Jump to content
redfinity

Inanmayanlar neden var?

Recommended Posts

Islamin su iki iddiasina bakiyorum:

1. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratir.

2. Allah her seyi bilir. Yani, allah, bir kisi daha yaratilmadan once (dogmadan once), o kisinin sayet yaratilirsa kendisine ibadet edip etmeyecegini de bilir.

O zaman, inancsiz kisiler neden vardir ?

Olasiliklara bakalim:

a. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratmak istiyor fakat bazan basarisiz oluyor. ALLAH BASARISIZ MI?

b. Allah bazilarinin yanacagini bile bile yaratiyor. ALLAH SADIST MI?

c. Allah insanlarin kendisine ibadet edip etmeyecegini bilmiyor. ALLAH HERSEYI BILEN DEGIL MI?

d. Allah yoktur.

Baska olasilik varsa soyleyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
olasılıa grk yk

d şıkkı allah yoktur diyorum...

inanmayanların olması... müslümanların bizden ibret alması... yani iyi ki biz bunlar igbi deiliz demesi.. bi nevi eşyayız onlara göre.. allah sırf ders vermek için cayır cayır yakıcak bzi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
inanmayanların olması... müslümanların bizden ibret alması... yani iyi ki biz bunlar igbi deiliz demesi.. bi nevi eşyayız onlara göre.. allah sırf ders vermek için cayır cayır yakıcak bzi...

Serefe.... :lol:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Islamin su iki iddiasina bakiyorum:

1. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratir.

2. Allah her seyi bilir. Yani, allah, bir kisi daha yaratilmadan once (dogmadan once), o kisinin sayet yaratilirsa kendisine ibadet edip etmeyecegini de bilir.

O zaman, inancsiz kisiler neden vardir ?

Olasiliklara bakalim:

a. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratmak istiyor fakat bazan basarisiz oluyor. ALLAH BASARISIZ MI?

b. Allah bazilarinin yanacagini bile bile yaratiyor. ALLAH SADIST MI?

c. Allah insanlarin kendisine ibadet edip etmeyecegini bilmiyor. ALLAH HERSEYI BILEN DEGIL MI?

d. Allah yoktur.

Baska olasilik varsa soyleyin.

İddiada bazı eksik ve yanlışlıklar var; Dolayısı ile hükümler de yanlış olmuş..

1- Allah insanları SADECE KENDİSİNE kulluk etsinler diye yaratmış... Bunun manası BAZI Melekler gibi sırf ibadet için yaradılmış olmamız değil; ALLAH Tan Başkasına ilah edinmememizdir.... Burda ince bir mana farkı var, buna dikkat etmek lazım..

2- Yoklukta kalmak, hiç olmak ve vucuda gelmemek yerine; Varlık alemine çıkmak ebedi bir cehenneme nispetle yine Rahmettir..

3- Kader Kainatta tecelli eden kanunlardır; Plan ve Programdır..İnsan ise kendi iraidesi ile seçim ve tercih hakkına sahiptir.. Kendi yolunu ve neticesini kendisi belirler; Allah'ın bunu bilmesi ile, bunu cebren uygulatması farklı şeylerdir.. Şu hayatı bir tiyatro sahnesi düşündüğümüzde herkes kendi senaryosunu oynamakta; Bir başkasının bize dikte ettiği senaryoyu oynamıyoruz...

4- Allah'ın ne bildiğini biz bilmiyoruz.. Bilmediğimiz birşey üzerine hüküm vermek ise sadece ZAN dır.. İMAN etmenin önünde hiç bir engel olmadığı halde; inat ile inkar etmeyi tercih eden bir insanın da itiraz etmeye hakkı yoktur. Çünki iki yolunda neticeleri açıkça ortaya konulmuş.. Yol belli, hepimiz yürüyeceğiz; İster şükr ede ede; İster küfür ede ede.. Bize tanınmış mühlet içinde herşey serbest..

5- Elimizde 100 tane kiraz ağacı tohumu olsa ve bunları toprağa eksek; bu 100 tane tohumdan 3-5 tanesi meyvedar bir ağaç olsa; bu iş zulüm oldu denilebilir mi.? O tohumlardan beklenilen netice alınmıştır.. Tohum toprağa atılmadan zaten bir hiçti, bazılarının çürüyeceğini bile bile onları ekmemek akıl karı değil.. Aksine çoğunun çürüyeceğini bildiğimiz halde 1-2 tanesinin ağaç olması gayesi ile diğerlerinin çürümesine göz yumulur. Çürüyen tohumlar bizim cebrimizle değil; Kendi istidatsızlıkları nedeni ile çürümüşlerdir..

6- Mal sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf etme hakkına sahiptir.. Allah'ın mülkünde başka bir ortağı olmadığı için onun tasarrufu zülüm olmaz.. Zülüm başkasının hakkına tecavüzdür.. Oysa Allah'ın başka ortağı yada rakibi yok.. Mülkünde istediği gibi tasarruf eder.. Bizim saçımızı yada tırnağımızı kesmemiz zülümüdür ? İster keseriz, ister büyütürüz.. Bunlar üzerinde başkasının tasarruf hakkı yoktur.. Kainatta Allah'ın mülküdür, istediği gibi tasarruf eder. Başımıza gelecek neticeye itiraz etme hakkımız yok; Çünki neticeyi bilerek hareket ediyoruz... Tercih eden biziz, takdir eden Allah...

7- Başarı yada başarısızlık bir başka şeye kıyas ile olabilir.. Kendi zatında mümkün değildir.. Allah'ın Kainatı yaratmaktaki gaye ve maksatları tecelli etmiş; Bu kainat çekirdeği Asrı Saadet meyvesini vermiş.. Başarısız olan bu imtihanda çakan insanlardır...

8- Altıncı maddede belirttiğim gibi Sadist yada Zalim nitelendirmesi yapılamaz.. Çünkü başka bir ortağı yada hesap vereceği yada sorumlu olduğu bir mevcut yok.. Ve İnsan İrade sahibidir.. Kendi neticesini kendisi tercih ediyor.. Eğer netice belli olduğu halde Allah bu neticenin gereği olan Ceza yada Mükafatı vermez ise; Adil olmaz.. Zarara rızası ile girene acınmaz... İsyan edenlere ceza vermemek; Tabi olanların ve kainatın hukukuna tecavüzdür..

9- Allah'ın ne bildiğini biz bilmiyoruz.. Onun bildiği ise bizim tercihlerimize mani değil.. Kimse Allah böyle istediği için ben böyle oldum diyemez.. Biz ne olmak istiyorsak Allah onu takdir ediyor..

10- Allah vardır ve tekdir.. Kainat onun mülkü, insan onun kuludur.. Şu dünyada misafir ve memur olan insan; elbet bir Mahkeme-i Kübrada yargılanacak ve hak ettiği neticeye kavuşcaktır..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

inançlı inançsız olmak kişinin kendi elindedir.siz bunu istediğimiz için allah kalplerinize mühür vurmuştur.herşey iradenin kazanımıdır.kimse cehennem için yaratılmamıştır.cehennem için insan yarattım ayeti nin anlamıda allah geleceği bildiği için insanların hal ve hareketlerinide bilmektedir fakat müdahale etmemiştir.bi öğretmenin yazılı yapar ama kimlerin zayıf kimlerin iyi not alacağını bilir.ama bu öğrencilere müdahale değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mask,

Sadece "buna bizim aklimiz ermez" deyip biraksaydin da olurdu.

İddiada bazı eksik ve yanlışlıklar var; Dolayısı ile hükümler de yanlış olmuş..

1- Allah insanları SADECE KENDİSİNE kulluk etsinler diye yaratmış... Bunun manası BAZI Melekler gibi sırf ibadet için yaradılmış olmamız değil; ALLAH Tan Başkasına ilah edinmememizdir.... Burda ince bir mana farkı var, buna dikkat etmek lazım..

Anlasilmasi gereken su: allah insanin kandisine ibadet etmesini istiyor. Bu kadar basit. Karsisinda ibadet etmeyen (ya da ona inanmayan) bir insan istemiyor. Itiraz var mi buna?

2- Yoklukta kalmak, hiç olmak ve vucuda gelmemek yerine; Varlık alemine çıkmak ebedi bir cehenneme nispetle yine Rahmettir..

O senin kendi fikrin. Ben sayet yanacaksam var olmamayi tercih ederdim. Kaldi ki bazilari (ornegin NIHIL) cennete bile gidecek olsa var olmamayi tercih edecektir.

3- Kader Kainatta tecelli eden kanunlardır; Plan ve Programdır..İnsan ise kendi iraidesi ile seçim ve tercih hakkına sahiptir.. Kendi yolunu ve neticesini kendisi belirler; Allah'ın bunu bilmesi ile, bunu cebren uygulatması farklı şeylerdir.. Şu hayatı bir tiyatro sahnesi düşündüğümüzde herkes kendi senaryosunu oynamakta; Bir başkasının bize dikte ettiği senaryoyu oynamıyoruz...

Konumuz kader degil... Konuyu karistirmayalim. Ona da geliriz bilahere.

4- Allah'ın ne bildiğini biz bilmiyoruz.. Bilmediğimiz birşey üzerine hüküm vermek ise sadece ZAN dır.. İMAN etmenin önünde hiç bir engel olmadığı halde; inat ile inkar etmeyi tercih eden bir insanın da itiraz etmeye hakkı yoktur. Çünki iki yolunda neticeleri açıkça ortaya konulmuş.. Yol belli, hepimiz yürüyeceğiz; İster şükr ede ede; İster küfür ede ede.. Bize tanınmış mühlet içinde herşey serbest..

Allahin neyi bildigini iddia ettiginizi biliyoruz: HERSEYI.

Soruyu anlamamakta direniyorsun. Hala, insanin onune iki yol konmus teranesi. Ben insan dogmadan onceki durumdan bahsediyorum. Insan dogmadan once, allah, o insan dogarsa neler olacagini biliyor. Butun olay bu.

5- Elimizde 100 tane kiraz ağacı tohumu olsa ve bunları toprağa eksek; bu 100 tane tohumdan 3-5 tanesi meyvedar bir ağaç olsa; bu iş zulüm oldu denilebilir mi.? O tohumlardan beklenilen netice alınmıştır.. Tohum toprağa atılmadan zaten bir hiçti, bazılarının çürüyeceğini bile bile onları ekmemek akıl karı değil.. Aksine çoğunun çürüyeceğini bildiğimiz halde 1-2 tanesinin ağaç olması gayesi ile diğerlerinin çürümesine göz yumulur. Çürüyen tohumlar bizim cebrimizle değil; Kendi istidatsızlıkları nedeni ile çürümüşlerdir..

Anlamsiz analojiler silsilesine devam; Ogretmen/ogrenci, igne/usta vs, vs... Ne alakasi var? Ben tohumu yere atarken hangisinin meyve verecegini bilmiyorum. Allah icin de ayni seyi soyleyebilir misin? Hayir.

6- Mal sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf etme hakkına sahiptir.. Allah'ın mülkünde başka bir ortağı olmadığı için onun tasarrufu zülüm olmaz.. Zülüm başkasının hakkına tecavüzdür.. Oysa Allah'ın başka ortağı yada rakibi yok.. Mülkünde istediği gibi tasarruf eder.. Bizim saçımızı yada tırnağımızı kesmemiz zülümüdür ? İster keseriz, ister büyütürüz.. Bunlar üzerinde başkasının tasarruf hakkı yoktur.. Kainatta Allah'ın mülküdür, istediği gibi tasarruf eder. Başımıza gelecek neticeye itiraz etme hakkımız yok; Çünki neticeyi bilerek hareket ediyoruz... Tercih eden biziz, takdir eden Allah...

Biz allahin maliyiz bizi istedigi gibi yakar yani oyle mi?

7- Başarı yada başarısızlık bir başka şeye kıyas ile olabilir.. Kendi zatında mümkün değildir.. Allah'ın Kainatı yaratmaktaki gaye ve maksatları tecelli etmiş; Bu kainat çekirdeği Asrı Saadet meyvesini vermiş.. Başarısız olan bu imtihanda çakan insanlardır...

Neden basarisiz oldunu acikca gosterdim. Amacini kitapta belirtiyor fakat o amaca erisemiyor.

8- Altıncı maddede belirttiğim gibi Sadist yada Zalim nitelendirmesi yapılamaz.. Çünkü başka bir ortağı yada hesap vereceği yada sorumlu olduğu bir mevcut yok.. Ve İnsan İrade sahibidir.. Kendi neticesini kendisi tercih ediyor.. Eğer netice belli olduğu halde Allah bu neticenin gereği olan Ceza yada Mükafatı vermez ise; Adil olmaz.. Zarara rızası ile girene acınmaz... İsyan edenlere ceza vermemek; Tabi olanların ve kainatın hukukuna tecavüzdür..

Ortagi yok o yuzden hesap vercegi biri de yok oyle mi? Ortagi olmadigi icin bize ne isterse yapar yani.

9- Allah'ın ne bildiğini biz bilmiyoruz.. Onun bildiği ise bizim tercihlerimize mani değil.. Kimse Allah böyle istediği için ben böyle oldum diyemez.. Biz ne olmak istiyorsak Allah onu takdir ediyor..

Butun cevaplarinda insanin var oldugu durumu dusunuyorsun. Dusunce cercevesini biraz geriye kaydirman lazim. Inanmayn kisinin daha dogmadan onceki bir ana.

Ben de tekrarliyorun:

Allahin neyi bildigini iddia ettiginizi biliyoruz: HERSEYI.

10- Allah vardır ve tekdir.. Kainat onun mülkü, insan onun kuludur.. Şu dünyada misafir ve memur olan insan; elbet bir Mahkeme-i Kübrada yargılanacak ve hak ettiği neticeye kavuşcaktır..

Dayanaksiz iddialar bunlar.

****

Bak bu baslikta sorulan soru ne:

Inancsiz kisiler neden vardir ?

Olasiliklara bakalim:

a. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratmak istiyor fakat bazan basarisiz oluyor. ALLAH BASARISIZ MI?

b. Allah bazilarinin yanacagini bile bile yaratiyor. ALLAH SADIST MI?

c. Allah insanlarin kendisine ibadet edip etmeyecegini bilmiyor. ALLAH HERSEYI BILEN DEGIL MI?

d. Allah yoktur.

Baska olasilik varsa soyleyin.

Senden butun bekledigim (e) sikkini tek ve basit bir cumleyle eklemen. Ayni benim yaptigim gibi. Ben dort tane basit cumle kurmusum senin de bir tane "BASIT" cumle kurabilmen lazim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
inançlı inançsız olmak kişinin kendi elindedir.siz bunu istediğimiz için allah kalplerinize mühür vurmuştur.herşey iradenin kazanımıdır.kimse cehennem için yaratılmamıştır.cehennem için insan yarattım ayeti nin anlamıda allah geleceği bildiği için insanların hal ve hareketlerinide bilmektedir fakat müdahale etmemiştir.bi öğretmenin yazılı yapar ama kimlerin zayıf kimlerin iyi not alacağını bilir.ama bu öğrencilere müdahale değildir.

"cehennem için insan yarattım ayeti nin anlamıda allah geleceği bildiği için insanların hal ve hareketlerinide bilmektedir "

demissin.

Tamam, ben de diyorum ki, madem biliyor benim inanmayacagimi ne demeye yaratiyor? 4 tane de olasilik verdim. Hangisi dogru? Hic bir degilse, sen soyle yeni bir olasilik. Inanmayacak olan kisiyi neden yaratiyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

'redfinity'

Mantıksız ve mesnetsiz dayanaklar ile üretilmiş sorulara cevap verilmez.. Konu başlığındaki sorunun dayanakları yanlış olduığu için; şıklarda yanlış ve eksiktik..

Son sorun direk soru olarak alınıp cevaplanabilir..

SOU :

Inancsiz kisiler neden vardir ?

Olasiliklara bakalim:

a. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratmak istiyor fakat bazan basarisiz oluyor. ALLAH BASARISIZ MI?

b. Allah bazilarinin yanacagini bile bile yaratiyor. ALLAH SADIST MI?

c. Allah insanlarin kendisine ibadet edip etmeyecegini bilmiyor. ALLAH HERSEYI BILEN DEGIL MI?

d. Allah yoktur.

Baska olasilik varsa soyleyin.

Cevap :

e. İman etmiş kişileri bilebilmek için...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Son sorun direk soru olarak alınıp cevaplanabilir..

Inancsiz kisiler neden vardir ?

Olasiliklara bakalim:

a. Allah insanlari kendisine ibadet etsinler diye yaratmak istiyor fakat bazan basarisiz oluyor. ALLAH BASARISIZ MI?

b. Allah bazilarinin yanacagini bile bile yaratiyor. ALLAH SADIST MI?

c. Allah insanlarin kendisine ibadet edip etmeyecegini bilmiyor. ALLAH HERSEYI BILEN DEGIL MI?

d. Allah yoktur.

Cevap :

e. İman etmiş kişileri bilebilmek için...

Iste bu kadar. Butun istedigim bu.

Simdi bunu acalim. "e. İman etmiş kişileri bilebilmek için.."

Pek anlasilabilir degil..

Su ikisinden hangisini kastediyorsun?

e1. Allahin iman etmiş kişileri bilebilmesi için..

e2. Bizim (yani insanlarin) iman etmiş kişileri bilebilmesi için..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyada herşey zıddı ile var olduğuna göre; İman Nurunun Parlaması için; Küfür karanlığına sahip insanlar gerekli.. Yoksa Ebubekir ile EbuCehil aynı kefede kalacaktı..

Allah kendi bildiğini; bizede bildiriyor..

Sen kendinin iman etmediğini biliyorsun, imanlı kişininde Allah'a inandığıı biliyorsun.. Bilmediğin şey; Allah'ın ne bildiğini bilmiyorsun, bilmediğin şeyle de hüküm vermeye kalkıyorsun.. Yanlış..!

Dünyada herşey zıddı ile bilinir.. Zıdların çarpışmasından dereceler doğar.. İman ile Küfür arasında da Zerreden, şemse kadar mesafeler var..

NOT : Forum insanı gıcık edecek derecede yavaş..!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Dünyada herşey zıddı ile var olduğuna göre; İman Nurunun Parlaması için; Küfür karanlığına sahip insanlar gerekli.. Yoksa Ebubekir ile EbuCehil aynı kefede kalacaktı..

Allah kendi bildiğini; bizede bildiriyor..

Sen kendinin iman etmediğini biliyorsun, imanlı kişininde Allah'a inandığıı biliyorsun.. Bilmediğin şey; Allah'ın ne bildiğini bilmiyorsun, bilmediğin şeyle de hüküm vermeye kalkıyorsun.. Yanlış..!

Dünyada herşey zıddı ile bilinir.. Zıdların çarpışmasından dereceler doğar.. İman ile Küfür arasında da Zerreden, şemse kadar mesafeler var..

NOT : Forum insanı gıcık edecek derecede yavaş..!

Allah inanmayanlari İman Nurunun Parlaması için yaratiyor dedigin anda "b" sikkina dusuyorsun. Cunku Allah'in bazilarini yakmadan iman nurunu parlatacak kapasitede olmasi gerekir.

NOT: Forum hizli. Senin ISP'de bir problem olabilir.

tarihinde redfinity tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"redfinity"

Senin sorunun Kader Meselesini tam anlıyamamak.. Diğer sorunlarına da bakıyorum hep aynı noktada diretiyorsun.. Sen Cebri bir kadere inanmışsın ve bu yüzden Haşa Allah'ı Zalim sanıp, böyle zalim bir yaradıcıya inanmam diyorsun.. Senin ZANNINa göre Allah insanları İMANLI ve İMANSIZ yaradıyor..Hayır böyle olmuyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
"redfinity"

Senin sorunun Kader Meselesini tam anlıyamamak.. Diğer sorunlarına da bakıyorum hep aynı noktada diretiyorsun.. Sen Cebri bir kadere inanmışsın ve bu yüzden Haşa Allah'ı Zalim sanıp, böyle zalim bir yaradıcıya inanmam diyorsun.. Senin ZANNINa göre Allah insanları İMANLI ve İMANSIZ yaradıyor..Hayır böyle olmuyor..

Aman bir yanlis anlasilma olmasin. Ben kadere filan inanmam. Hic bir turune.

Ayrica bu baslikta kaderden degil, allahin inanmayani neden yarattigindan bahsediyoruz.

Bak ne demissin: "(allah inanmayanlari) ..İman etmiş kişileri bilebilmek için...(yaratmistir)"

Gordugun gibi burada allah tarafindan yapilmis bilincli bir hareketten bahsediyorsun.

Yine bunu destekleyecek sekilde: "..Allah inanmayanlari İman Nurunun Parlaması için yaratiyor ..." demisisin.

Burada da Inancsizlari yaratirken allahin bir amaci soz konusu.

Yani kendin soyluyorsun allah inancsizlari boyle bir amac icin yartti diye. Ben daha ne diyeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
'redfinity'

Mantıksız ve mesnetsiz dayanaklar ile üretilmiş sorulara cevap verilmez.. Konu başlığındaki sorunun dayanakları yanlış olduığu için; şıklarda yanlış ve eksiktik..

Son sorun direk soru olarak alınıp cevaplanabilir..

Cevap :

e. İman etmiş kişileri bilebilmek için...

Yarattiklarinin arasinda kimin iman edip kimin iman etmeyecegini bilemeyen bir allah sanirimanlattigin kadar yuce olmasa gerek. Yok eger biliyorsa yarattiklarini, yarattiklari gibi oldugu icin sucladigindan fazla dengesiz olsa gerek. Her halukarda bu kadar dengesiz bir yaratici dengesiz bir yaratim sorunu olusturur. Bu da dunyanin, muslumanlarin sandigi gibi ego sorunlu bir allahin kendini simartma ihtiyacini gidermek icin yarattigi gibi basit bir ilkel inanca tabi olarak olusacak kadar basit bir yer olmadigini gosterir. Sanirim biz bu noktayi daha once konusmustuk. Buda hiyarinin tekerlegine benzedi bu is.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Dünyada herşey zıddı ile var olduğuna göre; İman Nurunun Parlaması için; Küfür karanlığına sahip insanlar gerekli.. Yoksa Ebubekir ile EbuCehil aynı kefede kalacaktı..

Allah kendi bildiğini; bizede bildiriyor..

Sen kendinin iman etmediğini biliyorsun, imanlı kişininde Allah'a inandığıı biliyorsun.. Bilmediğin şey; Allah'ın ne bildiğini bilmiyorsun, bilmediğin şeyle de hüküm vermeye kalkıyorsun.. Yanlış..!

Dünyada herşey zıddı ile bilinir.. Zıdların çarpışmasından dereceler doğar.. İman ile Küfür arasında da Zerreden, şemse kadar mesafeler var..

NOT : Forum insanı gıcık edecek derecede yavaş..!

benim zıddım yok. dünya dışı bir varlığım sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Dünyada herşey zıddı ile var olduğuna göre; İman Nurunun Parlaması için; Küfür karanlığına sahip insanlar gerekli.. Yoksa Ebubekir ile EbuCehil aynı kefede kalacaktı..
Allah'ın zıddı nedir... Yokas bu kural sadece dünya için mi geçerli...

saygılarımla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar;

Zıddeyn bilmek : madde için değil, mana içindir.. Zıddeyn bilinen şeyler nispi dir.. Başka şeye nispet ile bilinir. Kendi zaatları yoktur, a'arz dırlar.. Cisim değillerdir..

Mesela Soğuk - Sıcak; Güzel-Çirkin; İyi-Kötü; Az-Çok yada İman-Küfür v.s. gibi.. Dolayısı ile İmansızlık, imanın göstergesidir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
inanmayanların olması... müslümanların bizden ibret alması... yani iyi ki biz bunlar igbi deiliz demesi.. bi nevi eşyayız onlara göre.. allah sırf ders vermek için cayır cayır yakıcak bzi...

öyle düşünme.ne oldum neme neolucam de.son nefeste imansız gitme diye birşey duymadınmı sen.bi müslüman da son anda imansız gidebilir.yeterki insan allah a sığınsın düzelmeyecek hiç birşey olamaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...