Jump to content

Yaratılış bir inanç mıdır?


Recommended Posts

akıl yürüterek bu kanıya varıyorsan ( elinde bilimsel bir gerçek olmadığı için öyle bir kanıya varırsın) o zaman felsefe ile elde ettiğin bir sav olur..

su an bilimin yaptigida akil ile varilan kanidir...bilimsel arastirmalar ne kadarda gelismis olsa daha evren yoktan var olmustur yada olmamistir diye kesin bir karara varmamistir...yaratilis varmi yokmu sorusunun cevabi ancak evrenin en baslangic noktasina varildiginda(oda varsa varsada nasil olacak baslangic sonsuz bosluk iken)anlasilir...demekki dunyanin ömru bitene kadar bu sorunun cevabi sadece inanmaktan gecer......

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 91
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

su an bilimin yaptigida akil ile varilan kanidir...bilimsel arastirmalar ne kadarda gelismis olsa daha evren yoktan var olmustur yada olmamistir diye kesin bir karara varmamistir...yaratilis varmi yokmu sorusunun cevabi ancak evrenin en baslangic noktasina varildiginda(oda varsa varsada nasil olacak baslangic sonsuz bosluk iken)anlasilir...demekki dunyanin ömru bitene kadar bu sorunun cevabi sadece inanmaktan gecer......

bilimde felsefeden ve düşünceden çıkar zaten..

Bugün bilim yaratılışın olmadığını kutsal kitaplarda yazanların bir saçmalık olduğunu kanıtlamıştır, dünyanın ve evrenin nasıl oluştuğu ile ilgili araştırmalar sürmektedir.

insan kendi aklı ile düşünüp(kitaptan okuyarak inanarak değil) de bir kanıya varıyorsa bu da felsefik bilgi ile elde ettiği tamamen subjektif bir bilgidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
bilimde felsefeden ve düşünceden çıkar zaten..

Bugün bilim yaratılışın olmadığını kutsal kitaplarda yazanların bir saçmalık olduğunu kanıtlamıştır, dünyanın ve evrenin nasıl oluştuğu ile ilgili araştırmalar sürmektedir.

insan kendi aklı ile düşünüp(kitaptan okuyarak inanarak değil) de bir kanıya varıyorsa bu da felsefik bilgi ile elde ettiği tamamen subjektif bir bilgidir...

Yanılıyorsunuz, daha doğrusu atıyorsunuz. Bilim yaratılışın saçmalık olduğunu kanıtlamamıştır. Sadece kutsal kitaplardaki yaratılışın saçma olduğunu kanıtlamaya çalışıyor (O da henüz kanıtlanamamıştır) Peki bu kanıtlamayacağı anlamına mı geliyor. Elbette hayır. Bence kanıtlanacak. Peki henüz kanıtlanamamış bir olaya ne diye inanıyorum? Çünkü bunun doğruluğu çeşitli deneylerle desteklenmiştir.

Müslümanlarla bu konuda ortak bir noktamız var. İki grup da henüz kanıtlanamamış olaylara inanıyor. (Tanrıyı değil, oluşum ve yaratılışı kastediyorum). Sadece biz bunu çeşitli deneyler ve kanıtlarla destekleyebiliyoruz, müslümanlar ise tamamen uyduruyorlar.

tarihinde Hector tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Tehlikeli sularda yüzüyorsun. Aklına ilmine çok güvenme, acil olarak kendine bir mürşit bulup bağlan.

Bedîus semâvâti vel ard(ardı), ve izâ kadâ emren fe innemâ yekûlu lehu kun fe yekûn(yekûnu).

1. bedîu : eşsiz, örneksiz herşeyin ilkini yaratan, yaratıcı

2. es semâvâti : semalar, gökler

3. ve el ardı : ve arz, yeryüzü

4. ve izâ : ve o zaman, olduğu zaman

5. kadâ : oldu

6. emren : emir, iş

7. fe : o zaman

8. innemâ : sadece

9. yekûlu : söyler

10. lehu : ona

11. kun : ol

12. fe : o zaman, böylece

13. yekûnu : olur

O, gökleri ve yeri örneksiz yaratandır. Bir işe hükmetti mi ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir.

Uyarın için teşekkür ederim.Ama mürşidim kuran ve bu kuranı insanlara anlatan islam alimleridir.Yoktan vaediş anlamında bir yaratmanın olmayacağını da söyleyen yine bu alimlerdir.Bakınız gazali ev rabbani hazretleri de aynı şeyi söylüyor.Onlara göre Allah dışında bir varlık yok.Evren hayal mertebesindedir.İbni rüşde göre yaratma ezeli oluşumun adıdır.kuran "her an o yaratılıştadır "der.evrenin sonradan yoktan yaratıldığını ve Allahın big abng öncesi yaratma sıfatının işlevsiz olduğunu söylediğinizde Allahın bir sıfatını devre dışı bırakıyorsunuz.BUNUN İÇİN BU KONULARI İYİ OKUYUNUZ DERİM.Ben hepsini bütüncül okumaya çalışıyorum ve gücümün bittiği yerde de işi bırakıyorum.Aklımı firafunlaştırmaktan Allaha sığınırım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Uyarın için teşekkür ederim.Ama mürşidim kuran ve bu kuranı insanlara anlatan islam alimleridir.Yoktan vaediş anlamında bir yaratmanın olmayacağını da söyleyen yine bu alimlerdir.Bakınız gazali ev rabbani hazretleri de aynı şeyi söylüyor.Onlara göre Allah dışında bir varlık yok.Evren hayal mertebesindedir.İbni rüşde göre yaratma ezeli oluşumun adıdır.kuran "her an o yaratılıştadır "der.evrenin sonradan yoktan yaratıldığını ve Allahın big abng öncesi yaratma sıfatının işlevsiz olduğunu söylediğinizde Allahın bir sıfatını devre dışı bırakıyorsunuz.BUNUN İÇİN BU KONULARI İYİ OKUYUNUZ DERİM.Ben hepsini bütüncül okumaya çalışıyorum ve gücümün bittiği yerde de işi bırakıyorum.Aklımı firafunlaştırmaktan Allaha sığınırım.

Örnek lütfen? Nerde yazıyor? Kaçıncı mektup?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İmam-ı Rabbanî derki: Allahü teâlâ, zamanlı, mekânlı, cihetli değildir. Bir yerde, bir tarafta değildir. Zamanları, yerleri, yönleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu Arş’ın üstünde veya yukarıda gökte sanır. Arşı da, yukarısını da, aşağısını da O yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, kadim [ezeli] olana yer olamaz. Allah, madde, cisim ve hâl değildir. Benzeri, ortağı, zıttı yoktur. Bildiğimiz, düşünebileceğimiz şeyler gibi değildir. Nasıl olduğu anlaşılamaz, düşünülemez. Hatıra gelen her şey yanlıştır. O kâinatın ne içinde, ne de dışındadır. İçinde, dışında olmak, var olan iki şey arasında düşünülür. Hâlbuki kâinat, hayal mertebesinde yaratılmıştır. Hayal mertebesindeki âlemin devamlı var görünmesi, Allahın kudreti ile oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yanılıyorsunuz, daha doğrusu atıyorsunuz. Bilim yaratılışın saçmalık olduğunu kanıtlamamıştır. Sadece kutsal kitaplardaki yaratılışın saçma olduğunu kanıtlamaya çalışıyor (O da henüz kanıtlanamamıştır) Peki bu kanıtlamayacağı anlamına mı geliyor. Elbette hayır. Bence kanıtlanacak. Peki henüz kanıtlanamamış bir olaya ne diye inanıyorum? Çünkü bunun doğruluğu çeşitli deneylerle desteklenmiştir.

Müslümanlarla bu konuda ortak bir noktamız var. İki grup da henüz kanıtlanamamış olaylara inanıyor. (Tanrıyı değil, oluşum ve yaratılışı kastediyorum). Sadece biz bunu çeşitli deneyler ve kanıtlarla destekleyebiliyoruz, müslümanlar ise tamamen uyduruyorlar.

bence sende atıyorsun

*dünyanın 7 günde yaratıldığı

* adem ve havadan geldiğimiz

*kutsal kitaplarda dünyanın yaşı ile ilgili söylenenler

in hepsinin saçmalık olduğu kanıtlandı... bunlardan hangisi kanıtlanmadı ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş
bence sende atıyorsun

*dünyanın 7 günde yaratıldığı

* adem ve havadan geldiğimiz

*kutsal kitaplarda dünyanın yaşı ile ilgili söylenenler

in hepsinin saçmalık olduğu kanıtlandı... bunlardan hangisi kanıtlanmadı ki?

walla mı kanıtlandımı bir evrim kanıtlanamadı yaaaa hadi leyyn!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
İmam-ı Rabbanî derki: Allahü teâlâ, zamanlı, mekânlı, cihetli değildir. Bir yerde, bir tarafta değildir. Zamanları, yerleri, yönleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu Arş’ın üstünde veya yukarıda gökte sanır. Arşı da, yukarısını da, aşağısını da O yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, kadim [ezeli] olana yer olamaz. Allah, madde, cisim ve hâl değildir. Benzeri, ortağı, zıttı yoktur. Bildiğimiz, düşünebileceğimiz şeyler gibi değildir. Nasıl olduğu anlaşılamaz, düşünülemez. Hatıra gelen her şey yanlıştır. O kâinatın ne içinde, ne de dışındadır. İçinde, dışında olmak, var olan iki şey arasında düşünülür. Hâlbuki kâinat, hayal mertebesinde yaratılmıştır. Hayal mertebesindeki âlemin devamlı var görünmesi, Allahın kudreti ile oluyor.

İmam da camide vaaz sırasında böyle anlatmış, o sırada ne hikmetse camide vaazı dinleyen Bektaşi "Hoca efendi sen şuna yok diyeceksin de dilin varmıyor" diye cevap vermiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İmam da camide vaaz sırasında böyle anlatmış, o sırada ne hikmetse camide vaazı dinleyen Bektaşi "Hoca efendi sen şuna yok diyeceksin de dilin varmıyor" diye cevap vermiş.

Zaten bu iki ünlü islam düşünürünn söylediği budur.Öyle ki, evrenin yoktan var olduğunu söyleyen yaratılışçılar hiç farkında olmadan aradan Tanrıyı da götürdüklerinin farkında olmadan anlamsız bir şekilde “tanrı her şeyi yarattı” diye düşünürken, bu dogmatik tespitten bilim adına kurtulmak isteyen materyalistlerin ise aynı şekilde farkında olmadan maddeyi sebep ve ilk haline getirmek suretiyle “oluşum ve varlık hep vardı” demektedirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İmam-ı Rabbanî derki: Allahü teâlâ, zamanlı, mekânlı, cihetli değildir. Bir yerde, bir tarafta değildir. Zamanları, yerleri, yönleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu Arş’ın üstünde veya yukarıda gökte sanır. Arşı da, yukarısını da, aşağısını da O yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, kadim [ezeli] olana yer olamaz. Allah, madde, cisim ve hâl değildir. Benzeri, ortağı, zıttı yoktur. Bildiğimiz, düşünebileceğimiz şeyler gibi değildir. Nasıl olduğu anlaşılamaz, düşünülemez. Hatıra gelen her şey yanlıştır. O kâinatın ne içinde, ne de dışındadır. İçinde, dışında olmak, var olan iki şey arasında düşünülür. Hâlbuki kâinat, hayal mertebesinde yaratılmıştır. Hayal mertebesindeki âlemin devamlı var görünmesi, Allahın kudreti ile oluyor.

inanmiyan insanlara rabbaniyimi anlatacaksin arkadasim...rabbaniyi anliyabilmek icin önce iman kazanmali sonra aklini cok calistirmali iyice bir pisip rabbani okunmali...bu adamlar daha imani yakaliyamamis yani daha yurumeye baslamamis sen kosmayimi ögreteceksin....

Link to post
Sitelerde Paylaş
inanmiyan insanlara rabbaniyimi anlatacaksin arkadasim...rabbaniyi anliyabilmek icin önce iman kazanmali sonra aklini cok calistirmali iyice bir pisip rabbani okunmali...bu adamlar daha imani yakaliyamamis yani daha yurumeye baslamamis sen kosmayimi ögreteceksin....

Bu ifadeleri cübbeli için getiridim.Baştan okusan görürsün.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu kavramın bilimden dışlanmasını savunanlar, "bu bir dini bir inançtır, bilim ise inançlara değil verilere dayanır" diyorlar. Kısmen haklılar da: Bilim gerçekten inançlara değil verilere dayanmalıdır.Peki yaratılış gerçekten tamamen bir dini inanç mı?

Bu fikir Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet gibi tek tanrılı dinlerin kutsal kitaplarında yazılmış olduğundan kuşkusuz bir inançtır. Ama bir Yaratıcı'nın varlığı fikrine, hiç bir dini kaynağa dayanmaksızın, sadece evren ve canlılar hakkında akıl yürütülerek de varılamaz mı?

buna nasıl varacağını sanıyorsun mesut? kafanda beliren bir yöntemin var mı?

yoksa sen de bu canlılar nasıl oluştu ''geriye git git nereye kadar, bir yerde durmek lazım mı?'' diyeceksin?

lütfen söyler misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
buna nasıl varacağını sanıyorsun mesut? kafanda beliren bir yöntemin var mı?

yoksa sen de bu canlılar nasıl oluştu ''geriye git git nereye kadar, bir yerde durmek lazım mı?'' diyeceksin?

lütfen söyler misin?

Evrenin sonsuz türemelerden oluşup oluşmadığını bilmiyorum.Ama eğer sonsuz zincirleme oluşumlarından bile oluyorsa bu oluşumu bir yetkin özelliğinden alıyor.Bu yetkinliğin adı Tanrıdır.Yani özen yine ona çıkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İmam-ı Rabbanî derki: Allahü teâlâ, zamanlı, mekânlı, cihetli değildir. Bir yerde, bir tarafta değildir. Zamanları, yerleri, yönleri O yaratmıştır. Cahiller, Onu Arş’ın üstünde veya yukarıda gökte sanır. Arşı da, yukarısını da, aşağısını da O yaratmıştır. Sonradan yaratılan bir şey, kadim [ezeli] olana yer olamaz. Allah, madde, cisim ve hâl değildir. Benzeri, ortağı, zıttı yoktur. Bildiğimiz, düşünebileceğimiz şeyler gibi değildir. Nasıl olduğu anlaşılamaz, düşünülemez. Hatıra gelen her şey yanlıştır. O kâinatın ne içinde, ne de dışındadır. İçinde, dışında olmak, var olan iki şey arasında düşünülür. Hâlbuki kâinat, hayal mertebesinde yaratılmıştır. Hayal mertebesindeki âlemin devamlı var görünmesi, Allahın kudreti ile oluyor.

Kaçıncı mektuptan alıntıladığını niye belirtmiyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu kavramın bilimden dışlanmasını savunanlar, "bu bir dini bir inançtır, bilim ise inançlara değil verilere dayanır" diyorlar. Kısmen haklılar da: Bilim gerçekten inançlara değil verilere dayanmalıdır.Peki yaratılış gerçekten tamamen bir dini inanç mı?

Bu fikir Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslamiyet gibi tek tanrılı dinlerin kutsal kitaplarında yazılmış olduğundan kuşkusuz bir inançtır. Ama bir Yaratıcı'nın varlığı fikrine, hiç bir dini kaynağa dayanmaksızın, sadece evren ve canlılar hakkında akıl yürütülerek de varılamaz mı?

Akıl yürütenin zayıf ve nahif bir yaratık olan insan olduğunu unutmayalım.

Yani her yürütülen akıl doğru değildir.

Aslında bu şekilde bir mantık yürüterek varlılan sonuca ne kadar güvenebiliriz?

Evrenin bir yaratıcı tarafından yaratıldığını düşünmek akıllılık mıdır? Yoksa aklın bir yerde tükendiğinin belirtisi midir?

Yaratıcıyı kim yaratmıştır sorusunu sorar sormaz bu mantık iflas etmektedir.

O zama şöyle bir mantık yütütülebilir: Yaratıcıyı yaratan sonsuza kadar gideceği için, sorunu tek bir yaratıcının varlığı ile açıklamak yeterlidir.

Burada yoktan var edilme kabul edilmektedir. Yaratıcı da yoktan ortaya çıkmıştır, yarattıkları da..

O halde yaratıcıya gereksinim olmamalıdır. Çünkü bilim de evrenin yok denecek kadar küçük bir zerreden oluştuğunu savunmaktadır.

Görüldüğü üzere insan aklı evrenin gizemini çözmede (yaratılışı açıklamada) hiç işe yaramamaktadır.

Kaldı ki yaratılışın doğru olduğuna dair en ufak bir delil yoktur.

Oysa bilimsel gözlemler evrenin vaküm dalgalanması sonucu kendiliğinden oraya çıktığını telkin etmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
c.2, m.67

hani nerde göster?

67

Bu mektûb, Hân-ı Hânâna “rahmetullahi aleyh” yazılmışdır. Bir muhtâcın gönderildiği bildirilmekdedir:

Allahü teâlâ, bizi ve sizleri Peygamberlerin efendisinin “aleyhi ve alâ âlihissalevâtü vetteslîmât” yolunda bulundursun. Zâhirimizi ve bâtınımızı bu yoldan ayırmasın. Bu düâmıza âmîn diyenlere rahmet eylesin! Çok mühim olan iki şey, elimde olmıyarak, bu yazımla başınızı ağrıtmağa beni sürükledi. Birincisi, incindiğimizi zannetmeyiniz. Belki sevgimiz ve ihlâsımız artmakdadır. İkincisi fazîlet ve salâh sâhibi olan bir muhtâcın ihtiyâcını bildirmekdir. Kendisi ma’rifet ve şühûd zînetleri ile süslüdür. Nesebi kerîm, hasebi şerîfdir. Muhterem efendim! Doğru sözü bildirmek biraz acı olur. Çoklarına çok acı gelir. Az kimseye de az acı gelir. Bu acılığı bal gibi tatlı olarak alabilecek ve dahâ var mı diyecek mes’ûd bir kimse lâzımdır.

Hâllerin değişik olması, mahlûkların sıfatıdır, özelliğidir. Temkîne ya’nî hâllerin değişmemesine kavuşanlar da, az da olsa değişiklikden kurtulamaz. Zevallı mahlûk, çok olur ki, celâl sıfatlarının saltanatı altında kıvranır. Başka zemân da, cemâl sıfatlarının esîri olur. Bir zemân (Kabz) ya’nî sıkıntı olan yerdedir. Başka zemân (Bast), genişlik meydânındadır. Her zemânın hükmleri birbirine benzemez. Dün öyle idi. Bugün böyledir. Hadîs-i şerîfde, (Mü’minin kalbi, Allahü teâlânın parmaklarından iki parmak arasındadır. [Ya’nî Onun kudreti altındadır.] Kalbi, istediği gibi değişdirir) buyuruldu. Vesselâm.

Link to post
Sitelerde Paylaş
bence sende atıyorsun

*dünyanın 7 günde yaratıldığı

* adem ve havadan geldiğimiz

*kutsal kitaplarda dünyanın yaşı ile ilgili söylenenler

in hepsinin saçmalık olduğu kanıtlandı... bunlardan hangisi kanıtlanmadı ki?

Atmakla kalmıyorsunuz, ayrıca yazımı da okumamışsınız. 'Atıyorsunuz' kısmından sonra kendinizi tatmin etmek için hışımla tuşlara basmışsınız herhalde :)

Ben dinlerdeki yaratılışın neredeyse çürütüldüğünü (tam olarak değil) söylemiştim zaten. Evrim teorisi henüz tam olarak kanıtlanmış olmadığı için kesinlikle yalandır diyemiyoruz henüz. Tabii yalan olduğuna inanıyoruz :)

tarihinde Hector tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

HERHALDE TÜM MEKTUPLARON 67.CİSİ DEĞİL C.CİLDİN 67.CİSİ.bU SÖZLER MEHMET ALİDEMİRBAŞIN BİR YAZISINDA DA GEÇİYOR.

Bu arada ilmi kurullarda tartıiılması gereken konuların hala da bu seviyesiz platformda paylaşabileceğini düşünecek kadar irkildim.Müslüman kardeşlerimin uyarıları için kendilerinden Allah razı olsun diyorum.BUNDAN SONRA SUSACAĞIM.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...