Jump to content

Muhammed, Ayşe’yi 6 Yaşında İken Nasıl Nikahlamış?


Recommended Posts

Bak arkadaşım sana göre birinsanın 9 yaşında kız ile ilişkiye girmesi normal gelebilir.

Hatta bunu uygulamakta isteyebilirsin.

Sen böyle birine peygamber diyebiliyorsun ama bu bizce sapıklıktır, anladın?

Aişenin yaşı ister 9 olsun ister 17 olsun muhammedin yaşının 52 olduğuna göre bu yine sapıklıktır.

Ne işi var 52 yaşında bir adamın 18 yaşında kız ile?

Hollandaliya sorarsan Turkiye de erkek erkege evlilik olmamasi anormal..Herkese gore dogru var yanlis var,biz mutlak dogruyu Allah in dogru kabul ettiklerine deriz,sen neye gore secersin? ikinci sorum da Hz. Aise nin daha buyuk olduguna dair rivayetleri neden dikkate almiyorsun,bizzat orada mi bulundun?

tarihinde pharlap tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 318
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hollandaliya sorarsan erkek erkege iliski de normal..Herkese gore dogru var yanlis var,biz mutlak dogruyu Allah in dogru kabul ettiklerine deriz,sen neye gore secersin?

Hollandaliya sorarsan erkek erkege iliski de normal..Herkese gore dogru var yanlis var,biz mutlak dogruyu Allah in dogru kabul ettiklerine deriz, Allahınmı yoksa 9 yaşında kız ile 52 yaşında evlenen kadınlar maldır, kadınları dövün diyen bir arap bedevisinemi?

sen neye gore secersin demek illakide bir şeylere göre seçilmesi gerekiyor senin kendi aklın yokmu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayşe'nin 9 yaşında olduğuna Araplar hemfikir..Türkiye'deki yeni akımlarsa yeni medeni hukuka alıştıklarından 9 yaş anormal geliyor :)

Ayşe'nin 9 yaşında evlendiği bu yüzyıla kadar bilinen tek yaştı..Sonra Esma'nın yaşı vs diye bambaşka birşey uyduruldu..

Link to post
Sitelerde Paylaş
haram ayları öğrendiğimiz yer hadis kaynakları değil, siyer kaynakları. Bilmemne RAD hazretleri rivayet mi edecek haram aylar şunlardı diye. Zaten tarihi kaynaklardan haram ayları biliyoruz...

İslam tarihinin kaynakları vardır ama en önemli kaynağı Kur'an ve Hadislerdir... Hadis olmadan İslam tarihi falan olmaz... İslam tarihi metodolojisi nden bihaber atıp tutuyorsunuz buralarda...

Link to post
Sitelerde Paylaş
İslam tarihinin kaynakları vardır ama en önemli kaynağı Kur'an ve Hadislerdir... Hadis olmadan İslam tarihi falan olmaz... İslam tarihi metodolojisi nden bihaber atıp tutuyorsunuz buralarda...

hadisin ne olduğunu biliyor musunuz peki?

"buhari, müslim her neyse hazretleri aktarıyor peygamber efendimiz sav hazretleri şöyle buyurmuştur: ......................."

Hadislerin yazılma amacı tarih yazmak değildir! Hadislerin amacı basbayağı peygambere söz atfetmektir. inananlara ilahi tabu dayatma jokerleridir.

Amacı tarih olmayan metinlerden sinekten yağ çıkarır gibi çıkarsınlar... bilmem.

mesela veda hutbesinde haram aylar sıralanır. Şimdi, veda hutbesi hadis mi? hayır olamaz. Çünkü hutbenin yeri zamanı bellidir. bir sürü şahidi vardır. bunun için, farklı kaynaklardan da olsa birbirini tutacaktır.

Hadis gibi: "resulullah bana bir gün şöyle demişti.." zaman mekan belli değil, salladım tuttu, olmaz.

evet hadis ile diğer kaynaklar arasındaki prensip farkını teslim etmişsinizdir artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda başak platformlarda yazdığım bir makalemi burada da yayınlamanın faydalı olacağını düşünüyorum.

Şu ana kadar yapılan yorumlardan bu konuya ait dört görüş olduğunu görmekteyiz.

1. Bu yaştaki evliliği ‘’Hz. Muhammed’e özel ’’ gibi gösteren görüş.

2. Bu yaştaki evliliği kabul etmeyen görüş.

3. Yaşı kabul eden ancak dönemin bir uygulaması olarak normal gören görüş.

4. Yaşı dönem olarak görse bile bunun söz konusu asır içinde düzeltilmesi gerektiğini söyleyen görüş.

Şimdi bu görüşleri analiz edelim.

Birinci görüş: Bu görüşte olanlara göre küçük yaşta evlilik konusu, Hz. Muhammed’e özel bir durumdur. Döneminde, bu yaşta evlenen yoktur. Bunlar bundan olsa gerek O’na ‘’pedofili’’ demeyi dillerinden düşürmezler. Aslında meseleyi biraz araştıran kimse, bu yaştaki evliliğin O’na özel olmadığını görür. O’na özel bir durum olsaydı hakkında her türlü söz söylemek için tetikte bekleyen dönemin putperestleri bu olayı her defasında dillerine dolarlardı. Bu durum ve tarih kitaplarının anlattığı olayları okuduğumuzda küçük yaş evliliklerinin ‘’dönem geleneği’’ olduğu kesin görülmektedir. Bunları bir arada düşündüğümüz zaman onu bu yaş konusunda (diğerlerini göz ardı ederek) eleştirmenin bir dayanağı kalmamaktadır. Sadece dördüncü görüşte ele alacağımız yönüyle (düzeltilmesi gereken bir uygulama)eleştirebilmelidir. Bu görüşte olanlar, bunu ikide bir dile getirerek Müslümanları Hz. Muhammed hakkında şüpheye düşürmek isterler. Yoksa azıcık bir çalışma, bu yaştaki evliliklerin dönem uygulaması olduğunu gösterecektir.

İkinci görüş: Bunlar ise 9–10 yaşları arasında evlendiği konusunu kabul etmezler. Bu yaştaki evliliğin dönem ürünü olduğunu kabul etmekle beraber Peygamberin bu uygulamayı kaldırdığını söylerler. Genelde mealci olup hadisleri hiç kabul etmeyen bu kesimin alternatif olarak sunduğu herhangi bir delili görmüyoruz. Bilakis daha zayıf sayılan hadisleri kanıt gösterme peşine düşerler. Eğer Hz. Muhammed’in hayatının geneli ile ilgili bir bilgi getirselerdi daha çok inandırıcı olabilirlerdi. Bunlar bu hadisleri kitaplarına alanları ‘’sapık ve iftiracı’’ olarak değerlendirmektedir. Bu görüşte olanlar da birinci görüşte olanlar gibi duygusal ve tepkisel bir tavır içindedirler. Ancak bu görüşte olan ve başka hadisleri delil getiren bir grup da vardır ki(çalışmalarını takdir etmekle beraber)tespitlerine katılmıyoruz. Bunu ilk mesajlarımda dile getirmiş bulunmaktayım.

Evrensel öğreti içinde düşündükleri Peygamberlerine bunu yakıştırtamadıkları için yaşını büyük gösteren zayıf dayanaklı haberlerin peşine düşerler. Oysa kanaatime göre eğer sorun küçük yaştaki ile evlilik sorun ise ‘’biyolojik ergenlik’’ açısından 9-10 ile 17-18 yaşı arasında bir fark yoktur. Hz. Aişe, 18 yaşında bile olsa dedesi yaşında olan 53 yaşındaki biri ile evlenmiştir. Modern değer yargıları ile olaya bakıldığı zaman bu yaş bile sorunludur.

Üçüncü görüş: Yaşı 9–10 olarak kabul eden ve dönem uygulaması olarak normal gören görüştür. Eskiden beri hadis külliyatlarının sağlam kabul ettiği bu görüşü İlahiyat Fakültelerinde İslam Tarihi dalında Öğretim üyesi olanlar da kabul etmektedir. Ben de bu görüşü tercih ediyorum. Bu yaştaki evliliğin de, köleliğin kaldırılması konusunda olduğu gibi zamana bırakıldığını, hatta zamanla değişmediği takdirde devam edilmesinde sakınca görülmeyen bir uygulama olarak düşünüyoruz. Çünkü uygulamanın yürürlükte olduğu toplum’’Ataerkil ve tarım toplumu’’.Sosyologlar, bu toplumların özelliklerini bizden daha iyi biliyorlardır. Bu toplumda kadın, zaten toplumun bir bağımsız üyesi değil, içinde bulunduğu ailenin bağımlı bir üyesidir. Tarihçiler de, 7.yy dünyasında Arap Yarımadasının kültürel yapısını bizden daha iyi biliyorlardır.

Bu görüşün eleştiri aldığı tek konu ’’ Evrensel mesaj getiren bir peygamberin tarihsel olarak yorumlanmaması gerektiği’’dir.Bunu da dördüncü görüş olarak değerlendirdim ki üçüncü görüşün bu görüşe olan cevabını da orada getireceğim.

Dördüncü görüş: Bunlar da uygulamayı dönem olarak sorunlu görmemelerine rağmen Peygamberin bunu düzeltmesi gerektiğini söyleyenlerdir. Çünkü evrensel öğreti getiren ve toplumunun eksik kalan uygulamalarını düzelten birinin evlenme konusu gibi bir konuyu düzeltmemeleri bir eksikliktir. Hele buna Peygamberin kendisinin katılması hatadır. Bu sorun ,’’Evlatlıkların gerçek evlat olarak bakılması’’ sorunundan daha büyüktür. Bu konu için ayet özel olarak araya girmişken bu konuya ise girmemiş olması anlaşılacak gibi değildir.

Özellikle dördüncü görüşün eleştiri ve iddialarının çok yerinde olduğunu belirteyim. Bu açıdan eleştirilerine cevabı da ayrı noktadan verelim.

‘’Evrensel öğreti getirmiş bir peygamberin tarihsel bir uygulamaya katılması yanlıştır.’’ eleştirisi:

Hz. Peygamberin ‘’öğretileri’’ ile ‘’uygulamaları’’ karıştırılmaktadır. Onun tüm uygulamalarını her asırda bağlayıcı gören bir anlayış var ise de iyice araştırıldıktan sonra dinin sosyal hayatı düzenleyen kurallarının değil de insanlara o kurallarla getirmek istediği mesajın evrensel olduğu görülecektir. Hz.Muhammed tarihi bir kişilik olduğuna göre tarihinin bir ürünü olacaktır. Uygulamaları da, sosyal hayatı düzenleyen kuralları da…

Ancak, sözgelimi Hz. Muhammed bu evlilik ile ilgili uygulamada döneminin uygulamasına katılmışsa da buradan çıkarılacak evrensel mesaj ne olabilir?

Kanaatime göre, İslam’ın özellikle aile hukuku ile ilgili evrensel değerleri Peygamberden sonraki kuşağa bu evlilik sayesinde taşınmıştır. Karı-Koca ilişkilerinin nasıl olacağı ilgili evlilik vasıtasıyla öğrenilmiştir. Diğer eşlerinin aksine Hz. Aişe’nin İslam tarihindeki konumu çok iyi bilinmektedir.Bu öğretileri 45–50 yaşlarında kadın birinin net aktarılması zor idi.Hz.Aişe sivri zekâsı ve keskin görüşleri, önemli bir yer edinmiş bu evliliğin aslında ne anlama geldiğini göstermiştir.

‘’Peygamber, kendi dönemin uygulaması olan bu yaştaki evlilikleri de evlatlılar meselesinde olduğu gibi hemen kaldırmalı idi.’’ eleştirisi:

Bunun için döneme bakmamız gerekir. Acaba İslam, bunu kaldırmak için bir alternatif sunmuş mudur? Hz. Ömer İslam gelmeden önce kadınlara söz hakkının bile tanınmadığı ve İslam sayesinde görüş bildirme hakkına kavuştuğunu hem söylemiştir, hem de mescidin de bayanların kendisine yaptığı bir eleştiriyi kabullenmiştir. Hz. Peygamber de evliliklerin karşılıklı rıza ile gerçekleşmesi gerektiğini söylemiştir. Bu açıdan İslam’ın henüz küçük yaşlarda iken babası tarafından zorla evlendirilmemesi gerektiği kuralını getirdiğini söylemek mümkün.

Böylece bu evliliğin artık Müslümanlar için bağlayıcı olmadığını öğrenmiş bulunmaktayız. Müslümanlara düşen görev, bu evlilikten alacakları örnektir. Bunu bir ayetle hızlı bir şekilde gerçekleşmemesi bunun zamanla çözülmesi gereken bir olgu olduğunun düşünülmesindendir. Evlatlıkların öz evlat gibi hukuki arena da bilinmesi konusu da aslında sanıldığı gibi hemen çözülmemiştir. Her ne kadar ilgili ayeti varsa da ondan önce tavsiye niteliğinde başka bir ayetin bulunduğunu bilmek gerekir. Buradan diyebileceğimiz şey, o uygulamanın da jet hızıyla gerçekleşmediğini söylemektir. Konuyu ise ilgili meseleyi ele alacağım makalemde aktaracağım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Toplumsal onyargilardan dolayi carpitilmis birsey,

Bizim mutlak dogru diye inandiklarimiz Allah in dogru dedikleri.O bir sakinca yok derse,biz dogru kabul ederiz.Peki siz yanlis derken neye dayaniyorsunuz?

Hollandada erkek erkege evlenen aklina yatani yapti,annesini kesen genc te aklina yatani yapti.Herkesin dogrusu kendince degisir, kimsenin yaptigina mutlak yanlis diyemezsin akla veya vidana birakirsan.Madem iananmiyorsun,bari kendi dusuncene saygi duy,Birseye Yanlis,cirkin derken neye dayandiginizi merak ediyorum?

tarihinde pharlap tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz. Aişe validemizden

"Hz. Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (Buhari 1.cilt Telifil Kur’an bahsi)"

Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. Hz.Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir.

Olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca Hz. Peygamberle evlendiği zaman en az ondört – onbeş yaşında olması gerekir.

Bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi Esma’nın durumudur. Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir. Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hz. Aişe validemizden on yaş daha büyüktür. Hz. Ebu Bekir (r.a) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz. Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır. Hz. Esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz. Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz. Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir.

Bu dönemde inen Kur’an sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. Buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. Böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise Hz. Muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. Kızı Fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. Bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. Dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir. Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (r.a) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz. Ali ile evlendirildiği bilinmektedir. Evlendiklerinde Hz. Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma’nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir. Hz. Fatımayı Hz. Ali ile evlendirmeden önce Ebu Bekir ve Ömer(R.A) onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve Hz. Ali ile evlendirmiştir.

Buradan hareketle şunu söylemek istiyoruz: Bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü Ali ile Fatımayı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir? Yine dava arkadaşları onunla evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar? Hz. Muhammed (a.s) ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan Hz. Ebu Bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi Hz. Muhammed (a.s) a yapmadı da yedi yıl bekledi? Bu noktadan bakıldığında da bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
kendini mi koydun yerine :lol: karsi cinsten iki insan birbirini sevdikten sonra,hic te psikolojik problem olusmaz ;) Bitarafindan hastalik uydurma,hakaret ederek yok diye kendini mi avutmaya calisiyosun seytanin tasmali kolesi seniii

Sen neye dayanarak söylüyorsun küçük kızların zarar görmeyeceğini?

Hangi bilginle?

Bir kız, 18 yaşına gelmiş bile olsa hazır değildir kadın olmaya.

Ne biyolojik olarak ne de psikolojik olarak hazır değildir.

Hele karşısındaki adam yaşça büyükse, al sana kocaman bir travma.

Peygamber olması da bu gerçeği değiştirmez.

Hiç değilse biraz gururlu davranın da deyin ki "evet, peygamber zamanında böyle bir bilgi yokmuş, gelenekler böyleymiş

ama şu anki dünyaya bakış açımızla kötü birşey"

Biz, inanırların peygamberi her durum karşısında sorgulamayıp bağışlayacağını zaten biliyoruz.

Ama hiç değilse siz, bireysel olarak bunun doğru birşey olduğunu savunmayın.

Artık bilim var ve bilimadamları bunun yanlış olduğunu söylüyor, yasalar da suç kabul ediyor.

Bulgarlar, uzakdoğulular yapıyor diye doğru mu oluyor?

18 yaşından küçük bir kızla yatmayı hayal eden bir yetişkine biz sapık diyoruz.

Yasalar da bunu realize edeni hapse atıyor.

Kız, karşısındaki adamı tahrik bile etse suçlu adamdır.

Bunun tartışılacak bir yanı yoktur.

Dolayısıyle bugünkü çağdaş ahlak anlayışına göre Muhammed'i sapık olarak niteliyor, hakettiği yerin de hapishaneler olduğunu söylüyoruz. Ayşe 16-17 yaşında bile olsa bu böyle.

Eşcinsel örneğiniz de yanlış.

Orada sözkonusu kişiler yetişkinler.

İki yetişkinin verdiği karar sadece onları bağlar.

Aradaki farkı anlayınız lütfen.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İslam Kuran değil malesef..Hadis kaynakları olmadan namaz bile kılamazsın...Haram aylar nedir bulamazsın..Saysam bitmez..

say say, biter elbet.. :rolleyes: :rolleyes:

hadisler olmadan namazida bilirsin haram diye andigin aylarida..

konuya gelirsek..

sexy huriyem islam kaynaklarindan denilen bu olaylari aldigina göre, aldigin kaynaktaki diger olaylari ve var olanlari imzalamis oliyorsun degilmi..? :rolleyes: :rolleyes:

bak simdi yaptigini söyle elealalim..

bu kaynaklar diyorki muhammed peygamber, hatta kesin peygamber..

vede diyorki sapik, sadist birisi.. ( sefkatli , hos olanlarindan bahsetmicem..)

simdi soriyorum sana

sen muhammedi peygamber olarak görup, yaptiklarini bencilligine dayanaraktanmi kabul etmiyorsun ayni iblisin adem konusunda yaptigi gibi...?

yoksa

muhammedi peygamber olarak görmeyip, sapik sadist oldugunu söyliyorsunki buda ayni iftiraci ve yalancilar gibi..?

cevabini bekliyorum.. bekletme beni huriyem.. :rolleyes: :rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş
say say, biter elbet.. :rolleyes: :rolleyes:

hadisler olmadan namazida bilirsin haram diye andigin aylarida..

konuya gelirsek..

sexy huriyem islam kaynaklarindan denilen bu olaylari aldigina göre, aldigin kaynaktaki diger olaylari ve var olanlari imzalamis oliyorsun degilmi..? :rolleyes: :rolleyes:

bak simdi yaptigini söyle elealalim..

bu kaynaklar diyorki muhammed peygamber, hatta kesin peygamber..

vede diyorki sapik, sadist birisi.. ( sefkatli , hos olanlarindan bahsetmicem..)

simdi soriyorum sana

sen muhammedi peygamber olarak görup, yaptiklarini bencilligine dayanaraktanmi kabul etmiyorsun ayni iblisin adem konusunda yaptigi gibi...?

yoksa

muhammedi peygamber olarak görmeyip, sapik sadist oldugunu söyliyorsunki buda ayni iftiraci ve yalancilar gibi..?

cevabini bekliyorum.. bekletme beni huriyem.. :rolleyes: :rolleyes:

Alinti yaptigin yazi bana ait degil..

Bari icindeki bana karsi olan hirsini bu sekilde hataya dusup ortaya koyma..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Alinti yaptigin yazi bana ait degil..

Bari icindeki bana karsi olan hirsini bu sekilde hataya dusup ortaya koyma..

bak kalbimi kiriyorsun ama huriyem.. sana yaklasmaya calistikca neden kaci veriyorsun.. :( :(

bak bakalim alinti yaptigima cevap verdikten sonra ne yazmisim, yanlis anladin diye neden firca atarsin hic anlamam zaten :huh: :huh:

say say, biter elbet.. :rolleyes: :rolleyes:

hadisler olmadan namazida bilirsin haram diye andigin aylarida..

konuya gelirsek..

sexy huriyem islam kaynaklarindan denilen bu olaylari aldigina göre, aldigin kaynaktaki diger olaylari ve var olanlari imzalamis oliyorsun degilmi..? :rolleyes: :rolleyes:

bak simdi yaptigini söyle elealalim..

bu kaynaklar diyorki muhammed peygamber, hatta kesin peygamber..

vede diyorki sapik, sadist birisi.. ( sefkatli , hos olanlarindan bahsetmicem..)

simdi soriyorum sana

sen muhammedi peygamber olarak görup, yaptiklarini bencilligine dayanaraktanmi kabul etmiyorsun ayni iblisin adem konusunda yaptigi gibi...?

yoksa

muhammedi peygamber olarak görmeyip, sapik sadist oldugunu söyliyorsunki buda ayni iftiraci ve yalancilar gibi..?

cevabini bekliyorum.. bekletme beni huriyem.. :rolleyes: :rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş
bak kalbimi kiriyorsun ama huriyem.. sana yaklasmaya calistikca neden kaci veriyorsun.. :( :(

bak bakalim alinti yaptigima cevap verdikten sonra ne yazmisim, yanlis anladin diye neden firca atarsin hic anlamam zaten :huh: :huh:

Sordugun sorunun bir cekirdek kabugunu dolduracak kadar onemi yok.

Evet muhammed bencildir, sapiktir ve sadisttir diyorum..ve bunu islami kaynaklara dayali olarak savunuyorum..

goruslerime katilip katilmamakta hursun..

iddialarima katilmadigin icin seni "assagilik maymun" veya "pislik" veya "dili yere sarkmis bir kopek" olarak gormuyorum..

Ayrica yazilarina cevap vermek istememem deki neden aramizdaki kapasite farkindan dolayidir. Oysa sen bunu o aciz aklinda bir "kacis" olarak goruyorsun..

Bilimsel ve islami kaynaklara dayali yazdigim yazilara senin yaptigin gibi bol gulumsemeli msn usulu, kapasitesi dusuk yazilar gelince pek geriye yazmak istemiyorum..

Tipki bundan sonraki gibi senin msn seviyene dusup geriye yazi yazmaya tenezzul etmeyecegim gibi..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sordugun sorunun bir cekirdek kabugunu dolduracak kadar onemi yok.

Evet muhammed bencildir, sapiktir ve sadisttir diyorum..ve bunu islami kaynaklara dayali olarak savunuyorum..

goruslerime katilip katilmamakta hursun..

iddialarima katilmadigin icin seni "assagilik maymun" veya "pislik" veya "dili yere sarkmis bir kopek" olarak gormuyorum..

Ayrica yazilarina cevap vermek istememem deki neden aramizdaki kapasite farkindan dolayidir. Oysa sen bunu o aciz aklinda bir "kacis" olarak goruyorsun..

Bilimsel ve islami kaynaklara dayali yazdigim yazilara senin yaptigin gibi bol gulumsemeli msn usulu, kapasitesi dusuk yazilar gelince pek geriye yazmak istemiyorum..

Tipki bundan sonraki gibi senin msn seviyene dusup geriye yazi yazmaya tenezzul etmeyecegim gibi..

ya yapma ama, aglicam simdi..

cöllere dusup huriyem huriyem diye adini sayiklicam.. :( :(

bak seceneklerimi secmeyip laf ebeligi yapmissin ayrica bunada darildim.. :unsure: :unsure:

hem bilimsel dedigin ne ola...? merak ettim huriyem.. :blink: :blink:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
ya yapma ama, aglicam simdi..

cöllere dusup huriyem huriyem diye adini sayiklicam.. :(:(

bak seceneklerimi secmeyip laf ebeligi yapmissin ayrica bunada darildim.. :unsure::unsure:

hem bilimsel dedigin ne ola...? merak ettim huriyem.. :blink::blink:

Hala devam ediyorsun bol gülücüklü içeriksiz postlarına.

Karşı argüman varsa getir yoksa insanlarla dalga geçer nidalarında boş şeyler yazmayı bizde becerebiliyoruz.

Lakin gerek duymuyoruz.

Sözlerine dikkat et. Elinin tersiyle "çarpar" valla! :blink:

Eee? Biz ne duruyoruz? Biz de ona çarparız xD

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...