Jump to content

Kur'an'daki Çelişkiler Doğru mu? -1


Recommended Posts

  • İleti 664
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Nedense benim iletilerim hep üşendiriyor seni.

Bunu da aynı şeyleri tekrarlamak olarak nitelendiriyorsun ama değil.

Sen şartlandığın şeyleri tekrarlıyorsun, sorduklarımı değil.

Çok basit şeyler soruyorsun model hakkında ya. Ben de sıkıldım. Bu kadar basit mantık çıkarımını daha anlatamıyorum diye.

İnan cevap verilmeyecek hiç bir şey yok söylediklerinde. Zaten iletilerin akışı içinde incele. Hepsine cevap var aslında.

Onu da incele, terekeyi de. Ayrıca uydurma oranları da modeline tatbik et.

Göreceksin ki ne oran olursa olsun bu modelle yanlış çıkmaz.

Öyleyse bu modelin matematikle ilgisi olamaz.

Hile modelidir o.

Doğru olmadığının kanıtı da, varis sayısı çoğaldığında düşmesi gereken payın misliyle fazlalaşmasıdır.

Bunun adaletle ilgisi yoktur, matematik mantığıyla ilgisi vardır. Senin modelinin mantığı yok. :D

Terekeyi asıl sen incele. Bak yukarıda bir arkadaşa cevaben linkleri verdim. Sen özel olarak sana yazmamı bekliyorsun herhalde.

İşte bunu yapmak üşendirici. Niye sürekli tekrar yapayım.

Hangi oran olursa olsun elbette işleyecek. Senin matematikten çakmadığın çıkıyor bu durumda.

Ben demiyorum ki belli oranlar için geçerlidir bu.

Sen kafadan sallarsın, bir müslüman Allah'ın dileği bu der.

Adalet anlayışı hakkında yazdıklarımı okuduğun halde bunları yazıyorsun ve bana tekrar yazmaktan neden üşendiğimi soruyorsun.

Normal değil mi? Evet yukarıda zaten belirtmişim. Adalet anlayışı açısından eleştirilebilir. Ama buna da yorum getirmek pek zor değil.

Erkeğin 2 kat fazla alması senin için adaletli mi mesela? Normalde bu toplumsal değerlerimiz açısından bu adaletli değil demelisin.

Demek ki adalet anlayışı sadece kültürel değerler ile bir anlam ifade ediyor. Sana adaletsiz görünen başka bir toplumda adaletli görünebilir.

Yine aynı şeyler, yine aynı şeyler.

Dediğim gibi sadece çelişki kurallar arasında bir tezatlık olması halinde mümkündür. Yani bir yerde a dediğine bir yerde b derse işte orada çelişkiden bahsedilebilir.

Nisa 176 konusuna bakayım. Eğer çelişki var diye iddia ediyorsan işte bunu iddia edebilirsin. Çünkü aynı koşullarda farklı oranlar verilmemeli. Veriliyorsa bu düpedüz çelişkidir.

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

:) Tamam ben zekiyim sen de süper zekisin. Bir şey öğrenebilir miyim? Miras dağıtım ayetinde neden her dağıtım oranından sonra bakın bunlar vasiyet ve borçlardan sonra verielcek demiş bir açıklar mısın bana, hani kalan mantığı ile olunca böyle bir şey anlamsız da tereke dersek biraz anlam kazanabilir mi?

:)

Çünkü bütünden dağılımı yapmaman için. Kalanlar üzerinden hareket edeceksin. Bu kadar basit.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:D yapma ya tereke borçları da içerdiği için olmasın?

Tereke kalan demek. İlk önce borç ödenir. Bundan sonra Kalan varsa vasiyete bakılır. Bundan da sonra Kalan varsa dediğim modelde dağıtımı yapılır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tereke kalan demek. İlk önce borç ödenir. Bundan sonra Kalan varsa vasiyete bakılır. Bundan da sonra Kalan varsa dediğim modelde dağıtımı yapılır.

Kıvırma, ayetler açıkça bildiğimiz bırakıt manasında terekeyi kullanıyor. Terekenin içinde borç ve vasiyet yükümlülükleri olduğu içinde her orandan sonra aman haa borçları ve vasiyetleri düşmeyi unutmayın diyor. Yani senin anladığın anlamda left ya da kalanın kalanı yok şu orandan sonra şu oran kullanılacak manası yok.

tarihinde KardanAdam tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa-8: 8. Miras bölüşümünde, akrabalar, yetimler ve yoksullar da hazır bulunursa güzel sözler söyleyerek onlara da verin.

Anladım. Bunu bilyordum aslında. Sadece kuralların içine bunun gönüllü olması yani bir tür sadaka gibi verilmesini öğütlediği için dahil edilemeyeceğini düşündüm.

Peki ya orada bahsi geçenler hazır bulunmaz ise. O zaman kalan sorun olmayacak mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kıvırma, ayetler açıkça bildiğimiz bırakıt manasında terekeyi kullanıyor. Terekenin içinde borç ve vasiyet yükümlülükleri olduğu içinde her orandan sonra aman haa borçları ve vasiyetleri düşmeyi unutmayın diyor.

Demek Miras içinde borç ve vasiyet yükümlülüğü yok, o yüzden miras denmiyorda tereke yani kalanlar üzerinden işlem yapın diyor, öyle mi? :D Yahu tüm kaynakları gösteriyorum kelime anlamı olarak, kelimenin köklerine kadar hem de, git bir avukata sor diyorsun. Kıvırmanın alasını kim yapıyor acaba? Miras kalıyorsa borçta vasiyette mirasın içinden alınır.

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek Miras içinde borç ve vasiyet yükümlülüğü yok, o yüzden miras denmiyorda tereke yani kalanlar üzerinden işlem yapın diyor, öyle mi? :D Yahu tüm kaynakları gösteriyorum kelime anlamı olarak, kelimenin köklerine kadar hem de, git bir avukata sor diyorsun. Kıvırmanın alasını kim yapıyor acaba? Miras kalıyorsa borçta vasiyette mirasın içinden alınır.

Artık kelimelerin etimolojisini inceleyelim kabul görmüş anlamını değilde

Miras zaten kalan demektir. Ölenin bıraktıgı, ondan mal olarak kalan demektir.

Senin yaptıgın şöyle birşey;

"Veresiye alışveriş yapmayın" demiş diyelim

veresiye vermekten gelir burdan diyebiliriz ki "birşey vererek birşey almayın"

oldu mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek Miras içinde borç ve vasiyet yükümlülüğü yok, o yüzden miras denmiyorda tereke yani kalanlar üzerinden işlem yapın diyor, öyle mi? :D Yahu tüm kaynakları gösteriyorum kelime anlamı olarak, kelimenin köklerine kadar hem de, git bir avukata sor diyorsun. Kıvırmanın alasını kim yapıyor acaba? Miras kalıyorsa borçta vasiyette mirasın içinden alınır.

:) ya beyin körlüğü yapmana gerek yok, bak bir kere daha senin gibi düşünelim, kalanın kalanından oranlama yapılacaksa neden her orandan sonra borçları ve vasiyetleri hatırlatıyorr.. Miras belli borçları ve vasiyeti çıkarr elinde kalan KALAN. senin mantığında ayet şöyle olurdu.

Önce borçları ve vesayet yükümlülüklerini yerine geitirin, sonra oğula şu kalandan kıza şu kalandan eşe şu der olay biterdi.

Ayette ise sürekli olay kesiliyor. Şuna şu oranı verecen aman dikkat ha borçları ve vesaytini yerini getirdikten sonra. kıza şu oranı verin aman sakın haa borçları ve vesayeti çıkarmayı unutmayın. Olaylar ayrı ayrı değerlendirilmiş sen de cambazlaık yapıp bunları sıraya koymakla kandıracaksın milleti. Haydi sana da modelien de güle güle, süper zeki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım. Bunu bilyordum aslında. Sadece kuralların içine bunun gönüllü olması yani bir tür sadaka gibi verilmesini öğütlediği için dahil edilemeyeceğini düşündüm.

Peki ya orada bahsi geçenler hazır bulunmaz ise. O zaman kalan sorun olmayacak mı?

Olacak tabi. O kalan her zaman orda kalacak :)

Kalanlar üzerinden miras dağıtmak gibi dahiyane(!) bir fikir üretirsen kendi koydugun kuralı son hissedara sıra gelince kendin çiğner bunada yeni bir kural dersin

Böyle kurallar koyarak herşeyi çözersin be dragon :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

:) ya beyin körlüğü yapmana gerek yok, bak bir kere daha senin gibi düşünelim, kalanın kalanından oranlama yapılacaksa neden her orandan sonra borçları ve vasiyetleri hatırlatıyorr.. Miras belli borçları ve vasiyeti çıkarr elinde kalan KALAN. senin mantığında ayet şöyle olurdu.

Önce borçları ve vesayet yükümlülüklerini yerine geitirin, sonra oğula şu kalandan kıza şu kalandan eşe şu der olay biterdi.

Ayette ise sürekli olay kesiliyor. Şuna şu oranı verecen aman dikkat ha borçları ve vesaytini yerini getirdikten sonra. kıza şu oranı verin aman sakın haa borçları ve vesayeti çıkarmayı unutmayın. Olaylar ayrı ayrı değerlendirilmiş sen de cambazlaık yapıp bunları sıraya koymakla kandıracaksın milleti. Haydi sana da modelien de güle güle, süper zeki.

Ayetin nasıl olduğunu biliyor musun? Oku bakalım ayeti. Nerelerde tereke ifadesi geçmekte teker teker göster. Borçları ve vasiyeti bir kaç kez tekrarlaması önemine binaen.

Demek ki Miras üzerinden işlem yapılmıyor. Kalanlar üzerinden ilerleyeceksin. Terekeden kızlara şunu verin, terekeden anababa'ya şunu verin diyorsa bu MİRAS gibi bir bütünü değil kalanlar üzerinden gitmeyi söylüyor denebilir rahatlıkla.

Arapça kelimeleri de gösteren bir link vereyim. Sen bu zeka ile onu bulamazsın belki :D

http://www.kuranmeali.org/kuran_meali.aspx?suresi=nisa&ayet=11

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olacak tabi. O kalan her zaman orda kalacak :)

Kalanlar üzerinden miras dağıtmak gibi dahiyane(!) bir fikir üretirsen kendi koydugun kuralı son hissedara sıra gelince kendin çiğner bunada yeni bir kural dersin

Böyle kurallar koyarak herşeyi çözersin be dragon :)

Benim sorum basit. Orada çok net bir şekilde ''hazır bulunurlarsa'' diyor. Ya peki hazır bulunmazlar ise? Neden özellikle hazır bulunmaları belirtilmiş? diyorum.

Demek ki bu zorunlu bir paylaşım değil. Gönüllü bir durum. İsteyen payından hazır bulunanlara verebilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetin nasıl olduğunu biliyor musun? Oku bakalım ayeti. Nerelerde tereke ifadesi geçmekte teker teker göster. Borçları ve vasiyeti bir kaç kez tekrarlaması önemine binaen.

Demek ki Miras üzerinden işlem yapılmıyor. Kalanlar üzerinden ilerleyeceksin. Terekeden kızlara şunu verin, terekeden anababa'ya şunu verin diyorsa bu MİRAS gibi bir bütünü değil kalanlar üzerinden gitmeyi söylüyor denebilir rahatlıkla.

Arapça kelimeleri de gösteren bir link vereyim. Sen bu zeka ile onu bulamazsın belki :D

http://www.kuranmeali.org/kuran_meali.aspx?suresi=nisa&ayet=11

Nisa 12 yi ne yaptın cebine mi sakladın. Tereke belki bu kullanılışından dolayı hukuk sisteminde kabul edilen bir terim haline gelmiştir. 12 den 4 verdin birine tereke 8 diyorsun. 8 den 2 daha verdin tereke 6. en son kalan neyse onu sonuncuya kakala senin kafa bu.

AMA HAYIR tereke 12, bunun 3 te biri senin ama unutmaki borçları ve vesayeti 12 den çıkaracaksın sonra bu oranları uygulayacaksın. 12 nin 6 da biri de öbürünün ama unutma bundan yani 12 den borçları ve ıvırtıvırı çıkaracaksın. Böyle anlarsın belki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 12 yi ne yaptın cebine mi sakladın. Tereke belki bu kullanılışından dolayı hukuk sisteminde kabul edilen bir terim haline gelmiştir. 12 den 4 verdin birine tereke 8 diyorsun. 8 den 2 daha verdin tereke 6. en son kalan neyse onu sonuncuya kakala senin kafa bu.

AMA HAYIR tereke 12, bunun 3 te biri senin ama unutmaki borçları ve vesayeti 12 den çıkaracaksın sonra bu oranları uygulayacaksın. 12 nin 6 da biri de öbürünün ama unutma bundan yani 12 den borçları ve ıvırtıvırı çıkaracaksın. Böyle anlarsın belki.

Yahu ne anlayışsızsın. :) Verdiğim link sana kolaylık olsun diye Nisa 11 'den başlıyor. Devamında Nisa 12 var. Yahu bunu da mı bana anlattıracaksınız? Bu kadar basit şeyleri gerçekten anlamakta zorlanıp benim Nisa 12'yi sakladığımı düşünecek kadar saçmalayabiliyorsun?

Borçlar ve vasiyet tüm işlemlerden önce yapılmalı diye ayet 2 yerde üstüne basa basa söylüyor. Bu önemine binaen bir durum. Ve bunu da sırası var. İlk önce Borç sonra vasiyet. Sonra diğer hak sahiplerine.

Şimdi ben alt alta bir döngü yazayım.

1. Ahmet'e git.

2. Market'e git.

3. Arabayı yıkattır.

4. Banka'ya uğrayıp faturaları yatır.

Ama bu işlemleri yanına para almış olarak yap.

dediğimde bunu nasıl anlarsın? Burada öncelikli olan yanına para almaktır.

Yani borcu ödeyeceksin. Kalan var ise bundan vasiyeti ödeyeceksin. Eğer yine kalan olursa bundan diğer hak sahiplerine dağıtmaya başlayacaksın. Olay bu kadar basit.

Ama anlayacak bir kapasite yok ki.

Burada çelişki denebilirse sadece Pante'nin en son söylediği şey de çelişki denebilir. Bakalım.

Hadi ben gittim. Daha yeni yıl hazırlıkları falan yapmamız lazım. Hristiyanım ya. :D

tarihinde Dragon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu ne anlayışsızsın. :) Verdiğim link sana kolaylık olsun diye Nisa 11 'den başlıyor. Devamında Nisa 12 var. Yahu bunu da mı bana anlattıracaksınız? Bu kadar basit şeyleri gerçekten anlamakta zorlanıp benim Nisa 12'yi sakladığımı düşünecek kadar saçmalayabiliyorsun?

Borçlar ve vasiyet tüm işlemlerden önce yapılmalı diye ayet 2 yerde üstüne basa basa söylüyor. Bu önemine binaen bir durum. Ve bunu da sırası var. İlk önce Borç sonra vasiyet. Sonra diğer hak sahiplerine.

Şimdi ben alt alta bir döngü yazayım.

1. Ahmet'e git.

2. Market'e git.

3. Arabayı yıkattır.

4. Banka'ya uğrayıp faturaları yatır.

Ama bu işlemleri yanına para almış olarak yap.

dediğimde bunu nasıl anlarsın? Burada öncelikli olan yanına para almaktır.

Yani borcu ödeyeceksin. Kalan var ise bundan vasiyeti ödeyeceksin. Eğer yine kalan olursa bundan diğer hak sahiplerine dağıtmaya başlayacaksın. Olay bu kadar basit.

Ama anlayacak bir kapasite yok ki.

Burada çelişki denebilirse sadece Pante'nin en son söylediği şey de çelişki denebilir. Bakalım.

Hadi ben gittim. Daha yeni yıl hazırlıkları falan yapmamız lazım. Hristiyanım ya. :D

Heh işte ayet o verdiğin olayları birbirinden ayırdığı için senin mantık işlemez, parayı yanına alıp çıkmıyor çünkü hep hesaplıyor, hesapladığı ana miktar da tereke. Tereke bu anladın mı, bırakıt/kalan derken herşey var içinde. Senin anladığın kalan/left değil :D

Ben dün aldım içkilerimi kuruyemişimi. Ben kapasitemi kuranın saçmalıklarıyla hele de ona çözümler ürettiğini sananlarla ölçmem süper zeki.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...