Jump to content

Vay Uyanık Muhammed Vay


Recommended Posts

Evlatlıkların eşleriyle evlenme yasağı toplumun alışkanlık Hale getirmiş olduğu bir davranış mıdır?

İçki sigara gibi bağımlılık yapan hasletlerle evlilik gibi bağımlılığın söz konusu olmadığı kişisel tercihi bir tutmanız çok şaşırtıcı..

Hakkıyla düşünmek gerekir.Alışkanlıklar insana kök salmış ise pat diye kaldırılması fayda değil belki zarardır.Bu yüzden hiçbir otorite böyle bir uygulamaya yanaşmaz.

Günümüzde sigaranın toplumdan söküp atılmak istenmesi bile tedrici bir süreci gösteriyor.

-18 yaşından küçüklere satılmamalı

-Kapalı alanlarda içilmemesi

-Sigaraya ağır zamlar

-Sigaranın üzerine zararlarının yazılması

Bunlar hep tedrici bir sürecin parçalarıdır.Eğer sigara içmeyin kaldırdık dennilse muhakak çok vahim sonuçları olabilir.Hem sağlık hem toplumsal açıdan..

İslamın içkiyi tedrici kaldırması önce kötülüklerini anlatması sonra yasaklaması bu sigarayı kaldırma uygulamasından pekte farklı değil.

İşin ilginci içkiyi yasaklaması ile bu dini övmezken neden yasaklamak için bir süreç belirledi diye itiraz ediyorsunuz..

Muhakak bir yerlerdede içkinin yasaklanmasına itiraz edecek birileri bulabilirim..

Amaç art niyet ise malzeme her zaman bol olmuştur.

yahu illegal bırak bilmiyormuş ayaklarını. muhammedin yaşadığı arap toplumunda evlatlığın karısıyla evlenmenin ne demek olduğunu gayet iyi biliyorsun. ne demiştin? toplumun köküne kadar işlemiş alışkanlıkları pat diye yasaklayamazsınız. azhab-34 te basbayağı pat diye değiştirmiş alışkanlığı. konu bağlamında bunun maddesel bir alışkanlıktan ne farkı var? neden maddi bir alışkanlığı tedrici olarak kaldırmak gerekirken manevi/ahlaki alışkanlıklar birden kaldırılabilsin? mantıklı bir gerekçen var mı? üstelik ahlakla ilgili bu kabuller içki sigara vs. yasaklarından çok daha zor terkedilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 54
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Davudi

Burada bir dorumdayız.İyi kötü arkadaşlıklar kuruyoruz espriler yapıyoruz hoş vakit geçiriyoruz.

Ancak Dini tartışmalara aynı gözle baktığımızı sanmıyorum.İş dini tartışmaya gelince ciddi ve dikkatli adaletli ve hakperest olmaktan başka dustur edinilirse doğru ve yanlışın bir önemi kalmıyor.Tartışıp stres atmak ise mesele siyaset sanırım daha uygun.

Ama dini tartışmak istiyorsak hakkını vermeliyiz.Çünkü Din olgusu milyarlarca isnsanı sarmış.Çoğu kişi onsuz yapamıyor.

Hem din sonsuz azap ve mükafattn bahsediyor.

Sen ister dine karşı çk ister dini savun..farketmez..

Dini tartışmalara önem vermemek hiçbir doğru veya yanlışı aramayan bir insanın etrafa boş boş bakıp zaman geçirmesinden ibarettir.

İslam ile ilgili başka argümanların varsa duymak güzel olur.Ama ciddiyetle ve önem vererek hazırlanmış olsun.Bu hem anlattığın şeyin anlaşılmasına vesile olur..

Bu arada ben birçok din adamına güvenmemeyi öğrendim.Sanada bir çok dinsizin anlattığına güvenmemeni öneririm.Turan dursun ve ilhan arselin müthiş basit hatalrı var bu konuda gördüğün gibi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu illegal bırak bilmiyormuş ayaklarını. muhammedin yaşadığı arap toplumunda evlatlığın karısıyla evlenmenin ne demek olduğunu gayet iyi biliyorsun. ne demiştin? toplumun köküne kadar işlemiş alışkanlıkları pat diye yasaklayamazsınız. azhab-34 te basbayağı pat diye değiştirmiş alışkanlığı. konu bağlamında bunun maddesel bir alışkanlıktan ne farkı var? neden maddi bir alışkanlığı tedrici olarak kaldırmak gerekirken manevi/ahlaki alışkanlıklar birden kaldırılabilsin? mantıklı bir gerekçen var mı? üstelik ahlakla ilgili bu kabuller içki sigara vs. yasaklarından çok daha zor terkedilir.

Gargoyle bende sana bu soruyu sordum..

Dilersen kısa ve basit sorayım.

Evlatlıkların karılarıyla evlenmemek toplumun alışkanlık yada bağımlılık yapmış bir kişisel tercihimiydi?

Öyle ise kanıtın nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gargoyle bende sana bu soruyu sordum..

Dilersen kısa ve basit sorayım.

Evlatlıkların karılarıyla evlenmemek toplumun alışkanlık yada bağımlılık yapmış bir kişisel tercihimiydi?

Öyle ise kanıtın nedir?

kesinlikle öyleydi. hatta bu ayet (azhab-34 diye yazmışım 37 olacaktı) müslümanlarca bu şekilde savunulur. maksat zeyneple evlenmek değil önemli bir reform yapmaktı denir. eğer evlatlığın karısıyla evlenmemek, onu mahrem görmemek arap toplumunda yerleşmiş bir alışkanlık değilse ayetin "zeyneple evlenme" fonksiyonu ön plana çıkar ki onu hiç istemezsiniz.

aşağıda ayetin www.kuranmeali.com dan alınma tefsiri var :

"..... Bu sözler, Allah'ın, insanlar tarafından başka türlü kabullenilmesi çok zor olan bir sosyal reformu Peygamber'i (s.a) aracılığı ile gerçekleştirdiğini göstermektedir. Arabistan'da evlatlık ilişkileriyle ilgili uygulamada olan yanlış gelenek ve adetlere bir son vermenin başka yolu yoktu. Sadece Allah'ın Rasûlü bu adetleri ortadan kaldırmak için bir önlem alabilirdi. O halde Allah bu nikahı, sadece Peygamber'in (s.a) ev halkına bir eş daha eklemek için değil, önemli bir sosyal reformu gerçekleştirmek için murad etmiştir."

buna göre evlatlığın karısıyla evlenmek araplara o kadar tersmiş (demek ki bu yönde ahlaki ve epey yerleşik bir alışkanlık var) ki bunu ancak peygamber yapabilirmiş.

eğer öyle değilse ayetin amacı sadece zeynebi muhammedle evlendirmek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kesinlikle öyleydi. hatta bu ayet (azhab-34 diye yazmışım 37 olacaktı) müslümanlarca bu şekilde savunulur. maksat zeyneple evlenmek değil önemli bir reform yapmaktı denir. eğer evlatlığın karısıyla evlenmemek, onu mahrem görmemek arap toplumunda yerleşmiş bir alışkanlık değilse ayetin "zeyneple evlenme" fonksiyonu ön plana çıkar ki onu hiç istemezsiniz.

aşağıda ayetin www.kuranmeali.com dan alınma tefsiri var :

"..... Bu sözler, Allah'ın, insanlar tarafından başka türlü kabullenilmesi çok zor olan bir sosyal reformu Peygamber'i (s.a) aracılığı ile gerçekleştirdiğini göstermektedir. Arabistan'da evlatlık ilişkileriyle ilgili uygulamada olan yanlış gelenek ve adetlere bir son vermenin başka yolu yoktu. Sadece Allah'ın Rasûlü bu adetleri ortadan kaldırmak için bir önlem alabilirdi. O halde Allah bu nikahı, sadece Peygamber'in (s.a) ev halkına bir eş daha eklemek için değil, önemli bir sosyal reformu gerçekleştirmek için murad etmiştir."

buna göre evlatlığın karısıyla evlenmek araplara o kadar tersmiş (demek ki bu yönde ahlaki ve epey yerleşik bir alışkanlık var) ki bunu ancak peygamber yapabilirmiş.

eğer öyle değilse ayetin amacı sadece zeynebi muhammedle evlendirmek.

Sanırım bağımlılık yapan alışkanlıklarla toplumun kabullenmesi zor olan sosyal bir reformu birbirine karıştırıyorsunuz..

Evlatlıkların kadınları ile evlenmemek toplumda alışılmış bir şey değildir.Sadece yanlış öğrtilmiştir.

Bu gibi yanlış bilgiler toplumda zaten mevcuttur.Örneğin hastalandığında tıbbı olarak tedavi olmayıp hacıya hocaya gitmek ve teddavi olacağına inanmak çok yaygın bir yanlıştır.

Bu gibi yanlışlar birden bire otorite tarafıdan yasaklanabilir.Bu doğru bir adım olur.Halk bilinçlendirilir..

Fakat yinede halkın bu gibi bir reformu kaldırması yinede kolay olmaz.

Ancak içki sigara gibi alışkanlıklar bağımlılık yapar.Oysa ki ne evlatlıkların karılarıyla evlenmemek neden hacıdan hocadan tedavi ummak bağılılık yapmaz.Sadece cahillikten kaynaklanır..

Sigara ve içki ile

Evlatlıkların kadınlarıyla evlenmemek

Aynı derecede alışkanlıklar değillerdir.

Biri hem manen hem madden bağımlılık yapar.Vucud ister..

Diğeri ise bağımlılık değil alışkanlık yapar...

Bariz bir fark var..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Selamlar,

Ahzab 53.Ey iman edenler (rastgele) Peygamberin evlerine girmeyin, (Bir başka iş için girmişseniz ille de) yemek vaktini beklemeyin. (Ama yemeğe) çağrıldığınız zaman girin, yemeği yiyince dağılın ve (uzun) söze dalmayın. Gerçekten bu, peygambere eziyet vermekte ve o da sizden utanmaktadır; oysa Allah, haktan utanmaz. Onlardan (peygamberin eşlerinden) bir şey isteyeceğiniz zaman, perde arkasından isteyin. Bu, sizin kalpleriniz için de, onların kalpleri için de daha temizdir. Allah'ın Resûlü'ne eziyet vermeniz ve ondan sonra eşlerini nikahlamanız size ebedi olarak (helal) olmaz. Çünkü böyle yapmanız, Allah katında çok büyük (bir günah)tır.

Bakara 2. Iste sana o Kitap! Kusku, çelisme, tutarsizlik yok onda. Bir kilavuzdur o, sakinanlar için.

Bakara 85. Bütün bunlardan sonra siz su insanlarsiniz: Birbirinizi öldürüyorsunuz. Içinizden bir zümreyi yurtlarindan çikariyorsunuz. Onlar aleyhine kötülük ve düsmanlik hususunda dayanismaya giriyorsunuz. Esasinda onlari yurtlarindan çikarmak size haram edildigi halde, esir olarak size geldiklerinde fidyelerini veriyorsunuz. Simdi siz Kitap'in bir kismina inanip bir kismini inkâr mi ediyorsunuz? Içinizden bunu yapanin cezasi, dünya hayatinda rezillikten baska bir sey degildir. Kiyamet gününde ise böyleleri azabin en siddetlisine itilir. Allah, yapmakta olduklarinizdan habersiz degildir.

Zümer 67.Allah'ı, kadrine/şanına yaraşır şekilde tanıyamadılar. Oysaki kıyamet günü, yeryüzü tamamen O'nun avucudur/avucundadır; gökler de O'nun sağ elinde/kudretinde dürülmüş haldedir. Şanı yücedir O'nun; arınmıştır onların ortak koştuklarından.

Link to post
Sitelerde Paylaş

illegal yapma gözünü seveyim <_<

iş zeynebi almaya gelince "evlatlığın karısıyla evlenme yasağı" tek ayette pat diye kalkıveriyor. hani ne oldu toplumun alışkanlıkları? işine geldiği zaman gayet keskin, hızlı ve gayri tedrici davranıyor muhammed.

başka bir gerekçe bulun bence. bu kulp bu testiyi taşımıyor.

:D :D

aslında onun da öncesinde yaşanan süreç içki yasağına benziyor.

ama bir müslümanın bunu dillendirmesi maalesef mümkün değil. :)

önce evlatlıklarınız sizin öz oğullarınız değillerdir,

onları öz oğlunuz değil kardeşiniz sayın,

mealinde ayetler iniyor. *

hangisinin önce indiğini tam hatırlamıyorum ama

hepsinin bu evlatlığın eşiyle evlenmeye olur diyen ayetten evvel indiği kesin.

sonrasında da allah -ki kendisi muhammedin çorap kuklasıdır.- şöyle buyuruyor:

ahzab/37. Allah'ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye: "Eşini bırakma, Allah'tan sakın" diyor, Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun; oysa Allah'tan çekinmen daha uygundu. Sonunda Zeyd eşiyle ilgisini kestiğinde onu seninle evlendirdik, ki evlatlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlarla evlenmek konusunda müminlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin. Allah'ın buyruğu yerine gelecektir.

müslümnların bu fikre nasıl alıştırıldığını epey güzel dramatize etmişti mohammed. lakin o başlığın linkini bulamadım.

tabi müslümanların öncelikli derdi bu mudur,

kaç üvey baba üvey oğlunun eşiyle evlenmeye niyetlenmiştir de

allah müminlere zorluk olmasın diye, müminlere emsal teşkil etsin diye

muhammed istemediği halde evlen evlen diye tutturmuştur diye sorulabilir.

şu tiyatroya bakıp da müslüman kalabilenleri gerçekten anlayamıyorum.

Ahzab/40. Muhammed içinizden herhangi bir adamın babası değil, Allah'ın elçisi ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi bilendir.

arkasından da gelen itirazlara karşı bu ayet iniyor.

siz bilmezsiniz, allah bilir;

beğenmeyenin ebesine cehennemde zebaniler atlar. :D :D

*Ahzab/4. Allah insanın içine iki kalp koymamıştır. Allah, zıhar yapmanız suretiyle eşlerinizi, anneleriniz gibi yaratmamıştır; evlatlıklarınızı da öz oğullarınız gibi saymanızı meşru kılmamıştır. Bunlar sizin dillerinize doladığınız boş sözlerdir. Allah gerçeği söylemektedir, doğru yola O eriştirir.

Ahzab/5. Evlatlıkları babalarına nisbet edin, bu Allah katında en doğru olandır. Eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız, bu takdirde onları din kardeşi ve dostlarınız olarak kabul edin. İçinizden kasdederek yaptıklarınız bir yana, yanılmalarınızda size bir sorumluluk yoktur. Allah, bağışlar ve merhamet eder.

bu başlıkta bu ayetin ne derece gerekli bir ayet olduğu epeyce sorgulandı.

tabi biz sorduk müslümanlar baktılar sadece.

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=17524&view=&hl=Ahzab&fromsearch=1

bir başka başlıkta ise herkesin kolayca doğruluğunu sınayabileceği şekilde ben sadece ahzab 37 ile kuranın sübyancılığa onay verdiğini de ispat etmiştim.

çok seviyorum ben bu ayeti.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hangisinin önce indiğini tam hatırlamıyorum ama

hepsinin bu evlatlığın eşiyle evlenmeye olur diyen ayetten evvel indiği kesin.

sonrasında da allah -ki kendisi muhammedin çorap kuklasıdır.- şöyle buyuruyor:

ahzab/37. Allah'ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye: "Eşini bırakma, Allah'tan sakın" diyor, Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun;

Peki Hz. Muhammed SAV Zeyd'e RA. niçin eşini bırakma, Allah'tan sakın" diyordu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hangisinin önce indiğini tam hatırlamıyorum ama

hepsinin bu evlatlığın eşiyle evlenmeye olur diyen ayetten evvel indiği kesin.

sonrasında da allah -ki kendisi muhammedin çorap kuklasıdır.- şöyle buyuruyor:

ahzab/37. Allah'ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye: "Eşini bırakma, Allah'tan sakın" diyor, Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun;

Peki Hz. Muhammed SAV Zeyd'e RA. niçin eşini bırakma, Allah'tan sakın" diyordu.

bunun kabul edilebilir birşey olmadığını biliyordu.

ayak yapıyor muhtemelen. :)

bakın ben istemedim, bana da ters ama

allah böyle istiyor intibasını güçlendirmek için

böyle bir ayeti pekala uydurmuş olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bunun kabul edilebilir birşey olmadığını biliyordu.

ayak yapıyor muhtemelen. :)

bakın ben istemedim, bana da ters ama

allah böyle istiyor intibasını güçlendirmek için

böyle bir ayeti pekala uydurmuş olabilir.

Zaten istediği cariyeyle, hanımla evlenebiliyorken Zeynep için bu riske girilmez. Senin açından da baksak yine sen kaybedersin. O dönemim insanları senden daha mı aptaldı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten istediği cariyeyle, hanımla evlenebiliyorken Zeynep için bu riske girilmez. Senin açından da baksak yine sen kaybedersin. O dönemim insanları senden daha mı aptaldı.

tabi ki daha aptallardı.

ama gene de kurandan bazı müslümanların bile

''başımıza taş yağacak resulullah, bu nasıl iştir?'' diye

itiraz ettikleri de anlaşılmaktadır.

ahzab suresini okursan bunu anlayabilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu linki ciddi verdiysen yazık sana başka birşey demiyorum

vermediysende müslüman olduğundan şüpheliyim zaten

gerçi her iki durumdada şüpheliyim

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya sen benim sabrımı mı sınıyorsun? Huriler kuranda geçmez mi? Bu kızların tomurcuk göğüslü oldukları, her ilişkiye girdiklerinde yeniden bakire kılındıkları falan anlatılmaz mı? Sen daha kuranı bile okumadan burada bize gerçek islammı mı öğreticeksin?

bakma sen bunlara jadı ,bunlar kendi kafalarından uydurdukları islama inanıyolar

bosuna demiyoruz bunlara müslümanımsı diye ,la biraz kuran ve sahih hadisleri okuyunda islamı örenin la

işin en acayip noktasıda bu ve buna benzer forumlarda güya ateist/agnostik - müslüman tartışması yapıyoruz halbuki tartıstığımız bu heriflerde müslüman değillerki ,acayiplik içinde acayiplik

Link to post
Sitelerde Paylaş

tesekkür ederim illegel kardeşim ama bu saatten sonra ateist olsun müslüman olsun benim için farketmez

benim kendi mütevazi dünyam bana yetiyo kardeşim ,işte böyle arada sırada dünyama kastetme durumları oluncada bizimde elimiz armut toplamıyo değil yani ,hele hele onca gercek tehdit ve tehlikeler dururken acayip bi şekilde yasaklama mevzuları varsa ,zaten bi içki bide sigaramız var ,daha ne istiyolar bizden deme yani yasıycak halımız kalmamıs

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...