Jump to content

Ateistler icin kurtulus yolu mu?


Recommended Posts

Ehli Kurra(ResülAllah tarafindan kurulan bir teskilat ehli suffa) baska ismiylen Havaricler ( kafirlerin icinden Allah ve Resüllüne göc edenler) ,

bilinen ismi Hariciler[/b]

"Birazdan göreceğimiz tablolar Kuran dışındaki konularda mezheplerin nasıl kendi aralarında çeliştiklerini göstermektedir. İslam?ın Kuran dışı kaynaklarından biri olarak ?İcma? da gösterilmektedir. ?İcma?yı Ehli Sünnet, tüm alimlerin bir konudaki ittifakı (ortak görüşü) olarak açıklar. Oysa aşağıdaki tablo aslında hiçbir konuda ittifakın (icmanın) olmadığının delilidir. Ehli Sünnet?in kendi içindeki mezheplerde ?İcma?nın bazı konularda varlığı doğru olsa da, İslam tarihini baz alırsak, Kuran?da geçmeyen ama icma edilmiş hiçbir konu kalmaz. Kuran?a hangi konuda ilave yapılmaya veya Kuran?a aykırı bir izah getirilmeye kalkışılmışsa tarih içinde o izaha muhalefet olmuştur. Örneğin hayızlı kadının namaz kılamayacağında, kadının devlet başkanı olamayacağında, zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesinde Ehli Sünnet?in tüm mezhepleri görüş birliğindedir. Fakat bu Ehli Sünnet?in kendi içindeki görüş birliğidir.

Örneğin Hariciler, hayızlı kadının namaz kılmasını, kadının devlet başkanı olabileceğini, zina edenin taşlanarak öldürülemeyeceğini bu mezheplerin ilk kurulduğu yıllarda söylemişlerdir. Bu da bize Kuran?da geçmeyen her konunun nasıl güvenilmez, çelişkili olduğunu ve dolayısıyla Kuran?ın tek ve güvenilir kaynak olduğunu bir de bu yönden göstermektedir.

Sırf Kuran?dan dini anlamak geçerli bir yöntem olmadığı sürece din adına birbirinden farklı mezheplerin ortaya çıkması kaçınılmaz sonuç olmaktadır. Kuran dışı mezhepler, ayrı ayrı fikirleriyle Kuran?dan sapmaktadırlar. Bu mezheplerin görüşleri, helalleri, haramları farklı olduğu için, bunların Kuran?ın İslam?ına karşı çıkışları bir birlik oluşturamaz. çünkü her biri Kuran?dan sapmışlık konusunda bir olsa da, vardıkları sonuçlar açısından farklı oldukları için kendi aralarında bir sayılamazlar. "kaynak KurandakiDin sitesi

en cok zülüm gören ve encok iftira atilan

meshep Havaricler , dunyada oman ve zansibar ta azinlik olarak varlik larini sürdürüyorlar

tek süclari saltanata karsi tavir almalari , surra ve biyat ehli Havaricler

ateistleri ve hiristiyan ve ne varsa Islam disi kisileri HAvaric veya Mutezile ye davet ediyorum,

veya ikisde ayni anda olabilirler

tarihinde enNazzam tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sırf Kuran’dan dini anlamak mumkun degil. Kitap iddia edildigi gibi apacik yazilmamis. Herkesin kendi yorumunu yapmasi kacinilmaz.

Kuran'da evrimi bulanlar var, bulmayanlar var.

19 mucizesi bulanlar, bulmayanlar..

Karisini dovenler, yanindan uzaklastiranlar..

Hurma dalini ayin yorungesine benzetenler, benzetmeyenler..

Hz. Adem'e inananlar, inanmayanlar...

Hacca deveyle gitmeye ugrasanlar, otobuse binenler... :)

Hangi Kuran dini?

7. yuzyilda bir arap bedevisinin yazdigi, tutarsizliklar, mantiksizliklar ve celiskilerle dolu, suca tesvik eden, kadini asagilayan bir kitaba inanmak dusunen bir insana yakismaz.

Butun teistleri dusunmeye, teist olmamaya davet ediyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sırf Kuran?dan dini anlamak geçerli bir yöntem olmadığı sürece din adına birbirinden farklı mezheplerin ortaya çıkması kaçınılmaz sonuç olmaktadır.

"Sadece Kur'an" diyenlerin namazın vakitleri hakkındaki bir tartışmalarını izlemiştim de gülmekten ölmüştüm... Namaz bile belli değil kaldı ki diğer hükümler :rolleyes:

İslamda namaz, okuyun kaçırmayın

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sırf Kuran?dan dini anlamak mumkun degil. Kitap iddia edildigi gibi apacik yazilmamis. Herkesin kendi yorumunu yapmasi kacinilmaz.

evet önemli olan iyi niyet ,

5 Temel disinda hic bir konuda Mutezile Imamlari hemfikir deyildir , insan Hürr iradesi olduyundan ve taklide karsi olduklari icin ,Hocalarina karsi fikir üretmek bir kültür olmusdur Muezilede

1-'Tevhid: Mu'tezile'nin en temel ilkesi olan tevhid anlayisi, bütün Islâm düsüncesinin de temelini olusturmaktadir. Sadece Mu'tezile'ye göre degil, bütün Islâm mezheplerine göre önemli bir prensip olup bu, Allah birdir, esi ve benzeri yoktur, ezeli ve ebedîdir anlamina gelir. Bu konuda Mu'tezile'yi digerlerinden ayiran husus, Allah'in sifatlarina dair tartismalarda ortaya çikmaktadir. Mu'tezile'ye göre Allah'in en önemli iki sifati "birlik" ve "kidem"dir. Mu'tezile Allah'in sifatlarini kabul eder, fakat bu sifatlara Allah'in zatinin disinda bir varlik hakki tanimaz. Onlara göre "Allah âlimdir" demek dogru; "Allah ilim sahibidir" demek ise yanlistir. Çünkü ilim, sem', basar gibi, sifat-i maânînin kabulü, kadim varliklarin çokluguna (taadüdü kudemâ) delâlet eder. Halbuki tek kadim varlik vardir. O da Allah'tir.

Mu'tezile, sifatlar konusunda kendisini ehlu't-Tevhîd olarak isimlendirirken, Ehli sünnet âlimleri tarafinda da Muattila (Allah'in sifatlarini inkâr edenler) olarak vasiflandirilmistir(ehli sunnet icin de Mutezile nabite (daha bitmemis, ve haseviye saman kafali tabirleri kulanmislardir).

2- Adalet (el-Adl): Mu'tezile'ye göre, insan tamamen hür bir iradeye sahiptir ve fiillerinin yegâne sorumlusu odur. Yapmis oldugu iyilik de kötülük de kendisine aittir. Bu nedenle yapmis oldugu iyi amellere karsi mükâfaat, kötü amellere karsi da ceza görecektir. Eger kulun fiillerinde Allah'in bir müdahalesi olsaydi, o zaman kul yapmis oldugu fiillerden mesul olmazdi. Çünkü bu durumda bir zorlama (cebr cebriye ismi ehli sunnet icin kulanmistir mutezile) sözkonusu olurdu. Insani, zorlama altinda yapmis oldugu fiillerden sorumlu tutmak ise zulümdür. Bu, Allah'in adaleti ile bagdasmaz. Çünkü Allah en âdil varliktir.

3- Iyi amellerde bulunanlarin mükâfatlandirilmasi, kötü amellerde bulunanlarin cezalandirilmasi (el-Va'd ve'l-Va'îd): Güzel amellerin mükâfatla kötü amellerin de ceza ile karisik görmesi kaçinilmazdir. Bu nedenle Allah, adâletinin bir geregi olarak, iyi amellerde bulunan kullarini cennetle mükafatlandiracagini (el-va'd); kötü amellerde bulunan kullarini ise Cehennemle cezalandiracagini (el-va'îd) bildirmistir. Allah'in, bunun aksini yapmasi, bu sözünden vazgeçmesi mümkün degildir. Mü'min, mutlaka Cennete; büyük günah isleyipte tevbe etmeden ölen kimse ise mutlaka Cehenneme gidecektir. Allah'in adaletinin geregi budur. Mutezile, bu görüsü ile sefaati reddetmistir. Va´d ve vaíd muyde ve uyari yani insanlara bu ulastirilmasi gerekiyor , Allahin vadi ve vaidi insanlara anlatilmali.

4- el-Menziletü beyne'l-Menzileteyn (Iki Yer Arasinda Bir Yer):

Bu prensip, büyük günah isleyen kimsenin imanla küfür arasinda bir yerde, yani fasiklik noktasinda bulunacagini ifade eder. Bu görüs, büyük günah isleyeni kâfir sayan Hâricîlerle, mü'min sayan Mürcie mezhepleri arasinda mütevassit bir görüsü temsil etmektedir.

5- Iyiligi emretmek kötülükten Nehyetmek (el-emru bi'l-ma'ruf ve'nnehyu ani'l-münker): Mutezile, toplumda hak ve adaletin saglanmasi ve ahlâkî yapinin saglikli olabilmesi için, her müslümanin iyiligi emredip, kötülügü yasaklamasini gerekli görmektedir

Müslümanlarin hemfikir olmamasi bir Rahmetir , ehli sunnet hak gerisi yalan(mutevvekil kurdu meshep ) dediyinden beri müslümanlar gerilediler cünki fikir uretmek yasaklandi.

tarihinde enNazzam tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müteahhir Mu’tezile’den Kadı Abdülcebbar’a göre

her kim insanın fiillerinin yaratıcısı ve muhdisi Allah’tır derse büyük bir hata etmiş olur.[2] Halbuki Allah adildir ve kullarına hiçbir zaman haksızlık etmez. O halde Allah’ın bu adaletinin gereği olarak insanların irade hürriyetinin olması gerekir. Özgür bir iradeye sahip olmayan bir kişinin sorumlu tutulması Allah’ın hikmetine ve adaletine yakışmaz.[3]

http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_...ogar.htm#_ftn77

Link to post
Sitelerde Paylaş
Namaz kaç vakittir... :rolleyes:

Her kafadan bir ses ;)

"Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl. Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir." (Sad suresi : 114)

"Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl. Tanyeri ağarırken de sabah namazını kıl. Zira bu namaz görülmeye değerdir." (İsra Suresi :78)

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)

tan yeri ağarırken sabah namazı,gündüzün yanlarında öğlen ve akşam namazı, güneş batıya yöneldiğinde ikindi namazı, gece olduğunda yatsı namazı vaktidir ..

nasılsa yine bulcan bişi bul bakalım beğenmicen kesin ya neyse

Link to post
Sitelerde Paylaş
enNazzam,

Bir dinsiz olarak Mutezile'yi İslam'ın en ilerici anlayışı olarak değerlendirdiğimi söyleyebilirim. Keşke tarihte Mutezile üstün gelmiş olsaydı! Dünya -bence- bugün çok daha yaşanır durumda olurdu.

deicide , evet keske ,

ateistForum´bana bir Mutezile okulu gibi geldi cok sey öyrendim , Müslümanlari düsünmeye sorluyrsunus sorularla , Müslümanda Mutezile ni ilmini kulanma mecburiyetinde kaliyor cevap verebilmek icin bu ilimler Kelam (neden, niye Islam) ve cedel ( tartisma ilmi)

bir hiristiyan teologun bir yazisini okumustum internete orda soyle diyordu " iyki Hanbelin(mutevekil) Mutezileye karsi devrimi basari ile sonuclandi Mutezile devrilmeseydi bugun insanliyin olduyu durum 200 yil daha ileri olacakti , Müslümanlar dunya medeniyeti olurdu"

bence Müslümanlar bu durumda niye neden olduklari arastirsalar , hangi tarihde duraklama basladi diye arastirmalari gerekecek iste ozaman Mutezile veya onlarin kulandigi ilimleri kulanma mecburiyetinde kalacaklar, iste ilerleme böyle filizlenecek ins.

ve dünya yasanir olur ins.

saygilar

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ehli Kurra(ResülAllah tarafindan kurulan bir teskilat ehli suffa) baska ismiylen Havaricler ( kafirlerin icinden Allah ve Resüllüne göc edenler) ,

bilinen ismi Hariciler[/b]

"Birazdan göreceğimiz tablolar Kuran dışındaki konularda mezheplerin nasıl kendi aralarında çeliştiklerini göstermektedir. İslam?ın Kuran dışı kaynaklarından biri olarak ?İcma? da gösterilmektedir. ?İcma?yı Ehli Sünnet, tüm alimlerin bir konudaki ittifakı (ortak görüşü) olarak açıklar. Oysa aşağıdaki tablo aslında hiçbir konuda ittifakın (icmanın) olmadığının delilidir. Ehli Sünnet?in kendi içindeki mezheplerde ?İcma?nın bazı konularda varlığı doğru olsa da, İslam tarihini baz alırsak, Kuran?da geçmeyen ama icma edilmiş hiçbir konu kalmaz. Kuran?a hangi konuda ilave yapılmaya veya Kuran?a aykırı bir izah getirilmeye kalkışılmışsa tarih içinde o izaha muhalefet olmuştur. Örneğin hayızlı kadının namaz kılamayacağında, kadının devlet başkanı olamayacağında, zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmesinde Ehli Sünnet?in tüm mezhepleri görüş birliğindedir. Fakat bu Ehli Sünnet?in kendi içindeki görüş birliğidir.

Örneğin Hariciler, hayızlı kadının namaz kılmasını, kadının devlet başkanı olabileceğini, zina edenin taşlanarak öldürülemeyeceğini bu mezheplerin ilk kurulduğu yıllarda söylemişlerdir. Bu da bize Kuran?da geçmeyen her konunun nasıl güvenilmez, çelişkili olduğunu ve dolayısıyla Kuran?ın tek ve güvenilir kaynak olduğunu bir de bu yönden göstermektedir.

Sırf Kuran?dan dini anlamak geçerli bir yöntem olmadığı sürece din adına birbirinden farklı mezheplerin ortaya çıkması kaçınılmaz sonuç olmaktadır. Kuran dışı mezhepler, ayrı ayrı fikirleriyle Kuran?dan sapmaktadırlar. Bu mezheplerin görüşleri, helalleri, haramları farklı olduğu için, bunların Kuran?ın İslam?ına karşı çıkışları bir birlik oluşturamaz. çünkü her biri Kuran?dan sapmışlık konusunda bir olsa da, vardıkları sonuçlar açısından farklı oldukları için kendi aralarında bir sayılamazlar. "kaynak KurandakiDin sitesi

en cok zülüm gören ve encok iftira atilan

meshep Havaricler , dunyada oman ve zansibar ta azinlik olarak varlik larini sürdürüyorlar

tek süclari saltanata karsi tavir almalari , surra ve biyat ehli Havaricler

ateistleri ve hiristiyan ve ne varsa Islam disi kisileri HAvaric veya Mutezile ye davet ediyorum,

veya ikisde ayni anda olabilirler

abi, sen kapat biz seni ararız :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

müsbet fenlerde dahi profesörler ekol olarak ayrı ayrı tutum ve tarz sergiledikleri halde, dini ve sosyal bir konu da neden bunların olmasını mesele yapıyorsunuz ki? Şunu unutmayalım ki: Müslüman oldu imtihan bitti değil. Bilakis o artık herşeyini tamemen dinin sınırlarına göre yapmaya gayret etmelidir. Yani sürekli imtihandadır. O halde müçtehid olan yada kendisini o makmda görenler için de imtihan ve sınav sürekli belki de daha şiddetli devam etmektedir. Elbetteki bu durumda olanalr da zamanla sınalarını yeterli seviyede veremeyebileceklerdir. Demek her içtihad eden isabet edecek diye bir kayıt yok. O halde biz müslümanalr ve inanalr şunu iddia ederve hayatımızın bir gereğidir ki: her şeyi mihenkle ölçer ondan sonra kabul eder ya da reddederiz. Yani bağnazlık yoktur. İşte sorgusuz şekilde dini kabul edenler de yanlış içtihat edenlerin içtihatlarına takılmakla da onlar dini ve hayat o gözle körü körüne takliden yaşayarak belki de dava edinerek bu dünyadan hesap diyarına giderler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman olunca sınav bitmiyormuş, sınav yeni başlıyormuş daha çok dikkat etmelilermiş, bla..bla..bla..

aynı şey hristiyanlık için de söyleniyor, aynı temeldeler, bütün yeni dinler birbirlerini öyle ya da böyle kopyalıyorlar işte..

bu tip basit mantığın insan yapımı olduğunu görmek bu kadar mı zor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...