Jump to content

ALLAH'IN YERİNİ BULMAK


Recommended Posts

Bugünkü din adamları Allaha yer biçmek istemiyorlar. Halbuki Allahın bir mekanı vardır. Bu mekan Arştır. Ve Arş da göklerdedir. Kuran eskilerin masallarını bize anlatmaya devam etmiştir. Tanrılar hep göklerde tasvir edilmiştir. Kuran da bu miti kopyalamıştır...

Yerin ve göğün İntegrali alınarak bulunabilir. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

semavi dinler farketmeden, soyut dedikleri halde, ilahlarını somutlaştırıp bir yere koyarlar..semavi dinlerde insanlar ilahlarını göklerde, arşda ,yukarıda ,gibi algılarlar.. bunun nedeni insanların uzayda boşlukta bir küre olan, bir gezegende yaşamasıdır...insanlar yerçekimi kuvvetiyle bu gezegene yapışıktır..bacaklarıyla bastıkları yerde ,yer küre vardır..yer kürenin üstü ise atmosferdir ,atmosfer gaz olduğu için ,boşluk uzay rahat görülmektedir..insanlar gökyüzüne bakarlar gördükleri derin bir boşluktur ve bu boşluktaki yıldızlar güneş ay gezegenler...ilahımız yerdedir demezler ,ilahlarını yerde gibi algılamazlar, çünkü yer doludur, toprak vardır bu nedenle gökyüzüne bakıp ilahımız yukarıdadır, göklerdedir ,uzaydadır derler.. bu nedenle tanrılarını ,yukarıya gökyüzüne yerleştirirler.. bir müslümana allah dediğinde ilahını gökyüzünde yukarıda gibi algılar ,bir hristiyana yahve dediğinde ilahını gökyüzünde yukarıda gibi algılar ,bir yahudiye elohim dediğinde ilahını yukarıda gökyüzünde gibi algılar... ben bunca yıl düşündükten sonra bütün tanrıların gerçekte nerde olduğunu buldum ,sadece beyindedirler..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha öncede yazdık değişik yerlerde gına geldi

insanların %80i avamdır ne uzaydan ne bilimden pek anlamaz

Kuran öncelikle bu insanlaar hitabeder ve onlara onların anlayacağı cinsden teşbihlerle

önemli ve Ali hakikatleri akılların a yakınlaştırır

teşbih veya mecazlar zamanla gerçek sanılmış bu ayrı bir konu ve hadisler için geçerli

avam nasa Cenabı Hakkaı anlatmak için Kuranaın ihtiyar ettiği yol onun belegati ve

icazının da isbatıdır.Çünkü aynı ayetler havassa yani okumuş

kesime çok daha büyük bir ilham ve işaret verir

Cenabı Hak mekandan münezzehtir ve ona mekan yer isnad eden küfre girer

ehli sünnetin ictihatı bu şekildedir Ancak insanlara şahdamarından daha yakındır

bir örnek vermek gerekirse:

Mesela güneş ışığyla ısısyla bize çok yakındır hemen başımızda yanımızdadır

halbuki mesafe olarak ne kadar uzaktır

Başka yerlerde Cenabı Hakkın Kainat cinsinden (maddesinden) olmadığını

söylemiştik buna rağmen teleskoplarla Allah arama bana biraz garip geldi

bazı şeylerin anlaşılmasını zamana bırakmak lazım

Arabçada 7,70, 700 500 vb tabirler tam measafe yıl vb olmak şart değil

bu tabirler çokluk ifade eden tabirlerdir

Arşı taşıyandan kasıt bunun daima tesbihatını yapan Müvekkel meleklerdir ki

Azrail de aynı vazifeyi yapar Azrail can almaz Ceanbı Hak alır Azrail tesbihatını yapar

Yani meleklerin işi tesbihattır ve Cenabı Hakkın faaliyetine nezarettir

Link to post
Sitelerde Paylaş
Daha öncede yazdık değişik yerlerde gına geldi

insanların %80i avamdır ne uzaydan ne bilimden pek anlamaz

Kuran öncelikle bu insanlaar hitabeder ve onlara onların anlayacağı cinsden teşbihlerle

önemli ve Ali hakikatleri akıl

yani salla sallayabildiğin kadar , at atabildiğin kadar.palavranın dibi yok nasılsa. yalandan kim ölmüş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bugünkü din adamları Allaha yer biçmek istemiyorlar. Halbuki Allahın bir mekanı vardır. Bu mekan Arştır. Ve Arş da göklerdedir. Kuran eskilerin masallarını bize anlatmaya devam etmiştir. Tanrılar hep göklerde tasvir edilmiştir. Kuran da bu miti kopyalamıştır...

1. Alahın yeri göktedir.

Mülk 16.Gökte Olan'ın sizi yere geçirmeyeceğinden emin misiniz? Bir bakmışsınız ki, o (yeryüzü) sallanıp-çalkalanmaktadır.

Mülk 17.Yoksa Gökte Olan'ın üzerinize 'taş yağdıran (fırtınalı) bir rüzgar' göndermeyeceğinden emin misiniz? Siz o takdirde Benim uyarmam nasılmış bilip-öğreneceksiniz.

Burda Gökte Olan açıkça Allahtır. Sonunda "benim uyarılarımı göreceksiniz." diye tehdit ediyor. Tefsircilerin saçmaladıkları gibi bu melek olamaz.

2. Allah yarattıktan sonra Arşa kurulmuştur.

Furkan 59.Gökleri ve yeryüzünü ve ikisi arasındakileri altı gün içinde (altı evrede) yaratan sonra da Arş'a Kurulan Rahmân'dır. Sen bunu haberdar olana sor!

Secde 4.Allah, gökleri ve yeri, ikisi arasındakileri altı gün içinde (altı evrede) yaratan sonra da Arş'a kurulandır. Sizin için ondan başka hiçbir dost, hiçbir şefaatçi yoktur. Hâlâ düşünüp öğüt almayacak mısınız?

Hadıd 4.O, gökleri ve yeri altı günde (altı evrede) yaratan, sonra Arş'a kurulandır. Yere gireni, ondan çıkanı, gökten ineni, oraya yükseleni bilir. Nerede olsanız, O sizinle beraberdir. Allah bütün yaptıklarınızı hakkıyla görendir.

Ta Ha 5.Rahmân, Arş'a kurulmuştur.

Allah gökleri 6 günde yaratmış. Sonra Arşa yükselmiş. Şu an orda evreni yönetmekle meşgul. Gökte ve Arşta olan Allah çelişkili değildir. Arş zaten göktedir. B)

3. Bazı melekler Arş'ı taşır.

Hakka 17.Melekler onun kıyılarındadır. O gün Rabbinin Arşını, bunların da üstünde sekiz taşıyıcı taşır.

İşte bir tane damar ayet daha. Bu arş için yer çekimi de varmış. Ve Arş'ın yere düşmemesi için melekler taşıyormuş. Ne muhteşem bir şey bu arş yahu. :lol: Konuyla ilgili bir tane hadis

4. Allahın Arşı su üstündedir.

7.O'nun Arş'ı su üzerinde iken amel bakımından hanginizin daha iyi olduğunu denemek için gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Andolsun onlara: "Gerçekten siz, ölümden sonra yine diriltileceksiniz" dersen, inkar edenler mutlaka: "Bu, açıkça bir büyüden başkası değildir" derler.

Ayrıca Arş cennetlerin üzerindeymiş B)

5. Bazı melekler Arş'ın etrafında ibadet ederler.

Zümer 75.Melekleri de, Rablerini hamd ile tesbih edip yücelterek Arş'ın etrafını kuşatmış halde görürsün. Artık kulların arasında adaletle hüküm verilmiş ve "Hamd âlemlerin Rabbi olan Allah'a mahsustur" denilmiştir.

Mümin 7.Arş'ı taşıyanlar ve onun çevresinde bulunanlar (melekler) Rablerini hamd ederek tespih ederler, O'na inanırlar ve inananlar için (şöyle diyerek) bağışlanma dilerler: "Ey Rabbimiz! Senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. O halde tövbe eden ve senin yoluna uyanları bağışla ve onları cehennem azâbından koru."

Şu Allahın Arşını taşıyan melekler ve Arşının çevresinde bulunan melekler Onu tesbih ediyormuş. Ona yalakalık yapıyorlarmış.

6. Allah Arş'tan kitap indirir.

Bakara 41.Elinizdeki Tevrat'ı tasdik edici olarak indirdiğimize (Kur'an'a) iman edin. Onu inkâr edenlerin ilki olmayın. Âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin ve bana karşı gelmekten sakının.

Bakara 97. De ki: "Her kim Cebrail'e düşman ise, bilsin ki o, Allah'ın izni ile Kur'an'ı; önceki kitapları doğrulayıcı, mü'minler için de bir hidayet rehberi ve müjde verici olarak senin kalbine indirmiştir."

Konu hakkında daha fazla ayet göstermeye gerek yok. Bu Allahın aynı zamanda dünyayı düz sanmasının bir sonucu. Dünya düz olursa gökten gelen her şey iner gibi sanılır. Halbuki dünyanın yuvarlak olduğunu düşünürseniz o zaman kuzey kutbundaki birine gökten inen şey güney kutbundaki birine "yukarı çıkıyor" gibi görünür...

7. Cebrail kitap indirmede aracıdır.

Mearic 4.Melekler ve ruh (Cebrail) ona süresi elli bin yıl olan bir günde yükselir.

Kadir 4.Melekler ve ruh (Cebrail) o gecede, Rablerinin izniyle her türlü iş için iner de iner.

Gayet açık...

8. Dünyanın Arşa uzaklığının hesaplanması

İşte en önemli yere geldik. Allahın yerini bu bilgiler ışığında hesaplayacağız.

İlk hadiste yedi kat gök diyor. Göklerin her birini 72 ya da 73 senelik yol var diyor. Buna göre Allah 511 sene uzaklıkta. İkinci hadiste 500 sene var diyor. Bu hesaplar deve yürüyüşüyle hesaplanır. Yani devenin bir senelik yürüyüşü bu kadarsa 500 senelik yürüyüşünü hesaplarsınız. Arşın dünyaya uzaklığını da bulmuş olursunuz. Devenin bir senede 5000 km gittiğini düşünsek 250.000 km ötede olması lazım bu Allahın Arşı. Devenin hızına göre Allahın arşının uzaklığı değişebilir. Ama çok da uzakta sayılmaz. :) Dünya ile Güneş arası 149 milyon kilometre iken Allah bize gerçekten çok yakın. :lol:

Sonuç

Yazı pek akademik olmadı ama idare edin:)

Bu tarz mitolojik hikayeleri duyup da dine inanmak ayrı bir ahmaklık.Evet gerçekten ahmaklık. Ama inanmayıp da inanmış gibi görünenler var ya, işte onlar en tehlikeli olanları. Bu forumda da bir kaç tane var onlardan. Tüm rütbeli din adamları da bu şekilde. İnsanları bu saçmalıklara karşı bilgilendirmeliyiz!!!

SEN HAR DOLUNAYDA MUTASYON GEÇİRİP KURT ADAMA DÖNÜŞÜYORMUSUN. bu evrime aykırı değiil

eğer ki dönüşürüm dersen o zaman allahın varlığınıda ret ederim

ama eğer yok bu imkansız dersen allahın senin her dolunayda mutasyonla kurt adama dönüştüğün yerde diyebilirim

Link to post
Sitelerde Paylaş
sevgi nerededir...

evrende sevgi var mıdır...

evrenin her zerresinde sevgi vardır...

ama gözle görülebilen bir şey değildir...

kalple görülür...

allah da öyle...

Bu benzetme Ebu Hanife döneminde çok mantıklı ve güzel bir tespitti.Fakat Allahı soyut kavramlarla eş kullanmayı geçmeliyiz diye düşünüyorum.Çünkü Allahın bir evrene bakan madede ile de açıklana yönnleri(sıfatları) vardır.Mesela rezzak,xellaq(yaratıcı),rahman v.b..Ancak onu evrenin içinde hiçbir şekilde açıklayamayacağımız bir yönü de var.Muhalefetün lilhavadis(sonradan yaratılanlara benzememe) sıfatı bunu gerektirir.Hiçbir şey ona benzmez ayeti bunu gerektirir.O halde soyut şeyler bile birebir onu açıklayamaz.Onlar ancak onun sıfatlarından birini açıklayabilirler.Hatta onu sevgi gibi maneviyatta yerleşmiş olduğunu söylemek bile onu sınırlar ve mutlak varlık olgusundan indirir.

Allahı sıfatlarından biri elbette zahir(açık) dir sn kireç.Ama bir sıfatı dac batındır(gizlidir).O batıni yönünü bilmemizin mümkün olmadığını düşünen din alimleri onun için onun mahiyeti hakkında tespitlerde bulunmaktan vazgeçmişler ve ona imanı ön planda tutmuşlardır.Onu gökteymiş gibi gösteren ayetlerin niteleme ayetleri değil de başka bir olayı anlatırken geçen kavramlar olmaları da ilgili ayetlerin müteşabih olduğunu gösterir.

İlk dönem müslüman alimler(Allah hepsinden razı olsun)bu konuları detaylı şekillerde açıklamışlar ve Allahın hiçbir şeye benzemediğini bilmenin gerekli olduğu konusunda görüş birliğine başvurmuşlardır.Sadece bir kısım kendilerine "selefi" denilen ve kuranda herşeyin ilk anlamlarıyla olduğunu söyleyenler ona mekan izafe ederler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
SEN HAR DOLUNAYDA MUTASYON GEÇİRİP KURT ADAMA DÖNÜŞÜYORMUSUN. bu evrime aykırı değiil

eğer ki dönüşürüm dersen o zaman allahın varlığınıda ret ederim

ama eğer yok bu imkansız dersen allahın senin her dolunayda mutasyonla kurt adama dönüştüğün yerde diyebilirim

Konuyla ne alakası var? Ayet ve hadislere göre Allahın yerini gösteriyoruz. Aksini ıspatlamak sana kalmış...

Link to post
Sitelerde Paylaş
insanın canı nerede dir...

evren de büyük bir insandır allah ta onun canıdır...

insanın canı neresinde ise evrenin de canı yani allah oradadır...

ha evren yokken allah kalpsizdi yani

evreni patlatınca milleti cennete cehenneme koyunca kendiside yok olucak o zaman

sen kendine dinmi yarattın evladım derdin ne senin ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 weeks later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...