatın. Onlar size İslam'ın ne olduğunu söyleyeceklerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...