sağduyu 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi Just now, akılsızşuursuzatom said: hz.aişenin yaşı 17-18 dir zaten ablasınin yaşı ve 10 yaş küçük olması ve peygamberin ölümü sonrası yaşadığı süre buna delalettir. Yok, 9'dur, kendisi de, çevresindekiler de 9 demiş. Senin bu Aişe'nin yaşını 17-18'e çıkarmak için yalan üstüne yalan söylemeye iten neden ne? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) Şimdi, sağduyu yazdı: Yok, 9'dur, kendisi de, çevresindekiler de 9 demiş. Senin bu Aişe'nin yaşını 17-18'e çıkarmak için yalan üstüne yalan söylemeye iten neden ne? yalan soyleme amaci gutmuyoru.Amacim bildigimi aktarmak. Eylül 26, 2018 tarihinde akılsızşuursuzatom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 2 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: henüz adet görmemişse sizin dediğinize göre neden beklensin ki direk küçük kızı alırdı af edersiniz. Kendinle mi tartışmaya başladın? Bakalım hanginiz kazanacaksınız? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 1 minute ago, akılsızşuursuzatom said: yalan soyleme amaci gutmuyoru.Amacim bildigimi aktarmak. Yanlış biliyorsun, doğrusu gösterildiği halde yanlışta ısrar etmek yalan söylemektir. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi Şimdi, sağduyu yazdı: Yanlış biliyorsun, doğrusu gösterildiği halde yanlışta ısrar etmek yalan söylemektir. islami sitelerden yazı makale okudunuz mu bununla ilgili veya ankara ilahiyat gibi okullarin sitelerinden çalışma orada böyle tek bir rivayete bakıp değerlendirme olmuyor ki öyle olmalı. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 3 dakika önce, sağduyu yazdı: Kendinle mi tartışmaya başladın? Bakalım hanginiz kazanacaksınız? dursun bey 'e yazdım elbet ama insan önce kendisiyle tartışmali bence de. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 1 minute ago, akılsızşuursuzatom said: islami sitelerden yazı makale okudunuz mu bununla ilgili veya ankara ilahiyat gibi okullarin sitelerinden çalışma orada böyle tek bir rivayete bakıp değerlendirme olmuyor ki öyle olmalı. İslami sitedeki geri zekalıların ne yazdıklarını neden okuyayım ki, bu dinin asıl kaynakları varken? Taberi, Buhari, Vakıdi, Müslüm, Tırmızi vs. varken bu İslami site şarlatanlarını kim şeyine takar? Bu İslami sitelerde yazan adamlarda zeka olsa müslüman kalmazlardı. Sen neden asıl kaynakları okumak yerine bu şarlatanların ağzına bakıyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 11 dakika önce, sağduyu yazdı: İslami sitedeki geri zekalıların ne yazdıklarını neden okuyayım ki, bu dinin asıl kaynakları varken? Taberi, Buhari, Vakıdi, Müslüm, Tırmızi vs. varken bu İslami site şarlatanlarını kim şeyine takar? Bu İslami sitelerde yazan adamlarda zeka olsa müslüman kalmazlardı. Sen neden asıl kaynakları okumak yerine bu şarlatanların ağzına bakıyorsun? oralarda da asıl kaynaklar veriliyor sadece aralarindaki irtibatı anlayamayabiliriz diye daha derli toplu ve açıklamalı şekilde okumaya çalıştım yalnızca. Yoksa 2 hadis gördük hemen çelişiyor deriz veya 1 hadis görürüz veya ayet hemen bu yanlış saçma deriz ama konular irtibatlar tam bilinirse belki konu daha net olur.Aslinda sizin ben ne okuyacağım ki demeniz bile bir anlamda ön yargıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 26, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 26, 2018 gönderildi 1 minute ago, akılsızşuursuzatom said: oralarda da asıl kaynaklar veriliyor sadece aralarindaki irtibatı anlayamayabiliriz diye daha derli toplu ve açıklamalı şekilde okumaya çalıştım yalnızca. Yoksa 2 hadis gördük hemen çelişiyor deriz veya 1 hadis görürüz veya ayet hemen bu yanlış saçma deriz ama konular irtibatlar tam bilinirse belki konu daha net olur.Aslinda sizin ben ne okuyacağım ki demeniz bile bir anlamda ön yargıdır. Konular arasında irtibat kurmak için bu şarlatanlara ihtiyacım yok, kendi aklım var. Aişe'nin Muhammed'le evlendiğinde 17-18 yaşında olduğuna dair hadis varsa buyur koy ortaya. Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi (düzenlendi) 20 hours ago, Yeni Üye said: Ben inanmamaktan bahsetmedim, düşmanlıktan bahsettim. Söylediklerimin hepsinin Kuranda ve sünnette delili var. Gerekirse yazarız. Lafı hiç dolandırmayayım: Evet, gerekli dikkati göstermeden yazmışım, kusura kalma. Ben sonuna dikkat etmeden, inanmamak olarak algılayarak yazdım bütününü. Yalnız bu, inanmak kısmı ile yazdıklarımı ve aslında genel çehreyi de pek değiştirmiyor. Quote Ben inanmıyor diye insan yakılmalı diyen bir zihniyete inanmıyorum. Kitabımda müşrik, inançsız, kötü kişilerin sonunun(ahiretinin) iyi olmayacağından bahsediliyor ve ben buna inanıyorum. Terazi koyan ben değilim, yargılayan ben değilim. Ama bunları yapacak olanın merhametine ve kimseye zulmetmeyeceğine güvenim tam. İnançsızlık ayrı bir şey, kötü olmak ayrı. Arkasına kötü kişi de eklenerek mesele dağıtılmaya çalışıyor. İnançsızlık ceza gerektiren bir durum değildir. Vahşi bir kabile reisi ya da egomanyak biri değilseniz eğer. Bu büyük bir açmaz ve arkasında ne kuran, ne de herhangi bir babayiğit duramaz. Quote Kitaba inanan biziz, müslümanlar ya da müminler, siz değilsiniz. Benim inanmadığım bir kitapta benim inanmadığım bir Tanrının ben öldükten sonra (ahirette) beni ateşe atacağı yazsa, kendi halimle ilgili kalbim mutmainse, bu beni pek te enterese etmez. Keyfime bakarım, nasılsa öldükten sonra vaad edilen bu şeyin olmayacağından eminim. Forumlar kurup bu kitapla ya da bu Tanrıyla uğraşmam. Burada sürekli Tanrıyla uğraşanlarla ilgili gerçek şu ki, kendilerinin de kalbi hallerinden memnun değil. Samimi olsalar, bunu kendilerine ve bize itiraf ederler. Kalplerini mutmain kılacak şeyi ararlar. Ben bir konuda gece gündüz cedelleşsem, sürekli bir şeyi kötülemekle ve çürütmekle uğraşsam, o şeyin beni bu kadar istila etmesi konusunda kendimden şüphe ederim. Olmayan bir şey niye benim hayatımı zehir ediyor? Neden beni kendine bu kadar bağımlı kılıyor? Neden beni rahat bırakmıyor? Yoksa olmadığına bir türlü gerçekten inanamıyorum mu. Evet, inanamıyorsunuz. Yakacağına inandığınız kadar olmadığına inanamıyorsunuz. Ne diyelim, Allah yardımcınız olsun. Bunlar hiçbir amaca hizmet etmeyecek, hiçbir meseleye derman olmayacak afaki niyet okumaları. Kalbi hallerinden memnun değil falan..Böyle şeylere tamah etmek size yakışmıyor. Kimseyi de bağlamaz hani. Bunu daha önce de defalarca kere yazdık; ne demek olmayan bir şey benim hayatımı niye zehir ediyor..?! Ediyor işte! Bütün hayatımızı, yaşantımızı etkiliyor bu durum. Ülkenin genel durumuna, içerisinde bulunduğu rezilliğe bakar mısınız? Hayır, oruç tutmadığı için dayak yiyenleri, dekolte giyindiği için tartaklananları, taciz ve tecavüz edilen sübyanları, ensar vakıflarını, mahalle baskılarını ve resmen cahilliğin pompalandığı bir topluma vesile olmasını..vb..saymadım bile. Sayayım mı onları da?!! Arkadaş bilim teknik denen dergide evrimin adı bile geçmiyor artık. Tübitak çürüdü, ortalığı imam hatipler bastı, daha ne istiyorsunuz!! Böyle bir şeyi nasıl sorarsınız hakikaten!? Bu ülkede şeriat yoksa bile, laikliği de şüpheli durumda, daha ne olsun?! Yozlaşmışlık, rezillik had safhada. Durumun bu hale gelmesindeki en büyük etken ise din denen kurumun varlığı. Güç odakları, insanları manipule etmenin ve koyun sürüsüne çevirmenin en kolay yolu olan din ve dini duyguları sömürmek, din bezirganlığı yapmak sureti ile bunları muvaffak olabiliyorlar. Din olmasa bunlar olmayacak mı peki? Elbette olacak. Ama kesinlikle bu kadar etkili olmayacak, olamayacak. Toplum mühendisliği ve sosyal mühendislik için din denen kurum kullanılamayacak en azından. Ondan daha iyi bir manivela, aparat mı var allasen?! Ayrıca kesinlikle ve kesinlikle inanmıyoruz. Bundan şüpheniz olmasın. Sorun şu ki, sadece bizim inanmamamız yetmiyor. Bunu anlamak o kadar da zor olmasa gerek. Oldu mu acaba? Benim gördüğüm o ki; her ne kadar ortalamanın üzerinde aklı selim biri dahi olsanız, düşünceleriniz ve inancınızın yetemediği, yetersiz kaldığını gördüğünüz yerde hırçınlaşıyor ve bu bağlamda laf sokmaya başlıyorsunuz. Eylül 27, 2018 tarihinde teflon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
dursun 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: talak 4 te yanlış anlaşılan kısım adetten kesilenler bellidir henüz adet olmayanlar orada küçük kızlar değil yine kadındır yani adet zamanı gelmemiş kadın içinde 3 ay bekleyeceksiniz diyor. Adet görmeyenlerin küçük kızlar olduğunu nerden çıkardınız? Henüz adet görmemişse bluğ çağına girmediği bi kere kesin. Peki siz büyük kadın olduğunu nerden çıkardınız? Henüz adet görmemiş birisi demekle neyi kasdettiğini, en azından en fazla kaç yaşında olduğunu çok iyi anlamış olmanız lazımdır. Link to post Sitelerde Paylaş
dursun 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: henüz adet görmemişse sizin dediğinize göre neden beklensin ki direk küçük kızı alırdı af edersiniz. Alıyorlarmış zaten. Arap dünyasında, hele ki o yıllarda yaygın bir durumdur bu. Link to post Sitelerde Paylaş
dursun 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 10 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: islami sitelerden yazı makale okudunuz mu bununla ilgili veya ankara ilahiyat gibi okullarin sitelerinden çalışma orada böyle tek bir rivayete bakıp değerlendirme olmuyor ki öyle olmalı. Alıntıları İslami siteden yaptım zaten. Üstelik bilindik malum siteden. Link paylaşmak yasak mı değil mi bilmiyorum. O yüzden paylaşmıyorum. Kendiniz bakabilirsiniz sorularla İslamiyet. Kolay gelsin hocam. Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 10 hours ago, akılsızşuursuzatom said: Adet görmeyenlerin küçük kızlar olduğunu nerden çıkardınız? Olmadığını nereden çıkardınız? Kuranı savunuyorsun bu arada ilginç. Arada boşluğuna mı geliyor nedir(!) Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 1 saat önce, teflon yazdı: Olmadığını nereden çıkardınız? Kuranı savunuyorsun bu arada ilginç. Arada boşluğuna mı geliyor nedir(!) kuranı savunduğum doğru olarak bildiklerim yani ak olana ak demeye çalışıyorum bir konusunu savunuyorum şu an .Adet görmüş kadınlar ve görmemiş kadınlar diyor Link to post Sitelerde Paylaş
teflon 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 41 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Adet görmüş kadınlar ve görmemiş kadınlar diyor Soru neydi: Olmadığını nereden çıkardınız? Sonuç? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 1 saat önce, teflon yazdı: Soru neydi: Olmadığını nereden çıkardınız? Sonuç? mealde bile açık birisi evlenmiş adet olmuş 3 gün 5 gün neyse kesilmiş adeti sonlanmış. Sonra diyor ki adet olmayanlar; adet günü gelmeyen kadınlar içinde iddet 3 ay diyor. Buradan nasıl adet görmeyen kızlarla da evlenilir anlıyorsunuz şaşıyorum. Sizin ki insan zayıf yaratılmıştır: ateist: yoo şışman insanlarda var espirisine benzedi.Itiraz edecegim diye karşımızda açıkça yazanı yanlış anlıyoruz adeta. (konudan sapmayıp hakaret etmeyip konuya odaklanabilrcek miyiz bakalım) Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 9 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: mealde bile açık birisi evlenmiş adet olmuş 3 gün 5 gün neyse kesilmiş adeti sonlanmış. Sonra diyor ki adet olmayanlar; adet günü gelmeyen kadınlar içinde iddet 3 ay diyor. Buradan nasıl adet görmeyen kızlarla da evlenilir anlıyorsunuz şaşıyorum. Sizin ki insan zayıf yaratılmıştır: ateist: yoo şışman insanlarda var espirisine benzedi.Itiraz edecegim diye karşımızda açıkça yazanı yanlış anlıyoruz adeta. (konudan sapmayıp hakaret etmeyip konuya odaklanabilrcek miyiz bakalım) (1) MevdudiBüluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler. Kur’an’ın bu açıklamasına göre burada “Mudhale” (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü eğer mübaşeret olmasaydı iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden henüz hayız görmeye başlamamış kızların iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur’an’ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslüman’ın yasaklamaya hakkı yoktur. - Ebu’l Al’a Mevdudi, Tefhimu’l Kuran, Talâk/4 (2) TaberiÂyet-i kerimede “Hiç adet görmeyenler de böyledir.” buyurulmaktadır. Bundan maksat küçük yaşta evlenen ve zifafa girdikten sonra boşanan kadınlardır. Bunlar adet görmedikleri için iddetleri aylarla ölçülür; bu da üç aydır. Nitekim Süddi, Katade ve Dehhak bu kısmı aynı şekilde izah etmişlerdir.- Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Talâk/4 (3) İmam Kurtubi“İddetleri vaktinde” buyruğu, sözkonusu edilen kadınların kocaları ile gerdeğe girmiş olan kadınlar olmasını gerektirmektedir. Çünkü kendileri ile gerdeğe girilmemiş olan kadınlar yüce Allah’ın “Ey iman edenler! Mü’min kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağımız bir iddet olmaz” (el-Ahzab, 33/49) buyruğu ile bu kapsamın dışına çıkarılmaktadır. - İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/417. “Asla ay hali olmayanlar” ile kastedilen küçük yaştakilerdir. Bunların da iddetleri üç aydır. Buna göre haber hazfedilmiştir. Bu durumdakinin iddetinin ay hesabı ile yapılmasının sebebi bunda adetin olmayışıdır.- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/437-438. (4) Mukâtil B. Süleyman El-HorasânîBakara Suresi’nde yüce Allah şöyle buyurmaktadır: Boşanan kadınlar kendi kendilerini üç kur’ (yani, üç ay hâli) gözetlerler. (Bakara/228). Boşanan kadınların iddeti bu şekilde idi. Ancak Yüce Allah, kocasının kendisi ile gerdeğe girmeden boşadığı kadını bundan istisna ederek Ahzâb Suresi’nde şöyle buyurmaktadır: “Ey îmân edenler! Mümin kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan (yani onlarla cima etmeden) onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağınız bir iddet yoktur. (Ahzâb/49). Talâk sûresinde Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: Hayızdan kesilmiş (yani yaşlı olduklarından dolayı artık hayız görmeyen) ve (yaşlarının küçüklüğü sebebiyle henüz) hayız görmeyen kadınlarınıza gelince -şüphelendinizse- onların iddeti üç aydır. (Talâk/4)Görüldüğü gibi hayız görme yaşına gelmemiş ve kendisi ile gerdeğe girildikten sonra kocası tarafından boşanmış kadının durumu da aynı şekildedir; onun da iddeti üç aydır.- Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî, Ahkam Ayetleri Tefsiri, İşaret Yayınları, S. 217-219 – Talâk bahisleri; Kadının İddeti ve İddet Esnasındaki Sükna Hakkı Fıkıh Kaynakları (1) Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam FıkhıAyrılma İddeti: Cinsi ilişkiden sonra nikahın fesh olunması veya boşanma suretiyle ayrılan kadının beklemesi lazım gelen iddettir. Eğer kadın hamile ise onun iddeti doğurması ile biter. Bu hükmün delili Talâk 4 ayetidir. Eğer hamile değilse ve hayız görüyorsa onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç defa temizlenmektir. Bunun delili Bakara/228′dir. Eğer kadın bulûğa ermemiş veya hayızdan kesilmiş ise onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç aydır. Bunun delili Talâk/4′tür.Cinsi ilişkisiz boşanan kadın veya nikâhı fesh olan kadının iddet beklemesi söz konusu değildir. Bunun delili Ahzab/49′dur. - Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı, Ravza Yayınları, (4. Cilt, 3. Bölüm), 62. Bölüm, İddet, Ayrılma İddeti (2) İmam NeveviAyrılma iddeti: Koca hayatta iken nikahın feshi veya boşama sebebi ile karısından ayrılmasına bağlı olan iddettir. Bu iddet cinsel ilişkiden sonra veya erkeğin menisini karısının rahmine akıttıktan sonra meydana gelen ayrılma ile vacib olan iddettir. (…)Hayız görmemiş hür olan küçük yaştaki kadın ile hayız halinden tamamen kesilmiş kadının iddeti hilâl ayı ile üç aydır.- İmam Nevevi, Minhac, Kahraman Yayınevi, Nikah, İddet (3) Molla Hüsrev Küçüklükten veya yaşlılıktan dolayı hayz görmeyen veya bulûğuna yaş ile hükmedilip hayz görmeyen hür kadın hakkında talâkta iddet üç aydır. Çünkü Allah Teâlâ ,(C.C): “Kadınlarınız içinde ay hâli görmekten kesilenler ile henüz ay hâli görmemiş olanlarda eğer şüphe ederseniz onların îddet beklemeleri üç aydır.” buyurmuştur. Eğer kadın cima edildi ise üç ay iddet bekler. Çünkü yukarda geçtiği vechle cimâdan önce boşanırsa iddet yoktur.- Molla Hüsrev, Gurer ve Dürer, 2. Cilt, 3. Bölüm, İddet Babı (4) İbn Rüşdİddetin (Boşanmada Bekleme Süresinin) Çeşitleri: Kadın ya hürdür, ya cariyedir. Bunlardan her biri de boşandığı zaman ya kendisiyle gerdeğe girilmiş ya girilmemiştir. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmemiş ise bu kadının iddeti yoktur; boşanır boşanmaz evlenebilir. Zira Cenâb-ı Hak “Ey iman etmiş olanlar.. Mümin kadınlarla evlendikten sonra onlarla temas etmeden onları boşadığımzda onların size iddet saymasına lüzum yoktur” buyurmuştur. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmiş ise o zaman bu kadın ya adet gören, ya da görmeyen kadınlardandır. Adet görmeyen kadınlar da ya küçüktürler, ya da yaşlı oldukları için artık âdetten kesilmişlerdir. Adet görenler de ya gebedirler, ya normal âdetleri devam eder, ya herhangi bir sebeble kanları kesilmiştir, ya da müstehazedirier.- İbn Rüşd Kadı Ebu’l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 3/75 – Talak, İddetin Çeşitleri Önemli olan senin, benim ne anladığım değil, hatta ayette ne yazıldığı da o kadar önemli değil, asıl önemli olan bu ayetin insanlığa nasıl sunulduğu. Şurada yüz yıl öncesine kadar insanlar bu kitaba ulaşamıyordu bile, tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitaptan ortalarda yeteri kadar kopya yoktu. Daha yeni yeni dünya dillerine çevrilip çoğaltılmaya başlandı. 1300 yıldır islam alemine yukarıdaki yorumlar ulaştı, hala da bunlar ulaşmaya devam ediyor. Sen istediğin kadar kıçını yırt bu ayet öyle yorumlanmaz diye, 1400 yıldır İslam aleminin %99,999999'una bu ayetin henüz adet görmemiş küçük kızlar hakkında olduğu yorumu ulaşıyor. Şimdi aklı ve mantığı devreye sokalım: Muhammed zamanında adet görmemiş küçük kızlar evlendiriliyor muydu? Evet. Böyle bir uygulamayı normal gören insanlara "henüz adet görmemiş olanlar" dediğin zaman bu insanlar ne anlar? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 5 dakika önce, sağduyu yazdı: (1) MevdudiBüluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler. Kur’an’ın bu açıklamasına göre burada “Mudhale” (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü eğer mübaşeret olmasaydı iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden henüz hayız görmeye başlamamış kızların iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur’an’ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslüman’ın yasaklamaya hakkı yoktur. - Ebu’l Al’a Mevdudi, Tefhimu’l Kuran, Talâk/4 (2) TaberiÂyet-i kerimede “Hiç adet görmeyenler de böyledir.” buyurulmaktadır. Bundan maksat küçük yaşta evlenen ve zifafa girdikten sonra boşanan kadınlardır. Bunlar adet görmedikleri için iddetleri aylarla ölçülür; bu da üç aydır. Nitekim Süddi, Katade ve Dehhak bu kısmı aynı şekilde izah etmişlerdir.- Ebu Cafer Muhammed b. Cerir et-Taberi, Taberi Tefsiri, Talâk/4 (3) İmam Kurtubi“İddetleri vaktinde” buyruğu, sözkonusu edilen kadınların kocaları ile gerdeğe girmiş olan kadınlar olmasını gerektirmektedir. Çünkü kendileri ile gerdeğe girilmemiş olan kadınlar yüce Allah’ın “Ey iman edenler! Mü’min kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağımız bir iddet olmaz” (el-Ahzab, 33/49) buyruğu ile bu kapsamın dışına çıkarılmaktadır. - İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/417. “Asla ay hali olmayanlar” ile kastedilen küçük yaştakilerdir. Bunların da iddetleri üç aydır. Buna göre haber hazfedilmiştir. Bu durumdakinin iddetinin ay hesabı ile yapılmasının sebebi bunda adetin olmayışıdır.- İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/437-438. (4) Mukâtil B. Süleyman El-HorasânîBakara Suresi’nde yüce Allah şöyle buyurmaktadır: Boşanan kadınlar kendi kendilerini üç kur’ (yani, üç ay hâli) gözetlerler. (Bakara/228). Boşanan kadınların iddeti bu şekilde idi. Ancak Yüce Allah, kocasının kendisi ile gerdeğe girmeden boşadığı kadını bundan istisna ederek Ahzâb Suresi’nde şöyle buyurmaktadır: “Ey îmân edenler! Mümin kadınları nikahlayıp sonra kendilerine dokunmadan (yani onlarla cima etmeden) onları boşarsanız sizin için onlar aleyhine sayacağınız bir iddet yoktur. (Ahzâb/49). Talâk sûresinde Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: Hayızdan kesilmiş (yani yaşlı olduklarından dolayı artık hayız görmeyen) ve (yaşlarının küçüklüğü sebebiyle henüz) hayız görmeyen kadınlarınıza gelince -şüphelendinizse- onların iddeti üç aydır. (Talâk/4)Görüldüğü gibi hayız görme yaşına gelmemiş ve kendisi ile gerdeğe girildikten sonra kocası tarafından boşanmış kadının durumu da aynı şekildedir; onun da iddeti üç aydır.- Mukâtil B. Süleyman El-Horasânî, Ahkam Ayetleri Tefsiri, İşaret Yayınları, S. 217-219 – Talâk bahisleri; Kadının İddeti ve İddet Esnasındaki Sükna Hakkı Fıkıh Kaynakları (1) Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam FıkhıAyrılma İddeti: Cinsi ilişkiden sonra nikahın fesh olunması veya boşanma suretiyle ayrılan kadının beklemesi lazım gelen iddettir. Eğer kadın hamile ise onun iddeti doğurması ile biter. Bu hükmün delili Talâk 4 ayetidir. Eğer hamile değilse ve hayız görüyorsa onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç defa temizlenmektir. Bunun delili Bakara/228′dir. Eğer kadın bulûğa ermemiş veya hayızdan kesilmiş ise onun iddeti kocasından ayrıldıktan sonra üç aydır. Bunun delili Talâk/4′tür.Cinsi ilişkisiz boşanan kadın veya nikâhı fesh olan kadının iddet beklemesi söz konusu değildir. Bunun delili Ahzab/49′dur. - Camisab Özbek, Dört Mezhebe Göre İslam Fıkhı, Ravza Yayınları, (4. Cilt, 3. Bölüm), 62. Bölüm, İddet, Ayrılma İddeti (2) İmam NeveviAyrılma iddeti: Koca hayatta iken nikahın feshi veya boşama sebebi ile karısından ayrılmasına bağlı olan iddettir. Bu iddet cinsel ilişkiden sonra veya erkeğin menisini karısının rahmine akıttıktan sonra meydana gelen ayrılma ile vacib olan iddettir. (…)Hayız görmemiş hür olan küçük yaştaki kadın ile hayız halinden tamamen kesilmiş kadının iddeti hilâl ayı ile üç aydır.- İmam Nevevi, Minhac, Kahraman Yayınevi, Nikah, İddet (3) Molla Hüsrev Küçüklükten veya yaşlılıktan dolayı hayz görmeyen veya bulûğuna yaş ile hükmedilip hayz görmeyen hür kadın hakkında talâkta iddet üç aydır. Çünkü Allah Teâlâ ,(C.C): “Kadınlarınız içinde ay hâli görmekten kesilenler ile henüz ay hâli görmemiş olanlarda eğer şüphe ederseniz onların îddet beklemeleri üç aydır.” buyurmuştur. Eğer kadın cima edildi ise üç ay iddet bekler. Çünkü yukarda geçtiği vechle cimâdan önce boşanırsa iddet yoktur.- Molla Hüsrev, Gurer ve Dürer, 2. Cilt, 3. Bölüm, İddet Babı (4) İbn Rüşdİddetin (Boşanmada Bekleme Süresinin) Çeşitleri: Kadın ya hürdür, ya cariyedir. Bunlardan her biri de boşandığı zaman ya kendisiyle gerdeğe girilmiş ya girilmemiştir. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmemiş ise bu kadının iddeti yoktur; boşanır boşanmaz evlenebilir. Zira Cenâb-ı Hak “Ey iman etmiş olanlar.. Mümin kadınlarla evlendikten sonra onlarla temas etmeden onları boşadığımzda onların size iddet saymasına lüzum yoktur” buyurmuştur. Eğer kendisiyle gerdeğe girilmiş ise o zaman bu kadın ya adet gören, ya da görmeyen kadınlardandır. Adet görmeyen kadınlar da ya küçüktürler, ya da yaşlı oldukları için artık âdetten kesilmişlerdir. Adet görenler de ya gebedirler, ya normal âdetleri devam eder, ya herhangi bir sebeble kanları kesilmiştir, ya da müstehazedirier.- İbn Rüşd Kadı Ebu’l-Velid Muhammed b. Ahmed b. Muhammed b. Rüşd El-Hafîd, Bidayetü’l-Müctehid ve Nihayetü’l-Muktesid, Beyan Yayınları: 3/75 – Talak, İddetin Çeşitleri Önemli olan senin, benim ne anladığım değil, hatta ayette ne yazıldığı da o kadar önemli değil, asıl önemli olan bu ayetin insanlığa nasıl sunulduğu. Şurada yüz yıl öncesine kadar insanlar bu kitaba ulaşamıyordu bile, tüm insanlığa gönderildiği iddia edilen kitaptan ortalarda yeteri kadar kopya yoktu. Daha yeni yeni dünya dillerine çevrilip çoğaltılmaya başlandı. 1300 yıldır islam alemine yukarıdaki yorumlar ulaştı, hala da bunlar ulaşmaya devam ediyor. Sen istediğin kadar kıçını yırt bu ayet öyle yorumlanmaz diye, 1400 yıldır İslam aleminin %99,999999'una bu ayetin henüz adet görmemiş küçük kızlar hakkında olduğu yorumu ulaşıyor. Şimdi aklı ve mantığı devreye sokalım: Muhammed zamanında adet görmemiş küçük kızlar evlendiriliyor muydu? Evet. Böyle bir uygulamayı normal gören insanlara "henüz adet görmemiş olanlar" dediğin zaman bu insanlar ne anlar? adet görmeyip evlendirilen kız çocuğu kim Peygamber döneminde aişe demeyin lütfen adetin yaşı da kişiden kişiye değişir nitekim. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 27, 2018 gönderildi Raporla Share Eylül 27, 2018 gönderildi 16 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: adet görmeyip evlendirilen kız çocuğu kim Peygamber döneminde aişe demeyin lütfen adetin yaşı da kişiden kişiye değişir nitekim. Aişe'nin Muhammed'le 9 yaşında evlendiğinde adet görüp görmediği konusunda bilgim yok, onu Muhammed ve Aişe daha iyi bilir. Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Beni'l-Mustalik'ten Cüveyriye Bintu'l-Hâris, Sâbit İbnu Kays İbni Şemmâs radıyallahu anh'ın hissesine düşmüştü (esaretten kurtulmak için mukâtebe anlaşması yaptı). O, çok güzel bir kadındı, gözde onun için bir hisse vardı (gören göz haz duyardı). Mukâtebe bedelini ödemede yardım talep etmek üzere Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a geldi. Hz. Aişe devamla der ki: "Cüveyriye kapıda durduğu vakit onu görünce durumu hoşuma gitmedi (Resûlullah'ın onu beğenip evlenmeye kalkacağından korktum). Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın da benim onda gördüğüm (güzelliği) göreceğini derhal anladım. "Ey Allah'ın Resûlü dedi. Ben Hâris'in kızı Cüveyriye'yim. Durumum size meçhul değil. Ben Sâbit İbnu Kays'ın hissesine düştüm. Fakat hürriyetime kavuşmak için onunla mukâtebe yaptım. Size, mukâtebe (bedelini ödemem)de yardım istemek üzere geldim. Resûlullah: "Sana ondan daha hayırlısını söylesem ne dersin?" buyurdular. Cüveyriye: "O nedir?" dedi. "Senin yerine mukâtebe ücretini ödeyeyim ve seni zevce olarak alayım?" buyurdular. Cüveyriye de: "Kabul ediyorum!" dedi. (Bunun üzerine, Sabit İbnu Kays'a adam göndererek Cüveyriye'yi ondan talep etti. Sabit: "O senindir, Ey Allah'ın Resûlü! Annem babam sana feda olsun!" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm mukâtebe ücretini hemen ödedi. Cüveyriye ile evlendiğini işitince ellerindeki esirleri salıp azad ettiler ve: "Bunlar Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın artık akrabalarıdır (esir olarak tutulamazlar)!" dediler. Hz. Aişe devamla der ki: "Kavmine ondan daha hayırlı bir kadın görmedik; onun sebebiyle Benî Mustalik'ten yüz aile halkı azad olundu." Ebu Davud, Itk 2, (3931). Kendisinden özgürlüğü için yardım isteyen bir kadına evlilik teklif edecek karakterdeki bir insanın 9 yaşındaki biri ile evlenmesi sana neden garip geliyor, anlamadım. Biraz kendisine saygısı olan, onurlu karakterli bir insan zor durumda kalmış, çaresizce yardım isteyen kadına evlilik teklif eder mi? Kendisini bu kadar alçaltır mı? Şimdi soruyu tekrar oku: Muhammed zamanında adet görmemiş küçük kızlar evlendiriliyor muydu? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts