Jump to content

Kuran-ı Kerim de kapanmak.


Recommended Posts

  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yoksa kelime kelime verbatim ceviride Kuran'da zaten yok basortusu-turban-tesettur.

İşte anlatmak istediğimizi epifun özetlemiş.

Müslümanlar cahillerdir.

Kitaplarında neyi yazdığından habersizdirler.

Bazıları var der bazıları yok der.

İşin garibi bizler kuran lastik gibidir dediğimizde ise kızarlar.

Ama kendileri 100 lerce meshebe bölünmüşlerdir.

Kuran lastik gibi değilse eğer bu seferde müslümanlar aptal olurki çünki ellerinde kitap olduğu halde herkez başka birşeyler anlıyor.

Müslümanların çok büyük bir çoğunluğu hemen hemen hepsi örtünme olduğunu söyler ve örtünürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biraz once epifun arkadasimiz

Öğrendin mi bakalım? Başörtüsünün Kuran'da olmadıgını güzelcene :)

şeklinde bir özel mesaj attı. İster istemez xislam'ın emre'ye bır iletisinde"dayak yiyorsun ama yedikten sonra bilr sürekli dövdüm edasıyla konuşuyorsun' şeklinde (yada buna benzer bir şekilde) söyledikleri geldi. Doğal olarak bir an emre ile epifun un ayni kişi olup olmadığını düşündüm.

Erdemli bir insan orada yazılanlardan birşeyler öğrenirdi. Haksız çıktığını kabul edemeyecek kadar gururlu ise susup otururdu. Demek ki arkadaşımız ya gerçekleri reddedip, kuranı hayallerindeki gibi kabul etmek istiyor yada fazla gurur nedeni ile gereksiz ısrarcı bir biçimde saçmalıyor.

Cilbab konusuna gelince şu an vaktim olmadığı ve evde olmadığım için (kitaplarım yanımda değil) ayrıntılı bir araştırma yapamıyorum fakat sadece ufak bir bakışla sadece türkçe siteler dahil kolayca bazı güzel bilgiler bulunuyor.

Bu hesaba göre cibab, epifun arkadaşımızın çarpıttığı yada tam bilmediği bu yüzden 'sadece' bir giysi olarak adlandırdığı gibi değil. Buyrun

Meşhur Celaleyn Tefsirinde "cilbab" kelimesi şöyle açıklanmıştır:

"Cilbab, kadının vücudunu kaplayan bir çeşit çarşaftır. Kadınlar bir ihtiyaçları için dışarıya çıktıklarında, onun (çarşafın) bir kısmını da yüzlerine çekerler. Böylece gözlerinden başka hiçbir uzuvları gözükmez."

A. Fikri Yavuz hocaefendi de bu ayetin mealini şöyle yapmıştır:

"—Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, (kendilerini baştan aşağı örten) elbiselerini giyinip örtünsünler, işte böyle giyinmeleri (iffetli) tanınıp da ahlaksızlar tarafından) eziyet edilmemelerine daha elverişlidir. Allah gafurdur, rahimdir."

Bu meale göre de "cilbab", kadının vücudunu baştan aşağı örten, onları kim oldukları tanınmayacak kadar kapatan elbiseler olarak tarif edilmiştir.

Yanımdaki lübnanlı arkadaşım ise yine burnunu işin içine sokarak (Caferidir Garibanım) cilbab ın tam bir elbise değil, daha önce bahsettiğimiz örtünün çok daha büyüğü, neredeyse çarşaf niteliğinde olan ve elbisenin üstüne giyilerek kadını tamamen sarıp kapatan bir "koruma giysisi" anlamı taşıdığını söylüyor.

Tabi epifun kardeşim mutlaka arapçayı araplardan daha iyi biliyordur(!!!!)???. Daha önce yazdığımız sözlüklerin ve islami otoritelerin hakkı verilmediğine göre bunun da verileceğini sanmıyorum.

:D

Biz kuranda baş örtme var demiyoruz, tamamen örtme/kapatma var diyoruz. :D

Lütfen bana bu sefer "banane banene kuranda kapanma yok işte seni babama söyliyecem" edasında bir mesaj atma arkadaşım. Eğer düzgün konuşursan düzgün cevap alacağından hiçbir şüphen olmasın. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
Lütfen bana bu sefer "banane banene kuranda kapanma yok işte seni babama söyliyecem" edasında bir mesaj atma arkadaşım. Eğer düzgün konuşursan düzgün cevap alacağından hiçbir şüphen olmasın. :D

Epifunla uğraşmayın ne söylediğinin farkında değil...! :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Biraz once epifun arkadasimiz

şeklinde bir özel mesaj attı. İster istemez xislam'ın emre'ye bır iletisinde"dayak yiyorsun ama yedikten sonra bilr sürekli dövdüm edasıyla konuşuyorsun' şeklinde (yada buna benzer bir şekilde) söyledikleri geldi. Doğal olarak bir an emre ile epifun un ayni kişi olup olmadığını düşündüm.

Erdemli bir insan orada yazılanlardan birşeyler öğrenirdi. Haksız çıktığını kabul edemeyecek kadar gururlu ise susup otururdu. Demek ki arkadaşımız ya gerçekleri reddedip, kuranı hayallerindeki gibi kabul etmek istiyor yada fazla gurur nedeni ile gereksiz ısrarcı bir biçimde saçmalıyor.

...

Lütfen bana bu sefer "banane banene kuranda kapanma yok işte seni babama söyliyecem" edasında bir mesaj atma arkadaşım. Eğer düzgün konuşursan düzgün cevap alacağından hiçbir şüphen olmasın. :D

Sorrow:

Dileğiniz benim için emirdir.

Bugun bana yolladigin yukarıdaki ozel mesajın uzerine herhangi bir yanıt yazmamıs oldugum için ilerleyen saatlerde takılma amacıyla yazdıgım bir mesajı buralara yapıştırman senin ne kadar erdemsiz ve üstüne üstlük ezik oldugunu tum ihtişamıyla gozler onune seriyor.

Emre ile benim aynı kişi olup olmadıgımı moderatorler IP'den zaten kontrol etmişlerdir, sen hiç o küçük beynini boyle seylere yorma. Daha önce de hakkımda paranoyakça yorumlar yapıp, komplo teorileri üretmiştin, bu ilk değil alıştım... Düş yakamdan :D

EDIT: Bu arada sen cilbabla ve hımarlarla boş yere vakit kaybetme. Ben müslüman bir bayan olarak El-Ezher'de saray Arapçası eğitimi almış, senelerce Mısır'da ve Arabistan'da yaşamış ve Kuran'ı 10 yaşından beri ezbere bilen hafız bir yakınımla uzun zaman önce kelime kelime inceledim ve kesinkes olmadıgı sonucuna vardım. Kuran'da örtünme yok. İslam "geleneğinde" var.

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
O zamanler herhalde herkes çırılçıplak geziyordu.

Muhammed de üstünüzü giyinin öyle çıkın dedi.

Tam komedisiniz yahu.

Karan; 33:58, 33:60 ,33:59'un sebebini açıklıyor..Muhammed iftiraya maruz kalan inananların hassas olmaları yönünde bir öneri..

Sanırım yağmurda şemsiyeni al diyen birini de komik bulursun sen..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Karan; 33:58, 33:60 ,33:59'un sebebini açıklıyor..Muhammed iftiraya maruz kalan inananların hassas olmaları yönünde bir öneri..

Sanırım yağmurda şemsiyeni al diyen birini de komik bulursun sen..

"33/58" ne alaka ?

33/60. Andolsun, iki yüzlüler, kalplerinde hastalik bulunanlar (fuhus düsüncesi tasiyanlar), sehirde kötü haber yayanlar (bu hallerinden) vazgeçmezlerse, seni onlara musallat ederiz (onlarla savasmani ve onlari sehirden sürüp çikarmani sana emrederiz); sonra orada, senin yaninda ancak az bir zaman kalabilirler.

Bu ne anlatıyor açıklarmısın herakles?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sorrow:

Bugun bana yolladigin yukarıdaki ozel mesajın uzerine herhangi bir yanıt yazmamıs oldugum için ilerleyen saatlerde takılma amacıyla yazdıgım bir mesajı buralara yapıştırman senin ne kadar erdemsiz ve üstüne üstlük ezik oldugunu tum ihtişamıyla gozler onune seriyor.

Emre ile benim aynı kişi olup olmadıgımı moderatorler IP'den zaten kontrol etmişlerdir, sen hiç o küçük beynini boyle seylere yorma. Daha önce de hakkımda paranoyakça yorumlar yapıp, komplo teorileri üretmiştin, bu ilk değil alıştım... Düş yakamdan :D

EDIT: Bu arada sen cilbabla ve hımarlarla boş yere vakit kaybetme. Ben müslüman bir bayan olarak El-Ezher'de saray Arapçası eğitimi almış, senelerce Mısır'da ve Arabistan'da yaşamış ve Kuran'ı 10 yaşından beri ezbere bilen hafız bir yakınımla uzun zaman önce kelime kelime inceledim ve kesinkes olmadıgı sonucuna vardım. Kuran'da örtünme yok. İslam "geleneğinde" var.

Saygıdeğer arap sarayı prensesimiz. Kibirinizden bişeyler olduğunuz anlaşılıyordu ama ne olduğunuz anlaşılmıyordu. Bir noktada patlayacağınıza hep emindim. Ama mücadele ettiğiniz tanımlar bana değil akademik koşullar içerisinde kabul edilmiş referanslara ait. Dolayısı ile kişisel tanım, çeviri ve açıklamalarınız, kitapları ve referansları olan bir akademisyen veya büyük bir islami kesim tarafından kabul görmüş bir arap lider olmadığınız sürece efsanevi Hazreti Süleymanın karısı da olsanız, yecüc mecücü de korkutsanız, cinlere de hükmetseniz beni pek ilgilendirmez.

Dilerseniz orada ismi yazan şeyhler veya hayatta olmayanlarının halefleri vaya müritleri yakatıp killelerini tiz uçurabilirsiniz.

Emre ile ayni benliği taşımanız konusunda kesinlik belirtmedim, dünya bu yapışık ikiz de olabilirsiniz evli de belki de tesadüf eseri karşılaşmış iki ayrı kardeşsiniz. Kimbilir. kısacası şakaydı saray sultanı. Kellemi affederseniz sevinirim.

Fakat bak ne güzel yazmışsınız yüce hazretleri, bu başlığın açılmasını siz istediniz kabaca olmasına rağmen ben de sultanımızn isteğini emir yerine koyup yerine getirdim buna rağmen duyduğum hakaret sizin sultanlığınıza pek yakışmadı . Size bizamanlar Türkiye'de okurken öğrendiğim Doğuş isimli şarkıcıdan Gamsız... Vicdansız isimli parçayı yolluyorum. :D

Not: Epifun sultanımız daha önce bu sitedeki 'antitezlerle' sultan aman pardon müslüman olduğunu buyurmuştu. Hangi arada mısıra gidip sultaniye oldu ve gelirken de bize pişmaniye getirmedi anlamadım. :D

tarihinde Sorrow tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
"33/58" ne alaka ?

33/60. Andolsun, iki yüzlüler, kalplerinde hastalik bulunanlar (fuhus düsüncesi tasiyanlar), sehirde kötü haber yayanlar (bu hallerinden) vazgeçmezlerse, seni onlara musallat ederiz (onlarla savasmani ve onlari sehirden sürüp çikarmani sana emrederiz); sonra orada, senin yaninda ancak az bir zaman kalabilirler.

Bu ne anlatıyor açıklarmısın herakles?

33:59'da İNANAN kadınların üzüldüğü bir duruma mani olmak amaçlı bir eyleme atıf yapmıyor mu?Onları üzen durumların verdiğim(33:58,60) ayetlerin içeriğinde olduğunu söylememin nesini anlamadın, anlamadım...Yok ben bu ayetler arasında alakalandırma kuramıyorum diyorsan bol bol kitap okumanı önerebilirim..Bazen herşeyi açık açık yazmak gibi bir zahmete üşeniyorum..

Selam ve sevgiler..

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
33:59'da İNANAN kadınların üzüldüğü bir duruma mani olmak amaçlı bir eyleme atıf yapmıyor mu?

Demek istediğini anlıyorum fakat muhammed çarşaflarını giymesini söylüyor, bunun nesini anlamayacağım?

58. Mümin erkeklere ve mümin kadinlara, yapmadiklari bir seyden dolayi eziyet edenler, süphesiz bir iftira ve apaçik bir günah yüklenmislerdir.

59. Ey Peygamber! Hanimlarina, kizlarina ve müminlerin kadinlarina (bir ihtiyaç için disari çiktiklari zaman) dis örtülerini üstlerine almalarini söyle. Onlarin taninmasi ve incitilmemesi için en elverisli olan budur. Allah bagislayandir, esirgeyendir.

60. Andolsun, iki yüzlüler, kalplerinde hastalik bulunanlar (fuhus düsüncesi tasiyanlar), sehirde kötü haber yayanlar (bu hallerinden) vazgeçmezlerse, seni onlara musallat ederiz (onlarla savasmani ve onlari sehirden sürüp çikarmani sana emrederiz); sonra orada, senin yaninda ancak az bir zaman kalabilirler.

Şimdi dışarı çıkarken çarşafımı giyecekmiyim giymeyecekmiyim?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed o ayette örtü(humur veya siyab) veya elbise(libas) kelimesini kullanmıyor..Yani standart bir giysi tarifi yapmıyor celb edici duruma mani bir öneri var elbiseden bile bahsetmiyor olabilir:)

24/60 Vel kavaıdü minen nisaillatı la yercune nikahan fe leyse aleyhinne cünahun ey yeda'ne siyabehünne ğayra müteberricatim bi zıneh* ve ey yesta'fifne hayrul lehünn* vallahü semıun alım

Örneğin bu ayet dış elbiseden bahsetmekte..Cilbab bir elbise olsa idi bu ayeti cilbab şeklinde yazmalıydı.

Selam...

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok karan yok kadını sarıp sarmalayan erkeklerin giysi diye uydurduğu bir kelimedir...Orda kadına saygılı ve kontrollü olması yönünde uyarı var terbiyelerini takınsınlar gibi..Otokontrol istiyor...24:60 zaten kadını dış elbise konusunda uyarmış..33:59 bir giysi önermiyor bir anlayış öneriyor..

Selam...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yok karan yok kadını sarıp sarmalayan erkeklerin giysi diye uydurduğu bir kelimedir...Orda kadına saygılı ve kontrollü olması yönünde uyarı var terbiyelerini takınsınlar gibi..Otokontrol istiyor...24:60 zaten kadını dış elbise konusunda uyarmış..33:59 bir giysi önermiyor bir anlayış öneriyor..

Selam...

Bu Allah benle taşşak geçiyor valla herekles.

Sapık adamlar yaratıyor, sonra bunlar benim karıma göz dikiyor.

Sonra karıma üstüne başına birşeyler al diyor, yanlış anlamasın millet diyor. :lol:

Topuklu ayakkabı giyip ses çıkarma diyor; :lol:

24/31. Mümin kadinlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kisimlari müstesna olmak üzere, zinetlerini teshir etmesinler. Bas örtülerini, yakalarinin üzerine (kadar) örtsünler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari, kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari, kiz kardeslerinin ogullari, kendi kadinlari (mümin kadinlar), ellerinin altinda bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadinina sehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan çocuklardan baskasina zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtulusa eresiniz.

Tam komedi yahu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Cilbab konusuna gelince şu an vaktim olmadığı ve evde olmadığım için (kitaplarım yanımda değil) ayrıntılı bir araştırma yapamıyorum fakat sadece ufak bir bakışla sadece türkçe siteler dahil kolayca bazı güzel bilgiler bulunuyor.

Bu hesaba göre cibab, epifun arkadaşımızın çarpıttığı yada tam bilmediği bu yüzden 'sadece' bir giysi olarak adlandırdığı gibi değil. Buyrun

Meşhur Celaleyn Tefsirinde "cilbab" kelimesi şöyle açıklanmıştır:

"Cilbab, kadının vücudunu kaplayan bir çeşit çarşaftır. Kadınlar bir ihtiyaçları için dışarıya çıktıklarında, onun (çarşafın) bir kısmını da yüzlerine çekerler. Böylece gözlerinden başka hiçbir uzuvları gözükmez."

A. Fikri Yavuz hocaefendi de bu ayetin mealini şöyle yapmıştır:

"—Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, (kendilerini baştan aşağı örten) elbiselerini giyinip örtünsünler, işte böyle giyinmeleri (iffetli) tanınıp da ahlaksızlar tarafından) eziyet edilmemelerine daha elverişlidir. Allah gafurdur, rahimdir."

Bu meale göre de "cilbab", kadının vücudunu baştan aşağı örten, onları kim oldukları tanınmayacak kadar kapatan elbiseler olarak tarif edilmiştir.

Biz kuranda baş örtme var demiyoruz, tamamen örtme/kapatma var diyoruz. :D

Cilbab çarşaf veya örtü değil...

Bu konuyu araştırmanı tavsiye ederim..

Yok karan yok kadını sarıp sarmalayan erkeklerin giysi diye uydurduğu bir kelimedir...Orda kadına saygılı ve kontrollü olması yönünde uyarı var terbiyelerini takınsınlar gibi..Otokontrol istiyor...24:60 zaten kadını dış elbise konusunda uyarmış..33:59 bir giysi önermiyor bir anlayış öneriyor..

Şimdi bu alıntıları yapmamın nedeni aynı sayfada bulunan bilgileri kıyaslama yapmaya çalışmamdır.Bu doğrultuda @herakles arkadaşımızın bunları dikkate alıp, konuya açıklık getirmeye çalıştığına pek inanmıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...