Scarfalcon 0 Ekim 10, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 10, 2009 gönderildi (düzenlendi) Nahl 101- "Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allah ne indirdiğini pek iyi bilmiş iken kâfirler Peygambere: "Sen, ancak bir iftiracısın" dediler. Hayır öyle değil; onların çoğu bilmezler." Bir âyetin yerine diğer bir âyetin, getirilmesi nesihtir. Önceki âyet mensuh (neshedilmiş), sonraki âyet ise nasih (nesheden)dir. Kâfirler, nesih meselesini Hz. Muhammed´in peygamberliği hakkında bir şüphe gibi ileri sürmek istemişlerdi ki, zamanımızda da hâlâ bunu takip eden çoktur. Bu âyet, onlara cevaptır. Yani bir âyeti neshedip (hükümsüz kılıp) yerine diğer bir âyeti bedel olarak getirdiğimiz vakit ki Allah, ne indirdiğini, ne indireceğini daha iyi bilir. Onun neshi ve değiştirilmesi haşa bilgisizlikten değil, ilim ve hikmetindendir. Önceki âyet de sonraki âyet de ilâhî hikmet ve kulların menfaatleri gereğince iner. Bir zaman için faydalı olan, diğer bir zaman için zararlı olabilir. Bunun tam tersi de vardır. Çünkü dünyadaki durumlar, değişiktir. İlahi emirler ise ise dünya ve ahirette Allah´ın kullarının faydaları ile uyumludur. Halbuki yüce Allah, Hz. Muhammed´in hükmünü kıyamete kadar değişik asırların yararlarına hakim olması için indirmiştir ve bunca düşmana rağmen engel olunabiliyor mu? Furkan 32: İnkâr edenler, ?Kuran ona bir defada toptan indirilseydi ya!? dediler. Biz, Kuranla senin kalbini pekiştirmek için onu böyle kısım kısım indirdik ve ağır ağır okuduk. Her devirde ister kavimlerdeki resûller ister devrin imamları olsun, bütün resûllere mutlaka karşı çıkılmıştır. Bir kere istedikleri sırf suyu yokuşa sürmek. Bizzat o zamanalrda yaşanmış olaylar var ki Allah o olay üzerine ayet indiriyor. Yani yaşanmamış bir olayın hakkında ?mağaradaki kişiler? diyerek hicret esnasında Peygamberimizin orada olacağını söylesemiydi müşriklerde gelip hemen yakalayıversin. Mesela Peygamberimize(SAV) bir bedevi gelip elindeki ceylan kemiğini ezerek Allah bunu mu diriltecek dediğinde ayet gelmiş ve ? Onu ilk defa yaratan diriltecek? buyurulmuştur. ilk defa diriltmek mi daha zor ikinci mi. Bir defa yaratan bir defa daha ayaratamaz mı. her an hücrelerimizde bunu her an yapıyor ama tabii o dönemde bu bilinmiyordu. İşte ayette kalbi pekiştirmekten kastedilen bir de budur. Yani Allah (CC) rasulünü yalnız ve çaresiz bırakmamaktadır.İstediğimiz kadar kasalım kendimizi Kuran kimsenin değil bizzat Allahın kelamı öyle olmasa asırlardır ?Hadi 10 suresini yazın ? meydan okumasına karşılık o insanlar yazmayı tercih ederlerdi. Ancak onlar zor olanı tercih etti ve savaştılar yok etmek istediler içlerinden birisi bile ki edebiyatta ileri insanlardı, al işte 1o değil 20 benzeri diyebilirlerdi di ye me di lerrr, şu bir gerçek ki kıyâmete kadar bu karşı çıkmalar devam edecektir. Allahû Tealâ, Allah'a hidayete mani olan bu insanlara bir evvelki 31. âyette "suçlular" diyor. Eğer sadece Allah'a ulaşmayı dilememiş olsalardı, günahkâr olacaklardı. hem resûle karşı çıkarak onu üzmeleri sebebiyle hem de bütün insanları Allah'ın yoluna ulaştırmama konusundaki gayretleri sebebiyle onlar mücrimlerdir. Peygamberimiz (SAV) zaten gelen ayetleri bizzat ezberliyor ve vahiy katiplerine yazdırıyordu İnsan kendi yazdığı bir şeyi ezberlemek için acele eder mi? Onu hemen ezberlemek için acele ederek dilini kıpırdatma.? (Kıyâme: 16) ... Sana onun vahyi bitmeden, Kur'an'ı okumakta acele etme!? (Tâhâ: 114) Şu söze bayılıyorum Düşünmeye değer. İnsan gözünü kapamakla sadece kendine gece yapar. Ve bu kadar şeye rağmen inat ediliyorsa şu sözün de doğruluğu destekleniyor. "Cennet ucuz değil, Cehennem de lüzumsuz değil." Ekim 10, 2009 tarihinde Scarfalcon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
septik13 0 Ekim 10, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 10, 2009 gönderildi Bu ayetin konusu kesinlikle çocuklara bırakılan mirastır nisa11 ayetinde ölenin eşinden söz edilmiyor sadece ölenin çocuklarından ve anne babasından bahsediyor duyurucu, o zaman miras paylaşımını sadece ölen eş yoksa düzgün hesaplarsınız. Ayetler bir bütündür , onu gözardı et bunu al ile bu iş olmaz. eşleri ölenler ne yapacak ? ölmemiş gibi mi davranacak. komik olmayın. Bunu da bi incele http://www.islamicsoftware.org/irth/irth.html daughters = 3 wife = 1 father = 1 mother = 1 yaz , show details tıkla bakalım ne çıkıyor ? Link to post Sitelerde Paylaş
AhbAp 0 Ekim 10, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 10, 2009 gönderildi (düzenlendi) Selam Ahbap, Gerçekten burada sen haklısın çok özürdiliyorum benim yaptığım işlem doğru olsa bile; bu işlemle ''miras hakkında çelişki yoktur'' diye yaptığım savunma yanlış olacaktır ki öyle... Çünkü yaptığım işlemde sizin verdiğiniz oranları kullandım, ayetleri dikkatlice incelediğimde gördüm ki sizin oranlarınız ayetlerle uyuşmuyor o yüzden ilk cevabımı yok farzedin bu benim hatamdı size güvenmek yerine ayetleri dikkatlice incelemem gerekirdi... Şimdi başa saralım; Bu oranlar için ayetleri tek ele almak gerekir çünkü; üç farklı ayette üç farklı durum için hüküm bildirilmiştir. Nisa/4:11. Allah size, çocuklariniz hakkinda, erkege, kadinin payinin iki misli (miras vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadin iseler, ölünün biraktiginin üçte ikisi onlarindir. Eger yalniz bir kadinsa yarisi onundur. Ölenin çocugu varsa, ana-babasindan her birinin mirastan altida bir hissesi vardir. Eger çocugu yok da ana-babasi ona vâris olmuş ise, anasina üçte bir (düşer). Eger ölenin kardeşleri varsa, anasina altida bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacagi vasiyetten ve borçtan sonradir. Babalariniz ve ogullarinizdan hangisinin size, fayda bakimindan daha yakin oldugunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafindan konmuş farzlardir (paylardir). şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir. ''Allah size, çocuklarınızın (mirası) hakkında şöyle tavsiye ediyor. '' Bu ayetin konusu kesinlikle çocuklara bırakılan mirastır nisa11 ayetinde ölenin eşinden söz edilmiyor sadece ölenin çocuklarından ve anne babasından bahsediyor işin içine ölenin eşi girince hesap değişiyor çünkü onuda 12. ayette açıklıyor bu yüzdende firebird'in verdiği matematik hesaplaması baştan yanlış nasıl mı? Üç kiz evlata mirasin 2/3'ü, ana ve babanin her birine 1/6, karisina 1/8 kalacaktir. (nisa 11. ayette baştan tekrar okuyun ölen kişinin eşinden bahsedilmiyor yani ölen kişinin eşi yok) E nasıl oluyor eşe kalacak 1/8 hesabı soruda çıkıyor??? Bu durumda, matematik yapalim: (2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (1,0 olmasi gerekirdi!..) yukarıdaki hesap eyete göre değil çünkü orada ölenin eşinden bahsedilmiyor o yüzden hesap şöyle olmalı; 2/3+1/6+1/6=1 çıkıyor yani miras paylaşımı doğru Kuran'da yanlış matematik hesabı var diye iddia ettiğiniz eşe 1/8 oranı Nisa 11 de geçmiyor o yüzden matematik hatası yoktur. Bir örnek verelim; üç kız evlada 2/3, anneye 1/6, babaya 1/6 örneğin; 100 lira mirası olan bir ölünün mirası şu şekilde dağıtılıyor 100 üçe böleriz ki kızlara üçte ikisini verilim 100/3 = 33,333 üçte bir pay üçte iki pay 66,666 kızlara verilecek miras anneye 16,666 babaya 16,666 hepsini toplayalım 99,9999 yani %100 dağıtılıyor Görüldüğü gibi çelişki ve hata yok ALLAH DÜŞÜNENLERE hakikati böylece açıklıyor Allahın düşünenlere hakikati açıkladığını söylüyorsun ancak o hakikatı gözardı ediyorsun. Nisa 11'i almışsın, "Ee, burada karıdan söz edilmiyor" diyorsun. Hemen bir sonraki ayeti, Nisa 12'yi okursan orada karıdan söz ediyor. İşlemi tamama uydurmak için ya paydayı atlıyorsun ya da ayeti. İşi kılıfına uyduruyorsun yani, helal olsun. Nisa 11-12: Allah, size, çocuklarınız(ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (Bu paylaştırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. Eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (Yine bu paylaştırma) yaptığınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. Eğer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşi bulunursa, ona altıda bir düşer. Eğer (kardeşler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (Bu paylaştırma varislere) zarar vermeksizin yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah?ın emridir. Allah, hakkıyla bilendir, halîmdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) Nisa 176: Senden fetva istiyorlar. De ki: ?Allah, size ?kelâle? (babasız ve çocuksuz kimse)nin mirası hakkında hükmünü açıklıyor: Çocuğu olmayan bir kişi ölür de kız kardeşi bulunursa, bıraktığı malın yarısı onundur. Eğer kız kardeşi ölür ve çocuğu da bulunmazsa, erkek kardeş ona varis olur. Eğer kız kardeşler iki iseler, (erkek kardeşin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kardeşler erkekli kızlı iseler, o zaman (bir) erkeğe, iki kızın hissesi kadar (pay) vardır. Sapmayasınız diye Allah size (hükmünü) açıklıyor. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir. Nisa 11, olayla ilgili tek ayet değil. Lütfen olaya hüküm konulduğunu dikkate al ve işlemi tekrar yap. Ekim 10, 2009 tarihinde AhbAp tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
UBEYDULLAH 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Allah mükemmel ise kadir mutlaksa her şeyi ama her şeyi yapabiliyor demektir.Sanırım hiç bir müslüman bunu reddetmez. Şimdi şunu sorarsak: Allah her şeyi ama her şeyi yapabilir mi? Evet demek için acele etmeyin Allahtan şunu istiyoruz: 1. Kendisini "tamamen yok etsin" sonra" geri yaratsın" a.Yalnız burda bir sorun var: Eğer kendisini tamamen yok ederse "var" olmayacağı için kendisini "geri yaratamaz". Bu durumda 1. maddeyi "yapamıyor".Hani mükemmellik, kadiri mutlaklık? b.Eğer kendini yeniden yarabilirse o zaman da yine 1. maddenin ilk kısmı olan "tamamen yok etme" eylemini gerçekleştirmiş olmuyor. Çünkü kendi varlığını tamamen yok eden "silen" bir varlıl artık olmayacağı için kendini yeniden yaratamaz. Bu durumda yine tanrı 1. maddeyi "yapamıyor".Hani her şeye gücü yetiyordu? Şimdi arkadaşlar diyecek ki sen tanrıdan teorik olarak "imkansız"şeyler istemişsin diyecekler. İyi de "her şeyi ama istinasız her şeyi yapabilecek kadir-i mutlak(absolute power) olduğunu iddia eden ben değilim ki? 2.allah kendisinden daha güçlü bir tanrı yaratsın.Bekliyoruz.... sizin su ınandıgınız bilim Allah'ın verdıklerını kullanmadan süt üretsinde görelim ya da su üretsinde mılet kuraklıkta susuzluk cekmesın Allah Gökten su ındırmese sizin gibiler ölür Link to post Sitelerde Paylaş
AhbAp 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi sizin su ınandıgınız bilim Allah'ın verdıklerını kullanmadan süt üretsinde görelim ya da su üretsinde mılet kuraklıkta susuzluk cekmesın Allah Gökten su ındırmese sizin gibiler ölür Yanlışınız var. Süt üretimi için gerekli şeyleri Allah değil, GEFREDETDAS isimli tanrı vermektedir. Su indiren ise KLORETBES isimli tanrıçadır. Link to post Sitelerde Paylaş
BilgehanBengi 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi sizin su ınandıgınız bilim Allah'ın verdıklerını kullanmadan süt üretsinde görelim ya da su üretsinde mılet kuraklıkta susuzluk cekmesın Allah Gökten su ındırmese sizin gibiler ölür Suyu gökten indirenin Allah olduğunu gösteriniz. Bu iddianızı somut kanıtlarla destekleyiniz. Eğer destekleyemiyorsanız boş konuşmayınız. Link to post Sitelerde Paylaş
septik13 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi sizin su ınandıgınız bilim Allah'ın verdıklerını kullanmadan süt üretsinde görelim ya da su üretsinde mılet kuraklıkta susuzluk cekmesın Allah Gökten su ındırmese sizin gibiler ölür Doğru didin. Şüphesiz ki Allah (c.c.®) süt ile suyu zalimler gibi karıştırmamaktadır, o isteseydi sütü pastörize olarak da memelerden akıtabilirdi, işte bunda size Rabbiniz tarafından büyük bir imtihan vardır. Bizler gökten suyu indirip onunla rızık olarak size türlü meyveler çıkardık, sana su hakkında sorarlar; de ki o rabbimin emrindedir. Şaka bi yana, süt ve su hakkında ne biliyorsunuz ? Biyolojik olarak bunları araştırdınız mı ? Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Suyu gökten indirenin Allah olduğunu gösteriniz. Bu iddianızı somut kanıtlarla destekleyiniz. Eğer destekleyemiyorsanız boş konuşmayınız. İnsan indiremediğine göre Allah indiriyor. Link to post Sitelerde Paylaş
BilgehanBengi 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi İnsan indiremediğine göre Allah indiriyor. Somut dayanağın bu mu yani? İnsan değilse kesin Arap putu allah devreye giriyordur... Çok sağlam mantık... Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Somut dayanağın bu mu yani? İnsan değilse kesin Arap putu allah devreye giriyordur... Çok sağlam mantık... Sana da tavsiye ederim. Link to post Sitelerde Paylaş
BilgehanBengi 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Sana da tavsiye ederim. :) Sen var ya bu sitedeki en faydalı ateistsin... Tipik müslüman modeli ile en sağlam dalga geçen sensin. Tebrik ediyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi :) Sen var ya bu sitedeki en faydalı ateistsin... Tipik müslüman modeli ile en sağlam dalga geçen sensin. Tebrik ediyorum. çaktırmaaaa.. Link to post Sitelerde Paylaş
Alphabeta 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi çaktırmaaaa.. Forum ateistleri sana en imanlı müslüman payesi verdi:) çünkü İslam'ı senin gibi görmek istiyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Forum ateistleri sana en imanlı müslüman payesi verdi:) çünkü İslam'ı senin gibi görmek istiyorlar. Sen nasıl görmek istiyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
Alphabeta 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Sen nasıl görmek istiyorsun? Herhangi bir peygamberin şeriatı ve uygulamasına İslam olarak bakmıyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Herhangi bir peygamberin şeriatı ve uygulamasına İslam olarak bakmıyorum. “İnsan bir hamur teknesi boyundadır ama herşeyden, her varlıktan yücedir." diyen Mevlana, insan sevgisini bir aşka, tutkuya dönüştürmüştür. Mevlana, insanı yüceltmiş ve buna temel olarak insanın yaratıcı hürriyetini ve yapıp-edici iradesini göstermiştir. Mevlana insana verdiği önemi Divan-ı Kebir’ deki şu gazeliyle anlatmıştır : “ Nice dilekleriniz var, bağış istemedesiniz; bir kendinize gelin artık, bağışın ta kendisi sizsiniz. Gece gündüz kavuşup buluşma aşkındasınız; fakat kavuşmanın da ışığı sizsiniz, buluşmanın da; bundan haberiniz yok, bunu anlamıyorsunuz.” Link to post Sitelerde Paylaş
Alphabeta 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi (düzenlendi) “İnsan bir hamur teknesi boyundadır ama herşeyden, her varlıktan yücedir." diyen Mevlana, insan sevgisini bir aşka, tutkuya dönüştürmüştür. Mevlana, insanı yüceltmiş ve buna temel olarak insanın yaratıcı hürriyetini ve yapıp-edici iradesini göstermiştir. Mevlana insana verdiği önemi Divan-ı Kebir’ deki şu gazeliyle anlatmıştır : “ Nice dilekleriniz var, bağış istemedesiniz; bir kendinize gelin artık, bağışın ta kendisi sizsiniz. Gece gündüz kavuşup buluşma aşkındasınız; fakat kavuşmanın da ışığı sizsiniz, buluşmanın da; bundan haberiniz yok, bunu anlamıyorsunuz.” Her peygamber şeriatler ve reformlar uygulamalar bazında kendi tarihi,coğrafi şart ve konumlarını değerlendirdi.Mevlana sevgiyi işlemiş olabilir İsa gibi, toplumun ihtiyacı gereği.Burada işin özü nedir amaç nedir buna bakmalı.İslam işin özüdür. Ekim 12, 2009 tarihinde Alphabeta tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Her peygamber şeriatler ve reformlar uygulamalar bazında kendi tarihi,coğrafi şart ve konumlarını değerlendirdi.Mevlana sevgiyi işlemiş olabilir İsa gibi, toplumun ihtiyacı gereği.Burada işin özü nedir amaç nedir buna bakmalı.İslam işin özüdür. İşin özü aşktır. Sevgiden oldu muhabbet, Muhabbetten oldu Muhammed. Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Scarfalcon ve Duyurucu.. Bu başlıkta yaptığınız şey, tam anlamıyla konuyu gargara getirme ve lafa boğma.. Burada Kuran'da neden nesh var, içki yasağı neden bu şekilde getirilmiş veya peygamberinizin faziletleri nedir, onlar tartışılmıyor. Konu apaçık. Allah her şeye kadir midir ve her şeyi bilir mi? Allah her şeye kadirse, kendi kararlarını daha önce bilemeyeceği bir şekilde değiştirebilir mi? Allah her şeyi bilirse, karar değiştireceğini de önceden bilebilir mi? Soru bu.. Yan yollara sapmadan, konuyu değiştirmeden lütfen.. (Zaten hayatı saptırmaca ve kandırmacadan ibaret olan Cübbeli'ye bir şey demeye hacet yok) Link to post Sitelerde Paylaş
cubbelii 0 Ekim 12, 2009 gönderildi Raporla Share Ekim 12, 2009 gönderildi Scarfalcon ve Duyurucu.. Bu başlıkta yaptığınız şey, tam anlamıyla konuyu gargara getirme ve lafa boğma.. Burada Kuran'da neden nesh var, içki yasağı neden bu şekilde getirilmiş veya peygamberinizin faziletleri nedir, onlar tartışılmıyor. Konu apaçık. Allah her şeye kadir midir ve her şeyi bilir mi? Allah her şeye kadirse, kendi kararlarını daha önce bilemeyeceği bir şekilde değiştirebilir mi? Allah her şeyi bilirse, karar değiştireceğini de önceden bilebilir mi? Soru bu.. Yan yollara sapmadan, konuyu değiştirmeden lütfen.. (Zaten hayatı saptırmaca ve kandırmacadan ibaret olan Cübbeli'ye bir şey demeye hacet yok) Allah her şeye kadirse, kendi kararlarını daha önce bilemeyeceği bir şekilde değiştirebilir mi? Hayır Allah her şeyi bilirse, karar değiştireceğini de önceden bilebilir mi? Evet, yalnız karar yerine kanun demek lazım. yani Allah her şeyi bilirse, kanun değiştireceğini de önceden bilebilir mi? Evet. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts