Jump to content

Zımmi meselesi


Recommended Posts

Zimmî, başka bir dine mensup olarak, İslâm ülkesinde yaşayan, vergisini veren ve vatandaşlık görevlerini yerine getiren kimsedir. Bu kişinin, başta hayat hakkı olmak üzere bütün hakları koruma altındadır. İslâm hukukuna göre, onun malını çalanın da eli kesilir, onun hayatına kastedene de kısas uygulanır. Ayrıca, ona yapılan her haksızlık, 'kul hakkı' olarak mahşerde karşılığını mutlaka bulacaktır. 'Musalaha eden' , yani Müslümanlarla barış halinde bulunan bir kâfir devletin mensupları için de hüküm aynıdır.

Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "Bir zimmiyi (sorumluluk altına alınan kişi) haksız yere öldüren cennetin kokusunu duyamaz. Halbuki onun kokusunu kırk yıllık yoldan duyabilir." (Buhari, Cizye, 5)

"Kim bir muahime zulmeder veya gücünün üstünde bir iş yükler ya da zorla ondan bir şey alırsa kıyamet günü ben onun hasmıyım." (Ebu Davud, Harac, 31-33)

Kim bir zimmiye zulmetse veya gücünün üstünde bir mükellefiyet yüklese, ben onun hasmıyım. (Ebu Yusuf, Kitabu'l-Harac

Resulullah (S.A.V.) ordusunu savaşa gönderirken şöyle tembih ederdi: "Allah adına çıkınız. Çünkü siz Allah yolunda savaşıyorsunuz, zulmetmeyiniz. İnsanların organlarını kesmek suretiyle işkence yapmayınız. Çocukları, manastırlarda oturan din adamlarını öldürmeyiniz." (Ebu Davud, Cihad 120)

Hz. Peygamber buyuruyor: "Sakının! Kim, böyle insanlara (yani kendileriyle anlaşma yapılmış olanlara) zalim ve sert olursa, onların haklarını kısarsa veya tahammül edebileceğinden fazlasını yüklerse veya hür iradeleri dışında onlardan bir şey alırsa, hüküm günü onlardan ben davacı olacağım." (Ebu Davut, Cihat;

NOT: HADİSLER UYDURMADIR DİYEN ARKADAŞLAR OTURUP BİR DAHA DÜŞÜNSÜNLER...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz. Peygamber tarafından Hıristiyanlara sunulan mabet garantisine dair ilk ifadeleri Necranlılarla yaptığı anlaşmada görüyoruz. Anlaşmada Allah'ın himayesi ve peygamberi Muhammed'in zimmetinin Necranlıların mabetlerinin üzerine olduğu belirtilerek ibadethaneler garanti altına alınmıştır. (İbn Sa'd, I, 288, 357-58)

Hayber Yahudileri bir defasında Hz. Peygamber'e gelip ürünlerinin bazı müslümanlar tarafından izinsiz şekilde alındığını söyleyerek şikayette bulunmuşlardır. Bunun üzerine Hz. Peygamber, müslümanları mescitte toplamış ve onlara kendileriyle muahede yapılanların mallarının haram olduğunu ilan etmiş ve yaptıkları şeyin doğru olmadığını açıklamıştık. (Müsned,

Hz. Ömer zamanında fethediler ülkelerin hiçbirinde, tek bir ibadet yerine bile, hiçbir zaman saygısızlık ve tecavüz edilmemiştir. Ebu Yusuf yazıyor: "Bütün ibadet yerleri olduğu gibi bırakıldı. Ne onlar yerle bir edildi, ne de mağluplar eşya ve mallarından yoksun bırakıldı." (Ebu Yusuf, Kitab-ül Haraç;

Hz. Ali: "Her kim ki bizim zımmimizdir, onun kanı bizimki kadar kutsaldır, malları bizim mallarımız kadar tecavüzden masundur" dedi. Başka bir kaynakta, Hz. Ali'nin şöyle dediği naklediliyor: "Zımmi durumunu açıkça kabul edenlerin malları ve hayatları bizimki (yani Müslümanlarınki) gibi kutsaldır."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zimmî, başka bir dine mensup olarak, İslâm ülkesinde yaşayan,

Bunun bu forumla ve hadisler saçmadır diyen müslümanlarla ne alakası var?

Türkiye islam ülkesi değil, ateistler de başka din mensubu değil.

Türkiye İslam ülkesidir İslam fıkhına göre...

Ö. Nasuhî Bilmen Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhat-ı Fıkhiyye Kamûsu'nda Darü'l-İslâm ve Darü'l-Harb'i şöyle tarif eder : «Darü'l-İslâm, Müslümanların hâkimiyeti altında bulunup Müslümanların emn ve eman içinde yaşayarak dinî vazifelerini ifa ettikleri yerlerdir. Müslümanlar ile aralarında müsalâha ve muvadecı bulunmayan gayr-i müslimlerin hâkimiyeti altında bulunan yerler de Darü'l-Harb'-tir»

Hanefî mezhebinde, bir «Darü'l-Harb», «ahkâm-ı İslâm'ın bazısının icrası ile «Darül-İslâm»a inkılâp eder (3). Bu hususta ittifak vardır. Bir «Dar-ı İslamın, «Dar-ı Harb»e inkılâp etmesi hususunda ise, iki ayrı görüş mevcuttur. Bu görüşlerden birincisi îmamı A'zam Hazretleri'ne, diğeri ise İmameyn'e (İmam Muhammed ve İmam Yûsuf) aittir.

İmam-ı A'zam'a göre «Darü'l-İslâm»-ın «Darü'I-Harb»e inkılâp edebilmesi için aşağıdaki üç şartın birlikte tahakkuk etmesi lâzımdır. Eğer bu şartlardan birisi noksan olursa, yine o diyar, «Dar-ı îslâm»dır, «Darü'1-Harb» değildir.

l- İçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «darü'1-harb» denemez. Serahsî bu hususta şöyle buyurur

«Bu şartın tahakkuku için orada şirk ahkâmının tamamiyle açıktan açığa icra edilmesi ve İslâm ahkâmının kat'î surette kaldırılmış olması gerekmektedir. Burada İmam-ı A'zam hâkimiyet ve kuvvetin tamamiyle ehl-i küfürde olmasına itibar eder'» (4). Yani, bu şartın tahakkuku için bir îslâm memleketinde hâkimiyet ve galebenin noksansız bir şekilde kâfirlerde olması lâzımdır. Bazı arızalar sebebiyle ehl-i küfrün hâkimiyetinde bir noksanlık olursa orası «darü'1-harb» olamaz. Nitekim sadece cuma ve bayram namazlarının ifa edilmesiyle orası «Darü'l-İslâm» olur. Ve yine fukahâdan İsticabî'nin içtihadına göre, «Bir diyarda islâm'ın sadece bir tek hükmü dahi icra edilebiliyorsa o diyar «Darü'l-İslâm »dır.»

İbn-i Âbidin'e göre «Bir diyarda Müslümanların ahkâmı ile müşriklerin ahkâmı birlikte icra edilirse orası yine «Darü'l-İslâm»dır (5). Bezzaziye'de, «Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Medine-i Münevvere'ye teşriflerinde orada Yahudiler ve müşriklerin hükmü cari olduğu halde Resûlüllah Efendimizin (S.A.V.) islâm icraatına başlamasıyla o beldenin «Darü'l-İslâm»a inkılâb ettiği» kaydedilir.

O diyar «Darü'l-Harb»e muttasıl olacak, yani o diyarın sınırları ve komşu hudutları tamamen kâfirler tarafından kuşatılmış olacak. Eğer bir diyarın hudutlarından herhangi bir tarafı «Darü'l-İslâm»la muttasıl, yani bir Müslüman memleketine komşu olursa, o diyar «Da-rü'1-Harb» olamaz. Çünkü İmam-ı A'zama göre «Bir Müslüman memleketle komşu olan Müslümanlar tamamen mağlûp sayılmazlar. O Müslüman memleket ile imanî, ahlâkî, itikadî, içtimaî, siyasî, ticarî ve an'anevî ilişkilerini devam ettirebilirler; İslâmî şeairi yaşatabilirler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl ilgilendirmiyor. Siz değil misiniz İslamı savaş ve şiddetmiş gibi göstermeye çalışan?

Birşeyi birşeymiş gibi göstermeye çalışan sizsiniz.

Cizye ödeyene kadar savaşılan devletler meselesinden he haber?

Ateistler zımmi değil, bize ne sizin birkaç kıçı kırık hristiyana nasıl davrandığınızdan?

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar, cübbeli haklı.

sizin buyruğunuz altındaki zimmilere

cizyelerini verdikleri sürece iyi davranmaya mecbursunuz.

yalnız, cübbeli biraz da islamı kabul etmeyip

ben sizin egemenliğinizin altına da girmem, size cizye de vermem diyen bir topluma

savaş açmanın müslümanlara farz olduğundan da bahsetsin.

aptal aptal itiraz edecekler gidip biraz fıkıh okusunlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl ilgilendirmiyor. Siz değil misiniz İslamı savaş ve şiddetmiş gibi göstermeye çalışan?

Hocam mürted konusunada bir girseniz tam super olacak yani.

bu arada biz islama göre zımmimiyiz murtedmiyiz yoksa neyiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar, cübbeli haklı.

sizin buyruğunuz altındaki zimmilere

cizyelerini verdikleri sürece iyi davranmaya mecbursunuz.

yalnız, cübbeli biraz da islamı kabul etmeyip

ben sizin egemenliğinizin altına da girmem, size cizye de vermem diyen bir topluma

savaş açmanın müslümanlara farz olduğundan da bahsetsin.

aptal aptal itiraz edecekler gidip biraz fıkıh okusunlar.

Cihad tabiki farzdır. Sen güçlü olup kafirlerden cizye almazsan onlar gelir Irak'a, Çeçenistan'a, Bosna'ya bizim bacılarımızın ırzına geçer, petrolü çekip alırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam mürted konusunada bir girseniz tam super olacak yani.

bu arada biz islama göre zımmimiyiz murtedmiyiz yoksa neyiz.

biz mürtediz, başka bir dine geçmek şansımız yok.

çünkü müslüman olarak yetiştirildik.

islama girdikten sonra çıkanın sonu her şekilde ölümdür.

ps:kıllığına sorduğunu biliyorum ama

gene de cevap vereyim dedim. :)

Siz İslam şeriatının yaşandığı bir ülkede münafıksınız.

gerçi sen de haklısın, döt korkusundan müslüman değiliz diyemiyoruz çoğumuz. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zeki adamın hali de bir başka canım...

Hocam

Içinden gerçek anlamda iman etmemiş olup, dışından müslüman görünen kimseye münafık denilmiyormuydu

biz dışarda ateist oldugumuzu söylüyoruz ama

en azından bazen söylüyoruz :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam

Içinden gerçek anlamda iman etmemiş olup, dışından müslüman görünen kimseye münafık denilmiyormuydu

biz dışarda ateist oldugumuzu söylüyoruz ama

en azından bazen söylüyoruz :lol:

İslam Şeriatıyla yönetilen bir ülkede söyleyemezsin dedim. Söyleyemeyeceğin için de münafık sayılırsın. Ama cemaatle namaza gidersen müslüman sayılırsın. Bizim gözümüzde ama Allah indinde kafirsindir.

Yani sizin mumunuz yatsıya kadar değil ölene kadar yanar. Tadını çıkart.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...