ezogelincorbasi 0 Oluşturuldu: Temmuz 28, 2009 Raporla Share Oluşturuldu: Temmuz 28, 2009 Müslümanların ve Türkiyedeki doktorların genel kanısı sünnet olmanın sağlıklı bir durum olduğudur. Oysa bugün üroloji hastalığı istatistikleri Avrupadan farklı değildir..Bu durumda karşımıza bir takım sorular çıkar : 1) Sünnet olmayan ( gayri müslim ) insanlar ne gibi hastalıklara yakalanmaktadırlar? 2) Sünnet olup olmamak arasında bir fark var mıdır? 3) Sünnetin temizlik olduğunu iddia edenler, kız çocuklarının sünnet olması için ne gibi bir savunma yapmaktadırlar? 4) Ateistler çocuklarını sünnet yaptıracaklar mı? Yaptırırlarsa şayet " temizlik için yaptırdık " gibi saçma bir bahane mi uyduracaklar? Çıkan sonuç şudur ki, sünnet bir saçmalık bir dayatmadır. Temizlik olduğuda bir safsatadır. Madem temizlikse derdimiz ayaklarımızı da keselim, yere basınca kirleniyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Temmuz 28, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 28, 2009 gönderildi Bu konu birçok kereler tartışıldı. Sonunda hır çıktı her seferinde.. Yine öyle olabilir. Bu konuda olumlu veya olumsuz bir sonuca varmak mümkün değil. Bu nedenlerden dolayı bence bu konuyu daha fazla tartışmayalım. Sünnet ne yararlıdır ne de zararlı. Ya da sünnet hem yararlıdır hem de zararlı deyip konuyu kapatmak en iyisi.. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Temmuz 28, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 28, 2009 gönderildi amerika da sağlıklı olduğu için sünnet tavsiye ediliyormuş ve uygulamasıda baya yaygınmış hristiyanlar arasında bile... benim duyduğum böyle... Link to post Sitelerde Paylaş
xislam 0 Temmuz 28, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 28, 2009 gönderildi amerika da sağlıklı olduğu için sünnet tavsiye ediliyormuş ve uygulamasıda baya yaygınmış hristiyanlar arasında bile... benim duyduğum böyle... Demek bu arap allahı o fazlalığı gereksiz yaratmış. Link to post Sitelerde Paylaş
Serare 0 Temmuz 28, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 28, 2009 gönderildi Güzel paylaşım... Merak etttiğim özellikle Ateistlerin '' Ateistler çocuklarını sünnet yaptıracaklar mı? Yaptırırlarsa şayet " temizlik için yaptırdık " gibi saçma bir bahane mi uyduracaklar?'' sorularına verecekleri yanıtlar. Gelecek olan cevapların bizlere örf, adet, töre, gelenek ve göreneklerin yerinin insan hayatındaki yerinin büyüklüğünü ve kişileri nasıl etkisi altına aldığını gösterecek ki bu kişiler birilerini sırf bu yüzden anlamayan, anlamak istemeyen kişilerse hele. Ki tabuları, özellikle din, örf, adet, töre, gelenek ve görenekleri yıkmaya çalışan kimselerin bu kadar basit, çağdışı, ilkel ve genellikle dinlere inananların yaptığı, yaptırdığı bir adeti yapmaları, sürdürmeleri sadece kendilerinin düştüğü, düşeceği durumu gösterecektir. Nasıl toplumun esiri olduklarını, olacaklarını... İnanmıyorum demekle bazı tabuların kolayına yıkılamadığını. Şayet cevapları bu yönde, sünnet yönünde olacaksa elbet. Ki sünnetin içinde yaşadığımız zaman ve çağ içinde yaptırılmasının gereksiz olduğunu biliyoruz. Hatta daha fazlasını biliyoruz öyle değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Serare 0 Temmuz 28, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 28, 2009 gönderildi Çıkan sonuç şudur ki, sünnet bir saçmalık bir dayatmadır. Temizlik olduğuda bir safsatadır. Madem temizlikse derdimiz ayaklarımızı da keselim, yere basınca kirleniyorlar. Dine inanmayan birinin sünnet yaptırması çok saçma tabi özel bir husus olur o ayrı ki bu pek nadir. Ben inanan biri olarak bu konuda nasıl düşündüğümü sorulara da yanıt vererek belirtmeye çalışıcam sonra. Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Demek bu arap allahı o fazlalığı gereksiz yaratmış. hıtan yani bizdeki adiyla sünnet adi üstünde sünnet dir desekte sünnet bile degildir dinlerle hiç alakasi yoktur (tevrat hariç) aslinda pagan dönemlerden kalma bi ritüel ve ortadogu gelenegidir hiç bi zarari da yoktur çünki sonradan sünnet olan eriskin erkeklerin cinsellik yasaminda fark görülmez ve görmezler fakat insanin kendisine brakilmalidir ve ergenlige erip akli basina gelince kendi isterse sünnet olmalidir bebek veya çocuklari sünnet etmek yanlisdir çünki zararlidir ve korkutuyor (özellikle 2 ve 7 yas arasi çocuklar) en önemliside islam da çocuklar dinin farzlari ile bilem sorumlu degilken sünnet islami bir töre ve kültür olarak çocuk haklarina tecavüzdür bir zulüm dür ayrica xislam saçini sakalani ve tirnagini da kesmiyormusun bu mantikla onlarida arap allahi fazladan uzatiyor diyemi kesiyon sen ne alaka..? Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi xislam saçini sakalani ve tirnagini da kesmiyormusun bu mantikla onlarida arap allahi fazladan uzatiyor diyemi kesiyon sen ne alaka..? Ne alaka?... Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi alaka malaka yok gaye kafalar karissin yada asil yazim ve mesajim oltanin üstündeki yem iken altta ki oltaya takilacak balik varmi dedik varmis Link to post Sitelerde Paylaş
10mart89 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Ben oğlumu sünnet ettirmicem.. doğal olan sünnetsiz hal ise demekki bir yararı vardır. doğa boşu boşuna bir organın oluşumuna izin vermez bence Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi (düzenlendi) Ben oğlumu sünnet ettirmicem.. doğal olan sünnetsiz hal ise demekki bir yararı vardır. doğa boşu boşuna bir organın oluşumuna izin vermez bence din bi yana konu aslinda büyük bi sorun ettirsen bir sorun ettirmesen bin bir sorun Temmuz 29, 2009 tarihinde dogan tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi bu yüzde insanin kendisine brakilmalidir ve ergenlige erip akli basina gelince kisi kendi özgür iradesi ile isterse sünnet olmalidir Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Penisi sünnet ettirmek, aslında gözkapağını aldırmak gibi bir şeydir... Duyarlı mukozal yüzeyi koruyan ve yağlayan bir kılıf gibidir "preputium"... Link to post Sitelerde Paylaş
Mare 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Biz kardeşimi sünnet ettirmeyecektik ancak askerlikte bir sorun olabilir diye ettirmek zorunda kaldık... Bana gelince benim ilerde erkek çocuğum olursa eğer tabii ki sünnet ettirmiyeceğim ama karar kendisinin belli bir yaştan sonra neyin ne olacağına karar verecek kişi kendisidir ben sadece 18 yaşına kadar ona sorgulamasını öğreteceğim ilerde kendisi ne isterse yapar... Link to post Sitelerde Paylaş
ismailagacemaati 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Bu konu birçok kereler tartışıldı. Sonunda hır çıktı her seferinde.. Yine öyle olabilir. Bu konuda olumlu veya olumsuz bir sonuca varmak mümkün değil. Bu nedenlerden dolayı bence bu konuyu daha fazla tartışmayalım. Sünnet ne yararlıdır ne de zararlı. Ya da sünnet hem yararlıdır hem de zararlı deyip konuyu kapatmak en iyisi.. En güzelini sen yazmışsın. Şaşırdım... Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi sevgili Andromeda konunun uzmani degilim ama biraz abartmissin gibi geldi göz kapagini aldirsan baya bi sorun olur tahminim ama yukarda da belirttigim gibi sünnetin hiç bi zararida faydasida yoktur çünki sonradan sünnet olan eriskin erkeklerin cinsellik yasaminda fark görülmez ve görmezler Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi Ben oğlumu sünnet ettirmicem.. doğal olan sünnetsiz hal ise demekki bir yararı vardır. doğa boşu boşuna bir organın oluşumuna izin vermez bence yani ateistiz tamam da bu kadarda abartmayalim sikini kökten kesen yok Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi kisaca ben bebek ve çocuk yasta sünnete karsiyim adult ise isterse küpe taksin kilifina isterse dövme yaptirsin isterse civiler çakstirsin isterse kökten aldirsin hadim ettirsin ama ne allah ne kuran ne de islam ile çocuk farzdan bile sorumlu degil iken ona bu zulmü yasatmak günahtir ve yaziktir bedenen ve zihnen tecavüz dür çocuk hakkina sahip çikamaz ve travmatik bi olaydir ilerde cinselligini bile etkileyebilir illa ki yaptircaksaniz bari 2 yasindan evvel yaptirin haci daha iyi bilir belki o dr dur ona sorun Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi bu yüzde insanin kendisine brakilmalidir ve ergenlige erip akli basina gelince kisi kendi özgür iradesi ile isterse sünnet olmalidir İlerki yaşlarda daha çok korkuyorlar,yani benim tanıdığım bir kaç kişi var,sünnet olmayı çok istedikleri halde bir türlü cesaret edemiyorlar,edeceklerinide sanmıyorum Bence en iyisi bebekken sünnet ettirmek,daha sonra sünnet olmak,hatta 7-8 yaşında çocuklara bunu yaşatmak büyük bir barbarlık.Adımız boş yere barbar diye çıkmamış bence Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Temmuz 29, 2009 gönderildi Raporla Share Temmuz 29, 2009 gönderildi İlerki yaşlarda daha çok korkuyorlar,yani benim tanıdığım bir kaç kişi var,sünnet olmayı çok istedikleri halde bir türlü cesaret edemiyorlar,edeceklerinide sanmıyorum Bence en iyisi bebekken sünnet ettirmek,daha sonra sünnet olmak,hatta 7-8 yaşında çocuklara bunu yaşatmak büyük bir barbarlık.Adımız boş yere barbar diye çıkmamış bence evet ama olanlar da bir fark yok cinsel açidan benim de sonradan müslüman olmus tanidiklarim oldu barbarliga gelince bize barbar demeleri kendi barbarliklarini örtmek için dir Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts