euclid 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi Evet kirec'e göre Tanrı gaybi bilmez.İlginç.Bakalım başka ne yumurtlayacak Epiküros gibi böyle tanrının herşeye gücü yetmez dese yırtacak:D Link to post Sitelerde Paylaş
KirliSakal 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi evet bilmiyordu... olaylar oldukça öfkelenir sevinir yada sabredilir... Eee demek ki ayni seyi soyluyoruz. Herseyi bilen , herseye gucu yeten bir tanri olamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Reality of Evolution 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi iyilik ve kötülük evrenin tesadüfi olduğu ve kusursuz tasarlanmadığının apaçık kanıtıdır..temelde kötülük zarar verme iyilikde tam tersi yarar vermedir..yani çıkar kaynaklı kavramlardır..dünya bir maddedir ,insanda maddedir..ikisi içinde maddesel çıkar geçerlidir..dünyaya yarar sağlayabilecek olan nedir ,mesela güneştir.. güneşe iyi diyebiliriz..zarar veren nedir misal evrende belirsizce gezen karadeliklerden biri dünyamızı toz duman edebilir..karadeliğe kötü diyebiliriz..bu gün bir çok bilim adamı karadelikleri, evrenin kusursuz yaratılmadığının, yanlışlarıyla, olmaması gerekenlerle birlikte , kendiliğinden oluştuğunun kanıtı olarak görüyorlar..yani olmaması gereken ,zarar verme ,yani kötülük kavramının kendisi ,evrenin kendiliğinden oluşduğunun tesadüfi olduğunun kanıtıdır...düzenli bir evren olsaydı belirsizce gezen her şeyi her yıldızı toz duman eden karadelikler olusmazdi..düzenli bir dünya olsaydi zarar yani kötülük diye bişey olmazdi.. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi Evet kirec'e göre Tanrı gaybi bilmez.İlginç.Bakalım başka ne yumurtlayacak Epiküros gibi böyle tanrının herşeye gücü yetmez dese yırtacak:D tanrı gaybı bilir... yerlerin ve göklerin gaybını... yani nerede gizli bir şey varsa onu görür hesabını sorar... gelecek daha olmamıştır var bile değildir ki gayb olsun... allahın hepimizi sorgulamaya gücü yeter... bu kadarına yettikten sonra gerisine yetip yetmemsi de çok önemli değil... Link to post Sitelerde Paylaş
euclid 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi (düzenlendi) tanrı gaybı bilir... yerlerin ve göklerin gaybını... yani nerede gizli bir şey varsa onu görür hesabını sorar... gelecek daha olmamıştır var bile değildir ki gayb olsun... allahın hepimizi sorgulamaya gücü yeter... bu kadarına yettikten sonra gerisine yetip yetmemsi de çok önemli değil... Pardon Muhammed gelecekten(ahiretteki sahnelerden) bahsetmiş.Ve bunlar gaybin haberleridir denmiştir Kuran'da. Ve gayb tanımı içinde gelecekte dahildir. Allah gaybi dolayısıyla geleceği bilir. Sana göre geleceği dahi bilmeyen embesil bir tanrı mevcut. Sen Kuran Muran okumamışsın bana kalırsa.Uçmuşsun. Temmuz 20, 2009 tarihinde euclid tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi allah gelecek için planlar yapar... hepimiz yaparız... geleceği bilmediğimiz halde plan prğram yapar ve bunları elimizden geldiğince uygulamaya çalışırız... çok bilgili ve güçlü olan tanrınında her gün yeni planlar ve proğramlar yapıp bunları uygulamaya koyması gayet mümkündür... insanlar ve evren için bir bitiş saati belirlemek cenneti ve cehennemi hazırlamak ve sırası geldiğinde bunları gerçekleştirmek büyük işlerdir... allah bunları gerçekleştireceğine söz vermiştir... sözünden dönmez... Link to post Sitelerde Paylaş
euclid 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi allah gelecek için planlar yapar... hepimiz yaparız... geleceği bilmediğimiz halde plan prğram yapar ve bunları elimizden geldiğince uygulamaya çalışırız... çok bilgili ve güçlü olan tanrınında her gün yeni planlar ve proğramlar yapıp bunları uygulamaya koyması gayet mümkündür... insanlar ve evren için bir bitiş saati belirlemek cenneti ve cehennemi hazırlamak ve sırası geldiğinde bunları gerçekleştirmek büyük işlerdir... allah bunları gerçekleştireceğine söz vermiştir... sözünden dönmez... Plan kelimesi geçmiyor.GAYBİ BİLİR diyor anladın mı?Bilmek nedir sana göre? Link to post Sitelerde Paylaş
Beze 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi (düzenlendi) Eski yunan tanrılarının insanlara bahşettiği gibi size yaratma gücü verilse ve bir insan yaratmanız istense nasıl birini yaratırdınız? Muhtemelen hemen kusursuz birini yaratmak için ise koyulurdunuz. Çok güzel bir kadın ya da çok yakışıklı bir erkek. Peki kişiliğini nasıl yapardınız, nasıl bir karakter verirdiniz ona? Herhalde, eksikleri olmasına tahammül edemez, onu her koşulda davranması gerektiği gibi davranan, bilgili, zeki, zarif biri yapardınız. Hiç ağlamayan, hiç kavga etmeyen, hiçbir çeliskisi olmayan, düz, akıllı, ani coşkulara ya da ani üzüntülere kapılmayan, sizi birdenbire boynunuzdan öpmeyen bir kadın yaratmak isterdiniz. Ya da çok akıllı, çok kibar, her öneriyi şimdi sırası değil diye mantıklı bir biçimde cevaplayan, her kaprisinizi hep aynı olgun gülümseyişle karşılayan, öfkelenmeyen, siz manasız bir kavga çıkarmak için iştahla kıvranırken size o kavgayı bağışlamayan, düzeltebileceğiniz, eleştirebileceğiniz hiçbir yanı olmayan bir erkek yaratır mıydınız? Temmuz 20, 2009 tarihinde Beze tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi Plan kelimesi geçmiyor.GAYBİ BİLİR diyor anladın mı?Bilmek nedir sana göre? bilmek varlığa ilişkin bir şedir... yokluğa ilişkin değildir... yok olan bir şey bilinemz görülemez duyulamaz... allahta yok olan bir şeyi göremez duyamaz ve bilemez... ama allah var olan her şeyi bilir... var olan her şeyi görür duyar... cenneti iyiler için cehennemide kötüler için hazırlar... kötülere tuzak kurar... iyilere yardım eder... Link to post Sitelerde Paylaş
Beze 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi Yağ Beze'si, Tanrınızın vurdumduymazlığı ve seyrettiği acıları meşrulaştırmak için ne yapacağınızı şaşırdınız. Niye şaşırayım? Ben tanrıya innamıyorum ki mal. Link to post Sitelerde Paylaş
euclid 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi bilmek varlığa ilişkin bir şedir... yokluğa ilişkin değildir... yok olan bir şey bilinemz görülemez duyulamaz... allahta yok olan bir şeyi göremez duyamaz ve bilemez... ama allah var olan her şeyi bilir... var olan her şeyi görür duyar... cenneti iyiler için cehennemide kötüler için hazırlar... kötülere tuzak kurar... iyilere yardım eder... Konumuz yokluk ve yok olan değil.Gelecek. Gelecek varmı yok mu tartışmasına da girmiyorum. Tanrı Geleceği bilir ve Gayb kelimesi geleceği de içine alır.Vardı yoktu bilmem neydi.Bu yorumlarını gereksiz buluyorum benim söylediklerim karşısında. Sen kafanda apayrı bir şey kurgulamışsın.Bundan konuşuyorsun. Geleceği bilmeyen bir tanrı senin tanrın.Böyle bir tanrı modellemesiyle herşeyi baştan tartışmalı. Link to post Sitelerde Paylaş
taopaipai 0 Temmuz 20, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 20, 2009 gönderildi evet bilmiyordu... senin o na yardım edeceğini düşünüyordu... seni onu için göndermişti... ama sen ne yaptın ... tanrı buna neden izin veriyor diyerek yapman gerekeni onun üstüne attın... tanrı bunu için gazablanır... öfkelenir... hiç senin ne yapacağını bilseydi öfkelenir miydi... öfkelenmek sevinmek sabretmek ne demek... gelecek bilinemez... oldukça bilinir... olaylar oldukça öfkelenir sevinir yada sabredilir... Haydaaa demek tanrı bizim ne yapacağımızı bilmiyordu?Kadere ve kazaya imana nooldu?Her şeyi bilen tanrı birden gaybı bilemez mi oldu? Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi 9 aylık bebeklerin tecavüze uğramasını seyredebilir;neymiş efendim hakkı ahirette verilecekmiş... Cennete girmenin en garantili yolu bu galiba... :fool: Link to post Sitelerde Paylaş
aisto 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi Epiküros kötülük problemini güzel sorgulamıştır. "Tanrılar kötülükleri yeryüzünden kaldırabilirler mi veya kaldıracaklar mı veya isteseler de kaldırabilirler mi; yoksa bunu yapamazlar mı, yoksa yapmayacaklar mı, veya nihayette Tanrılar hem yapabilir ve hem de yapmak istiyorlar mı?.. Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırmak istiyorlar da kaldıramıyorlarsa o zaman onlar her şeye gücü yeten değillerdir. Eğer yapabilirler de, yapmak istemiyorlarsa o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Eğer onların kötülüğü kaldırmaya ne güçleri ne de istekleri varsa o zaman onlar ne her şeye gücü yeten, ne de iyilikseverlerdir. Ve son olarak eğer Tanrı'lar kötülüğü kaldırma gücüne sahipseler ve kaldırmayı istiyorlarsa o zaman kötülük nasıl ortaya çıkmıştır?" -Epiküros Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırabilecek güçleri olduğu halde kötülükleri kaldırmak istemiyorlar ise o zaman onlar iyiliksever değillerdir.Eğer Tanrılar yeryüzünden iyilikleri kaldırabilecek güçleri olduğu halde iyilikleri kaldırmak istemiyorlar ise o zaman onlar kötülüksever değillerdir.???Hem iyilikler hem kötülükler var olduğuna göre tanrılar ne iyiliği ne kötülüğü seviyor Link to post Sitelerde Paylaş
Dehri 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi Tanrı kavramındaki tutarsızlıkları gören ama ne yazık ki dinden çıkmak istemeyenler kirec gibi alimimutlak olmayan bir tanrıya inanır. Bir keresinde bir arkadaşım bana "bir tanrıya değil ama bir tanrımsıya inanıyorum" demişti. Link to post Sitelerde Paylaş
ismailagacemaati 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırabilecek güçleri olduğu halde kötülükleri kaldırmak istemiyorlar ise o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Kötülüklerin kalkması için Peygamberler ve Kitaplar gelmiştir ama insanlar dosdoğru yolu bırakıp nefsine uymuşlardır. Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırabilecek güçleri olduğu halde kötülükleri kaldırmak istemiyorlar ise o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Kötülüklerin kalkması için Peygamberler ve Kitaplar gelmiştir ama insanlar dosdoğru yolu bırakıp nefsine uymuşlardır. Direkt olarak kaç insana ulaşmış Peygamberler?... Peygamberin ölümü sonrası etrafına örülen efsaneleri ve teklifin indirekt ulaştıklarını ise ise sayma bile... Hiç kimse 7. yy'daki gerçek hikayesi ve ne olduğu belirsiz bir insana ve efsanelerine ölümünden sonra inanmak ve bir de üstüne üstlük ceza-ödül bağlamında bu inançtan dolayı sorumlu tutulacağına iman etmek zorunda değil... 7. yy'da gelmiş(!) bir insanın söylediklerinden ve istediklerinden, 21. yy'daki insanlar sorumlu tutulamaz... Hem şahsen tanımadığım bilmediğim bir insanın 7. yy'da söylediklerinden(!) ve O'nun hakkında yalan yanlış aktarılanlardan sorumlu tutulup ebedi cennet veya cehennem vaadiyle yargılanmanın nasıl bir mantığı olabilir ki?... Deli saçması bütün bunlar; hiçbir elle tutulur felsefesi yok... Beyninizi kullanın... Link to post Sitelerde Paylaş
hyalin 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi Eğer Tanrılar yeryüzünden kötülükleri kaldırabilecek güçleri olduğu halde kötülükleri kaldırmak istemiyorlar ise o zaman onlar iyiliksever değillerdir. Kötülüklerin kalkması için Peygamberler ve Kitaplar gelmiştir ama insanlar dosdoğru yolu bırakıp nefsine uymuşlardır. 124 bin peygamber sana ne ifade ediyor sorabilir miyim? 124 bin peygamber başlı başına bir başarısızlık örneği olabilir ancak. bu kadar peygamber geldikten sonra hala kötülük ve insan nefsi baskın çıkmışsa tanrının aynı yolda diretmesi ne anlam ifade eder? klasik açıklamları geçiniz.tanrı hem kötülükleri ortadan kaldırmak için çözüm yolu olarak peygamber ve kitap yollayacak,hem de bu uygulamasının başarısız olduğu bariz ortadayken başka çözüm yolu bulamamış gibi eldekiyle idare edecek. Link to post Sitelerde Paylaş
ismailagacemaati 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi 7. yy'da gelmiş(!) bir insanın söylediklerinden ve istediklerinden, 21. yy'daki insanlar sorumlu tutulamaz Sorumlusun çünkü yaratılmışsın. Aklını kullan, sana bu dünyaya gelmek ister misin diye soran olmadı. Madem ki geldin sorumlusun. Mutlaka hesaba çekileceksin. Link to post Sitelerde Paylaş
ismailagacemaati 0 Temmuz 21, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2009 gönderildi 124 bin peygamber sana ne ifade ediyor sorabilir miyim? 124 bin peygamber başlı başına bir başarısızlık örneği olabilir ancak. bu kadar peygamber geldikten sonra hala kötülük ve insan nefsi baskın çıkmışsa tanrının aynı yolda diretmesi ne anlam ifade eder? klasik açıklamları geçiniz.tanrı hem kötülükleri ortadan kaldırmak için çözüm yolu olarak peygamber ve kitap yollayacak,hem de bu uygulamasının başarısız olduğu bariz ortadayken başka çözüm yolu bulamamış gibi eldekiyle idare edecek. Önce peygamberlerin niye gönderildiğini öğren. Onların görevi insanları Allah'ın dinine davet etmekten ibarettir. Hidayet Allah'tandır ve Allah kimin hidayeti hakettiğini en iyi bilendir. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts