Jump to content

Kur'an'daki Çelişkiler Doğru mu? -1


Recommended Posts

Ben bugüne kadar yapılan uygulamalara bir şey demiyorum ki.

Diyorum ki bu şekilde bir model oluşturulabilir mantıken ve iddia edilen matematiksel hata ortadan kalkar.

Dediğim bu kadar basit. Anlamak ise nedense çok zor geliyor size.

Model oluştururken aksiyomlarınızı kur'anda yazandan almanız gerekiyor, yazmayandan değil.

Siz kur'anda yazmayandan kural oluşturuyorsunuz.

Kur'anda mirasın artanını fakire verin demiyor

Neden öyle yapmıyorsunuz?

Mantıklıda olurdu (aksi yazılmamış ya, aksi yazılmayınca birşeyi yapmak mantıklu oluyor hani)

Nede olsa kalanlar üzerinden vermeyin artanıda fakire vermeyin demiyor.

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 664
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Model oluştururken aksiyomlarınızı kur'anda yazandan almanız gerekiyor, yazmayandan değil.

Siz kur'anda yazmayandan kural oluşturuyorsunuz.

Kur'anda mirasın artanını fakire verin demiyor

Neden öyle yapmıyorsunuz?

Mantıklıda olurdu (aksi yazılmamış ya, aksi yazılmayınca birşeyi yapmak mantıklu oluyor hani)

Nede olsa kalanlar üzerinden vermeyin artanıda fakire vermeyin demiyor.

Çünkü infak gönüllü bir işlemdir. Zorunlu değil.

Eğer kurala bağlarsan zorunlu hale gelir.

Mantığı bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pante şimdi senin şu iletine cevap yazacağım ama inan üşeniyorum.

Çok komik ya. Sürekli tekrarlar yapmak zorundayım. :D

Halbuki önceki iletilerde herşeyi anlatıyorum .Kaynak bile gösteriyorum.

Herneyse :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

:) Ne tesadüf tereke de zaten miras hukukunda kullanılıyor.

Evet ya zeki(!) çocuk. Bir kelimenin terim olarak kullanılması o terimin morfolojik yapısını dilin evrimsel süreçleri içerisinde

yerleştiğini ifade etmiş olmaz değil mi?

Sana kanım kaynadı? Çok sıcak bir insana benziyorsun. gibi

Şimdi bir de bunları Fizik terimi olarak kullan bakalım.

Miras hukukunda bu anlayışa göre o ifade kullanılıyor diye kelimenin kalanlar demek olmadığını iddia etmeyeceksin umarım. :)

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü infak gönüllü bir işlemdir. Zorunlu değil.

Eğer kurala bağlarsan zorunlu hale gelir.

Mantığı bu.

Sıralı miras dağıtımı ve sona kalana hepsini vererek onun için konulmuş oranı çöpe atmak zorunlu mudur?

Sen keyfine göre kurala bağlıyorsun ya sırası dağıtma kalanlar üzerinden pay verme ve sona kalanın oranını çöpe atmayı

Bunuda kurala bağlayıver... Olmaz mı?

Bulursun bir ayet karıştır biraz kur'anı :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıralı miras dağıtımı ve sona kalana hepsini vererek onun için konulmuş oranı çöpe atmak zorunlu mudur?

Sen keyfine göre kurala bağlıyorsun ya sırası dağıtma kalanlar üzerinden pay verme ve sona kalanın oranını çöpe atmayı

Bunuda kurala bağlayıver... Olmaz mı?

Bulursun bir ayet karıştır biraz kur'anı :)

Seni mi kıracağım, ayet bulursan model'e ekleriz.

Nasıl olsa matematiksel bir hata olmadığı apaçık. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seni mi kıracağım, ayet bulursan model'e ekleriz.

Nasıl olsa matematiksel bir hata olmadığı apaçık. :)

Hem dur bak kalanlar üzerinden pay etmeyin son kalan miktarı yakmayın dememiş

Yaksak olmaz mı? Oranlar tutar hem? Ne dersin? :)

Koyalım böyle bir kural

Nede olsa "artanı yakmayın" dememiş kur'an

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Erkekli-kızlı durumu Nisa-176'da belirtmişse, bak bakalım oradaki oranlara.

Nisa-176'yı dikkate alarak modelini devreye soktuğunda içinden çıkılamayacaktır.

Bu durumda kızkardeşe düşen oranı 1/2 mi alacaksın, 1/6'mı?

Böyle bir açık çelişkiye de itirazın yok herhalde.

Öyleyse nasıl kalkıp da bir yanlış olmadığını söyleyebilirsin?

Nisa 176 'yı inceleyeyim. Eğer kurallarda çelişki var ise o zaman buna çelişki denir işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hem dur bak kalanlar üzerinden pay edin son kalan miktarı yakın dememiş

Yaksak olmaz mı? Oranlar tutar hem? Ne dersin? :)

Koyalım böyle bir kural

Nede olsa "artanı yakmayın" dememiş kur'an

Eğer mantığına yatıyorsa yak. Ben mantıken oran kullanılacak bir durum söz konusu olmadığı için kurallara göre sona kalana miktar verilir diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 176 'yı inceleyeyim. Eğer kurallarda çelişki var ise o zaman buna çelişki denir işte.

Ne gereği var dragon

Kesin ordada "söylenmemiş" birşey bulur ordan kural türetirsin

Mesela ordaki kural için "şu şu şartlar altında geçerli değildir" dememiş öyleyse sadece o şartlardaki oranlardır diyebilirsin

Ha gayret

tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne gereği var dragon

Kesin ordada "söylenmemiş" birşey bulur ordan kural türetirsin

Mesela ordaki kural için "şu şu şartlar altında geçerli değildir" dememiş öyleyse sadece o şartlardaki oranlardır diyebilirsin

Ha gayret

Amma önyargılısın be kardeşim :) İşte ilginç bir şey söyledi. Eğer bu ifadeler aynı ise ve oranlar farklı ise burada çelişki var denebilir. İnceleyeceğim diyorum.

Niye peşin hükümle gideyim ki? Kurallar arasında çelişki olamaz. Eğer varsa hiç bir model bunu kurtaramaz. Bunu kabul ederim işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aaaa yakışmaz sana dragon.

Diyorum ya işte kesin orda aksi yasaklanmamış bazı çıkarımlar yapabileceğin bilgiler edinirsin ve durumu kurtarırsın

Ben sana güveniyorum.

Eğer verilen çeviriler yanlış ise hemen bulurum sakın kafana takma. Ama değilse işte asıl çelişki bu. Diğerleri değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Pante şimdi senin şu iletine cevap yazacağım ama inan üşeniyorum.

Çok komik ya. Sürekli tekrarlar yapmak zorundayım. biggrin.gif

Halbuki önceki iletilerde herşeyi anlatıyorum .Kaynak bile gösteriyorum.

Herneyse biggrin.gif

Nedense benim iletilerim hep üşendiriyor seni.

Bunu da aynı şeyleri tekrarlamak olarak nitelendiriyorsun ama değil.

Sen şartlandığın şeyleri tekrarlıyorsun, sorduklarımı değil.

Nisa 176 'yı inceleyeyim. Eğer kurallarda çelişki var ise o zaman buna çelişki denir işte.

Onu da incele, terekeyi de. Ayrıca uydurma oranları da modeline tatbik et.

Göreceksin ki ne oran olursa olsun bu modelle yanlış çıkmaz.

Öyleyse bu modelin matematikle ilgisi olamaz.

Hile modelidir o.

Doğru olmadığının kanıtı da, varis sayısı çoğaldığında düşmesi gereken payın misliyle fazlalaşmasıdır.

Bunun adaletle ilgisi yoktur, matematik mantığıyla ilgisi vardır. Senin modelinin mantığı yok. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Miras hukukunda bu anlayışa göre o ifade kullanılıyor diye kelimenin kalanlar demek olmadığını iddia etmeyeceksin umarım. :)

:) Tamam ben zekiyim sen de süper zekisin. Bir şey öğrenebilir miyim? Miras dağıtım ayetinde neden her dağıtım oranından sonra bakın bunlar vasiyet ve borçlardan sonra verielcek demiş bir açıklar mısın bana, hani kalan mantığı ile olunca böyle bir şey anlamsız da tereke dersek biraz anlam kazanabilir mi?

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...