Jump to content

Allah'ın yapamayacağı şeyler!


Recommended Posts

Allah, ortada hiçbir şey yokken, kendisini ezelden beri var zanneden ve her şeyi bildiğini sanan, istediği her şeyi yaratabileceğini düşünen birisini yaratabilir mi? Şöyle ki, varlığı ezeli olmadığı halde bu yaratığın sahte bir hafızası olacak, sonsuz bir sahte geçmişi hatırlayacak. Aslında bir şey yaratmaya kadir değil ama Allah o bir şey yaratmak istediğinde, sırf o öyle sansın diye, onun yerine istediği şeyi yaratacak ve onun da kendi yarattığını sanmasını sağlayacak.

Allah böyle bir şeye kadir midir?

Kadirdir. Hatta bu tarife yakın birşey yaratmıştır. Ateistler evet yanlış anlamadınız ateistler...

ortada hiçbir şey yokken, kendisini ezelden beri var zanneden (ateistler evrenin ezeli ve sonsuz olduğunu düşünüyor)

her şeyi bildiğini sanan (ateistler herşeyi bildiğini sanır)

Şöyle ki, varlığı ezeli olmadığı halde bu yaratığın sahte bir hafızası olacak, sonsuz bir sahte geçmişi hatırlayacak. (işte tipik bir ateisti tarif etmişsin)

Aslında bir şey yaratmaya kadir değil ama Allah o bir şey yaratmak istediğinde, sırf o öyle sansın diye, onun yerine istediği şeyi yaratacak ve onun da kendi yarattığını sanmasını sağlayacak. (mutezile mezhebi böyle inanır, kul kendi fiilini kendi yaratır derler, ateistler de doğal seçilim derler))

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 8 years later...
  • İleti 343
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Allah'ın her şeye kadir olmasıyla ilgili geçen gece aklıma bir şey geliverdi, paylaşayım istedim. Aslında bu durum ilgincime gitti. Çünkü aklımda böyle bir soru yoktu ama uyandığımda böyle bir cevabım vardı. Herhalde soru bilinç altımdaydı, yine bilinçaltında cevaplanarak, cevabı gün yüzüne çıktı. Bu cevap Tanrının kusursuzluğu ya da çelişkiler barındırması gibi soruların cevapları için de benzer şekilde işe yarayabilir.

 

Tanrı üzerine konuşurken Onun varlığı ve zatı, sıfatları ve fiilleri olmak üzere üç şey üzerine konuşabileceğimizi aklımızda tutmalıyız. Bunlar aynı zamanda yukarıdan aşağıya bir hiyerarşi içerisindedir. Aynı insanın varlığı ve zatı, insanın sıfatları ve insanın fiillerinde olduğu gibi. Tanrının Varlığı ve zatı hiyerarşik olarak sıfatlarının üstündedir. Sıfatlar birbirleriyle aynı seviyededir. Fiiller de sıfatlardan doğan ve hiyerarşinin en altında kalan tezahürler, yapıp etmelerdir.

 

Tanrının hiç bir sıfatı varlığından ve zatından üstün değildir. Onunla çelişemez, Onu yok sayamaz-edemez. Sıfatlar Tanrının zatın ve doğası gereği onda olan şeyler olarak birbirlerini de yok edemezler.  Sıfatlar birbirleriyle çelişebilir ama herhangi bir sıfat başka bir sıfatı yok edemez. Sıfatların çelişkisi ve farklılığı Tanrının fiillerinde tezahür eder ve herhangi bir fiilinde bir sıfat diğerine galib olabilir ancak. Başka bir fiilinde de bir sıfat diğerine galip olur vb. 

 

Bunları şunun için anlattım, ALLAH ın kudret sıfatı ve her şeye kadir olmasında kastedilen "her şey" nedir? 

Bu "şey" zatını, varlığını ya da diğer sıfatlarını yok eden, edebilen bir şey değildir. 

Örneğin Tanrının Kudret sıfatı Onun Varlığını yok edemez. Çünkü varlığı, kudretli olmasını önceler. Kudretli olmadan önce vardır(aslında kudret varlığından sonra değil varlığıyla beraberdir  ama zihnen varlığı kudretten öncedir.)  Dolayısıyla a şartını yerine getirmeden b olmuyorsa, b, a şartına bağlı bir şey olarak a şartını yok ederek var olmaya devam edemez zaten. çünkü kendi varlığı a ya bağlıdır. a olmadan b de olmaz. Bu sıfatların birbirini yok edememesi durumu için de böyledir.  Tanrının İrade sıfatı ya da kudret sıfatı ilim sıfatını yok edemez mesela. Çünkü sıfatlar birbirleriyle çelişkilerini birbirlerini yok ederek değil, fiillerde tezahür ettirir. 

 

Örneğin Kurandaki ayetlere bakarsak,

dilediğini yaratır der, mesela. Ya da dilerse sizi götürür başka bir kavim getirir der. Ama dilerse hiç bir şey yaratmaz demez. Çünkü yaratmak onun sıfatıdır ve zatının gereğidir kudreti ya da iradesi yaratıcılığını yok edemez. Ancak neyi yaratıp neyi yaratmayacağına, yani yaratma sıfatının hangi cüzde(parçada) tecelli edeceğine kudreti ve iradesiyle karar verir.

Aynı şekilde dilerse rahmet eder, dilerse azab eder der. Dilerse hidayet verir, dilerse saptırır der. 

 

Hidayet verici olması, saptırıcılığını yok edemez, rahmet edici olması azab edici olmasını yok edemez. iradesi bunların nerede, kimde ve hangi cüzde tecelli edeceği konusundaki seçimidir.

 

Tanrı her şeye kadirse kendini yok edebilmeli diye bir şey olmaz yani.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, Yeni Üye yazdı:

 

dilediğini yaratır der, mesela.

Seni dilediği için mi yarattı?İslam inancına göre öyle,seni dileyerek yaratan o değil mi?Yoksa ebeveynlerin seni yaptığı için mi sen var oldun?Ebeveynlerin seni yapmasaydı,ne olacaktı,seni yaratmayı dileyen,beni yarattı dediğin o allah seni var edemeyecek,yaratamayacaktı.Sen çocuk yapma,bakayım.Senden dilesin de bir çocuk yaratsın,hadi bakalım.Ama sen şimdi bir çocuk yapsan,bu çocuğu allahın dileyip yarattığını söyleyeceksin.O çocuğu isteği dışında var eden sen değilmiş gibi,bu çocuğu isteği dışında yaratan allah diyeceksin.Çocuğun var mı bilmiyorum.Ama çocuğuna bakarak şu soruyu sor,allah neden insanları isteği dışında yaratır ki?Sonra bu sorudaki,isteği dışında insan yaratan allahın sen olduğun farkına var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, Buzul yazdı:

Seni dilediği için mi yarattı?İslam inancına göre öyle,seni dileyerek yaratan o değil mi?Yoksa ebeveynlerin seni yaptığı için mi sen var oldun?Ebeveynlerin seni yapmasaydı,ne olacaktı,seni yaratmayı dileyen,beni yarattı dediğin o allah seni var edemeyecek,yaratamayacaktı.Sen çocuk yapma,bakayım.Senden dilesin de bir çocuk yaratsın,hadi bakalım.Ama sen şimdi bir çocuk yapsan,bu çocuğu allahın dileyip yarattığını söyleyeceksin.O çocuğu isteği dışında var eden sen değilmiş gibi,bu çocuğu isteği dışında yaratan allah diyeceksin.Çocuğun var mı bilmiyorum.Ama çocuğuna bakarak şu soruyu sor,allah neden insanları isteği dışında yaratır ki?Sonra bu sorudaki,isteği dışında insan yaratan allahın sen olduğun farkına var.

doktora  gidiyoruz  doktor  spermlerden  birini  seçiyor  tıbbi  yöntemlerle  Allah'ın  belirlediği  sperm  x  olsun  doktor  özellikleri  itibariyle  y  spermini  yumurtaya  yerlestiriyor diyelim  bu  durumda  cinsiyeti  ve  dilediğini  yaratmayı  kim  tercih  eder  sizce  ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

doktora  gidiyoruz  doktor  spermlerden  birini  seçiyor  tıbbi  yöntemlerle  Allah'ın  belirlediği  sperm  x  olsun  doktor  özellikleri  itibariyle  y  spermini  yumurtaya  yerlestiriyor diyelim  bu  durumda  cinsiyeti  ve  dilediğini  yaratmayı  kim  tercih  eder  sizce  ?

Allah bir insanın var oluş sürecinin hangi aşamasında bulunuyor,işin içine fantastik palavraları katmadan buna yanıt ver.Yumurtayı dölleyecek spermi erkeğin içine ve döllenecek yumurtayı da kadının içine özel olarak yapıp mı,yerleştiriyor?O özel olarak yapıp,yerleştirdiği sperme,özel olarak yapıp,yerleştirdiği yumurtayı mı döllettiriyor,yok.Yani o dilediği insan var olsun diye,o insanı oluşturacak yumurtayı ve spermi allah özel olarak yapıp,yerleştirmiyor.

Yani kısacası Allahın belirlediği sperm diye bir şey söz konusu bile olamaz.Allah insanın varoluş sürecinin hiçbir aşamasında rol oynayamaz.

 

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, Buzul yazdı:

Allah bir insanın var oluş sürecinin hangi aşamasında bulunuyor,işin içine fantastik palavraları katmadan buna yanıt ver.Yumurtayı dölleyecek spermi erkeğin içine ve döllenecek yumurtayı da kadının içine özel olarak yapıp mı,yerleştiriyor?O özel olarak yapıp,yerleştirdiği sperme,özel olarak yapıp,yerleştirdiği yumurtayı mı döllettiriyor,yok.Yani o dilediği insan var olsun diye,o insanı oluşturacak yumurtayı ve spermi allah özel olarak yapıp,yerleştirmiyor.

Yani kısacası Allahın belirlediği sperm diye bir şey söz konusu bile olamaz.Allah insanın varoluş sürecinin hiçbir aşamasında rol oynayamaz.

 

bende  dediğinizi  söyledim.  Doktor  cinsiyeti  belirliyor  ama  Kuranda  diledigine  kız  diledigine  erkek  verir  diyor.Tabi  ayeti  sonuç  olarak  değerlendirip  kardeşim  doktor  belirlemiş  ama  sonuçta  Allah'ın  takdiri  ile  kız  veya erkek olmuş  diyen  çıkabilir. Son  olarak  doktor  belkide  Allah'ın  imtihan  yapmak  için  yaratacağı  spermi  (sakat,kör,akılsız) çocuğu  değil  sağlıklı  spermi  seçecek bu da  ıhtimal  sanki  ne dersiniz  sizce  doğru  mu  düşünüyorum? Mesela  avrupada  bazı  sakat  doğacak  çocuklar  tibbi  yöntemlerle  alınıyor  anne  karnindan,Allah'ın  sorunlu  bir  çocuk  dünyaya  getirebilmesi  güçlesmis  olur  mu  siZce?

Link to post
Sitelerde Paylaş
23 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

bende  dediğinizi  söyledim.  Doktor  cinsiyeti  belirliyor  ama  Kuranda  diledigine  kız  diledigine  erkek  verir  diyor.Tabi  ayeti  sonuç  olarak  değerlendirip  kardeşim  doktor  belirlemiş  ama  sonuçta  Allah'ın  takdiri  ile  kız  veya erkek olmuş  diyen  çıkabilir. Son  olarak  doktor  belkide  Allah'ın  imtihan  yapmak  için  yaratacağı  spermi  (sakat,kör,akılsız) çocuğu  değil  sağlıklı  spermi  seçecek bu da  ıhtimal  sanki  ne dersiniz  sizce  doğru  mu  düşünüyorum? Mesela  avrupada  bazı  sakat  doğacak  çocuklar  tibbi  yöntemlerle  alınıyor  anne  karnindan,Allah'ın  sorunlu  bir  çocuk  dünyaya  getirebilmesi  güçlesmis  olur  mu  siZce?

Dilediğine kız,dilediğine erkek verebilmesi için bir insanın var olma aşamasında rol oynaması,bu işe karışması,bir etkisinin olması gerekir ki dileyip,isteyebilsin.Erkek diliyorsa,bir y kromozomuna işe karışıp yumurtayı döllettirmesi gerekir,kız diliyorsa da işe karışıp x kromozomuna yumurtayı döllettirmesi gerekir..Etkisiz eleman olup da,istediğim için,dilediğim için demenin bir gerçekliği,doğruluğu yoktur.Doktor belirliyorsa,kadın ve erkek de kız çocuk istiyorlarsa,allah dilediği için mi onlara kız vermiş olacak.Hayır. Kadın ve erkek dilediği,istediği için kız çocukları olmuş olacak.Allah bunlara kız çocuk vermeyi dilemiyorsa ne olacak,bu olaya karışıp örneğin embriyoyu mu düşürtecek,kız çocukları olmasın diye?Dediğim gibi Allah etkisiz bir eleman,bir insanın varoluş aşamalarının hiçbirinde rol oynayamayacağı,etkisi olamayacağı için,allah bu insanı sınamak için yarattı,var etti demenin de bir gerçekliği yok.Sperm yumurtayı dölledi,embriyo oluştu.O insanı oluşturacak sperm allah tarafından özel olarak yapılıp mı,yerleştirildi,yok,peki yumurta,o da öyle.Bu embriyoyu aldırırsan,dolayısıyla şunu diyemezsin.Allahın sınamak için özel olarak yarattığı bir kişiyi aldırdın.Bunu diyebilmen için,allahın o insanı oluşturacak spermi ve yumurtayı özel olarak yapıp,yerleştirmesi gerekir.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, sağduyu said:

 

Ama sen şu insana inanmadın diye sonsuza kadar derisini değiştire değiştire yakar. Onun da eğlencesi bu.

Öyle bir şey olamaz zaten de...

 

Mesela senin şu elestirin aynı düzeyde ...

 

Tanrı özgür irade versin ama kötülük olmasın...

 

Bunu nasıl beceremez bir tanrı ...

 

Nasıl olur da üç köşeli bir kare yapamaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, kirec yazdı:

Mesela üç köşeli bir kare yapamaz...

 

Ezik ya bu tanrı...

 

İşte genelde böyle bir durumda bu söylemler...

Tanrı  sadece  iyiliklerin  yapılabileceği  evren  yaratmaya  muktedirdir  hatta  bu  mantıksızlık  değil  mantıksal  olarak  mümkündür  ama  bunu  yapamaz.cunku  kötülüklerin  olduğu  evrendeyiz.Dinlere  göre  aslında  çözüm  vad  Tanrı  cennet  gibi  özgür  iradeli  ve  sadece iyilik  yapabileceğimiz  ortam  yaratabilmr imkani  varken  bunu  kullanmayip  imtihan  meselesini  seçmiş.Ayrica Tanrı  dinlere  göre  özgür  iradeli  bile  olmayabilir  çünkü  mutlaj  iyi  olmak  zorundadır. Tanrıya  mutlak  kötü  sıfatını  yakiştiramayiz veya  kötü de  olabilir  denilemez  aslında  Tanrı da  özgür  irade de  bırakmıyor  dini  yaklaşım. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, kirec yazdı:

Öyle bir şey olamaz zaten de...

 

Mesela senin şu elestirin aynı düzeyde ...

 

Tanrı özgür irade versin ama kötülük olmasın...

 

Bunu nasıl beceremez bir tanrı ...

 

Nasıl olur da üç köşeli bir kare yapamaz...

Tanrı  mantık  kurallarının  yaratıcısı  mıdır  yoksa  mantık  kurallarına  ve  kişisel  sıfatları tarafından  sınırlanmış bir  varlık  mıdır?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, kirec said:

Öyle bir şey olamaz zaten de...

 

İslam'a göre bal gibi de olacakmış. Allah milyarlarca insanı sırf Muhammed'ê inanmadılar diye sonsuza kadar derilerini değiştire değiştire yakacakmış. 

 

3 minutes ago, kirec said:

Mesela senin şu elestirin aynı düzeyde ...

 

Tanrı özgür irade versin ama kötülük olmasın...

 

Bunu nasıl beceremez bir tanrı ...

 

Nasıl olur da üç köşeli bir kare yapamaz...

 

Neden kötülük olsun istiyorsun? Neden canlılar birbirleri parçalayıp yesin, sapıklar çocuklara tecavüz edip öldürsün, güçlü zayıfı ezsin istiyorsun? 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

Tanrı  sadece  iyiliklerin  yapılabileceği  evren  yaratmaya  muktedirdir  hatta  bu  mantıksızlık  değil  mantıksal  olarak  mümkündür  ama  bunu  yapamaz.cunku  kötülüklerin  olduğu  evrendeyiz.Dinlere  göre  aslında  çözüm  vad  Tanrı  cennet  gibi  özgür  iradeli  ve  sadece iyilik  yapabileceğimiz  ortam  yaratabilmr imkani  varken  bunu  kullanmayip  imtihan  meselesini  seçmiş.Ayrica Tanrı  dinlere  göre  özgür  iradeli  bile  olmayabilir  çünkü  mutlaj  iyi  olmak  zorundadır. Tanrıya  mutlak  kötü  sıfatını  yakiştiramayiz veya  kötü de  olabilir  denilemez  aslında  Tanrı da  özgür  irade de  bırakmıyor  dini  yaklaşım. 

Sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren aslında mümkün değildir..

 

Niye ..

 

Çünkü orada iyilik dışında bir şey yapılamıyor ise o yapılan şeyler özgür iradeyle değil zorunlu olarak yapiliyordur...

 

Zorunlu li olarak yapılan şey iyilik olmaz...

 

 

Robotların yaptığı şeylere iyilik denmez...

 

İyilik ve kötülükten bahis edilebilmesi için özgür irade şarttır..

 

Özgür irade varsa kotulukte yapılabilir olmalıdır.

 

Bu yüzden sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren mantıken mümkün değildir..

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 minutes ago, kirec said:

Sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren aslında mümkün değildir..

 

Niye ..

 

Çünkü orada iyilik dışında bir şey yapılamıyor ise o yapılan şeyler özgür iradeyle değil zorunlu olarak yapiliyordur...

 

Zorunlu li olarak yapılan şey iyilik olmaz...

 

 

Robotların yaptığı şeylere iyilik denmez...

 

İyilik ve kötülükten bahis edilebilmesi için özgür irade şarttır..

 

Özgür irade varsa kotulukte yapılabilir olmalıdır.

 

Bu yüzden sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren mantıken mümkün değildir..

 

 

Yani bana kan, gözyaşı, acı, vahşet lazım, bunlar olmadan hayattan zevk alamam diyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, kirec yazdı:

Sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren aslında mümkün değildir..

 

Niye ..

 

Çünkü orada iyilik dışında bir şey yapılamıyor ise o yapılan şeyler özgür iradeyle değil zorunlu olarak yapiliyordur...

 

Zorunlu li olarak yapılan şey iyilik olmaz...

 

 

Robotların yaptığı şeylere iyilik denmez...

 

İyilik ve kötülükten bahis edilebilmesi için özgür irade şarttır..

 

Özgür irade varsa kotulukte yapılabilir olmalıdır.

 

Bu yüzden sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren mantıken mümkün değildir..

 

yalnız  Tanrı  burada  sanki  tamamen  mantık  kurallarına  tabi  miş  ve  bizim  şu  an  ki  akıl  yürütmemize  bağlı  imiş  gibi  oluyor. Mutlak  kudretli  bir  varlık insanları  ve  evrendeki  mantığı  başka  türlü  yapamaz  demekle  eş değer  gibi. Ayrıca  benim  asıl  kastettiğim  dinlerin  sunduğu  cennet  fikri  üzerine  idi  çünkü  sadece  iyilik  yapılabilir  ve  özgür  iradeli  varliklardır.Yani  belki  algı  yapımız  farklı  şekilde  donatılmış  olsa  sizin  dediğiniz  kötülük  olmadan  özgür  iradeli  olunmaz  fikri  hiç  aklımıza  bile  gelmezdi demeye  çalışıyorum. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Yani bana kan, gözyaşı, acı, vahşet lazım, bunlar olmadan hayattan zevk alamam diyorsun.

 

8 dakika önce, kirec yazdı:

Sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren aslında mümkün değildir..

 

Niye ..

 

Çünkü orada iyilik dışında bir şey yapılamıyor ise o yapılan şeyler özgür iradeyle değil zorunlu olarak yapiliyordur...

 

Zorunlu li olarak yapılan şey iyilik olmaz...

 

 

Robotların yaptığı şeylere iyilik denmez...

 

İyilik ve kötülükten bahis edilebilmesi için özgür irade şarttır..

 

Özgür irade varsa kotulukte yapılabilir olmalıdır.

 

Bu yüzden sadece iyiliklerin yapılabildığı bir evren mantıken mümkün değildir..

 

robotlar  bir  şeyi  uygulamak  zorunda  olabilir  fakat sadece  iyiliğin  olduğu  evrende  insan  iyilik  yapmak  zorunda  değil  iyilikte  yapmaya bilir ama  kötülük  diye  bir şeyin  olmaması  mümkün.Insanlar  ya  iyi  şeyler  yapar  ya da  yapmaz  yine  irade  vardır.siz  birine  güzel  şeyler  soylediginizde iyilik  yaparken  güzel  söz  soylememe  şansınız  varsa  ve  hiçbir şey  soylemiyorsaniz aslında  kötülük  olmadan  özgür  bir  şekilde  davranmış  olabilirsiniz. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

bende  dediğinizi  söyledim.  Doktor  cinsiyeti  belirliyor  ama  Kuranda  diledigine  kız  diledigine  erkek  verir  diyor.Tabi  ayeti  sonuç  olarak  değerlendirip  kardeşim  doktor  belirlemiş  ama  sonuçta  Allah'ın  takdiri  ile  kız  veya erkek olmuş  diyen  çıkabilir. Son  olarak  doktor  belkide  Allah'ın  imtihan  yapmak  için  yaratacağı  spermi  (sakat,kör,akılsız) çocuğu  değil  sağlıklı  spermi  seçecek bu da  ıhtimal  sanki  ne dersiniz  sizce  doğru  mu  düşünüyorum? Mesela  avrupada  bazı  sakat  doğacak  çocuklar  tibbi  yöntemlerle  alınıyor  anne  karnindan,Allah'ın  sorunlu  bir  çocuk  dünyaya  getirebilmesi  güçlesmis  olur  mu  siZce?

Doktor istese  o spermi kızınıda erkeyinide yok eder .nerde senin Allahın. Ne yapabilir putun:rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...