AntiiiKafir 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Varlığın bir sebebi olduğunu da nereden çıkardın? Yani senin annen baban yok öyle'mi? Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Bana varlığın sebebini tanrı'dan bağımsız kılan ve somut verilere dayanan bir tane bilgi söyler'misin? Gözlemlediğimiz enerjinin dönüşümü yasası, yani yoktan var olmaması ve yok olmaması. Yoktan var olmaya (yaratılışa) karşı bir gözlem bu. Link to post Sitelerde Paylaş
AntiiiKafir 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Gözlemlediğimiz enerjinin dönüşümü yasası, yani yoktan var olmaması ve yok olmaması. Yoktan var olmaya (yaratılışa) karşı bir gözlem bu. Enerji'nin ezeli olduğuna kim nasıl kanaat getirmiş? Link to post Sitelerde Paylaş
taopaipai 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi (düzenlendi) taopaipai; :good: Anlatmakta zorlandığımız bazı şeyleri, basit ve yalın bir şekilde, ne de güzel anlattıyorsun.Uslubuna hayranım.... Teşekkür ederim Bana varlığın sebebini tanrı'dan bağımsız kılan ve somut verilere dayanan bir tane bilgi söyler'misin? Varlığın sebebi diye bir şey olmaz.Madde ve enerjinin olmadığı bir zamanı gösterebilir misin ki şu nedenden dolayı oldu diyeyim sana. Ağustos 20, 2009 tarihinde taopaipai tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tekosin 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Yani senin annen baban yok öyle'mi? Ne alakası var yav. Konuyu saptırıp saçmalıyorsun resmen. Varlıkta anlam aranmaz. Bir pirenin varlığı ne kadar anlamlıysa insanın varlığı da o kadar anlamlıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Yakup 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Bir ateist'in elma'nın,armut'un vs. nasıl oluştuğunu derinlemesine düşünüp hala ateist kalması mantıklı bir sonuç , fakat aynı şekilde bir dindar'ın kader konusunu derinlemesine düşünüp anlayamaması ve hala dindar kalması aptallıktır.Sizinki tam anlamıyla bencillik şu bir gerçek'ki bir dindar ile ateist arasında yobazlık bakımından en azından fark yoktur. Bizzat kendi söylemine göre , kaderin ne olduğunu derinlemesine düşündüğün halde bir türlü ANLAYAMIYORSUN, ama hala dindar kalabiliyorsun ... Bir türlü derslerini anlayamayıp üstelik de aynı derslerden iki yıl üstüste sınıfta kalan öğrencileri okuldan atan öğretmen de zaten bencilliğinden ve yobazlığından yapıyor tüm bunları ! Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Gözlemlediğimiz enerjinin dönüşümü yasası, yani yoktan var olmaması ve yok olmaması. Yoktan var olmaya (yaratılışa) karşı bir gözlem bu. Enerji'nin ezeli olduğuna kim nasıl kanaat getirmiş? Varlığı yaratılıştan bağımsız kılan bir gözlem söyledim. Bir tane istemiştin, aldın. Beğenmiyorsan at. Link to post Sitelerde Paylaş
AntiiiKafir 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi Varlığı yaratılıştan bağımsız kılan bir gözlem söyledim. Bir tane istemiştin, aldın. Beğenmiyorsan at. Ol dedi oldu, olacağı vardı oldu.İkisi arasında bir fark var'mı? Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ağustos 20, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 20, 2009 gönderildi (düzenlendi) Ol dedi oldu, olacağı vardı oldu.İkisi arasında bir fark var'mı? Konu mu değiştirdik? Demek için olmak gerekmez mi? Döngüsel saçmalık bu. Onun dışında, ol diyeceği mi varmış? Bu da bir tesadüf sayılır. Ağustos 20, 2009 tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
EsSamed 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi yarası olan gocunur. Sayın "Convert" bu kadar basit bir yorumu nasıl yazabildin hayret doğrusu biz burada evrimlereden dinlerden bahsediyoruzz sen ise mahalle ağzı die tabir ettiğimiz konuşmayı örnek alıp sade ve sadece " yarası olan gocunur " deyip geciyorsun Bir insan hele hele bir ateist bu kadar boş olamaz Link to post Sitelerde Paylaş
convert 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi Sayın "Convert" bu kadar basit bir yorumu nasıl yazabildin hayret doğrusu biz burada evrimlereden dinlerden bahsediyoruzz sen ise mahalle ağzı die tabir ettiğimiz konuşmayı örnek alıp sade ve sadece " yarası olan gocunur " deyip geciyorsun Bir insan hele hele bir ateist bu kadar boş olamaz görüyorum yazdıklarını. hepsi zırvalamanın zirvesinde. Link to post Sitelerde Paylaş
AhmetBaha 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi Kader meselesi basittir cevabın da en güzeli en basit olanıdır Kader Cenabı Hakkın olacakları Alimül Külli Şey olması hasebiyle öncesinde bilmesidir O nun indinde zaman kavramı yok zaman biz kullar içindir bizim yaşadığımız olaylar onun nazarında çoktan yaşanmış bitmiştir (isbatı bknz izafiyet teorisi) Netice bizim için bilinmez olduğundan hayata devam ederiz ve üstümüze düşen vazifeyi yapmakla mükellefiz herkes bilirki elinde cüzi irade vari isterse bunu hayırda ve şerde kullanabilir demek cehenneme ve cennete müstehak olur başka mesele yoktur varsa da sorun cevabınızı alın Link to post Sitelerde Paylaş
hyalin 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi Kader meselesi basittir cevabın da en güzeli en basit olanıdır Kader Cenabı Hakkın olacakları Alimül Külli Şey olması hasebiyle öncesinde bilmesidir O nun indinde zaman kavramı yok zaman biz kullar içindir bizim yaşadığımız olaylar onun nazarında çoktan yaşanmış bitmiştir (isbatı bknz izafiyet teorisi) Netice bizim için bilinmez olduğundan hayata devam ederiz ve üstümüze düşen vazifeyi yapmakla mükellefiz herkes bilirki elinde cüzi irade vari isterse bunu hayırda ve şerde kullanabilir demek cehenneme ve cennete müstehak olur başka mesele yoktur varsa da sorun cevabınızı alın Şu teistlerin eldeki verileri kendi inançları için dayanak noktası haline getirmeye uğraşmalarına ne demeli? görelilik teorisini böyle bir açıklama için kullanmak ancak siz gibilerden gelir. kader konusu evet basittir ama içindeki çelişkiyi ortaya çıkarabilmen konusunda basittir. Allahın katında herşey çoktan yaşanmış bitmiştir demekle kendini yalanladığının ve görelilik teorisi hakkında yanlış yorumlamalar yaptığının farkında mısın. gelgelelim senin görelilikten ne anladığına.öncesinde allah için zaman kavramı yoktur diyeceksin,ama sonrasında görelilik teorisini dayanak olarak kullanacaksın. göreliliğe göre geçmiş zamanı kullanıyorsun,ama unuttuğun bir nokta var görelilikte zamanı esas almalısın,yani olayların geçmiş bitmiş olduğunu bile zaman kavramı üzerinden söylüyorsun. gerçekten merak ediyorum göreliliği nasıl uyarladın bu duruma,açıklayabilir misin? Link to post Sitelerde Paylaş
inevitable 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi (düzenlendi) Yaşar nuri kader inancının islama emeviler tarafından eklendiğini iddia ediyor.Kuranda kader inancı yokmuş öyle diyor. Doğru demiş. Haberi vahid olarak imanın şartları arasına eklenmiştir. Bol keseden sallamışlardır. Millet yorulmuştur. Din yorgunluğu vardır. İmanın şartlarını da kendi kaynaklarından uydurmuşlardır. Kaynakları üzerine oturdukları kaseleridir. Ağustos 21, 2009 tarihinde inevitablen tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
MATERYAL 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi kader konusunda sual olunmaz demi. zavallı müslümanın elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsınız din ayağına kader dersiniz. o da garibim kaderimiz buymuş der katlanır. biz kader deriz katlanırız.çalışır tekrar toplarız.karımızıda gider alırız.ya ölürüz ya öldürürüz.bizler onurumuz, haysiyetimiz , şerefimiz için yaşarız.sizler gibi hayvanoğlu olmadığımız, hayvan zekası , hayvan geni taşımadığımız için hakkımızı almasını biliriz. sen zaten hayvan olduğun ve hayvanlar gibi eşini kıskanmadığın için , para pula gerek olmadığı ve otla idare edebildiğin için bunlardan onurdan, şereften, haysiyetten anlamazsın.çünkü sizde bunlar mevcut değil. peki senin gibi bir ateistin elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsanız ne yapar.otlamaya devam mı edersin..yoksa eşini kıskanmadığın,onur , şeref , haysiyet sahibi olmadığın için hiç bir şey olmamış gibi bağrı açık göğüsü dik ortada mı gezersin.. Link to post Sitelerde Paylaş
AhmetBaha 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi peki senin gibi bir ateistin elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsanız ne yapar.otlamaya devam mı edersin..yoksa eşini kıskanmadığın,onur , şeref , haysiyet sahibi olmadığın için hiç bir şey olmamış gibi bağrı açık göğüsü dik ortada mı gezersin.. Kader meselesinden daha karmaşık (bi açıdan basit) bi soru bakalım dinsizler ne yanıt verecek? ---------- hyalin gelgelelim senin görelilikten ne anladığına.öncesinde allah için zaman kavramı yoktur diyeceksin,ama sonrasında görelilik teorisini dayanak olarak kullanacaksın. göreliliğe göre geçmiş zamanı kullanıyorsun,ama unuttuğun bir nokta var görelilikte zamanı esas almalısın,yani olayların geçmiş bitmiş olduğunu bile zaman kavramı üzerinden söylüyorsun. gerçekten merak ediyorum göreliliği nasıl uyarladın bu duruma,açıklayabilir misin? Arkadaşım kainatta geçerli tüm kurallar Cenabı Hakkın sıfat ve esmasının ayinesidir bu kuralların sahibi dindarlardır Allahı bilenlerdir yoksa adam bilimadamıdır güya kan hücrelrinin nasıl çoğaldığını mikroskop başında iyi gözlemler kitabını yazar nasıl yapılıyor? sorusunu cevaplar amma kim icaD etti? Kim tasarladı? nasıl bir kudret yaratıyor bunlara cevap veremezse bana göre kitap yüklü eşekten farkı olmaz ---- soruna gelince Cenabı Hak dünya yı evreni yaratırken 6günde yarattığını bildiriyor buradaki gün evre ve dönem manasındadır Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi >>> sorusunu cevaplar amma kim icaD etti? Kim tasarladı? Kendisi, hala da bu tasarıma devam ediyor, adına da evrim deniyor.. Link to post Sitelerde Paylaş
hyalin 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi Kader meselesinden daha karmaşık (bi açıdan basit) bi soru bakalım dinsizler ne yanıt verecek? ---------- Arkadaşım kainatta geçerli tüm kurallar Cenabı Hakkın sıfat ve esmasının ayinesidir bu kuralların sahibi dindarlardır Allahı bilenlerdir yoksa adam bilimadamıdır güya kan hücrelrinin nasıl çoğaldığını mikroskop başında iyi gözlemler kitabını yazar nasıl yapılıyor? sorusunu cevaplar amma kim icaD etti? Kim tasarladı? nasıl bir kudret yaratıyor bunlara cevap veremezse bana göre kitap yüklü eşekten farkı olmaz ---- soruna gelince Cenabı Hak dünya yı evreni yaratırken 6günde yarattığını bildiriyor buradaki gün evre ve dönem manasındadır Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz. sorduğum soruyu cevaplamamışsın.aynı şeyi tekrarlamışsın. bana söyler misin, görelilik teorisini kader kavramını açıklamak için nasıl kullanıyorsun? Ve allah için zaman kavramının olmadığını, ama yaşadığımız olayların onun katında yaşanmış bitmiş olduğunu söyledin. tekrar soruyorum zaman kavramına girmeden onun katında nasıl yaşanmış bitmiş olduğunu açıklarmısın. allah zaman kavramından münezzeh ise zaman kavramını kullanmadan bizim geleceğimizi nasıl bilebileceğini söyle. Link to post Sitelerde Paylaş
influenza 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi Allahı ret eden kabul etmeyen anlayışın doğmasındaki en önemli etkenlerden birisi kader konusudur ,kader özelikle islamın ilk yıllarında oldukca yoğun bir şekilde tartışılmış ve hakim üç görüş ortaya çıkmıştır , çeberiye görüşü; herşeyi Allahın takdirine bırakır ,insanın doğumundan ölümüne kadar herşey belirlenmiştir der mutezile görüşü; ceberiyenin tam tersi bir görüş ortaya atar maturidi ve eşari görüşü :ikiside kısman ceberiye görüşünü kımsen mutezile görüşünü benimser yani bazı konuları tamamen Allahın takdirine bazı konularıda kulun kendi iradesine bağlar bugün islam dünyasında hakim görüş malesf ceberiye görüşüdür ( aslında hanefi fıkıhı maturidinin görüşünü esas alır ama kim bilirki maturidiyi bu konuları tartışırken müslüman sünni bir kardeşimizle, "oda kim" diyor ) bu görüş hırıstiyanlıktada ağırlıklı bir görüştür (tabi onlar ceberiye fırkasından değiller ) özellikle koyu katoliklerde kader inancı çok fazladır bu yüzden bush şerefsizide kendini tanrı tarafından savaşmak üzere görevlendirilmiş bir kişi olarak görmüştür işte dinlerin kader konusunu bu şekilde algılamaları yüzünden bu meseleyi takıntı yapanlar Allah adil değil ,şiddet yanlısı ,bir sürü haksızlık yapıyor v.b gibi kendilerince haklı nedenlerle inananmamayı tercih etmiştir doğrusu kader doğa tabiyat kanunlarıdır kaza ise bunların işleyişidir ,yani suyun buğarlaşması kader ise belli bir sıcaklıktan itibaern buğarlaşmasıda kazadır ,ölüm kaderdir ama kafana saksı düşmesi sonucu ölmen kader değildir, şansızlıktır , Link to post Sitelerde Paylaş
convert 0 Ağustos 21, 2009 gönderildi Raporla Share Ağustos 21, 2009 gönderildi (düzenlendi) Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz. bah bah baha vah vah vaha bence seni artık anıştayın kesmiyor. sen en iyisi sicim teorisinden git . orda 11 boyut filan var. istediğin gibi sallarsın: http://en.wikipedia.org/wiki/String_theory Ağustos 21, 2009 tarihinde convert tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts