Jump to content

İSLAM'A GÖRE İSLAM......


Recommended Posts

haci

AhmetBaha

Muhammed ve Kur'an hakkında senin iki yüzlü oynama lüksün yok.

Biz delillere dayanarak İslam ve Kur'an ile Muhammed'i bir araya getiremiyoruz.

Ama sen getiriyorsun.

Biz Kur'an'ı kimin yazdığını bilmiyoruz. Yazarı meçhul diyoruz.

Sen Kur'an'ı kimin yazdığını çok iyi biliyorsun.

Biz İslam'ın ne zaman başladığını bilmiyoruz diyoruz.

Sen Muhammed ile başlamıştır diyorsun

Bu durumda senin bizim iddialarımızdan yararlanman mümkün değil..

O zaman bütün inandıklarını reddetmiş oluyorsun.

Bizi senin hiç bir inancını desteklemiyoruz..

Burada biz diyorum ama biz sadece birkaç kişiyiz...

Aslında ben de iki yüzlü oynamıyorum. Bu başlığı açarken İslam'a göre İslam'dan yararlanacağımı yazdım.

Yani kendimden hiç bir bilgi katmayacağım.

Sizin İslam, Kur'an ve Muhammed hakkındaki iddialarınızın dışına çıkmayacağım. Ve çıkmadım...

Hacım İslam içinde islamı eleştirmek için kullandığınız argümanlar neyse mesela hadisler

kim rivayet etmiş Buhari mi? bunu doğru kabul edersin ve eleştirrisin bende diyorum ki

Bu Buhari Peygamber sav. ın 300 den fazla mucizesini de rivayet etmiş bunu neden kabul etmiyorsun?

Bu noktada işine geldiği gibi hareket ediyorsun ve çifte standart uyguluyorsun

***

Bana gelince günahıyla sevabıyla ben müslümanım ve inandım itaat ettim demek durumundayım

ama bu demek değildirki soru sormuyorum elbette soruyorum sorguluyorum araştırıyorum okuyorum

imam GAzalinin güzel bir sözü "merak ilmin hocasıdır" der.Benim aklım a gelen ve çözüm bulamadığım

sorular daha buranın ateistleri tarafından sorulmadı.

Evet eğer bir grup ateist Kuranı kerimin farklı bir yönünü ele alıp incelemiş ve bazı sonuçlar çıkarmışsa

ve bu sonuçlar diğer hiçbir semavi kitapta bulunmuyorsa bu kuarnı kerimi gizemli hale getiriyorsa

benim işime yarar.

***

Ayrıca Kuranda çelişki yok düzensizlik yok kainatta öyle

bir kitap düşünün mükemmel basılmış ve bilgiler içeriyor ama dikkatle baktığınızda

görüyorsunuz ki bu kitabın her harfinde de bir kitap ince harflerle yazılmış okunuyor

işte Cenabı Hakkın Kainat Kitabı Kebiri böyledir ve yine Allahın varlığına ve birlğin e delidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 112
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hacım İslam içinde islamı eleştirmek için kullandığınız argümanlar neyse mesela hadisler

kim rivayet etmiş Buhari mi? bunu doğru kabul edersin ve eleştirrisin bende diyorum ki

Bu Buhari Peygamber sav. ın 300 den fazla mucizesini de rivayet etmiş bunu neden kabul etmiyorsun?

Bu noktada işine geldiği gibi hareket ediyorsun ve çifte standart uyguluyorsun

Bunların dinindende haberi yok.

Adam inandığının farkında değil. Kuran mucizeler allah katındadır der. Bunlar inandıkları allaha yalancı derler.

Ondan sonrada ona inanıyorsun buna inanmıyorsun diye ciyaklar dururlar.

Şimdi bu beyni ölü ahmat baha zeus a tapınan bir adam görse adama "senin tapındığın bu zeus diye bir tanrı yok" dese adamda ona "bak ama bu tanrı bir kitap gönderdi" dediğinde bu beyni ölü o kitabı okuduğunda ondaki yanlışları gösterdiğinde "o zeus a tapınan adam yav sen bunlara inanıyormusunki" dediğinde birde o adama kızarlar o derece beyinleri ölüdür.

Bana gelince günahıyla sevabıyla ben müslümanım ve inandım itaat ettim demek durumundayım

ama bu demek değildirki soru sormuyorum elbette soruyorum sorguluyorum araştırıyorum okuyorum

:lol::lol::lol:

imam GAzalinin güzel bir sözü "merak ilmin hocasıdır" der.Benim aklım a gelen ve çözüm bulamadığım

sorular daha buranın ateistleri tarafından sorulmadı.

Evet burada iki kere iki gibi sorular sorulmaz.

Gülmekten karnım ağrıdı. Bu adam sanki yaşayan bir beyni varda onun aklına gelen sorular burada yokmuş :lol:

Üstelik bu adam bir nurcu :lol:

Ama böyel yalan söylemesi normaldir çünki o yalancılığı ispatlı sa it nursinin kölesidir.

Evet eğer bir grup ateist Kuranı kerimin farklı bir yönünü ele alıp incelemiş ve bazı sonuçlar çıkarmışsa

ve bu sonuçlar diğer hiçbir semavi kitapta bulunmuyorsa bu kuarnı kerimi gizemli hale getiriyorsa

benim işime yarar.

Kuranın gizemi konusunu bile kavrayamamış garibim.

Bunların nersi gizemli:

KURAN'IN YARATILIS HIKAYESINDEKI ÇELISKILER

Öncelikle belirtmeliyiz ki, bu ayetleri buraya yazmadan önce tam 5 ayri Kuran çevirisini inceleyip, hikayenin daha düzgün, ve biçimsel eksikliklerin en aza indirgenmis olanini bulmaya çalistik. Bütün çevirilerde ayni anlatim tarzini bulunca, bu çabanin bosuna oldugunu kabul etmek zorunda kaldik. Üstelik bu karmasa, sadece bu ayetler için degil, Kuran'in tamami için geçerli. Ne yazik ki, her seye kadir Allah'in kitabinda sadelik, sistem, düzen ve anlasilabilirlik yok. Yine de, okuyucuyu sikmamak için, hikayeyi sistemli bir biçimde tekrar yazmaktan kaçinip yorumumuza geçiyoruz:

Allah, Meleklere "yeryüzünde bir halife var edecegim" diyor. Elbette aklimiza hemen, ilk insan olan Adem'in nasil bir halife olacagi sorusu geliyor. Halife'nin Tanrinin temsilcisi oldugunu düsünürsek, belki sorumuza bir ölçüde cevap almis oluruz. Yani Adem, yeryüzünde ilk insan olarak Tanri'yi temsil edecektir. Asil sorun zaten bu noktada basliyor: Adem, yeryüzünde degil cennette yaratiliyor! Üstelik eger Seytan onu kandirip ceza olarak Dünyaya gönderilmesine yol açmasa, sonsuza kadar orada kalacak! Madem ki Adem cennette yasayacak, neden dünya yaratildi? Bu sorularin cevabini almak kolay olmasa gerek...

Melekler, "orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksin?" diyorlar. Melekler, gayet mantikli bir sebebe dayanarak, ve tarihe bakildiginda kolayca görülecegi gibi, hakli olarak bu soruyu soruyorlar.

Allah, "ben sizin bilmediginizi bilirim" diyor. Ama hiçbir açiklama yapmiyor. Üstelik melekleri tersliyor. Henüz olgunluga ulasamamis küçük bir çocuk bile kendisine mantikli bir soru soruldugunda karsisindakini terslemezken, Allah'in meleklerine bu sekilde davranmasini olgunluk kavramiyla bagdastiramiyoruz. Birkaç ayet sonra meleklerin kendi agzindan duyacagimiz gibi, melekler Allah'in verdigi bilgiden fazlasini bilmiyorlar. Ve bu yorumu yaparken de Allah'in kendilerine verdigi bilgiye dayaniyorlar. Üstelik söyledikleri tamamen dogru...Yine de Allah istedigini yapiyor.

Allah, Adem'i topraktan var ediyor. Kuran'in anlatim eksikligi burada kendisini gösteriyor, çünkü hikayede Adem'in yaratilmasi anlatilmiyor. Biz de Adem'in nasil yaratildigini baska ayetlerden ögrenmek zorunda kaliyoruz. Adem'in yaratilisinda topragin kullanilmasinin nedeni, (Aslinda bu madde birçok ayette farkli tarif ediliyor. Bazen "süzme çamur", bazen "özlü ve yapiskan balçik", bazen "pismis çamur gibi kuru balçik" olarak tarif edilmistir bu madde.) elbette topragin üretici karakteriyle ilgilidir. O zamanlar insani meydana getiren maddeler hakkinda hiçbir sey bilinmedigi için, "bitkileri yoktan var eden" toprak; bu üretici karakteri ile, insanin da yaratilmasi için en uygun madde olarak görülmüstür. Ayrica "ol" deyince her seyi olduran Tanri'nin neden insani yaratmak için bir madde kullandigi sorusu sorulabilir. Bu sorulari baska bir baslik altinda tekrar tartismak üzere, simdilik geçiyoruz.

Allah, melekleri sinava çekiyor. Hikayenin bu kismi gerçekten çok ilginç. Öncelikle iyiligin ve dogrulugun sembolü Allah,

meleklerinin samimiyetinden (!) süphe diyor. Ve onlari sinava çekiyor. Üstelik sinav tamamen adaletsiz. Allah resmen Adem'e kopya veriyor. Melekler de kendilerine verilmeyeni bilmedikleri için sorulari cevaplayamiyor. Allah katinda gerçeklesen bu olay bize oralarda bile düzenin hakim olmadigini gösteriyor.

Allah "size söylememis miydim?" diyor. Allah, haksizlik yaptigi yetmemis gibi, bir de Adem'e övgüler düzüyor.

Melekler secde ediyor, Iblis etmiyor. Burada Seytan'in içinde "Allah korkusunun" olmadigini görüyoruz. Çünkü resmen Allah'a kafa tutuyor. Allah'in yarattigi bir meleginin kendisine bas kaldirmasi gerçekten çok ilginç. Yeryüzünde her saniyeyi Allah korkusu ile geçirmemiz istenirken Allah kendi katinda ve kendisiyle yüz yüze olan meleklere bile korkuyu asilayamamis...

Allah Iblis'i kovuyor, Iblis süre istiyor. Allah hiçbir açiklama yapmadan, Adem'in hangi yaninin üstün oldugunu bile açiklamadan Seytan'i kovuyor. Üstelik birkaç ayet sonra Seytan Adem'i kandirabilecegine göre, gerçekten de Adem bir "aciz insan" ve pek bir üstünlügü yok. Allah "ceza gününe kadar lanetim üzerinde olsun diyor, ama somut bir ceza verdigi yok. Iblis kiyamete kadar süre istiyor ve Allah kabul ediyor. Yani Allah, insanlari yoldan çikarmasi için Iblis'e firsat veriyor.

Iblis, "herkesi azdiracagim" diyor. Iblis'in inanilmaz cesareti burada da kendisini gösteriyor. Sanki karsisinda kendisini bir hamlede yok edebilecek güçteki Tanri yokmus gibi davraniyor ve "herkesi azdiracagim" diyor. Halbuki Adem sonsuza kadar cennette yasayacak. Demek ki Iblis, Adem'i kandiracagindan bu kadar emin. Allah da bundan (Adem'in kandirilacagindan) bu kadar emin olmali ki, "sana uyanlari da seninle beraber cehenneme atacagim" diyor. Burada cehennemden bahsedilmesi de, cehennemin var oldugunu gösteriyor. Yoksa hikayemizde "...bunun üzerine Allah seytan ve ona uyanlari cezalandirmak için cehennemi yaratti" diye bir bölüm de olmasi gerekirdi. Zaten Allah Adem ile Havva'yi cennete gönderdigine göre cennet diye bir yer var. O zaman da cehennemin neden var oldugu sorusu geliyor insanin aklina. "Yoksa Allah Iblis'in böyle davranacagini ve Adem'in de ona uyacagini biliyor muydu?" diye sormaktan alamiyoruz kendimizi... Bu soruyu "Eger Iblis secde etseydi, neler olurdu?" diye sorarsak sanirim çarpiklik daha belirginlesecektir. Çünkü o zaman herkes memnun olacakti, Adem'le Havva sonsuza kadar cennette kalacakti. Insanlari yoldan çikaracak bir seytan olmayacakti, böylelikle ceza-ödül kavramlarinin dogal sonucu olan cennet ve cehennem de anlamlarini yitirecekti. Bu sorulari çogaltmak mümkün. Ancak hiç biri için tatmin edici bir cevap alamayacagimizi bildigimiz için baska yorumlar yapmayi gereksiz buluyoruz.

Allah, Adem'e; "Sen ve esin cennette kalin, ama su agaca yaklasmayin" diyor. Biz de hemen, asgari tutarliligin ve mantigin geregi olarak bu keyfiligin nedenini soruyoruz. Cennette zararli bir agacin olmasinin nedeni ne olabilir? Allah'in Adem'i o meyveden uzak tutmak için yapabilecegi baska bir sey yok mu? Allah "sakin Seytan sizi cennetten çikarmasin" diyor. Halbuki Adem yeryüzü için yaratilmisti.

Seytan Adem ve Havva'yi kandiriyor. Burada cennetin hiç de sandigimiz gibi bir yer olmadigini görüyoruz. Cennette zararli agaçlar var. Üstelik Seytan cennete elini kolunu sallaya sallaya girebiliyor. Seytan Adem'e "Allah melek olacaginiz için bu agaci yasakladi" diyor. Ve Adem meyveyi bu yüzden yiyor. Allah'tan hiç korkmuyor, ve kendisine yalan söyledigine inaniyor. Peygamberi Allah'a güvenmiyor! Olay bununla da bitmiyor. Adem melek olmak için elmayi yedigine göre, melekler Adem'den üstün varliklar. Öyleyse ilk basta meleklerin Adem'e secde etmek istememeleri çok dogal. Hatta Seytan bile bu durumda hakli görünüyor. Her seyden haberdar olan, her seyi gören ve bilen Tanri o sirada ortada yok... Adem'in aldatilmasini engellemek için hiçbir sey yapmiyor. Sanki her sey önceden planlanmis gibi. Allah'in cennetinin korumasizligi bir yana, orada insanlar kandirilabiliyor bile! Üstelik kandirilan Adem Peygamber! Insanin aklina ister istemez "Adem bile kandiriliyorsa, 'aciz' insan nasil kanmaz?" sorusu geliyor. Adem ve Havva meyveden yiyince hemen "zalimlerden oluyorlar" Ayrica"ayip yerleri görünüyor" ve hemen cennet yapraklariyla örtmeye çalisiyorlar. Aslinda Kuran'da, eslerin birbirlerinin cinsel organlarini görmesinin haram olmadigi Müminun suresi 6. ayette anlatiliyor. Ama bizimkiler herhalde Allah'in kanunlarindan haberdar degil ki, örtünmeye çalisiyorlar.

Allah, Adem ve Havva'yi yeryüzüne gönderiyor. O ana kadar ortada görünmeyen Allah hemen ortaya çikiyor ve Adem ile Havva'yi cezalandiriyor. "Birbirinize düsman olarak inin" diyor onlara. Bu tavir onun yüceligiyle hiç bagdasmiyor oysa. Cezanin da gerçeklesmesi gerekiyor. Yoksa masalimizin bir anlami kalmayacak.

Adem tövbe ediyor. Ve Allah tövbesini kabul ediyor. Ediyor ama, Adem yine de dünyada kaliyor. Böylelikle her tövbe edeni bagisladigini iddia eden Tanri'nin ne kadar dogru sözlü oldugunu bir daha görüyoruz. Halbuki Seytan tövbe bile etmemisken cezasi ertelemisti... Taha suresinde bu olay anlatilirken en basta Adem'in unutkanligina baglaniyor, birkaç ayet sonra ise "Adem baskaldirdi" deniyor. Bu da hikayemizdeki çeliskiler arasinda yerini aliyor. Allah Adem'in tövbesini kabul edip yol gösterdikten sonra ise "Elbet benden bir yol gösterici gelir" diyor. Allah gösterdigi dogru yolu yetersiz bulmus olacak ki, bir yol gösterici gönderecegini söylüyor. Bilimsel veriler, ilk insan ortaya çiktiktan sonra, Ibrahim'in peygamberlik iddiasina kadar binlerce yil hiçbir peygamberin ortaya çikmadigini gösteriyor. Yani Allah'in yol göstericisi biraz geç geliyor...Bu hikaye bize, Adem'in bir peygamber degil, bir suçlu oldugunu ve bu dünyaya da cezasini çekmek için gönderildigini anlatiyor.

Sonuç

Yillardir seriatçilarin dilinden düsürmedigi, bazi sahtekarlarin milyarlar harcayarak bilimsel bir gerçekmis gibi göstermeye çalistigi "yaratilis" kavraminin ne kadar mantikli(!) ve ne kadar bilimsel(!) oldugunu gördük. Asli Babil ve Sümer uygarliklarina, yani M.Ö 3 bin yillarina dayanan bu masalin bilimsel verilerle karsilastirildiginda hiçbir degeri yoktur. Üstelik bu hikayeyi elestirebilmek için herhangi bir bilimsel veriye bile ihtiyaç duyulmaz. Sadece iç çeliskileri bile, bu hikayenin Tanri tarafindan yazilmadigini, ve basit bir efsaneden öte deger tasimadigini gösterebilir.

Ayrıca Kuranda çelişki yok düzensizlik yok kainatta öyle

Sadece birkaç tanesi:

Nisa/82. "Hala Kur'an'ı düşünüp anlamaya çalışmıyorlar mı?

Eğer o, Allah'tan başkası tarafından olsaydı,

mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı."

Şimdi sırayla inceleyelim:

1- Hesap gününde Allah'tan başkası şefaat edebilir mi?

Edemez / Bakara-48: Kimsenin kimseden faydalanamayacağı, kimseden bir şefaat kabul edilmeyeceği, kimseden bir fidye alınmayacağı ve yardım görülmeyeceği günden korunun.

Edebilir/ Meryem-87: Rahman'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır.

Edebilir diyen diğer Ayetler: Bakara-123, Enam-51, İnfitar/ 18-19

Edemez diyen diğer ayetler: Zuhruf-86, Secde-4

2- Kötülük Allah'tan mı gelir?

Nisa -78. Nerede olursaniz olun, sağlam kaleler içinde bulunsanız bile, ölüm size yetişecektir. Onlara bir iyilik gelirse: "Bu Allah'tandır" derler, bir kötülüğe uğrarlarsa "Bu, senin tarafındandır" derler. De ki: "Hepsi Allah'tandır". Bunlara ne oluyor ki, hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar?

Nisa-79. Sana ne iyilik gelirse Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Seni insanlara peygamber gönderdik, şahid olarak Allah yeter.

3- Müslüman olmayanlar cennete gidebilir mi?

Gidebilir/ Bakara-62. Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allah'a ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur. (Ayrıca Maide/ 69 )

Gidemez/ Ali İmran-85. Kim İslam'dan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır. (Ayrıca tevbe-30)

4- Cennetin genişliği ne kadardır?

Göklerle yer kadar/ Ali İmran -133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah'a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.

Gökle yer kadar/ Hadid-21. Rabbinizden bir bağışlanmaya ve eni, gökle yerin genişliği kadar olan, Allah'a ve Resulüne inananlar için hazırlanan cennete yarışırcasına koşun. İşte bu, Allah'ın lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah, büyük lütuf sahibidir.

5- İlk müslüman kimdir?

Enam-163'e göre Muhammed.

Araf-143'e göre Musa.

Ali İmran-67'ye göre İbrahim.

6- Kur'an'da Allah'a ait olmayan ayetler:

Hud-2. Allah'dan başkasına kulluk etmeyin. Ben size O'nun tarafından müjde vermek ve uyarmak için gönderilmiş gerçek bir peygamberim.

Şura-10. Hakkında ayrılığa düştüğünüz herhangi bir şeyin hükmü Allah'a aittir. İşte bu, Rabbim Allah'tır. Yalnız O'na tevekkül ettim ve ancak O'na yöneliyorum.

Tevbe-30. Yahudiler, "Uzeyir Allah'ın oğlu" dediler, Hıristiyanlar da "Mesih Allah'ın oğlu", dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkÃ?¢ra sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

Zariyat-51. Allah ile beraber başka bir tanrı edinmeyin. Zira ben size O'nun tarafından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım.

En'am-114. Allah'tan başka bir hakem mi arayayım ki size, her muhtaç olduğunuz şeyi bildirip açıklayan kitabı, o indirmiştir. Kendilerine kitap verilenler de bilirler ki o, senin Rabbin tarafından gerçek olarak indirilmiş bir kitaptır; artık şüphe edenlerden olma.

Bu ayetlerden Kur'an'ı yazanın Muhammed olduğu açıkça belli oluyor. Hitap eden Allah değil, Muhammed. Belli ki gaf yapmış, "De ki" ekini unutmuş.

7- İblis melek midir, cin midir?

Bakara/ 34'e göre melek, Kehf/ 50'ye göre ise cindir.

8- İslam'da Vasiyet geçerli midir?

Bakara/ 180'de ölümü yaklaşanlar için vasiyet etmek şart koşulmuşken, Nisa/ 11-12 ayetleriyle vasiyetin bir hükmü kalmamış, miras taksimi zorunlu kılınmıştır.

9- Allah'ın katına olan mesafe çelişkisi:

Secde 5. Allah, gökten yere kadar her işi düzenleyip yönetir. Sonra (bütün bu işler) sizin sayageldiklerinize göre bin yıl tutan bir günde O'nun nezdine çıkar.

Mearic 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

10- "Allah herşeyi bilir mi?

Gaybı bilen yalnızca Allah'tır" ayetlerine rağmen Enfal/ 65-66 da Allah'ın bir müslümanın kaç düşmana bedel olduğunu ancak savaştan sonra bilebildiği anlaşılıyor.

Enfal-65. Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle. Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kafirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.

Enfal-66. Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

11- Azhap/ 50 ayeti okuyanları şok eden bir ayettir.

Ahzap-50. Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helal kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikah etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helal kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

12- Allah ve melekleri, Muhammed'e salat eder mi?

Ahzap/ 56. "Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber'e salat ediyorlar. Ey iman edenler! Siz de ona salat edin, selam edin."

ayetinde Allah'ın peygambere salat ettiği ifadesi büyük çelişkidir.

Salat = Namaz

13- Allah, gönderdiği kanunları, hükümleri değiştirir mi?

Bakara/106. "Herhangi bir Ayet'in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah'in herseye gucunun yettigini bilmezmisin? "

Bakara-106 da böyle söylenirken, aşağıdaki Ayet'lerde farklı söylenir;

Fatır/ 43. "... Hayır! sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda asla bir döneklik bulamazsın. "

Feth/ 23. "... Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız. "

14- Tanrı'nın kitabı düzensiz, karmaşık olabilir mi?

Kur'an'ın genelinde konu karmaşası ve uyumsuzluk vardır. Bir konudan bir başka konuya atlanır. Örneğin Bakara suresinde boşanma konusu işlenirken aniden namaz kılma ve usülleri anlatılmaya başlanır. Ardından tekrar hukuk konularına dönülür.

(Bakara/ 237-238-239)

Birçok surede aynı anlatımlar tekrarlanır. Bu durum Kur'an ayetlerinin karışık ve düzensiz toplandığını gösterir ki Allah'ın koruması altında olan bir kitabın böyle düzensiz olması bir çelişkidir

15- Edison, Einstein, Ebu Talip ebedi cehennemlik mi?

Al-i İmran/ 115. Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir.

Bakara/ 217. Sizden kim dininden döner de kafir olarak ölürse öylelerin bütün yapıp ettikleri dünyada da, ahirette de boşa gitmiştir. Bunlar cehennemliklerdir, orada sürekli kalacaklardır.

Tevbe-17. Allah'a ortak koşanların, inkarlarına bizzat kendileri şahitlik edip dururken, Allah'ın mescitlerini imar etmeleri düşünülemez. Onların bütün amelleri boşa gitmiştir. Onlar ateşte ebedi kalacaklardır.

Müslümanların yaptığı zerre kadar işler karşılıksız kalmayacakken, inanmayanların bütün amelleri boşa gidecek ve sonsuza kadar cehennemde işkence görecekmiş. Tanrı böyle haksızlık yapmaz.

16- Şüphesi, çelişkisi olana soru sormak yasak!

Maide/ 101. Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın. Eğer Kur'an indirilirken bunlara dair soru sorarsanız size açıklanır. (Halbuki) Allah onları bağışlamıştır. Allah çok bağışlayandır, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.)

Maide/ 102. Sizden önceki bir millet o tür şeyleri sordu da sonra o yüzden kafir oldu.

Allah'ın soru sorma yasağı koyması çok anlamsızdır, acayiptir.

17- Kur'an apaçık anlaşılır bir kitap değil mi?

Şuara-195'te, Muhammed, "uyancılardan olabilsin diye" Kur'an'ın "apaçık bir dille" indirildiği; Zuhruf/ 2-3 'te daha açık olarak, " Apaçık Kitaba yemin olsun ki şüphesiz biz O'nun düşünüp anlayasınız diye " indirildiği;

Fussilet-44'te, Kur'an ayetlerinin uzun açıklamalı olmadığı;

Yusuf-12'de Kur'an'ın, herkesçe "okunup anlaşılması için" indirildiği; Duhan-58 'de, herkese " öğüt alsınlar diye indirerek kolaylaştınldığı " söylenir.

Ancak Kur'an anlaşılmaz bir yığın ayetle ve kavramla doludur. Anlaşılabilmesi için eski Kureyş Arapçasının bilinmesi, hadislerin ve peygamberin ayrıntılı hayatınıni dönem tarihinin iyi bilinmesi gerekir.

18- Kıble, İslam'ın ilk yıllarında neden Kudüs'tü?

Müslümanlar kıble olarak önce Kudüs'ü sonra Kabeyi seçmişlerdir.

Bu durum Bakara/ 142-145 ayetlerinde açıklanır. Kıble değişikliği bir çelişkidir ve Yahudilerle yaşanan çekişme neticesinde çıkmıştır.

19- Ganimetlerin tamamı mı 1/5'i mi?

Enfal-1.'de "ganimetler Allah'ın ve peygamberindir" denirken,

Enfal-41'de "ganimetlerin beşte biri Allah'ın ve peygamberindir" denir.

20- Peygamberler eşit mi yoksa üstün olanı var mı?

Bakara-285 'te Peygamberler arasında fark olmadığı söylenirken, aynı surenin 253. ayetinde; "İşte bu peygamberlerin bir kısmını diğerlerine üstün kıldık.." denir.

21- İyilik ve kötülük Allah'tan mı?

Nisa/ 78 'de; "... Kendilerine bir iyilik dokunsa 'bu Allah'tandır' derler, bir kötülük gelince ise 'bu sendendir' derler. 'Hepsi Allah'tandır' de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar" denilirken, hemen peşisıra gelen Nisa/ 79'da; "Sana gelen iyilik Allah'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. ..." denir.

22- Cehennemde kapışma?!

Alak/ 15-18." And olsun ki onu perçeminden, yalancı ve günahkar perçeminden cehenneme sürükleriz. O zaman taraftarlarını çağırsın. Biz de zebanileri çağıracağız" ayeti Ebu Cehil için söylenmiş. Güçsüz bir insanın" Allah benden yana " demesine benziyor. Yani insan sözü.

23- Hitap çelişkisi: ( Ben, Biz, O, Allah)

Kur'an'da ayetlerin çoğunda Allah 3. şahıs, bazılarında 1.şahıstır. Kimi ayetlerde çoğul " biz " ifadesi, kimilerinde ise tekil ifade mevcuttur. Örneğin Hac/ 34-35 de şahıs zamirinde tam 6 kez değişiklik yapılır. Allah'tan hitap bir kitapta hep aynı zamir kullanılmalıydı.

24- Bu ayette melekler mi konuşuyor?

Zuhruf/ 114'te de ilginç bir kurgu vardır: "O suyu gökten bir ölçüye göre indirir. Biz onunla ölü memleketi diriltiriz".

Suyu indiren Allah, ölü memleketi dirilten kim?

Kur'an'ı Allah gönderdiyse bu "biz" diyen kimler?

25- Allah mı şair? Muhammed mi?

79 ayetlik Rahman suresinin 31 ayeti aynıdır. " Öyleyse Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz" ayeti sürekli tekrarlanmıştır. Benzer tekrarlara başka surelerde de rastlanır. Bu acaba Muhammed'in mi yoksa Allah'ın mı edebi özelliği, keyfiyetidir?

26- Kıyametin saatini Allah bilmiyor mu?

Füssilet-47. Kıyametin ne zaman kopacağına ilişkin bilgi ona (Allah'a) havale edilir.

Anlaşılan melekler Allah'tan daha iyi biliyor herşeyi.

27- Allah kimin neye taptığını bilmiyor mu?

Sebe/ 40. O gün Allah, onların hepsini toplayacak; sonra meleklere: Size tapanlar bunlar mıydı? diyecek.

41. (Melekler) derler ki: "Seni eksikliklerden uzak tutarız. Onlar değil, sen bizim dostumuzsun. Hayır, onlar cinlere ibadet ediyorlardı. Onların çoğu cinlere inanıyordu."

28- Allah insan gibi yemin eder mi?

Naziat suresi de şöyle başlar: "(1) Canları boğarcasına şiddetle çekip alanlara and olsun, (2) Canları kolaylıkla alanlara and olsun, (3) Yüzüp yüzüp gidenlere and olsun, (4-5) Yarıştıkça yarışan ve işleri yöneten meleklere and olsun ".

Ayrıca Kur'an Allah'ın yeminleri ile doludur. Arapların çok yemin ettiği özelliği bilinir de Allah'ın bu kadar çok yemin etmesi anlaşılmaz. Yoksa bu yeminler Muhammed'in yeminleri midir?

29- Allah küfreder mi?

Enam/ 108'de "Allah'tan başkasına tapanlara sövmeyin; sonra onlar da bilmeyerek Allah'a söverler." denmesine rağmen;

Bakara/ 171, Araf/ 179, Furkan/ 44, Tevbe/ 28, Bakara/ 65, Maide/ 60, Cuma/ 5, Araf/ 176 da farklı inançlardakilere hayvan, eşek, köpek, domuz, pislik, maymun diye sövülmüştür.

30- Büyüyünce hayırsız evlat olacağı sanılan çocuğun öldürülmesi:

kehf/ 80. " Oğlana gelince, onun ana-babası mümin kimselerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkara sürüklemesinden korktuk."

Hiçbir suçu olmayan bir çocuğu, ilerde anne-babasına karşı kötü davranma ihtimali nedeniyle öldürmek ne derece haklı bir gerekçedir?

31- Muhammed'in onca eşine ilaveten evlatlığının eşiyle evlenmesi:

Ahzap/ 37' de hoşlandığı evlatlığının karısı Zeynep'le evlenebilmesi için, ahlaki bir adet olan evlatlığın öz evlat gibi görülmesi kuralının kaldırılması etik açıdan yanlış değil midir?

32- Allah'ın velisi var mı yok mu?

İsra-111. Ve de ki: "Övgü, allah'adır. O çocuk edinmemiştir, yönetimde ortağı ve zillettten ötürü de bir veliside yoktur." O'nu alabildiğine Yücelt.

Yunus-62. Uyan! Allah velilerine ne korku vardır, ne de onlar mahzun olurlar!

33- Yaratan mı? Yaratanlar mı?

İhlas-1. De ki; O Allah bir tektir.

Saffat-125. Yaratanların en iyisini bırakıp da Ba'l'e mi taparsınız?

Yaratanların en iyisi Allah'sa diğer yaratanlar kim?

34- Allah yardıma muhtaç mıdır?

İhlas-2. Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir )

Muhammed-7. Ey iman edenler! Eğer siz Allah'a yardım ederseniz O da size yardım eder, ayaklarınızı kaydırmaz.

35- Yer ve gök kaç günde yaratılmıştır?

6 günde : (Araf-54) (Yunus-3) (Hud-7) (Furkan-59)

8 günde : (Füssilet/ 9-12)

36- Kölelik evrensel mi?

Kur'an'daki ayetler evrensel ise; İnsanlar arasında ayrım, köleliğin kaldırılmamış olması yanlış değil midir? Bu durumda kölelik kıyamete kadar meşrulaştırılmış olmuyor mu?

37- Kur'an'da neden sadece İsrail'e gönderilen peygamberler var?

Kur'an'da bildirilen peygamberlerin Yahudi olması, her kavme peygamber gönderildiği belirtilmesine rağmen başka milletlerden tek örneğin olmaması nasıl açıklanabilir?

38- Musevilere "Yahudi" denmesi:

Enam-146. Yahudilere tırnaklı hayvanların hepsini haram kıldık.

Kur'an'da Musevilerden Yahudi diye bahsediliyor. Halbuki o dönemde Yahudi olduğu halde Hristiyan olanlar çok. Madem ki "Hristiyan" yani "İsacı" diyor, "Musevi" yani "Musacı" da denebilirdi. Bu genelleme yanlıştır. Günümüzde de Yahudi olanlar içinde ateisti, dinsizi, Hristiyanı, müslümanı, Budisti vardır.

39. İnananlar Allah'ın kulu mu? Muhammed'in kulu mu?

Zümer-10. Kul ya ıbadillezıne amenütteku rabbeküm lillezıne ahsenu fı hazihid dünya haseneh ve erdullahi vasiah innema yüveffes sabirune ecrahüm bi ğayri hısab

Ayet, "De ki ey inanan kullarım" ile başlıyor.

De ki: 'Ey iman eden kullarım, Rabbinizden sakının. Bu dünyada iyilik edenler için bir iyilik vardır. Allah'ın arz'ı geniştir. Ancak sabredenlere ecirleri hesapsızca ödenir.'

Muhammed, inananlara "kullarım" diye sesleniyor. Bazı meal tahrifatçıları bu hatayı kamufle edebilmek için mealin başına

"Bizim adımıza de ki" ya da "tarafımdan söyle" gibi ilaveler yapmışlar. Halbuki Arapçasında bunlar yok. Bazıları da "Kullarım" değil, "kullar" olarak çevirmiş.

Eğer Kur'an'ı Allah gönderseydi ayette Allah'ın "de ki" demeyip direk kendisinin söylemesi gerekirdi. Ya da "De ki, ey Allah'ın inanan kulları" şeklinde olmalıydı.

40- "Günah Çıkarma" Kur'an'da da var!

Tevbe-102. Onlardan (Münafıklardan) bir kısmı ise, günahlarını itiraf ettiler. Bunlar salih amelle kötü ameli birbirine karıştırmışlardır. Umulur ki Allah tövbelerini kabul eder. Çünkü Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

103. Onların mallarından, onları günahlarından arındıracağın ve temizleyeceğin bir sadaka al

ve onlara dua et. Çünkü senin duan onlara huzur verecektir.

Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

Muhammed, tevbekar olanlardan sadaka topluyor ve onları günahlarından arındırıyor Allah'ın emriyle. Yine Allah'ın emriyle onlara dua okuyor ki manen rahatlayıp, teselli bulsunlar. Hristiyan papazların yaptığını eleştiren İslamcılar İsa'nın deyimiyle kendi gözlerindeki merteği görmüyorlar.

41- Meleklerden peygamber olur mu?

Muhammed'e inanmayanlar " Elçi olarak bize bir melek gelmelsi gerekmez miydi" derler. Buna şu yanıt verilir:

İsra/ 95. De ki: "Eğer yeryüzünde, (insanlar yerine), yerleşip dolaşan melekler olsaydı, elbette onlara gökten bir melek peygamber indirirdik."

Mantıklı. Dünyada insanlar yaşadığına göre melekten peygamber olmaz.

Gelgelelim meğer öyle değilmiş. İsra-95'de melekten peygamber olamayacağı söylenirken

Bakın aşağıdaki ayette ne diyor:

Hac-75. Allah, meleklerden ve insanlardan peygamberler seçmiştir; şüphe yok ki Allah, duyar, görür.

42- Cehennemde günahkarlar ne yer? Zakkum mu? Darı dikeni mi?

Duhan/ 42-43-44. Doğrusu (cehennemde) günahkarların yiyeceği zakkum ağacıdır; karınlarda suyun kaynaması gibi kaynayan, erimiş maden gibidir.

Gasiye suresi 6. ayeti öyle demez.

Leyse lehüm ta'amün illa min dariy'ın.

Onlar için darı dikeninden başka bir yiyecek yoktur.

Zakkum ağacı diken değildir, darısı da yoktur.

Dolayısıyla bu darı zakkum olamaz.

Zakkum mu? Darı mı?

Her ikisi de olabilirse, neden "Darıdan başka yiyecek yoktur." diye yazıyor?

43- Allah adil mi? Zalim mi?

Zümer-69'a göre öyledir ama İbrahim-4 ve benzeri ayetlerde istediği insana hidayet verip doğru yola getirdiğini, istemediğini ise saptırdığını yazar.

İbrahim-4. Biz, her peygamberi, ancak bulunduğu kavminin diliyle gönderdik ki, onlara apaçık anlatsın. Bu itibarla Allah dilediğini sapıklıkta bırakır, dilediğini de hidayete erdirir. O her şeye galibdir, hükmünde hikmet sahibidir.

Kur'an'ın bilimle olan çelişkileri

1- Meni, bel ile kaburgalar arasından çıkarmış!!

Tarık-7. Bu su (meni), bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar.

Meninin testislerde oluştuğu gerçeği karşısında bu ayet bilimdışıdır.

2- Cennetin genişliği göklerle yer kadar mı?

Ali İmran-133. Rabbinizden olan mağfiret ve eni göklerle yer kadar olan cennete (kavuşmak için) yarışın; o, muttakiler için hazırlanmıştır.

3- Dünya mı büyük? Evren mi?

Dünyanın 4 günde, göklerin ise 2 günde yaratılmış olması.

(Füssilet/11-12)

Yani, dünya evrende okyanustaki bir kum tanesi gibi iken, kum tanesini 4 günde okyanusu 2 günde üretmiş olmanın mantığı olabilir mi?

4- Yerin göklerden önce yaratılmış-düzenlenmiş olması.

Füssilet/ 10-12

5- Miras dağıtımındaki avl yöntemi gerektiren matematik hatası.

(Nisa/ 10-12)

http://pante.blogcu.com/530989/

6- Güneşin kara çamurlu bir suya batması.

Kehf-86. Sonunda güneşin battığı yere kadar ulaştı ve onu kara çamurlu bir gözede batmakta buldu, yanında bir kavim gördü.

8- Kalbin beyin fonksiyonlarına sahip gösterilmesi.

Duygular, düşünceler, inançlar kalbin mi beynin mi fonksiyonları?

Bakara/ 97-260-283, Kehf/ 28, Şuara/ 195

9- Tüm canlılar çift mi?

Zariyat-49. Düşünüp ibret alasınız diye her şeyden (erkekli dişili) iki eş yarattık.

Her canlı çift değildir. Bakteriler, virüsler bölünerek çoğalırlar.

10- İnsanın çamurdan yaratıldığı iddiası

Rahman-14. Allah insanı, pişmiş çamur gibi bir balçıktan yarattı.

Halbuki bir dna üzerinde yapacağı değişiklikle insanı yaratması daha bilimsel olmaz mıydı?

11- "Kısasa Kısas" çağdaş hukuka terstir.

Bakara-178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir.

Kısas'ın çağdaş hukukta geçerliliği olabilir mi?

Bu ayetle Kur'an'ın evrenselliğinden bahsedilebilir mi?

12- Sadece Sekiz Çift hayvan mı var?

Zümer-6. Sizi bir tek nefisten yaratmış, sonra ondan eşini varetmiştir; sizin için hayvanlardan sekiz çift meydana getirmiştir.

Sekiz çift hayvan az değil mi? Hangileri acaba? At, eşek, deve, koyun, keçi, öküz-inek, tavuk-horoz, hindi, ördek, tavşan, kuş, balık, kedi, köpek, balarısı...

13- Yıldızlar şeytanlara atış tanesi mi?

Mülk-5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Kandille kastedilen yıldız. Ama sanki yıldızın ne olduğu bilinmiyor.

Üstelik koca yıldız, belki de dünyanın 30-40 misli büyüklüğünde ama ayette şeytanlara atış tanesi olarak yapıldığını söylüyor.

14- Melekler ordusu

Al'i İmran/ 124-125. İnananlara: "Rabbinizin size gönderilmiş üç bin melekle yardım etmesi size yetmeyecek mi?" diyordun. Evet, eğer sabrederseniz, sakınırsanız ve onlar de hemen üzerinize gelirlerse Rabbiniz size, nişanlı beş bin melekle yardım edecektir.

Savaşta müslümanlara melek ordusuyla destek veriliyormuş. Bugünlerde çok ihtiyaç var bu melek ordusuna ama Allah'tan tık yok, umursamıyor sanki..

Melek ordusu bilimdışı değil mi? Allah onun yerine müslümanları güçlü kılmış olsa daha doğru olmaz mı?

165. (Bedir de) iki katını (düşmanınızın) başına getirdiğiniz bir musibet, (Uhud'da) kendi başınıza geldiği için mi "Bu nasıl oluyor!" dediniz? De ki: O, kendi kusurunuzdandır. Şüphesiz Allah'ın her şeye gücü yeter.

Galip gelinen savaşta melekler var, mağlup olunanda neden yardımcı olmamışlar acaba?

Galibiyet meleklerden, mağlubiyet insanların hatasından mı?

15- Ay, bir ışık kaynağı, bir nur değildir.

Yunus-5. O'dur ki Güneş'i bir ışık yaptı. Ay'ı da bir nÃ?»r kılıp, ona birtakım konaklar tayin etti ki yılların sayısını ve vakitlerin hesabını bilesiniz.

Ay'ın bir nur olmadığı sadece geceleri güneşten aldığı ışığı yansıttığı biliniyor.

16- İki denizin birbirine karışması mucizesi değil, çelişkisi:

Rahman suresi 19-22 ayetleri ile Furkan suresi 53. ayetinde geçen iki denizin birbirine salındığı-karıştırıldığı ama aralarında bir engel, bir sınır çizgisi olduğu ifadelerinde de kesinlikle mucize yoktur. Tersine çelişki vardır.

Furkan-53. Birinin suyu tatlı ve susuzluğu giderici, diğerininki tuzlu ve acı iki denizi salıveren ve aralarına bir engel, aşılmaz bir serhat koyan O'dur.

Rahman-22. İkisinden de inci ve mercan çıkar.

Çünkü ayetlerde biri tatlı, biri tuzlu olan iki derya ifadesiyle bir nehirle bir denizin birleşmesi kastedilmektedir. Örneğin Nil nehrinin Akdeniz'e dökülmesi gibi. Nil'de bir deniz gibidir.

Ayette tatlı suyu olan denizle hararetlerin giderildiği yazılıdır. Tuzlu suyu olan denizin ise acı olduğu. Ama her ikisinde de inci ve mercanların olduğu.

Mercanlar tuzlu su ürünleridir. Tatlı sudan mercan çıktığı ifadesi yanlış bilgidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Daima sözlermin arkasındayım daima hodri meydan

Peygamberi eleştirdiğiniz kaynaklarla mucizelerini dile getiren kaynaklar aynı

burada yanlışlığı yapan sizlersiniz daha doğrusu çifte standarçısınız

yabancı ateistler kuranı kerimin üstünlünü ve gizemini kabul edip onu Peygamber sav. ın yazmadığını iddia ederken

Kelamullah olduğunu da kabul ediyorlar (farkında değiller) haci abiniz bu konuda daha bilgilidir bakın bu konuya istifade edersiniz:

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=27825

bizim İslama dair kanıtlarımız bitmez tükenmez ama sizin elinizde evrim de dahil hiçbir şey yok bakın:

http://www.bizimwebsite.com/forum/showthread.php?tid=74

Neye hodri meydan dediğinizi anlamadım.

Kaldı ki ben peygamberi eleştirmedim. Neresinden tutsan elinde kalan bir tipleme o. Sahtekar, cahil ve kötü niyetli İslamcıların yazdığı kaynakların hepsini reddediyorum. Onlara inanıp peygamber diye anlatılan adamı eleştirmek, o tuzağa gönüllü düşmek demek.

Çünkü aynen dediğiniz gibi.. Kaynak, aynı kaynak. 1500 yıldır yalan üstüne yalan üretmiş bu din. Muhammed gibi abuk sabuk, gerçek olması mümkün olmayan bir ucube yaratmış, biz de onu eleştirip durmuşuz.

Kur'an gizemlidir, evet. Ama bu gizem sizin düşündüğünüz gibi kutsal bir gizem değildir. Kur'an'ı kimler neden yazmıştır, bilinmeyen budur. İslamcılar hiçbir delili bırakmamıştır. Öte taraftan, Kur'an'ı peygamberin yazdığına dair de bir delil yoktur. Hatta Muhammed diye kendini peygamber ilan eden bir meczubun yaşayıp yaşamadığına dair de.

Koskoca İslam peygamberidir Muhammed. Devlet kurmuş, savaşlar yapmış bir liderdir. Ama gel gör ki yaşadığına dair tek bir kanıt yok. Bir tek iz bile... Akıl alır gibi değil..

Ama bu zaten sizlerin sorunu değil. Siz onun varlığına da, peygamber olduğuna da zaten inanıyorsunuz. Siz bir müslümansınız.

Hacı'nın yazılarını cımbızlayarak ve daha önemlisi çarpıtarak açtığınız o başlığı biliyorum. Yorum yapılamayacak kadar saçmaydı yaptığınız benzetme.

Ben de sizin ulaştığınız o sonuca göre Hacı'yı peygamber ilan edebilirim. Bu çok basit..

Allah Hacı'ya dolaylı olarak, ceza verir gibi sizin yorumladığınız o gerçekleri(!) söyletmiş.. Deli Said'le aynı şeyleri, bilmeden, farkında olmadan söylemiş kısacası. Size göre tabii.

Allah bu, söyletir söyletir..

Bu hikaye bana, Muhammed'e inen şeytan ayetleriyle ilgili davayı anımsattı. hani Muhammed bu üç tanrıçayı övüyor da, sonra "şeytan söyletmiş olmalı" diyor ya..

Allah da kıyamıyor biricik peygamberine, "üzülme, arada bir olur böyle; diğer peygamberlere de olmuştur bu" diyor..

Said delisine değil, Kur'an'a bakın. Allah'a şirk koşmayın. Sizin peygamberiniz ve kitabınız belli. Günahtır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 8 years later...

Bismillah. Önce İslamı İslama göre dilimizin döndüğünce ifade edelim sonra nasip olursa Hz. Muhammedi ifade ederiz.

 

İslam itikad(inanç), ibadet, muamelat ve güzel ahlakı kapsar.

 

İtikad LA İLAHE İLLALLAH kelimesini tasdik etmektir(doğrulamaktır). Bu kelimeyi söyleyen evrenin yaratıcısının ve sahibinin eman ve korumasına dahil olur. İnsan olmanın anlamı ve hakikatine erişmiş olur. Artık ona korku yoktur. Yerde ve gökte hiç bir şey ona zarar veremez.

 

İbadet Namaz, Oruç, Zekat, Hac vb. ritüellerdir. Bunlar , insana manevi kuvvet kazandırır, onu kötülük ve zulüm yapmaktan korur, maddi ve manevi olarak onu temizler ve ona bir aidiyet, tarih ve cephe bilinci kazandırır.

Namaz sınıfı ibadetler dua, zikir vb. insanın maneviyatını besler ve onun derecelerini yükseltir.

Oruç sınıfı ibadetler riyazet, halvet, ruhbanlık gibi insanın nefsini terbiye eder ve arındırır.

Zekat sınıfı ibadetler infak, sadaka, vakıf gibi insanın malını temizler

Hac ise insana İslamın sembol ve şiar isimlerini ve olaylarını ziyaret ve hatırlamaktır. Bu şekilde peygamberler başta olmak üzere iyi insanlarla aynı cephede yer aldığımız  bilincini tazeleriz. 

 

Muamelat ve güzel ahlak ise diğer insanlarla olan ilişki ve davranışlarımızda hak ve sorumluluklarımızın temel ilkelerini ve detayları düzenler. Alışveriş, evlilik, boşanma, miras, cezalar vb. konularda hükümler içerir. İslamda muameleler ile ahlaki prensipler iç içedir. Bütün muamelelerin temelinde adalet ve ihsan ilkeleri bulunur. Örneğin borçlanma konusunda bir yandan borçlanınca yazın vb. bir şekli uygulama bildirilir, diğer yandan borçlunun borcunu ödeyecek durumu yoksa borcu affedin gibi ahlaki bir tavsiyede bulunulur. Kısasta da öyle. Ya da Çok evlilikte de bir tane ile evlilik daha hayırlıdır der. İslamda muameleleri islam ahlakından bağımsız bir şekilcilikle anlamaya çalışmak kötü niyet değilse yanlış anlamadır.

 

"Haberiniz olsun ki Allah, size adaleti, iyi davranmayı ve yakınlara yardımda bulunmayı emrediyor; hayasızlığı, fenalığı ve azgınlığı yasaklıyor; dinleyip anlayıp tutasınız diye size öğüt veriyor."

"Şübhe yok ki Allah size, emânetleri ehline vermenizi ve insanlar arasında hüküm verdiğiniz zaman adâletle hükmetmenizi emreder! Doğrusu Allah, bununla size ne güzel nasîhat veriyor."

 "Allah, din ugrunda sizinle savasmayan, sizi yurdunuzdan cikarmayan kimselere iyilik yapmanizi ve onlara karsi adil davaranmanizi yasak kilmaz; dogrusu Allah adil olanlari sever."

 

İslam Mekke ve çevresinde doğup yayıldığı için ilk müslümanların günlük hayatına şekli olarak arabın örfünün daha çok hakim olduğu doğrudur. Ama yayıldıkça, yeni milletlere ulaştıkça onların  meşru uygulama ve örfleri de kendi hayatlarında varlığını sürdürmeye devam etmiştir. Örneğin Türkler Araplar'dan farklı olarak ağırlıklı olarak tek eşli, kadının ailedeki iş bölümünde kısmen daha aktif olduğu bir millet olduğu için onların yaşadığı İslam öyle olmuş. Avrupalı ya da Amerikalı olup müslüman olan topluluklar da mesela kadın erkek ilişkileri ve kadının günlük hayattaki görünürlüğü konusunda Araplara ve Türklere göre daha rahat. Onlar da öyle yaşıyor İslamı. İslam bütün bu kişisel, ya da milletlere özgü güzel ya da eksik hasletlerden bağımsız olarak ölçüleri belirler. Bazıları bu ölçüleri kendi anlayışına göre sıkılaştırır bazıları da kolaylık yolunu tercih eder.  Tarafsız bakan bir kişi bu kişisel, toplumsal ya da örfi uygulama farklılıklarının da İslamın güzelliklerinden ve zenginliğinden olduğunu teslim eder. Birileri kendi ölçüsünü başkasına da dayatmaya kalkışırsa bu İslam değil, zorbalık olur.  Bu zorbalık herkes Burka giyecek şeklinde tezahür edebileceği gibi, kimse çok eşli olmayacak herkes tek eşli olacak şeklinde de tezahür edebilir.

 

tarihinde Yeni Üye tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Yeni Üye yazdı:

İslam itikad(inanç), ibadet, muamelat ve güzel ahlakı kapsar.

 

Okumaktan araştırmaktan bu kadar yoksun olmayı nasıl beceriyorsunuz anlamış değilim.İslamın güzel ahlakı o kadar çok anlatılmış ki forumda bir kere okusaydınız buraya bu yazıyı yazmaya (yada yapıştırmak demek daha doğru olur) kalkışmazdınız. Sizin güzel ahlaktan kastınız çocuk istismarı, tecavüz, istediğin kadar cariyeyi düzmek, gece koynuna alacağın kadının sırasını belirlemek, evlatlığının karısına çökmek, arkadaşının kızıyla evlenmek midir? Kadını aşağılayan tarlaya benzeten aklını eksik gören dövülmesini emreden islam güzel ahlaktır öyle mi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslama göre İslam diye başlık açılmış biz de islamı müslümanlardan öğrenmiş bir mümin olarak öğrendiklerimizi ve hissiyatlarımızı yazdık. Kopyala yapıştır yapmadık. Ama maalesef bu forumda ateizm adı altında ve onu da kullanarak öylesine güçlü bir misyonerlik yapılıyor ki, kendi milletine ve komşu milletlere karşı yobaz misyonerlerin uydurdukları zırvaları sıralayan, kopyalayıp yapıştırma mertebesine ulaşmış azımsanamayacak kadar kişi var. Okumuş, kültürlü, milliyetçi ve Atatürkçü insanların bu tuzağın farkında olduklarını ümit ediyorum.

Ayrıca bizzat misyonerler de var tabi. Güya insanları önce Kuran böyle anlaşılmaz, İslam böyle ilkel, müslümanlar böyle vahşi deyip İslam milletinden koparacaklar sonra da biraz yaşlanınca ya da uslanınca "Tanrısız da olmaz ama, şu Hristiyanlık daha medeni ya da şu Yahudilik daha orjinal" noktasına vardıracaklar. Onlara da sözüm şu: Beyler gerçekten çok basitsiniz Ve Allah ı ve Hakkın gücünden gerçekten gafilsiniz.

 

 

tarihinde Yeni Üye tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Yeni Üye yazdı:

İslama göre İslam diye başlık açılmış biz de islamı müslümanlardan öğrenmiş bir mümin olarak öğrendiklerimizi ve hissiyatlarımızı yazdık. Kopyala yapıştır yapmadık. Ama maalesef bu forumda ateizm adı altında ve onu da kullanarak öylesine güçlü bir misyonerlik yapılıyor ki, kendi milletine ve komşu milletlere karşı yobaz misyonerlerin uydurdukları zırvaları sıralayan, kopyalayıp yapıştırma mertebesine ulaşmış azımsanamayacak kadar kişi var. Okumuş, kültürlü, milliyetçi ve Atatürkçü insanların bu tuzağın farkında olduklarını ümit ediyorum.

Ayrıca bizzat misyonerler de var tabi. Güya insanları önce Kuran böyle anlaşılmaz, İslam böyle ilkel, müslümanlar böyle vahşi deyip İslam milletinden koparacaklar sonra da biraz yaşlanınca ya da uslanınca "Tanrısız da olmaz ama, şu Hristiyanlık daha medeni ya da şu Yahudilik daha orjinal" noktasına vardıracaklar. Onlara da sözüm şu: Beyler gerçekten çok basitsiniz Ve Allah ı ve Hakkın gücünden gerçekten gafilsiniz.

 

 

 

Sen kendine mümin diyorsun islamı bildiğini söylüyorsun o halde kitabınıda sonuna kadar okumuşsundur. Senin gibi mumin olup anlatığımız ahlaksızlıkları hergün işleyen bizzat kurana uyduklarını söyleyen milyon insan var. Ama nedense gerçek islam bu değille başlayıp araplara gelen bir dini arapların yanlış anladığı saçmalığını dillendirecek kadarda pişkin olabiliyorlar kendilerine mümin diyenler. Size güzel ahlakın ne olduğunun kitabınızda açıkça yazdığını söyledim eğer sizin güzel ahlaktan anladığınız o ayetlerse sorun yok aynen devam edebilirsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammedin yaşamış olmasının Müslümler açısından daha vahim olduğunun ortaya konması çok enfes olmuş! Hacı'yı tebrik ediyorum.

 

Tabii ki muhammed hakkındaki bilgiler hep İslam tarihi kaynaklı. Kimse muhammed öldürdü, yağmaladı, tecavüz etti diye uydurmuyor. Açıyoruz İslam tarihini, öldürdü, yağmaladı, tecavüz etti yazıyor. Ne yazıyorsa onu okuyoruz elbette.

 

İslam tarihi olmasa biz nerden bileceğiz muhammed diye birini? Bu tarih uydurmaysa da, muhammede iftira ise de bu sizin sorununuz Müslümler, biz ne edelim? İslam tarihini yeniden mi yazalım? Böyle yazılmış, tarihe geçmiş. Bunu siz de yeniden yazamazsınız. Muhammed eline zinhar hiç kılıç almadı, eli kadın eline değmedi diye gülünç komedi bir islam tarihi yazmaya kalksanız bile millet size kıçıyla güler! Bunu zamanında böyle yazmışsınız ve tarihe böyle malolmuş. Tarihle oryantal kıvırtır gibi oynayamazsınız.

 

Yapılacak tek iş var: Böyle bir tarih yok, muhammed diye birisi hiç yaşamadı demek. Ya bunu yaparsınız, ya da tarihçilerinizin yazdığı yağmacı, katliamcı, tecavüzcü muhammedi sineye çekersiniz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşitçilere örneğin katliam, yağma ve tecavüz yapan muhammed portresi çok uygun geliyor ve sünnet diye katliam, yağma ve tecavüz yapıyorlar.

 

Müslüm, işitçi gibi olur. Başka türlü olanı Müslüm değil, çakması, sulandırılmışı, genetiğiyle oynanmışıdır! :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
8 dakika önce, democrossian yazdı:

İşitçilere örneğin katliam, yağma ve tecavüz yapan muhammed portresi çok uygun geliyor ve sünnet diye katliam, yağma ve tecavüz yapıyorlar.

 

islam adına cihad yaptıklarını söyleyenlerin durumu, islamı bağlamaz.

islam ' (kuran) da bir tane katliam yağma ve tecavüz yapın diye bir ayet bulamazsınız.

bulamadığınız için bu sarf cümleler sizin "cahil sözleriniz "den öteye gitmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, ahmet1405 yazdı:

 

islam adına cihad yaptıklarını söyleyenlerin durumu, islamı bağlamaz.

islam ' (kuran) da bir tane katliam yağma ve tecavüz yapın diye bir ayet bulamazsınız.

bulamadığınız için bu sarf cümleler sizin "cahil sözleriniz "den öteye gitmez.

 

:D cehalet müslümanın karakteridir.

 

uyduruk kitabınız, baştan aşağı katl emri ile doluyken, onları bulduğunuz yerde öldürün derken;  siz bir tane bile katliam emri yoktur diyorsunuz. öğretelim: katl-i amm ,  toplu/genel öldürme demektir.   bir yerdeki herkesi öldürmek demektir. kafirleri / müşrikleri / münafıkları / hıristiyanları / yahudileri bulduğunuz yerde öldürün demek, katliam emridir.

 

talan emri yok demişsiniz. cariyeler nerden geliyorlar? savaş oluyor da, düşmanlar eş dost akraba da gelsin izlesin diye yanlarında mı getiriyorlarmış? onları bulduğunuz yerde öldürün, baskınlar yapın demektir. baskınlarda alınan esirlerdir cariyeler. müslümanlar, cariyelerin ırzına geçtiklerinde kınanmazlar diye ayetler vardır.

 

uyduruk kitabınızın içindeki pisliği bilmezden mi geliyorsunuz, yoksa gerçekten bilmiyor musunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

kafirleri / müşrikleri / münafıkları / hıristiyanları / yahudileri bulduğunuz yerde öldürün demek, katliam emridir.

 

ayette anlatılanları anlamazsan, ayetten önceki ve sonra ki yazılanları idrak etmezsen böyle cahil duruma kendini düşürürsün.

burada ki ateistlerde yazdıklarına onay veriyorsa onlarında senden farkı kalmaz.

daha önce de işlemiştik bu konuyu : CIMBIZLAMA YAPMAYIN

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

 

ayette anlatılanları anlamazsan, ayetten önceki ve sonra ki yazılanları idrak etmezsen böyle cahil duruma kendini düşürürsün.

burada ki ateistlerde yazdıklarına onay veriyorsa onlarında senden farkı kalmaz.

daha önce de işlemiştik bu konuyu : CIMBIZLAMA YAPMAYIN

 

:D bakınız allah bir çırpıda, kimleri düzebileceğini anlatıyor muhammede.

 

ahzab 50

Ey Peygamber, mehirlerini verdiğin eşlerini ve Allah'ın ganîmet olarak sana ihsân ettiği ve senin de temellük ettiğin câriyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin, seninle berâber yurdundan göçen kızlarını helâl ettik sana. Bir de inanan bir kadın, kendisini Peygambere bağışlar da Peygamber de dilediği takdîrde onu nikâhla almak isterse bu, yalnız sana helâldir, başka inananlara değil. Sana bir güçlük olmasın diye onlara, eşleri ve sâhip oldukları câriyeleri hakkında ne farz ettiğimizi de gerçekten bildirdik ve Allah, suçları örter, rahîmdir.

 

ama iş diğer konulara gelince, hep parça parça ayet indirmesi gerekiyor. bu parçaları kaç günde indiriyor arap allah? ardı ardına mı indiriyor? aralarında haftalar mı var? arada düşünmesi mi gerekiyor? iş muhabbet tellallığına gelince, kadın kataloğunu önüne seriveren allah, diğer konularda pek bir yeteneksiz ve zamana yayılan bir süreç mi izliyor? bu allah, sanki  kadın buluculuk dışındaki konuları pek de hakkıyla bilemiyor gibi.

 

peki ya tahkim 9?

 

Ey Peygamber, savaş kâfirlerle ve münâfıklarla ve sert davran onlara ve yurtları cehennemdir onların ve orası, dönülüp gidilecek ne kötü yerdir.

 

hadi gidin bakın önüne arkasına, sağına soluna... bu ayete daha önce de yanıt veremediniz. asla da veremezsiniz. arabın seks ve güç için kerizleri savaşa sürdüğü bir masalın kitabını asla aklayamazsınız.

 

buyrun size uyduruk kitabınızdaki cihad ayetleri, bulun bakalım savaş dışında bir anlam:

 

http://www.meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-cihad-ile-ilgili-ayetler.html

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

 

bu ayete yanıt verdim mesajlarımı araştır gel hadi abisi.

 

mekki medeni ayetler diye atıp tuttuğunuz yanıt diyorsunuz. o zaman da sormuştuk, ayetlerin mekki medeni olduğunu nereden biliyorsunuz, bize kuranla gelin, hadisle değil diye :D

 

size ayetlerin bir arada olduğu linki de verdim. bulun bakalım cihadın savaş olmayan anlamlarını oradan.

 

rehberiniz kuran olsun, görelim zırvalarınızın derinliğini.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

 

 

 

 

Gerek hafif, gerek ağır olarak savaşa çıkın. Mallarınız ve canlarınızla Allah yolunda cihad edin. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır."(Tevbe, 9/41)

 

Kuran cihadı bu ayetlerde Mallar ve canlar olarak ikiye sınıflandırmış. Cihad edenlerin bazıları mallarını sarf ederek, bazıları bu yolda hayatlarında vazgeçerek cihad etmiş olur. cevabını aldın, haydi yAllah.....

 

8 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

size ayetlerin bir arada olduğu linki de verdim. bulun bakalım cihadın savaş olmayan anlamlarını oradan.

 

tarihinde ahmet1405 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, ahmet1405 yazdı:

 

 

 

 

Gerek hafif, gerek ağır olarak savaşa çıkın. Mallarınız ve canlarınızla Allah yolunda cihad edin. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır."(Tevbe, 9/41)

 

Kuran cihadı bu ayetlerde Mallar ve canlar olarak ikiye sınıflandırmış. Cihad edenlerin bazıları mallarını sarf ederek, bazıları bu yolda hayatlarında vazgeçerek cihad etmiş olur. cevabını aldın, haydi yAllah.....

 

 

 

müslümanın akıl hastasından bir farkı bulunmuyor.

 

gerek hafif, gerek ağır olarak savaşa çıkın ve mallarınızla cihad edin olarak ayıralım. savaşa çıkıp, malları ile cihad etmek ne demektir? savaşa çıkıp, mallar ile nasıl cihad edilir?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...