Jump to content

Sünnet Olmak sağlıklı mıdır?


Recommended Posts

Müslümanların ve Türkiyedeki doktorların genel kanısı sünnet olmanın sağlıklı bir durum olduğudur. Oysa bugün üroloji hastalığı istatistikleri Avrupadan farklı değildir..Bu durumda karşımıza bir takım sorular çıkar :

1) Sünnet olmayan ( gayri müslim ) insanlar ne gibi hastalıklara yakalanmaktadırlar?

2) Sünnet olup olmamak arasında bir fark var mıdır?

3) Sünnetin temizlik olduğunu iddia edenler, kız çocuklarının sünnet olması için ne gibi bir savunma yapmaktadırlar?

4) Ateistler çocuklarını sünnet yaptıracaklar mı? Yaptırırlarsa şayet " temizlik için yaptırdık " gibi saçma bir bahane mi uyduracaklar?

Çıkan sonuç şudur ki, sünnet bir saçmalık bir dayatmadır. Temizlik olduğuda bir safsatadır. Madem temizlikse derdimiz ayaklarımızı da keselim, yere basınca kirleniyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 105
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bu konu birçok kereler tartışıldı. Sonunda hır çıktı her seferinde..

Yine öyle olabilir.

Bu konuda olumlu veya olumsuz bir sonuca varmak mümkün değil.

Bu nedenlerden dolayı bence bu konuyu daha fazla tartışmayalım.

Sünnet ne yararlıdır ne de zararlı.

Ya da sünnet hem yararlıdır hem de zararlı deyip konuyu kapatmak en iyisi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel paylaşım...

Merak etttiğim özellikle Ateistlerin '' Ateistler çocuklarını sünnet yaptıracaklar mı? Yaptırırlarsa şayet " temizlik için yaptırdık " gibi saçma bir bahane mi uyduracaklar?'' sorularına verecekleri yanıtlar.

Gelecek olan cevapların bizlere örf, adet, töre, gelenek ve göreneklerin yerinin insan hayatındaki yerinin büyüklüğünü ve kişileri nasıl etkisi altına aldığını gösterecek ki bu kişiler birilerini sırf bu yüzden anlamayan, anlamak istemeyen kişilerse hele.

Ki tabuları, özellikle din, örf, adet, töre, gelenek ve görenekleri yıkmaya çalışan kimselerin bu kadar basit, çağdışı, ilkel ve genellikle dinlere inananların yaptığı, yaptırdığı bir adeti yapmaları, sürdürmeleri sadece kendilerinin düştüğü, düşeceği durumu gösterecektir.

Nasıl toplumun esiri olduklarını, olacaklarını...

İnanmıyorum demekle bazı tabuların kolayına yıkılamadığını.

Şayet cevapları bu yönde, sünnet yönünde olacaksa elbet.

Ki sünnetin içinde yaşadığımız zaman ve çağ içinde yaptırılmasının gereksiz olduğunu biliyoruz.

Hatta daha fazlasını biliyoruz öyle değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çıkan sonuç şudur ki, sünnet bir saçmalık bir dayatmadır. Temizlik olduğuda bir safsatadır. Madem temizlikse derdimiz ayaklarımızı da keselim, yere basınca kirleniyorlar.

Dine inanmayan birinin sünnet yaptırması çok saçma tabi özel bir husus olur o ayrı ki bu pek nadir.

Ben inanan biri olarak bu konuda nasıl düşündüğümü sorulara da yanıt vererek belirtmeye çalışıcam sonra.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Demek bu arap allahı o fazlalığı gereksiz yaratmış.

hıtan

yani

bizdeki adiyla sünnet adi üstünde sünnet

dir

desekte

sünnet bile degildir

dinlerle

hiç alakasi yoktur (tevrat hariç)

aslinda pagan dönemlerden kalma bi ritüel ve ortadogu gelenegidir

hiç bi zarari da yoktur

çünki

sonradan sünnet olan eriskin erkeklerin cinsellik yasaminda fark görülmez ve görmezler

fakat

insanin kendisine brakilmalidir

ve

ergenlige erip akli basina gelince kendi isterse sünnet olmalidir

bebek veya çocuklari sünnet etmek yanlisdir

çünki

zararlidir ve korkutuyor (özellikle 2 ve 7 yas arasi çocuklar)

en önemliside islam da çocuklar dinin farzlari ile bilem sorumlu degilken

sünnet islami bir töre ve kültür olarak çocuk haklarina tecavüzdür

bir zulüm dür

ayrica

xislam saçini sakalani ve tirnagini da kesmiyormusun

bu mantikla

onlarida arap allahi fazladan uzatiyor diyemi kesiyon sen

ne alaka..?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben oğlumu sünnet ettirmicem..

doğal olan sünnetsiz hal ise demekki bir yararı vardır.

doğa boşu boşuna bir organın oluşumuna izin vermez bence

din bi yana

konu

aslinda büyük bi sorun

ettirsen bir sorun

ettirmesen bin bir sorun

tarihinde dogan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz kardeşimi sünnet ettirmeyecektik ancak askerlikte bir sorun olabilir diye ettirmek zorunda kaldık...

Bana gelince benim ilerde erkek çocuğum olursa eğer tabii ki sünnet ettirmiyeceğim ama karar kendisinin belli bir yaştan sonra neyin ne olacağına karar verecek kişi kendisidir ben sadece 18 yaşına kadar ona sorgulamasını öğreteceğim ilerde kendisi ne isterse yapar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu konu birçok kereler tartışıldı. Sonunda hır çıktı her seferinde..

Yine öyle olabilir.

Bu konuda olumlu veya olumsuz bir sonuca varmak mümkün değil.

Bu nedenlerden dolayı bence bu konuyu daha fazla tartışmayalım.

Sünnet ne yararlıdır ne de zararlı.

Ya da sünnet hem yararlıdır hem de zararlı deyip konuyu kapatmak en iyisi..

En güzelini sen yazmışsın. Şaşırdım...

Link to post
Sitelerde Paylaş

sevgili Andromeda konunun uzmani degilim

ama

biraz abartmissin gibi geldi

göz kapagini aldirsan baya bi sorun olur tahminim

ama

yukarda da belirttigim gibi

sünnetin

hiç bi zararida faydasida yoktur

çünki

sonradan sünnet olan eriskin erkeklerin cinsellik yasaminda fark görülmez ve görmezler

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben oğlumu sünnet ettirmicem..

doğal olan sünnetsiz hal ise demekki bir yararı vardır.

doğa boşu boşuna bir organın oluşumuna izin vermez bence

yani

ateistiz tamam da

bu kadarda abartmayalim

sikini kökten kesen yok

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

kisaca

ben

bebek ve çocuk yasta sünnete karsiyim

adult ise

isterse küpe taksin kilifina

isterse dövme yaptirsin

isterse civiler çakstirsin

isterse kökten aldirsin

hadim ettirsin

ama

ne allah

ne kuran

ne de islam ile çocuk farzdan bile sorumlu degil iken

ona bu zulmü yasatmak günahtir ve yaziktir

bedenen ve zihnen tecavüz dür

çocuk hakkina sahip çikamaz

ve

travmatik bi olaydir

ilerde cinselligini bile etkileyebilir

illa ki yaptircaksaniz bari 2 yasindan evvel yaptirin

haci daha iyi bilir belki

o dr dur

ona sorun

Link to post
Sitelerde Paylaş
bu yüzde insanin kendisine brakilmalidir

ve

ergenlige erip akli basina gelince kisi kendi özgür iradesi ile isterse sünnet olmalidir

İlerki yaşlarda daha çok korkuyorlar,yani benim tanıdığım bir kaç kişi var,sünnet olmayı çok istedikleri halde bir türlü cesaret edemiyorlar,edeceklerinide sanmıyorum

Bence en iyisi bebekken sünnet ettirmek,daha sonra sünnet olmak,hatta 7-8 yaşında çocuklara bunu yaşatmak büyük bir barbarlık.Adımız boş yere barbar diye çıkmamış bence B)

Link to post
Sitelerde Paylaş
İlerki yaşlarda daha çok korkuyorlar,yani benim tanıdığım bir kaç kişi var,sünnet olmayı çok istedikleri halde bir türlü cesaret edemiyorlar,edeceklerinide sanmıyorum

Bence en iyisi bebekken sünnet ettirmek,daha sonra sünnet olmak,hatta 7-8 yaşında çocuklara bunu yaşatmak büyük bir barbarlık.Adımız boş yere barbar diye çıkmamış bence B)

evet ama olanlar da bir fark yok cinsel açidan

benim de sonradan müslüman olmus tanidiklarim oldu

barbarliga gelince

bize

barbar demeleri

kendi barbarliklarini örtmek için

dir

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...