Jump to content

Yalnız Kuran diyenler


Recommended Posts

Hadi diyelim cumaya gittik..

Ooooo kardeş :) Hayırlı olsun bakalım :) Yeni müslüman olan 'goddess' danmı etkilendin yoksa :) Çok sevindim çok :)

Namaza nasıl başlıcaz yani selam verme faslını.

17-110 : De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Namazında/duanda sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."

sonra ne zaman rükuya ve secdeye varacağımızı (ha birde secde, selam rüku var mı bu işte) ne hareketleri yapacağımızı

A'LÂ 15

Rabbinin adını anmış, namaz kılıp da dua etmiştir o.

HAC 77:

Ey iman edenler! Rükû edin, secde edin; Rabbinize ibadet edin, hayır işleyin ki kurtulabilesiniz.

ÂLİ IMRÂN 43:

"Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla. Secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et."

FETİH 29:

Muhammed, Allah'ın resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkârcılara karşı çok çetin, kendi aralarında çok merhametlidirler. Sen onları rükû eder, secdeye kapanır halde görürsün. Allah'tan bir lütuf ve hoşnutluk ister dururlar. Görünüşlerine gelince, yüzlerinde secde eseri/izi vardır. Bu onların Tevrat'taki nitelikleri. İncil'deki nitelikleri de şöyle: Tıpkı bir ekin ki filizini çıkarmış, o filizi kuvvetlendirmiş. Filiz kalınlaştı, gövdesi üzerine dikildi. Ziraatçıları da imrendirir/hayran bırakır bu ekin. Allah böyle yapar ki, onlar sayesinde, inkâr edenleri öfkelendirsin. Allah onlardan iman edip hayra ve barışa yönelik işlen yapanlara bir bağışlanma ve büyük bir ödül vaat etmiştir.

MÂİDE 55:

Sizin gönül dostunuz Allah'tır, O'nun resulüdür, bir de rüku eder bir halde namazı kılıp zekâtı vererek iman edenlerdir.

TEVBE 112:

Tövbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, seyahet ederken oruç tutanlar, rükû edenler, secdeye kapananlar, iyiliğe özendirip kötülükten sakındıranlar, Allah'ın sınırlarını koruyanlar... Müjdele o müminleri!

Yani kısacası ; Rabbimiz bize ibadeti, nasıl namaz kılacağımızı öğretmiştir. Kıyam ile, rüku ile, secde ile, dua ile. Müslüman bu ibadetleri en güzel biçimde namaz'da birleştirir.

Mesela ben lost adası gibi bir adada yaşıyor olsam :) Bu kitap ile bizden istenen minumum

yapılacakların bunlar olduğunu anlardım !!!

bunları yaparken neler diyeceğimizi nasıl bileceğiz.. Tabi Kurana göre. 

:)

Allah bize zorluk çıkarmak istemiyor.. bize kolaylık gösteriyor... namazdaki amaç Allahın gücüne iman etmek ve verdikleri için şükür manasında ona saygıda bulunmaktır.

Müzzemmil 20

(Resulüm!) Senin, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, (bazen) yarısını, (bazen de) üçte birini yatmadan (ibadetle) geçirdiğini ve beraberinde bulunanlardan bir topluluğun da (böyle yaptığını) Rabbin elbette biliyor.

Gece ve gündüzü (içinde olup bitenleri iyiden iyiye) ölçüp biçen ancak Allah'tır. O sizin, bunu sayamayacağınızı bildiği için, sizi bağışladı. Artık, Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Allah bilmektedir ki, içinizde hastalar bulunacak, bir kısmınız Allah'ın lütfundan (rızık) aramaküzere yeryüzünde yol tepecekler, diğer bir kısmınız da Allah yolunda çarpışacaklardır. O halde Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun. Namazı kılın, zekatı verin, Allah'a gönül hoşluğuyla ödünç verin. Kendiniz için önden (dünyada iken) ne iyilik hazırlarsanız Allah katında onu bulursunuz; hem de daha üstün ve mükafatça daha büyük olmak üzere. Allah'tan mağfiret dileyin, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı, çok esirgeyicidir.

Yani;Dinin tek kaynağı olan Kuran’ı elimize aldığımızda, Kuran’ın namaz adına gerekli tüm bilgileri içerdiğini görürüz.

Namazın en önemli bölümü ve özelliği ise namazda Allah’ın hatırlanmasıdır

20-Taha Suresi 14. ayetten namazın kılınmasındaki gayenin, Allah’ın hatırlanması olduğunu anlarız.

Ha bu durumdada , namazı illa arapca hatırlayacağız diye bir kuralda yok,o her dilde hatırlanabilir namaz esnasında!!

Fakat Kuran bize tanıtılırken, Kuran’ın “zikir” yani hatırlatma olduğu söylenir. Böylece biz namaz kılarken, edeceğimiz duada, Allah’a yakarışta, rehberimizin Kuran olduğunu anlarız.

Ve ayet de belirtildiği gibi namazımızda türkçe veya arapça,yada hangi dil'i kullanıyorsak

o dilde hatırlarız rabbimizi...

Kuran’ın rehberliğinde Allah’ı hatırlamış oluruz. Kuran’ın bize verdiği mesaja, öğrettiği hatırlama şekline göre Allah’a yönelirsek, böylece Kuran’a göre namaz kılmış oluruz.

Başını ağrıttıysam affola...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 197
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Muhammed, birde şu var sahi,bazı şeyler varki hakkaten açıklamasını kuranda bulamayız,ama kulluk için gereken minumum şart lar kuran da bildirilmişdir bizlere !!!

Açıklanmayan şeylere ise rabbimiz şu ayet le açıklık getirmişdir bizlere çok şükür :)

Maide 101.ayet

Diyanet Vakfı Meali

Ey iman edenler! Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın. Eğer Kur'an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. (Açıklanmadığına göre) Allah onları affetmiştir. (Siz sorup da başınıza iş çıkarmayın). Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir. *

Yani bu ayeti okudukdan sonra içimiz rahat olmalı bence !!!

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mezhepçiler eylemin neden ve niçin yapıldığını ve işin özünü önemsemezler.Zaten kıyamdayken ayak açıklığına,secdedeyken sağ ayağın dik sol ayağın yatık olmasına rükudayken su bardağının devrilmemesine bakarak ŞEKLİ bir ritüel derdine bürünürler.Hayatları böylece kuklalık ve şekil taklitçiliğidir.Kuran'dan murandan birşey algılayamazlar.

Kendilerine göre bazı hayvanları yemeyi yasaklamışlar satrancı tavlayı erkeğe altın ipek giymeyi yasaklamışlar ve Allahçılığa soyunmuşlardır.

16/116 Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.

Kurtulamayacaklardır.

tarihinde Alphabeta tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca ateist arkadaşlar içinde bir ayet koymak geldi içimden :)

KEHF Suresi 56. Ayet : Biz, elçileri ancak müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak gönderdik. Kafirler, gerçeği sahte ve yanlış ile ortadan kaldırmak için gayret ediyor. Ayetlerimi (işaret ve mucizeleri) ve uyarıldıkları şeyleri alaya aldılar.

Allahın selamı,rahmeti ve bereketi üzerine olsun inşaallah :) Sevgiler...

alaya almadan samimi bir soru sormak istiyorum şu konuda kaç tane islam dini görüyorsun hanif =)

1.cübbelinin savunduğu

2.kirecin savunduğu

3.emrenin savunduğu

hangisi doğru ben bunu nasıl bileceğim allah bana hangisinin doğru olduğunu nasıl anlatıcak bunlardan biri doğru ama hangisi... daha bisürü farklı yorum var hangisi hanif...

Link to post
Sitelerde Paylaş

alaya almadan samimi bir soru sormak istiyorum şu konuda kaç tane islam dini görüyorsun hanif =)

1.cübbelinin savunduğu

2.kirecin savunduğu

3.emrenin savunduğu

hangisi doğru ben bunu nasıl bileceğim allah bana hangisinin doğru olduğunu nasıl anlatıcak bunlardan biri doğru ama hangisi... daha bisürü farklı yorum var hangisi hanif...

Tabiki de benim savunduğum. Zaten bütün ateistler dini benim bildiğim şekliyle öğrenip ateist olmuştur. Kireç ve Emre'nin savunduğu dinde bir zorluk yok hele ki kireçin anlattığı dinde namaz nafiledir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu baştan sona okudum. Gördüğüm kadarıyla namaz kılan hanifler (?) devamlı köşeye sıkışıyor. Kur'an'ın hiçbir ayrıntısını vermediği pagan mecusi geleneğini savunmak için almadıkları renk kalmamış. Kaç rekat diye sorulmuş, kesinlikle 2 demişler. Oysa Kur'an'da ne rekat kelimesine rastlanır, ne tekbir. Secde ve rükular tamamen mecazi. Lütfen http://www.gercek-islam.com/secde.php adresini okuyun. Zan peşinden gidiyorsunuz.

tarihinde muttaqi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu baştan sona okudum. Gördüğüm kadarıyla namaz kılan hanifler (?) devamlı köşeye sıkışıyor. Kur'an'ın hiçbir ayrıntısını vermediği pagan mecusi geleneği savunmak için almadıkları renk kalmamış. Kaç rekat diye sorulmuş, kesinlikle 2 demişler. Oysa Kur'an'da ne rekat kelimesine rastlanır, ne tekbir. Secde ve rükular tamamen mecazi. Lütfen http://www.gercek-islam.com/secde.php adresini okuyun. Zan peşinden gidiyorsunuz.

Hoşgeldiniz, bize biraz kendinizden ve inancınızdan bahseder misiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman ben sorayım, size göre dinin kaynağı sadece Kuran mı? Yoksa hem Kuran hem hadisler mi?

Âyetlerimiz kendilerine apaçık birer delil olarak okunduğunda, (öldükten sonra) bize kavuşmayı ummayanlar, “Ya (bize) BUNDAN BAŞKA BİR KUR'AN getir veya ONU DEĞİŞTİR” dediler. De ki: “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için olacak şey değildir. Ben ancak bana vahyolunana uyarım. Eğer Rabbime isyan edecek olursam, elbette büyük bir günün azabından korkarım.” (Yunus 15)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Âyetlerimiz kendilerine apaçık birer delil olarak okunduğunda, (öldükten sonra) bize kavuşmayı ummayanlar, “Ya (bize) BUNDAN BAŞKA BİR KUR'AN getir veya ONU DEĞİŞTİR” dediler. De ki: “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için olacak şey değildir. Ben ancak bana vahyolunana uyarım. Eğer Rabbime isyan edecek olursam, elbette büyük bir günün azabından korkarım.” (Yunus 15)

Samimi cevabınız için teşekkür ederim. Ayetten sizin sadece Kuran dediğinizi hadis-i şeriflere itibar edilmeyeceğini anlıyorum. Yanlış mıyım?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cübbeli kardeşim,allah rızası için söylediğiniz laflara dikkat edin!!! Sinirleniyorsunuz ve yanlış kelimeler sarf ediyorsunuz , müslümanlara karşı !!!

Bakın şimdi; siz hadislere inanmıyorum diyen bir arkadaşı itham ettiniz !!

Bu pozisyonda siz bütün hadislere inanıyorsunuz gibi bir durum ortaya çıkmış oldu!!!

Buyrun o zaman, sizin düşüncenizle gidip,bir kaç hadis aktarayım size..

Benden sonra, benim adıma söylenecek çok söz duyacaksınız, Bu sözleri KURAN İLE KARŞILAŞTIRINIZ ki, benim sözüm olup olmadığı hakkında delalete düşmeyesiniz. Her kim ki, ben söylemediğim halde bu sözü peygamber söyledi dese BUYURSUN KENDİNİ CEHENNEMDEKİ YERİNE HAZIRLASIN.

Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.

Tirmizi, Es Sunan, K. İlm 11

---------------------------------

Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.”

El Hatib, Takyid 33

-----------------------------------

Hz. Ebu Bekir, peygamberin vefatından sonra Müslümanları toplayarak şöyle demişti: “Sizler, Peygamberden hadis rivayet ediyorsunuz ve bu hadislerde ihtilafa düşüyorsunuz. Sizden sonrakiler ise daha fazla ihtilaf edecektir. Peygamberden hiçbir şey tahdis etmeyin. Size bir soru soran olursa, “Bilgimizle sizin aranızda Allah’ın kitabı var” deyin ve onun helal kıldığını helal, haram kıldığını haram kılın”

[Zehebi, “Teskiretu’l Huffaz, I, 2-3]

---------------------------------------

Hz. Ebu Bekir vefat ettiği gece bir hayli huzursuz olmuş ve uyuyamamış, bunun sebebini soran kızı Hz. Aişe’ye sebebinin hadisler olduğunu söylemiş, sabah olunca da evde mevcut olan bütün yazılı hadisleri getirtip yaktırmış.

[Zehebi, I, 5]

---------------------------

Hz. Ömer diğer şehirlerdeki sahabelere mektuplar yazarak ellerinde yazılı bulunan hadis mecmualarını yok etmelerini istedi.

[İbn Abdilberr, 108]

---------------------------------

Hadisler Ömer döneminde çoğalmıştı. Ömer halktan beraberlerinde bulunan hadis sayfalarını getirmelerini istedi. Sonra bunların yakılmasını emrederek şunu söyledi: Kitap Ehli’nin Mişna’sı gibi Müslümanların Mişnası’dır bunlar.

[İbn Sad/Tabakat 5/140]

-------------------------------

Hz. Ömer Irak’a yolcuğa giden arkadaşlarına şöyle demişti: “Siz öyle bir ülkeye gidiyorsunuz ki halkı arı uğultusu gibi Kur-an okur. Hadislerle onları meşgul etmeyiniz ve yollarını saptırmayınız.

[Hanbel, Kitabul Ilel 1/62-63]

---------------------------------

Hz. Ömer şöyle der. “Ancak sizden önceki kavimleri hatırladım, onlar da kitaplar yazmışlardı ve Allah’ın Kitabı’nı bırakarak onlara sarılmışlardı. Allah’ın Kitabi’nı asla başka bir şeyle değiştirmem” başka bir rivayette “Ben yemin ederim ki, Allah’ın Kitab’nı hiçbir şeyle gölgelemem. ”

[El Hatip, Takyıdull İlm Sayfa 50; İbn Sad, Tabakat, 3/206]

---------------------------------

Hz. Osman çok hadis nakletmelerinden ötürü Ebu Hureyre’yi Devş dağlarına göndermekle, Kab’ı Kırede dağlarına göndermekle tehdit etmiştir.

[Tahzırul Havas 10b. ]

--------------------------------

Hz. Ali’den rivayet edildiğine göre o yanında yazılı sahifeler bulunan kimseleri, bunlara müracaat etmekten sakındırmış ve “Sizden önceki insanlar, Rabb’lerinin Kitabını terk ederek âlimlerinin sözlerine uydukları için helak olmuşlardır” demiştir.

[İbn Abdilberr, 108]

-------------------------------

Ayşe annemizin mücadelesi

•İbn Abbas’ın Allah’ın görülmesi hakkındaki rivayetine karşı çıkması. (Zerkeşi, IV Fasıl, 6. hadis)

•İbn. Ömer’ın “ailesinin ağlamasıyla ölünün azap çekeceğini” rivayetine karşı çıkması. (Zerkeşi, II. Fazıl, Hz. Ömer, 1. hadis)

•Ebu Hureyre’nin “Uğursuzluk üç şeydedir” rivayetine karşı çıkması. (Zerkeşi, VII Fasıl, Ebu Hureyre, 2. hadis)

•İbn Ömer’ın ölülerin işiteceğine dair rivayete karşı çıkması (Zerkeşi, V. Fasın, İbn Ömer, 10. hadis)

----------------------------------------

Şeddad, İbni Abbas’a “Hz. Peygamber bir şey bıraktı mı? ” diye sordu. O da “Sadece Kuran’ın iki kapağı arasında olanları bıraktı” cevabını verdi.

[buhari, K. Fezailul Kur-an 16; Müslim K. Fezailus Sahabe 30, 31; Ebu Davud K. Fiten 1, Tırmızı K. Fiten 43]

--------------------------------------

Ebu Musa el Eşari’nin bir taraftarı, teşvik üzerine hocasının hadislerini yazmış; ancak o bunu öğrenince hepsini imha ettirmiş.

[İbn Sad, IV, 112]

Ubeyde b. Kays, kitaplarının yakılmasına veya başka türlü imha edilmesine, vasiyetinde yer vermişti.

[İbn Hanble, Ilel, I. 104]

Ömer, Şam’a geldiğinde Zeyd b. Sabit’in diyete dair sahifesini sorup getirtti ve onu parçaladı.

[İbn Hanbel, Ilel, I, 206]

-------------------------------------------

Bakın kuran bize ne önermiş bu konuda , onada bakalım ;

45: 6… Allah`tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?

12: 111 Bu, uydurma bir hadis değildir. Ancak kendinden önceki kitapların doğrulayıcısı, her şeyin detaylı açıklaması, inanan bir toplum için bir rehber ve rahmettir.

Yani sonuç olarak;Birilerinin sözlerini doğrulamaya çalışmak yerine, gelin KURANI ANLAMAYA ÇALIŞALIM güzel kardeşim benim :)

Allahın selamı sizin ve bizim üzerimize olsun işaallah...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanif nereden uydurdun öyle.. Soruma cevap değil ki o ayetler?

Ayetin biri anyada, diğeri konyada buup getirmiş kendince namazın nasıl kılınacağını anlatmışsın. 

Namaza nasıl başlıcaz yani selam verme faslını sormuşum. Yani nereden biliyorsunuz ellerinizi kaldırıp omuzlara götüreceğinizi? Sense kalkıp ister Allah, ister Rahman diyin diye ayet getirmişsin.. Ona göre isteyen burnuna nanik yapıp başlayabilir namaza..  Senimi sorduk birde? Evet ayetlere göre namaz başlangıcı nasıl oluyor selam verme faslı? Cevap bekliyorum hala.. 

17-110 : De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Namazında/duanda sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."

Şimdi rüku secde konusuna gelelim. Ama önce el bağlama ile ilgili senin sahtekarlığını suratına çarpayım hanif kardeşi

ÂLİ IMRÂN 43:

"Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla. Secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et." Sen ayeti değiştirip ''el bağla'' demişsin.. Oysa orada ki kelimenin anlamı (uknutî) huşu içinde olmaktır.. İşte sizler böyle sahtekarlıklar yaparak işi kitabına uyduruyorsunuz.. Hanifmiş. :)

Evet devam edelim ne zaman rüküya varılacak ve neden 3 kere ve  söz tekrarı yapılacak? Aynı şekilde neden secdede de 3 er kere aynı söz tekrarlanmalı? Neden 2 kere secdeye varmalı? Hangi namazın kaç rekat kılınacağı? Bunlarla ilgili ayet lütfen? Namaz bitince neden sağ ve sol omuzlara konuşursun.. Bunu hangi ayette diyor sağa sola selam meselesini.. Hadi buyur bakalım

Öyle içinde secde et geçen ayet vermekle, ayet anlamı değiştirmekle olmaz bu işler.. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanif nereden uydurdun öyle.. Soruma cevap değil ki o ayetler?

Of mo off!!Ben alnatmakdan bıkdım,sen hala anlayamıyosun !

Ayetin biri anyada, diğeri konyada buup getirmiş kendince namazın nasıl kılınacağını anlatmışsın. 

Kusura bakma ama,sen coğrafya öğretmenimisin ??? Ne anyası ne konyası ? Kuran bir bütündür,içindeki bilgiler bizlere öğüttür!İstediğin yerinden bilgiyi alabilirsin,1.sayfadan son sayfasına kadar ,her kelimesi ayrı bir tüyo dur ! ANLADIN ??

Namaza nasıl başlıcaz yani selam verme faslını sormuşum. Yani nereden biliyorsunuz ellerinizi kaldırıp omuzlara götüreceğinizi? Sense kalkıp ister Allah, ister Rahman diyin diye ayet getirmişsin.. Ona göre isteyen burnuna nanik yapıp başlayabilir namaza..  Senimi sorduk birde? Evet ayetlere göre namaz başlangıcı nasıl oluyor selam verme faslı? Cevap bekliyorum hala.. 

17-110 : De ki: "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Namazında/duanda sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."

Namaza nasıl başlıyacağını sorduğuna göre,sen gizliden gizliye ,başlayacaksın gibime geliyor bu işlere mo !! :)

Ama olsun,zaten ibadetin gizlide yapılanı daha iyi olur :)

Sen selama sabaha çok takmışsın kafayı!Bak şimdi bence bu kadar ayrıntıya girme,şunu düşün;

Namaz allahı anmak için yapılan bir şekli ibadet dir !Yani sen kauranda geçen,farz olan rüku,secde ve kıyamı yerine getir

de gerisini yapmasanda olur.!

Birde sende gördüğüm kadarıyla,mezheplerin görüşlerinden çok etkilenmişsin sen,takma kafayı boşver mo !!

Şimdi rüku secde konusuna gelelim. Ama önce el bağlama ile ilgili senin sahtekarlığını suratına çarpayım hanif kardeşi

ÂLİ IMRÂN 43:

"Ey Meryem, Rabbinin huzurunda saygıyla el bağla. Secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et." Sen ayeti değiştirip ''el bağla'' demişsin.. Oysa orada ki kelimenin anlamı (uknutî) huşu içinde olmaktır.. İşte sizler böyle sahtekarlıklar yaparak işi kitabına uyduruyorsunuz.. Hanifmiş. :)

Hadi gel bakalım :) Ama şunu söyleyeyim sana önce, ben ateist değilim sahtekarlık yapayım,çünkü bende allah korkusu ve sorguya çekileceğim inancı var !Kimseyi kandıramam,bir ateist bile olsa !!! ANLADIN ???

benim pc de yaşar nuri öztürk meali vardı,istersen onun meaaline bakabilirsin , aynen o şekilde yazıyor onun mealinde!!

Ama dediğim gibi sen mezhep kurallarından çok etkilenmişsin mo,kardeşim önemli olan, allahı anmakdır,sen ister elini bağla ister bağlama,sana kalmış,ana fikir önemli yani bunda !!

Bak mesela ben,namazlarımı kılarken ,bazen elimi salarım,bazen bağlarım,zira peygamberimizde böyle yapmışdır!!

Zaten siz mezhep detaylarında boğulduğunuz için ateist olmuşsunuz bence,dinimiz çok kolay ve anaşılırdır!!

Kuranda gerekli olupa olmayan şey yokdur mo, olmayanlar ise serbest bırakılmışdır!ANLADIN ???

Evet devam edelim ne zaman rüküya varılacak ve neden 3 kere ve  söz tekrarı yapılacak?

Of mo of, 10 gün oldu olmadı siteye üye olalı,ömrümü yedin inan :(Bu kadarmı at gözlükleriyle bakar insan bir olaya !!

Rükuya ne zaman istersen o zaman var kardeşim,sana kalmış,sana bir örnek daha!

Benim namazım bazen 4-5 dakika sürer , ama 45-50 dakika namazda durduğumda olmuşdur!!İnsan sevdiği şeyi sayı ile dakika ilemi yapar mo ??? Senin çocuğun varsa,çocuğunu zaman a dayalı mı seviyorsun mesela ??

Ben oğlumu bir sarılırım,bazen 15 saniye sürer,bazende bırak artık baaabaaa der ! Zira 3-4 dakika olmuşdur sarılmam :)

Ben namazımda bazen 3 kez söz tekrarı yaparım,bazen 1, bazen 3-4 dakika tekrar yaparım ,bana kalmış yani !

Yaradan bize bu konuda uyarı getirmemiş ! ANLADIN ???

Aynı şekilde neden secdede de 3 er kere aynı söz tekrarlanmalı?

Cevap yukarıda mo !Yuh yahu anlamamakda bu kadar ısrar edeni görmedim ben !!Sanki beynin anlamamaya programlanmış :)

Neden 2 kere secdeye varmalı?

Mo'cum Kuranı okuduğumuz zaman Kuranda rekat diye bir kavramın geçmediğini görürüz. Allah istese Kuranda namazların rekat sayılarını belirtirdi. Namazda Allah’ın anılması, kıyam, rüku, secde gibi şartları yukarıda yazmışdım sana.

Rekattan kastedilen kıyam, rüku ve secdeden oluşan düzenin kaçar defa tekrarlandığıdır. Günümüzdeki uygulamaya bakarsak sabah iki, öğlen dört, akşam üç şeklinde, namazlara ayrı rekatlar biçildiğini görürüz. Oysa rekatların bu şekilde ayrı sayılarda olması, “namaz kaç rekat istenirse o kadar kılınır, isteyen iki, isteyen sekiz, isteyen yirmi rekat kılar” şeklinde de anlaşılabilir.

Mesela ben ; genelde 2 rekat yapıyorum,ama sen 4-8 kıl farketmez yani :)Önemli olan sayı değil!Ana fikir !!ANLADIN ???

Hangi namazın kaç rekat kılınacağı? Bunlarla ilgili ayet lütfen?

Demek ki bu ayrı rekatların farzlaştırılma süreçleri de mezheplerin bir yorumu sonucudur.Dediğim gibi,sen peşin hükümlerinle araştırmadan uyguladıklarınla,mezhep lerden çok etkilenmişsin gene :(

Namaz bitince neden sağ ve sol omuzlara konuşursun.. Bunu hangi ayette diyor sağa sola selam meselesini.. Hadi buyur bakalım

namaza başlarken elleri kaldırıp namaza başladığını göstermek, namaz bitince sağa, sola SELAM vererek veya bazı mezheplerde elleri dizlere vurarak namazın bittiğini göstermek gibi uygulamalar da böyledir. Bu uygulamalar belli amaçlara yönelik yapılabilir.

Kuran’da bu uygulamaları yasaklayıcı bir ifade yoktur.

Fakat Kuran’da geçmeyen bu tür uygulamaları farzlaştırmak kabul edilemez. Kişi on rekatlı namazı üç dakikada kılabilir, fakat bir rekatlı bir namazda saatlerce kalıp Allah’ı daha çok anabilir. Yani namazda rekat sayısının önemli olması için bir sebep gözükmemektedir. Allah da insanları namazda bu şekilde bir sayıma mecbur etmemiştir. Abdestte su bulunmayınca ne yapılması gerektiğini açıklayan Allah, eğer namazda rekat sayısı şeklinde bir farz olsaydı, onu da açıklardı. ANLADIN ???

Öyle içinde secde et geçen ayet vermekle,

Sen bence fazla ayrıntılara takılma,goddes kardeşimizden biraz feyz al !!

Yada gel balıkesire benim yanıma, yemeğimiz,çayımız,kahvemiz güzeldir :)Hatta ben sana burda meşhuuuur birde balıkesir kaymaklısı yedireyim!! Ohhh misssss ...

Bak 1 haftada benden daha iyi müslüman olursun alimallah :)Sen herhalde her gördüğün müslümanı cübbeli ahmet hoca gibi

sarıklı cübbeli sakallı sanıyorsun!!Devir değişti mo!!! Takılma ayrıntılara !!!

Haaa bak ben sana birde video linki vereyim,konu çok güzel!! Peygamberimiz yaşasaydı nasıl giyinirdi !!!

Al buyur linki : http://sg.video.yahoo.com/watch/2655410/7782691

ayet anlamı değiştirmekle olmaz bu işler..

Şişşştt çok ayıppp,cıssss!! Ben dediğin gibi birşey yapmadım !Yapamamda!!Haddimede değil!!Unutma ama , onu sizde değiştiremezsiniz !!Hadi değiştirinde görelim !!!Kim kabul ederki ??? Dalga geçerler sizinle :DHatta dalga geçmekle kalmaz

itin şeyine sokarlar :)

Hadi iyi bak kendine :) bye...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanif74,

sen hadislerin gerçekleri anlatmakla beraber onlara itibar edilmemesi gerektiğini mi düşünüyorsun?

Ben diyorumki ; ben hadislere inanabilirim !!! Ama hepsine değil !!! Akıl ne içindir süzmek için !!!!

Hadislerin içinde onbinlerce uydurma hadis olduğu kesindir.

Kuran’la çelişen, Kuran’a ilave hüküm getiren, mantıkla, aklın açık verileriyle çelişen

hadislerin yalan olduğu kesindir.

Dine ilave yapan hadisler, Kuran’ın detaylı, her şeyi açıklayan, hiçbir eksiği olmayan kitap olduğunu açıklayan ayetleriyle çeliştikleri için kesinlikle yalandırlar.

Bunun dışında kalan hadisler, Kuran’a %100 uymaları şartıyla doğru olabilirler. Dikkat edersen doğru olabilirler diyorum, kesinlikle doğrudur demiyorum.

Doğru hadisleri ne yapacağız sorusunun cevabı; “Hangi hadislerin doğru olduğunu bilemeyiz.” olacaktır. Yalan olan hadislerin bir kısmını yukarıdaki ölçülerden tanıyabiliriz. Ama bir hadisin kesinlikle doğru olduğuna hiçbir şekilde emin olamayız. Çünkü tanık olduğumuz yalan hadislerle, doğru olabilecek hadisler aynı kişilerce, aynı ölçülerle, aynı yıllarda toplanmıştır. Hicri 200’ü geçtikleri sırada Buhari, Müslim ve diğerleri gerçek hadisleri bulmaya çalıştılar ama beceremediler. Peki biz hicri 1400’de bunu nasıl yapabiliriz?

Kuran’a tamamen uyan söz herhangi bir Müslüman’ın söylediği söz olup Peygamberimizin sözüyle karıştırılmış olabilir. Bu hadisler dine sözde iyilik yapmak isteyenlerin uydurduğu hadisler olabilir. İlla ki Peygamber’in bir sözüne uyacaksak bu, Peygamber’in elçilik vazifesi gereği Allah’ın kelamını insanlara iletirken, Kuran olarak ağzından çıkan söz (hadis) olmalıdır. Aslen Allah’ın sözü olan bu sözleri insanlar, Peygamber’in ağzından insan sözü hüviyetinde duymuşlardır. Elçinin(Peygamber’in) getirdiği bu mesaja uyarak hem Resul’e(elçiye), hem mesajın kendisine (Kuran’a), hem de aslen mesajı gönderen Allah’a uymuş oluruz.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...