Jump to content

Yalnız Kuran diyenler


Recommended Posts

Düşünmek, sorgulamak, mantığı çalıştırmak, bilginin ve inancın doğruluğunu yanlışlığını tartmak demektir. Oysa senin dinin sorgulamayı kesin olarak yasaklamış ve hatta sorgulamanın dinden çıkmaya neden olacağını söylemiştir.

Sen, dinine göre ancak neyi düşünebilir, akledebilirsin, biliyor musun? Allah'ın varlığı ve birliğini ve Muhammet'in de O'nun elçisi olduğunu akıl edebilirsin. Kuran'ın 1500 yerinde geçen "Akletmez misiniz, aklınızı kullanmaz mısınız?..." türünden yönlendirmeler, sadece bu yöne işaret eder. Yani Allah'a ve birliğine, Muhammet'in de O'nun elçisi olduğuna inanmak, akletmektir. Bunun dışındaki akletmeler, akıl yürütmeler, dinden çıkmanın göstergesidir ki, Kuran'na açıkça yasaklanmıştır.

:) Allah senmisin çakırcalı :) "aklınızı kullanmaz mısınız?" derken kullanıp bulun ki, hayırlı olsun demek istiyor. Ben kaybettim önce sonra aklımı kullanıp bulma yoluna girdim yanlış mı yaptm? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 197
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

hop hop hop orda dur bakayım cübbeli :) ilk hadis kitabı buhari Muhammed peygamber öldükten 300 yıl sonra yazılmıştır :) iyi öğren <_<

Zamanın ne önemi var. Kuran'ın toplanmasıyla hadislerin toplanma usulü aynıdır.

Deve sidiğini söyleyen sahabenin ezberindeki Kuran'ın kaç ayeti Kuran'a kondu bilir misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanın ne önemi var. Kuran'ın toplanmasıyla hadislerin toplanma usulü aynıdır.

Deve sidiğini söyleyen sahabenin ezberindeki Kuran'ın kaç ayeti Kuran'a kondu bilir misin?

:) Kuran kendini Kuranla tasdikler Cübbeli :) sen söylemiştin bunları ama hadisler böyle tasdikli değildir :) yanılıyor muyum yoksa Kurana inanmıyormusun :) bu arada ilk hadis kitabı yazıldığında o dediğin sahabe yaşamıyordu sende biliyorsun kulaktan kulağa :) ben kulağıma gelmeyen birşeyi geldi diye söyleyebilirim yani :)

“Allâh, dilediğini siler, (dilediğini) bırakır. (Bütün) kitâb(ların) anası, O’nun yanındadır.” (Ra’d 13:39)

“Biz bir âyetin yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allâh ne indirdiğini bilirken - “Sen (Allâh’a) iftira ediyorsun (bu sözleri kendin uydurup Allâh’a atıyorsun)” derler. Hayır (ama) çokları bilmiyorlar.” (Nahl 16:101)

“Andolsun, biz dilesek, sana vahyettiğimiz (âyetler) tamâmen gideririz; sonra onun (geri alınması) için bize karşı (sana yardım eden) bir vekil bulamazsın.”

(İsrâ 17:86)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadisler de tasdiklidir. Sana sidiğin faydasını yazdım inanmadın, inkar ettin. Allah sonunu hayır etsin.

B) sidik içiyorum, sağlıklı yaşıyorum.. B)

Enam 116. Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

tarihinde BilgeYoda tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

B) sidik içiyorum, sağlıklı yaşıyorum.. B)

Enam 116. Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

MÂİDE suresi 49- Aralarında, Allah’ın indirdiği ile hükmet. Onların arzularına uyma ve Allah’ın sana indirdiğinin bir kısmından (Kur’an’ın bazı hükümlerinden) seni şaşırtmalarından sakın. Eğer yüz çevirirlerse, bil ki şüphesiz Allah, bazı günahları sebebiyle onları bir musibete çarptırmak istiyor. İnsanlardan birçoğu muhakkak ki yoldan çıkmışlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız kuran demek kuranın kendisine aykırıdır.Kuran göklere yere insana doğaya herşeye ayet demiştir.O yüzden yanlız kuran diyenler neye kuran diyorlar önce bunu bir açıklamalılar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız kuran demek kuranın kendisine aykırıdır.Kuran göklere yere insana doğaya herşeye ayet demiştir.O yüzden yanlız kuran diyenler neye kuran diyorlar önce bunu bir açıklamalılar.

El-Kuran ve El Hikmet :)

Evrendeki herşey Kuranın bir parçasıdır Ezberbozan :)Evrende kitaptır okunmalıdır ^_^

Link to post
Sitelerde Paylaş

MÂİDE suresi 49- Aralarında, Allah’ın indirdiği ile hükmet. Onların arzularına uyma ve Allah’ın sana indirdiğinin bir kısmından (Kur’an’ın bazı hükümlerinden) seni şaşırtmalarından sakın. Eğer yüz çevirirlerse, bil ki şüphesiz Allah, bazı günahları sebebiyle onları bir musibete çarptırmak istiyor. İnsanlardan birçoğu muhakkak ki yoldan çıkmışlardır.

evet sen sünnetler hakkında gönderdiğin ayetlerle şaşırmıştılmış olduğunu belli ediyorsun zaten cübbeli :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Kuran mushafını öğüt amaçlı yazılı kaynak olarak alıyorum, Kuran dedin mi benim için tüm evreni kapsar.

Bir konuyu satırlara dökmektense yaşamak, yazılanı okumaktansa yaşananı gözlemlemek en büyük ilerlemedir benim açımdan.

114 sureden oluşan Kuran, şu saniyede benim için buluşma veya çıkış noktasıdır.

Zaten içinde de yzlerce kez dediği gibi "bu bir öğüttür"...

Ama aynı Kitaba bakarak biri radikal dinci olurken diğeri deist, penteist ya da ateist olabiliyor.

Bense baöbaşka açılardan bakıyorum.

Yok işte böyle bir Kitap dünyada...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız kuran demek kuranın kendisine aykırıdır.Kuran göklere yere insana doğaya herşeye ayet demiştir.O yüzden yanlız kuran diyenler neye kuran diyorlar önce bunu bir açıklamalılar.

Bunu burada daha önce çokça yazmama rağmen yeniden yazayım.

Kuran = OKUnandır. Alak suresinde yer alan ilk emire bakalım ne diyordu. OKU!!!

Ortada henüz yazıya dökülmüş bir metin yok, peygamber neyi okuyacak? Çıkış noktası burası olan insanların ki buna bende dahilim, Oku!madan kastın, daha çok anla, farkına var ve hayatına geçir olduğunu anlıyoruz. Ayet ise belirteçdir. Bu bağlamda evrende gördüğümüz, algıladığımız herşey ayettir. Ve bizler onları okumuş oluruz. Kuran deyince 'Okunan'ı sadece elimizde olan yazılı mushafa sıkıştırırsak işte böyle sonuçlar çıkar ortaya.

Link to post
Sitelerde Paylaş

“Biz daha iyisini veyâ benzerini getirmedikçe bir ayeti(n hükmünü) yürürlükten kaldırmaz veya onu unutturmayız Allâh’ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?” (Bakara 2:106)

bunlar da diger ayetler:

“Allâh, dilediğini siler, (dilediğini) bırakır. (Bütün) kitâb(ların) anası, O’nun yanındadır.” (Ra’d 13:39)

“Biz bir âyetin yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allâh ne indirdiğini bilirken - “Sen (Allâh’a) iftira ediyorsun (bu sözleri kendin uydurup Allâh’a atıyorsun)” derler. Hayır (ama) çokları bilmiyorlar.” (Nahl 16:101)

“Andolsun, biz dilesek, sana vahyettiğimiz (âyetler) tamâmen gideririz; sonra onun (geri alınması) için bize karşı (sana yardım eden) bir vekil bulamazsın.”

(İsrâ 17:86)

Kuran'da değişiklik olmuştur ama bu Allah'ın isteğidir mi diyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/f/kuran/kuran.swf

izleyin, ahım şahım bir değişiklik yok. değişmeler yorumlarla oluyor. parantez içleriyle...

bu arada ilk toplanan Kuran, Muhammed peygamber öldükten, 70 sene sonra toplanmış. sonuna kadar izleyin.

tarihinde BilgeYoda tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu burada daha önce çokça yazmama rağmen yeniden yazayım.

Kuran = OKUnandır. Alak suresinde yer alan ilk emire bakalım ne diyordu. OKU!!!

Ortada henüz yazıya dökülmüş bir metin yok, peygamber neyi okuyacak? Çıkış noktası burası olan insanların ki buna bende dahilim, Oku!madan kastın, daha çok anla, farkına var ve hayatına geçir olduğunu anlıyoruz. Ayet ise belirteçdir. Bu bağlamda evrende gördüğümüz, algıladığımız herşey ayettir. Ve bizler onları okumuş oluruz. Kuran deyince 'Okunan'ı sadece elimizde olan yazılı mushafa sıkıştırırsak işte böyle sonuçlar çıkar ortaya.

Bergüzar seninle çok farklı bir düşünce yapısında değiliz.

Yanlız ben bunun kuranın belirteç değil de yönelteç olduğunu düşünüyorum.

Zaten ritüeller konus hariç bir fikir ayrılığımız da yok.

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bergüzar seninle çok farklı bir düşünce yapısında değiliz.

Yanlız ben bunun kuranın belirteç değil de yönelteç olduğunu düşünüyorum.

Zaten ritüeller konus hariç bir fikir ayrılığımız da yok.

Selam.

Ezberbozan,

Ben seninle fikir ayrılığımız var anlamında yazmadım zaten, öyle algılattıysam özür dilerim.

Belirteç, belli olan şey, bildiğin şeye de yönelirsin. Bu anlamda senin dediğin de kabul görülür benim açımdan. Ama kuranın tarifi mushafa sıkıştırılamaz, özellikle buna vurgu yaptım. Ritüeller konusu ise yine insan eksenli bir olgu, evet ayrılıyoruz orada. Ama önemli olan eylemlerde ayrı olsa bile insanlar yaratıcıya samimi mi değil mi, O nun gözünde önemli olan budur.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezberbozan,

Ben seninle fikir ayrılığımız var anlamında yazmadım zaten, öyle algılattıysam özür dilerim.

Belirteç, belli olan şey, bildiğin şeye de yönelirsin. Bu anlamda senin dediğin de kabul görülür benim açımdan. Ama kuranın tarifi mushafa sıkıştırılamaz, özellikle buna vurgu yaptım. Ritüeller konusu ise yine insan eksenli bir olgu, evet ayrılıyoruz orada. Ama önemli olan eylemlerde ayrı olsa bile insanlar yaratıcıya samimi mi değil mi, O nun gözünde önemli olan budur.

Selamlar...

Yok ben bu karaladğım konuda bayağı bir ayrılacağım.Yarartıcıyı bilmek demek onun nasıl bir yol takip ettiğini bilemek demektir.Yaratıcı var olduğu fikri değildir bana göre iman .O'nun kurduğu düzene uymaktır.O düzen de ancak hak adalet sağlanarak doğru işleyebilir.Bunu doğadan okuyorum.Bilimi takib ederek görebiliyorum.

Ritueller ancak ve ancak kişisel doyum sağlayabilir.Ruhen kendinizi temizleyip huzur bulabilirsiniz.Fakat bu huzuru sadece belli haretleri jimnastik yapar gibi yapacaksınız diye bir kaide yok.İnsan yardımlaşarak ta huzur bulur.Hayvanlarla doğayla başbaşa olarakta huzur bulur.Sonradan islama sokulmuş pagan rituellerini kesinlikle tasvip etmiyorum.

Kurandaki selamet yurdu olan cennetin ancak adil bir dünya düzeni kurmakla olacağını düşünüyorum.Ben böyle okuyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...