Jump to content

Bir mezhep inanırına forumdaki 5 sorum


Recommended Posts

bu sacmalikta nerden cikti haci, bu yasak ne zaman uygulamaya sokuldada bizim haberimiz yok..?

burasi ateistforum olabilir, ama butun din ve inanclarin tartisilacagi bir forumdur..bu topictede tartisilan iki farkli inanctan söz ediyoruz, ayni dinden tartisiliyor olabilir ama iki farkli inanc arasinda oliyor bu tartisma..

Hayır kardeşim. Yanılıyorsun..

Tartışma konusunda elbette haklısın ama, bu başlığı burada tutmamız konusunda değilsin.

Çünkü benim iletime kadar bütün yazılarda İslam tebliğ ediliyor.

Müslüman'lar aralarında İslam'ı tartışıyorlar.

Bunu kendi forumlarında yapmaları gerekir.

Burası için uygun bir tartışma değil..

Bir ateistle tartışmıyorlar. Kendi aralarında dinleri ile ilgili teknik konuları tartışıyorlar.

Bunu neden kabul edelim?

Bize mantıklı bir neden söyle..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ateistle tartışmıyorlar. Kendi aralarında dinleri ile ilgili teknik konuları tartışıyorlar.

Bunu neden kabul edelim?

Bize mantıklı bir neden söyle..

Ne tekniği sayın hacı, adamlar birbirlerini kafirlikle suçluyorlar. Bundan iyisi şamda kayısı :):)
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır kardeşim. Yanılıyorsun..

Tartışma konusunda elbette haklısın ama, bu başlığı burada tutmamız konusunda değilsin.

Çünkü benim iletime kadar bütün yazılarda İslam tebliğ ediliyor.

Müslüman'lar aralarında İslam'ı tartışıyorlar.

Bunu kendi forumlarında yapmaları gerekir.

Burası için uygun bir tartışma değil..

Bir ateistle tartışmıyorlar. Kendi aralarında dinleri ile ilgili teknik konuları tartışıyorlar.

Bunu neden kabul edelim?

Bize mantıklı bir neden söyle..

haci abim, seni anliyorum, ama ben bu konularin tartisilmasindan yanayim cunku ayni dine bagli olunsada iki inanc siyah beyaz kadar farklidir.. bu konuya ateistlerde dahil olabilir, sorulan sorular hakkinda ateistlerinde fikirleri vardir diye dusuniyorum..

mantikli bir neden istemissin, yazim öyleyse.. demin belirttigim gibi bu iki inanc siyah beyaz kadar farlidir.. birinin yolu aydinliga cikarkan, digerinin yola karanliga teslim ediyor.. biz muslumanlari ateist yapmayami calisiyoruz yoksa gunumuzemi tasiyamaya calisiyoruz..? kurancilar ateistleri farkli görur, sunnetciler farkli.. kurancilar herseyi hos karsilarken, sunnetciler herseyi yakma ve yikma derdinde.. bizim bu forumda savastigimiz ilkelliktir, insanlarin asilandigi afyondur.. sunnetciler yeniliklere ve bilime karsi dururken, kurancilar siz gibi bilime, yeniliklere tarafdirlar..

bu acilan topic dahi kurancilarin sizinle beraber gericilere verdigi bir savastir.. yaniliyormuyum..?

tarihinde Portgas tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

işte benm derdimde bu dinin içinde bi fikirde olamıosunuz =) kuran o kadar esnek ki nereye çeksen gidio ikiside birbirine ayet gösterio aynı ayet hakkında biri dio şöle demiş öteki dio yok böyle demiş =) ya arkadaş böyleyse böyledir şöyleyse şöyle bunun böyle yada şöyle olduğunu söylemesi için allahınızın bi peygamber dahamı göndermesi gerekio....

Link to post
Sitelerde Paylaş

işte benm derdimde bu dinin içinde bi fikirde olamıosunuz =) kuran o kadar esnek ki nereye çeksen gidio ikiside birbirine ayet gösterio aynı ayet hakkında biri dio şöle demiş öteki dio yok böyle demiş =) ya arkadaş böyleyse böyledir şöyleyse şöyle bunun böyle yada şöyle olduğunu söylemesi için allahınızın bi peygamber dahamı göndermesi gerekio....

Yok Kuran apaçıktır ve kişiden kişiye değişmez "normalde".

Ama insanlar zalim olduğundan, ya belli ayetleri görüp bazılarını inkar ediyorlar, ya ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek anlamını çarpıtmaya kalkıyorlar, ya da kitabın yetersiz olduğu yalanını uydurup başka kaynakları ortak ediniyorlar...

Yoksa "Kuran tek dini kaynak" deyip, tüm kitabı bütünlük içinde ve de tüm ayetleri apaçık birinci anlamlarında alsalar, herkes aynı apaçık ve gerçek İslam'a iman eder.

Ama işte dediğim gibi insanların kalplerindeki kötülük İslam'a yönelmelerine engel oluyor.

Kimi dilini eğip bükerek evrimi dine sokuşturmaya kalkar, kimi kibirinden panteizmi...

Kimi hoşuna gitmediği için namazı dinden çıkarmaya kalkar, kimi de çeşitli haramlar üretme yarışına girer.

Kısacası, insanlar dürüstçe kitaba yönelseler bu sapmaların hiçbiri olmaz.

Herkes tek ve gerçek İslam'ı kolayca anlar ve yeryüzü cennetimsi bir yere dönüşür.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok Kuran apaçıktır ve kişiden kişiye değişmez "normalde".

Ama insanlar zalim olduğundan, ya belli ayetleri görüp bazılarını inkar ediyorlar, ya ayetlere sembolik anlamlar yükleyerek anlamını çarpıtmaya kalkıyorlar, ya da kitabın yetersiz olduğu yalanını uydurup başka kaynakları ortak ediniyorlar...

Yoksa "Kuran tek dini kaynak" deyip, tüm kitabı bütünlük içinde ve de tüm ayetleri apaçık birinci anlamlarında alsalar, herkes aynı apaçık ve gerçek İslam'a iman eder.

Ama işte dediğim gibi insanların kalplerindeki kötülük İslam'a yönelmelerine engel oluyor.

Kimi dilini eğip bükerek evrimi dine sokuşturmaya kalkar, kimi kibirinden panteizmi...

Kimi hoşuna gitmediği için namazı dinden çıkarmaya kalkar, kimi de çeşitli haramlar üretme yarışına girer.

Kısacası, insanlar dürüstçe kitaba yönelseler bu sapmaların hiçbiri olmaz.

Herkes tek ve gerçek İslam'ı kolayca anlar ve yeryüzü cennetimsi bir yere dönüşür.

Selamlar.

belki sen yanlış anlıosun kitabı emre bu olamazmı senmisin tek doru olan :D 30 40 farklı yorum çıkar irdelesen islamın içinden :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

belki sen yanlış anlıosun kitabı emre bu olamazmı senmisin tek doru olan :D 30 40 farklı yorum çıkar irdelesen islamın içinden :D

Kitabı bütünlük içinde ve apaçık anlamında ele aldığımdan ben, kolayca doğru anlıyorum. Apaçık kitabın ne dediği çok net aslında.

Merak etme benim gibi doğru anlayan başka arkadaşlar da var. Dünyada tek değilim. Tarihte de oldu...

Tabii bir de yaratılıştan gelme temel vahye sırtını dönüp dönmeme meselesi var. Bu da insanların dürüstlüğünü ve doğruya yönelmesini belirliyor.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok Kuran apaçıktır ve kişiden kişiye değişmez "normalde".

Yoksa "Kuran tek dini kaynak" deyip, tüm kitabı bütünlük içinde ve de tüm ayetleri apaçık birinci anlamlarında alsalar, herkes aynı apaçık ve gerçek İslam'a iman eder.

Ama işte dediğim gibi insanların kalplerindeki kötülük İslam'a yönelmelerine engel oluyor.

Kimi dilini eğip bükerek evrimi dine sokuşturmaya kalkar, kimi kibirinden panteizmi...

Kimi hoşuna gitmediği için namazı dinden çıkarmaya kalkar, kimi de çeşitli haramlar üretme yarışına girer.

Kısacası, insanlar dürüstçe kitaba yönelseler bu sapmaların hiçbiri olmaz.

Herkes tek ve gerçek İslam'ı kolayca anlar ve yeryüzü cennetimsi bir yere dönüşür.

Selamlar.

Şimdi vereceğim ayetler konumuzla doğrudan ilgili değil. Çünkü birinci anlamları, Allah`ın gönderdiği ayetleri ve peygamberleri yalanlayanları eleştirmekte. Kendilerine getirilen apaçık kanıtlara rağmen sapkınlıklarını sürdürenlerden bahsedilmekte.

Yalnız ayetlerin apaçık birinci anlamlarını kabul ettikten sonra, ayetlerin işaret ettiği başka anlamlara da kafa yorabiliriz öyle değil mi? Tabii bizim yükleyeceğimiz bu ikincil ve üçüncül anlamlar birer iddia ve varsayım olmaktan ileri geçemeyecektir. Bu yüzden şimdi bu söyleyeceklerimi sadece "bir beyin jimnastiği" olarak kabul ediniz lütfen. Bunun dışında bir amacım yok.

—Sana kâğıt üzerine yazılmış bir kitap indirseydik, onlar da onu elleriyle yoklasaydılar, muhakkak o küfürlerinde inat edenler yine "Bu apaçık bir büyüden başka bir şey değildir. " diyeceklerdi. (Enam Suresi 7. ayet)

Bu ayetin açık anlamı dışında başka işaretlerine bakacak olursak; size apaçık bir şekilde alıcılarınızla algılayabileceğiniz fiziksel şeyler sunduğumuz halde sizler bütün bu gerçekleri bir ilizyon ve hayal kabul etmekte ısrar ediyorsunuz anlamına da gelebilir mi?

-"İşte bu sizin o yalan deyip durduğunuz ateş!" diye.

—Bu da mı sihir, yoksa siz görmüyor musunuz? (Tur suresi 13 ve 14. ayetler)

Yine bu ayetin birinci açık anlamı dışında beyin jimnastiği yapacak olursak; işte madde âlemine hep bir hayal, hep bir ilizyon dediniz durdunuz, şimdi tadın şiddetli ateşin azabını bakalım görün madde gerçekmiymiş yoksa ilizyon mu? Anlamında da dolaylı bir uyarı içeriyor olabilir mi acaba?

Mı acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada "birinci açık anlamı dışında ikincil anlamın kesin olarak ne olduğunu kimse iddia edemez" diyorum ve ikincil anlam üzerinde bir zihin jimnastiği yaptığımı da belirtiyorum.

Tabii yazımın tamamını okumanız, cümleleri cımbızlamamanız gerekiyor.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/1365/madde-de-gercektir.htm

Bir de bu yazımın altındaki tartışmaları da okuyun.

Selamlar.

tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada "birinci açık anlamı dışında ikincil anlamın kesin olarak ne olduğunu kimse iddia edemez" diyorum ve ikincil anlam üzerinde bir zihin jimnastiği yaptığımı da belirtiyorum.

Tabii yazımın tamamını okumanız, cümleleri cımbızlamamanız gerekiyor.

http://www.diniyazilar.com/dy/oku/1365/madde-de-gercektir.htm

Bir de bu yazımın altındaki tartışmaları da okuyun.

Selamlar.

Bir de şöyle düşünmeyi dene Emre. Birincil anlamı olduğunu söylediğin bir kitabın apaçık bir kitap olduğundan bahsetme istersen. Ha? Hani birinicl anlam, ikincil anlamlar muğlak, üçüncül anlamlar daha piyasaya çıkmadı gibi. Apaçık bir kitaptan kaç tane anlam çıkarmamız gerekir? Ha?

Ateist olmak için birincil anlam yeterlidir bu arada. Zorlamayın şu kitapceğinizi, olmuyor tutmuyor. Bıy.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de şöyle düşünmeyi dene Emre. Birincil anlamı olduğunu söylediğin bir kitabın apaçık bir kitap olduğundan bahsetme istersen. Ha? Hani birinicl anlam, ikincil anlamlar muğlak, üçüncül anlamlar daha piyasaya çıkmadı gibi. Apaçık bir kitaptan kaç tane anlam çıkarmamız gerekir? Ha?

Ateist olmak için birincil anlam yeterlidir bu arada. Zorlamayın şu kitapceğinizi, olmuyor tutmuyor. Bıy.

Kitabın tamamı apaçık birincil anlamda.

Öncelikle buna iman edilecek.

İşte ondan sonra ikincil anlamlar üzerinde kafa yorulacak, zihin jimnastiği yapılacak. Ama bu bir zihin egzersizinden öte bir anlam taşımayacak. Her zaman tüm ayetler önce açık anlamında ele alınacak.

Kuran tüm ayetlerin apaçık, buna karşılık bazı ayetlerin "bir de ilave olarak" başka anlamlar da taşıdığını söylüyor. Ama bu ikincil-üçüncül anlamlı ayetlerin hangileri olduğu ve ne dediği konusunda kimse "bu şudur" deme yetkisine sahip değildir. Herkes birinci açık anlamlara iman edecek.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın eli ve Allah'ın ipi gibi vurgular olan ayetlerde Allah'ın elleri olduğunu ve yün ipliğinden bir ipi olduğauna iman edilecekmiş. Bir değneğin ejderha olduğuna filan inanacakmışsın.Sonra gelecek bu akıl fukarası sözlerle ahkam keseceksin.

Salaklık parasıyla değil ya.

Link to post
Sitelerde Paylaş

emre amacını anlıyamadım.yani ateistlere mezheplerin gereksizliğini mi anlatmaya çalışıyorsun.oysa onlar için mezhep çok ama çok küçük bir ayrıntı bu konu başlığını başka bir islami forumda açsan iyi olurdu diye düşünüyorum.ateistlere mezhepleri ve mezhepsizliği anlatmak bence bir fantazi

Link to post
Sitelerde Paylaş

emre amacını anlıyamadım.yani ateistlere mezheplerin gereksizliğini mi anlatmaya çalışıyorsun.oysa onlar için mezhep çok ama çok küçük bir ayrıntı bu konu başlığını başka bir islami forumda açsan iyi olurdu diye düşünüyorum.ateistlere mezhepleri ve mezhepsizliği anlatmak bence bir fantazi

Tam tersine bu çok büyük bir ayrıntı. Gerçek islam'ın ve dinin ne olduğunu bilmeden eleştiremezsiniz. Daha doğrusu siz İslam'ı eleştirdiğinizi zannederken aslında hadis-mezhep ve tasavvuf dinlerini eleştiriyorsunuz demektir.

Bu yüzden gerek mezhepçiler için, gerekse de ateistler veya diğer dindekiler için gerçek islam'ın ne olduğunun öğrenilmesi çok önemli.

İlk insan Adem'den itibaren aynı islam gelmesine karşılık, insanların azgınlıklarıyla değiştirip başka hallere soktukları öğretiler gerçek değildir.

Gerçek din yani İslam sadece Kuran'dadır.

Selam.

tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...