Jump to content

İslamda İçki Nedir?


Recommended Posts

Bilindiği üzere, 1500 yerinde apaçık olduğu, insanlar tarafından kolay anlaşılması için Allah tarafından bizatihi açıklandığı ifade edilen Kuran, hemen her ayetiyle insan aklıyla çelişir. Bu çelişkilerden biri de içki konusudur. Şöyle ki;

BAKARA /219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür.

MAİDE /90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

MAİDE /91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

diyerek içkiyi günah ve pislik olarak niteleyen allah,

NİSA /43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın...

diyerek de, içkiyi günah dışı olarak nitelemiş oluyor. Zira, Allah'a göre "Ne söylediğini bilemeyecek kadar içki içen insan" bile mümindir.

Şu durumda, bir kısım ayette sarhoşluğa neden olan içkiyi pislik ve günah olarak niteleyen Allah'ın, bir başka ayette sarhoş adama mümin diye hitab etmesi, neyle açıklanır?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla Sevgili Çakırcalı,

Ben bu konuda Allah arkadaşımızla aynı düşünüyorum. Yani günah münah demiyorum tabii ama içki hakikaten pis bir şey.

Keşke kimse içmese.. Gerçi ben daha tutarlıyım ondan; çünkü sıfır alkolü savunurum..

Ama muhtemelen o bunları söylerken sarhoşmuş. İki durumdan birinde sarhoş olmuş olmalı.

Ya kötüleyip yasakladığı ayetlerde, ya da limit koyduğu ayette.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bilindiği üzere, 1500 yerinde apaçık olduğu, insanlar tarafından kolay anlaşılması için Allah tarafından bizatihi açıklandığı ifade edilen Kuran, hemen her ayetiyle insan aklıyla çelişir. Bu çelişkilerden biri de içki konusudur. Şöyle ki;

BAKARA /219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür.

MAİDE /90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

MAİDE /91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

diyerek içkiyi günah ve pislik olarak niteleyen allah,

NİSA /43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın...

diyerek de, içkiyi günah dışı olarak nitelemiş oluyor. Zira, Allah'a göre "Ne söylediğini bilemeyecek kadar içki içen insan" bile mümindir.

Şu durumda, bir kısım ayette sarhoşluğa neden olan içkiyi pislik ve günah olarak niteleyen Allah'ın, bir başka ayette sarhoş adama mümin diye hitab etmesi, neyle açıklanır?

İçkiden 'pislik' olarak bahsedilmesiyle, içki içenin 'mü'min' kabul edilmesi arasında bir çelişki yok. Sizin, 'Pis bir eylemde bulunmuş bir birey, asla ve kat'a müm'in kabul edilemez' gibi bir varsayımınız mı var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur’an’a göre içki yasağı.

Önceleri şarap içimine izin verilmiştir. Nahl, 67.

Daha sonra bu izin kısıtlanmıştır. Bakara, 219 ve Nisa 43.

Sonunda şarap tümüyle yasaklanmıştır. Maide, 90.

Bu arada içki her toplumda karşılaşılan sosyal düzensizliklerin en büyük nedenidir..

Kazaların ve cinayetlerin de başta gelen nedenlerindendir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur’an’a göre içki yasağı.

Önceleri şarap içimine izin verilmiştir. Nahl, 67.

Daha sonra bu izin kısıtlanmıştır. Bakara, 219 ve Nisa 43.

Sonunda şarap tümüyle yasaklanmıştır. Naide, 90.

Bu arada içki her toplumda karşılaşılan sosyal düzensizliklerin en büyük nedenidir..

Kazaların ve cinayetlerin de başta gelen nedenlerindendir.

nahl 67 de şarap içilmesine izin verilmemiştir sadece içkinin üzümden yapıldığının mucize olduğunu söylemiş.

Diyanet İşleri : Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır.

buradan içki içmek serbesttir mantığını çıkarmak gerçekten akıl almaz bir olay

bakara 219 da içkinin büyük bir günah olduğu belirtiliyor. kısıtlanma olayı yok.

Diyanet İşleri : Sana içkiyi ve kumarı sorarlar. De ki: “Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahirî) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür.” Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: “İhtiyaçtan arta kalanı.” Allah, size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.

nisa 43 de de içki içen birisinin namaza yaklaşmaması söyleniyor. kısıtlama olsaydı hadi gel namaza demesi lazımdı.

Diyanet İşleri : Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

tarihinde Dia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bilindiği üzere, 1500 yerinde apaçık olduğu, insanlar tarafından kolay anlaşılması için Allah tarafından bizatihi açıklandığı ifade edilen Kuran, hemen her ayetiyle insan aklıyla çelişir. Bu çelişkilerden biri de içki konusudur. Şöyle ki;

BAKARA /219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür.

MAİDE /90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

MAİDE /91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

diyerek içkiyi günah ve pislik olarak niteleyen allah,

NİSA /43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın...

diyerek de, içkiyi günah dışı olarak nitelemiş oluyor. Zira, Allah'a göre "Ne söylediğini bilemeyecek kadar içki içen insan" bile mümindir.

Şu durumda, bir kısım ayette sarhoşluğa neden olan içkiyi pislik ve günah olarak niteleyen Allah'ın, bir başka ayette sarhoş adama mümin diye hitab etmesi, neyle açıklanır?

hayırlı sahurlar çakırcalı,

kuranda ya da hadislerde içki içen mümin değildir diye bir ibare var mıdır da

bu iki ayet arasında çelişki olsun?

ya da pislik sayılan, günah olan bir işi yapan mümin olamaz diye?

Link to post
Sitelerde Paylaş
nahl 67 de şarap içilmesine izin verilmemiştir sadece içkinin üzümden yapıldığının mucize olduğunu söylemiş.

Diyanet İşleri : Hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. Elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır.

buradan içki içmek serbesttir mantığını çıkarmak gerçekten akıl almaz bir olay

Nahl 67: Hurmalıkların meyvalarından, üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elder edersiniz. İşte bunda, aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır..

Sarhoş edici ile güzel bir rızık aynı ayette birlikte geçiyor.. Siz istediğiniz anlamı çıkarın.

Ne anlam çıkarırsanız çıkarın, içki kötüdür anlamı çıkaramazsınız.

Ama rahatlıkla içki ve sarhoşluk güzeldir anlamını çıkarabilirsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cakircali bahsettigin ayetlerin inis sirasi farklidir Nisa suresi daha Hamza ölmeden önce inmistir ve bir yerde onu uyarmaktadir ickinin pislik ve icilmemesinin daha makbul oldugu yolundaki ayetler Ömer'in Muhammed'e 'neden Allah ickiyi yasaklamaz ki' yollu telkinlerine bir cevap olarak inmistir

Link to post
Sitelerde Paylaş
Nahl 67: Hurmalıkların meyvalarından, üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elder edersiniz. İşte bunda, aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır..

Sarhoş edici ile güzel bir rızık aynı ayette birlikte geçiyor..

-Bu forumda işe yarar birşeyler var mı, yoksa tamamen gereksiz bir yer mi?

-Elbette; hacı gibi bir dahi bu forumda yazıyor, ve tabii bir sürü gereksiz ve aptal insan da var.

:)

EDİT Nedeni: Gramatik 'aura'yı bir türlü tutturamadığımı düşündüm :)

tarihinde Roquentin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur’an’a göre içki yasağı.

Önceleri şarap içimine izin verilmiştir. Nahl, 67.

Daha sonra bu izin kısıtlanmıştır. Bakara, 219 ve Nisa 43.

Sonunda şarap tümüyle yasaklanmıştır. Maide, 90.

Bu arada içki her toplumda karşılaşılan sosyal düzensizliklerin en büyük nedenidir..

Kazaların ve cinayetlerin de başta gelen nedenlerindendir.

içkiyle ilgili sözün bittiği yer de bu açıklamadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bilindiği üzere, 1500 yerinde apaçık olduğu, insanlar tarafından kolay anlaşılması için Allah tarafından bizatihi açıklandığı ifade edilen Kuran, hemen her ayetiyle insan aklıyla çelişir. Bu çelişkilerden biri de içki konusudur. Şöyle ki;

BAKARA /219 - Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür.

MAİDE /90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.

MAİDE /91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

diyerek içkiyi günah ve pislik olarak niteleyen allah,

NİSA /43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın...

diyerek de, içkiyi günah dışı olarak nitelemiş oluyor. Zira, Allah'a göre "Ne söylediğini bilemeyecek kadar içki içen insan" bile mümindir.

Şu durumda, bir kısım ayette sarhoşluğa neden olan içkiyi pislik ve günah olarak niteleyen Allah'ın, bir başka ayette sarhoş adama mümin diye hitab etmesi, neyle açıklanır?

Selamlar,

Nisa 43 Sûresinde Allah içkiyi için, ama sarhoşkende namaza yaklaşmayın mı demektedir? Yada siz kasti olarak böyle bir anlam çıkarmak gayretindemisiniz?

Allah genel olarak kurallarını yapılabilecek kötü davranışları baz alarak koymaktadır. Burada da, içkinin yasaklanmasına karşın, içki içip sarhoş olan bir kimse ile igili ihtiyati tedbir mahiyetinde bir kelam da bulunmuştur. Şüphe yokki günahların affedici Allah tır, o affetmeyi sever, kulunun günah işleyip işlemeyeciğini bilir, öngörürü ve buna göre hükmeder.

Diğer 3 ayette de çelişki olmaığı açık değilmidir? Allah içki ile ilgili bazı yararların olduğunu belirtmiş, ancak yararının zararından çok olduğunuda ekleyerek yasak etmiştir. İçkiden kullarının uzak durabilmelerini, onların hür iradelerine müdahele etmeden, caydırıcı tiksindirici söylemlerle sağlamayı hedeflemiştir. Yasaklar insanların yararına konulur, bunumu tartışalım yani?

Teşekkürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
hayırlı sahurlar çakırcalı,

kuranda ya da hadislerde içki içen mümin değildir diye bir ibare var mıdır da

bu iki ayet arasında çelişki olsun?

ya da pislik sayılan, günah olan bir işi yapan mümin olamaz diye?

Sana da hayırlı sahurlar murteddd,

Kuran'da mümin kelimesi, çok önemsenen bir şeydir. Her müslüman mümin olamıyor malum;

HUCURAT /14 - Bedevîler "inandık" dediler. De ki: Siz iman etmediniz ama "İslâm olduk." deyin. Henüz iman kalplerinize yerleşmedi...

Şu durumda Nisa/43'ü bu ayetle karşılaştır ve "İçki içerek ne söylediğini bilemeyecek kadar sarhoş olan adam"ın mümin olarak adlandırılmasını değerlendir bence.

Günah, Allahın emirlerine aykırı görülen iş, dini suç demektir. Bir suçu "Bu suç değildir" diyerek yapan kişi, küfre düşer. Dolayısıyla;

Bu ayetlerin tamamı incelendiğinde, içki içen adam hem kafir olarak görülebilir ve şer'i cezası neyse onla cezalandırılabilir, hem de islamlığı bir yana imanından dahi hiçbir şey yitirmemiş olduğu nedenle hiçbir yaptırıma tabi tutulmayabilir. Yani ikinci düşünceyle sarhoş olacak kadar içki içen biri, birinci düşünceye sahip kişilerce mürted kabul edilip kellesi bile vurulabilir.

Sence bu önemsiz bir çelişki mi murteddd?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sana da hayırlı sahurlar murteddd,

Kuran'da mümin kelimesi, çok önemsenen bir şeydir. Her müslüman mümin olamıyor malum;

HUCURAT /14 - Bedevîler "inandık" dediler. De ki: Siz iman etmediniz ama "İslâm olduk." deyin. Henüz iman kalplerinize yerleşmedi...

Şu durumda Nisa/43'ü bu ayetle karşılaştır ve "İçki içerek ne söylediğini bilemeyecek kadar sarhoş olan adam"ın mümin olarak adlandırılmasını değerlendir bence.

Günah, Allahın emirlerine aykırı görülen iş, dini suç demektir. Bir suçu "Bu suç değildir" diyerek yapan kişi, küfre düşer. Dolayısıyla;

Bu ayetlerin tamamı incelendiğinde, içki içen adam hem kafir olarak görülebilir ve şer'i cezası neyse onla cezalandırılabilir, hem de islamlığı bir yana imanından dahi hiçbir şey yitirmemiş olduğu nedenle hiçbir yaptırıma tabi tutulmayabilir. Yani ikinci düşünceyle sarhoş olacak kadar içki içen biri, birinci düşünceye sahip kişilerce mürted kabul edilip kellesi bile vurulabilir.

Sence bu önemsiz bir çelişki mi murteddd?

ehli sünnete göre büyük günah işleyen kafir olmaz, fasık olur.

mutezileye göre ise kafirle mümin arasında olur, ikisinden biri olmaz.

tevbe etmeden giderse o da ebedi cehennemi hakeder.

ayetlerin nüzul sırası meselenin anlaşılmasını kolaylaştırıyor.

Bu ayetlerin tamamı incelendiğinde, içki içen adam hem kafir olarak görülebilir ve şer'i cezası neyse onla cezalandırılabilir, hem de islamlığı bir yana imanından dahi hiçbir şey yitirmemiş olduğu nedenle hiçbir yaptırıma tabi tutulmayabilir. Yani ikinci düşünceyle sarhoş olacak kadar içki içen biri, birinci düşünceye sahip kişilerce mürted kabul edilip kellesi bile vurulabilir.

bence böyle bir sonuç çıkarmak için bu ayetler yeterli değil.

zaten nüzul sırası deyip müslümanlar olayı bağlamışlar.

yoksa ayetlerdeki daha derin çelişki içkinin durumu ile ilgili.

ilk başta tümden kötü addedilmeyen içki, sonrasında birden pislik oluyor.

yetkin bir tanrının insanları kademe kademe

içki yasağına alıştırıyor olması gibi bir mazerete ancak müslümanlar inanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
ehli sünnete göre büyük günah işleyen kafir olmaz, fasık olur.

mutezileye göre ise kafirle mümin arasında olur, ikisinden biri olmaz.

tevbe etmeden giderse o da ebedi cehennemi hakeder.

ayetlerin nüzul sırası meselenin anlaşılmasını kolaylaştırıyor.

bence böyle bir sonuç çıkarmak için bu ayetler yeterli değil.

zaten nüzul sırası deyip müslümanlar olayı bağlamışlar.

yoksa ayetlerdeki daha derin çelişki içkinin durumu ile ilgili.

ilk başta tümden kötü addedilmeyen içki, sonrasında birden pislik oluyor.

yetkin bir tanrının insanları kademe kademe

içki yasağına alıştırıyor olması gibi bir mazerete ancak müslümanlar inanır.

Ehli sünnete göre günah olduğu belirtilmiş bir eylemi "Günah değil" diyerek yapmak, ayetin reddedildiği nedenle küfre girer. Küfre düşen adama yaptırımlar da bellidir.

Allah kelamı olarak değerlendirilen bu ayetler ise, bu Allah'ın neyi ne zaman ne şekilde emredeceği konusunda çelişkiye düştüğünü gösterir. Evlatlığın karısıyla evlenmek gibi ahlaki bir konuyu birden bire gündeme getirip insanların tepkisini toplayan Allah'ın, içki gibi bir konuda böylesine çelişkili ifadelerle meramını uzun bir sürede anlatmaya çalışmasının mantıklı bir açıklaması olabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ehli sünnete göre günah olduğu belirtilmiş bir eylemi "Günah değil" diyerek yapmak, ayetin reddedildiği nedenle küfre girer. Küfre düşen adama yaptırımlar da bellidir.

evet, günahı hafife almak küfürdür.

Allah kelamı olarak değerlendirilen bu ayetler ise, bu Allah'ın neyi ne zaman ne şekilde emredeceği konusunda çelişkiye düştüğünü gösterir. Evlatlığın karısıyla evlenmek gibi ahlaki bir konuyu birden bire gündeme getirip insanların tepkisini toplayan Allah'ın, içki gibi bir konuda böylesine çelişkili ifadelerle meramını uzun bir sürede anlatmaya çalışmasının mantıklı bir açıklaması olabilir mi?

o allah, muhammedin çoraptan kuklasıysa olabilir. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

oooooo çakırcalı..

inspeaktaki tartışmayı buraya taşıdın ha. :)

bu konudaki yorumum şu...

alkol kullanan bir müslüman dinden çıkmaz..Sadece kuran,alkol kullanmamayı tavsiye edip,şeytan işi bir pislik olduğunu ima etmektedir...

günahla mekruh arasında bir yerde

tarihinde Tatar Ramazan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

...diyerek içkiyi günah ve pislik olarak niteleyen allah,

NİSA /43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın...

diyerek de, içkiyi günah dışı olarak nitelemiş oluyor. Zira, Allah'a göre "Ne söylediğini bilemeyecek kadar içki içen insan" bile mümindir.

Şu durumda, bir kısım ayette sarhoşluğa neden olan içkiyi pislik ve günah olarak niteleyen Allah'ın, bir başka ayette sarhoş adama mümin diye hitab etmesi, neyle açıklanır?

Çakırcalı aslında gayet güzel bir soru sormuş, ama bazı arkadaşlar sağolsunlar soruyu farklı bir boyuta taşımakta gecikmemişler .

N'apsın Muhammed, Çakırcalı , söyle n'apsın; İslam gelmiş ama , içen içene ...

Hepsini dinsiz-kafir ilan etmek işine gelmiyor , zira bu iş diğerlerine pek benzemiyor , çünkü bu mesele çok çetin bir mesele ; içenler arasında arkadaşları da var, o da çaresizlikten kah nalına vuruyor, kah mıhına .

Gerçekte şu an bile Türkiye'nin yüzde 95'i hem içip hem de müslümanlık taslayanlardan oluşmakta değil midir sence de ?

Mesela, sıkıysa Tayyip içkiyi yasaklamaya kalkışsın; o , % 47 oyu bir daha hayatında görebilecek mi, çok merak ediyorum .

İçki iyi midir ?

Bana sorarsan değildir , savunulacak bir tarafı da yoktur ; istediği kadar birisi ''ama Yakup , ben bilmemneremle değil, ağzımla içiyorum kardeş'' diye mızgansın dursun .

Antideprasanlarla alınırsa yan etkisi olur mu ?

Valla, hiç antidepresan kullanmadığım için böylesi sorulara cevap veremem .

Bu türden soruları , kişilik bozukluğundan yakınıp psikiyatrist denetiminde olduğunu ve ilaç kullandığını söyleyen , oldukça iğrenç ve tiksindirici bulduğum ''biseksüel ve homoseksüel ilişkiyi'' sırf doğa gereğidir diye iki de bir ve çoğu yorumlarında dolaylı yollarla da olsa normal birşeymiş gibi dile getirmeye çalışan, bu da az gelmiş gibi korkunç bir pervasızlıkla ve de SORUMSUZCA beyni resmen harap edip çürüten uyuşturucunun serbest bırakılması ve devlet eliyle verilmesi gerektiğini savunanlara sormalı.

Çünkü onlar biliyor !

Çünkü onlar HAYAT ADAM(LAR)I .

Kadere bak ki adı çıkıp lanetlenenler nedense böylesi hayat adamları değil , hep hayat kadınları olmuş !

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çakırcalı aslında gayet güzel bir soru sormuş, ama bazı arkadaşlar sağolsunlar soruyu farklı bir boyuta taşımakta gecikmemişler .

N'apsın Muhammed, Çakırcalı , söyle n'apsın; İslam gelmiş ama , içen içene ...

Hepsini dinsiz-kafir ilan etmek işine gelmiyor , zira bu iş diğerlerine pek benzemiyor , çünkü bu mesele çok çetin bir mesele ; içenler arasında arkadaşları da var, o da çaresizlikten kah nalına vuruyor, kah mıhına .

Gerçekte şu an bile Türkiye'nin yüzde 95'i hem içip hem de müslümanlık taslayanlardan oluşmakta değil midir sence de ?

Mesela, sıkıysa Tayyip içkiyi yasaklamaya kalkışsın; o , % 47 oyu bir daha hayatında görebilecek mi, çok merak ediyorum .

İçki iyi midir ?

Bana sorarsan değildir , savunulacak bir tarafı da yoktur ; istediği kadar birisi ''ama Yakup , ben bilmemneremle değil, ağzımla içiyorum kardeş'' diye mızgansın dursun .

Antideprasanlarla alınırsa yan etkisi olur mu ?

Valla, hiç antidepresan kullanmadığım için böylesi sorulara cevap veremem .

Bu türden soruları , kişilik bozukluğundan yakınıp psikiyatrist denetiminde olduğunu ve ilaç kullandığını söyleyen , oldukça iğrenç ve tiksindirici bulduğum ''biseksüel ve homoseksüel ilişkiyi'' sırf doğa gereğidir diye iki de bir ve çoğu yorumlarında dolaylı yollarla da olsa normal birşeymiş gibi dile getirmeye çalışan, bu da az gelmiş gibi korkunç bir pervasızlıkla ve de SORUMSUZCA beyni resmen harap edip çürüten uyuşturucunun serbest bırakılması ve devlet eliyle verilmesi gerektiğini savunanlara sormalı.

Çünkü onlar biliyor !

Çünkü onlar HAYAT ADAM(LAR)I .

Kadere bak ki adı çıkıp lanetlenenler nedense böylesi hayat adamları değil , hep hayat kadınları olmuş !

Ve tüm bu anlatıkklarınız İslamiyete hiç bir mesuliyet yüklemez, yükleyemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sarhoş edici içkilerin yasaklanış öyküsü ve her zamanki gibi "esas oğlan" Ömer abimiz:

Bakara 219 Nisa 43 Maide 90-91

Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür..............

Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar-..........namaza yaklaşmayın............

Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.

Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?

İçki nasıl yasaklandı?

Sarhoş edici içkileri yasaklayan bu ayetlerin, insanları bu yasağa alıştırmak için aşamalı olarak indirildiği inancı yaygındır ama aslında alkol’ün Ömer bin Hattab’ın ısrarı sonucu yasaklandığı anlaşılıyor. Ömer, Hz.Muhammed’e sürekli içki yasağı ile ilgili sorular sormaktadır. Sonunda Bakara 219. ayet iner ama Ömer’i tatmin etmez, “Allah’ım, içki hakkındaki açık ve kesin hükmünü bildir” şeklinde dua eder. Bunun üzerine sırası ile Nisa 43, Maide 90 ve 91 iner, Maide 91’e kadar Ömer duasına devam etmektedir. “Artık vazgeçtiniz değil mi?” kısmına gelince Ömer “vazgeçtik ya rab” diyerek memnuniyetini belirtir, islam dininin en önemli yasaklarından biri böylece Allah emri şeklini alır.

Bu ayetler de islam'ın en katı yasaklarını getiren pek çok ayet gibi Muvafakat-ı Ömer ayetlerindendir, yani Allah'ın islam peygamberi ile değil de Ömer abimiz ile muvafık kalarak indirdiği ayetler. Bu arada şunu da belirtelim, İçki, sıkı şarapçı Hamza abimizin ölümünden sonra yasaklanabilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...