gorkem 0 Oluşturuldu: Temmuz 12, 2009 Raporla Share Oluşturuldu: Temmuz 12, 2009 benim anlamadığım bişey var dini inanışlara göre adem peygamberdir peygamberlerin görevi dini tebliğ etmek değilmidir peki adem ilk insansa dini kime tebliğ etmiştir kimlere peygamberlik yapmıştır Link to post Sitelerde Paylaş
Lounge 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi ilk tebliği sonraki kuşaklara yassak elmaları yememe olabilir. oku yerine ilki yeme! Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi benim anlamadığım bişey var dini inanışlara göre adem peygamberdir peygamberlerin görevi dini tebliğ etmek değilmidir peki adem ilk insansa dini kime tebliğ etmiştir kimlere peygamberlik yapmıştır Dinde mantık aranmıyor biliyorsunuz. Dinlerdeki adem kavramı en sapkın olanlardan biridir. Link to post Sitelerde Paylaş
deloday 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi Ona bakarsan Adem ensestin de babası sayılır... Ensest peygamber. Link to post Sitelerde Paylaş
jaguar 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi Adem tebliğ falan yapmamıştır. Müslümanların uydurduğu saçma sapan birşeydir. yahudi peygamberlerde tebliğ diye birşey yok sadece musa 10 emiri aldığında bunu yahudi halkına bildirmiş. Link to post Sitelerde Paylaş
AntiiiKafir 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi Çocuklarına etmiş olmasın. Link to post Sitelerde Paylaş
Starr 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi (düzenlendi) Çocuklarına etmiş olmasın. Çocuklarından önce kime tebliğ etmiş? Temmuz 12, 2009 tarihinde Katil_peygamberler tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Migfer 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi herkes kendinin peygamberi olabilse ne güzel. herkes inançlarını kendine tebliğ edip oturtabilse kafasında keşke. adem peygamber dini çocuklarına tebliğ etmiş olabilir. çocuklarından önce birine tebliğ etme imkanı yoktur. muhammed peygamberin 40 yaşından önceki hali gibi o zamanlar peygamber değildir. olamaz mı? Link to post Sitelerde Paylaş
jaguar 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi herkes kendinin peygamberi olabilse ne güzel. herkes inançlarını kendine tebliğ edip oturtabilse kafasında keşke. adem peygamber dini çocuklarına tebliğ etmiş olabilir. çocuklarından önce birine tebliğ etme imkanı yoktur. muhammed peygamberin 40 yaşından önceki hali gibi o zamanlar peygamber değildir. olamaz mı? adem havva ile ilgili yazılanları okuduğunda nasıl böyle düşünebiliyorsun adem'in bu durumu farketmemesi mümkünmü? Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi adem rivayetlere göre 900 sene yaşamıştır. bu durumda onlarca nesille muhattap olduğu için tebliğ edecek birilerini bulmuştur muhtemelen. ayrıca adem dünyaya iner inmez peygamber olmuştur diye birşey duymadım ben. Link to post Sitelerde Paylaş
antiateist_ 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi benim anlamadığım bişey var dini inanışlara göre adem peygamberdir peygamberlerin görevi dini tebliğ etmek değilmidir peki adem ilk insansa dini kime tebliğ etmiştir kimlere peygamberlik yapmıştır Adem peygamber olmadığı için böyle bir durum olmamıştır. Link to post Sitelerde Paylaş
Emre1974tr 0 Temmuz 12, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 12, 2009 gönderildi (düzenlendi) Adem ilk insan ve ilk insan elçidir. Elçi olduğunu hayat hikayesindeki ayrıntılarda görüyoruz zaten(Allah'tan doğrudan aldığı ayetler, özel görevi vs.) Ayrıca şu ayet de bunu tamamlar: Ali İmran Suresi 33 Allah; Adem?i, Nuh?u, İbrahim Ailesi?ni, İmran Ailesi?ni seçerek alemlere üstün kılımıştır; İlk insan olduğu da yine ayetlerle çeşitli açılardan delilleriyle belirtilmektedir: Kendi kendini tefsir eden Kuran Adem'in öyküsünü farklı surelerde ele alıyor. ÖRNEĞİN BAKARA VE HİCR SURELERİNE BAKALIM: BAKARA 30. Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysa ki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsatıp yüceltiyoruz."Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim." 31. Ve Adem'e isimlerin tümünü öğretti.Sonra onları meleklere göstererek şöyle buyurdu: "Hadi, haber verin bana şunların isimlerini, eğer doğru sözlüler iseniz." 32. Dediler ki: "Yücedir şanın senin.Bize öğretmiş olduğunun dışında bilgimiz yok bizim.Sen, yal- nız sen Alim'sin, herşeyi en iyi şekilde bilirsin;Hakim'sin, herşeyin bütün hikmetlerine sahip- sin." 33. Allah buyurdu: "Ey Adem, haber ver onlara onların adlarını."Adem onlara onların adlarını ha- ber verince, Allah şöyle buyurdu: "Dememiş miydim ben size!Ki ben, göklerin ve yerin gaybını en iyi bilenim.Ve ben, sizin açığa vurduklarınızı da saklayageldiklerinizi de en iyi biçimde bilmekte- yim." 34. O vakit biz meleklere, "Adem'e secde edin" demiştik de İblis dışında tümü secde etmişti.İblis yan çizmiş, kibre sapmış ve nankörlerden olmuştu. ************* ŞİMDİ BU ADEM'İN İLK İNSAN OLDUĞUNU KESİN OLARAK BELİRTEN VE AYNI ÖYKÜYÜ ANLATAN HİCR SURESİNE BAKALIM: HİCR 26 Yemin olsun, biz insanı; kuru çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattık. 27 Cini/İblis'i de daha önce kavurucu ateşten yaratmıştık. 28 Hatırla o zamanı ki Rabbin meleklere, "Ben, kupkuru bir çamurdan, değişken, cıvık balçıktan bir insan yaratacağım." demişti. 29 "Onu, amaçlanan düzgünlüğe ulaştırıp öz ruhumdan içine üflediğim zaman, önünde hemen secdeye kapanın." 30 Meleklerin tümü, toplu halde secde ettiler. 31 İblis müstesna. O, secde edenlerle beraber olmaya karşı çıktı. 32 Allah dedi: "Ey İblis! Sana ne oluyor da secde edenlerle beraber olmuyorsun?" 33 Dedi: "Kuru bir çamurdan, değişken-cıvık bir balçıktan yarattığın bir insana secde etmek için var olmadım." **************** Önce ateşten cinler, sonra da topraktan ilk insan Adem yaratılıyor. Dillerini eğip bükerek, ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek, ayet cımbızlayarak pagan evrim inançlarını kitaba yamamaya çalışan ahlaksızlar, çaresizliklerinden bir de şurda cımbızlama ve çarpıtma ahlaksızlığı yapıyorlar: 2/213 "İnsanlar tek bir topluluktu. Daha sonra Allah onlara müjdeleyici ve uyarıcı peygamberler gönderdi." Yine ayet cımbızlama ve hatta bununla da yetinmeyip anlamı eğip bükme ahlaksızlığı yapanlar, bu ayette sanki insanlar tek bir ümmetken hiç elçi yoktu gibi bir anlam yüklemeye kalkıyorlar. Halbuki orada ilk elçiden bahsedilmiyor, sonra yapılan işlemden bahsediliyor. Benzer bir örnek şurada da var: HADİD 26 Yemin olsun, Nûh'u ve İbrahim'i de resul olarak gönderdik. Peygamberliği ve Kitap'ı bunların soyları arasına koyduk. O soylardan bir kısmı hidayete ermiştir. Ama onlardan çoğu, yoldan çıkmış olanlardır. 27 Sonra onların eserleri üzere, resullerimizi art arda gönderdik. Meryem'in oğlu İsa'yı da onların ardınca gönderdik. Ona İncil'i verdik; ona uyanların gönüllerine şefkat ve merhamet koyduk. Bir bid'at olarak ortaya çıkardıkları ruhbaniyeti, onlar üzerine biz yazmamıştık. Allah'ın rızasını kazanmak için ortaya çıkardılar. Ama ona gerektiği şekilde saygılı olmadılar. Onların, iman edenlerine ödüllerini verdik. Onlardan çoğu yoldan çıkmış olanlardır. 27. ayette yine "sonra resullerimizi art arda gönderdik" şeklinde ifade var. Ama neden sonra? Nuh ve İbrahim'den sonraki bozulmadan sonra Yani bu ifadeyle anlatılan bu gönderilenlerin ilk peygamber oldukları değil, yine peygamberlerin gönderilmiş olduğu bilgisidir. Aynı şekilde 2/213 de de anlatılan ilk elçiler değil, yapılan işlemdir. "Bundan sonra şu sebepten dolayı elçiler gönderildi vs." Selam. Temmuz 12, 2009 tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
oktay 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi Adem çocuklarına peygamberdir. Sonuçta dünyaya geldiğinde bu adamın çocuğu olacağı bellidir. Öyleyse peygamber olmalıdır ki çocukarına Allah'ı öğretsin, adam etsin ve nesilden nesile aktarılsın. Yani Adem peygamber diye dünyaya gelir gelmez dini anlatacak birilerinin olması şart değildir, insan dinleri ve Allah'ı kötülmek isterse şart olur da Allah'ın umurunda olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
gorkem 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi Adem peygamber olmadığı için böyle bir durum olmamıştır. kuran a inanıomusun bilmiorm ama kuran a göe adem ilk insan ve ilk peygamberdir Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi kuran a göre adem erkekmidir disimidir o bile belirsiz iken kuran ile adem için sudur budur demek biraz fazla olur ve desteksiz olur bunlar büyük iddialardir Link to post Sitelerde Paylaş
Danyal 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi Ona bakarsan Adem ensestin de babası sayılır... Ensest peygamber. Bu sadece yaratılışçı düşüncenin içinde değil, bütün teorilerin girişinde yer alan bir gerçeklik. Ensestten ne anlıyorsun sen? Soy ağacını burada bize göster ve 50 bin yıl önceki atanın kiminle çiftleştiğine bir bakalım... Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi ayrica eger adem halef ise selef var demektir Link to post Sitelerde Paylaş
ozedonus2 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi Adem hem cins isim hem de özel isimdir gibime geliyor.Birincisi; beşer olan ve biyolojik olarak insan yapısında olduğu halde insani vasıf almayan insansıdan insan-ı kamile geçen insanlığın cins ismidir.İkincisi ise; kuranın Allah tarafından Nuh,ibrahim ve imran ailesi ile insanlar arasından seçtiğini söylediği,yerleşik hayata geçiş döneminde medeniyetin merkezi ortadoğuda yaşamış olan insanlığın da ortak babası olan(tüm insanların babası değil) merkezi bir şahsiyet özelliğine sahip olan bir insanın özel ismidir. Bu durumda özel isim olan Ademin kime gönderilmiş olduğuna bakmak gerekir.Kuranın direk olarak ademi diğer peygamberler gibi kavimlere gönderdiğini söylemiş olduğunu göremiyoruz.Ancak Nuh,ibrahim ve imran ailesi ile diğer insanlar arasından seçilmiş olduğunu bildirir.Öyle görülüyor ki adem peygamber ise de diğerlerine göre farklı bir niteliğe sahiptir. Link to post Sitelerde Paylaş
muttaki 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi adem rivayetlere göre 900 sene yaşamıştır. bu durumda onlarca nesille muhattap olduğu için tebliğ edecek birilerini bulmuştur muhtemelen. ayrıca adem dünyaya iner inmez peygamber olmuştur diye birşey duymadım ben. bu çocukta iş var. Link to post Sitelerde Paylaş
influenza 0 Temmuz 13, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 13, 2009 gönderildi birçok islam bilginine göre adem ilk insan değildir ilk halifedir yada ilk peygember ondan öncede insanların var olduğunu savunan islam alimleri vardır bunlardan en önde geleni iamam caferdir , hatta imam cafer insananın ilk dönemlerinde maymunumsu bir canlı türü olduğunu iddia etmiştir ,bugünki hakim görüş islam dinine hırıstıyanlıktan girmiş ve kabul edilen görüş olmuştur halbuki kuranda doğrudan ilk insan kişi olarak ademdir diye bir sonuç çıkmaz mecazi ifadelerdir onlar ....hatta havanın ademin kaburga kemiğinden yaratıldığı ifadesi tevratta geçer kuranda böyle bir ifade yok, herşey birbirine karıştırılmış zaten dinlerin tutarsızlıklarıda bu karışıklıklardan ileri geliyor .... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts