Jump to content

Tanrı’nın yokluğuna sizi en çok ikna eden argüman hangisidir?


Recommended Posts

Ateistler arasında da,muhtelif argümanlar tanrı’nın yokluğunun düşünülmesine sebebtir,bunlar arsında mevcut dinlerin bilimle uyşmazlıkları,Tanrı var olsa zeten bir kanıt bulunabileceği,Tanrı’ya gerek olmadığı vs sayılabilir ama muhakkak ki herkesi diğerlerinde daha fazla etkileyen bir argüman vardır.

Burada ateist arkadaşlardan birkaç cümle ile bu argümanlarını almak istiyorum bu arada ben de kendime göre en güçlü gördüğüm argümanları yazacağım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 225
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ateistler arasında da,muhtelif argümanlar tanrı’nın yokluğunun düşünülmesine sebebtir,bunlar arsında mevcut dinlerin bilimle uyşmazlıkları,Tanrı var olsa zeten bir kanıt bulunabileceği,Tanrı’ya gerek olmadığı vs sayılabilir ama muhakkak ki herkesi diğerlerinde daha fazla etkileyen bir argüman vardır.

Burada ateist arkadaşlardan birkaç cümle ile bu argümanlarını almak istiyorum bu arada ben de kendime göre en güçlü gördüğüm argümanları yazacağım.

Doğal seçilim, yaşamak için öldürmek. Bu süreçler hiç hoş değil ve bu süreçlerin bir tanrıya bağlanması

o tanrının son derece adi bir karakterde olduğunu ortaya koyar. Böylece bir tanrı olmaması tanrının

şerefini kurtarır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre, vahşet olarak niteleyebileceğim doğal seçilim ve canlıların birbirlerini yok etmesi

besbelli ki, fizikokimyasal süreçlerin yasaların kendisini tatmin etmesinden başka bir şey değildir.

Ağızda başka bir canlıyı yok etmek ve yemek için dişler gelişiyorsa bunlar avantaj sağlayarak

yayılıyorsa bu (bana göre saçmalık) ancak sinir sistemi ve bilinci olmayan doğanın yani atomların

moleküllerin işidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğal seçilim, yaşamak için öldürmek. Bu süreçler hiç hoş değil ve bu süreçlerin bir tanrıya bağlanması

o tanrının son derece adi bir karakterde olduğunu ortaya koyar. Böylece bir tanrı olmaması tanrının

şerefini kurtarır.

Cevap için teşekkürler,ben bu argümanı geçersiz bulanlardanım.

Bir Tanrı varsa erdemli veya ahlaklı olmak,iyi veya sevecen olmak zorunda değildir hele ki bu sayılan kavramlar izafi iken.

İnsanların olmadığı fakat farzettiğimiz Tanrı'nın gene var olduğu bir konum düşünelim,bu durumda tanrı nasıl sevecen,iyi vs olabilir?

Tanrı'nın bir şerefi olacağını ve bunu kurtarabileceğini neden düşünelim,şeref zaten izafi bir kavram,ikincisi farzet Tanrı şerefsiz,kim karışabilir ve o istemeden kim bunu bilebilir?

Felsefede iyilik kötülük argümanı olarak geçen argüman bence geçersizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap için teşekkürler,ben bu argümanı geçersiz bulanlardanım.

Bir ve Tanrı varsa erdemli veya ahlaklı olmak,iyi veya sevecen olmak zorunda değildir hele ki bu sayılan kavramlar izafi iken.

İnsanların olmadığı fakat farzettiğimiz Tanrı'nın gene var olduğu bir konum düşünelim,bu durumda tanrı nasıl sevecen,iyi vs olabilir?

Tanrı'nın bir şerefi olacağını ve bunu kurtarabileceğini neden düşünelim,şeref zaten izafi bir kavram,ikincisi farzet Tanrı şerefsiz,kim karışabilir ve o istemeden kim bunu bilebilir?

Felsefede iyilik kötülük argümanı olarak geçen argüman bence geçersizdir.

Ben zaten bana göre diyorum göreceli yani. İyi veya kötü insanla ortaya çıkmış ve halen değişmekte olan hali hazırda kültürler arasında çok farklılıklar gösteren kavramlardır. Her geçen süre bu kavramlara yenisi ekleniyor bazıları ise eleniyor. Ben yaşadığım dış aleme bakarak, bu süreçleri çeşitlilikleri vs.. fizik kurallarına ve enerjinin değişimi ve dönüşümüne bağlıyorum. Benim tanrı olarak aldığım budur ve yukarıda söylediğim gibi bana göre acımasız, duygusuz kötü bir tanrıdır.. Matafizik hezeyanlarla iyi bir tanrı tasarlamıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben zaten bana göre diyorum göreceli yani. İyi veya kötü insanla ortaya çıkmış ve halen değişmekte olan hali hazırda kültürler arasında çok farklılıklar gösteren kavramlardır. Her geçen süre bu kavramlara yenisi ekleniyor bazıları ise eleniyor. Ben yaşadığım dış aleme bakarak, bu süreçleri çeşitlilikleri vs.. fizik kurallarına ve enerjinin değişimi ve dönüşümüne bağlıyorum. Benim tanrı olarak aldığım budur ve yukarıda söylediğim gibi bana göre acımasız, duygusuz kötü bir tanrıdır.. Matafizik hezeyanlarla iyi bir tanrı tasarlamıyorum.

Evet, anlıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1- Ockhamlı!nın Usturası! Doğayı açıklamak için doğaüstü bir güce ihtiyaç yok.

Evet olabilir,tabii tüm doğa olaylarını açıklıyabiliyorsan,zaten açıkladığında ustura'nın görevi de sona erer.

2- Tanrının varlığına dair bilimsel bir tek kanıt yok.

1.tanrı öyle istemiş olabilir

2.burada bir önkabul var o da tanrı'nın varlığına bilimsel kanıtlar bulunabileceği şeklinde,tanrı'nın varlığı yokluğu bilim'in sahasına girer mi girmez mi,bilim bu yönde kanıt sağlayabilir m?

bu konu önemli olduğu için ayrı bir başlık açtım,dawkins tanrı'nın bilimin konusu olabileceğine yönelik bir takım iddialar ileri sürdü.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Test edilebilir, yanlışlanabilir, tutarlı öngörüler yapmamızı sağlayamaması.

Cevaptan çok soru üretmesi.

Ben bunu buraya konan her kavramın derinlemesine irdelendiğinde kendi içinde çelişik olduğu şeklinde algılıyorum ve bu fikre katılıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevap için teşekkürler,ben bu argümanı geçersiz bulanlardanım.

Bir Tanrı varsa erdemli veya ahlaklı olmak,iyi veya sevecen olmak zorunda değildir hele ki bu sayılan kavramlar izafi iken.

İnsanların olmadığı fakat farzettiğimiz Tanrı'nın gene var olduğu bir konum düşünelim,bu durumda tanrı nasıl sevecen,iyi vs olabilir?

Tanrı'nın bir şerefi olacağını ve bunu kurtarabileceğini neden düşünelim,şeref zaten izafi bir kavram,ikincisi farzet Tanrı şerefsiz,kim karışabilir ve o istemeden kim bunu bilebilir?

Felsefede iyilik kötülük argümanı olarak geçen argüman bence geçersizdir.

Tanrı denilen iddiayı destekleyen herhangi bir şey veya evrene dışardan enerji girişi ve çıkışı gözlenememiştir... Her şey kendi içinde ve yasalar dahilinde kendi seyrinde gitmektedir; tam bir "naturalizm" yani...

Tanrının iyi veya kötü olması veya olmaması ve kötülük problemi sadece dinlerin tanrısı bağlamında geçerlidir... Dinlerin iddiası dışında bilimsel anlamda savunulabilecek bir tanrı hipotezi ise ortada yok zaten...

Dinlerin tanrısının temel işi gücü ise zaten etek boyları ile ilgilenmektir; bu yüzden kulları da öyledirler...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Test edilebilir, yanlışlanabilir, tutarlı öngörüler yapmamızı sağlayamaması.

Cevaptan çok soru üretmesi.

Aynen.

Öncelikle şu soruyu sormak gerekiyor yalnız, hangi tanrı?!

1000 çeşit tanrı tanımı var, her birini ayrı ele almak gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrı denilen iddiayı destekleyen herhangi bir şey veya evrene dışardan enerji girişi ve çıkışı gözlenememiştir... Her şey kendi içinde ve yasalar dahilinde kendi seyrinde gitmektedir; tam bir "naturalizm" yani...

Bütün bunlar başlangıçta o yasaların belirlenmediği manasına gelir mi?

hawking vs sık sık başlangıçta yasaları belirleyen fakat sonradan evrenin işleyişine müdahele etmeyen bir tanrının olabilirliğinden bahsetmez mi?

Tanrının iyi veya kötü olması veya olmaması ve kötülük problemi sadece dinlerin tanrısı bağlamında geçerlidir...

doğru tabii ama şunu ilave etmeliyim ki,bir çok insanın beklentisi de bu yönde yani tanrı kavramının içine tanrının iyi olması gerektiğini zorunlu bir koşul olarak oturtmuşlar,tanrı varsa mutlaka iyidirdiye düşünüyorlar,çünkü üstün olan iyidir şeklinde bir algılama var.

Dinlerin iddiası dışında bilimsel anlamda savunulabilecek bir tanrı hipotezi ise ortada yok zaten...

sorunda burada tanrı hipotezi ne denli bilimsellik ile bağdaşabilir,ya da bilimsel gözlemler bir tanrı kestiriminde bulunabilir mi?

benim buna yanıtım,tanrı hipotezinin tam tersine bilim'in ulaşamadığı yerde ortaya çıkması,bilim her ne kadar bu hipotezi ötelese ve kendi ulaştığı mecralardan süpürerek alanını daraltsa da kesin olarak dışlayabilecek mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
benim buna yanıtım,tanrı hipotezinin tam tersine bilim'in ulaşamadığı yerde ortaya çıkması,bilim her ne kadar bu hipotezi ötelese ve kendi ulaştığı mecralardan süpürerek alanını daraltsa da kesin olarak dışlayabilecek mi?

Bu cümlemdeki ifadeye paralel bir anlatı da Feynman'da buldum,onu da ilave ediyorum.

God was invented to explain mystery. God is always invented to explain those things that you do not understand. Now, when you finally discover how something works, you get some laws which you're taking away from God; you don't need him anymore. But you need him for the other mysteries. So therefore you leave him to create the universe because we haven't figured that out yet; you need him for understanding those things which you don't believe the laws will explain, such as consiousness, or why you only live to a certain length of time -- life and death -- stuff like that. God is always associated with those things that you do not understand. Therefore I don't think that the laws can be considered to be like God because they have been figured out.

-- Richard P Feynman

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim buna yanıtım,tanrı hipotezinin tam tersine bilim'in ulaşamadığı yerde ortaya çıkması,bilim her ne kadar bu hipotezi ötelese ve kendi ulaştığı mecralardan süpürerek alanını daraltsa da kesin olarak dışlayabilecek mi?

"Tanrı her geçen gün biraz daha köşesine çekilip bizden ve bilimden kaçıyor" desene sen şuna... O da yavaş yavaş modifiye oluyor, evren hakkındaki farkındalığımız arttıkça...

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Tanrı her geçen gün biraz daha köşesine çekilip bizden ve bilimden kaçıyor" desene sen şuna... O da yavaş yavaş modifiye oluyor, evren hakkındaki farkındalığımız arttıkça...

sorunun ikinci kısmı cevapsız hala,acaba bilim tanrıyı tam manası ile dışlayabilecek mi,yoksa her zaman bir delik bulup oradan süzülecek mi?

feynman yukarda So therefore you leave him to create the universe because we haven't figured that out yet;

diyor,kabaca hala evreni onun yaratmış olabileceğini dışlayamadık,gün gelip bunu becerebilecekmiyiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayatta başarılı olmak istiyorsak mecburen başkalarının anlattığı hikayelerin tutarlılığını değerlendirebilmek için çeşitli araçlar geliştirmeliyiz.

Bu düşünsel araçlardan birisini Dehri yazmış.

Tanrı iddiası, yanlışlanamaz olmasından kaybediyor.

İddiaların yanlışlanabilirliği, geçerliliğini kanıtlamış tutarlılık değerlendirme araçlarından biri.

Bir başka araç kanıtlanabilirliğin azaltılıp azaltılmadığının gözlenmesi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısaca ileri süreceğim argümanlar

1- En önemli argüman; Diyalektik

2- Dinlerin tanrılarına karşılık tanrı tasvirleri ve kaynakları (Kuran'ı Kerim, İncil, Tevrat ve Zebur başta olmak üzere). Dinsel kitaplar zaten tanrı kavramını yok saymak için yeterli argümanı veriyor bize.

3- Tanrı adına yapılan şeyler, dindarların davranışları

Daha bir çok argüman var ama kısaca demişsin kısaca bunlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...