Jump to content

Bu Neden Günah Peki?


Recommended Posts

Bilindiği gibi islamda sadece allaha değil Muhammed'e de iman edilmesi gerektiği vurgulanır. Pek çok ayette, ''allaha ve elçisine boyun eğin'' dendiği gibi kelime-i şehadette de hem allahın varlığına ve birliğine hem de Muhammed'in onun elçisi olduğuna iman edilir. Kelime-i şehadetin bir kısmını, örneğin Muhammed'in elçilik kısmını reddederseniz kafir ve cehennemlik olursunuz. Yani allaha inanmak yetmiyor.

Peki ama niye?

İslama göre Muhammed sadece bir elçi değil midir?

Onun görevi allahın sözünü duyurmaktan ibaret değil midir?

Kendisinin de herkes gibi bir kul ve insan olduğu söylenmiyor mu?

Zaten elçi ne demek? Hükümdarın yanında elçinin lafı mı olur?

Hükümdarı tanıdıktan sonra elçisini umursamadık diye neden cezalandırılıyoruz?

Herşeyi yaratan bir tek tanrıya inanan biri neden sırf Muhammed'in elçiliğine inanmadığı için cezalandırılıyor?

Saçmalık...

Bu durum, Muhammed'in kendine boyun eğdirme takıntısının apaçık bir göstergesidir.

Muhammed'in karakter yapısı, narsistlik, egoistlik, seks düşkünlüğü, hakimiyet takıntılığı v.b.'nin yanı sıra aşağılık kompleksini de barındırıyor olmalı ki insanların cennete gidebilmesi için kendini allahla aynı yere koymuş.

İmanlı biri bu konuyu açıklasın...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 101
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kelimei şahadet fiil olarak İMAN değilde ŞAHİT olmakla alakalı birşey.

Yani Adam Allah'a onadan başka tanrı olmadığına şahitlik ederim diyor, Yani Allah'a tanık olduğunu söylüyor düpedüz yalan söylüyor.

Muhammed'in elçiliği ile ilgili tanıklık etmeye gelince bunu münafıklar dermiş.Kelimei şahadet getirenler müslüman değil aksine münafıklık yapıyor yani sahtekarlık.

63/1 İkiyüzlüler sana geldiklerinde, "Senin ALLAH elçisi olduğuna şehadet ederiz," derler. ALLAH senin kendi elçisi olduğunu bilir ve ALLAH ikiyüzlülerin yalan söylediğine de şehadet eder.

tarihinde Alphabeta tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun Allah ve onun yarattığı tanrı unsurunun sadece Muhammede has olmasıdır. Eğer yahudilik gibi olsaydı birçok peygamber olduğundan dolayı sadece tanrı gerekebilirdi. Fakat Muhammed ve onun Allahı müslümanlar dışında kimse tarafından dikkate alınmıyor. Müslümanlar maalesef Allah ve Muhammedin elçiliği konusunda yalnızlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazıları işi abartıp şöyle der,

Tanrı kendisini bu dünyada gösteremiyeceğine göre, suretini gösterir yani elçisini.

Bu şu demek, yani muhammed yarı tanrı gibi bişey, tanrının tezahürü vs.

O yüzden tanrı kavramı hep geri planda kalır, muhammed nasıl su içti, nasıl çişini yaptı, helada ne dedi, dişinin arasından yemek artığı çıkınca yedi mi ? tükürdü mü ? (gerçektir hadis var) gibi şeylerle, muhammedi kult'leştirirler. Ama tanrı hep ikinci planda.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Saçma sapan,ipe sapa gelmez bir uygulama.

Hadi bir kaza oldu tanrıya inandık diyelim,

Muhammed kim ? görmedim etmedim,1400 yıl önce yaşamış bir adam,yaşamış ölmüş banane,ne diye şahitlik ediyorum ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bilindiği gibi islamda sadece allaha değil Muhammed'e de iman edilmesi gerektiği vurgulanır. Pek çok ayette, ''allaha ve elçisine boyun eğin'' dendiği gibi kelime-i şehadette de hem allahın varlığına ve birliğine hem de Muhammed'in onun elçisi olduğuna iman edilir. Kelime-i şehadetin bir kısmını, örneğin Muhammed'in elçilik kısmını reddederseniz kafir ve cehennemlik olursunuz. Yani allaha inanmak yetmiyor.

Peki ama niye?

İslama göre Muhammed sadece bir elçi değil midir?

Onun görevi allahın sözünü duyurmaktan ibaret değil midir?

Kendisinin de herkes gibi bir kul ve insan olduğu söylenmiyor mu?

Zaten elçi ne demek? Hükümdarın yanında elçinin lafı mı olur?

Hükümdarı tanıdıktan sonra elçisini umursamadık diye neden cezalandırılıyoruz?

Herşeyi yaratan bir tek tanrıya inanan biri neden sırf Muhammed'in elçiliğine inanmadığı için cezalandırılıyor?

Saçmalık...

Bu durum, Muhammed'in kendine boyun eğdirme takıntısının apaçık bir göstergesidir.

Muhammed'in karakter yapısı, narsistlik, egoistlik, seks düşkünlüğü, hakimiyet takıntılığı v.b.'nin yanı sıra aşağılık kompleksini de barındırıyor olmalı ki insanların cennete gidebilmesi için kendini allahla aynı yere koymuş.

İmanlı biri bu konuyu açıklasın...

Guzel nokta. Bir deist olarak dinlerdeki bu durum bana hep mantiksiz gelmistir. Olay soyle isliyor:

- Tanriya inan!

-Inanmaktan ziyade mantikli geliyor..

- Ama yetmez! Bilmemkimin onunla konustuguna inan.

- Niye?

- Cunku bilmemkim Tanrinin soylediklerini yazdi ve emirlerini sana saydi!

- Allah Allaaahh..

- Aynen oyle!

(Sari cizmeli mehmet aga muhabbeti yani..)

tarihinde Yer Su tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sırf başına S.A.V. S.A. koymamanız durumunda...

Toplum içinde sert tepki alırsınız...

Kafir damgası yemeniz için yeterlidir...

İslami forumlardan banlanma sebebinizdir...

İslami sohbet kanallarından banlanma sebebinizdir...

Cehennemdeki yerinizi garantileme sebebinizdir...

Bu örnekleri dilediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hala hiçbir müslümandan açıklama gelemedi. :)

Müslüman kisvesi altında bir cevap vereyim arkadaşım.

Şimdi ortaya bir tanrı attın mı herkes bir tanrı atabilir burada önemli olan kimin tanrıyı daha mantıklı tariflediğidir.Muhammed çevresindeki alt tanrılı ilaheleri olan tanrıyı yoksayıp kendi TANRI tanımını oluşturmuştur.Kendisini de bunun elçisi olarak göstererek sürüyü gütmek istemiştir.Esas olan kendisi ve anlattıklarının doğru kabul edilmesi olduğundan kendisine iman edilmesinin Allah'a iman olduğunu söylemiştir.

Yani Muhammed değil de bir başkasıda bir tanrı tarifi yapabilir ama sen Muhammed'in yaptığı tarife ve tanıma teslim olduğunu söylemek için Muhammed'e iman ettim diyorsun.

Yani bir sürü Allah var tanrı var ama hangisi Muhammed'in tarif ettiği.

Örneğin gerçek rab çükütaydır demek senin elçiliğine iman demek.Rab çükütayı başka kim tarifleyebilir senden başka.O nun için sen olmazsan Rab çükütay olmaz.

Allah'ta böyle Muhammed'in tarifine iman edersen Allah'a iman ediyorsun.Muhammed'e iman etmezsen o zaman Allah'ı kim tanıtacak bize?Kim tanıtırsa o elçidir.

Nasıl cevap?

tarihinde Alphabeta tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara-62:Diyanet Vakfı- Şüphesiz iman edenler; yani yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur. Onlar üzüntü çekmeyeceklerdir. Bu lafa göre gayri-müslimler cennete girebilir..bakire bulma hayallerine dalabilir..

Ali-imran 85Kim İslamdan başka bir dine yönelirse, onunki kabul edilmeyecektir. O ahirette de kaybedenlerdendir... Buna göre başka dini seçenler yukarıdaki ayetin üzüntü çekmeyecekler ifadesinin tam zıttı olarak kaybedenelrden olacakmış..mış..

Nisa48: Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. ...Buna göre kafirler diye tanımlanan hristiyan yahudi vs...herkes cehennemde şiş kebap olacak...

Kafirler cehennem şutlanacağına göre kafir olan hristiyanalar bakara 62ye göre cennete aliimran 85 e göre cehenneme nisa 48 e göre cehenneme gidiyor....

Not:"Cennete ancak Müslüman girer." [buhari]

Apaçık olduğunu defalarca iddia edip duran kuran hemen her konuda olduğu gibi burada da çelişik burada "net" değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sırf başına S.A.V. S.A. koymamanız durumunda...

Toplum içinde sert tepki alırsınız...

Kafir damgası yemeniz için yeterlidir...

İslami forumlardan banlanma sebebinizdir...

İslami sohbet kanallarından banlanma sebebinizdir...

Cehennemdeki yerinizi garantileme sebebinizdir...

Bu örnekleri dilediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz...

Daha yeni başıma geldi. Muhammedin başına Hz. koymadığım için üstelik Hz. demenin zorunlu olmadığını açıkladığım halde banlandım ve bir dolu küfür yedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Acaba Muhammet peygamberin kendisine deselerdi ki "boyle boyle bir adam var, peygamberimizdir, bize Tanrinin kitabini iletti", kendisi inanir miydi? Yoksa kafir mi olurdu? BU onu kotu insan mi yapardi?

kendisi inanir miydi? hemen o zındık hakkında 2-3 ayet inerdi..bulardan kesin bi tanesi o kafiri kellesi hakkında olurdu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben daha ilginç bir soru sormak istiyorum: Madem müteşabih ayetler geyiği var, 'Kur'andaki bütün ayetler müteşabihtir' şeklinde bir çıkış yapan arkadaş hala İslam içerisinde sayılır mı?

Örneğin, sadece şu cümleyi gördüğünüzü düşünün: 'Sen de çok akıllısın galiba'.

Bu gerçek bir ifade olabileceği gibi, ironik bir dokundurma da olabilir, değil mi? Kur'andaki cezai emirlerin kastının bu tarz bir ironik dokundurma olduğuna inanan bir bireyi aklınıza getirin: Eğer, 'orada aslında şunu demek istiyorlardı' şeklinde açıklama yapmak insanı İslam'dan çıkarmıyorsa, söz konusu birey hala Müslüman olarak kabul edilebilir mi? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız Kur'ancıların işi zor: Wittgenstein'a göre dilin anlamı, onun kullanımıdır. Yani hangi bağlamda, hangi sosyal konteks içerisinde kullanıldığını bilmediğiniz kelimelerin, ne anlama geldiğini anlamanız mümkün değildir; dil, toplumsal bir uzlaşılar sistemidir, 'özel dil' diye birşey yoktur.

Kur'an'da ne yazdığı belli, ama tam anlamıyla literal bir okuma gerçekleştirmek durumunda değilsek; orada ne yazıldığıyla, ne kastedildiği arasındaki açığı kapatmanın, metnin dışında çıkmadan gerçekleştirilmesinin bir yolu olabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a tapmakla Muhammed'e tapmak iç içe geçmiştir. Muhammed'i yüceltmeler bazen öyle boyutlara varır ki kim Allah kim Muhammed karıştırırsınız. "Sen olmasaydın ben bu evreni yaratmazdım" . Tüm varlığımızı Allah'a mı yoksa Muhammed'e mi borçluyuz ! Zaten sıkışılan noktalarda hadisler ayetlerin bile önüne geçebilir , Muhammed'in söylediği iddia edilen lafları , Allah'ın söylediği laflardan daha üstün tutulur bazen . Daha komiği Kuran hadisler olmadan anlaşılmaz diyen din uleması ne söylediğinin farkındadır.

İslamın ortaya çıkış nedenlerine bakıldığında Araplar , Yahudileşmek ya da Hristiyanlaşmak yerine bu dinlerin ana izleniğinden ayrılmadan kendi kültürlerine uyarladıkları bir çeşit Yahudiliği oluşturdular. Yeni dinin bir kaç kaçınılmaz farkı olmak zorundaydı , Arap bir peygamber örneğin. Bence bu nedenle Müslümanlıkta Muhammed vurgusu gereksiz bir biçimde çok fazladır. Çünkü İslam'ın diğer dinlerden Arap gelenekleri ve Muhammed dışında özünde ne farkı vardır ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilindiği gibi islamda sadece allaha değil Muhammed'e de iman edilmesi gerektiği vurgulanır.

Hayır, eksik. İmanın şartı 6 dır.

Allah'a

Meleklere

Kitaplara

Peygamberlere

Ahirete

Hayır ve şerrin Allah'tan olduğuna iman.

Bir insan 6 maddenin sadece birine iman etmese kıpkızıl kafirdir...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...