Jump to content

Tanrinin Yoklugu Uzerine.


Recommended Posts

Masada görünmeyen bir tabak olduğunu iddia etmek gibi bir şey... Görünmeyen bir tabağın olmadığı tabii ki ispat edilemez, görünmeyen bir tabak hakkında "Masada tabak yok." demek de saçmadır ve "Masada görünmeyen bir tabak vardır." kadar temelsiz bir iddiadır.

Tabak gorunmuyor olabilir ama eger tabaksa icine corba koyariz ve test etmis oluruz olup olmadigini.

Ikincisi Tabak gorunmuyor ise,bunu iddia eden boyle bir tabagin varligini nasil ileri suruyor????

Neden o goruyor da ben gormuyorum?????

Masada gorunmeyen bir tabak oldugunu iddia eden derhal musahede altina alinmali ve tedavisine baslanmalidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 99
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

#34'e cevaptır;

redfinity,

Şu an bilinen fizik yasalarına aykırı mucizeler yapmış olduğu iddia edilen bir Tanrı için "Şu an bilinen fizik yasaları doğru ise öyle bir Tanrı var olmamıştır." demek doğru olacaktır elbette. Bilim, din ve bilim ile dini kanıtlamak üzerine Rexino'nun şahane bir yazısı olacaktı forumda: Bilim ve Din

Aynı derecede agnostik ne demek bilmiyorum ("UMC'nin varlığı bilinemez ama Tanrı'nınki hiç bilinemez!" gibi bir düşünce mi bekliyorsun?). Senin açtığın bir başlıkta (Agnostik arkadaşlarımızı tanıyalım...) agnostisizmin türleri vardı. Benim buradaki tutumum ignostisizme giriyor. Allah ve UMC kavramlarının her ikisi de anlamsız ise onların varlığı hakkındaki bilinemezlik de tabii ki aynı derecede olacaktır.

tarihinde Trajito tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
#34'e cevaptır;

redfinity,

Şu an bilinen fizik yasalarına aykırı mucizeler yapmış olduğu iddia edilen bir Tanrı için "Şu an bilinen fizik yasaları doğru ise öyle bir Tanrı var olmamıştır." demek doğru olacaktır elbette. Bilim, din ve bilim ile dini kanıtlamak üzerine Rexino'nun şahane bir yazısı olacaktı forumda: Bilim ve Din

Aynı derecede agnostik ne demek bilmiyorum ("UMC'nin varlığı bilinemez ama Tanrı'nınki hiç bilinemez!" gibi bir düşünce mi bekliyorsun?). Senin açtığın bir başlıkta (Agnostik arkadaşlarımızı tanıyalım...) agnostisizmin türleri vardı. Benim buradaki tutumum ignostisizme giriyor. Allah ve UMC kavramlarının her ikisi de anlamsız ise onların varlığı hakkındaki bilinemezlik de tabii ki aynı derecede olacaktır.

Trajito,

Rexino'nun "Bilim ve Din" yazisini zevkle okumus ve yorum yapmistim. Senle birlikte, Rexino, yazilarini kacirmamaya dikkat ettigim bir kac kisiden biridir.

Rexino, o yazisinda arasyonel teizm'in kabul edilebilir (yani, mumkun/mantikli olabilir anlaminda) bir tavir olacagina isaret ediyordu (ya da ben oyle anladim).

Bense, sadece irrasyonel teizm'in kabul edilebilir olacagini belirtmistim. Hala da oyle dusunuyorum. Ayrica tartisilabilir.

***

Ignostik tutumun kati bir sekilde sadece "anlamsizlik ve bilinmezlik" noktasinda durabilmesini ve konuyu cozumsuz birakabilmesini anlayamiyorum. Buna bagli olarak, bir ignostigin gunluk hayatinda tanri (hangisiyse) konusunda nasil bir tutum aldigini da merak ediyorum.

Cunku inanc/inancsizlik mutlaka bilinebilirlik gerektirmiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

redfinity,

Hangi düzlem üzerine ayaklarımızı bastığımıza göre hangi konular hakkında ne gibi yorumlar yapabileceğimiz belirlenir. Eğer "bizim öznelliğimizden bağımsız işleyen somut dış dünya" diyince anlaşılan şey (o şeyin öznelliğimizden bağımsız işlemediği de söylenebilir ancak bu tanım ile "o şey"in en azından ne olduğu anlaşılabilir) üzerinde konuşuyorsak, ki bu dilin doğal kullanımıdır (Bilim ve Din başlığındaki iletimde, Çalap'tan bahsetmenin farklı bir dilde konuşmak olduğunu belirttim. İşte o farklı dilde değil de bizim olan dilde konuşurken dili dış dünyada olan biten bir şeylerden haber vermek için kullanırız.), ignostik tutum herkesin kabul ettiğidir. Yolda yürürken, içinden geçtiğimiz ve bizim içimizden geçen hayaletvari yaratıkların varlığını düşünerek hareket etmediğimiz gibi onların yokluğunu düşünerek de hareket etmeyiz; onlar bizim için varlığı yokluğu önemsiz olan şeylerdir. İgnostisizm bu önemsizliğin o şeyleri tanımlamada kullanılan ifadelerin anlamsız olmasına bağlayarak dil felsefesine atıfta bulunur ve "anlam" hakkında biraz da olsa düşünmemizi sağlar.

tarihinde Trajito tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
redfinity,

Hangi düzlem üzerine ayaklarımızı bastığımıza göre hangi konular hakkında ne gibi yorumlar yapabileceğimiz belirlenir. Eğer "bizim öznelliğimizden bağımsız işleyen somut dış dünya" diyince anlaşılan şey (o şeyin öznelliğimizden bağımsız işlemediği de söylenebilir ancak bu tanım ile "o şey"in en azından ne olduğu anlaşılabilir) üzerinde konuşuyorsak, ki bu dilin doğal kullanımıdır (Bilim ve Din başlığındaki iletimde, Çalap'tan bahsetmenin farklı bir dilde konuşmak olduğunu belirttim. İşte o farklı dilde değil de bizim olan dilde konuşurken dili dış dünyada olan biten bir şeylerden haber vermek için kullanırız.), ignostik tutum herkesin kabul ettiğidir. Yolda yürürken, içinden geçtiğimiz ve bizim içimizden geçen hayaletvari yaratıkların varlığını düşünerek hareket etmediğimiz gibi onların yokluğunu düşünerek de hareket etmeyiz; onlar bizim için varlığı yokluğu önemsiz olan şeylerdir. İgnostisizm bu önemsizliğin o şeyleri tanımlamada kullanılan ifadelerin anlamsız olmasına bağlayarak dil felsefesine atıfta bulunur ve "anlam" hakkında biraz da olsa düşünmemizi sağlar.

..Yolda yürürken, içinden geçtiğimiz ve bizim içimizden geçen hayaletvari yaratıkların varlığını düşünerek hareket etmediğimiz gibi onların yokluğunu düşünerek de hareket etmeyiz; ...

Etrafimizdaki herkes hayaletvari yaratiklarin yolun solundan yuruyenleri carpabilecegini soyluyorsa buna kayitsiz kalabilir miyiz? Artik onun varligi/yoklugu onemli bir hale gelmis olmaz mi? Ya soylenenlere inanip yolun solundan uzak dururuz ya da inanmayip istedigimiz taraftan yururuz.

Ben bir seyleri yanlis anlamisimdir mutlaka ama hadi neyse. Bu ilk degil.. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

redfinity,

Tanrı'nın yolun solundan yürüyenleri çarpacağı ya da benzeri deneysel olarak sınanabilen şeyler iddia ediliyorsa o iddialar sınanır ve yanlışsa ret, doğruysa kabul edilir. Tanrı'nın insanları öldükten sonra cezalandırması şu an için deneysel olarak hiçbir şey ifade etmez, bu yüzden Tanrı'nın Garajımdaki Ejderha'dan farkı yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
redfinity,

Tanrı'nın yolun solundan yürüyenleri çarpacağı ya da benzeri deneysel olarak sınanabilen şeyler iddia ediliyorsa o iddialar sınanır ve yanlışsa ret, doğruysa kabul edilir. Tanrı'nın insanları öldükten sonra cezalandırması şu an için deneysel olarak hiçbir şey ifade etmez, bu yüzden Tanrı'nın Garajımdaki Ejderha'dan farkı yoktur.

Tebrik ederim. Cok net bir sekilde noktayı koymussun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
redfinity,

Tanrı'nın yolun solundan yürüyenleri çarpacağı ya da benzeri deneysel olarak sınanabilen şeyler iddia ediliyorsa o iddialar sınanır ve yanlışsa ret, doğruysa kabul edilir. Tanrı'nın insanları öldükten sonra cezalandırması şu an için deneysel olarak hiçbir şey ifade etmez, bu yüzden Tanrı'nın Garajımdaki Ejderha'dan farkı yoktur.

Teistlerin sıkıştırdığı noktada burasıdır. Ölümden sonra ne olacağı "onlara göre" belirsiz olduğu için inanırlar. Ölümden sonra ceza almaktan korkarlar.

Peki, Trajito; Bu belirsizlik sorunu yüzünden neden ceza kavramı bilinemez demiyorsunda, "Tanrı'nın garajımdaki ejderha'dan farkı yoktur." diyorsun.?

Kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı mıdır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sana soktuğum lafları komedi niyetine anlamışsan,

sana en az sosyal anlamda ara tür diyebiliriz.

Ulan amigo hangi tartışmayı yarım bırakmışım.

Daha dün sizin kralınız niteliğindeki Oğuz ve Haci'yi mat ettim.

Yahu kim takar seni,bilgi namına hiçbir şey yok sende.Saçmalayıp duruyorsun.Sağdan soldan öğrendiğin bir kaç kırıntıyla,birazda hakaret katarak kendini bilgi mozolesi zannediyorsun.Yazdıklarından anlaşılıyor ki,dünyayı algılayış felsefen bile yok,boş boş yazıyorsun.Bak,bence sen foruma ara ver ve tavsiyelerimi dinleyip kendini değiştir,geliştir.

Ha, bir de bu foruma geri döneceksen üyeliğini değiştir bence çünkü, mazotla rezil rüsva oldun!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ne teorisi kardeşim, hala teori diye sayıklıyorsun. Biz tanrının yokluğunun kanıtlanması üzerine felsefi bir tartışma yapıyorduk. İnsanın oluşumu üzerine değil..

Yahu mazur gör mazotu.Adam duyduğu temelsiz,saçma sapan bi kaç bilginin heyecanı yüzünden forum başlığını görememiş.Küçük çocuklar gibi şen olsada meraketme, fazla sürmez birileri verir ağzına lolipopu !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrı'nın insanları öldükten sonra cezalandırması şu an için deneysel olarak hiçbir şey ifade etmez, bu yüzden Tanrı'nın Garajımdaki Ejderha'dan farkı yoktur.

Anlamsiz bir cumle !!

Oldukten sonra cezalandiracaksa zaten su an deneysel olarak bir sey ifade etmemesi normal degil mi???

Veya etse ceza nin anlami mi kalir???

Tanri ve garajdaki ejderha ayni sey degildir,bu birincisine milyarlarin inanmasi fakat ikinciye hic kimse nin inanmamasindan bellidir.

Fizik dunyaya ait hic bir ornek,fizik otesine uygulanamaz,milyon kere soyledim,gorunmeyen tabak ile Tanri farkli seylerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yahu kim takar seni,bilgi namına hiçbir şey yok sende.Saçmalayıp duruyorsun.Sağdan soldan öğrendiğin bir kaç kırıntıyla,birazda hakaret katarak kendini bilgi mozolesi zannediyorsun.Yazdıklarından anlaşılıyor ki,dünyayı algılayış felsefen bile yok,boş boş yazıyorsun.Bak,bence sen foruma ara ver ve tavsiyelerimi dinleyip kendini değiştir,geliştir.

Ha, bir de bu foruma geri döneceksen üyeliğini değiştir bence çünkü, mazotla rezil rüsva oldun!!

Sen tavsiye verecek yaşta değilsin ve sen Harun'dan sonra bu sitenin şekilllenmemiş kütüklerindensin.

Estetikten ve bilgiden yoksun, genleriyle oynanmış, senin gibi birini zamanla yontacağıma inanıyorum..

Bana sataşacağına bilgi içerikli yazılar yaz ama maalesef tıkanmışsın, blgi olmayınca kolayı seçip sataşıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yahu mazur gör mazotu.Adam duyduğu temelsiz,saçma sapan bi kaç bilginin heyecanı yüzünden forum başlığını görememiş.Küçük çocuklar gibi şen olsada meraketme, fazla sürmez birileri verir ağzına lolipopu !!!

Laflarımın bu kadar seni incittiğini görünce; insan kendisiyle gurur duyuyor açıkçası.

İki yıldır kimse bana lolipop veremedi ama ben senin gibilere emziği mama yerine itelemekle meşhurum. Bu yüzden yakışıksız olsa da bazı sözler yontulman için bu da gerekli..

Link to post
Sitelerde Paylaş
redfinity,

Tanrı'nın yolun solundan yürüyenleri çarpacağı ya da benzeri deneysel olarak sınanabilen şeyler iddia ediliyorsa o iddialar sınanır ve yanlışsa ret, doğruysa kabul edilir. Tanrı'nın insanları öldükten sonra cezalandırması şu an için deneysel olarak hiçbir şey ifade etmez, bu yüzden Tanrı'nın Garajımdaki Ejderha'dan farkı yoktur.

Mesela duaların kabulü konusunda gözlem ve deney, çift kör ve randomize şekilde yapılabilir :rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen tavsiye verecek yaşta değilsin ve sen Harun'dan sonra bu sitenin şekilllenmemiş kütüklerindensin.

Estetikten ve bilgiden yoksun, genleriyle oynanmış, senin gibi birini zamanla yontacağıma inanıyorum..

Bana sataşacağına bilgi içerikli yazılar yaz ama maalesef tıkanmışsın, blgi olmayınca kolayı seçip sataşıyorsun.

Şeker istermisin?!!

tarihinde doktor2005 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Laflarımın bu kadar seni incittiğini görünce; insan kendisiyle gurur duyuyor açıkçası.

İki yıldır kimse bana lolipop veremedi ama ben senin gibilere emziği mama yerine itelemekle meşhurum. Bu yüzden yakışıksız olsa da bazı sözler yontulman için bu da gerekli..

Seni azapta gördüm her nedense? :lol:

Ne o,zorunamı gitti birinin senin tarzınla konuşması!!

Unutma ilk sataşmayı sen yaptın,gereksiz yere.Ama kime bulaştığının farkında değilsin!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Fizik dunyaya ait hic bir ornek,fizik otesine uygulanamaz,milyon kere soyledim,gorunmeyen tabak ile Tanri farkli seylerdir.

Bende milyon kere söyliyecem ;

Fizik ötesi,fizik dünyaya uygulanamaz!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu vicdani bir çelişkinin dışa yansımasıdır... Yokluğunu ispat için değil, kendi vicdanlarını susturmak gayretidir bu... Gerçek manada kendi içinde bunu sindiripte, yokluğuna emin olanlar bu mesele ile uraşmazlar... Bunlar çok nadir insanlardır ve kesinlikle dine ve dindarlara da karşı çıkmazlar.. Bunu bir ideoloji olarak ele almazlar..

Ama ateist geçinen çoğu insan; sürekli kendi içinde ve dışında fırsat buldukça bu mesele ile uraşır.. Ya kendi vicdanını susturma, ya şüphe ve endişelerini giderip inanmasına vesile olacak bir hakikat bulmak, yada kendi içindeki boşluğu dolduracağını sandığı başka destekler bulmak için sürekli bununla uraşıp durur...

İnkar-ı Mutlak mümkün değildir.. İlk başta bahsettiğim insanlar bile hayatlarının çeşitli dönemlerinde büyük boşluk ve bocalama içinde kıvranırlar... Ama yılların verdiği o ülfeti kaldırmak artık zor olacaktır onun için.. Veee hayatın son anında, ölümün çıplak nefesini henüz şuurunu kaybetmeden hissettiğinde bunu bütün aczleri ile yanlarındakilere haykırırlar... Ama artık ne fayda.....

Koca bir Ömür Hiç olmuştur ve 1 adım ötesindeki o büyük gerçek tüm çıplaklığı ile karşısında durmaktadır... Artık Nefsi ve Şeytanı seslerini kesmişlerdir.. Çünki vazifelerini yapmışlar, bir hayatı ebedi bir pişmanlık ve ızdırap içine daha atmışlardır.. Ama onların bile karşılaşacakları hakikatin soğuk yüzü karşısında artık sesleri, solukları kesilmiştir...

Bu gün mutlaka gelecek ve her insan o pişmanlığı yaşayacak.....! Ama birde ebedi olarak yaşamak var.. Çok acı birşey... Hemde çok acı... Ama malesef bazıları bunu her zerreleri ile, her nefesleri ile hak ediyorlar... Yinede Son nefes verilmeden Allah tan ümit kesilmez..

Dur ben de sana aynını yapayım. Başkalarına dînini kabul ettirmeye çalışarak aslında kendi kendini ikna etmeye çalışıyorsun. İnsanlara şüphe hissettirmek gibi sana haz veren bir fantazin var. Etik konuda üstün olduğun iddiası kendini başkalarının üstünde görmenin bir yolu.

Zayıf, karaktersiz bir insan olduğun için hayatta yaptığın UFACIK, yok yere çömelmekmiş, yok kendi mideni belirli zamanlarda doldurmamakmış vesaire işlerle öldükten sonra tekrar yaşayıp SONSUZ hayata kavuşacağın inancına sıkı sıkı sarılıyorsun.

Nasılmış sana psikoanaliz yapılması?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dur ben de sana aynını yapayım. Başkalarına dînini kabul ettirmeye çalışarak aslında kendi kendini ikna etmeye çalışıyorsun. İnsanlara şüphe hissettirmek gibi sana haz veren bir fantazin var. Etik konuda üstün olduğun iddiası kendini başkalarının üstünde görmenin bir yolu.

Zayıf, karaktersiz bir insan olduğun için hayatta yaptığın UFACIK, yok yere çömelmekmiş, yok kendi mideni belirli zamanlarda doldurmamakmış vesaire işlerle öldükten sonra tekrar yaşayıp SONSUZ hayata kavuşacağın inancına sıkı sıkı sarılıyorsun.

Nasılmış sana psikoanaliz yapılması?

Evet dostum,bencil insan karakteri bu.Hayatın güzelleşmesi için zorluklarının paylaşılıp,yoksulluğun,sömürünün,köleliğin yokedilmesi yerine öbür dünyanın olmayan hediyelerini kapmak ve olmayan sonsuz huzur için hayat boyu sadece kendilerini düşünmeleri,işte dini inanışın asıl hediyesi budur.Din insana egoizmin tutsaklığından başka bir şey vaad etmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dur ben de sana aynını yapayım. Başkalarına dînini kabul ettirmeye çalışarak aslında kendi kendini ikna etmeye çalışıyorsun. İnsanlara şüphe hissettirmek gibi sana haz veren bir fantazin var. Etik konuda üstün olduğun iddiası kendini başkalarının üstünde görmenin bir yolu.

Zayıf, karaktersiz bir insan olduğun için hayatta yaptığın UFACIK, yok yere çömelmekmiş, yok kendi mideni belirli zamanlarda doldurmamakmış vesaire işlerle öldükten sonra tekrar yaşayıp SONSUZ hayata kavuşacağın inancına sıkı sıkı sarılıyorsun.

Nasılmış sana psikoanaliz yapılması?

Abi yaşamış da anlatıyor. :lol:

Karektersizliğini böyle çabuk kustuğuna göre, her türlü lafı hazmeden bi kapasiten olmalı.

Senin gibi zibidilerin eğitileceği tek yer burası, hoş geldin diyelim. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...