Jump to content

"Allah geleceği bilmez" diyen kafirler


Recommended Posts

Siz zamanın dışında olabilmeyi nasıl anlayabiliyorsunuz? Şu şekilde değil heralde!;

Daha önce izlemişsem kesinlikle bilmem gerekiyorda ''önce ve sonra'' ilişkisi olan her varlık zamana tabidir. Bu neyin açıklaması oldu şimdi?

(selam tyler, kaderle ilgili bir büyük bir yazı asmaya söz vermiştim aylar önce hatırlar mısın bilmem, unutmadım. Ama boşladığımı itiraf ederim, özür...)

Bizim zamanımızın dışında olduğunu demek istiyor(uz). Bundan sonrası her ne kadar umarıszca akıl yürütmek olsa da, buraya kadarki zaman-dışılık, şuncağızı anlamak için yetmez mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 256
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sen meydan okumadan önce, mensubu olduğun dinin gereği olarak inandığın tanrının sıfatlarını öğren, ne anlama geldiklerini anla, ondan sonra meydan oku. Bence bilmediğin bir konuda ne tartış, ne de meydan oku...

Ben meydan okumadım şimdi (onu da yaparım). "Bu müslümanlar için bir meydan okuma olmalıdır." dedim. Sanırım tam anlamadan cevap yazmışsın.

edit: "Onun" için derken bu bir edat değil. Zamir+edat dır. Yani "Müslüman için" demek istemiştim. Anlatım yetersizliği benim hatam, özür. (minimal yazalım derken)

edit 2:

"Meydan okuma" tabiri mesela mimarlıkta challenge denen, (illaki yabancıcasını yazacaz) tabir olarak kullandım: yani mesela "şu açıklık şu melzemeyle geçilir mi," Şu kadar alan saydam ve ışık alan bir kubbeyle kapatılabilir mi?" bu bir "meydan okuma"dır. Yani bir müslümanın, "bu sıfatlarla bu Kader meselesi çelişkisiz anlaşılabilir mi?" demesi bir meydan okuma olmalı.

tarihinde puppetularz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

(selam tyler, kaderle ilgili bir büyük bir yazı asmaya söz vermiştim aylar önce hatırlar mısın bilmem, unutmadım. Ama boşladığımı itiraf ederim, özür...)

Selam hatırlamaz mıyım(: Daha çok ''atomaltındaki belirsizliklerden faydalanıp atomüstüne hükmedebilen bilinç'' hakkındaki savını nasıl temellendireceğini merak ediyorum asıl(:

Kader hakkında hodri meydanda zaten tartışmış ve sonunda Allah'ının kayırmacı olduğunu itiraf etmiştin nasılsa(:

Bizim zamanımızın dışında olduğunu demek istiyor(uz). Bundan sonrası her ne kadar umarıszca akıl yürütmek olsa da, buraya kadarki zaman-dışılık, şuncağızı anlamak için yetmez mi?

Evet bizim evrenimize ait zamanın dışında olduğunda bu paradokstan sıyrılıyor. Ama kendi katında da belli bir zamanı varsa(ki eylemde bulunması için olmalı); o ''evrende'' de gelecekte yapacaklarını bilemiyorsa alimi mutlaklığı, biliyorsa da kadiri mutlaklığını çürütmez mi? Yok ''onun boyutu mantık üstüdür'' diyorsan zaten hakkında hiçbirşey konuşamayız demektir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğim ayetleri okuduğuna emin misin?

Şüphesiz ki, kıyamet saatinin bilgisi Allah yanındadır. Yağmuru O yağdırır, rahimlerde ne varsa (erkek veya dişi oluşunu, renk ve özelliklerini) O bilir. Hiçbir kimse yarın ne kazanacağını bilmez. Hiçbir kimse hangi yerde öleceğini de bilemez. Şüphesiz ki Allah her şeyi hakkıyla bilir, her şeyden haberdardır. (LOKMAN/34)

Kıyametin ne zaman kopmasını istediğine dair planı değil kıyametin ne zaman kopacağına dair saatin bilgisine sahip.

Allah'ın geleceği bilmediğini söylüyorsun ama O hiç kimsenin bilmediği -insanların ne zaman ve nerede öleceğini- bile bildiğini iddia ediyor.

Şu ayetleri bir okusan diyorum artık!

allah ilgili konulardaki kendi planlarını biliyor...

ve bunları ondan başka kimse bilmiyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah ilgili konulardaki kendi planlarını biliyor...

ve bunları ondan başka kimse bilmiyor...

Yani kendi planlarının dışında olaylar cereyan edebilir mi? Bir kimse hakkında planladığı ecel tarihi değişebilir mi?

Vaadlerini yerine getirmesini engelleyecek herhangi birşey olabilir mi?

Cennet ve cehennem vaadinden dönebilir mi?

tarihinde TylerDurdenn tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam hatırlamaz mıyım(: Daha çok ''atomaltındaki belirsizliklerden faydalanıp atomüstüne hükmedebilen bilinç'' hakkındaki savını nasıl temellendireceğini merak ediyorum asıl(:

Kader hakkında hodri meydanda zaten tartışmış ve sonunda Allah'ının kayırmacı olduğunu itiraf etmiştin nasılsa(:

Evet bizim evrenimize ait zamanın dışında olduğunda bu paradokstan sıyrılıyor. Ama kendi katında da belli bir zamanı varsa(ki eylemde bulunması için olmalı); o ''evrende'' de gelecekte yapacaklarını bilemiyorsa alimi mutlaklığı, biliyorsa da kadiri mutlaklığını çürütmez mi? Yok ''onun boyutu mantık üstüdür'' diyorsan zaten hakkında hiçbirşey konuşamayız demektir...

Tyleri severim .

bizim evrenimize ait zamanın dışında olmaz.

doğusu şöyle olmalıydı:

Yaratıcı kütle ve zamanın hem dışında hemde içinde...Kendi katındaki belli zaman demek, olacakları bilmesi , örneğin; insanın nerde nasıl öleceği gibi, kıyamet gibi....

Link to post
Sitelerde Paylaş

bazen ediyor demek ki öfkeleniyor yahut sabrediyor yahut seviniyor...

Edit biraz gecikti, biraz daha açalım soruyu;

Yani kendi planlarının dışında olaylar cereyan edebilir mi? Bir kimse hakkında planladığı ecel tarihi değişebilir mi?

Vaadlerini yerine getirmesini engelleyecek herhangi birşey olabilir mi?

Cennet ve cehennem vaadinden dönebilir mi?

Yani öfkelenebiliyorsa gelecekte gelişebilecek herhangi bir olayda vaadinden de dönebilir. şimdiki vaadleri senin dediğin gibi sadece şuanki ruhsal durumuna göre yaptığı planlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam hatırlamaz mıyım(: Daha çok ''atomaltındaki belirsizliklerden faydalanıp atomüstüne hükmedebilen bilinç'' hakkındaki savını nasıl temellendireceğini merak ediyorum asıl(:

Kader hakkında hodri meydanda zaten tartışmış ve sonunda Allah'ının kayırmacı olduğunu itiraf etmiştin nasılsa(:

Yapma ya! Bak konuyu unutmuşum (: . Artık daha belirli bir konuya yönelebilirim.

Aslında benim için bu konuların hepsi bir. Bilgiyi parçalamıyorum, bütüncül bakıyorum (analiz etmek de gerekse)

Kayırmacılık konusunda ise; tartışma geldi, bilmek için "fazla verinin olmadığı" yada hakim olmadığım bir köşeye sıkıştı kaldı (Kuranda geçen bir öyküde). Şu: Musa neden kayırılıp cinayet işlemekten kurtarılıyor... Fazla detay gibi geldi. Ama detay iyidir aslında.

tarihinde puppetularz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani kendi planlarının dışında olaylar cereyan edebilir mi? Bir kimse hakkında planladığı ecel tarihi değişebilir mi?

Vaadlerini yerine getirmesini engelleyecek herhangi birşey olabilir mi?

Cennet ve cehennem vaadinden dönebilir mi?

değişmesine izin vermeyeceği planları da var gibi görünüyor...

ecel yahut kıyamet yahut iyilere cennet kötülere cehennem vaadleri gibi...

insanın sorumluluğunu ilgilendiren konularda belli bir serbestlik sahası tanımış...

bu konuları belirlemiyor ve insanın tam olarak ne yapacağını bilmiyor o yüzden de deniyor...

ama kesinlikle belirlediği ve değişmesine izin vermeyeceği şeyler ise insanın sorumluluk alanına girmiyor...

önemli olan bu...

oyunun kuralları başlama ve bitiş saati belirli...

ama oyunu kimin kazanacağı belirli değil...

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz zamanın dışında olabilmeyi nasıl anlayabiliyorsunuz? Şu şekilde değil heralde!;

Daha önce izlemişsem kesinlikle bilmem gerekiyorda ''önce ve sonra'' ilişkisi olan her varlık zamana tabidir. Bu neyin açıklaması oldu şimdi?

Zaman kavramını anlayamıyor insanlar o yüzden tüm bu sorular, o yalnızca bir benzetmeydi uzakta olsa anlaşılması adına ki misal film dünya ve dünya içinde yaşananlar, izleyen de istediği anına girebiliyor, istediği anını görebiliyor dünyanın, dünyada yaşananların.

O zaman ve mekandan uzak olmadan düşünebilmenin bir boyutuydu yalnızca, zaman ve mekanın dışında olunca bu ne kadar geniş olabilir artık siz düşünün.

Ufacık bir toz zerresinin içinde, zaman ve mekanın dışına çıkamayan bizlerin aklının almayacağı ne büyük bir yaşam, ne büyük bir güç olabilir.

tarihinde Serare tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tyleri severim .

bizim evrenimize ait zamanın dışında olmaz.

doğusu şöyle olmalıydı:

Yaratıcı kütle ve zamanın hem dışında hemde içinde...Kendi katındaki belli zaman demek, olacakları bilmesi , örneğin; insanın nerde nasıl öleceği gibi, kıyamet gibi....

Doğru. Hem en içinde hem de en dışında. A. Hamdi Tanpınar'ın mısrasının "dış kümesi gibi... Tersi gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

değişmesine izin vermeyeceği planları da var gibi görünüyor...

ecel yahut kıyamet yahut iyilere cennet kötülere cehennem vaadleri gibi...

O planların gelecekte değişmesine izin vermemeyi de sadece planlıyor olmalı sana göre değil mi?(:

Yukarıda sorduğum gibi öfkelenebiliyorsa, kararlarıda gelecekteki durumuna göre değişkenlik gösterebilir...

insanın sorumluluğunu ilgilendiren konularda belli bir serbestlik sahası tanımış...

bu konuları belirlemiyor ve insanın tam olarak ne yapacağını bilmiyor o yüzden de deniyor...

ama kesinlikle belirlediği ve değişmesine izin vermeyeceği şeyler ise insanın sorumluluk alanına girmiyor...

önemli olan bu...

oyunun kuralları başlama ve bitiş saati belirli...

ama oyunu kimin kazanacağı belirli değil...

En basiti, insanın ecelini kendisi belirliyorsa bu dediklerin hikayedir.

Gelecekte ne yapacağını bilmediğin bir insan için ölüm tarihini şimdiden nasıl saptarsın?! Bir düşün istersen...

Ben birini istediğim zaman nasıl öldürebilirim. Yada öldürdüğüm zaman nasıl mutlak sorumlusu olabilirim?

Ayrıca daha henüz ölmemiş bazı insanların isimleri kuranda -cennet veya cehennemde olacakları- geçmiyor mu?

Ebu leheb mesela? Yada yaşarken cennetle müjdelenenler...

Link to post
Sitelerde Paylaş

değişmesine izin vermeyeceği planları da var gibi görünüyor...

....

ama kesinlikle belirlediği ve değişmesine izin vermeyeceği şeyler ise insanın sorumluluk alanına girmiyor...

önemli olan bu...

oyunun kuralları başlama ve bitiş saati belirli...

ama oyunu kimin kazanacağı belirli değil...

Burası şey gibi oldu:

Atom altı parçacıkların, elektronların tek başına nereye gidecekleri belirli değil. Ama bunun için bir istatistik verilebilir.

ama trilyonlarcası toplanıp bir cisim olduğunda o cismin gideceği konum, istatistiğin baskın geldiği yer olacaktır, fizik kurallarına uyacaktır.

Cansız, bilnçsiz varlıklar için bu geçerlidir.

Sen de bilinçli varlıkları tek tek mesela bir elektrona benzettin. Tek başlarına ne olacakları belirsiz, ama " insanlığın topluca gideceği yer(ler)" aynı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O planların gelecekte değişmesine izin vermemeyi de sadece planlıyor olmalı sana göre değil mi?(:

Yukarıda sorduğum gibi öfkelenebiliyorsa, kararlarıda gelecekteki durumuna göre değişkenlik gösterebilir...

En basiti, insanın ecelini kendisi belirliyorsa bu dediklerin hikayedir.

Gelecekte ne yapacağını bilmediğin bir insan için ölüm tarihini şimdiden nasıl saptarsın?! Bir düşün istersen...

Ben birini istediğim zaman nasıl öldürebilirim. Yada öldürdüğüm zaman nasıl mutlak sorumlusu olabilirim?

Ayrıca daha henüz ölmemiş bazı insanların isimleri kuranda -cennet veya cehennemde olacakları- geçmiyor mu?

Ebu leheb mesela? Yada yaşarken cennetle müjdelenenler...

İyide isimlerini saydığından birleri çkıpta ben inkar ediyorum veya inanıyorum dememiş.

leheb deseydiki arkadaşlar ben artık sizin allahınıza inanıyorum ..sence ne olurdu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaman kavramını anlayamıyor insanlar o yüzden tüm bu sorular,

Zaman kavramını gayet anlıyoruzda, anlayamayacağımız zamansızlığın nasıl birşey olduğu.

o yalnızca bir benzetmeydi uzakta olsa anlaşılması adına ki misal film dünya ve dünya içinde yaşananlar, izleyen de istediği anına girebiliyor, istediği anını görebiliyor dünyanın, dünyada yaşananların.

Haliyle bir zamansızlık örneği değildi. Yarattığın farklı bir zaman boyutunun istediğin anına hükmediyor olman zamana tabi olmadığını göstermez.

O zaman ve mekandan uzak olmadan düşünebilmenin bir boyutuydu yalnızca, zaman ve mekanın dışında olunca bu ne kadar geniş olabilir artık siz düşünün.

Düşünebildiğin birşeyi kıyas alarak düşünemeyeceğin birşey hakkında ''ne kadar geniş olabilir'' gibi bir çıkarımda yapamazsın.

Ufacık bir toz zerresinin içinde, zaman ve mekanın dışına çıkamayan bizlerin aklının almayacağı ne büyük bir yaşam, ne büyük bir güç olabilir.

Olabilirlikler bitmezde, sen nasıl böyle bir gücün varolduğundan tutup bizleri sınadığına kadar birçok vasfı, inanılması zorunlu olarak kabul ediyorsun? (müslüman olduğunu varsayarak sordum)

Link to post
Sitelerde Paylaş

O planların gelecekte değişmesine izin vermemeyi de sadece planlıyor olmalı sana göre değil mi?(:

Yukarıda sorduğum gibi öfkelenebiliyorsa, kararlarıda gelecekteki durumuna göre değişkenlik gösterebilir...

En basiti, insanın ecelini kendisi belirliyorsa bu dediklerin hikayedir.

Gelecekte ne yapacağını bilmediğin bir insan için ölüm tarihini şimdiden nasıl saptarsın?! Bir düşün istersen...

Ben birini istediğim zaman nasıl öldürebilirim. Yada öldürdüğüm zaman nasıl mutlak sorumlusu olabilirim?

Ayrıca daha henüz ölmemiş bazı insanların isimleri kuranda -cennet veya cehennemde olacakları- geçmiyor mu?

Ebu leheb mesela? Yada yaşarken cennetle müjdelenenler...

allah sözünden dönmez...

biz yaptıklarımızdan sorumluyuz...

iyileri cennetle kötüleri cehennemle müjdeliyor...

kimin iyi kimin kötü olduğunu da en iyi o biliyor...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İyide isimlerini saydığından birleri çkıpta ben inkar ediyorum veya inanıyorum dememiş.

leheb deseydiki arkadaşlar ben artık sizin allahınıza inanıyorum ..sence ne olurdu?

İyide bu soru ne alaka şimdi. Uydurulmuş bir hikayeyi bana doğruluğunu kanıtlar gibi neden sunuyorsun*

Bu örneği Allah2ın geleceği bilmediğini savlayan arkadaş için kullandım.

Halbuki alıntıladığın iletimdeki ikinci paragrafa cevap vermen gerekiyordu senin(:

Bizlerin ecelleri belirlenmişse nasıl özgür olabiliriz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah sözünden dönmez...

Bozuk plak gibi aynı şeyleri tekrarlamaya başladın yine(:

Allah'ın bizim gibi duygulara sahip olduğunu söylemedin mi?

Duygularla hareket eden sözünden neden dönemesin?

Geleceği bilmeyen ve ne yapıcağına dair sadece planları olan Allah'ın gelecekte yapacağını söylediği şeylerde ''plan'' olmaktan öteye gidebilir mi?

biz yaptıklarımızdan sorumluyuz...

Tasarladığı sistemde özgür irade mümkün değil. Bunu sende söyledin işte. En basiti ecellerimizi belirlemiş.

iyileri cennetle kötüleri cehennemle müjdeliyor...

DAha henüz ölmemiş insanların isimlerini cehennemle almak nasıl geleceği bilmemek anlamına gelir?

kimin iyi kimin kötü olduğunu da en iyi o biliyor...

Ama ebu leheb imana da gelebilir di. Geleceği bilmeyen Allah buna nasıl kesin hüküm verebilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah için zaman veya geçmiş, gelecek gibi bir şey olmadığını bilmeyen bir insan, Kuran'ı hemen hiç okumamış demektir.

Allah'ın geleceği bildiğini bilmeyen bir insan, yine Kuran'dan bir haber demektir.

Konuyla bağlantılı çalışmam:

http://forum.kuranyolunda.com/forum_posts.asp?TID=6295

Hala birileri çıkıp sıkılmadan Allah'ın karar değiştirmesinden bahsediyor. Bu kadar mı ayetlerden ve akıldan uzaksınız?

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...