Jump to content

Din neden tamamlanmamaktadır


Recommended Posts

  • İleti 148
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allah'ın o dinleri gönderdiğini nereden biliyorsun?

Tevratın tamamının insanlar tarafından yazıldığı ortaya çıktı. Hatta bazı metinlerinin kimler tarafından yazıldığı bile tahmin edilebiliyor. İçinde en ufak Tanrı sözü bile yok. Musa denilen, İsa denilen adamların hiç yaşamamış olabileceği üzerinde tartışılıyor.

Din tamamlama diye bir olay yoktur. Neden olsun ki? Allah daha önce gönderdiği bir kitabın bozulmasını sağlayarak zaten kendi inanlarına ihanet etmiş olmuyor mu?

Kuran'ı koruyan Allah neden diğer kitaplarını korumamış?

Belki de Muhammed bunun farkına vardı. Eğer bir tanrı kitap göndermiş olsaydı onu koruması gerekirdi diye düşündü. Sonra da baktı insanlar tanrı adına rahatça kitap yazabiliyorlar, O da bir tane yazdı.

Ya da Muhammed aslında yaşamadı ya da Kuran diye bir kitap yazmadı. Belki Kuran bile farklı farklı kişilerin yazdığı bir kitaptır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah tevatı,zeburu,incili,ardından kuranı göndermiştir.Amacı ise dini tamamlamaktır.Dini çaga göre modernize etmektir.Peki 1400 yıl geçmesine ragmen çaga uygun neden din gelmemiştir?

Bahailer biraz daha çağa uygun mesela.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah tevatı,zeburu,incili,ardından kuranı göndermiştir.Amacı ise dini tamamlamaktır.Dini çaga göre modernize etmektir.Peki 1400 yıl geçmesine ragmen çaga uygun neden din gelmemiştir?

Çağa uygun din nasıl olmalı? Mesela haftada bir fazıl sayı dinlemek farz olmalı. Efendim 15 günde bir maskeli baloda dans etmek sünnet olmalı. vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Peki 1400 yıl geçmesine ragmen çaga uygun neden din gelmemiştir?

Öncelikle kabile düzeni ve ufacık şehir devletlerin bitmesi, dinlerin daha büyük ve güçlü ülkelerin eline geçmesidir bunun sebebi.. Bu yüzden, amanda ben din icat ediyorum diye çıkanlar, kolayca başları ezilerek ortadan kaldırılmıştır..

Diğer yandan, artık masallara kanacak insan bulmak biraz zor.. Ancak, geçmişte kalmış gibi göstererek masallarınıza inandırabilirsiniz milleti.. Şimdi biri din kurmaya çıksa, iki soruda madara olur...

Ama aynı sorular geçmiş dinlere sorulunca, onlarda madara olur.. Fakat geçmişte kaldığı için, vaziyeti kurtarmak kolaydır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed öldüğünde ortada kuran denilen bir kitap yoktu. Dağınık halde bulunan metinler Osman zamanında toplanıp bir kitap haline getirildi. Ama arada bazı ihtilaflar da olmadı değil:

İbni Sebeciler, (İbni Abbas anlatır: Ömer, hutbesinde dedi ki: Hepiniz biliyorsunuz ki, ALLAH recm âyetini gönderdi. Hepimiz bu âyeti ezberledik. Ayrıca, Resulullah recm cezasını tatbik etti, biz de tatbik ettik. Benim endişem şudur: Aradan uzun zaman geçince, bazıları, "Kitabullah’ta recm cezası yoktur” diyerek inkâr edebilir. Eğer insanlar, "Ömer ALLAHü teâlânın kitabına ilavede bulundu" demeyecek olsalardı, recm âyetini yazardım) mealindeki olayı anlattıktan sonra, “Bak Ömer dedikodudan korkmasa idi, Kur’ana ilaveler yapacakmış. Kur’ana ilave yapabilecek birisi, nasıl Müslüman olur?” diyorlar.

Tezkiye-i ehl-i beyt kitabının müellifi Osman efendi anlatır:

Maarif meclisine gittiğim zamanlarda, Sebecilerin bir sandık içinde tefsirleri geldi. Basılmasına izin verilmedi. Sebebini sordular: (İslamiyet’e uymayan bir yeri mi var?) dediler. Evet, (Hazret-i Ali’nin kâfir ve zalim olduğunu yazıyorsunuz) dedim. Hiddetten gözleri döndü. Kızma, az dinle dedim:

Kitabın başında yazılmış ki: (Talha, Ali’ye sordu ki, Osman Kur’andan 70 âyeti, Ömer de, 80 âyeti çıkardı deniyor. Bu söz doğru mu? Ali evet doğrudur, dedi. Talha yine sordu ki: Değişmemiş olan Mushaf sende imiş, öyle mi? Ali, evet bendedir. Hem de, bu Kur’anın iki katı bende var, dedi. Sende bulunan Kur’anı Müslümanlara göstermeyecek misin? dedi. Eğer Ebu Bekir yerine, beni halife yapsalardı verirdim. Bana biat etmedikleri için, vermem ve vasiyet edip, kıyamete kadar evladımın elinde gizli kalacak, buyurdu.) Tefsirinizde böyle yazıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağa uygun din nasıl olmalı? Mesela haftada bir fazıl sayı dinlemek farz olmalı. Efendim 15 günde bir maskeli baloda dans etmek sünnet olmalı. vs.

toplum hayatını düzenleyen ayetlerin fazla ilkel kalıp senin gibi magara adamlarına ısık vermemesinden dolayı bu soruyu soruyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş
Muhammed öldüğünde ortada kuran denilen bir kitap yoktu. Dağınık halde bulunan metinler Osman zamanında toplanıp bir kitap haline getirildi. Ama arada bazı ihtilaflar da olmadı değil:

İbni Sebeciler, (İbni Abbas anlatır: Ömer, hutbesinde dedi ki: Hepiniz biliyorsunuz ki, ALLAH recm âyetini gönderdi. Hepimiz bu âyeti ezberledik. Ayrıca, Resulullah recm cezasını tatbik etti, biz de tatbik ettik. Benim endişem şudur: Aradan uzun zaman geçince, bazıları, "Kitabullah?ta recm cezası yoktur? diyerek inkâr edebilir. Eğer insanlar, "Ömer ALLAHü teâlânın kitabına ilavede bulundu" demeyecek olsalardı, recm âyetini yazardım) mealindeki olayı anlattıktan sonra, ?Bak Ömer dedikodudan korkmasa idi, Kur?ana ilaveler yapacakmış. Kur?ana ilave yapabilecek birisi, nasıl Müslüman olur?? diyorlar.

Tezkiye-i ehl-i beyt kitabının müellifi Osman efendi anlatır:

Maarif meclisine gittiğim zamanlarda, Sebecilerin bir sandık içinde tefsirleri geldi. Basılmasına izin verilmedi. Sebebini sordular: (İslamiyet?e uymayan bir yeri mi var?) dediler. Evet, (Hazret-i Ali?nin kâfir ve zalim olduğunu yazıyorsunuz) dedim. Hiddetten gözleri döndü. Kızma, az dinle dedim:

Kitabın başında yazılmış ki: (Talha, Ali?ye sordu ki, Osman Kur?andan 70 âyeti, Ömer de, 80 âyeti çıkardı deniyor. Bu söz doğru mu? Ali evet doğrudur, dedi. Talha yine sordu ki: Değişmemiş olan Mushaf sende imiş, öyle mi? Ali, evet bendedir. Hem de, bu Kur?anın iki katı bende var, dedi. Sende bulunan Kur?anı Müslümanlara göstermeyecek misin? dedi. Eğer Ebu Bekir yerine, beni halife yapsalardı verirdim. Bana biat etmedikleri için, vermem ve vasiyet edip, kıyamete kadar evladımın elinde gizli kalacak, buyurdu.) Tefsirinizde böyle yazıyor.

ilave yapılıp yapılmaması başka bir konu.Kuranın içeriginin çagdas düzene geri kalmasından dolayı bu konuyu tartısmak istedim.Mesela hz.ibrahimin dinini tamamlamak için hz.muhammed gönderildi denmiştir.Ben güzel ahlakı tamamlamak iiçin geldim demiştir. Yani din sürekli olarak yenileriyle geliştirilmiştir fakat 1400 yıldır ise hiçbir gelişme yok buda kuranı çaglar gerisi din yapmaktadır

tarihinde CraftXrac tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
>>> Peki 1400 yıl geçmesine ragmen çaga uygun neden din gelmemiştir?

Öncelikle kabile düzeni ve ufacık şehir devletlerin bitmesi, dinlerin daha büyük ve güçlü ülkelerin eline geçmesidir bunun sebebi.. Bu yüzden, amanda ben din icat ediyorum diye çıkanlar, kolayca başları ezilerek ortadan kaldırılmıştır..

Diğer yandan, artık masallara kanacak insan bulmak biraz zor.. Ancak, geçmişte kalmış gibi göstererek masallarınıza inandırabilirsiniz milleti.. Şimdi biri din kurmaya çıksa, iki soruda madara olur...

Ama aynı sorular geçmiş dinlere sorulunca, onlarda madara olur.. Fakat geçmişte kaldığı için, vaziyeti kurtarmak kolaydır..

anibal cevabını bende biliyorum cevabın için tesekkür ederim de bu müslüman arkadaslarımızın savundugu şeyi ters düz etmiyor mu

Link to post
Sitelerde Paylaş

NEDEN ÇAĞLARA GÖRE DİN DEĞİŞTİ VE GELİŞTİ?

"ASIRLARA GÖRE şeriatler değişir. Belki bir asırda, kavimlere göre ayrı ayrı şeriatler, peygamberler gelebilir ve gelmiştir.

Hâtemü'l-Enbiyadan sonra, şeriat-i kübrâsı her asırda her kavme kâfi geldiğinden, muhtelif şeriatlere ihtiyaç kalmamıştır. Fakat teferruatta, bir derece ayrı ayrı mezheplere ihtiyaç kalmıştır.

Evet, nasıl ki mevsimlerin değişmesiyle elbiseler değişir, mizaçlara göre ilâçlar tebeddül eder. Öyle de, asırlara göre şeriatler değişir; milletlerin istidadına göre ahkâm tahavvül eder. Çünkü, ahkâm-ı şer'iyenin teferruat kısmı, ahvâli beşeriyeye bakar, ona göre gelir, ilâç olur.

Enbiya-yı sâlife(şimdiye kadar gelen 124bin enbiya) zamanında tabakat-ı beşeriye birbirinden çok uzak ve seciyeleri hem bir derece kaba, hem şiddetli ve efkârca iptidaî ve bedeviyete yakın olduğundan,

o zamandaki şeriatler, onların haline muvafık bir tarzda ayrı ayrı gelmiştir.

Hattâ bir kıt'ada, bir asırda ayrı ayrı peygamberler ve şeriatler bulunurmuş.

Sonra, Âhirzaman Peygamberinin gelmesiyle, insanlar güya iptidaî derecesinden idadiye derecesine terakki ettiğinden, çok inkılâbat ve ihtilâtatla akvâm-ı beşeriye birtek ders alacak,

birtek muallimi dinleyecek, birtek şeriatle amel edecek vaziyete geldiğinden,

ayrı ayrı şeriate ihtiyaç kalmamıştır, ayrı ayrı muallime de lüzum görülmemiştir.

Fakat tamamen bir seviyeye gelmediğinden ve bir tarz-ı hayat-ı içtimaiyede gitmediğinden,

mezhepler taaddüt etmiştir. Eğer, beşerin ekseriyet-i mutlakası, bir mekteb-i âlinin talebesi gibi,

bir tarz-ı hayat-ı içtimaiyeyi giyse, bir seviyeye girse,

o vakit mezhepler tevhid edilebilir. Fakat bu hal-i âlem o hale müsaade etmediği gibi, mezâhib de bir olmaz."(27.söz hatime)

----

Evet bugün küreselleşen dünyada tr de iken meksikadan haber alabiliyorsak

demek tek din kafidir ve herkes her an ona uymaları mümkündür.

Değişen dini kurallar tüm toplumlarda olsa da namaz oruç hac gibi temel ibadetler hep benzerlik gösteriyor

Demek Kaynak birdir.Cenabı Hakkın şeriatı değişik çağ ve coğrafyaya göre değişmiştir

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> zaman değişirken hükümler nasıl aynı kalmaktadır.

Zaman değişmez, hükümlerde değişmez.. Yok böyle bir şey.. Eğer o hükümler uygulanırsa en başından itibaren, o bedevi kabile düzeni taaa öyle kalır giderdi zaten.

Örneğin, islamın uygulandığı bir yerde, türban sorunu olmaz, çünkü okul diye bir şey yoktur, çünkü kızlar zaten okula gitmez. Bu yüzden 1300 sene böyle bir sorun olmamıştı osmanlıda vs.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...