democrossian 0 Ocak 27, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 27, 2018 gönderildi 4 saat önce, araştırmacı21 yazdı: İşte o gösterdiğiniz ayetin doğru meali! Ve yeminlerinizin/nikah akdinizin sahip olduğu (eşler) dışında bütün evli kadınlar da (size haramdır). Sen salak olmayasın hemşeri! Şu uydurduğun saçmalığa kendin inanıyor musun? Yok bir de önüne gelen helal olsaydı bari! Çüş artık be! Bu kadar da yalan söylenmez! Meleket eymen sağ elinin sahip olduğu maldır. Köledir. Bunu da artık saptıramazsın. Ne meleket eyman eşleri olacağı be! Şu yalanın sunturlusunun hiç inandırıcılığı var mı! Buna uyduranın inanması bile akla zarardır be! Eşinden başka evli kadının haram olduğunu da belirtmenin en küçük gereği olabilir mi yahu? Bu kadar salağa bağlıyorsunuz ya, yuh artık! Yok sabahtan akşama kadar güneş gökte olur yazsaydı bari! Yazabilir gerçi, onu da allahın mucizesi olarak kakalar o başka da... Ha yani iyi ki eşinden başka evli kadınların haram olduğu yazmış, yoksa önüne geleni mi götürecektiniz, salak mısın sen yahu! Ülen manyak, adı üstünde nikahlı başkasıyla, bunu da belirtmek gerekecekse bu nikah zaten niye var be? Nikah demek zaten bu demek, zina oluyor zaten aksi, bunu belirtiyor demek kafayı yemek demektir. Bak haaa, öğlen vakti güneş olur ona göre denir mi be! İyice kafayı yediniz bir cahil çöl yağmacılarının zırvalarını savunacağız diye yırtınırken! Ha yani, iyi ki bu ayet "inmiş" yoksa Muhammed Ayşe'ye Safvan'la çölde ne yaptınız diye hiç sormayacaktı öyle mi! Yuh! Daha hafif kelime bulamıyorum. Ağırı çok da, en hafifi bu. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) 9 hours ago, tonyukukcuk said: ...evet ma meleket eymanukum ile nikahlanabiliyor sizin de ma meleket eymanukum görüşünüz var.Hiç kadınlar muhatap alınmıyor bu tip konularda hep erkekler muhatap alınıyor. evet olabilir. sağlarının hükmettiği. ma meleket eymanukum katagorisindeki yeminlerine hükmedilenler hür değildir söylediğim basitçe bu,ben şahsen yeminine hükmedilen biri olmak istemem. Sevgili tonyukukcuk incelemek lazım dedik, anlaştık. Hiç kadınlar muhatap alınmıyor iddiasını da inceliyeceğiz ve o zaman göreceğiz ki doğru değil bu iddia. Kanıt isteyene örneğin Müminûn 5, Müminûn 6 yeter. Müminûn 5: Ve inananlar apışaralarını (Elmalılı) saklayan kimselerdir - والذين هم ل فروجهم حافظون... (KADINLAR dahil bütün inananlar saklar avret yerlerini.) Müminûn 6: Ama eşleri ya da ""mâ meleket eymân"ları hariç - إلا على أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم... (Saklayanlar kim idiyse açanlar da onlardır yani KADINLAR dahil...) Kime açarlar? Eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına yani tıpkı nasıl... inanan erkekler apışarlarını eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına açan kimseler ise inanan KADINLAR da apışaralarını eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına açan kimselerdir. Ön tekerler buradan şu çıkarımı yapmışlar: İnanan erkeklerin cinsel ilişkiye karıları ve (?) cariyeleri ile girmeleri caizdir. Ama EĞER biz ön tekerleri tıngır mıngır izleyen arka tekerler değilsek "Hayır!" deriz, "öyle değil!" Olmaz öyle şey... yoksa Müminûn 6'dan EĞER bu çıkarım yapılabiliyorsa şu çıkarım da yapılabilir: İnanan KADINLARIN cinsel ilişkiye kocaları ve (?) erkek köleleriyle girmeleri caizdir. Caiz midir bu, caiz olsun mu? Ocak 28, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi Ülen söz konusu bölümün adı bile müminun. Hadi bunu geçtik. Bölümün adının müminun ve müminat olacak hali yok diyelim. Daha bismillah ilk pasaj müminun! Diğer yanda fetih adı verili bölümde müminine vel müminati demesini ise biliyor! İlk pasajdan söz konusu 5. pasaja kadar da hep müminun, hiç müminat yok! Üstelik vellezine hum! Erkek sigası! Fakat erkeğin ferci olur mu diye bu pasaj evet tartışılmıştır. Ferc genelde kadınlar için kullanılır. Ama bu genelde adet olmuş olan kullanım. Bu adet Kuranı bağlamıyor. Kuran erkek için kullanıyor ve üreme organını kastediyor. Bu nedenle bu söz konusu 5. pasajın doğru tercümesi "tenasül uzuvları hakkında koruyucu davranırlar" gibi bir şeydir. Fakat şimdi örneğin millet deyince milletin içinde dişi bireyler de olduğu halde dişi sigası da kullanmak gerekmiyor. O yüzden müminun kadınları da kapsar denilebilir, ki doğrudur. Her ne kadar kadınların da işin içinde olduğunu özellikle belirtmesi gerekse de hadi böyledir diyebiliriz. Hadiii şimdi burdan kadınlar da erkek köleleri ile ilişkiye girebilir diyor anlamı yine çıkmaz. Furucihim hafizun diyor. Yatıp da yapmaz demiyor! Hizmetçisi banyoda yıkarken peştamal kullanması gerekmez kadının anlamı da çıkar. Meleket eymandır, ona karşı peştamal örtmeye gerek yoktur, hizmetçi o anlamı çıkar. Erkek için de her kadının karşısına daltarak çıkmayın anlamı da çıkar. Yani kısaca... Uzatmayayım... Yemez... Hayvan terli... Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi Ben bu konuyu Gölgeden Medet Uman Allah başlığında gündeme getirmiştim: pasajda şüphe çeken durum şu: (Pasaj bakara yani inek adı verilmiş bölüme ait) Kuran hiç bir zaman kadın ve adamı denk ele almaz. Bu 221. pasajda hayret nasılsa tam bir denklikle bahsediyor. Aynı ifadeleri denk biçimde tekrarlıyor ikisi için de. Şimdi bu şüpheli bir durum. Neden? Çünkü Kuran'da apaçık net kesin biçimde cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın yazar. Bu istiyorlarsa yapabilirler anlamına gelir. Hür kadın nikahlamaya gücü yetmeyenlerin de ücretini ödeyerek cariyelerden faydalanmalarını salık verir. Tabii cariye bu işi niye yapar, mükatebe parasını ödeyip özgürlüğünü satın almak için. Mükatebe yapılması da Kuran'da yazar. Cariyesi fuhuş yapan bir adam da cariyenin doğurduğu çocukları köle pazarında satabilir. Kendisinden olduğunu kabul etmez elbet. Şimdi cariye için durum bu olunca... Pasajda nikahlanılacak kadın ve adamdan da net bir eşitlikle bahsedince... Cariye ile erkek kölenin pozisyonları tamı tamına eşit mi acaba kuşkusu doğuyor. Garip biçimde, hiç yapmadığı şekilde ikisinin pozisyonlarından net bir şekilde denk bahsediyor. Kuşku uyandırıcı. Tabii bu sadece bir kuşku. Kuran'a göre hür kadınlar erkek köleleri istediği her ihtiyacı için kullanabilir diye bir kesinlik yok. Fakat Kuranda seçili bazı konularda özellikle muğlak konuşmanın bir tarz haline getirildiği düşünülürse kuşku oldukça güçlü. Bu cahil çöl yağmacıları bunu yaparlar mı, hiç belli olmaz. Yemedikleri halt zaten yok. Herifler zaten yağmacı! Aksine belirti yok mu, var. Yusuf'un efendisinin karısını reddedip "Allahtan korkarım" demesi, bunun günah sayıldığının belirtisi. Ama bu kesin kanıt sayılmaz. Nihayetinde Yusuf aşırı "takva"lı olabilir, peygamber adam! Bu, şuna benziyor: "Sana bundan sonra güzellikleri hoşuna bile gitse eşlerini başka eşlerle değiştirmek yasak" denmesinin uyandırdığı "becayiş" yani eş takası şüphesini uyarması! Bunun yapılmış ve artık bu ifadeden sonra yasaklanmış olması çok kuşkulu bir durum. Kullanılan kelime tebeddele. Bu bedeli ile dengi ile değişmek anlamında ve çok kuşku uyandırıcı bir sözcük. Bitmedi, değişilecek eşlerden "ezvac" diye soyut bahsediyor. Hangi eşler, kimin eşleri? Çok kuşkulu. Bu çöl yağmacıları ne halt ediyorlardı hiç belli olmaz. Alkolü, kumarı sonradan yasakladıkları gibi daha neleri sonradan yasakladılar kim bilir. Daha böyle kuşkulu konular var. Birisi de, gaylerin durumu. Lezbiyenlere ölümüne hapis cezası verirken, ki kadını dövmek farz ve öldürünce kısas olmadığına göre hapis sırasında öldürmeleri işten bile değil. Gaylere ise "azarlama" cezası öngörüyor! Yahu azarlama dediğin nedir ki, birini ölümüne hapsettin, öbürüne kullanılan kelime "eza" yani bir tokat atmak da ezadır. Tokatı at gönder! Farkındalık gerektiren çok ciddi bir durum var: Şu anda uygulanan İslamın Kuran islamıyla hiç alakası yok. Şu anki uygulama gayleri öldürmek. Kuran'da yazanla hiç alakası yok. Lezbiyenlere hapis uygulanıyor mu, hayır. Hiç duymadım. Hiç öyle bir şey yok! Bunların Kuran'da yazanla bir alakası var mı, hiç yok! Zaten recm de Kuran'da yok. Yani farkındalık şu: Kuran ilkel bir cahil çöl yağmacısı cep ajandası. Onu referans göstererek yaratılmış dinin ise onunla hiç bir alakası yok! Bu farkındalığa erişen çok az insan olması hayret verici! Böyle toplumsal bir hipnoza yatkınlık utanç verici! Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 22 saat önce, kavak yazdı: bu kitabın objektif ve doğru düzgün bir açıklaması yapılacaksa, bunu dindarlardan ziyade dinsizlerin yapması kaçılnılmazdır. O kadar önemli bir noktaya parmak bastın ki... Ben de tam da aynen bu görüşte olduğum için artık şu parantezli, uydurma, saçma sapan süslemeci cilalamacı kakalamacı meallere bakmaktan kurtulsun millet diye bir Kuran tercümesi yapmaya giriştim. Bunu da Gölgeden Medet Uman Allah başlığında paylaştım. İnek bölümünün çoğunu tercüme ettim. Fakat usanç geliyor. Vır vır vır aynı zırıltıları o kadar çok tekrarlıyor ki usandım yahu! Gına geldi! Bazı yerleri aynen tekrar ediyor, kopyalayıp yapıştırsan oluyor, o derece! Yahu bu nedir! Böyle kitap mı olur be! Daral geldi, gına geldi. Zır zır zır Yahudiler şöyle Yahudiler böyle. Yahu tamam bi yeter, he tamam Yahudiler yaramaz adamlar hepsini kesmek lazım tamam bi yeter yahu! İnsana böyle daral geliyor, sıkıntı basıyor, zır zır zır vır vır vır aynı şeyler sürekli dırıldanılmaz ki yahu! İlerleyemedim o yüzden. Link to post Sitelerde Paylaş
Edip Cevdet 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) 17 saat önce, araştırmacı21 yazdı: İşte o gösterdiğiniz ayetin doğru meali! Nisa-24-Ve yeminlerinizin/nikah akdinizin sahip olduğu (eşler) dışında bütün evli kadınlar da (size haramdır).Bu,üzerinize farz olan Allahın buyruğudur. Bunların dışında kalanlar (yakın akraba ve evli olmayan kadınlar),kendilerine mal varlığınızdan (bir kısmını) vermeniz ve gayri meşru bir ilişki ile değil de evlilik bağı yolu ile meşru şekilde almak kaydıyla size helaldir.(Nikah yoluyla) kendilerinden yararlandığınız kadınlara da mehirlerini bir yükümlülük olarak tastamam verin! Bu yükümlülüğün tesbitinden sonra,başka bir şey üzerinde uzlaşmanızda sizin için bir sorumluluk yoktur.Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir. Burada geçen ''ma meleket eymanuküm'' kişilerin nikahlı eşlerinden başkası değildir. Orada kasdedilen câriye değil de helâl nikahlı eşler ise neden "eşleriniz dışındaki kadınlar" değil de "Evli kadınlar" deniyor ? Sizlerin İslâmı cilâlama adına bir devr-i sâbık üreterek "câhiliye" dediğiniz devirde bile, evli kadınları nikâhlamak, kerih/çirkin görülmüştür. Hiç kimsenin sormayı dahi düşünmediği bir husus için Allah neden âyet indirsin ki ? Mızrak, çuvala sığmıyor muhterem !.. Gerçi sen de "Gâvur" gibi bilirsin de mevzûya açıklık getirme adına ben buraya alıntılayacağım. Nisâ 24'ün sebeb-i nüzûlü şunu der: Alıntı İbn Abbas (r.a.) dedi ki: "Bu ayet Huneyn gününde indi. Allahü Teâlâ, Huneyn günü Müslümanlara fetih müyesser kılınca, ehli kitabın kadınlarından müslümanlara kadınlar isabet etti. Onların kocaları vardı. Bir erkek, kadınlardan biri ile olmak istediğinde, Kadın: "Benim kocam var." derdi. Bundan Rasûlullah'a soruldu. Allahü Teâlâ bu âyeti indirdi." Taberânî; İmam Celaleddin es-Suyuti, Lubabu’n-Nukul Fi Esbabi’n-Nuzul, Fatih Yayınevi: 1/183. İçinde yaşadığımız bilgi çağında, "Allah adına" diye savaşıp yağma-çapul yapmayı, evli-bekâr demeden milletin ırzına-nâmusuna sarkmayı kimselere açıklayamayacağınız için, "uydurmadır" deyip çalının arkasına saklanıyorsunuz. Kur'an âyetleri noktasında aynı gerekçeyi ileri sürmeniz mümkün olmadığından, evlatlığından boşanan kadını yatağına alan bir "Peygamber"(!)in, büyüyünce günah işeyip ana-babasına zarar vercek diye sâbi boğazlayan Hızır'ın yaptıklarını hazmedilebilir kılma adına attığınız taklaları kendiniz dahi sayamıyorsunuz. Ocak 28, 2018 tarihinde Vefik Sâmi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 8 saat önce, Hasan Akçay yazdı: Kime açarlar? Eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına yani tıpkı nasıl... inanan erkekler apışarlarını eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına açan kimseler ise inanan KADINLAR da apışaralarını eşlerine ya da "mâ meleket eymân"larına açan kimselerdir. Ön tekerler buradan şu çıkarımı yapmışlar: İnanan erkeklerin cinsel ilişkiye karıları ve (?) cariyeleri ile girmeleri caizdir. Ama EĞER biz ön tekerleri tıngır mıngır izleyen arka tekerler değilsek "Hayır!" deriz, "öyle değil!" Olmaz öyle şey... yoksa Müminûn 6'dan EĞER bu çıkarım yapılabiliyorsa şu çıkarım da yapılabilir: İnanan KADINLARIN cinsel ilişkiye kocaları ve (?) erkek köleleriyle girmeleri caizdir. Caiz midir bu, caiz olsun mu? Hayırlığını yani öyle değilliğini açmanız açıklamanız gerek. Neden caiz olmasın? ma meleket eyman grubu ile nikah islamda serbest. Eşler var ve ma meleket eyman var ikisi farklı grup. Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi Müslümanlar islamı hangi çizgiden hangi çizgiye getirmeye çalışmaktadır neden olduğu gibi kabul etmektense müslümanlar islamı kendi oldukları gibi kabul ediyorlar. Hadisleri ve kuranı referans alan var,sadece kuranı referans alan var,tarihselciler,şii olanlar var,var da var.Daha hadislerin içinde ayetlerde anlaşmazlıklar var.Görüşlerin biri diğerini tutmuyor diğerini inkar ediyor eksik buluyor.Neye uydurmak için(birçoğunun) =islam evrenseldir her şeye her çağa hitap eder çözümdür,kurtuluştur... Herkesin ahlakı,kültürü,dini,kısaca yaşayışı herkese uymuyor işte. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) 7 saat önce, democrossian yazdı: O kadar önemli bir noktaya parmak bastın ki... Ben de tam da aynen bu görüşte olduğum için artık şu parantezli, uydurma, saçma sapan süslemeci cilalamacı kakalamacı meallere bakmaktan kurtulsun millet diye bir Kuran tercümesi yapmaya giriştim. Bunu da Gölgeden Medet Uman Allah başlığında paylaştım. İnek bölümünün çoğunu tercüme ettim. Fakat usanç geliyor. Vır vır vır aynı zırıltıları o kadar çok tekrarlıyor ki usandım yahu! Gına geldi! Bazı yerleri aynen tekrar ediyor, kopyalayıp yapıştırsan oluyor, o derece! Yahu bu nedir! Böyle kitap mı olur be! Daral geldi, gına geldi. Zır zır zır Yahudiler şöyle Yahudiler böyle. Yahu tamam bi yeter, he tamam Yahudiler yaramaz adamlar hepsini kesmek lazım tamam bi yeter yahu! İnsana böyle daral geliyor, sıkıntı basıyor, zır zır zır vır vır vır aynı şeyler sürekli dırıldanılmaz ki yahu! İlerleyemedim o yüzden. Arkasında her șeye gücü yeten Tanrı olmasına rağmen, güya Muhammed´in 23(!) senede bir araya getirebildiği eserin durumu ortada. İçindeki lüzumsuz tekrarları, hakaretleri, tehditleri, eșitsizlik/adaletsizlik içeren pasajları, konu bütünlüğü olmayan ve kendinden olmayanları öldürmeye onay veren bölümleri, hâlâ ne anlama geldiği konusunda hemfikir olunmayan kelimelerin tümünü görmezden gelmeye kalksanız, zannedersem geriye sadece "Anne ve babaya iyi davranın." lafı kalır, ki o da yasaklarla ilgili pasajda dile getiriliyor. İyi, mi ?! Ocak 28, 2018 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) Hayırlığını yani öyle değilliğini açmanız açıklamanız gerek. (Tonyukukcuk) "Hayır!" çünkü eğer ön tekerlerin bu aklına uyulursa şu çıkarım da geçerli olur: İnanan kadınların... erkek köleleriyle cinsel ilişkide bulunmaları cazidir. Hayır! Bu icazet İslamda yok, uygulamada da yok. Tonyukukcuk, açıklamaya gerek var mı ki açıklama istiyorsunuz? Ocak 28, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 5 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: "Hayır!" çünkü eğer ön tekerlerin aklına uyulursa şu çıkarım da geçerli olur: İnanan kadınların... erkek köleleriyle cinsel ilişkide bulunmaları cazidir. Hayır! Bu icazet İslamda yok, uygulamada da yok. Tonyukukcuk, açıklamaya gerek var mı ki açıklama istiyorsunuz? Böyle bir şey olmadığını neredene biliyorsunuz isteyen istediğini anlıyor,kimin kimle cinsel ilişkiye girdiğini biz nereden bilebiliriz,icazeti kim veriyor? allah veriyor öyleyse yazan yazıyor.Sizin anladığınızın açıklaması nedir? Ne anladığında özgür müsün?Neye göre anlıyorsun yani neye uydurmaya çalışıyorsun? Ünlemsiz olarak soruyorum.. Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) uygulama yok icazet yok güzel, nasıl yok?açıklamaya gerek var Ocak 28, 2018 tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi Allah inanan kadınların erkek köleleriyle nikahsız cinsel ilişkide bulunmalarını caiz kılmıştır... öyle mi? Lütfen tonyukukcuk, şaka yapıyorum deyin. Beni bu tür abes iddialarla uğraştırmayın. Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi Yukarıda yazdım bunlarla nikah serbest Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) 2 hours ago, tonyukukcuk said: ma meleket eyman grubu ile nikah islamda serbest. Kendi "mâ meleket eymân"ınızla evlenmeniz haramdır, serbest değil. Siz onların ailesisiniz, onlar sizin genç kızlarınız -feteyâtikum. Onları ailelerinin izniyle (yani sizin izninizle) sizden olan yani sizin toplumunuzdan olan başkaları eş alabilir, serbest olan bu. Nisâ 25: Sizden olup ta imanlı korunan kadınlarla evlenmeye durumu yetmeyenler mâ meleket eymân konumundaki imanlı genç kızlarınız ile evlensinler. İmanınızı Allah bilir, sizler birbirinizdensiniz. Onları AiLELERiNiN iZNiYLE eş alın ve kendilerine örfe uyan mehirlerini verin. Onlar da iffetlerini korusun, uygunsuz davranmasın ve gizli dost tutmasınlar… Ve men lem yestetı’ minkum tavlen en yenkıhal muhsanâtil mu’minâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât. Vallâhu a’lemu bi îmânikum. Ba’dukum min ba’d(ba’dın), fenkihûhunne Bi iZNi EHLiHiNNE ve âtûhunne ucûrehunne bil ma’rûfi muhsanâtin gayra musâfihâtin ve lâ muttehızâti ahdân... Ocak 28, 2018 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 2 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Kendi "mâ meleket eymân"ınızla evlenmeniz haramdır, serbest değil. Siz onların ailesisiniz. izniyle evlenebilir peki nasıl ma meleket eyman ile evlenmek haram yani nasıl aile oluyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 4 dakika önce, tonyukukcuk yazdı: Kendi "mâ meleket eymân"ınızla evlenmeniz haramdır, kendi ma meleket eymanı ile ailelerinin iznini alarak evlenme söz konusu. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 12 minutes ago, tonyukukcuk said: kendi ma meleket eymanı ile ailelerinin iznini alarak evlenme söz konusu. Yok böyle bişey, kardeşim. Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi 1 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Yok böyle bişey, kardeşim. فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ kendilerini alıyorlar ma meleket eymanukum katagorisindeki feteyatları Link to post Sitelerde Paylaş
tonyukukcuk 0 Ocak 28, 2018 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2018 gönderildi (düzenlendi) 35 dakika önce, Hasan Akçay yazdı: Siz onların ailesisiniz, onlar sizin genç kızlarınız -feteyâtikum. Böyle bir şey göremiyorum ayette evlenmeye imkan bulamayanlara hitap ediliyor وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ sonra yeminlerine hükmettiğiniz mümine kızlarınızdan ailelerinin izniyle nikahlayın yazıyor allah hanginizin daha imanlı olduğunu bilir diyor فَمِن مِّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم مِّن فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُمْ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ yani evlenmeye imkan bulamayanlar var onların ma meleket eymanukum konumundaki kızları var bu kızların aileleri var onlardan izin isteme ve onları kendilerine nikahlamaları ayetin devamında onlara mehir verme vs var düzeltin lütfen Ocak 28, 2018 tarihinde tonyukukcuk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts