Jump to content

"Allah geleceği bilmez" diyen kafirler


Recommended Posts

  • İleti 256
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

cennet ve cehennemin gelecekte olacağını nereden biliyoruz...

belki halen var olan ve yaşanan bir süreçtir...

hayattayken başlayan ve ölümle devam eden ...

cennet ve cehennemle ve oradakilerle ilgili malumat geleceğin değil olan olayların bize aktarımı olabilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buralar yankı yapmaya başladı. :)

Neyse konumuza dönelim.

dilemma, paradoks, ikilem, oksimoron

Yukarıdaki kelimelerin anlatmaya çalıştığı mantık kavramı söylenen iki durumun aynı anda olmayacağını ifade eder.

--alıntı--

Epimenides ölümsüz bir ifadede bulunmuş, bir Giritli idi; "Tüm Giritliler yalancıdır."

http://tr.wikipedia.org/wiki/Epimenides_paradoksu

--alıntı--

Burada Epimenidesin giritli olması ile "tüm giritliler yalancıdır" demesi bir dilemma oluştur. İki ifade aynı anda doğru olamaz.

-Tanrı kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi?

-Durdurulamaz, hiçbir şey tarafından durdurulması mümkün olmayan cisim ile oynatılamaz yani hiçbir şey tarafından delinmesi ya da yerinin değiştirilmesi mümkün olmayan cisim karşılaşırsa ne olur. http://en.wikipedia.org/wiki/Irresistible_force_paradox Bu konuda Isaac Asimov'un kitaplarında bir makalesi vardı 25-30 yıl önce okumuştum. Google hazretleri sağolsun, kitabın adı "please explain"miş

Bu tür paradokslarda verilen iki durumun birlikte bulunması mümkün değildir. Bu mantıksal olmazlığı tanrı bile olduramaz.

alim-i mutlak: Gelmiş geçmiş, şimdi ve gelecekte olacak olan herşeyi, her olayı, her atom ve atomaltı parçacığın konumunu ve hızını bilmektir.

kadir-i mutlak: Evrendeki her türlü atom ve atomaltı parçacığın konumunu ve hızını değiştirebilmektir. Gerekirse vardan yok, veya yoktan var etmektir. (Termodinamiğin 1. kanunu ile çelişiyor, ayrı bir konu)

Bu iki özellik birlikte bulunamaz. Tanrı bile olsa paradoksu geçemez.

"Allah yapar, herşeyi yapar. Hem kadirdir, hem alimdir. Hem kalkmayacak taşı yaratır hem de kaldırır" demek mantık kurallarını takmamak demektir. O zaman da tartışmanın lüzumu yok zaten.

tarihinde deregezen tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın deregezen...

alimi mutlak kadiri mutlak gibi tanımlamalar bildiğim kadarıyla kuranda yada hadislerde geçmez...

allahın çok güçlü ve bilgili olduğu ortaya koyduğu evrenden çıkarılabilir...

oksimorona düşmeden tanrıyla ilgili fikirler geliştirebiliriz...

bahsettiğiniz ikilemler doğrudur...

bunların mantıklı bir şekilde çözümlemesi için uğraşmaktayız...

Link to post
Sitelerde Paylaş

alim-i mutlak: Gelmiş geçmiş, şimdi ve gelecekte olacak olan herşeyi, her olayı, her atom ve atomaltı parçacığın konumunu ve hızını bilmektir.

kadir-i mutlak: Evrendeki her türlü atom ve atomaltı parçacığın konumunu ve hızını değiştirebilmektir. Gerekirse vardan yok, veya yoktan var etmektir. (Termodinamiğin 1. kanunu ile çelişiyor, ayrı bir konu)

Bu iki özellik birlikte bulunamaz. Tanrı bile olsa paradoksu geçemez.

"Allah yapar, herşeyi yapar. Hem kadirdir, hem alimdir. Hem kalkmayacak taşı yaratır

hem de kaldırır" demek mantık kurallarını takmamak demektir. O zaman da tartışmanın lüzumu yok zaten.

Allah herşeyi yapmaya kadirdir ancaaaakk abes iş yapmaktan münezzehtir. Allah başka bir ilah yaratır mı sorusuna ehli sünnet vel cemaatin cevabı: Allah hikmetsiz iş yapmaktan münezzehtir. Yaptığı her işinde hikmet vardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala ne saçmalıyorsunuz? Sizin bu tür paradoksları düşünmenizi sağlayan bilincinizi yaratan Allah hakkında nasıl tartışabiliyorsunuz. İnsanlara kendisini var hissettiren bilinçlerin tamamını yok edin geride ne kalacak, paradosks, ikilem ve bunlar yüzünden tozutacak bir akıl kalacak mı? geriye bir varlık kalacak o da ALLAH!

Link to post
Sitelerde Paylaş

cennet ve cehennemin gelecekte olacağını nereden biliyoruz...

belki halen var olan ve yaşanan bir süreçtir...

İSRA; 97- Ve biz, o kâfirleri kıyamet günü kör, dilsiz ve sağır oldukları halde, yüzleri üstü sürünerek dirilteceğiz. Varacakları (gelecek zaman) yer cehennemdir; ateşi dindikçe onun ateşini artırırız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın deregezen...

alimi mutlak kadiri mutlak gibi tanımlamalar bildiğim kadarıyla kuranda yada hadislerde geçmez...

allahın çok güçlü ve bilgili olduğu ortaya koyduğu evrenden çıkarılabilir...

oksimorona düşmeden tanrıyla ilgili fikirler geliştirebiliriz...

bahsettiğiniz ikilemler doğrudur...

bunların mantıklı bir şekilde çözümlemesi için uğraşmaktayız...

Tanrı (Allah) -eğer varsa, yok olduğunu iddia etmiyorum- çok güçlü ve çok bilgili olabilir, hiçbir itirazım yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hayır sen anlamamışsın;

Sen yaratıcının sonsuz bilmesiyle kendi özğürlüğünü eşdeğer zannediyorsun ne illüzyonu?

Özgürlük sınırlar gerektiren bir kavramdır.

Yaratıcının istediğini yapması ve bilmesi başka bir ifade ile senin özgürlüğünü kısıtlamaz.

Bunda anlaşılmayacak ne var.....?

Her şeyi ezelden ebede bilen yani Alim-i mutlak olan bir varlığın aslında zatında ve zatından, tüm yaratılmışların tüm sebep ve sonuçları ile mevcut olduğunu kabul etmek zordundasınız?... Öyle ya, O'nun bilmediği bir an veya zaman tasavvur edilemez... Yoksa Kamil-i mutlak ve Alim-i mutlak olmaz... Her şey O'nun zatında ve zatından mevcutsa da zaten hiçbir şeyi değiştiremez... Aslında mutlak kemalde olması da değişmemek ve değiştirememek için ayrı bir sebeptir...

Anlamak bu kadar mı zor müslüman kardeşim?...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Takmışsınız hiçbirşeyi değiştiremez lafına. En mükemmel olanı değiştirmek abes iştir. Niye bunu anlamamak için diretiyorsunuz?

"Degistirmez" ayri, "degistiremez" ayri seyler.

Hadi mukemmel diyelim. Abes is oldugu icin de degistirmiyor diyelim. Peki, mukemmel bile olsa, degistirmek istese degistirebilir mi? EVET/HAYIR

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Degistirmez" ayri, "degistiremez" ayri seyler.

Hadi mukemmel diyelim. Abes is oldugu icin de degistirmiyor diyelim. Peki, mukemmel bile olsa, degistirmek istese degistirebilir mi? EVET/HAYIR

Hadi mukemmel diyelim. Abes is oldugu icin de degistirmiyor diyelim.

Bunu dedikten sonra ""Peki, mukemmel bile olsa, degistirmek istese degistirebilir mi?"" sorusunun anlamı yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

alim-i mutlak: 5 dakika sonra ne yapacagimi bilmelidir.

EVET BİLMELİDİR VE BİLİR DOĞRU.

kadir-i mutlak: 5 dakika sonra yapacagim seyi degistirebilmelidir.

EVET DEĞİŞTİRİR. SEN 5 DAKKA SONRA YEMEK YEMEYİ PLANLAMIŞSINDIR AMA 4 DAKKA SONRA KARNIN AĞRIR VE İŞTAHIN KAPANIR BİRŞEY YİYEMEZSİN. ALLAH BUNLARIN HEPSİNİ BİLİR. SEN BİLMEZSİN.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi mukemmel diyelim. Abes is oldugu icin de degistirmiyor diyelim.

Bunu dedikten sonra ""Peki, mukemmel bile olsa, degistirmek istese degistirebilir mi?"" sorusunun anlamı yoktur.

Neden olmasin? Burada, allah'in bir seye kadir olup olmadigini soruyoruz. Yani bunu yapmaya gucu yeter mi? Veya, mukemmeli mukemmel olmayana cevirmesi mumkun mudur?

Link to post
Sitelerde Paylaş

alim-i mutlak: 5 dakika sonra ne yapacagimi bilmelidir.

>EVET BİLMELİDİR VE BİLİR DOĞRU.

kadir-i mutlak: 5 dakika sonra yapacagim seyi degistirebilmelidir.

>EVET DEĞİŞTİRİR. SEN 5 DAKKA SONRA YEMEK YEMEYİ PLANLAMIŞSINDIR AMA 4 DAKKA SONRA KARNIN AĞRIR VE İŞTAHIN KAPANIR BİRŞEY YİYEMEZSİN. ALLAH BUNLARIN >HEPSİNİ BİLİR. SEN BİLMEZSİN.

ben: Sn Allah (cc) 5 dakika sonra ben ne yapacagim?

allah: Yemek yiyeceksin.

ben: Peki bunu degistirebilir misin?

allah: Kusura bakma degistiremem, cunku bi kere agzimdan cikti artik. Yemek yiyeceksin dedim, yiyeceksin.

Degistiremedi bak!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...