Jump to content

1. Kuranda verilen zamanlar, ikna edici mi..?


Recommended Posts

forumda bugunlerde hacinin ustune basa basa söyledigi bir laf var, " muhammed yasamamistir, kuran i hristiyanlar yazmistir" gibi bir söz..

bende onun delil yoklugundan yararlanip attigi bu iddiaya, var olan delillerle kabul edilemicegini ve var olan delillerdenn baska bir iddia sunacagim..

ama muhammed yasadimi iddiasindan, ve sunacagim iddiadan önce bazi konulara deginmek istiyorum, konunun karmasik bir hal almamasi icin bunun gerekli oldugunu dusunuyorum..

konuya önce kuranda verilen zamanlarin ikna edici olup olmadigini gösterek baslamak istiyorum.. ( ne alakasi var denilebilir basta, ama konulari birbirine baglantili olacak sekilde anlatacagim..)

bircok ateist, kuranin tevrattan kopyalandigini söylemekte, ve haci ise bunun hristiyanlarin yazdigini savunmakta..

ben kuran ile tevrati birbirinden ayiran terim ve zaman farkliliklarinin bu iddialarin asilsiz kilacagini dusunmekteyim..

kuran kendinden önce gelmis tevrattan kopya aldiysa, onun vurguladigi zamanlarada ayni sekilde sadik olmasi gerekir, ben kurani okurken tevratta gecen terimlerden farkli vede cok daha dikkatli terimler kullandigini farkettim, hatta bu yetmezmis gibi peygamberlerin yasadigi zamana dair ipucu vermekte oldugunu gördum..

ve bu farkida dile getiren kissalar ise yusuf ve musa peygamberlerin yasadigi kisimlarda göriyoruz.. bence bu kissalarinda yeterince yeterli oldugunu dusunuyorum, nitekim yusuf un babasi yakup yakubun babasi israil, israilin babasida ibrahim.. ( kurancilarin bazilari farkli dusunmekte bu soy agacini ama buna deginmek suan icin anlamsiz olacaktir ) bu neticeyle butun dinlerin kökunun bagli oldugu ibrahimdende bilgi sahibi olacagiz..

öncelikle tevrattan yusufun yasadigi dönemi anlatan ayetlere göz atalim..

32 Giysiyi babalarına götürerek, "Bunu bulduk" dediler, "Bak, bakalım, oğlunun mu, değil mi?"

33 Yakup giysiyi tanıdı, "Evet, bu oğlumun giysisi" dedi, "Onu yabanıl bir hayvan yemiş olmalı. Yusuf'u parçalamış olsa gerek."

34 Yakup üzüntüden giysilerini yırttı, beline çul sardı, oğlu için uzun süre yas tuttu.

35 Bütün oğulları, kızları onu avutmaya çalıştılarsa da o avunmak istemedi. "Oğlumun yanına, ölüler diyarına yas tutarak gideceğim" diyerek oğlu için ağlamaya devam etti.

36 Bu arada Midyanlılar da Yusuf'u Mısır'da firavunun bir görevlisine, muhafız birliği komutanı Potifar'a sattılar

1 İsmaililer Yusuf'u Mısır'a götürmüştü. Firavunun görevlisi, muhafız birliği komutanı Mısırlı Potifar onu İsmaililer'den satın almıştı.

2 RAB Yusuf'la birlikteydi ve onu başarılı kılıyordu. Yusuf Mısırlı efendisinin evinde kalıyordu

1 Bir süre sonra Mısır Kralı'nın sakisiyle fırıncısı efendilerini gücendirdiler.

2 Firavun bu iki görevlisine, baş sakiyle fırıncıbaşına öfkelendi.

3 Onları muhafız birliği komutanının evinde, Yusuf'un tutsak olduğu zindanda göz altına aldı.

4 Muhafız birliği komutanı Yusuf'u onların hizmetine atadı. Bir süre zindanda kaldılar.

5 Firavunun sakisiyle fırıncısı tutsak oldukları zindanda aynı gece birer düş gördüler. Düşleri farklı anlamlar taşıyordu.

6 Sabah Yusuf yanlarına gittiğinde, onları tedirgin gördü.

7 Efendisinin evinde, kendisiyle birlikte zindanda kalan firavunun görevlilerine, "Niçin suratınız asık bugün?" diye sordu.

ayetlerin belirttigi gibi yusuf misirda firavunlarin oldugu cagda yasamis.. ve musada ayni yusuf gibi firavun caginda ortaya cikmis ve ozamanda israilogullari misirlilar tarafindan köle edilmislerdir, koca misira efendi olan yusuf un soyu köle yapilmis ve gerekcesi ise yusufun unutuldugudur..

5 Yakup'un soyundan gelenler toplam yetmiş kişiydi. Yusuf zaten Mısır'daydı.

6 Zamanla Yusuf, kardeşleri ve o kuşağın hepsi öldü.

7 Ama soyları arttı; üreyip çoğaldılar, gittikçe büyüdüler, ülke onlarla dolup taştı.

8 Sonra Yusuf hakkında bilgisi olmayan yeni bir kral Mısır'da tahta çıktı.

9 Halkına, "Bakın, İsrailliler sayıca bizden daha çok" dedi,

10 "Gelin, onlara karşı aklımızı kullanalım, yoksa daha da çoğalırlar; bir savaş çıkarsa, düşmanlarımıza katılıp bize karşı savaşır, ülkeyi terk ederler."

11 Böylece Mısırlılar İsrailliler'in başına onları ağır işlere koşacak angaryacılar atadılar. İsrailliler firavun için Pitom ve Ramses adında ambarlı kentler yaptılar.

yeni bir firavun geliyor, ve nufusu fazlasica cogalmis israilogullari hakkinda bilgisi olmiyor.. bu nasil mumkun olabilir..? ya firavun danismalarina ne demeli, onlarda bilgisizmiydi..?

bu verilen ayetlerde yusuf un misirin firavun caginda yasamis oldugu asikardir..

kuranda ise cok daha farkli bir zaman dilimi vermekte olup, bu zamana dair ipuclarida vermektedir..

önce yusuf suresindeki ayerlerden basliyalim.. ( mealciler sacmaladiklari icin arapcasinida vererek dogru anlamini verecegim..)

19. Bir yolcu kafilesi gelmişti. Sucularını gönderdiler. O da kovasını sarkıttı. "Müjde! Bu bir oğlan!" diye haykırdı. Ticaret maksadıyla onu sakladılar. Allah ne yaptıklarını çok iyi biliyordu.

20. Onu basit bir karşılıkla, birkaç paraya sattılar. Onlar, ona değer vermeyen kişilerdi.

21. Onu satın alan Mısırlı, karısına şöyle dedi: "Ona iyi bak, kendisine güzel bir yer hazırla. Bize yararı dokunabilir. Belki de evlat ediniriz onu." İşte bu şekilde biz Yûsuf'a yeryüzünde imkân verip o toprağa yerleştirdik ki, ona olayların/haberlerin yorumunu öğretelim. Allah, kendi emrine Gâlib'dir/kendi emrine hükmeder. Ama insanların çokları bilmiyorlar.

20.ayette para kelimesi yok, paradan eser dahi yok.. : ))

20. Ve şeravhü bi semenim bahsin derahime ma'dudeh ve kanu fıhi minez zahidın

degersiz dirheme diye bir laf ibaresi var, burda gecen dirhem hakkinda fazla bilgim yok, ama degersiz dirheme satti diyor.. dirhem bir ölcu birimi olmakla beraber osmanlida bir parabirimi olarak kullanilmistir.. ben bunun degersiz bir ölcuye sattilar diye cevrilmesini dogru buliyorum, cunku dirhem osmanlidan kalma bir para birimi.. : ))

tevratta bu olay söyle gecmekte..

26 Yahuda, kardeşlerine, "Kardeşimizi öldürür, suçumuzu gizlersek ne kazanırız?" dedi,

27 "Gelin onu İsmaililer'e satalım. Böylece canına dokunmamış oluruz. Çünkü o kardeşimizdir, aynı kanı taşıyoruz." Kardeşleri kabul etti.

28 Midyanlı tüccarlar oradan geçerken, kardeşleri Yusuf'u kuyudan çekip çıkardılar, yirmi gümüşe İsmaililer'e sattılar. İsmaililer Yusuf'u Mısır'a götürdüler.

tevratta gumus paraya satildigi söylenmekte..

gelelim yusuf suresinen baska ayetlere..

62. Yûsuf muhafızlarına dedi ki: "Onların sermayelerini yüklerinin içine koyun. Bakarsın ailelerine döndüklerinde onu fark eder de tekrar gelirler."

63. Babalarına döndüklerinde dediler ki: "Ey babamız! Ölçü bizden yasaklandı. Şimdi kardeşimizi bizimle gönder ki, ölçüp alabilelim. Biz onu gerçekten iyi koruyacağız."

64. Dedi: " Daha önce kardeşi için güvendiğim gibi yine güveneyim size, değil mi? Hâfız,koruyucu olarak Allah'tır en hayırlı olan. Merhamet edenlerin en merhametlisi de O'dur."

65. Yüklerini açtıklarında sermayelerini buldular; onlara geri verilmişti. "Ey babamız, dediler, daha ne istiyoruz! İşte sermayemiz, bize geri verilmiş. Ailemize yeniden yiyecek alırız. Kardeşimizi koruruz. Bir deve yükü zahire de ilave ederiz. Zaten şu aldığımız az bir miktardır."

bu ayetlerdede gecen sermaye, aldiklari yuklere kiyasla getirdikleri mallardir.. tevratta ise gene ayni ustteki ayetlerde oldugu gibi paralarin yuklere geri koyuldugu anlatilmakta..

yani tevrat = para, kuran = mal kiyasi

bunun ne anlama geldigini ise söyle acikliyim, tevrat yusuf ve musayi butunuyle firavun zamaninda yasadigini anlatmakta ve buna dair vurgu yapmakta..

kuran ise yusuf un firavun dönemi öncesinde yasadigini, musanin ise firavunlar döneminde yasadigina vurgu var.. tevratta gecen israilogullari unutuldu sacmaligi kuranda saglam bir argumana oturtulmus, yönetim degismis, firavunlar basa gelip artik israilogullarinin kendilerine tehdit olusturabilecek bir etken oldugunu dusunmeye baslamislardir..

simdi ise karaladigim noktayi anlatmakta yarar var, ki konunu zemine oturcak yerde burasi..

yukarida tevratan musa ve yusufun firavunlarin döneminde yasadiklarini görduk, kuranda ise yusuf ve musanin yasadigi dönemler icin ayri terim kullanilmakta..

43. Kral dedi ki: "Düşümde yedi semiz inek görüyorum. Bunları yedi cılız inek yiyor. Ayrıca yedi yeşil başak, yedi de kuru başak görüyorum. Ey bendelerim! Eğer rüya tabir ediyorsanız, bu rüyam hakkında bana bir fetva verin."

43. Ve kalel melikü innı era seb'a bekaratin simaniy ye'külühünne seb'un ıcafüv ve seb'a sümbülatin hudriv ve uhara yabisat ya eyyühel meleü eftunı fı rü'yaye in küntüm lir rü'ya ta'bürun

50. Kral: "Bu yorumu yapanı bana getirin!" dedi. Elçi kendisine gelince, Yûsuf dedi ki: " Rab edindiğin kişiye dön de sor bakalım, o ellerini kesen kadınların derdi neydi? Rabbim, o kadınların hilelerini çok iyi bilmektedir."

50. Ve kalel melikü'tunı bih fe lemma caehür rasulü kalercı'ila rabbike fes'elhü ma balün nisvetillatı katta'ne eydiyehünn inne rabbı bi keydihinne alım

ayetlerdede göruldugu gibi yusuf zamaninda misirin basinda olan kimse icin "kral" tabiri kullanilmakta.. melik = kral

musanin yasadigi dönemde ise

4. Gerçek şu: Firavun o yerde egemenlik kurmuş ve ora halkını gruplara ayırmıştı. Onlardan bir topluluğu horlayıp eziyordu: Bu topluluğun erkek çocuklarını boğazlıyor, kadınlarına hayasızca davranıyor/kadınların rahimlerini yokluyor/kadınlarını hayata salıyordu. O gerçekten fesadı yayanlardandı.

4. İnne fir'avne ala fil erdı ve ceale ehleha şiyeay yestad'ıfü taifetem minhüm yüzebbihu ebnaehüm ve yestahyı nisaehüm innehu kane minel müfsidın

6. Ve yeryüzünde onlara imkân ve kudret verelim. Firavun'a, Hâman'a ve onların ordularına da korkmakta oldukları şeyleri gösterelim.

6. Ve nümekkine lehüm fil erdı ve nüriye fir'avne ve hamane ve cüundehüma minhüm ma kanu yahzerun

bu ayetlerdende anlasilacagi gibi musa firavunlarin hukum surdugu bir dönemde yasamistir..

tevrat böylesi bir sacmalik barindirmisken, kuran tam tersini yapmis, mantikli bir aciklamayla saglam bir argumana oturtmus..

misir tarihi icinde bilgi vermek isterdim fakat, pc imdeki kaynaklar abim tarafindan yanlislikla silindigi icin, sadece özet olarak belirtip bu konuyu bitirmek istiyorum..

Mısır tarihi ve medeniyeti 7.000 yılık bir geçmişe sahiptir. Mısır tarihi aşağıdaki dönemlere ayrılır:

* Mısır İmparatorluğu

o Hanedanlar öncesi dönem - M.Ö.3150'den önce

o Firavun dönemi

+ Erken hanedanlar dönemi M.Ö.3032 - M.Ö. 2707

+ Eski Krallık M.Ö.2707 - M.Ö.2216

+ Birinci aradönem M.Ö.2216 - M.Ö.2025

+ Orta Krallık M.Ö.2010 - M.Ö.1793

+ İkinci aradönem M.Ö.1648 - M.Ö.1550

+ Yeni Krallık M.Ö.1531 - M.Ö.1075

+ Üçüncü aradönem M.Ö.1075 - M.Ö.652

+ Geçdönem M.Ö.652 - M.Ö.332

+ Yunan Roma Dönemi M.Ö.332 - 395

firavun m.ö 3000 yilinda misirin basindakiler icin kullanilmaya baslamis bir tabirdir..

eger kurani hristiyanlar veya yahudiler yazmis ise bu farkliliklar nasil ortaya cikmistir..?

bu farkliliklari nasil aciklayabiliriz, tevrattan kopya edilmis ise..?

konu devam edecek.. ikinci konu ise tevratta gecmiyen sahsiyetlerin kuranda gecmesinin ikna edici olup olmadigi hakkinda olacaktir..

saygilar..

tarihinde Joosef tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Malik Bin Nebi'nin Kuran Mucizesi kitabını öneririm bu konuda. Öyle ismine bakıp da forumdaki arkadaşlar gökten inme mucize falan sanmasınlar Kuran ile Tevrat arasındaki farkları belirtip Kuran'daki tarihi ve coğrafik tutarlılığı anlatıyor yazar ve de buna mukabil kitabın ismini Musevilere gönderme yaparcasına Kuran Mucizesi koyuyor.

Alın bir inceleyin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da zaman verilmemiştir.Başlığı anlamadım.

Peygamberlerin ne zaman yaşadıkları belli değil.

Mısır için firavun zamanı demişsin.Mısır'da bir sürü firavun var hangi firavun?Osmanlı'da yaşayan bir adamı PADİŞAHLIK zamanı yaşadı diyerek anlatmak olur bu.

Zaman açısından hiçbir netlik yok.

tarihinde herakles79 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Malik Bin Nebi'nin Kuran Mucizesi kitabını öneririm bu konuda. Öyle ismine bakıp da forumdaki arkadaşlar gökten inme mucize falan sanmasınlar Kuran ile Tevrat arasındaki farkları belirtip Kuran'daki tarihi ve coğrafik tutarlılığı anlatıyor yazar ve de buna mukabil kitabın ismini Musevilere gönderme yaparcasına Kuran Mucizesi koyuyor.

Alın bir inceleyin.

bunlara yavasca deginecez zaten, ama konumuzu sadece bunun uzerine tutmicagim icin uzerinde fazla durmicam.. : ))

müthiş bir araştırma.

Gerçekten tebrik ediyorum.

bu konuya kesinlikle dahil olacağım fakat karşı argümanları görmek gerek.

umarım sadece idaalarla değilde senin yaptığın gibi ciddi argümanlarla gelir karşıt görüşlü arkadaşlar.

karsi bir argumanin olacagini pek sanmiyorum, hersey acik cunku.. iddiayi baska yöne cevirebilirler en fazladan..

Kuran'da zaman verilmemiştir.Başlığı anlamadım.

Peygamberlerin ne zaman yaşadıkları belli değil.

Mısır için firavun zamanı demişsin.Mısır'da bir sürü firavun var hangi firavun?Osmanlı'da yaşayan bir adamı PADİŞAHLIK zamanı yaşadı diyerek anlatmak olur bu.

Zaman açısından hiçbir netlik yok.

ben kesin tarih var dememisimki, yasanmis olduklari zamana dair ipucu olduklarini vurgulamaya calismisim..

ama aslinda deginmek istedigimde nokta bu degil ( bu topicte hic olmazsa ) deginmek istedigim nokta tevrat ve kuranin farkli terimler kullanip ve farkli bir zamana cagri yapmis olmalari..

misir icin firavun zamanimi? musa icin firavun zamani demek istedin sanirsam..

musanin hangi zamanda yasadigina dair baska bir topicte konusuruz, mevcut birkac delil var onlardan yararlanarak tam kesin tarihini bulamazsakta yasadigi tarihe yakin bir zaman tahmin edebiliriz.. ama bu konu bu topigin konusundan uzak bir konu.. cunku deginmek istedigim nokta baska bir konu, tevrat ve kuranda bulunan bu farkliliklarin hristiyanlarin yada yahudilerin kurani yazmadigina ikna edici olup olmadigindir..

saygilar..

tarihinde Joosef tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
cunku deginmek istedigim nokta baska bir konu, tevrat ve kuranda bulunan bu farkliliklarin hristiyanlarin yada yahudilerin kurani yazmadigina ikna edici olup olmadigindir..

kuranı yahudilerin yada hristiyanların yazmış olması tevrattan aynen geçirmelerini gerektirir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranı yahudilerin yada hristiyanların yazmış olması tevrattan aynen geçirmelerini gerektirir mi?

gerekir, heleki uzerine degindigim noktalara mutlaka gerekir..

tarihinde Joosef tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye gereksin ki? Adamlar zaten inançlı yahudi yada hristiyan olsalar böyle bir işe girişmezler.

Başlarına bela olacak bir dini niye yaratsınlar?

Aynen aktaracaklarsa kur'ana ne gerek var hem? zaten tevrat ortada.

Böyle bir işe girişiyorlarsa eğer istedikleri gibide aktarırlar tevratta geçenleri.

tarihinde nestor tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...