Ebu Cehil 0 Mart 15, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2008 gönderildi ercument o lafı kime kullandın sen? Link to post Sitelerde Paylaş
Matrix 0 Mart 15, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2008 gönderildi Konuya dair birkç ipucu daha vermek gerekirse, "ma meleket eymanuhum" ifadesi Kuranda bir çok yerde geçmekle birlikte Müminun ve Mearic surelerinde kullanımlarına dikkat etmek lazım.Şöyleki; Mearic/30 İlla 'ala ezvacihim ev ma meleket eymanuhum feinnehum ğayru melumiyne. eşleri; yani (nikah yoluyla) meşru şekilde sahip oldukları dışında (isteklerini frenleyenler:) çünkü ancak o zaman hiçbir kınamaya uğramazlar, ------------------------------------------------------------------------- Müminun/6 İlla ala ezvacihim ev ma meleket eymanühüm fe innehüm ğayru melumin eşleri -yani, (evlilik yoluyla) meşru olarak sahip oldukları insanlar- dışında (kimsede arzularına doyum aramazlar): çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar. Şimdi, yukarıda alıntı yaptığımız ayetlerin öncesine ve sonrasına bakarsanız,yani siyak/sibak bütünlüğüne dikkat ederseniz, ayetlerin erkek-kadın hepsini kapsadığını görürsünüz.Buradan hareketle kadının bir savaş esiri bir kölesi var ise, bu durumda onada cariye denilmesi gerekir.Fakat erkek köleye cariye denmez. İkinci olarak "ma meleket eymanuhum" ifadesini, eğer rivayetleri doğru kabul edip "kadın savaş esiri" olarak anlamlandırırsanız, bu ifadenin geçtiği tüm surelerin iniş zamanlarınıda dikkate almanız gerekir.Örnek olarak yukarıdaki surelerde geçen "ma meleket eymanuhum" ifadesi mekkidir.Yani ortada savaş ve kadın esir yoktur.Olmayan "cariye" için bu ifade kllanılamaz.. Şimdilik bu kadar.. Link to post Sitelerde Paylaş
Bruce lee 0 Mart 15, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Mart 15, 2008 gönderildi Konuya dair birkç ipucu daha vermek gerekirse, "ma meleket eymanuhum" ifadesi Kuranda bir çok yerde geçmekle birlikte Müminun ve Mearic surelerinde kullanımlarına dikkat etmek lazım.Şöyleki; Mearic/30 İlla 'ala ezvacihim ev ma meleket eymanuhum feinnehum ğayru melumiyne. eşleri; yani (nikah yoluyla) meşru şekilde sahip oldukları dışında (isteklerini frenleyenler:) çünkü ancak o zaman hiçbir kınamaya uğramazlar, ------------------------------------------------------------------------- Müminun/6 İlla ala ezvacihim ev ma meleket eymanühüm fe innehüm ğayru melumin eşleri -yani, (evlilik yoluyla) meşru olarak sahip oldukları insanlar- dışında (kimsede arzularına doyum aramazlar): çünkü onlar (eşleriyle olan ilişkilerinden dolayı) kınanmazlar. Şimdi, yukarıda alıntı yaptığımız ayetlerin öncesine ve sonrasına bakarsanız,yani siyak/sibak bütünlüğüne dikkat ederseniz, ayetlerin erkek-kadın hepsini kapsadığını görürsünüz.Buradan hareketle kadının bir savaş esiri bir kölesi var ise, bu durumda onada cariye denilmesi gerekir.Fakat erkek köleye cariye denmez. İkinci olarak "ma meleket eymanuhum" ifadesini, eğer rivayetleri doğru kabul edip "kadın savaş esiri" olarak anlamlandırırsanız, bu ifadenin geçtiği tüm surelerin iniş zamanlarınıda dikkate almanız gerekir.Örnek olarak yukarıdaki surelerde geçen "ma meleket eymanuhum" ifadesi mekkidir.Yani ortada savaş ve kadın esir yoktur.Olmayan "cariye" için bu ifade kllanılamaz.. Şimdilik bu kadar.. Sen git bunları müslüman kardeşlerine söyle.Onlar bile bunu kabul ediyor daha ne kıvranıyorsunuz ki? Değerli Kardeşimiz; Savaş sırasında düşman tarafından esir edilen kız ve kadınlar "cariye" olarak alınır. Hukuk itibariyle ganimet sayıldıklarından İslâm devleti tarafından hizmetçiye ihtiyacı olan gazilere verilirdi. Azat edilmedikleri müddetçe de, ticarî bir eşya gibi alınıp satılırdı. Artık o andan itibaren "cariye" ailenin bir parçası ve bir ferdi olarak kabul edilir, ona göre muamele görürdü. Cariyenin sahibi olan "efendi" onu şahsî hizmetlerinde ve ev işlerinde istihdam edebildiği gibi, isterse, ayrıca bir nikâh kıymaya ihtiyaç duymadan istifade edebilirdi. http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage....qna&id=4678 Link to post Sitelerde Paylaş
Matrix 0 Mart 15, 2008 gönderildi Raporla Share Mart 15, 2008 gönderildi Kafanın basmadığı durumlarda konunun geleceği son nokta burası zaten...Milyonlarca müslüman böye inanıyor..Sende inan..Ben ya da biz Don Kişot isek sen ya da sizde Hote siniz.. Hem bak madem konuyu buraya getirdin..Şia Ali ye tanrı diyor..Nakşilerde Ahmed in mim perdesini kaldırıyor ahad yani anlayacağın tanrı yapıyor..Daha orjinal mesele bunlar..İple kılla tüyle cariyeyle uğraşma boş yere..Sonra onlarla beni kardeş kılarsın... Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Ateist 0 Ağustos 22, 2021 gönderildi Raporla Share Ağustos 22, 2021 gönderildi Güncelleme. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts