Jump to content

Cehennem inananlara sayılı günler mi?


Recommended Posts

Kuranın hiçbir ayetinde geçmediği halde bir kişinin "Heyy millet müslümanım" dedikten sonra istediği kadar kötülük yapsa yapsın eninde sonunda cennete gidileceği sanılmaktadır.Bu konuyu burada da paylaşmak istiyorum.

Genel olarak halkın kanısı şudur; ahirette inananlar, günahlarının cezasını çektikten sonra cehennem azabından kurtulup cennete giderler. Cehennem azabının sayılı birkaç gün ya da birkaç yılla geçiştirileceği sonradan cennete gidileceği düşünülür. Hatta işlenen suçlar sonrasında da böyle düşünüldüğünden, o haramlar tekrar karşısına çıktığında nasıl olsa cehennemden sonra cennete gidileceği sanıldığından yine yapılır.. Bunun yanısıra asıl önemli olan, bu azabın insanların sandığı gibi belli bir süresi olmadığıdır, yani ateş ve cehennem sonsuzdur (Allah`ın dilemesi hariç). Allah Kuran`da bununla ilgili olarak

Bakara 80de "Dediler ki; Sayılı birkaç gün dışında ateş bize asla dokunmayacaktır. De ki; Allah`tan bir ahit mi aldınız! Allah ahdine asla ters düşmez. Yoksa siz Allah`a isnat ederek, bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?"

Kötülükleri hiç umursamadan yapanlar ve böylece cehennemi hayatı yaşayanlar belki sonunda inançlarını da kaybediyorlar.Bunun için kurana göre kötülüğün merkezi haline gelmiş insanlarda imanın da bulunmadığını söylemiş ve onların cehenneme gidip orada ebedi kalacaklarını söylemiştir.

Bakara 81 de "İş onların sandığı gibi değil. Kötülük ve çirkinlik kazanan, suçu kendisini kuşatmış olan kişiler, ateşin dostudurlar. Sürekli kalacaklar orada." der.

Cehennem, içine girenin ebedi kalacağı bir ceza mahallidir. Oraya girenin çıkacağına, çıkabileceğine, çıkarılacağına dair en ufak bir işaret, kanıt yoktur. Bilakis âyeti celileler girenlerin, oraya sokulanların orada ebedi kalacaklarını bize bildirir.(Bakara suresi âyet 162, 257, Maide suresi âyet 37, 80, Tevbe suresi âyet 68, Yunus suresi âyet 52, Hud suresi âyet 106,107, Furkan suresi âyet 11-16, 68, 69, Secde suresi âyet 14, 20, Fatır suresi âyet 36, 37, Zümer suresi âyet 40, 47, 72, Fussılet suresi âyet 28, Şura suresi âyet 44, 45, Haşr suresi âyet 17,)....

İmanlı, günahkar müslümanları Allah affedecektir. Onları cehenneme atmayacaktır. Yukarıda açıkladığımız gibi cehenneme sadece müşrikler, kafirler girecektir.Ancak aşağıda vereceğim ayate göre iman bir iddia değil.

İnsanlar, sınanmadan, yalnızca inanıyoruz” demeleriyle bırakılacaklarını mı sanıyorlar?(Ankebut:2)

Demek ki toplumda ne iman sanıldığı gibi bir iddia ne de küfür sanıldığı gibi delil yetersizliğinden dini bırakmak ile sınırlıdır.

Bu başlığı neden astım.Amacım cehennemi hatırlatmak falan değil.Bu forumda islamın cehennem anlayışının yanlış bilinmesini gözönünde bulundurarak kendimce doğru şeklinin bilinmesini istedim.

Diğer yandan Cehennemin herkese zaten geçici olduğunu düşünneler vardır.En meşhurları ibni Arabi ve ve ibni teymiyye ile ibni kayyumdur.

tarihinde ozedonus_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
?meryem suresinde, herkez gidecek oraya(cehenem) diye yazar,

simdi tam Ayeti hatirlayamadim senin bilgin varsa bunu aciklarmisin ??

ayrica bencede Iman ve Amel birdir

sevgi ve saygilar

mümin cehenneme gitmeyecek , cehennemi görecektir.Buraya girmedigi için Allaha iman ettigi için şükür etmesi için

Link to post
Sitelerde Paylaş
?meryem suresinde, herkez gidecek oraya(cehenem) diye yazar,

simdi tam Ayeti hatirlayamadim senin bilgin varsa bunu aciklarmisin ??

ayrica bencede Iman ve Amel birdir

sevgi ve saygilar

İman ve amel ayrı olsaydı "inandım" diyenler serbest bırakılırdı.Ama ankebut 1.ayet böyle demiyor.Ama geçici cehennem rahatlığıyıyla çoğu müslüman kötülükleri boyuna işliyor.Meryem süresinde anlatılan ayet ile ilgili tefsirciler tartışmışlardır.

Bir kısmına göre cehenneme giriş değil yanına yaklaşıp görmekten bahsediliyor.Bu zayıf bir görüştür.Güçlü olan görüşe göre iyi kötü, kafir veya mu'min her kes istisnasız cehenneme gireceklerdir. Ancak cehennem, mu'minler oraya girdiklerinde onlara soğuk ve selamet olacaktır.Sonrasında gelen ayette"Sonra ALLAH'tan korkup, sakınanları kurtaracağız ve zalimleri de toptan cehennemde bırakacağız" demesi de önce,cehenneme toptan bir girişin olacağını ardından kurtulacak olanların olacağı ifade ediliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Diğer yandan Cehennemin herkese zaten geçici olduğunu düşünneler vardır.En meşhurları ibni Arabi ve ve ibni teymiyye ile ibni kayyumdur.

ibni kayyumun haocasından farklı düşündüğü bir konuyu bilmiyorum zaten. :)

yalnız ibn teymiyye ile ibn arabinin, iki zıt kutpun icmanın aksi yönünde uzlaşmaları çok ilginç.

gerçi arabi için sorun teşkil etmiyor cehennemin ebediliği.

yakan da yanan da bir nasılsa...

puta tapan da en nihayetinde ona tapmıyor mu zaten?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara 80de "Dediler ki; Sayılı birkaç gün dışında ateş bize asla dokunmayacaktır. De ki; Allah`tan bir ahit mi aldınız! Allah ahdine asla ters düşmez. Yoksa siz Allah`a isnat ederek, bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?"

Kimler dedi= Yahudiler dedi. Ne dedi? Sayılı birkaç gün dışında ateş bize asla dokunmayacaktır.

De ki; Allah`tan bir ahit mi aldınız! Allah ahdine asla ters düşmez. Yoksa siz Allah`a isnat ederek, bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?"

Link to post
Sitelerde Paylaş

Meryem süresinde anlatıaln cehennemin müminler için geçici olduğudur.Ancak bu hem kısa zaman içinde gerçekleşen hem de daha çok belkim de bir cennet öncesi için bir ön mekan konumunda olduğu için uğrayacakları "ziyaret" nitelikli bir uğramadır.Günahlarının cezası olarak değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah, mü'minlere farz olan şeyleri, onların dini kabul etmelerinden sonra emretmiştir:

"İman eden kullarıma söyle, namazı dosdoğru kılsınlar."(İbrahim,31),

"Ey İman edenler, size kısas farz kılındı.."(el-Bakara,178),

"Ey îman edenler, Allah'ı çok anın.."(el-Ahzab,41) âyetleri ve benzerleri bu hususu belirtmektedir. Eğer farz kılınan şeyler bizatihi îman olsaydı, Allah o amelleri işleyinceye kadar kullarını mü'min olarak isimlendirmezdi. Oysa ki Allah, îman ve ameli ayırmıştır,

"îman eden ve salih ameller işleyenler..."(el-Asr,2,),

"Hayır, kim muhsin olarak îmanıyla bütün varlığını Allah'a teslim ederse..."(el-Bakara,112),

"Kim de mü'min olarak âhireti diler ve onun için çalışırsa..."(el-İsra,19) âyetlerinde îmanın amel olmadığı tesbit edilmiştir.

O halde mü'minler. îmanlarından dolayı namaz kılar, oruç tutar, zekât verir, hacceder ve Allah'ı zikrederler. Yoksa namaz, zekât, oruç ve haccetmekten dolayı îman etmiş olmazlar. Bu onların îman ettikten sonra amel işleme durumlarını ortaya koyar. Farz olan şeyleri işlemeleri de îman etmiş olmalarından dolayıdır. Yoksa onların îmanı, farz olan şeyleri yaptıklarından dolayı değildir.

Bu durum, üzerinde borç bulunan bir kimsenin hâline benzer. Borçlu önce borcunu kabul eder, sonra da öder. Önce ödeyip, sonra da borcunu kabul etmez. Borcunu kabul etmesi ödemesinden dolayı değil; bilakis ödemesi, borcunu kabul etmesinden dolayıdır.

Köleler, efendilerinin kölesi olduklarını bildiklerinden dolayı onların namına hizmet ederler, yoksa onlara hizmet ettiklerinden dolayı onların kölesi olduklarını kabul etmezler. Zîra nice insanlar vardır ki başkalarının işinde çalışırlar, fakat onlar bu çalışmaları ile başkasının kölesi olduklarını kabul etmezler. Onların çalışmaları da köleliği kabul mânâsına gelmez. Bir başkası ise köleliğini kabul ettiği halde çalışmaz, fakat onun çalışmaması, köleliğini ortadan kaldırmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
ibni kayyumun haocasından farklı düşündüğü bir konuyu bilmiyorum zaten. :)

yalnız ibn teymiyye ile ibn arabinin, iki zıt kutpun icmanın aksi yönünde uzlaşmaları çok ilginç.

gerçi arabi için sorun teşkil etmiyor cehennemin ebediliği.

yakan da yanan da bir nasılsa...

puta tapan da en nihayetinde ona tapmıyor mu zaten?

Ahirette zaman olmadığına göre zamansızlıktan bahsedilemez.Ahir zaman kelime olarak "zamanın sonu" demektir. Kıyamet ise sebep ve sonuçların ortadan kalkması yani sistemin bozulması demektir.Ahiret,başka bir boyuttur.Mizan,kitap,sırat gibi boyutların hangi süreçte yaşanacağını bilmediğimiz için bunlar ahiretin ilk aşamaları olabilir diye düşünüyoruz.Herşey zamansızlık içinde dalga boyutunda gerçekleşecek ve zamanla Allahta fanileşecek ve yine kuranın dediği gibi "Evrende bulunan her şey yok olacaktır.Sadece Rabbinin zatı baki kalacaktır.(Rahman Süresi:26-27).Böylece özedönüş tamamlanacaktır diye düşünüyorum.

Nasıl oluyor da Allah'ı inkar ediyorsunuz? Oysa ölü iken sizi O diriltti; sonra sizi yine öldürecek, yine diriltecektir ve sonra O'na döndürüleceksiniz. (Bakara Suresi, 28)

tarihinde ozedonus_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanmanın yanı sıra tövbe etmek de gerekli. Ya da tövbe etmeyen imansız da diyebilirsiniz. Af dilemezseniz affedilmezsiniz.

Bu dini tek başına ayetlerden almanız mümkün değil. Nasıl af dileyeceğiniz, afların nasıl kabul edildiği hadislerde yazılıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi de işi gücü bıraktık Müslüman'lara Kur'an yorumluyoruz.

Arkadaşlar...

Ateistlerin görevi değildir bu..

Müslüman'lar istediklerine inanırlar.. Biz onların inançlarını yönlendiremeyiz.

Bizler ateistiz..

Kur'an'ı nesnel olarak yorumlamak varken, bazı islamsal ilkelere uyarak yorumlamak yanlıştır.

O zaman sanki Müslüman'ların bildiği İslam'ı yanlışlayıp kendimize göre, daha doğru olduğunu düşündüğümüz bir İslam'dan bahsetmiş oluyoruz.

Bizim için İslam'ın bütün yorumları yalandır.

İslam dininin kendisi yalanlar ve dedikodular üzerine kurulan bir efsanedir.

Kur'an'ı İslam'ın dümen suyundan ayrılarak yorumlamalıyız.

Kur'an'a göre herkesin önce cehenneme gideceği ve bu ceza ile ilgili diğer nitelikler bizi ilgilendirmiyor.

Müslüman'ların bunu şöyle veya böyle yorumlamaları da bizi hiç bir şekilde ilgilendirmemeli..

Kur'an'da yer alan sapıklıklar ise bizi elbette ilgilendirmeli ve biz onları eleştirmeliyiz.

Ama Müslüman'lar için onları düzelterek değil. Onlardaki sapkınlıklara işaret ederek...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn cübbelii

Ayetlerin tamamında"iman eden ve salih amel işleyenler deniliyor.Yani biri olmadan biri olmuyor.Bu arada Ehli sünnet bile iman ve amelin birbirlerinden ayrı değerlendirilmeyeceğini söylüyor.Biri olmadan islamın olmayacağı sözü bizzat ehli sünnetindir.Mutezile ile ehli sünnetin bu konuda sadece yorum farkı bulunmaktadır aslında..Mutezile amelin de cehennem sebebi olduğunu söylerken ehli sünnet dinden çıkış sebebi olmayacağını söyler.Birbirlerini tam anlayamama var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn haci

Bu forumun görevi müslümanlara islamı yorumlamaktır.Bu görevi bittiği an bu forumun varlık sebebi ortadan kalkar.Bu forum özelliği olduğu sürece müslümanların da ateist yorumlamaları düzeltme gibi bir görevi olacaktır.Sapıklığa işaret etmek bile müslümandan düzeltme cevabı geleceği için yine islamı düzeltmek olacaktır.Siz teorik ateizmin bırakılmasını istiyor ve pratik ateizmin uygulanmasını öneriyorsunuz.Pratik ateist yöntemi ile açılmış bir forumda müslüman üye bulundurmamanız gerekiyor.

tarihinde ozedonus_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sn cübbelii

Ayetlerin tamamında"iman eden ve salih amel işleyenler deniliyor.Yani biri olmadan biri olmuyor.Bu arada Ehli sünnet bile iman ve amelin birbirlerinden ayrı değerlendirilmeyeceğini söylüyor.Biri olmadan islamın olmayacağı sözü bizzat ehli sünnetindir.Mutezile ile ehli sünnetin bu konuda sadece yorum farkı bulunmaktadır aslında..Mutezile amelin de cehennem sebebi olduğunu söylerken ehli sünnet dinden çıkış sebebi olmayacağını söyler.Birbirlerini tam anlayamama var.

136- Deyiniz ki, "Biz, Allah'a iman ettik ve bize ne indirildiyse İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakup'a ve torunlarına ne indirildiyse, Musa'ya ve İsa'ya ne indirildiyse ve bütün peygamberlere Rablerinden ne verildiyse hepsine iman ettik. Biz onların arasında fark gözetmeyiz ve biz ancak O'na boyun eğen müslümanlarız."

Biz bütün kitaplara iman ettik ama biz sadece Kuran ile amel ediyoruz. Özedönüş umarım şimdi anlamışsınızdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa: 137- İman edip sonra inkâr eden, sonra iman edip tekrar inkâr eden, sonra da inkârlarında ileri gidenleri Allah ne bağışlayacak, ne de doğru yola eriştirecektir.

152- Allah'a ve peygamberlerine iman edenler ve onlar arasında ayırım yapmayanlara (Allah) pek yakında mükafatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sn haci

Bu forumun görevi müslümanlara islamı yorumlamaktır.Bu görevi bittiği an bu forumun varlık sebebi ortadan kalkar.Bu forum özelliği olduğu sürece müslümanların da ateist yorumlamaları düzeltme gibi bir görevi olacaktır.Sapıklığa işaret etmek bile müslümandan düzeltme cevabı geleceği için yine islamı düzeltmek olacaktır.Siz teorik ateizmin bırakılmasını istiyor ve pratik ateizmin uygulanmasını öneriyorsunuz.Pratik ateist yöntemi ile açılmış bir forumda müslüman üye bulundurmamanız gerekiyor.

Öyle bir görevimiz yok bizim.

Görevimiz Müslüman'lara inançları olan İslam'ın sapık bir efsane olduğunu açıklamaktır.

Başka türlü bir açıklama kabul edilemez.

Bizim görevimiz odur. Başka görevimiz yoktur.

İşimiz gücümüz yoktu da Müslüman'lara kendi dinlerini yorumlayalım.. Bu çok saçma bir yaklalşım.

İslam'ın dümen suyunda gitmek tam anlamı ile budur.

Yeter artık bu dinin kıçını yaladığınız..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Öyle bir görevimiz yok bizim.

Görevimiz Müslüman'lara inançları olan İslam'ın sapık bir efsane olduğunu açıklamaktır.

Başka türlü bir açıklama kabul edilemez.

Bizim görevimiz odur. Başka görevimiz yoktur.

Baskı rejimi diye buna denir. Ateizmin askerleri...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...