Dragon 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Hala bunu nasıl iddia edebiliyorsun şaşıyorum Dragoncum. 138 no.lu iletime hala yanıt vereceksin. Sorduklarımı yanıtladın da ben mi göremedim mesajını. Yahu daha ikiden fazla kıza 0,6666 verebildiğini görebilmiş değiliz. Problemi "2/3 oranı sadece 2'den fazla kız olması halinde" diyerek modelinden öncelik sırasını saptırarak yanıtlamaya kalkışıyorsun. Ama şu sadece ikiden fazla kız olması haline bir açıklama getiremiyorsun. Senin modelin, 2/3 oranı kızların haricinde yalnızca ebeveyn olması haline uyuyor, tek versiyon. sadece kız varsa bile 2/3 vermez, tamamını verirsin, modeline göre. Öyleyse bu 2/3 ne için verilmiş, ne işe yarıyor, hem de ayetin en başında? Sevgili abicim, şaşırmak yerine biraz anlamaya çalışsan çok daha iyi olur. Hoş kendin bilirsin elbette, benim için bir şey farketmez. 138. iletine cevap vereceğim aklımda. Forum bir yere kaçmıyor,zamanım olsun, bari anlamakta zorluk çekenlere daha detaylı anlatayım diye düşünüyorum. Bilgisayar başında yaşamıyoruz malum. 2'den fazla kızın durumunu anlatan ayeti dikkatlice oku. Bu sadece 2'den fazla kızın olması halinde geçerli. Tek kızın durumu belirtildiği gibi 2'den fazla kızın olması hali de belirtilmiş. Ayrıca ayetlerde erkekli-kızlı durumlarda izah ediliyorken burada buna değinilmemiş olması zaten başlı başına bir kanıt. Tek versiyon diyerek kendini yanlışlıyorsun yani öyle mi? Yani o oranın boşuna verilmediğini kendin söylüyorsun. Bu arada tek versiyon da değil, bilgin olsun. Ben düşüncemi söyledim. Bu şekilde bakınca matematiksel bir hata olmuyor. Yani iddia kesin bir matematiksel hata olduğu yönünde idi ve bu iddia'nın geçersiz olduğu bir durum söz konusu olduğunu da görmüş ve göstermiş bulunmaktayım. Adalet konusunda ise itirazlar olabilir elbette. Ama farklı kombinasyonlardan gördüğüm şu oldu: Bu şekilde dağıtılınca çocuklar ve kan bağı olanlar daha çok kazançlı oluyor. Eş buna itiraz edebilir. İşte burada neslin devamı, kan bağının önemi vs gündeme gelebilir. Mesela eş tekrar evlenebilir. Kadın eş daha önce mehir de almıştır güvence olarak denebilir. Yani kısacası bu iddia çok sağlam değil. Model kabul görür veya görmez bu benim sorunum da değil. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Kuran'daki ifade onun ilk muhataplarından itibaran avliye denilen yöntemle anlaşılmış ise (ki bunun aksini iddia etmek zor) Kuran'daki dağıtım yöntemi Kuran'ın indirildiği dönemde uygulanan miras dağıtma yönteminin (avliye diye bilinen) bir ifadesi niye olmasın? Eveet, demek ki "Sadece Kur'an" demekle olmuyormuş. Mecbur kalındığı takdirde hadislere de bel bağlamak, hatta Muhammed'e ait olmayan hadislere bile "Belki de Muhammed'den intikaldir" diye bakabilmek mümkünmüş. Ben Edip Yüksel "sade Kur'an'cı" diye onunla olan tartışmalarda hadislere, Kur'an dışına hiç girmemeye özen gösteriyordum. Hatta meallerde bile bir ihtilaf olmasın diye kendisinin meallerini veriyorum. Ama madem avliye konusuna o da dahil oldu, açıklayalım: Halife Ömer’in Hataya Karşı Avl Yöntemi: Bu hatayı düzeltmek için Ömer “avl”, “avliye” olarak adlandırılan basit bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem allah’ın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir… Günümüzde İslam hukuku miras konusunda bu yöntemi esas alır. Avl yöntemiyle bir anlamda Kur’an ayetlerinin dışına çıkılmakta ve Kur’an’a göre şeriat uyguladıklarını söyleyenler, mecbur kalarak kendi uydurdukları hüküm ve yöntemi kullanmaktadırlar. Avl yöntemi ile şu yol izlenir : 27/24 oranında payda 27′ye yükseltilerek 27/27 = 1 oranına ulaşılır. Böylece varislerin yeni oranları; Üç kızın toplam payı: 2/3 = 16/24 yerine 16/27 Annenin payı: 1/6 = 4/24 yerine 4/27 Babanın payı: 1/6 = 4/24 yerine 4/27 Zevcenin payı: 1/8 = 3/24 yerine 3/27 olacak şekilde değiştirilmiş olur. Yani matematik olarak yanlış olan, ama çaresiz ve zorunlu kalınarak hileli bir yöntemle oranlar değiştirilmek suretiyle paylaşımın sağlanması yoluna gidilmiştir. Görüldüğü gibi ayetlerde belirtilen oranların kullanımı mümkün olmadığı için bu oranlar değiştirilmiştir ve başka oranlar kullanılmaktadır. Bu yöntemi "ayetlerin bir ifadesi" olarak nitelendirmek olanaksızdır. Link to post Sitelerde Paylaş
Dragon 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Hala bunu diyebiliyorsan seni alkışlayarak başlıktan ayrılıyorum sevgili dragon Bilmukabele sevgili dehri Ben olmazsa Pante'nin soruları ile bu konuyu başka başlık altında gelecek yıl anlatayım o başlıkta tekrar bakarsın. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi 2'den fazla kızın durumunu anlatan ayeti dikkatlice oku. Bu sadece 2'den fazla kızın olması halindegeçerli. Tek kızın durumu belirtildiği gibi 2'den fazla kızın olması hali de belirtilmiş. Bununla ilgili soruma yanıt vermen için zamana ihtiyaç yok ki. Şu yazdığın mesaj içinde 2-3 satır da buna ayırabilirdin. Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? Yok eğer, başka varisler olsa bile kızlar ikiden fazla ise ve mirasın 2/3'üne sahip olacaklarsa; Neden sen 2/3 vermiyorsun? Buna vereceğin yanıt ya "Kızlar 2/3'ü değil, tamamını alır." olacaktır. Ya da "Kalan 1/3 fakire-fukaraya dağıtılacaktır." şeklinde olacaktır. Hangisi? Link to post Sitelerde Paylaş
Paradigmax 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi (düzenlendi) Bununla ilgili soruma yanıt vermen için zamana ihtiyaç yok ki. Şu yazdığın mesaj içinde 2-3 satır da buna ayırabilirdin. Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? Yok eğer, başka varisler olsa bile kızlar ikiden fazla ise ve mirasın 2/3'üne sahip olacaklarsa; Neden sen 2/3 vermiyorsun? Buna vereceğin yanıt ya "Kızlar 2/3'ü değil, tamamını alır." olacaktır. Ya da "Kalan 1/3 fakire-fukaraya dağıtılacaktır." şeklinde olacaktır. Hangisi? Yahu muhterem; Benim şu an 3 kızım var, eşim öldü başka yakınım/akrabam yok. Ben ölürsem miras kime kalır? Ayrıca Kuran ın yazmadığı bir miras tablosu Kuran da yok diye dağıtmayacakmıyız? Kuran da avakado yiyebilirsiniz diye de yazmıyor? Ne yapacağız, yemeyecekmiyiz? Yazmıyor diye Kuran çelişkili mi? Aralık 30, 2009 tarihinde Paradigmax tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Dragon 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi (düzenlendi) Bununla ilgili soruma yanıt vermen için zamana ihtiyaç yok ki. Şu yazdığın mesaj içinde 2-3 satır da buna ayırabilirdin. Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? Yok eğer, başka varisler olsa bile kızlar ikiden fazla ise ve mirasın 2/3'üne sahip olacaklarsa; Neden sen 2/3 vermiyorsun? Buna vereceğin yanıt ya "Kızlar 2/3'ü değil, tamamını alır." olacaktır. Ya da "Kalan 1/3 fakire-fukaraya dağıtılacaktır." şeklinde olacaktır. Hangisi? Yahu Pante ne diyorsun sen? Sen benim anlattığım metodu hiç mi okumadın yahu. Bu sorduğun soruların yanıtlarını zaten verdim. Örneğin şu sorun: Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? http://forum.ateizm2...ndpost&p=538239 Cevabı bu linkte. Ne demek yahu sadece 2'den fazla kız çocuk kaldığında 2/3'ü verilir kalan 1/3'e ne olur? demek! Kalan'ın tamamı 2'den fazla kalan kızındır. Kendi aralarında bölüşürler tümünü. Bir de benim 2/3'ünü vermediğimi söylüyorsun. Hayret ediyorum ya. Neden yazmadığımı anladın mı şimdi? Ben böyle bir şey yapmadığım halde yapmışım gibi göstermek ve böyle sorularla saatlerce muhattap olmak. Göster lütfen nerede 2/3'ü vermemişim? Çok basit mantıki çıkarımdır oranlamanın nerede ve ne zaman kullanılacağı. Ama daha bunu anlatamıyorum. Bir de benden yazmamı bekliyorsun. Neden vaktimi öldüreyim ki. Yok işte bu modele göre matematiksel hata. Görevimi yapmış tablolar ile açıklamışım. Zahmet edip bakıversinler 66. iletiye. Zekaları da yoksa anlamak için bu benim sorunum değil. Yüzde yüz işliyor bu model. Bak insaflı davranıp itiraz edilebilecek noktayı da belirttim. Klasik anlayışta eş daha çok alacakken, nedense bu metod da çocuklar ve kanbağı olanlar daha çok alıyor. Her neyse dileyen iletilere verilen cevaplara bakar anlamaya çalışır. Aralık 30, 2009 tarihinde Dragon tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Yahu muhterem;Benim şu an 3 kızım var, eşim öldü başka yakınım/akrabam yok. Ben ölürsem miras kime kalır? Ayrıca Kuran ın yazmadığı bir miras tablosu Kuran da yok diye dağıtmayacakmıyız? Kuran da avakado yiyebilirsiniz diye de yazmıyor? Ne yapacağız, yemeyecekmiyiz? Yazmıyor diye Kuran çelişkili mi? Başka hiçbir varis yoksa elbette tamamını alacaklar. Ama ayette kastedilen bu olsaydı 2/3 demezdi. Demek ki 2/3, kendilerinden başka varis olmaması halinde değil, olması halinde verilecek olan pay. Bunun anlaşılamayacak bir tarafı mı var ki garip karşılıyorsunuz itirazımı? Link to post Sitelerde Paylaş
eflatun 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Yahu Pante ne diyorsun sen? Sen benim anlattığım metodu hiç mi okumadın yahu. Bu sorduğun soruların yanıtlarını zaten verdim. Örneğin şu sorun: Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? http://forum.ateizm2...ndpost&p=538239 Cevabı bu linkte. Ne demek yahu sadece 2'den fazla kız çocuk kaldığında 2/3'ü verilir kalan 1/3'e ne olur? demek! Kalan'ın tamamı 2'den fazla kalan kızındır. Kendi aralarında bölüşürler tümünü. Bir de benim 2/3'ünü vermediğimi söylüyorsun. Hayret ediyorum ya. Neden yazmadığımı anladın mı şimdi? Ben böyle bir şey yapmadığım halde yapmışım gibi göstermek ve böyle sorularla saatlerce muhattap olmak. Göster lütfen nerede 2/3'ü vermemişim? Çok basit mantıki çıkarımdır oranlamanın nerede ve ne zaman kullanılacağı. Ama daha bunu anlatamıyorum. Bir de benden yazmamı bekliyorsun. Neden vaktimi öldüreyim ki. Yok işte bu modele göre matematiksel hata. Görevimi yapmış tablolar ile açıklamışım. Zahmet edip bakıversinler 66. iletiye. Zekaları da yoksa anlamak için bu benim sorunum değil. Yüzde yüz işliyor bu model. Bak insaflı davranıp itiraz edilebilecek noktayı da belirttim. Klasik anlayışta eş daha çok alacakken, nedense bu metod da çocuklar ve kanbağı olanlar daha çok alıyor. Her neyse dileyen iletilere verilen cevaplara bakar anlamaya çalışır. yav kardeşim sen neyin ispatını yapmaya çalışıyorsun? sana adam gibi yazmışlar işte matematiksel hata olan durumu. hala yok benim 3 kızım var yok benim yengem var yok dayımın kızı var, emicemin oğlu var geç bu işleri. eğer kutsal dediğiniz kitapta bir adet hata varsa o kutsal olmaktan çıkar. bunu paşa paşa kabul edeceksiniz. bu arada ben beyin jimnastiği yapmak için katılıyorum bu tartışmalara hikayelerini de geç. Link to post Sitelerde Paylaş
Nightwish 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Öncelikle herkese selamlar. Nisa 176: Senden fetva isterler. De ki: "Allah, 'çocuksuz ve babasız olanın (kelale'nin)' mirasına ilişkin hükmü açıklar. Ölen kişinin çocuğu yok da kız kardeşi varsa, geride bıraktıklarının yarısı kız kardeşinindir. Ama (ölen) kız kardeşinin çocuğu yoksa, kendisi (erkek kardeşi) ona mirasçı olur. Eğer kız kardeşi iki ise, geride bıraktıklarının üçte ikisi onlarındır. Ama (mirasçılar) erkekler ve kız kardeşler ise, bu durumda erkek için dişinin iki payı vardır. Allah, -şaşırıp sapmayasınız diye- açıklar. Allah, her şeyi bilendir. (176) Nisa 12 : Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. Eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelale şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah'tan size vasiyettir. Allah her şeyi hakkıyle bilendir, halimdir. Kalınlaştırdığım cümlelerin ikisinde de aynı durumdan bahsediyor. Üsttekinde kız kardeşin payına 1/2 , alttaki ayette 1/6 düşüyor. İfadeler çok karışık, anlayan varsa beri gelsin... Link to post Sitelerde Paylaş
Paradigmax 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Başka hiçbir varis yoksa elbette tamamını alacaklar. Ama ayette kastedilen bu olsaydı 2/3 demezdi. Demek ki 2/3, kendilerinden başka varis olmaması halinde değil, olması halinde verilecek olan pay. Bunun anlaşılamayacak bir tarafı mı var ki garip karşılıyorsunuz itirazımı? Şimdi muhterem kardeşim/ağabeyim/arkadaşım; Bu iletiyi buraya yazıyorsunuz fakat yukarıda yazdığınız iletiyi unutuyor musunuz? Şöyle sormuşsunuz: Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? Şimdi burada ne demişsiniz? Başka hiçbir varis yoksa elbette tamamını alacaklar. Yani kendi cevapladığınız soruyu sormuşsunuz. Aynı cevabı Dragon verseydi 1/3 ne olacak diye soracakmıydınız? Peki Dragon un sisteminde, sona pay verilmeyen tek varis kaldığında tamamının verilmesine neden itiraz ediyorsunuz? Ya ben anlayamadım ya siz anlatamıyorsunuz?Bilemiyorum? Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Yahu Pante ne diyorsun sen?Sen benim anlattığım metodu hiç mi okumadın yahu. Bu sorduğun soruların yanıtlarını zaten verdim. Örneğin şu sorun: Varislerin sadece ikiden çok kız olması halinde mirasın 2/3 verildiyse; kalan 1/3 kimin? http://forum.ateizm2...ndpost&p=538239 Cevabı bu linkte. Ne demek yahu sadece 2'den fazla kız çocuk kaldığında 2/3'ü verilir kalan 1/3'e ne olur? demek! Kalan'ın tamamı 2'den fazla kalan kızındır. Kendi aralarında bölüşürler tümünü. Bir de benim 2/3'ünü vermediğimi söylüyorsun. Hayret ediyorum ya. Neden yazmadığımı anladın mı şimdi? Ben böyle bir şey yapmadığım halde yapmışım gibi göstermek ve böyle sorularla saatlerce muhattap olmak. Göster lütfen nerede 2/3'ü vermemişim? Çok basit mantıki çıkarımdır oranlamanın nerede ve ne zaman kullanılacağı. Ama daha bunu anlatamıyorum. Bir de benden yazmamı bekliyorsun. Neden vaktimi öldüreyim ki. Yok işte bu modele göre matematiksel hata. Görevimi yapmış tablolar ile açıklamışım. Zahmet edip bakıversinler 66. iletiye. Zekaları da yoksa anlamak için bu benim sorunum değil. Yüzde yüz işliyor bu model. Bak insaflı davranıp itiraz edilebilecek noktayı da belirttim. Klasik anlayışta eş daha çok alacakken, nedense bu metod da çocuklar ve kanbağı olanlar daha çok alıyor. Her neyse dileyen iletilere verilen cevaplara bakar anlamaya çalışır. Dragon, ben tabloda 2/3 vermediğini kastetmiştim. Verdiğin linkte vermişsin 2/3'ü ama ona itirazımı yapmıştım. Ayetlerin 3 verdiğini 1'e indirip, 1 verdiğini 2'ye çıkarmışsın diyerek. Modelin, ayetlerle orantılı değil en başta. Ayette eşe verilen 1/8 anneden de, babadan da düşükken sen neye dayanarak tersini yapıyorsun? Şimdi aşağıdaki paylaştırmana bakalım: Şimdi komutlarımızı veriyoruz bilgisayara.Elimizde 3 kız, 1 erkek çocuk, ana-baba, eş var. Şimdi oranları belli olanlarının paylaşımını yapması gerekiyor. Erkek belli mi? Tek başına belli değil. Sadece kızlar ne alırsa onun iki katını alabileceğini söylüyor 1.Kural. İlerliyoruz. 2.Kural burada bir işimize yaramıyor çünkü orada sadece 2 kızdan fazlası için geçerli olan oran belirtilmiş.İlerliyoruz. 3. kuralda bir işimize yaramıyor çünkü orada sadece tek kız çocuğunun kalmasındaki oran belirtilmiş. İlerledik ve geldik 4. kurala. Ana ve baba. Oranlar belli. Hemen işlemi yapalım. 2/6 sını onlara verelim. Yani 1/6 şar. Sonra sıra kime geliyor? Hemen kural döngüsünü takip edelim. Kadın eş geliyor. Hemen ona da kalandan payını verelim. Yani 1/8. Sonra kalanı da kızlar ve erkekler arasında paylaştıralım. şimdi bunu da burada bazılarının beceremeyeceğini tahmin ettiğimden hemen onu gösteriveriyim.Eğer bir kızın aldığına x dersek 3x+2x=5x buradan kime ne düşeceğini hesaplamak kolay.Aşağıda yine tabloda çözümü gösteren bir resim var. Çözüm2.jpg Neden bu hesapta 2. kuralı atlıyorsun? 2/3 oran ikiden fazla kız için belirtilmişken "O oran sadece kızlar olması halinde" diye yorumlamak sana ait. Ayette belirtilen "kızların ikiden fazla olması halinde". "Sadece kız çocukları varsa ve ikiden fazla ise" denmiyor ki. Yani, bir model yaratabilmek için ayette olmayan şunları kendin uyduruyorsun: 1- Mirasın bütününden pay vermek değil, kalan üzerinden vermek. 2- Öncelik sırası yapıp, ayette ilk yazılana önce payını vermek. 3- İkiden fazla kız çocuğun 2/3'ü, erkek çocuk yokmuş şekliyle almak. Ama bunların hiçbiri ayette yok. Yûsîkumullâhu fî evlâdikum liz zekeri mislu hazzıl unseyeyni, fe in kunne nisâen fevkasneteyni fe le hunne sulusâ mâ tereke, ve in kânet vâhideten fe lehan nısfu ve li ebeveyhi li kulli vâhidin min humâs sudusu mimmâ tereke in kâne lehu veledun, fe in lem yekun lehu veledun ve verisehû ebevâhu fe li ummihis sulusu, fe in kâne lehû ıhvetun fe li ummihis sudusu, min ba’di vasiyyetin yûsî bihâ evdeyn, âbâukum ve ebnâukum, lâ tedrûne eyyuhum akrabu lekum nef’en, ferîdaten minallâhi innallâhe kâne alîmen hakîmâ 1.yûsîkum(u): size vasiyet eder, farz kılar 2.allâhu: Allah 3.fî evlâdi-kum: (sizin evlâdınız) evlâtlarınız hakkında 4.li ez zekeri: erkek için 5.mislu: misli, kadar, katı 6.hazzı: pay 7.el unseyeyni: iki kız 8.fe in: fakat eğer 9.kunne: onlar (kadınlar) ... oldu 10.nisâen: kadın 11.fevka: üstünde, fazla 12.isneteyni: iki 13.fe lehunne: o zaman onlarındır (kadınlarındır) 14.sulusâ: üçte bir 15.mâ tereke: bırakılan şey, mal, miras 16.ve in kânet: ve eğer ... ise 17.vâhideten: bir, tek 18.fe lehâ: o zaman onundur (kadınındır) 19.en nısfu: yarım, yarısı 20.ve li: ve .... için 21.ebevey-hi: onun ebeveyni, anne ve babası 22.li kulli vâhidin: her biri için 23.min humâ: ikisinden 24.es sudusu: altıda bir 25.mimmâ (min mâ): şeyden 26.tereke: terk etti, bıraktı 27.in kâne: eğer oldu ise (varsa) 28.lehu: onun 29.veledun: çocuk, oğul 30.fe in: fakat, eğer ... ise 31.lem yekun: olmamış, olmaz (yoksa) 32.lehu: onun 33.veledun: çocuk, oğul 34.ve varise-hû: ve onun vârisi 35.ebevâ-hu: onun ebeveyni, ana babası 36.fe li ummi-hi: o taktirde o zaman onun annesi içindir, annesinindir 37.es sulusu: üçte biri 38.fe: fakat 39.in kâne: oldu ise, varsa 40.lehu: onun 41.ıhvetun: kardeşler 42.fe li ummi-hi: o zaman onun annesi içindir, annesinindir 43.es sudusu: altıda bir 44.min ba'di: sonradan, sonra 45.vasiyyetin: vasiyet 46.yûsi: vasiyet yerine getirilir 47.bi-hâ: onunla 48.ev: veya (ve de) 49.deynin: borç 50.âbâu-kum: babalarınız 51.ve ebnâu-kum: ve oğullarınız 52.lâ tedrûne: bilmezsiniz, bilemezsiniz 53.eyyu-hum: onların hangisi 54.akrabu: daha yakın 55.lekum: iszin için, size 56.nef'en: faydalı 57.ferîdaten: farz olarak, farz 58.minallâhi (min allâhi): Allah'tan, Allah tarafından 59.innallâhe (inne allâhe): muhakkak ki Allah 60.kâne: oldu, ...dır 61.alîmen: alim, en iyi bilen 62.hakîmen: hakim, hüküm ve hikmet sahibi Link to post Sitelerde Paylaş
Lucretius 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Tam komedi yaw Muhammed kuyuya bir taş atmış uğraş dur çıkarmak için. O kadar tefsir hadis karıştırdım bu ayetlerle ilgili nasıl açıklamışlar merak ettim hiç birisinde böyle bir sıralama ve kalanlar üzerinden miras dağıtımı görmedim. Kalanlar üzerinden pay verirken sona kalan eşe kalanın hepsini veriyor kalanın hepside hiçbirşeyin 1/8'si değil. Allahı teaalaaaa boş yere vermiş 1/8 oranını. Alemin akıllısı sizsiniz şerefsizim Helal olsun dragon islama çok hızlı bir giriş yapmışsın belli hızlı giriş esnasında bir türbülans oluşmuş beyinde sanırım ama. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 30, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 30, 2009 gönderildi Yani kendi cevapladığınız soruyu sormuşsunuz.Aynı cevabı Dragon verseydi 1/3 ne olacak diye soracakmıydınız? Peki Dragon un sisteminde, sona pay verilmeyen tek varis kaldığında tamamının verilmesine neden itiraz ediyorsunuz? Ya ben anlayamadım ya siz anlatamıyorsunuz?Bilemiyorum? Siz sadece son mesajlara baktığınız için tartışılanı anlamıyorsunuz. Mesele 66. mesajdan başlıyor. "sadece kız çocukları olması halinde" ifadesini açıklığa kavuşturmak için sorduğum sorudur o. Anlaşılan o ki, 3 kız çocuğu olduğunda kızlar 2/3 alırken, anne-babanın her biri 0,555 alıyor. Ama 1 erkek çocuk daha olması halinde anne-babanın her birine 1,666, kızlara ise o,35 düşüyor. Varis sayısı artınca anne-babanın oranı düşeceğine 3 misline yükseliyor. Böyle bir saçmalık olur mu? Link to post Sitelerde Paylaş
BilgeYoda 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi Tam komedi yaw Muhammed kuyuya bir taş atmış uğraş dur çıkarmak için. O kadar tefsir hadis karıştırdım bu ayetlerle ilgili nasıl açıklamışlar merak ettim hiç birisinde böyle bir sıralama ve kalanlar üzerinden miras dağıtımı görmedim. Kalanlar üzerinden pay verirken sona kalan eşe kalanın hepsini veriyor kalanın hepside hiçbirşeyin 1/8'si değil. Allahı teaalaaaa boş yere vermiş 1/8 oranını. Alemin akıllısı sizsiniz şerefsizim Helal olsun dragon islama çok hızlı bir giriş yapmışsın belli hızlı giriş esnasında bir türbülans oluşmuş beyinde sanırım ama. Herkesin yanlış yapması dragonunda yanlış yapmasını mı gerektirir?? Hadislere bakarsan 6 yaşında kızla evlenmek sünnet, dragon 6 yaşında kızla evlensin mi?? Çok hızlı giriş yaptığını nerden biliyorsun, giriş yaptığını nerden biliyorsun? Direk bir ifade var mı?? (direk ifade varsada ben görmedim, k.bakmayın, mazur görün ) Helal olsun ama nitrocan benim görüşümü sormuştu bu konuda, bu benim görüşüm olabilecek bir açıklama aslında.. Önce önyargılarınızı kırın, sonra bakın şu olaya diyorum ben... Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi Kalınlaştırdığım cümlelerin ikisinde de aynı durumdan bahsediyor. Üsttekinde kız kardeşin payına 1/2 , alttaki ayette 1/6 düşüyor.İfadeler çok karışık, anlayan varsa beri gelsin... Çok iyi yakalamışsın Nightwish. Evet soralım bakalım: Nisa-176 ile Nisa-12 arasındaki farkı-çelişkiyi hangi modelle halledeceksiniz. Nisa-176. Sana danışıyorlar. De ki: 'ALLAH size eşsiz ve çocuksuz olan kişinin mirası hakkında şu hükmü açıklıyor: Ölen erkeğin çocuğu olmayıp bir kız kardeşi varsa, bıraktığı mirasın yarısı kız kardeşinindir. Fakat, (ölen kişi) çocuğu olmayan kız kardeşse, erkek kız kardeşinin mirasının tamamını alır. Varisler iki kız kardeş ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır. Kardeşler, erkeklerden ve kadınlardan oluşuyorsa, erkeğe kadının iki katı kadar pay verilir.' Şaşırmamanız için ALLAH size böylece açıklıyor. ALLAH her şeyi Bilendir. Valla şaşırmamak elde mi? "Ben şaşırmıyorum" diyene şaşıyoruz. Tabi ateistler müstesna. Onlar bu şaşırtıcı ayetleri gayet doğal buluyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi Dragon, ben tabloda 2/3 vermediğini kastetmiştim. Verdiğin linkte vermişsin 2/3'ü ama ona itirazımı yapmıştım. Ayetlerin 3 verdiğini 1'e indirip, 1 verdiğini 2'ye çıkarmışsın diyerek. Modelin, ayetlerle orantılı değil en başta. Ayette eşe verilen 1/8 anneden de, babadan da düşükken sen neye dayanarak tersini yapıyorsun? Şimdi aşağıdaki paylaştırmana bakalım: Neden bu hesapta 2. kuralı atlıyorsun? 2/3 oran ikiden fazla kız için belirtilmişken "O oran sadece kızlar olması halinde" diye yorumlamak sana ait. Ayette belirtilen "kızların ikiden fazla olması halinde". "Sadece kız çocukları varsa ve ikiden fazla ise" denmiyor ki. Yani, bir model yaratabilmek için ayette olmayan şunları kendin uyduruyorsun: 1- Mirasın bütününden pay vermek değil, kalan üzerinden vermek. 2- Öncelik sırası yapıp, ayette ilk yazılana önce payını vermek. 3- İkiden fazla kız çocuğun 2/3'ü, erkek çocuk yokmuş şekliyle almak. Ama bunların hiçbiri ayette yok. ... 4. Ayette son yazılana da belli bir oran öngörülmüşken, bu oranı kabul etmeyip, kalanın tümünü vermek. 5. İşin içine erkek çocuk da girdiği zaman kendi sıralamasını (ayette ilk anılana önce pay verme kuralını) bu sefer geçersiz kılmak. 6. Paylaşım kurallarını bizim değil, Kuran yazarlarının koymuş olduğunu göz ardı etmek. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi Miras ile ilgili son olarak şunu ekliyorum. Kuran'daki ifade onun ilk muhataplarından itibaran avliye denilen yöntemle anlaşılmış ise (ki bunun aksini iddia etmek zor) Kuran'daki dağıtım yöntemi Kuran'ın indirildiği dönemde uygulanan miras dağıtma yönteminin (avliye diye bilinen) bir ifadesi niye olmasın? Muhammed gibi ticaret ile meşgul olmuş birisinin, Medine'de çok dinli ve uluslu bir site devletinin lideri olan bir insanın, ve onu özgür iradeleriyle destekleyen öncülerin hepsinin en basit bir matematiksel işlemi bile bilemediklerini iddia etmek mümkün. Eğer bu matematiksel işlem Allah ile igili gizemli olduğu iddia edilen Üçleme gibi bir şey olsaydı, insanlar bu yanlışı iman üzere kabul ederlerdi diyebilirsiniz. Ancak, miras dağıtımı gibi dünyevi ve fiziksel bir sayım işlemini ilgilendiren bir olayla alakalı ve uygulanabilirliği önemli olan bir konu olunca, bu konuda herkesi aptal sadece kendimizi akıllı olarak görmek yerine, "Acaba Kuran'ın ifadesi başka türlü anlaşılabilir mi?" diye sorgulamamız gerekir diye düşünüyorum. Selam, Edip Bu kadar zırvayı bir araya getirmek için bir insanın ne kadar yüzsüz olması gerekiyor? Kuran'ın indirildiği ????? Tarih boyunca hiç bir şey indirilmediği gibi Kuran da indirilmiş değildir. Birileri 200 yıllık bir sürede bir şeyler karalayarak, masalları toplayarak, politikalarına uygun cümleleri ekleyerek, politikalarına uygun olmayan cümleleri değiştirerek/çıkartarak bir kitap ortaya çıkarmışlar ve bunu kutsal kitap diye dayatmışlar halka. Hadi 800'lü yıllarda bir kitap artık olarak mevcut olduğunu düşünsek dahi, Kuranda geçen miras paylaşımı kimi ırgalamıştır acaba yüzyıllar boyunca? Ta ki bu miras paylaşma saçmalığı birilerinin dikkatini çekinceye kadar. Muhammed gibi ticaret ile meşgul olmuş birisinin, Yaşadığına dair tek bir tarihi belge bulunmayan birisinin ticaret yapmış olmasından bahsetmek zırvalamaktır. Medine'de çok dinli ve uluslu bir site devletinin lideri olan bir insanın, 750 yıllarına dek ne mekke'nin ismi geçer tarihte ne de Medine'nin. Piyasada olmayan yerlerda devlette olmaz, onun lideri de. Hiç yaşamamış birisi piyasada olmayan bir şehirde devlet liderliği mi yapıyor? Ancak, miras dağıtımı gibi dünyevi ve fiziksel bir sayım işlemini ilgilendiren bir olayla alakalı ve uygulanabilirliği önemli olan bir konu olunca, bu konuda herkesi aptal sadece kendimizi akıllı olarak görmek Aptalı aptal olarak görmekte bir mahsur olmadığı gibi, Kurandaki bu miras paylaşımını yazanları da aptal olarak görmekte bir mahsur yoktur. 50 altının 1/4 'ü kaç atındır? 1. Üç yaşındaki Dilay: Altın nedir? 2. Beş yaşındaki Mehmet: Anlamadım. 3. Dokuz yaşındaki Zeynep: 12,5 altın eder. 4. On bir yaşındaki Emre: 12,5 altın eder. 5. 18 yaşındaki Şule: 12,5 altın eder. 6. 50 yaşındaki Edip: 30 altın eder. Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
inevitable 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi Merhabalar, Hakka Suresi'nin; 16. Gök yarılıp-çatlamıştır; artık o gün, 'sarkmış-za'fa uğramıştır.' 17. Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır. Ayetlerinde Allah'ın, Arşı(kürsüsü) üstünde, 8 melek ile taşınacağı mı yazıyor yoksa ben mi yanlış anlıyorum? Böyle bir şey nasıl olabilir? Ve sanki surenin devamında bu "8 melek ile yer yüzüne ineceği ve yer yüzünde insanları hesaba çekeceği" gibi bir anlam da var? Buna bir açıklama getirilebilir mi? Link to post Sitelerde Paylaş
EdipYuksel 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi DreiMalAli: "Yaşadığına dair tek bir tarihi belge bulunmayan birisinin ticaret yapmış olmasından bahsetmek zırvalamaktır." Uslubunuzu, tavrınızı, hele hele duygularına mağlup olmamış hiçbir ateistin inanmayacağı bir yalana denize düşen yüzme bilmez birisinin yılana sarılması gibi sarıldığınızı gördükten sonra sizinle bu konuyu tartışamıyacağıma karar verdim. Sizin yolunuz size benimkisi bana. Dilerseniz zaferinizi ilan edebilirsiniz Selam, Edip Link to post Sitelerde Paylaş
Lucretius 0 Aralık 31, 2009 gönderildi Raporla Share Aralık 31, 2009 gönderildi (düzenlendi) Herkesin yanlış yapması dragonunda yanlış yapmasını mı gerektirir?? Hadislere bakarsan 6 yaşında kızla evlenmek sünnet, dragon 6 yaşında kızla evlensin mi?? Çok hızlı giriş yaptığını nerden biliyorsun, giriş yaptığını nerden biliyorsun? Direk bir ifade var mı?? (direk ifade varsada ben görmedim, k.bakmayın, mazur görün ) Helal olsun ama nitrocan benim görüşümü sormuştu bu konuda, bu benim görüşüm olabilecek bir açıklama aslında.. Önce önyargılarınızı kırın, sonra bakın şu olaya diyorum ben... Geç bunları hocam geç. Önyargılarından kurtulamayıp çelişkileri hasıraltı etmeye çalışanların kimler oldukları açık. Kur'anda 2+2=5 yazsa bile "önyargılarınızdan kurtulup bakın" diyeceksiniz. Boştan yere taklalar atmayın. Bu kitap daha basit bir miras olayında bile çuvallıyor. Dragon arkadaşta mantıklı bir insandı ama ne olduysa birşeyler olmuş kendisine. Aralık 31, 2009 tarihinde Lucretius tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts