Jump to content

"Allah geleceği bilmez" diyen kafirler


Recommended Posts

  • İleti 256
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tamam işte, okuma parçası diyor ki, geleceği bilen biri, bildiği şeyin mahkumu olur. Bildiği şeyden başkasını yapamaz. Bu da kadiri mutlak olmadığını gösterir. Gelip de gelecekte bildiğinin dışına çıkıyorsa da alimi mutlak değildir.

Nitrocan yanlış bir mantık kuruyorsun..

Alimi mutlak olan bir yaratıcı zaten herşeyin hesabını kitabını bildiğinden en doğrusunu ve en güzelini yapar.Mantıken alimi mutlaklık bunu gerektirir..

Sizin Düşündüğünüz gibi sonradan ortaya çıkan bir detay yada problem olmaz.O biliyor ise en doğrusunu ve hepsini bilir kudretiyle uygular.

Bilginin mahkumu olmak bilginin yanlışlığı yada eksikliği ile doğabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nitrocan yanlış bir mantık kuruyorsun..

Alimi mutlak olan bir yaratıcı zaten herşeyin hesabını kitabını bildiğinden en doğrusunu ve en güzelini yapar.Mantıken alimi mutlaklık bunu gerektirir..

Sizin Düşündüğünüz gibi sonradan ortaya çıkan bir detay yada problem olmaz.O biliyor ise en doğrusunu ve hepsini bilir kudretiyle uygular.

Bilginin mahkumu olmak bilginin yanlışlığı yada eksikliği ile doğabilir.

Bu da Allah'ın özgür iradesi olmadığını gösterir. Bildiği bir şey vardır ve o bildiğini yapmaktadır. Ne kadar güzel olursa olsun bu yapacağı şey onun aksinde bir şey yapması imkansızdır. Adeta önceden programlanmış bir makina gibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu da Allah'ın özgür iradesi olmadığını gösterir. Bildiği bir şey vardır ve o bildiğini yapmaktadır. Ne kadar güzel olursa olsun bu yapacağı şey onun aksinde bir şey yapması imkansızdır. Adeta önceden programlanmış bir makina gibidir.

Evet bu doğru bir çıkarım.Sadece özgür irade meselesi hariç.Bu çıkarımı sana islami bir dille anlatayım.

Alimi mutlak ve kadiri mutlak olan hiçbir cihette abes iş yapmaz.İşlerinde bir kırıklık yada bir problem olmaz.Bildiği ve kudretiyle takdir ettiği herşey muhakak en doğrusudur.

Madem en doğru ve en güzelini yapar en doğru ve en güzelini yapmamayı seçemez.O halde iradesi yoktur çıkarımı yanlştır..

Doğrusu şu

Madem en doğru ve en güzelini yapar ve madem abes iş yapmıyor o halde en doğru ve en güzelini yapmaması zatında bulunmaz.Zira bulunsa alimi mutlak ve kadiri mutlak olamaz..

Kısacası muhaldir.

İrade var.Ancak acz yok.Abes iş yok.Yapmaz.

Ben yapmaz diyorum

Sen ise yapamaz diyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlar herşeyi bilen Allah'a inanmakla, Allah'a tapmakla övünürler.

Ama yine Allah'a inanan putperestleri müşriklikle suçlarlar.

Şimdi müslüman arkadaşlara soralım:

Putperestler kime inanıyor, kime ibadet ediyordu?

Varlığını bilmek başka şey iman edip marziyatını yapmak başka şey pante..

Puperestler allaha inanıyor fakat yine allahla beraber inandıkları putlara ibadet ediyorlardı..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bu doğru bir çıkarım.Sadece özgür irade meselesi hariç.Bu çıkarımı sana islami bir dille anlatayım.

Alimi mutlak ve kadiri mutlak olan hiçbir cihette abes iş yapmaz.İşlerinde bir kırıklık yada bir problem olmaz.Bildiği ve kudretiyle takdir ettiği herşey muhakak en doğrusudur.

Madem en doğru ve en güzelini yapar en doğru ve en güzelini yapmamayı seçemez.O halde iradesi yoktur çıkarımı yanlştır..

Doğrusu şu

Madem en doğru ve en güzelini yapar ve madem abes iş yapmıyor o halde en doğru ve en güzelini yapmaması zatında bulunmaz.Zira bulunsa alimi mutlak ve kadiri mutlak olamaz..

Kısacası muhaldir.

İrade var.Ancak acz yok.Abes iş yok.Yapmaz.

Ben yapmaz diyorum

Sen ise yapamaz diyorsun.

Demek ki Allah kötülük yapamıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nitrocan yanlış bir mantık kuruyorsun..

Alimi mutlak olan bir yaratıcı zaten herşeyin hesabını kitabını bildiğinden en doğrusunu ve en güzelini yapar.Mantıken alimi mutlaklık bunu gerektirir..

Sizin Düşündüğünüz gibi sonradan ortaya çıkan bir detay yada problem olmaz.O biliyor ise en doğrusunu ve hepsini bilir kudretiyle uygular.

Bilginin mahkumu olmak bilginin yanlışlığı yada eksikliği ile doğabilir.

Allah için sonradan ortaya çıkan detay mı olur kardeşim; ne diyorsun sen ya?...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Putperestler allaha inanıyor fakat yine allahla beraber inandıkları putlara ibadet ediyorlardı..

Şimdi müslüman arkadaşlara sorduğum soruya alıntıdaki yanıtı veren, illegaltm.

İslam'ı iyi bilen, sıkı savunan dindar bir arkadaşımız.

Ama yanıtına karşılık "Sen doğruyu söylemiyorsun" cevabı verdim. Neden?

Çünkü "Allah herşeyi bilir" inanışına ironi yaptım.

Ve putperestlerin ya meleklere ya da cinlere taptığını söyledim.

Daha önceki mesajımda Kur'an'ın insanlara sunduğu Allah'ın herşeyi hem bilen hem de bilmeyen olduğunu belirtmiştim. Sebebini açıklayayım:

Mesela ben bir Hristiyan'a desem ki:

"Siz Hristiyanlar Muhammed'e tapınıyorsunuz."

Hristiyan da bana:

"Hayır, biz Muhammed'e inanmayız. Biz İsa'ya tapınıyoruz." demiş olsa;

Bu benim Hristiyanların kime tapındığını bilmediğimi gösterir.

Bu örneği abartarak değiştireyim:

Ebubekir, Muhammed'e demiş olsa ki:

"Bu Hristiyanlar sana tapınıyorlar"

Muhammed de ona:

"Hayır, Hristiyanlar bana değil İsa'ya tapıyorlar. Onlar İsa'ya inanır."

Bu da Ebubekir'in Hristiyanların kime inandığını bilmediğini gösterir.

Ben ya da bir başkası, Ebubekir hatta Muhammed dahi hata yapabilir, bilmeyebilir.

Peki ama Allah bilmeyebilir mi?

Az sonra. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi müslüman arkadaşlara sorduğum soruya alıntıdaki yanıtı veren, illegaltm.

İslam'ı iyi bilen, sıkı savunan dindar bir arkadaşımız.

Ama yanıtına karşılık "Sen doğruyu söylemiyorsun" cevabı verdim. Neden?

Çünkü "Allah herşeyi bilir" inanışına ironi yaptım.

Ve putperestlerin ya meleklere ya da cinlere taptığını söyledim.

Daha önceki mesajımda Kur'an'ın insanlara sunduğu Allah'ın herşeyi hem bilen hem de bilmeyen olduğunu belirtmiştim. Sebebini açıklayayım:

Mesela ben bir Hristiyan'a desem ki:

"Siz Hristiyanlar Muhammed'e tapınıyorsunuz."

Hristiyan da bana:

"Hayır, biz Muhammed'e inanmayız. Biz İsa'ya tapınıyoruz." demiş olsa;

Bu benim Hristiyanların kime tapındığını bilmediğimi gösterir.

Bu örneği abartarak değiştireyim:

Ebubekir, Muhammed'e demiş olsa ki:

"Bu Hristiyanlar sana tapınıyorlar"

Muhammed de ona:

"Hayır, Hristiyanlar bana değil İsa'ya tapıyorlar. Onlar İsa'ya inanır."

Bu da Ebubekir'in Hristiyanların kime inandığını bilmediğini gösterir.

Ben ya da bir başkası, Ebubekir hatta Muhammed dahi hata yapabilir, bilmeyebilir.

Peki ama Allah bilmeyebilir mi?

Az sonra. :lol:

Kesin şimdi kurandan sözde bir çeliki vericeksin değil mi hadi bakalım bekliyoruz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kesin şimdi kurandan sözde bir çeliki vericeksin değil mi hadi bakalım bekliyoruz..

Kur'an'da sözde çelişki yoktur. :lol:

İllegaltm, önce bir örnek daha vereyim. Çünkü kubbeli zor anlıyor. :D

Ömer, Muhammed hazretlerine gelip dese ki;

- Ya Muhammed, bu Yahudiler sana mı tapıyorlar?

- Hayır ya Ömer! Onlar İsa'ya inanıyor, İsa'ya ibadet ediyorlar.

İşte vereceğim bilgiye ait en doğru örnek.

Şimdi kubbeli kızar. "Fahri alem peygamber efendimize nasıl yakıştırırsın böyle bir bilgisizliği bre kafir!" diye. :lol:

Az sonra.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Fahri alem peygamber efendimize nasıl yakıştırırsın böyle bir bilgisizliği bre kafir!

Bre yobaz, senin efendin Allah cc'den daha mı üstün ki, Allah'a yakıştırılan ona yakıştırılmasın? :lol:

Allah, Muhammed hazretlerinin yazdığı Kur'an'a göre kimin-kimlerin neye taptığını bilmiyor.

İşte ayetler:

Sebe-40. Ve yevme yahşüruhüm cemıan sümme yekulü lil melaiketi e haülai iyyaküm kanu ya'büdun

O gün Allah, onların hepsini toplayacak; sonra meleklere: Size tapanlar bunlar mıydı? diyecek.

Sebe-41. Kalu sübhhaneke ente veliyyüna min dunihim bel kanu ya'büdunel cinn ekseruhüm bihim mü'minun

(Melekler) derler ki: “Seni eksikliklerden uzak tutarız. Onlar değil, sen bizim dostumuzsun. Hayır, onlar cinlere ibadet ediyorlardı. Onların çoğu cinlere inanıyordu.”

Aslına bakarsanız; Allah bilmediği gibi melekleri de yanlış biliyor. Daha doğrusu Muhammed, melekleri de yanlış söylemde bulundurarak çelişkiye sebep olmuştur. Şöyle ki:

Ayetlerden görüldüğü gibi kıyametten sonra hesap gününde Allah Mekkeli Müşrikleri topluyor ve meleklere "Bunlar size mi tapıyordu?" diye soruyor.

Melekler de " Hayır, onlar bize değil cinlere tapıyordu" diyor.

Müşriklerin yaratıcı olarak Allah'a inandıklarını ama putları da aracı olarak, şefaatçi olarak kullandıklarını biliyorduk da müşriklerin cinlere taptıklarını bilmiyorduk. (İllegaltm'den de belli)

Kur'an'da da hep putlara tapmakla, Allah'a ortak koşmakla suçlanmışlardır.

Cinlere inandıkları için cinlere tapmakla suçlanmaları ise Kur'an'da sadece bu ayette geçiyor.

Halbuki kendisi de, müslümanlar da cinlere inanıyor.

Putperestler için cinlere tapıyor denilebiliyorsa, müslümanlar için de denebilir yani.

Ya da melekler ti geçiyor. :lol:

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Zaman kavramını gayet anlıyoruzda, anlayamayacağımız zamansızlığın nasıl birşey olduğu.

Zaman kavramını anlayan, zamansızlığı da anlar.

Haliyle bir zamansızlık örneği değildi. Yarattığın farklı bir zaman boyutunun istediğin anına hükmediyor olman zamana tabi olmadığını göstermez.

Hareket ve maddenin nesnel hali zamanla beliriyorsa zamansızlıkta hepsinin bir ve aynı anda belleğinizde olduğunu düşünebilirsiniz, o filmi elinize aldığınız an tümünün elinizde, belleğinizde olduğunu...

Düşünebildiğin birşeyi kıyas alarak düşünemeyeceğin birşey hakkında ''ne kadar geniş olabilir'' gibi bir çıkarımda yapamazsın.

Aksine düşünebildiklerimi kıyas alarak bilmediklerim (düşünemediklerim) hakkında ne kadar geniş olabilir diye çıkarımlar yaparım.

Olabilirlikler bitmezde, sen nasıl böyle bir gücün varolduğundan tutup bizleri sınadığına kadar birçok vasfı, inanılması zorunlu olarak kabul ediyorsun? (müslüman olduğunu varsayarak sordum)

Ortada var olan bir toz zerresinin, soluk mavi bir noktanın kendiliğinden var olup olmadığı, olamayacağı henüz konumuz, dinler değil.

tarihinde Serare tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Filmi değiştirmek mümkün değil yani?

Filmin ne üzerine kurulduğuna bağlı, filmin içinde varolan kişilerin kendi elektirikleri ile filmi değiştirebilmeleri mümkündür belki, belki de o elektiriğe göre filmin içine yüklenen, o elektiriğin çektiği başka bir akım vardır dışarıdan kimbilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne zaman öleceğimize karar mı veriyor yoksa sadece ne zaman öleceğimizi biliyor mu?

Evet mesela araçsız uçamam ama istediğim zaman ölebilirim. Ama bunun arkasında kontrol edemediğim süreçler varsa özgürlük bir illüzyondur.

Eğer ben onun belirlediği tarih dışında kendimi öldüremiyorsam nasıl özgür olabilirim? Elindeki silahı ateşleyerek öldürmeye teşebbüs eden iki kişiden biri ''ecel'' zamanına göre başarılı olup diğeri bu mesuliyetten kurtuluyorsa; nihai sorumluluk bunun neresinde?

Ayrıca sorumlu olamayacağımızı savlamanın daha birçok yolu var. Onlara değinmiyorum bile...

Yine anlamamışsın!

Yaratıcıyı müslümanlar isim ve sıfatlarıyyle tanımlar.. Örnek: ezel,ebed baki,halik,muhalefetünlil havadis gibi.

Şu halde,yaratıcı yaratılmış zaman dilimlemelerinde olmaması gerekmezmi? Öyle ise geçmiş Onun ezeli ilmi olması gerekir değilmi? Yok eğer yaratıcının ezeli ilmini zaman aşamalarında var sayıp bilinmeyen geçmişe kadar inip geçmişte hadiseleri yazdığını var kabul etmek doğru olmaz.Çünkü ezel ebed gibi isimler , - muhalefetünlil havadis - ''sıfatı'' zaman kavramını tamamen redder..

Bizim için sözkonusu olan zaman yaratıcı için geçerli olmaz, olamaz.Yani yaratıcı mekan ,zaman madde gibi kayıt altına alınamaz.Bunlar biz yaratıklar için geçerlidir.

Demek ki, alim,i mutlak olacakları, oluşumu yargılayyarak bilir takdir eder. Çünkü olacaklar için olduğu an da olmadan önce olduktan sonra da yaratılmış hallerdendir. her anı yaratıcı ilmi ile kuşatmış olması zorunludur.. bundanda anlaşılıyor ki yaratıcı, geleceği geçmişi bugünü yarını bir kuşatır.

Önce burayı anlaman gerekiyor yoksa özgürlükten ,silahtan ,ölümden söz etmek lüzumsuz olur.

Yok eğer anlamak istemiyorsan benide meşgul etme...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...