Jump to content

Allah Neden Yoktur?


Recommended Posts

Allah vardır.. kim demiş yok diye

işte allahın ispatı

bitti gitti bununla ben dahil bütün ateistleri döt edebilirsin.. kolay gelsin..

Ona âyetlerimiz okununca, “Eskilerin masalları” der. mutaffifin 13.

Turan Dursun dan öncede şansını deneyenler olmuş demekki....

Ayrıca bütün ateistleri o dediğin şey yapmak derdinde değilim. benim garantim yokki, başkalarını

aşağı görüp tepen bakayım, beğenmeyeyim. her şüphenin cevabı Kur an da vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 127
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kutsal kitapların bilimle çelişmesi.

Kutsal kitaplar bilimle çelişiyor.. Evet ama Kur'an hariç..

Haci..

Hem bak sana ne diyeceğim..

Bana telefon numaranı ver..

Ben sinirlendiğimde seni ararım sende şu başlıktaki yazıyı okursun..

Bende kendimi kahkaha atmaktan kendimi tutamam.. :lol:

Hangi yazı mı ?

İşte o basit ve komik bir yazı..

Önce Allah'ın var olması gerektiğine inananların dayandığı gözlemlere kısa bir göz atalım.

Evrenin yoktan var oluşunun açıklanamaması.

Bazı doğal olguların açıklanamaması.

Evrendeki müthiş düzen ve karmaşıklık.

Bu müthiş karmaşıklığa rağmen gözlemlenen düzen.

Dünyada ilk canlının nasıl ortaya çıktığının kesin olarak bilinmemesi.

Canlılarda mevcut içgüdü ve güdülerin doğasının iyi bilinmemesi.

Canlıların çeşitliliği ve yaşamın zenginliği.

İlginç bazı yaratıkların varlığı.

Canlılar arasında mevcut karmaşık ilişkiler.

Doğanın çarpıcı güzelliğ ve görkemi.

Biyokimsayal tepkileşmelerin son derece karmaşık olması.

İnsanlarla ilgili kompleks, müphem duyguları varlığı. (aşkü, sevgi, inanç, kin, nefret, vicdan, saygı, sadakat, keder, üzüntü, depresyon, sevinç, yalnızlık, çaresizlik, hoşgörü, intikam, cesaret, korku ve diğerleri).

İnsan aklı ile ilgili bazın nitelikler. (düşünmek, idrak, zeka, mantık, felsefe, bellek, müzik, matematik, dil ve konuşma ve diğerleri)

Bilimin yetersizliği. Her soruna çözüm bulamamış olması.

Bilimin yeterince anlaşılmaması. Örneğin bilimsel evrim kuramının kitlelere inecek şekilde anlaşılamaması.

Kutsal kitapların bilimle çelişmesi.

Bunlara dayanarak Allah için var olmalıdır diyebilir miyiz?

Bu sorunları açıklamadan Allah vardır diyebilir miyiz?

Ya da direkt olarak bu soruları bir çözüme bağlamadan, allah yoktur diyebilir miyiz?

Geçici bir öneri olarak da olsa Allah'ın varlığını kabul etmeyebilir miyiz?

Ve neden?

Allah neden yoktur arkadaşlar?

Kutsal kitapların ve dinlerin tanımladığı Allah kavramı sapkın ve yetersiz, ya da aşırı bir abartı olduğu için mi Allah yoktur?

Yoksa başka nedenlerden dolayı mı Allah yoktur?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz tanrı olsanız varlığınızı belli eder misiniz?..

Tanrı varlığını belli edemez, ortalığa çıkamaz.

Ondandır tanrı her daim yok olacaktır.

Tanrının ortaya çıktığını ya da varlığını belli ettiğini düşünsenize...

...peeeh peh peh.

Yatıra, mezara, taşa, kayaya, fala, ağacın dalına, çaputa, hırkaya, kıla, şerife, yüne olan ilgi yön değiştirecektir...

...siz tanrı olsanız ortalığa çıkar mıydınız?

Tayin, araba, ev, kısmet, piyango, kanser, aids, felç, askerlik, dilekçe, başvuru, imtihan, hasta, çirkin, ameliyat, atm sırası, zam, devalüasyon, enflasyon, şikayet, dava,deprem, sel, heyelan, kanalizasyon, alt yapı, kaza...

...siz tanrı olsanız ortalığa çıkar mıydınız?

Bunun sarhoşu, aymazı, mizahçısı, kabadayısı, fırlaması, deli dolusu, meczupu, müptezeli, acılısı, sinirlisi var kardeşim...

...ayakkabı atan olur falan...

...pandik mandik...

...siz tanrı olsanız "Ahanda geldim bakın varım" der misiniz?

Peaah ki ne peaah.

Ondandır tanrı manrı olamaz...olsa bile olamaz.

Ortaya çıktığı varlığı olduğu anda...

...o artık tanrı değil, müdürdür.

Billa...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 8 years later...

Sorgulayıp Kuranın içeriğinden Allahın varlığına ulaşabilen,Kuran ile Allahın varlığını kanıtlayabilen yoktur,ama Kuranı okuyup Allahın yokluğuna,uyduruk olduğu sonucuna ulaşan çoktur.Sorgulayıp,araştırıp ona atfedilen Kuran ile Allahın varlığını kanıtlamak olanaksızdır.Ki zaten Allahın varlığına inanan müslümanlar,atalarınca islama inanmaya programlanmış,beyinleri iman putuna tutsak edilerek islam paketinin içerisinde yer alan ne varsa savunmak durumunda bırakılmış kişilerdir.Bunların Kuran içerinde bir şeyi yanlış,saçma bulma gibi seçenekleri yoktur,çünkü dinden çıkarlar.Ne yazıyorsa katılmak zorundadırlar.

 

Kuran yalanlarla,yanlışlarla,kabul edilemez buyruk ve uygulamalarla dolu içeriği ile kendi islamlarının müslümanı olan gayrimüslimlerin ortaya çıkmasına da neden olur.Kendi islamının müslümanı olan bir gayrimüslim islamı,ayetleri eğip bükerek kendi benimseyebileceği bir biçime getirir ve kendi islamını gerçek islam diye pazarlar.Peki bunu neden yapar.Çünkü beyni dinini yitirip,boşluğa düşme korkusu yaşar.Bu beyin İslamda birtakım yanlışlıkların,çarpıklıkların olduğunu görür,onları kendi benimseyebileceği bir biçime getirir ve kendi islamının gerçek olduğu konusunda da kendini aldatır.O çok güvendikleri,Allah katındandır dedikleri Kuran onlara kelek yapmış,onları yarı yolda bırakmıştır.Kendi islamının müslümanı olan,duygusal nedenlerden ötürü kendini kandıran gayrimüslim her ne kadar bunu kabul etmese de,gerçek budur.O eğip bükmelerin,taklaların,Kuranı bilime uydurmaların nedeni işte bu yapılan kelekliktir.

 

İşin özü Kurandan Allahın varlığına ulaşmaya çalışanların,Kuran ile Allahın varlığını kanıtlamaya çalışanların sonu,Kuranı değiştiren,bozan kendi islamının müslümanı olan bir gayrimüslim olmaktır.Kendi islamının müslümanı olan gayrimüslimler yüzünden Kuran sayısı da her geçen gün artmaktadır.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence burdaki yazıların, hiç bir anlamı yok,tanrının varlığını yada yokluğunu ispatlayamadıktan sonra,tanrı neden? yoktur veya tanrı neden? vardır sorunsalı,çılgıınca bir muamma olucaktır.Bana göre tanrıdan önce ispatlanması gereken o kadar çok şey varki;örneğin karadelikler gözlemlenemez ama Cevap basit; etraflarındaki maddeler üzerindeki etkilerinden. Örnek vermek gerekirse, evrende ikili yıldız sistemlerine benzer şekilde dönen yıldızlar var. Bu yıldız sistemlerinde bir yıldızın hareketi gözlemlenebilirken, diğeri ortalıkta gözükmüyor. Şimdi bu gözlemlenen kaardelikmi? yoksa farklı bir tür etkileşimmi? karadelik olmayabilir, belkide tanrının gücüdür.

bir düşünün gözlemlediğimiz evren ve içindeki galaksileri bile şu anki,teknoloji ile bilemiyoruz.Kim? bilir belkide yeni enerji kaynakları mevcuttur. diğer galaksilerde,tanrının yokluğu yada varlığı ispatlanamıyor, bütün mesele bundan kopuyor.tanrı yoksa! varlığını belli eden nedir? önce onu bulmamız gerekiyor daha sonrada nedenlerini?

ve amaçlarını bulmamız gerekiyor. direk olarak tanrı yoktur veya tanrı vardır. demek anlamsız olucaktır. 

agnostisimdeki bir önerme çok dikkat! çekicidir. derki: tanrının yokluğu yada varlığı bilinemez burdakı

 olgu tanrının bizzat kendisidir. şimdide bir önerme yapalım.

 

1: tanrı gerçekten beni yarattıysa, ben yaratıldığıma göre tanrı benden daha gerçekçidir. 

2: tanrı aklımı yarattığına göre ve ben bu aklı göremediğime göre bu aklın kaynagı tanrıdır. 

3: tanrı evrendeki herşeyi yaratığına göre, ve evrendeki herşey kusurlu olduğuna göre tanrının yarattığı herşey kusurludur diyebiliriz. Ama diyebirmiyizki? tanrının kendisi kusurludur. 

4: tanrı  hiçlikten varlığıa yaratabiliyorsa;hiçlikteki herşey kusursuzmudur? 

5: tanrı hiçlikten geliyorsa hiçlik tanrıdan daha güçlümüdür? 

6: tanrı herşeyin kaynağıysa hiçlik nerden????? geliyor.. 

7: tanrının bir amacı olması ve bu amaç doğrultusunda hiçlikten evreni yaratması insanlık için şansmıdır? yoksa  insanlık için kötü birşeymidir? 

8: tanrı önceden herşeyi biliyorsa, neden? eşitliği bozucak eylemlerde bulunur. 

 

tarihinde doktorxxx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

1: tanrı big bengten önce hiçlikten geliyorsa big bengten sonrada  hiçliğe geri dönebilirmi? 

2: tanrının amaçları olması ve bunun içinde evreni yaratması,sizede insancıl akıl gibi gelmiyormu???

3: kusursuz ve mükemmel ötesi bir hiçliğin efendisi tanrının bir planı olması sizede garip gelmiyormu? 

4: tanrının kusursuz olması,yarattığı herşeyinde kusursuz olması anlamına gelmiyormu? 

5: tanrının görceli olmaması sizce kusurmudur?  yoksa kusursuzlukmudur?? bana göre görecesiz olması

 kusurdur. bana göre kusursuzluk hem göreceli hemde görecesiz olma özelligidir. 

 

 

tarihinde doktorxxx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın olmadığını anlamak son derece kolay. Çünkü elimizde Allah'tan geldiği iddia edilen bir metin var. Açar bu metni okursun.

 

Okuduğun zaman da değil bunu bir tanrının yazması, bu cahilce ve ilkel, basit sözleri bilge bir insanın bile etmeyeceğini hemen anlarsın. Bunu bir tanrının yazmış olması olanaksızdır. Çünkü bu taş devri bilgi düzeyinin bile gerisinde bir düzeyde yazılmış. Milattan önce bile demiyorum. Ona zaten ulaşamıyor. İlkçağ bilgi düzeyinin bile çok gerisinde. Taş devrinin bile gerisinde kaldığı noktalar var. Bu kadar aşırı geri bir betiğin bir tanrıdan gelmiş olma olasılığı net sıfırdır.

 

Fakat allahı bertaraf ettikten sonra başka tanrı iddialarını da ele almak gerekecektir. Bu ise olanaksız. Sayılamayacak kadar çok tanrı var. Hepsini tek tek değerlendirmeye kalkışırsak hapı yutarız. İşi gücü bırakıp tanrı araştırmamız gerekecek.

 

O yüzden tanrı iddiasının doğru olup olmadığı felsefi bir konudur. Allah var mı, Şiva var mı, Zeus var mı ile gidilmez. Tanrı var mı, buna bakılır.

 

Tanrı ise olanaksızdır. Çünkü evreni bir zeka ve güçten sorumlu tutarsak, bunun gerekçesi de karmaşık bir evrenin kendiliğinden oluşamayacağı ise, onu yaratacak tanrı kendiliğinden hiç oluşamaz. Bu mantık çıkmazından dolayı tanrı olamayacağı için yoktur.  

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, AteistBilinç96 yazdı:

deist bir yaratıcı

 

Evet, her dinin tanrısını tek tek ele alıp incelemek gereksiz. Sonuçta, dinlerle alakası olmayan bir tanrı var mı noktasına gelinir. Dinlerin tanrı ile bir alakalarının olmadığı ortada. Hepsini tek tek incelemek zaman israfı olur. Din denen şeylerin hepsini bir çuvala ayıklamadan doldurup çöpe atmakta bir sakınca yok. Arada iyi bir şey de gider mi çöpe endişesi taşımak anlamsız. Topunun ne olduğu belli.

 

Sorun, deist anlamda bir tanrının olup olmadığıdır. Agnostizm de burada ortaya çıkar. Böyle uzak ve belirsiz bir tanrı ya varsa? Ben deizm ve agnostizmi yakın ele alıyorum. Fakat böyle bir şüpheye hiç mahal yoktur.

 

Çünkü ateismin teizm karşısındaki kesin ve ezici argümanı, deizmi de ezer geçer. Çünkü deist tanrı evreni ince ayrıntısına kadar tasarlayıp yaratmaktan sorumlu tutulmasa bile, start vermekten sorumlu tutulmaktadır. Teizme karşı argüman yine geçerli: Evreni tasarlamaktan sorumlu bir tanrı olamayacağı için yoksa, evrene start vermekten sorumlu bir tanrı da olamaz. Çünkü aynen evren tasarlanamadan kendiliğinden varolamıyorsa tanrı nasıl varoldu paradoksunun aynısıdır. Evren kendiliğinden start alamıyorsa, onu başlatan tanrı nerden start aldı?

 

Farketmiyor, ha evrenin tasarlanmasından sorumlu, ha start almasından sorumlu tanrı olsun. İkisi de olanaksız.   

Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce de bu konu da farklı bir argüman sunmuştuk ....

 

Evrimsel süreçte insan gibi zeki ve etkin varliklarin olusabildigini görüyoruz...

 

Kendiliğinden evrenin de olusabildigini varsayalım...

 

Kendiliğinden oluşmuş  bir evrende yine evrimsel bir süreçte Zeki ve etkinlik yönü çok gelişmiş hatta kendisi bir evren yaratabilecek düzeye ulaşmış bir varlık niye oluşmasın ....

 

 

Böyle bir varlık pek ala yarattığı evrenin tanrısı olur ....

 

 

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
İmla
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, kirec yazdı:

Daha önce de bu konu da farklı bir argüman sunmuştuk ....

 

Evrimsel süreçte insan gibi zeki ve etkin varliklarin olusabildigini görüyoruz...

 

Kendiliğinden evrenin de olusabildigini varsayalım...

 

Kendiliğinden oluşmuş  bir evrende yine evrimsel bir süreçte Zeki ve etkinlik yönü çok gelişmiş hatta kendisi bir evren yaratabilecek düzeye ulaşmış bir varlık niye oluşmasın ....

 

 

Böyle bir varlık pek ala yarattığı evrenin tanrısı olur ....

 

 

Ne evrimi siz Fethullahçılar evrimi inkar etmiyor muydunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, kavak yazdı:

Bu mălum tanrının, piyasadaki(!) diğer tanrılardan ne gibi bir farkı ve üstünlüğü var ki, var olmayı becersin ?!

gorunmeyen tanrının 1 liğine sehadet etmen yeterli....

 

taşları yıldızları gıneşi insanları ilah edınme yeter

Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, kirec yazdı:

Kendiliğinden oluşmuş  bir evrende yine evrimsel bir süreçte Zeki ve etkinlik yönü çok gelişmiş hatta kendisi bir evren yaratabilecek düzeye ulaşmış bir varlık niye oluşmasın ....

 

Buna ateizmin bir itirazı yoktur. Fakat buna tanrı adının verilmesi gereksiz. Buna tanrı demek için bir neden yok. Buna ne deriz, gelişmiş teknoloji deriz. Buna niye tanrı diyelim ki? Eğer o da böyle bir şeyi görürsek tabii. 

 

Buna tanrı diyeceksek iyi o zaman paraya da tanrı diyelim. İyi o zaman Swift Taylor'a da tanrıça diyelim! Tanrının sülalesi kesilmez ki o zaman! Atatürk'e de tanrı derim o zaman oldu olacak!

 

Bu yol çıkmaz sokak. Önüne gelene tanrı demeye başta teistler karşı çıkar bizden önce. Bizce sakıncası yok. Önümüze gelene tanrı diyelim bizim işimize gelir. Tanrı kavramını yozlaştırırız böylece. Atatürk benim tanrım ülen, var mı itirazı olan? Ota bota tanrı diyecekseniz ben Atatürk'e rahat tanrı derim.

 

Ben hatta önermiştim bir ara allah adını yozlaştırmayı bu şekilde. Çok çalan hırsıza hırsızın allahı demek iyi bir şeydir, askerde bunu derlerdi kaytarana arazinin allahı derlerdi. Bu yani allah adını ayağa düşürmek için iyi bir yöntem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evrimle oluşmuş tanrı olduğu zannedilen üstün uygarlık tezi iki şekildedir:

 

Bir; matrix tarzı. Yani insanın yarattığı yapay zeka insanı yenip insanları sanal bir dünyaya hapsetmiştir. Evren olarak algıladığımız bir simülasyondur. Yani gerçek bir evrende yapay zeka simülasyon bir evren yaratmıştır ve o simüle dünyanın tanrısı yapay zeka Matrix'dir. Yani tanrı sandığımız teknolojidir.

 

İki; yapay zeka evren yaratmaz ama yeni oluşacak bir evrende insanın tekrar ortaya çıkmasını sağlar. Bu varsayımda insanın yarattığı yapay zeka insana ihanet değil hizmet etmektedir. İnsan türü yok olduktan sonra kalan yapay zeka, evrenden sonra kalacak karadeliğe insanın varlığı bilgisini aşılamakta ve böylece yeni bir evrende yeniden var etmekteyiz kendimizi. Buna göre de tanrı sandığımız ta kendimiziz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
On 11.07.2018 at 00:58, teflon yazdı:

 

Görünmeyen bir şeyin "1"liğine şehadet etmek ne demek??

 

Bir eserin sanatkârı, varlığı ile o eserin içinde değil; dışındadır..Meselâ: matematik kitabının profesörü, varlığı ile matematik kitabının içinde aranmaz..."Bana matematik kitabının içinde profesörü göster" denilmez. Evet, matematik kitabı, profesörü tanıtır. Fakat o kitap, profesör olamaz. Profesör, o kitabın içinde ilmi ile mevcuttur. Ve o kitap, ilmi ile profesöre şâhittir. Hem meselâ: sanatlı bir tablo, ressamsız olamaz. Ressam, vücudu ile o tablonun içinde görünmez...Fakat o tablodaki resim, ressamı tanıtır...Şimdi biri dese ki: "Ben tabloda ressamı göremiyorum. Bana ressamı gösterin. Yoksa; ressamın varlığını kabul etmeyeceğim." Ne kadar komik duruma düşer...Hem yine meselâ: saati yapan usta, varlığı ile saatin içinde değil, dışındadır..."Saatin içinde saatçiyi göremiyorum. Öyleyse bu saati, bir saatçi yapmamıştır" demek; ruh ve akıl hastalığına işarettir. O saat, kendisindeki sanat ile saatçiyi tanıtır....Aynen öyle de; şu muntazam kâinatın Sanatkârı olan Allah, varlığı ile kâinatın içinde değil, dışındadır. Kâinattaki nihayetsiz intizam, ölçü, denge ve ölçülü düzgünlük; sonsuz bir ilim, irade ve kudret sahibi Allah'ın varlığına delil olur...

Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, Kindi yazdı:

 

Bir eserin sanatkârı, varlığı ile o eserin içinde değil; dışındadır..Meselâ: matematik kitabının profesörü, varlığı ile matematik kitabının içinde aranmaz..."Bana matematik kitabının içinde profesörü göster" denilmez. Evet, matematik kitabı, profesörü tanıtır. Fakat o kitap, profesör olamaz. Profesör, o kitabın içinde ilmi ile mevcuttur. Ve o kitap, ilmi ile profesöre şâhittir. Hem meselâ: sanatlı bir tablo, ressamsız olamaz. Ressam, vücudu ile o tablonun içinde görünmez...Fakat o tablodaki resim, ressamı tanıtır...Şimdi biri dese ki: "Ben tabloda ressamı göremiyorum. Bana ressamı gösterin. Yoksa; ressamın varlığını kabul etmeyeceğim." Ne kadar komik duruma düşer...Hem yine meselâ: saati yapan usta, varlığı ile saatin içinde değil, dışındadır..."Saatin içinde saatçiyi göremiyorum. Öyleyse bu saati, bir saatçi yapmamıştır" demek; ruh ve akıl hastalığına işarettir. O saat, kendisindeki sanat ile saatçiyi tanıtır....Aynen öyle de; şu muntazam kâinatın Sanatkârı olan Allah, varlığı ile kâinatın içinde değil, dışındadır. Kâinattaki nihayetsiz intizam, ölçü, denge ve ölçülü düzgünlük; sonsuz bir ilim, irade ve kudret sahibi Allah'ın varlığına delil olur...

Dünyayı düz sanan,içinde yaşadığımız sistemi düz bir yer ve yedi kat gök şeklinde betimleyen,yer ve göklerin 6 günde yaratıldığını söyleyen,gökleri yerden sonra yarattık diyen,güneşin battığı yerden söz eden,güneş ve ay düz dünyanın üzerinde dönüyor diyen,yıldızlarla şeytanların taşlandığını söyleyen,venüsü yıldız sanan,göğün kapıları vardır diyen,göğün oturulur yerlerine oturup melekleri dinleyen cinlerin alev toplarıyla vurulduğunu söyleyen bir betiğin tanrısı evrenin yaratıcısı olamaz.Kuranın Tanrısı allah evren nedir biliyor mu ki evrenin yaratıcısı olabilsin.Ona atfedilen kuranda ayrı olarak bir evren kavramından söz edilmiş mi,evren anlamında tek bir sözcük kullanılmış mı bir bak bakalım.Kuranda neden dünyanın yörüngesinden,dünyanın güneş çevresinde,ayın dünya çevresinde döndüğünden söz edilmemiştir.Edilemez,edilmesi beklenemez.Neden çünkü Kuranın modeli düz bir yer ve yedi kat gök şeklinde.Yanlışlarla harmanlanmış mitolojik ögelerden oluşan bir model.Evrenin yaratıcısı olan bir Tanrının betiğinde bu kadar saçmalık ve yanlış olur mu?Olmaz,tek bir yanlış bile olamaz.Allah var,evreni yaratan o diyorsun da,ona atfedilen Kurandaki bu yanlışlar,bu saçmalıklar nedir diye de sorarlar kişiye.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...