Jump to content

Müslümanlar kaza ve kader konusunda ateistlerle münakaşaya GİRMEYİN


Recommended Posts

  • İleti 49
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

taopaipai;

:good: Anlatmakta zorlandığımız bazı şeyleri, basit ve yalın bir şekilde, ne de güzel anlattıyorsun.Uslubuna hayranım....

Teşekkür ederim

Bana varlığın sebebini tanrı'dan bağımsız kılan ve somut verilere dayanan bir tane bilgi söyler'misin?

Varlığın sebebi diye bir şey olmaz.Madde ve enerjinin olmadığı bir zamanı gösterebilir misin ki şu nedenden dolayı oldu diyeyim sana.

tarihinde taopaipai tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ateist'in elma'nın,armut'un vs. nasıl oluştuğunu derinlemesine düşünüp hala ateist kalması mantıklı bir sonuç , fakat aynı şekilde bir dindar'ın kader konusunu derinlemesine düşünüp anlayamaması ve hala dindar kalması aptallıktır.Sizinki tam anlamıyla bencillik şu bir gerçek'ki bir dindar ile ateist arasında yobazlık bakımından en azından fark yoktur.

Bizzat kendi söylemine göre , kaderin ne olduğunu derinlemesine düşündüğün halde bir türlü ANLAYAMIYORSUN, ama hala dindar kalabiliyorsun ...

Bir türlü derslerini anlayamayıp üstelik de aynı derslerden iki yıl üstüste sınıfta kalan öğrencileri okuldan atan öğretmen de zaten bencilliğinden ve yobazlığından yapıyor tüm bunları !

Link to post
Sitelerde Paylaş
Gözlemlediğimiz enerjinin dönüşümü yasası, yani yoktan var olmaması ve yok olmaması.

Yoktan var olmaya (yaratılışa) karşı bir gözlem bu.

Enerji'nin ezeli olduğuna kim nasıl kanaat getirmiş?

Varlığı yaratılıştan bağımsız kılan bir gözlem söyledim. Bir tane istemiştin, aldın. Beğenmiyorsan at.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ol dedi oldu, olacağı vardı oldu.İkisi arasında bir fark var'mı?

Konu mu değiştirdik?

Demek için olmak gerekmez mi? Döngüsel saçmalık bu.

Onun dışında, ol diyeceği mi varmış? Bu da bir tesadüf sayılır.

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
yarası olan gocunur.

Sayın "Convert" bu kadar basit bir yorumu nasıl yazabildin hayret doğrusu biz burada

evrimlereden dinlerden bahsediyoruzz

sen ise mahalle ağzı die tabir ettiğimiz konuşmayı örnek alıp sade ve sadece " yarası olan gocunur " deyip geciyorsun

Bir insan hele hele bir ateist bu kadar boş olamaz ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sayın "Convert" bu kadar basit bir yorumu nasıl yazabildin hayret doğrusu biz burada

evrimlereden dinlerden bahsediyoruzz

sen ise mahalle ağzı die tabir ettiğimiz konuşmayı örnek alıp sade ve sadece " yarası olan gocunur " deyip geciyorsun

Bir insan hele hele bir ateist bu kadar boş olamaz

görüyorum yazdıklarını. hepsi zırvalamanın zirvesinde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kader meselesi basittir

cevabın da en güzeli en basit olanıdır

Kader Cenabı Hakkın olacakları Alimül Külli Şey olması hasebiyle öncesinde bilmesidir

O nun indinde zaman kavramı yok zaman biz kullar içindir

bizim yaşadığımız olaylar onun nazarında çoktan yaşanmış bitmiştir (isbatı bknz izafiyet teorisi)

Netice bizim için bilinmez olduğundan hayata devam ederiz

ve üstümüze düşen vazifeyi yapmakla mükellefiz

herkes bilirki elinde cüzi irade vari isterse

bunu hayırda ve şerde kullanabilir

demek cehenneme ve cennete müstehak olur

başka mesele yoktur varsa da sorun cevabınızı alın

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kader meselesi basittir

cevabın da en güzeli en basit olanıdır

Kader Cenabı Hakkın olacakları Alimül Külli Şey olması hasebiyle öncesinde bilmesidir

O nun indinde zaman kavramı yok zaman biz kullar içindir

bizim yaşadığımız olaylar onun nazarında çoktan yaşanmış bitmiştir (isbatı bknz izafiyet teorisi)

Netice bizim için bilinmez olduğundan hayata devam ederiz

ve üstümüze düşen vazifeyi yapmakla mükellefiz

herkes bilirki elinde cüzi irade vari isterse

bunu hayırda ve şerde kullanabilir

demek cehenneme ve cennete müstehak olur

başka mesele yoktur varsa da sorun cevabınızı alın

Şu teistlerin eldeki verileri kendi inançları için dayanak noktası haline getirmeye uğraşmalarına ne demeli?

görelilik teorisini böyle bir açıklama için kullanmak ancak siz gibilerden gelir.

kader konusu evet basittir ama içindeki çelişkiyi ortaya çıkarabilmen konusunda basittir.

Allahın katında herşey çoktan yaşanmış bitmiştir demekle kendini yalanladığının ve görelilik teorisi hakkında yanlış yorumlamalar yaptığının farkında mısın.

gelgelelim senin görelilikten ne anladığına.öncesinde allah için zaman kavramı yoktur diyeceksin,ama sonrasında görelilik teorisini dayanak olarak kullanacaksın.

göreliliğe göre geçmiş zamanı kullanıyorsun,ama unuttuğun bir nokta var görelilikte zamanı esas almalısın,yani olayların geçmiş bitmiş olduğunu bile zaman kavramı üzerinden söylüyorsun.

gerçekten merak ediyorum göreliliği nasıl uyarladın bu duruma,açıklayabilir misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yaşar nuri kader inancının islama emeviler tarafından eklendiğini iddia ediyor.Kuranda kader inancı yokmuş öyle diyor.

Doğru demiş. ;) Haberi vahid olarak imanın şartları arasına eklenmiştir. Bol keseden sallamışlardır. Millet yorulmuştur. Din yorgunluğu vardır. İmanın şartlarını da kendi kaynaklarından uydurmuşlardır. Kaynakları üzerine oturdukları kaseleridir. <_<

tarihinde inevitablen tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
kader konusunda sual olunmaz demi. zavallı müslümanın elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsınız din ayağına kader dersiniz. o da garibim kaderimiz buymuş der katlanır.

biz kader deriz katlanırız.çalışır tekrar toplarız.karımızıda gider alırız.ya ölürüz ya öldürürüz.bizler onurumuz, haysiyetimiz , şerefimiz için yaşarız.sizler gibi hayvanoğlu olmadığımız, hayvan zekası , hayvan geni taşımadığımız için hakkımızı almasını biliriz. sen zaten hayvan olduğun ve hayvanlar gibi eşini kıskanmadığın için , para pula gerek olmadığı ve otla idare edebildiğin için bunlardan onurdan, şereften, haysiyetten anlamazsın.çünkü sizde bunlar mevcut değil.

peki senin gibi bir ateistin elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsanız ne yapar.otlamaya devam mı edersin..yoksa eşini kıskanmadığın,onur , şeref , haysiyet sahibi olmadığın için hiç bir şey olmamış gibi bağrı açık göğüsü dik ortada mı gezersin..

Link to post
Sitelerde Paylaş
peki senin gibi bir ateistin elinden malını, cebinden parasını, yanından karısını alırsanız ne yapar.otlamaya devam mı edersin..yoksa eşini kıskanmadığın,onur , şeref , haysiyet sahibi olmadığın için hiç bir şey olmamış gibi bağrı açık göğüsü dik ortada mı gezersin..

Kader meselesinden daha karmaşık (bi açıdan basit) bi soru

bakalım dinsizler ne yanıt verecek?

----------

hyalin

gelgelelim senin görelilikten ne anladığına.öncesinde allah için zaman kavramı yoktur diyeceksin,ama sonrasında görelilik teorisini dayanak olarak kullanacaksın.

göreliliğe göre geçmiş zamanı kullanıyorsun,ama unuttuğun bir nokta var görelilikte zamanı esas almalısın,yani olayların geçmiş bitmiş olduğunu bile zaman kavramı üzerinden söylüyorsun.

gerçekten merak ediyorum göreliliği nasıl uyarladın bu duruma,açıklayabilir misin?

Arkadaşım kainatta geçerli tüm kurallar Cenabı Hakkın sıfat ve esmasının ayinesidir

bu kuralların sahibi dindarlardır Allahı bilenlerdir

yoksa adam bilimadamıdır güya kan hücrelrinin nasıl çoğaldığını mikroskop başında

iyi gözlemler kitabını yazar

nasıl yapılıyor? sorusunu cevaplar amma kim icaD etti? Kim tasarladı?

nasıl bir kudret yaratıyor bunlara cevap veremezse bana göre kitap yüklü eşekten farkı olmaz

----

soruna gelince Cenabı Hak dünya yı evreni yaratırken 6günde yarattığını bildiriyor

buradaki gün evre ve dönem manasındadır

Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı

göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor

eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan

bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kader meselesinden daha karmaşık (bi açıdan basit) bi soru

bakalım dinsizler ne yanıt verecek?

----------

Arkadaşım kainatta geçerli tüm kurallar Cenabı Hakkın sıfat ve esmasının ayinesidir

bu kuralların sahibi dindarlardır Allahı bilenlerdir

yoksa adam bilimadamıdır güya kan hücrelrinin nasıl çoğaldığını mikroskop başında

iyi gözlemler kitabını yazar

nasıl yapılıyor? sorusunu cevaplar amma kim icaD etti? Kim tasarladı?

nasıl bir kudret yaratıyor bunlara cevap veremezse bana göre kitap yüklü eşekten farkı olmaz

----

soruna gelince Cenabı Hak dünya yı evreni yaratırken 6günde yarattığını bildiriyor

buradaki gün evre ve dönem manasındadır

Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı

göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor

eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan

bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz.

sorduğum soruyu cevaplamamışsın.aynı şeyi tekrarlamışsın.

bana söyler misin, görelilik teorisini kader kavramını açıklamak için nasıl kullanıyorsun?

Ve allah için zaman kavramının olmadığını, ama yaşadığımız olayların onun katında yaşanmış bitmiş olduğunu söyledin.

tekrar soruyorum zaman kavramına girmeden onun katında nasıl yaşanmış bitmiş olduğunu açıklarmısın.

allah zaman kavramından münezzeh ise zaman kavramını kullanmadan bizim geleceğimizi nasıl bilebileceğini söyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahı ret eden kabul etmeyen anlayışın doğmasındaki en önemli etkenlerden birisi kader konusudur ,kader özelikle islamın ilk yıllarında oldukca yoğun bir şekilde tartışılmış ve hakim üç görüş ortaya çıkmıştır ,

çeberiye görüşü; herşeyi Allahın takdirine bırakır ,insanın doğumundan ölümüne kadar herşey belirlenmiştir der

mutezile görüşü; ceberiyenin tam tersi bir görüş ortaya atar

maturidi ve eşari görüşü :ikiside kısman ceberiye görüşünü kımsen mutezile görüşünü benimser yani bazı konuları tamamen Allahın takdirine bazı konularıda kulun kendi iradesine bağlar

bugün islam dünyasında hakim görüş malesf ceberiye görüşüdür ( aslında hanefi fıkıhı maturidinin görüşünü esas alır ama kim bilirki maturidiyi bu konuları tartışırken müslüman sünni bir kardeşimizle, "oda kim" diyor )

bu görüş hırıstiyanlıktada ağırlıklı bir görüştür (tabi onlar ceberiye fırkasından değiller ) özellikle koyu katoliklerde kader inancı çok fazladır bu yüzden bush şerefsizide kendini tanrı tarafından savaşmak üzere görevlendirilmiş bir kişi olarak görmüştür

işte dinlerin kader konusunu bu şekilde algılamaları yüzünden bu meseleyi takıntı yapanlar Allah adil değil ,şiddet yanlısı ,bir sürü haksızlık yapıyor v.b gibi kendilerince haklı nedenlerle inananmamayı tercih etmiştir

doğrusu kader doğa tabiyat kanunlarıdır kaza ise bunların işleyişidir ,yani suyun buğarlaşması kader ise belli bir sıcaklıktan itibaern buğarlaşmasıda kazadır ,ölüm kaderdir ama kafana saksı düşmesi sonucu ölmen kader değildir, şansızlıktır ,

Link to post
Sitelerde Paylaş
Einssteinin maddenin bir fonxyonu olarak izafiyet teorisini ele alması ve 4. boyut olarak zamanı

göstermesi zamanda teorikte olsa ileri ve geri gidilebileceğini gösteriyor

eğilip bükülebilen bir zaman kavramı üzerine Kaderden bahsetmek İmam Hanefi döneminde olmayan

bir nimet bizim için bu nedenle Esmai İlahiye ve bilimin ışığında her suale cevap veriyoruz.

bah bah baha

vah vah vaha

bence seni artık anıştayın kesmiyor.

sen en iyisi sicim teorisinden git . orda 11 boyut filan var. istediğin gibi sallarsın:

http://en.wikipedia.org/wiki/String_theory

tarihinde convert tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...