Jump to content

Kur'an'daki Çelişkiler Doğru mu? -1


Recommended Posts

Merhabalar,

Hakka Suresi'nin;

16. Gök yarılıp-çatlamıştır; artık o gün, 'sarkmış-za'fa uğramıştır.'

17. Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır.

Ayetlerinde Allah'ın, Arşı(kürsüsü) üstünde, 8 melek ile taşınacağı mı yazıyor yoksa ben mi yanlış anlıyorum? Böyle bir şey nasıl olabilir? Ve sanki surenin devamında bu "8 melek ile yer yüzüne ineceği ve yer yüzünde insanları hesaba çekeceği" gibi bir anlam da var? Buna bir açıklama getirilebilir mi?

Önyargılarından kurtulup olaya öyle bak

Nihahahahaha

Arkadaşlar mantıklı cevap bulamayınca böyle diyorlar :)

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 664
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Pante diyor ki,

--Başka hiçbir varis yoksa elbette tamamını alacaklar.

Ama ayette kastedilen bu olsaydı 2/3 demezdi.

Demek ki 2/3, kendilerinden başka varis olmaması halinde değil, olması halinde verilecek olan pay.

Bunun anlaşılamayacak bir tarafı mı var ki garip karşılıyorsunuz itirazımı? --

Aferin Pante, demek ki başka hiç bir hak sahibinin kalmadığı durumlarda neden tamamını almaları gerektiğini anlamışsın. Zaten devamında da söylediğin gibi bu oran eğer kızlardan başka hak sahibi var ise kullanılır. Aksi tasktirde bu oran kullanılmaz ve kalanı verilir.

Pante;

--Dragon, ben tabloda 2/3 vermediğini kastetmiştim.

Verdiğin linkte vermişsin 2/3'ü ama ona itirazımı yapmıştım.

Ayetlerin 3 verdiğini 1'e indirip, 1 verdiğini 2'ye çıkarmışsın diyerek.

Modelin, ayetlerle orantılı değil en başta.

Ayette eşe verilen 1/8 anneden de, babadan da düşükken sen neye dayanarak tersini yapıyorsun?--

İlk tabloda sadece 3 kız vardı. Bu durumda kural 2 de belirtildiği gibi 2'den fazla kız çocuğu'nun alması gereken 2/3 oranı onlara verilir. Ama diğer tabloda çocuklar sadece 3 kızdan ibaret değil. Bir erkek çocuk daha var. Bu yüzden Kural 2 burada geçerli değil.

Örneğin ayette tek kız kalınması halinde verilmesi gereken oranda belirtilmiş. Yani yarısı tek kız çocuğunundur denmiş. Senin anladığın gibi anlamış olsaydık erkek kardeşlerinin içerisinde tek kız diye anlamış olup kalanın yarısını ona vermemiz gerekirdi. Halbuki orada sadece tek kız olduğu durumda yapılması gereken durum belirtiliyor. Aynen 2'den fazla kız kaldığı durumlarda olduğu gibi.

Artık bana tekrarlatmazsın umarım.

Pante;

--Neden bu hesapta 2. kuralı atlıyorsun?

2/3 oran ikiden fazla kız için belirtilmişken "O oran sadece kızlar olması halinde" diye yorumlamak sana ait.

Ayette belirtilen "kızların ikiden fazla olması halinde".

"Sadece kız çocukları varsa ve ikiden fazla ise" denmiyor ki.--

Yukarıda izah ettiğim gibi orada asıl erkekli kızlı durum belirtilmiyor. Eğer erkekli kızlı durum belirtilmiş olsaydı kalan tek kız için de belirtilen durumu erkekli kızlı durum diye anlayıp tek kıza yarısını vermek gerekirdi. Halbuki tek kız çocuğunu böyle anlamıyorken 2'den fazla kız çocuğunu erkekli kızlı anlayama gayret ediyorsun. Erkek kardeşlerinin arasında tek kız diye anladığın zaman-ki asıl bu ayette belirtilmemiş- o zaman malın yarısını yani 1/2 'sini tek kıza erkek kardeşlerine de o tek kız'ın 2 katını vermen gerekir ki böyle bir şey düşünülemez.

Demek ki orada erkekli kızlı durum diye ayet belirtmediği halde erkekli kızlı diye anlayan sensin. Ayrıca erkekli kızlı durumlar gerekli olduğunda vurgulanıyor. Örneğin Nisa 176.

Pante;

--Yani, bir model yaratabilmek için ayette olmayan şunları kendin uyduruyorsun:

1- Mirasın bütününden pay vermek değil, kalan üzerinden vermek.

2- Öncelik sırası yapıp, ayette ilk yazılana önce payını vermek.

3- İkiden fazla kız çocuğun 2/3'ü, erkek çocuk yokmuş şekliyle almak.--

1- Pante miras kelimesi Arapça bir kelimedir. Bunu biliyorsun. Tereke kelimesi de Arapça'dır anlamı kalan(left)'dır. Orada mirasın bütününden verin diye bir ifade bulunmuyor iken açıkça kalan demiş olmasına rağmen sırf ayetleri eğip büküp ''hayır efendim mirasın bütününden paylaştırılmalı'' diyerek orada matematiksel bir işlem hatası bulmaya çalışan ben değil sensin.

2-Bunun bir ön kabul olduğunu anlatamadım herhalde. Önceki iletilerimde bunun önkabul olduğunu defalarca izah ettim. Allah'ın bilinçli bir şekilde ayetleri sıralamış olduğu kabulü. Tekrar tekrar bir model kurulurken bazı önkabullerin neden olması gerektiğini anlatmama gerek yok. Yoksa aramızda embesil var mı?

3-Yukarıda anlattım bunu. Senin kafanla hareket edecek olsak yarı yolda kalırız. Çünkü bu seviyedeki anlayış tek kız durumununda aynı şekilde erkekli kızlı durum olduğunu yani erkeklerin içinde tek kız olarak anlamamız gerektiğini söyler ve tek kıza 1/2'sini verip erkek kardeşlerede tek kıza verilenin 2 katını vermeyi öngörür ki bunu yapabilecek birisi yok.

Pante;

--Ama bunların hiçbiri ayette yok.--

Yani tereke ifadesi yok ama mirasın bütününden bölüştürülsün ifadesi var, öyle mi?

Ayrıca ayette 2'den fazla kız olması durumu derken orada erkekli kızlı durum diye belirtmiş, öyle mi? Bu sorum tek kız için de geçerli. Yani erkekli kızlı çocuklarda tek kız belirtilmiş diyorsun, öyle mi?

Ya ciddi bir okuduğunu anlamama sorunu yaşadığın, yada ciddi bir mantık hatası yaptığın ortada değil mi?

Pante;

--Siz sadece son mesajlara baktığınız için tartışılanı anlamıyorsunuz.

Mesele 66. mesajdan başlıyor.

"sadece kız çocukları olması halinde" ifadesini açıklığa kavuşturmak için sorduğum sorudur o.

Anlaşılan o ki, 3 kız çocuğu olduğunda kızlar 2/3 alırken, anne-babanın her biri 0,555 alıyor.

Ama 1 erkek çocuk daha olması halinde anne-babanın her birine 1,666, kızlara ise o,35 düşüyor.

Varis sayısı artınca anne-babanın oranı düşeceğine 3 misline yükseliyor.

Böyle bir saçmalık olur mu? --

Artık sistemin matematiksel anlamda işlediğini anlamaya başladığın için mi artık matematiksel hatadan değil de adaletsizlikten bahsetmeye başladın? Senin iddian bu ayetlerde matematiksel hata var değil miydi? :D

Sistem matematiksel döngüsü içerisinde işliyor. Adaletsiz diyebileceğin durumlar olabilir diye ben söylüyorum zaten. Ama bunlar da yoruma açık.Pek ala değişik kombinasyonlarda toplumsal değerlere göre şekilleniyor denebilir bu durum için. Adalet anlayışı temelinde kültürel değerleri taşır çünkü. Yani sana göre adaletsiz olan başka bir toplumda pek ala adaletli olabilir. Örneğin neden erkeğin kız çocuğundan 2 kat fazla aldığını şu ana kadar adaletsiz bulmadın da şimdi bir adaletten bahsediyorsun gibi. Tabi bunlar konu dışı şeyler. Çünkü asıl burada iddia edilen şey matematiksel olarak bir hata'nın olduğu idi.

DreiMalAli;

4. Ayette son yazılana da belli bir oran öngörülmüşken, bu oranı kabul etmeyip, kalanın tümünü vermek.

5. İşin içine erkek çocuk da girdiği zaman kendi sıralamasını (ayette ilk anılana önce pay verme kuralını) bu sefer geçersiz kılmak.

6. Paylaşım kurallarını bizim değil, Kuran yazarlarının koymuş olduğunu göz ardı etmek.

4- Kalanın tümünü vermenin mantığını defalarca izah ettim. Biraz iletilere göz atsan. Hemen bir kaç ileti yukarısına hem de. Öyle çok gerilere de gitmene gerek.

Oran nerede ve ne zaman kullanılır? gibi basit bir mantık çıkarımını yapamadığınızı görmek üzücü. Ayrıca belirtilen her oran farklı kombinasyonlarda kullanılıyor. Fakat oranlanacak kimse bulunmadığında hala oranlama yapalım demek mantık dışıdır.

5-Erkeğin oranı belli midir? Evet bellidir. Ne zaman bellidir? Bir tek kız çocuğunun alması gereken oran belli olduğunda. Demek ki sıralama döngüsel olarak hala işliyor. Yani bir döngü içerisinde kural, 'x'in belli olduğu durumlarda y' ye 2 katını ata' ise bu döngü sıra ile ilk önce y'nin alabileceği değeri bulma yönünde işlem yapmayı gerektirir. Olay bu kadar basittir.

6- Kuran'ın yazarları beni ilgilendirmiyor. Ben bu iddianın farklı bir model'de çöktüğünü ve matematiksel hata oluşmayacağını söylüyorum sadece.

Selamlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu arada ben beyin jimnastiği yapmak için katılıyorum bu tartışmalara hikayelerini de geç. ;)

Helal olsun dragon islama çok hızlı bir giriş yapmışsın belli hızlı giriş esnasında bir türbülans oluşmuş beyinde sanırım ama.

Dragon arkadaşta mantıklı bir insandı ama ne olduysa birşeyler olmuş kendisine.

Arkadaşlar yakında peygamberliğimi ilan etmeyi düşünüyorum. Vahiy almaya başladım.

Ya bunu da şimdi ciddiye alırsınız. Şaka olduğunu hemen belirteyim bari. :lol:

Demek ki iddiların geçerliliğini test eden herkes müslüman olmak zorunda.

Ya bu iddia incil de olsaydı bu sefer de hristiyan olduğumu mu söyleyecektiniz?

Ya Lucretius, hadi eflatun çömez belli, e sana ne oluyorda böyle biz çömeze hak veriyorsun.

İddilar iyice tetkik edilmeli ki bir şey anlam ifade etsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar yakında peygamberliğimi ilan etmeyi düşünüyorum. Vahiy almaya başladım.

Ya bunu da şimdi ciddiye alırsınız. Şaka olduğunu hemen belirteyim bari. :lol:

Demek ki iddiların geçerliliğini test eden herkes müslüman olmak zorunda.

Ya bu iddia incil de olsaydı bu sefer de hristiyan olduğumu mu söyleyecektiniz?

Ya Lucretius, hadi eflatun çömez belli, e sana ne oluyorda böyle biz çömeze hak veriyorsun.

İddilar iyice tetkik edilmeli ki bir şey anlam ifade etsin.

İddialar tabiki tetkik edilmelide göz göre göre mantıksız cevaplar verip birde "ahanda tutarlı cevap" diye ortaya konulunca insan dumur oluyor be dostum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İddialar tabiki tetkik edilmelide göz göre göre mantıksız cevaplar verip birde "ahanda tutarlı cevap" diye ortaya konulunca insan dumur oluyor be dostum.

Ben bir model öneriyorum. Bu model'in çok temel bir önkabulü var. Bu önkabul ayetlerin sıralı olduğu yönünde. Zaten orada bütünden yani MİRAS'tan verin ifadesi yok. Orada TEREKE yani kalan ifadesi var. Bu şekilde mantık yürütüldüğünde matematiksel olarak sistem işliyor. Hata falan ortada kalmıyor. Şimdi bunu söylemeyeyim mi?

Elbette bu modeli hiç bir müslümanın kabul etmediğini biliyorum. Buna rağmen neden söylüyorum peki? İşin içinde matematiksel modeller ile bakıldığında bu iddia sağlam değil diye. Sana neresinin mantıksız geldiğini söylersen oranın mantığını modele göre anlatmaya çalışayım.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bir model öneriyorum. Bu model'in çok temel bir önkabulü var. Bu önkabul ayetlerin sıralı olduğu yönünde. Zaten orada bütünden yani MİRAS'tan verin ifadesi yok. Orada TEREKE yani kalan ifadesi var. Bu şekilde mantık yürütüldüğünde matematiksel olarak sistem işliyor. Hata falan ortada kalmıyor. Şimdi bunu söylemeyeyim mi?

Elbette bu modeli hiç bir müslümanın kabul etmediğini biliyorum. Buna rağmen neden söylüyorum peki? İşin içinde matematiksel modeller ile bakıldığında bu iddia sağlam değil diye. Sana neresinin mantıksız geldiğini söylersen oranın mantığını modele göre anlatmaya çalışayım.

Selamlar.

Tamam kalanlar üzerinden sıralı ver payları ama yine sorun var

Farzedelim ki ana,baba,üç kızı ve eşi yaşıyor adamın

Dehri yukarda anlatmış. 120 lira var önce kızlara verdin 2/3 oranında 80 lira sonra kalan 40 lira'nın 1/6'sını anaya 1/6'sını babaya verdin. Bunlarda 6.66666667 şer lira aldılar eş'e kaldı 26.666666 lira

eş'e 1/8 verin demiş Allah. Şimdi bu kalan miktar neyin 1/8'si. Allah birşey diyor siz başka birşey yapıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam kalanlar üzerinden sıralı ver payları ama yine sorun var

Farzedelim ki ana,baba,üç kızı ve eşi yaşıyor adamın

Dehri yukarda anlatmış. 120 lira var önce kızlara verdin 2/3 oranında 80 lira sonra kalan 40 lira'nın 1/6'sını anaya 1/6'sını babaya verdin. Bunlarda 6.66666667 şer lira aldılar eş'e kaldı 26.666666 lira

eş'e 1/8 verin demiş Allah. Şimdi bu kalan miktar neyin 1/8'si. Allah birşey diyor siz başka birşey yapıyorsunuz.

İşte benim burada söylemeye çalıştığım şey de bu. Bu oranlar farklı kombinasyonlar da yine kullanılıyor.

Yani 1/8 sadece kadın eş'in dağılımda en son'a kalmasında kullanılmıyor.

En sona kalan'a niçin belirtilen verilmez? ise sorun ona cevabım ''oranın ancak başka oranlanacak kişi bulunduğunda geçerli olacağı'' yönünde olacaktır.

Örneğin tek bir kız çocuk kaldı geriye. Ayette yarısını verin diyor. Şimdi Allah ayette yarısını verin dedi diye kalan tek kıza mirastan kalanın yarısını mı vereceğiz?

Hayır. Elbette yarısını vermeyeceğiz. Tümü o tek kıza verilmelidir. Çünkü oranlama yapmamızı ve ayette belirtilen oranı kullanmamazı gerektiren başka oranlanacak kimse yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İşte benim burada söylemeye çalıştığım şey de bu. Bu oranlar farklı kombinasyonlar da yine kullanılıyor.

Yani 1/8 sadece kadın eş'in dağılımda en son'a kalmasında kullanılmıyor.

Nerde yazıyor böyle oldugu?

Mirası dağıtırken en sona kalan mirasçı'nın oranının ne oldugunun bir önemi olmayacakmış.

Afedersin poponuzdan kural koyuyorsunuz yaw.

Allah bunu neden demiyor ?

Sizler kendinizi neden Allah'tan daha zeki sanıyorsunuz acaba?

Allahı yaratan siz oldugunuzdan olmasın bu?

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerde yazıyor böyle oldugu?

Mirası dağıtırken en sona kalan mirasçı'nın oranının ne oldugunun bir önemi olmayacakmış.

Afedersin poponuzdan kural koyuyorsunuz yaw.

Allah bunu neden demiyor ?

Sizler kendinizi neden Allah'tan daha zeki sanıyorsunuz acaba?

Allahı yaratan siz oldugunuzdan olmasın bu?

adam söylemiş işte, bir tek kız kaldı diyelim, tek kız olduğunda yarısını verin denmiş diye, yarısını mı vereceğiz? Diğer yarı ne olacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerde yazıyor böyle oldugu?

Mirası dağıtırken en sona kalan mirasçı'nın oranının ne oldugunun bir önemi olmayacakmış.

Afedersin poponuzdan kural koyuyorsunuz yaw.

Allah bunu neden demiyor ?

Sizler kendinizi neden Allah'tan daha zeki sanıyorsunuz acaba?

Allahı yaratan siz oldugunuzdan olmasın bu?

Mantık. Oranlamanın mantığı. Basit bir çıkarım.

Oranlamayı gerektiren durumları eğer mantığını çalıştırırsan sen de göreceksin.

Eğer saf mantık popodan çıkıyorsa diyecek bir lafım yok.

Kuran'da karpuz yiyebilirsiniz de dememiş. Ama nedense tüm müslümanlar karpuz yiyor.

Hatta kabuklarını hayvanlara verenleri bile var. :)

Konu Allah değil ki. Ondan daha zeki olup olmadığımı düşünüyeyim.

Ama şu bir gerçek ki insanlar arasında zeka çan eğrisi biçiminde dağılım gösteriyor.

Dahi insanlar için bu hem bir şanş hem bir şanssızlık.

Şanssızlık çünkü anlaşılmaları zor.

Eğer Allah var ise o zaman dahileri bile yaratabildiğine göre,

dahilerden de zeki olması beklenebilir.

Bu durumda dahilerin yaşadığına benzer bir durum ortaya çıkıyor.

Anlaşılması zor olmak.

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

adam söylemiş işte, bir tek kız kaldı diyelim, tek kız olduğunda yarısını verin denmiş diye, yarısını mı vereceğiz? Diğer yarı ne olacak?

Bana niye soruyorsun? Allaaaahu tealaya soracan o işi.

Lan bir miras bu kadar kastırarak dağıtırmı be yaw. Bu Allah'dan adam olmaz valla.

Bütün bu saçmalıklarla uğraşmadan çok rahat yapılabilecek bir iş ancak bu kadar yokuşa sürülebilir.

Dersin ki kızların mirası a tane paydır.

Sadece kız kalmışsa a tane pay zaten mirasın tümü olur.

Ama tutup miras üzerinden oran verip sonra saçmalıklara sebep olmazsın.

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Mantık. Oranlamanın mantığı. Basit bir çıkarım.

Oranlamayı gerektiren durumları eğer mantığını çalıştırırsan sen de göreceksin.

Eğer saf mantık popodan çıkıyorsa diyecek bir lafım yok.

Yapma bunu dragon vallahi bak gözümden düşüyorsun (umrunda olmayabilir tabi:) )

Oranların hangi durumlarda geçerli olacağını Allah söylemiyorsa sen mantıgını çalıştırarak mı buluyorsun?

Yazık yazık vallahi yazık

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana niye soruyorsun? Allaaaahu tealaya soracan o işi.

Lan bir miras bu kadar kastırarak dağıtırlı kı be yaw. Bu Allah'dan adam olmaz valla.

Bütün bu saçmalıklarla uğraşmadan çok rahat yapılabilecek bir iş ancak bu kadar yokuşa sürülebilir.

Dersin ki kızların mirası a tane paydır.

Sadece kız kalmışsa a tane pay zaten mirasın tümü olur.

Ama tutup miras üzerinden oran verip sonra saçmalıklara sebep olmazsın.

Mirası demiş oda zaten mirasta kalan demek.

kalandan 1/2 mesela veya kalandan 1/8 :) dragon iyi sabretmiş size valla :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yapma bunu dragon vallahi bak gözümden düşüyorsun (umrunda olmayabilir tabi:) )

Oranların hangi durumlarda geçerli olacağını Allah söylemiyorsa sen mantıgını çalıştırarak mı buluyorsun?

Yazık yazık vallahi yazık

sen mantığını çalıştırarak bulamayınca bulanı neden suçluyorsun :D kıskandın mı ??? :)))

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mirası demiş oda zaten mirasta kalan demek.

kalandan 1/2 mesela veya kalandan 1/8 :) dragon iyi sabretmiş size valla :)

Sizin zeka'nızda sorun mu var?

Birader adam sürekli kalanlar üzerinden mirası dağıtsada ana miras üzerinden verilen oranlara sadık kalarak dağıtsada çözüm olmuyor. Mirasçılardan en az birinin payı ne ana miras üzerinden ne kalan üzerinden kendisi için verilen orana eşitlenemiyor

bak şimdi birader

bir daha anlatalım belki bu sefer anlarsın

Farzedelim ki ana,baba,üç kızı ve eşi yaşıyor adamın

120 lira var

önce kızlara verdin 2/3 oranında 80 lira

sonra kalan 40 lira'nın 1/6'sını anaya 1/6'sını babaya verdin. Bunlarda 6.66666667 şer lira aldılar.

Eş'e kaldı 26.666666 lira

Eş'e 1/8 verin demiş Allah.

Şimdi bu kalan miktar neyin 1/8'si.

Dragon diyor ki "sona kalan mirasçı için Allah'ın verdiği oran önemli değil"

siz şimdi buna mı mantıklı cevap diyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yapma bunu dragon vallahi bak gözümden düşüyorsun (umrunda olmayabilir tabi:) )

Oranların hangi durumlarda geçerli olacağını Allah söylemiyorsa sen mantıgını çalıştırarak mı buluyorsun?

Yazık yazık vallahi yazık

:) Yaw niye bu kadar kastırıldı anlamadım. Yani ateizm'in elinde olan tek argüman bu mu yahu?

Oranların hangi durumlarda olduğu mantıken zaten açık. Oranlanacak elemanların mevcudiyetinde.

Eğer bu şekide düşünürsek, bir müslüman sana ''Allah, zaten sana baştan mantık yürütme melekesini vermiş ve ayetlerde

bu melekesini kullananlara iniyor.'' derse ne diyeceksin?

Yazık falan değil. Anlaşılmamış olmak söz konusu.

Burada tekrar ediyorum. Tek itiraz adaletsiz diye gelebilir. Yoksa sistemde matematiksel olarak bir sorun bulunmuyor.

Adaletsizlik'te bizim kültürel anlayışımızdan kaynaklanan bir durum.

Allah farklı kombinasyonlarda farklı bir dağılımı arzu etmiş demek bile mümkün müslüman açısından.

Dediğim gibi bir erkeğe neden bir kızdan iki kat daha fazla verildiği adaletsizlik olarak algılanmıyor da şimdi

kombinasyonlara göre değişen miktarlar adaletsizlik olarak değerlendiriliyor.

Nedenini söyleyeyim mi? Burada matematiksel olarak hata olduğunu iddiası çöküyor çünkü.

Geriye ancak topluma özel adalet anlayışı ile yargılamak kalıyor.

Tabi bu anlayışta mutlak değil, izafi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin zeka'nızda sorun mu var?

Birader adam sürekli kalanlar üzerinden mirası dağıtsada ana miras üzerinden verilen oranlara sadık kalarak dağıtsada çözüm olmuyor. Mirasçılardan en az birinin payı ne ana miras üzerinden ne kalan üzerinden kendisi için verilen orana eşitlenemiyor

bak şimdi birader

bir daha anlatalım belki bu sefer anlarsın

Farzedelim ki ana,baba,üç kızı ve eşi yaşıyor adamın

120 lira var

önce kızlara verdin 2/3 oranında 80 lira

sonra kalan 40 lira'nın 1/6'sını anaya 1/6'sını babaya verdin. Bunlarda 6.66666667 şer lira aldılar.

Eş'e kaldı 26.666666 lira

Eş'e 1/8 verin demiş Allah.

Şimdi bu kalan miktar neyin 1/8'si.

Dragon diyor ki "sona kalan mirasçı için Allah'ın verdiği oran önemli değil"

siz şimdi buna mı mantıklı cevap diyorsunuz?

son kalan mirasçı kalanı almalı mantıken zaten sen mantık yönünde takıldın anladım :) olur olur...

bide bize anlamıyorsun diyorsun, adam kaç ileti üstü üste aynı şeyleri yazmış. yine anlamamışınız yine anlamamışınız :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
:) Yaw niye bu kadar kastırıldı anlamadım. Yani ateizm'in elinde olan tek argüman bu mu yahu?

Yahu sorun ateizm mateizm değil

Ateizm adına bunu savunan birisi olsa emin ol "hasstir lan" derdim

Olay kendinizin keyfi kurallar uydurarak bir sorunu çözmeniz ve esas sorunla bunun alakası olmaması.

Siz böyle mutluysanız yapacak bişi yok tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu sorun ateizm mateizm değil

Ateizm adına bunu savunan birisi olsa emin ol "hasstir lan" derdim

Olay kendinizin keyfi kurallar uydurarak bir sorunu çözmeniz ve esas sorunla bunun alakası olmaması.

Siz böyle mutluysanız yapacak bişi yok tabi.

Bence her matematiksel model önerene hassittir lan diyeceksek ortada sitilmeyen matematikçi kalmaz haberin olsun.

Kurallar keyfi değil. Önkabule keyfi diyorsan o zaman tüm matematik ve bilim keyfi demektir.

Ayrıca burada dikkat edilmesi gereken bir nokta daha var. Bu önkabul çok basit bir anlayışın ürünü.

Allah'ın ayetleri bilinçli olarak sıraladığı. Tüm müslümanlar Allah'ın bilinçli iş yaptığını kabul ettiğine göre

ayetleri Muhammed'e indirirken de bilinçli bir şekilde sıraladığını düşünebilir.

Ben mutlu falan değilim bu sebepten. Yani bu konuda duygularımla değil mantık ile hareket ediyorum demek istiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

son kalan mirasçı kalanı almalı mantıken zaten sen mantık yönünde takıldın anladım :) olur olur...

bide bize anlamıyorsun diyorsun, adam kaç ileti üstü üste aynı şeyleri yazmış. yine anlamamışınız yine anlamamışınız :D

Fesuphanallah

Harbi gerizekalısınız kusura bakmayında.

Şimdi mirasçılar ana miras üzerinden paylarını alsalar zaten sona kalan kişi en başta kendisine verilen oranda miras alır

ama burda durum farklı.

diyelimki 100 liram var

Adam gibi bunu paylaştırıyorum bak

1/2 si yani 50 lira çocuklarıma gitsin

1/4'ü anamla yani 25 lira anamla babama gitsin

1/4'ü de eşime gitsin ne kadar aldı 25 lira

Eşim için kalan miktar zaten en baştaki mirasın 1/4'üydü yani kalanın hepsini almasında bir sakınca yok zaten sonda alsa ilkte alsa aynı miktarı alacaktı

Hem mirası kalanlar üzerinden dağıtıyor hemde sona kalan kişi kendisi için zikredilen oranla hiç alakası olmayan bir miktar alıyor. Burdaki abesliği anlamak için dahi mi olmak lazım ya?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...